Jin- kan også Jin få sin nyttårs rekyl?

Slettet bruker
JIN 18.12.2020 kl 12:51 39189

Ikke godt å si

Eneste papir på børs som ikke har fått mot rekyl

Litt rart slik som drybulk blir repriset i usa nå

Supramax raten har ligget på og over 10 k i 3 måneder nå
Jin tjener penger

Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.02.2021 kl 11:27 2838

Belco prises på Nav og er dyr.
De har en flott flåte, de har en fin ledelse men det hjelper mindre på dagens prising, dette er mine personlige meninger og beregninger vel å merke.
Jeg tror ikke oppsiden i Bel er stor i denne fasen av syklusen, derfor har jeg valg å ikke kjøpe Bel, men jeg har tatt feil før.
FA2000
17.02.2021 kl 11:22 2820

Er der nogen af jer som har en holdning til BELCO som i vil dele ? Den ser ikke ud til, at have bevæget sig ret meget kursmæssigt men har da en flåde som ser attraktiv ud og må hive nogle gode rater ind ?. Jeg skriver her da jeg ikke kan finde en BELCO tråd..
Sølvbuen
17.02.2021 kl 10:57 2870

Fantastiske utsikter i Jinhui nå ! Jeg tror dette er en 10x fra dagens nivå, sett over 2 - 5 år frem. Pluss utbytter. Med rater på 15.000 USD dagen (trolig meget realistisk) gir tallene til "Thegoldone" Net Profit på USD 62 mill per år, Dvs rundt NOK 527 mill. Omtrent lik Marketcap nå. Dvs P/E lik 1 omtrent. UTROLIG !
Her er det bare å løpe & Kjøpe.
Slettet bruker
17.02.2021 kl 10:48 2884

Benyttet anledningen til å lette meg med aksjer i Jin rett under 7kr og Gogl på 58kr.
100% I jin er uansett bra.
Det skal sikkert videre, men Rsi over 90 da putter jeg litt penger i foret.
Thegoldenone
17.02.2021 kl 10:36 2875

2 viktige grafer for nye shipping aksjonærer:

https://ibb.co/8mBGqkz

https://ibb.co/xjDH58Y
Slettet bruker
17.02.2021 kl 10:06 2930

Joda, det er q4

ratene for q1 indikerer 17 000
Klarer du regne så store tall?

Short maskinene sliter noe voldsomt nå
Redigert 17.02.2021 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
17.02.2021 kl 10:00 2926

Jin betalte utbytte i q2 i 2018 på ca 0.19 kr. Da var ratene i snitt 11000 usd for kvartalet. Men en aksjekurs da på ca 8 kr ca er det en yield på ca 2.25%.
Nåværende kvartal er vel fra 1 november til 1 februar? Ratene i den perioden har vel vært rundt 10000-12000 i snitt? Kan vi anta at jin rapporterer snittrater på ca 11000 den 27 februar? Kanskje blir det annonsert et utbytte den 27 ferbruar?

Med breakeven på 6000usd og en rate på 11000 så gir det 5000usd overskudd per båt per dag.

Det er 95000 dollar i inntjening per dag for hele flåten og ca 34.5 millioner i overskudd per år på driften.

Rater på 11000usd gir ca 34.5 millioner i overskudd per år på driften.

Rater på 15000 usd gir ca 62 millioner usd overskudd per år på driften.

Rater på 20000 usd gir ca 97 millioner usd overskudd per år på driften.

Så man ser at i shipping så er det operational leverage. Utgiftene i forbindelse med driften er faste og øker ikke i takt med inntjeningen. Så økte rater over breakeven gir eksponentiell inntjening. Utbyttepotensialet kan være stort hvis ratene fortsetter å øke.

Husk også på at det er sannsynligvis kommer gode nyheter med tanke på aksjeporteføljen de eier, samt eiendomsinvesteringene.

Rett meg gjerne om jeg har surret med kalkuleringene. Trenger litt mer koffein.
Slettet bruker
17.02.2021 kl 09:51 2930

Kinesere er kongene
Sølvbuen
16.02.2021 kl 21:48 3162

Stadig flere ser nå samme at Bulkmarkedet kommer og det sterkt. Hørte en presentasjon på youtube for noen dager siden der 5-6 store rederier hadde en konferanse og de var meget komfortable over utsiktene. Ble sagt at BULK hadde et godt 10år i perioden 2000-2010 , deretter fulgte så et dårlig 10-år mens nå ser det veldig lovende ut. Både pga. etterspørselen som jo er stigende pga. større fraktbehov og økende import/export mellom Asia- Europa og etterhvert forhåpentlig USA. Samtidig er tilbudssiden begrenset ettersom ordrebøkene er tomme. Ingen nye båter ventes nærmeste årene. Så dette tegner å bli bra. CEO fra Star Bulk som har ca 120 båter forklarte slik, jeg velger å bruke tallene til Jinhui for å vise "Gearingen" og Momentet nå: Jinhui har 19 båter og hver båt har 365 fraktdager pr år. Dvs 6935 fraktdøgn pr. år. For hver 1000 USD oppgang i ratene fra dagens nivå ( som jo allerede er klart over Break-even) stiger Net Profit med robuste 6.935.000 USD eller ca NOK + 59 mill på årsbasis (Kurs 8,50 NOK/USD). Dette er ca 10 % av dagens MarketCap i selskapet. Mao. Hvis ratene teoretisk hadde gått opp + 100% ville P/E vært lik/mindre enn 1 ! Idag er det nok nede på 5-8 eller noe slikt. Tenk det 1000 USD så kan altså selskapet kanskje betale ut 2-300 mill i utbytte pr år ?
Er det noen som har regnet mer nøye på dette ? Hørs skikkelig BULL ut !
tobbelobb
16.02.2021 kl 20:52 3233

Ikke glem meg da :-) gjeeeeesp....My JIN is still not for sale :-)
Vergil
16.02.2021 kl 18:12 3385

Husker Long fra gamle gogl-dager da gogle gikk fra 2-40. Alltid vært meget treffsikker og med evnen til å snu, slik som nå sist i borr. Jeg var med under et annet nick den gangen. Long er den eneste jeg husker av de gamle. Mølleren, Mr. T, Hedersmannen...ahh..days!
Redigert 16.02.2021 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
tankardjr
16.02.2021 kl 17:37 3417

Men Long prater alltid varmt om sine plasseringer. Den dagen Long selger jinhui så er det ikke måte på hvor negativ han er. Men la oss glede oss over et sterkt bulk marked. Det beviser at journalistene innen finans også ikke gjør jobben sin. Fortsatt så er pressen super negativ til shipping. Og det på tross av at de ligger ann til å gjøre det sterkt nå i lang tid fremover. Finans journalister selger heller grønne selskaper som lager olje av plastposer og som ikke har tjent en eneste krone. Finans pressen har blitt se og hør de selger en drøm istedenfor å fokusere på pengene. Det samme med hydrogen etc. Penger må tjenes og det gjør jinhui nå.
Redigert 16.02.2021 kl 17:41 Du må logge inn for å svare
FA2000
16.02.2021 kl 17:15 3452

@Long. Jeg må sige at du rammer ret godt på dine vurderinger i diverse shipping aktier uanset om det er Oil, Gas eller tørlast, til trods for, at dine kommentare ofte bliver udskælt :-) Keep ud the good work.... for rookies som mig er det rart alle nuancer og holdninger med så jeg kan tage min egen vurdering !
Slettet bruker
16.02.2021 kl 17:08 3469

Nå skjer omsider det jeg har håpet og trodd , det skjer endog langt tidligere en jeg forutså

Supramax FFA ratene viser 17 000 dollar på mars-
Trading range 15 000- 20 000 dollar blir en relitet etter 5 år med venting.- kan vi se 25 000 dollar i Sommer?
Hvis noen har store regneark så kan dere leke litt med tall, sitt lavt, så du ikke faller av stolen.

Denne aksjen kan like godt dobble seg i morgen, noe den i sannhetens navn bør gjøre rimlig fort.
hold jæ..lig godt på juvelene gutter.
Redigert 16.02.2021 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
FA2000
16.02.2021 kl 16:29 3529

Det er også sådan jeg ser det - sammenlignet med 2018 hvor kursen var oppe og snuse omkring 12.- der var vel hverken raterne ligesom nu, gælden i selskabet var større og deres breakeven var højere - så "whats not to like" ved dagens scenarie... Men måske der er noget jeg ikke tager højde for ? ellers må jeg sige at jeg tror vi skal langt højere op i kurs end nu :-)
Thegoldenone
16.02.2021 kl 16:21 3543

Jeg mener det. Dagens pris er fortsatt en god pris sett i forhold til dagens rater, selskapets lave breakeven og lave gjeld. Kanskje kommer det utbytte snart også
Thegoldenone
16.02.2021 kl 16:17 3551

Helt enig. Familie drevet selskaper gjør de i snitt bedre enn andre. Ledelsen har skin in the game, og spiser sin egen kake. Jin har fått et ufortjent dårlig rykte i forhold til andre shipping selskaper. Folk innser vel dette til slutt og rabatten i forhold til andre bulkere vil snevre inn.
FA2000
16.02.2021 kl 14:52 3649

Er det ikke bare at fylde på og lade regnskabet vise værdierne i selskabet - så kommer folk vel løbende efter ?
Slettet bruker
16.02.2021 kl 14:50 3654

Ser at investorene gjør i Buksa nå, siden mars kontraktene nærmer seg 16 k for Supra og snart er på 5 års høy, med en aksjekurs 2-4kr under snitt siste 5 år.

Oslo børs i et nøtteskall
Redigert 16.02.2021 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
tankardjr
16.02.2021 kl 14:40 3676

Jeg sier bare velkommen til nye aksjonærer til et veldrevet famikekontrollert børsselskap. Jinhui har fått mye pepper for å opplyse i eget regnskap at de tar ut bonus. Men så viser det seg at andre rederier også tar ut masse bonuser via å fakturere shipping selskapet for konsulent tjenester. Pengene blir tatt ut via andre selskaper. Rent regnskapsjuks. Jinhui har vært edruelig og tenker mer langsiktig på grunn at det er familiedrevet. Det viser seg også at familiedrevet børsselskaper skaper mer profitt på lang sikt enn andre børsselskaper da slike selskaper ikke tenker profitt fra kvartal til kvartal men de bruker tid istedenfor. Jinhui kursmål hvis markedet fremstår bærekraftig er 30 kr og opp til 100 kr.
Slettet bruker
16.02.2021 kl 14:27 3709

Supramax +2,4% - 13.879

Hold pølsene unna kassa-
Thegoldenone
16.02.2021 kl 12:41 3829

Jin hu hei hvor det går!, og dette er bare begynnelsen på reprisingen! Kjøp, hold, vent til neste rapport 27 februar som vil være positiv og forvent ytterligere oppgang.
Kalle Kurtasje
16.02.2021 kl 12:02 3897

Endelig full fyr i JIN!
+11% i går og +14% dag - så langt :-)
Slettet bruker
16.02.2021 kl 10:42 3961

Folk skjønner ikke hva de selger:-))
Kinesisk gull

Redigert 16.02.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
16.02.2021 kl 10:25 3983

Enig her. Folkens ikke selg aksjen nå, dette er bare begynnelsen. Aksjen er fortsatt massivt underpriset. Ser folk selger etter noen få prosent oppgang. Det er ikke slik du blir rik. Hold og la shipping sykelen få spille seg ut. Når du hører de snakke om Jin på nyhetskanalen kan du vurdere å selge.
Slettet bruker
16.02.2021 kl 09:34 4046

Mars Supra 15 200 dollar

Bruk hue nå, når du vurderer å ta latterlige 10% gevinst

Redigert 16.02.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
15.02.2021 kl 22:15 4197

"Golden Ocean prises nå ca på verdier, Jin prises fortsatt på 25-30% av verdiene og er verdens rimligste bulk rederi.
En skulle tro de skulle til skifteretten, det eneste de skal er inn i en super syklus."

Den var morsom. Og det stemmer. Prissat til konkurs :)
Slettet bruker
15.02.2021 kl 21:37 4254

Det er ikke bare snitt bok i flere av selskapene på Ose.
Flere av de Amerikanske bulk selskapene trades allerede 30-40% over Nav, nettopp forde markedet forventer at verdiene nå vil stige kraftig fremover.
Skulle Jin bli priset likt som F.eks Egle bulk hadde Jin kostet 26-28kr nå.

Om det er realistisk eller ikke utaler ikke jeg meg om, men det sier litt om potensialet som er her, og det er i nåværende marked, før prisene på skip virkelig kommer opp, for det gjør de fremover nå.
Nav Jin i dag ligger rundt 20kr.

Golden Ocean prises nå ca på verdier, Jin prises fortsatt på 25-30% av verdiene og er verdens rimligste bulk rederi.
En skulle tro de skulle til skifteretten, det eneste de skal er inn i en super syklus.
Redigert 15.02.2021 kl 21:47 Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
15.02.2021 kl 21:21 4284

Happy med 25 - mulig jeg selger der ;-)
Kalle Kurtasje
15.02.2021 kl 21:21 2322

Happy med 25 - mulig jeg selger der ;-)
mithra
15.02.2021 kl 20:56 2371

La oss nå først komme tilbake til nivåene fra 2018 -2019
tankardjr
15.02.2021 kl 20:03 2420

15 kr er lavt. Gjennomsnittlig pris bokført på ose er 1.5. Og da er alle møkkaselskapene med som drar snittet ned. Så de som tjener penger ligger godt over pris bokført på 1.5. Hvis vi sier jinhui skal opp på 1.5 så snakker vi 32 kr og det er før vi justerer opp skipsverdiene. Det er litt for tidlig å skrive opp enda. Det er dette som er shipping i nøtteskal vi skal veldig høyt opp når det går bra og veldig langt ned når det går dårlig.
Bulken2
15.02.2021 kl 18:19 2525

Gikk 11% i dag, men litt skuffet, den bruker å gå 30% når den tar av, men det skjer kanskje i morgen.
Slettet bruker
15.02.2021 kl 16:13 2637

I følge Cleaves har Nav stål verdier nå steget 20%-25% siste 3 måneder.
Går vi tilbake til 2016/2017 dobblet grovt sett asset prisene seg på litt over et år.
Aksjen gikk den gang fra 5kr til 15kr.

Siden asset nå starter stigningen fra høyere bunn nivåer en tilbake i 2016/2017 og aksjen starter klatringen fra lavere kurs nivåer skjønner man lett at dette papiret er billigere en noen gang tidligere, da bør også samtlige se sin besøkelsestid.

Forskjellene nå fra den gang er at det er langt mer balanse i drybulk markedet på tonnasje siden, der er skrapet veldig mye skip siden den gang og ordreboken er nesten ikke eksisterende, mye tyder på at oppsvinget derfor denne gang vil bli mye kraftigere og vare mye lengre.
Ser vi en 2006/2007 utvikling fremover?

Jin
kursmål 20
Redigert 15.02.2021 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
15.02.2021 kl 15:03 2663

Undervurderer vi potensialet i JIN?

I 2013 var snittraten for JIN 13653. Breakeven var 10.000 for 2013. Aksjekursen på slutten av 2013 var 25-28 kr.

Nå per i dag er raten ca 13400. Breakeven er nå rundt 6000. Hvis dagens rater holder seg og breakeven holder seg skal JIN i teorien tjene mye mer enn 2013.

Kanskje det er for konservativt å snakke om kurspotensiale på 15-20 kr.

Thegoldenone
15.02.2021 kl 13:47 2704

Her er det bare å HODLE de neste par årene.
Slettet bruker
15.02.2021 kl 12:18 2770

Kontraktene for Supramax nær 15 000 dollar nå.

Skal vi endelig få et tradingrange 15-20k for Supra da? Etter så mange år med venting.
Da vil prisene på gamle Supra rust holker øke kraftig i verdi.
Skulle så skje kan Jin gå i 15 kr eller høyere.
Redigert 15.02.2021 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
15.02.2021 kl 11:53 2814

Kjøpte meg inn i JIN idag. Mange år siden jeg har hatt denne, og blir alltid skuffa.
Enten taper de penger pga lave rater, og når ratene er høye og de tjener penger,
klarer hovedeier å surre bort pengene på all verdens tull, som tap på eiendom etc.
Bulken2
15.02.2021 kl 11:38 2833

Med fortsatt stigende rater har du nok rett. Satser på 10 til påske.