Jin- kan også Jin få sin nyttårs rekyl?


Ikke godt å si

Eneste papir på børs som ikke har fått mot rekyl

Litt rart slik som drybulk blir repriset i usa nå

Supramax raten har ligget på og over 10 k i 3 måneder nå
Jin tjener penger

Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Jeg tror at alt over indre verdi begynner å bli spekulasjon. Nå er det i hvert fall en form for margin of safety i P/B. Hvis vi får kurser på 20-30 kr, så tror jeg man skal ha ren flaks for å komme seg ut helskinnet på en vesentlig høyere kurs. Hva var supraratene i 2007? Det var vel tiden da det var mangel på skip og kina hadde en enorm appetitt på råvarer og verden trodde det kom til å fortsette i lang lang tid. Tviler på at vi ser samme denne gang. Kommer an på hvor mye kina stimulerer økonomien sin og en hel del andre faktorer. Ting ligger til rette, men det kan vel komme noen nye "black swans" som setter en stopper.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Redcloud
21.12.2020 kl 12:12 2797

Investtech

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 18. des 2020

Jinhui Shipping and Transportation har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen har tatt ut objektivet ved 3.62 kroner etter brudd på en rektangelformasjon. Kursen har nå falt noe tilbake, men formasjonen indikerer videre oppgang. Aksjen tester støtten ved cirka 3.50 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 3.50 kroner vil utløse et salgssignal. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som kan være et tidlig signal om innledning av en stigende trend også for kursen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Redcloud
21.12.2020 kl 14:28 2755

The Eagle has landed. Stille før stormen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Ratene Jinhui får nå bør være rund 10 tusen dollar i 4 kvartal. Dette på grunn av at det er i Asia markedet skal være sterk. Er det noen som vet om det er noe time charter i Jinhui? Så vidt jeg vet har de vært glade i å kjøre på spot?
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

While the highly uncertain Covid-19 circumstance requires us to tread carefully, there are indeed some bright signs one can find to carry us all into next year.

Despite the indeed heavy newbuilding deliveries of 2020 (the highest since 2016) and some expected to carry over to the first half of next year, the dry bulk orderbook remains historically low (in fact, the lowest since the millennium) and gives ground to a potential reversal in dynamics.

Given the small fleet growth projections for 2021 (a mere 2% of capacity increase), minimal growth in demand is required so that rates become positively affected. Moody’s foresees the dry bulk demand to grow by 3%-5% in 2021, which, if realised, will indeed signal a market recovery.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Outsider
21.12.2020 kl 23:07 2630

Kan du dokumenter det du sier her THEGOLDENONE - har de like mange skip som i 2006? Det jeg har fått med meg er at de er store i eiendom i Kina, og har et par gamle holker av noen skip - og at dette egentlig er en real estate china aksje med endel andre landbaserte asset. - kan du motbevise er jeg lutter øre..
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Gå inn på Q3 og velg events and presentasjons. Der får du en tidslinje over hvor mange skip de har hatt opp igjennom årene. Den har de hatt på sine presentasjoner i alle år.

I 2006 har de 12 skip i 2007 har de 18 skip.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Det er vel på tide at folket her begynner å forstå at et rederi ikke frakter last med antall skip, men med tonnasje. Såvidt jeg kan bringe på det rene, har rederiet langt stærre tonnasje en de noengang har hatt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Mener de kjører 100% spot. Tidligere hadde de noe timecharter. De har en medium gammel flåte vs konkurrenter tror jeg. Ca 12 år. De har noe eiendom. Parkeringshus mener jeg. Samt de har en investeringsportefølje bestående av Hong Kong large cap aksjer samt litt bonds og litt usa aksjer. Men det utgjør ikke så stor prosent av total equity mener jeg. Det siste eidendomskjøpet har de kansellert og de skal få penger tilbake på konto. Ikke glem at de også driver med bankvirksomhet og låner ut penger til andre shippingselskaper 😉
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Vel tror ikke dette stemmer. De har kun en liten økning i dwt nå med 19 skip vs dwt i 2007 med 18 skip.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Les årsrapportene. Selv med visse krumspring er de først og fremst et bulkrederi
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Redcloud
22.12.2020 kl 13:10 2493

Mange har kommet seg inn i JIN siden juni har den ligget flatt og blitt en trykkoker.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Det har blitt en trykkkoker og springfjær kombinert og snart klarer den ikke å motstå presset lenger og den kommer til å eksplodere til himmelen. Denne kommer til å gå som en rakett etter nyttår. Toget går snart fra perrongen. Kjøp før det er for sent! Du kommer aldri til å få muligheten igjen. Tilbudet varer ikke lenge.

* Innlegget er ironisk og ikke en kjøpsanbefaling!
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Bulken2
22.12.2020 kl 22:56 2397

Har og tro på denne, kan gå 50 til 60 prosent på noen dager når den först tar av. Det har den gjort flere ganger för. Mitt tips er at kursen er 15 kr om et år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Bare vent etter nyttår sier jeg :) ratene går oppover. Bulk har rørt seg i USA allerede. JIN henger igjen, men snart blir juvelen oppdaget av menigmann ;) Tipper tiden er inne for at tech underpresterer og syklisk blir populært igjen. Etter nyttår markerer skiftet tror jeg. Reprisingen pleier å være brutal fra bunnnivåer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Julsken
23.12.2020 kl 07:49 2305

Trykkoker og trykkoker, synes den ligner mere en slappfisk 🤣🤣
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Nå har jo Gogl lenge hatt en kursøkning og driver, stort sett, i et helt annet markedssegment. I det er det mye råstoffer til Kina. Nå sier ekspertene at dette trykket vil gradvis bli overført til handysize av typen Jin. Og Jin har en flåte som er nettopp det, skreddersydd for å passere alle viktige hindre å bringe alskens bulkvarer frem. Nå drives jo Jin nettopp av kinesere og det er flinke, aktive folk. At de driver litt med eiendom også, er ikke ukjent for mange norske rederier, det støtter opp om skipsfarten i dårlige tider. Men så er de jo litt spillegale, og det er en ukjent faktor.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Hvor stor er aksjeporteføljen til Jin? Gutta sitter i Hong Kong large caps. Kan bli en fin tid der også fremover da det kinesiske aksjemarkedet er meget lavt priset. Dette vil øke bokførte verdier til Jin. Håper bare de kjøper på bunn og selger på topp. Supra er nok mindre eksplosivt enn cape, da supra tar så mye forskjellig skrap og skrot vs cape som tar mest jern og jern har gått bananas.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Redcloud
23.12.2020 kl 13:29 2191

Vent til de skrur på varmen. Ting som ligger flatt har en tendens til å ta av, ting som stiger jevnt og trutt har en tendens til å gjøre det fortsatt, alle aksjer har sitt eget mønster. Og alle har sin egen måte å investere på. Noen tør kjøpe Aker Carbon på 16.70, noen mener at JIN er et dårlig kinesisk papir som burde vært slettet fra Oslo Børs. Vi trenger ikke være enige om alt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Julsken
23.12.2020 kl 13:36 2200

Får da håpe du får rett ! Jeg nytter jo sjansen så godt som råd er sålenge «ingen andre» vil kjøpe🥴
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Redcloud
23.12.2020 kl 13:41 2205

En *eventuell* oppgang vil få en viss tyngde etter at aksjen har ligget så lenge brakk. Er min mening. Og satsning. Så får andre hive seg på det de ønsker jeg har tålmodighet medl JIN. God Jul og Godt Nyttår.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Redcloud
23.12.2020 kl 13:49 2225

PS Tror den tekniske støtten ved 3,30 burde holde uanz. så hva er nedsiden? Den ligger nærmere 3,30 enn 3,50. Hvem tør å vente på at det ikke plutselig kommer en positiv melding fra selskapet? :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

At Jinhui prises til 3.5 i dag viser at Ose har blitt bitt av den grønne boblen Alla IT boblen som sprakk på Ose for 20 år siden. Likhetene er mange med IT boblen. Sterk overprising og at folk ikke vet hvilke bedrifter som blir vinnere av det nye grønne markedet er sikre bevis på boblen på Ose i dag. Det virker som boblen må sprekke før at folk setter penger i selskaper Alla Jinhui som ikke har verken luftig visjoner eller goodwill eller annen luftig fremtidig inntjening. Se på Torghatten ASA det er litt annen type aksje enn Jinhui men helt uten luft i balansen da denne består primært av garasje anlegg busser og ferger. De betaler ut 17 kr per aksje i år og ble nylig omsatt for 100 kr. I dag anbefaler norske aksjeeiere å godta 175 kr aksjen eksklusiv Widerøe. Jeg tør ikke tenke på verdien hvis selskapet hadde vært grønt. Da hadde det vært kursmål på 1000 kr der.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Riktig papirer som har ligget flatt og døde i en lang tid har mest potensiale for å fly opp i lufta. Spesielt når det er en nærliggende katalysator. Kjøp papiret når volum er lavt og svingningene små. At folk ikke vil røre papiret uansett pris er jeg fornøyd med. Når sentimentet endres vil plutselig de folk kjøpe fordi de ledes av pris og ikke fundamentalt. Bedre dette en ESG bobler som prises hinsides på kun en spennende ide. Jin tjener i hvert fall noe i per i dag og verden kommer ikke til å stoppe med skipsfrakt med det første. Aksjen burde være prissatt til 7 kr per i dag etter min mening hvis man sammenligner med tidligere pris vs rater vs utsikter vs supply/demand situasjonen vs økte stålpriser. Men hva vet jeg. Do your own DD
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Redcloud
23.12.2020 kl 13:54 2213

Muligheten for at Jinuhui i fremtiden en gang drives med utslippsfrie skip er fortsatt til stede. Transportbehovet til sjøs vil aldri forsvinne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Riktig når den grønne bølgen sprekker på Oslo børs kan det bli trang i døra til selskaper som faktisk tjener penger og har en levedyktig business. Det er så åpenlyst at det er en grønn boble nå. Vet bare ikke når den sprekker. ESG fanatikere under 25 kan få se en overraskelse snart. En fordel å tenke kritisk. Men så lenge musikken spiller...
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Selvsagt, men kineserne nok de siste som bestiller slike skip. De ser det an først. Men takk og pris for ESG. Dette gjør at nybestillinger i shipping er lavt for tiden fordi ingen ver sikkert hvilken type drivstoff system som blir godtatt i 2030. Derfor avventer de og supply demand balansen blir gunstig. Økte stålpriser om dagen og det kan føre til økt skraping.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Selvfølgelig og det er lurt. Kinesere er fundemalister det vil si de tror på eiendeler og produksjon og ikke papirer og visjoner. Det grønne skiftet blir null problem. De jobber i Norge i dag på spreng for å få på plass enkle universelle deler man lett kan konvertere en gammel skips motor til å gå på hydrogen. Man skal ikke skrape gamle båter sier det i miljøet. Da dette fører til massiv utslipp og sees på som ikke bærekraftig. Jinhui venter til løsningen kommer på bordet og konverterer problemet da og ikke før. Alt fra gamle princeess diesel båter til store tankbåter skal enkelt kunne konverteres til hydrogen sies det i Norge i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Outsider
23.12.2020 kl 21:35 2090

Kikket litt på q3 og ikke så veldig imponerende. Netto resultat på minus 22 mill USD er ikke ekstremt sexy, og ser inntjening for 2019 på 63 mill USD - dvs ikke spesiellt stor aktivitet og et lite selskap. 19 skip - supramax med snittalder 12,6 år - her kan det bli mer action om skipseierne for en gangs skyld kan holde fingrene vekk fra kjøpsknappen....(ikke lett for de..). Det gode her er at selskapet har likviditet på over 70 mill,. Usd - dvs en hel årsomsetning - og ikke minst 10 mill mer enn de 60 mill usd i gjeld som forfaller innen de neste 12 mnd.. dette er bra! De har også klart å komme seg ut av et byggeprosjekt de litt lettsindig gikk inn i mai 2020 !! (hvor dum er det lov å være..) . Med 109 mill aksjer er dagens negative EBT katastrofe - dvs aksjen er verd 0..... Men på den annen side - her er det muligheter.. Får vi inntjening på bare 22mill usd i pluss - som vi har sett de siste årene er fort aksjeverdien doblet - men dette ser vi først etter 1q.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Stemmer ikke. q3 er resultat på + 0.9 millioner dollar. Gutta har 31 millioner på bok. Langsiktig gjeld er 57.6 mill. Penger på børsen er 40.5 millioner. Eiendomskjøpet ble vel gjort før korana krisen? Pengene blir tilbakebetalt til Jin da de har kansellert kjøpet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Steen
24.12.2020 kl 00:34 1999

Here is a recap of the real estate events for the last three years: 2 deals completed, 1 cancelled and 1 pending

Co-Investment of property:
T3 Property (Tower A), One Financial Street Centre, Jing'an Central Business District, Shanghai
Announced: 20 APR 2018
Updates: 24 AUG 2020, 28 MAY 2020
Status: Pending
Price: US dollar 10,0 mill

Acquisition of property:
Office E & F and a portion of Office A on 15th Floor, Yardley Commercial Building, No. 3 Connaught Road West, Hong Kong
Announced: 13 JUL 2018
Completed: 30 NOV 2018
Price: US dollar 8,8 mill

Acquisition of property:
Unit B on 12th Floor, Lippo Leighton Tower, 103 Leighton Road, Hong Kong
Announced: 2 NOV 2018
Completed: 31 JAN 2019
Price: US dollar 4,3 mill

Acquisition of property:
Office B on 11th Floor, Yardley Commercial Building, No. 3 Connaught Road West, Hong Kong
Announced: 29 JUL 2020
Cancelled: 30 OCT 2020
Status: No loss
Price: HONG KONG dollar 19,5 mill
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Takk og god jul til Danmark også
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
mithra
24.12.2020 kl 16:24 1825

Hvor har du fått opplysningene om at jin har tatt tap på 7.4 mill på tower a prosjektet i shanghai ?
Det var en risiko for det men jeg kan ikke se i noe regnskap at det ble utfallet
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Godt poeng. Lette i Q2 resultatet men kunne ikke finne noe info om dette.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Steen
25.12.2020 kl 00:20 1744

I har ret. Det er ikke endeligt endnu. Det er kun nævnt som risiko i meldingen 28 MAY 2020. Vi venter fortsat på udfaldet af handlen. Jeg har rettet indlægget.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Eiendomsinvesteringene er vel totalt ca 13% av equity. Ikke så mye å bekymre seg for. Børsinvesteringene i Hong kong ca 18%.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
mithra
27.12.2020 kl 12:49 1414

Mandag er siste dag for de av oss som vil og kan ta skattetap i 2020.
Vi håper på litt volum.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

volum på nedsiden håper jeg. Vi trenger å få denne litt billigere på nyåret. For dyr nå :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
ruda
27.12.2020 kl 14:27 1384

Blir det noe overskudd i JIN, går pengene direkte i lommene til Lederne. Aksjonærene sitter igjen med smuler
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Nettopp. Jin kan aldri tjene noe særlig med penger selv ikke når bulkmarkedet går sterkt. Det vil kun være symbolsk positiv EPS for å holde på investorene. Jin aksjonærer finansierer en ekstravagant livsstil for brødrene med ferrarier og dyrt brennevin om jeg skal gjette. Blir det utbytte så er deg kun en taktikk for å presse aksjekursen opp slik at de kan selge sine aksjer en gang i fremtiden
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare