Jin- kan også Jin få sin nyttårs rekyl?

Slettet bruker
JIN 18.12.2020 kl 12:51 38374

Ikke godt å si

Eneste papir på børs som ikke har fått mot rekyl

Litt rart slik som drybulk blir repriset i usa nå

Supramax raten har ligget på og over 10 k i 3 måneder nå
Jin tjener penger

Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
15.02.2021 kl 21:21 4216

Happy med 25 - mulig jeg selger der ;-)
Slettet bruker
15.02.2021 kl 21:37 4186

Det er ikke bare snitt bok i flere av selskapene på Ose.
Flere av de Amerikanske bulk selskapene trades allerede 30-40% over Nav, nettopp forde markedet forventer at verdiene nå vil stige kraftig fremover.
Skulle Jin bli priset likt som F.eks Egle bulk hadde Jin kostet 26-28kr nå.

Om det er realistisk eller ikke utaler ikke jeg meg om, men det sier litt om potensialet som er her, og det er i nåværende marked, før prisene på skip virkelig kommer opp, for det gjør de fremover nå.
Nav Jin i dag ligger rundt 20kr.

Golden Ocean prises nå ca på verdier, Jin prises fortsatt på 25-30% av verdiene og er verdens rimligste bulk rederi.
En skulle tro de skulle til skifteretten, det eneste de skal er inn i en super syklus.
Redigert 15.02.2021 kl 21:47 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
15.02.2021 kl 22:15 4129

"Golden Ocean prises nå ca på verdier, Jin prises fortsatt på 25-30% av verdiene og er verdens rimligste bulk rederi.
En skulle tro de skulle til skifteretten, det eneste de skal er inn i en super syklus."

Den var morsom. Og det stemmer. Prissat til konkurs :)
Slettet bruker
16.02.2021 kl 09:34 3978

Mars Supra 15 200 dollar

Bruk hue nå, når du vurderer å ta latterlige 10% gevinst

Redigert 16.02.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
16.02.2021 kl 10:25 3915

Enig her. Folkens ikke selg aksjen nå, dette er bare begynnelsen. Aksjen er fortsatt massivt underpriset. Ser folk selger etter noen få prosent oppgang. Det er ikke slik du blir rik. Hold og la shipping sykelen få spille seg ut. Når du hører de snakke om Jin på nyhetskanalen kan du vurdere å selge.
Slettet bruker
16.02.2021 kl 10:42 3893

Folk skjønner ikke hva de selger:-))
Kinesisk gull

Redigert 16.02.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
16.02.2021 kl 12:02 3829

Endelig full fyr i JIN!
+11% i går og +14% dag - så langt :-)
Thegoldenone
16.02.2021 kl 12:41 3762

Jin hu hei hvor det går!, og dette er bare begynnelsen på reprisingen! Kjøp, hold, vent til neste rapport 27 februar som vil være positiv og forvent ytterligere oppgang.
Slettet bruker
16.02.2021 kl 14:27 3642

Supramax +2,4% - 13.879

Hold pølsene unna kassa-
tankardjr
16.02.2021 kl 14:40 3609

Jeg sier bare velkommen til nye aksjonærer til et veldrevet famikekontrollert børsselskap. Jinhui har fått mye pepper for å opplyse i eget regnskap at de tar ut bonus. Men så viser det seg at andre rederier også tar ut masse bonuser via å fakturere shipping selskapet for konsulent tjenester. Pengene blir tatt ut via andre selskaper. Rent regnskapsjuks. Jinhui har vært edruelig og tenker mer langsiktig på grunn at det er familiedrevet. Det viser seg også at familiedrevet børsselskaper skaper mer profitt på lang sikt enn andre børsselskaper da slike selskaper ikke tenker profitt fra kvartal til kvartal men de bruker tid istedenfor. Jinhui kursmål hvis markedet fremstår bærekraftig er 30 kr og opp til 100 kr.
Slettet bruker
16.02.2021 kl 14:50 3587

Ser at investorene gjør i Buksa nå, siden mars kontraktene nærmer seg 16 k for Supra og snart er på 5 års høy, med en aksjekurs 2-4kr under snitt siste 5 år.

Oslo børs i et nøtteskall
Redigert 16.02.2021 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
FA2000
16.02.2021 kl 14:52 3582

Er det ikke bare at fylde på og lade regnskabet vise værdierne i selskabet - så kommer folk vel løbende efter ?
Thegoldenone
16.02.2021 kl 16:17 3484

Helt enig. Familie drevet selskaper gjør de i snitt bedre enn andre. Ledelsen har skin in the game, og spiser sin egen kake. Jin har fått et ufortjent dårlig rykte i forhold til andre shipping selskaper. Folk innser vel dette til slutt og rabatten i forhold til andre bulkere vil snevre inn.
Thegoldenone
16.02.2021 kl 16:21 3476

Jeg mener det. Dagens pris er fortsatt en god pris sett i forhold til dagens rater, selskapets lave breakeven og lave gjeld. Kanskje kommer det utbytte snart også
FA2000
16.02.2021 kl 16:29 3462

Det er også sådan jeg ser det - sammenlignet med 2018 hvor kursen var oppe og snuse omkring 12.- der var vel hverken raterne ligesom nu, gælden i selskabet var større og deres breakeven var højere - så "whats not to like" ved dagens scenarie... Men måske der er noget jeg ikke tager højde for ? ellers må jeg sige at jeg tror vi skal langt højere op i kurs end nu :-)
Slettet bruker
16.02.2021 kl 17:08 3403

Nå skjer omsider det jeg har håpet og trodd , det skjer endog langt tidligere en jeg forutså

Supramax FFA ratene viser 17 000 dollar på mars-
Trading range 15 000- 20 000 dollar blir en relitet etter 5 år med venting.- kan vi se 25 000 dollar i Sommer?
Hvis noen har store regneark så kan dere leke litt med tall, sitt lavt, så du ikke faller av stolen.

Denne aksjen kan like godt dobble seg i morgen, noe den i sannhetens navn bør gjøre rimlig fort.
hold jæ..lig godt på juvelene gutter.
Redigert 16.02.2021 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
FA2000
16.02.2021 kl 17:15 3386

@Long. Jeg må sige at du rammer ret godt på dine vurderinger i diverse shipping aktier uanset om det er Oil, Gas eller tørlast, til trods for, at dine kommentare ofte bliver udskælt :-) Keep ud the good work.... for rookies som mig er det rart alle nuancer og holdninger med så jeg kan tage min egen vurdering !
tankardjr
16.02.2021 kl 17:37 3351

Men Long prater alltid varmt om sine plasseringer. Den dagen Long selger jinhui så er det ikke måte på hvor negativ han er. Men la oss glede oss over et sterkt bulk marked. Det beviser at journalistene innen finans også ikke gjør jobben sin. Fortsatt så er pressen super negativ til shipping. Og det på tross av at de ligger ann til å gjøre det sterkt nå i lang tid fremover. Finans journalister selger heller grønne selskaper som lager olje av plastposer og som ikke har tjent en eneste krone. Finans pressen har blitt se og hør de selger en drøm istedenfor å fokusere på pengene. Det samme med hydrogen etc. Penger må tjenes og det gjør jinhui nå.
Redigert 16.02.2021 kl 17:41 Du må logge inn for å svare
Vergil
16.02.2021 kl 18:12 3319

Husker Long fra gamle gogl-dager da gogle gikk fra 2-40. Alltid vært meget treffsikker og med evnen til å snu, slik som nå sist i borr. Jeg var med under et annet nick den gangen. Long er den eneste jeg husker av de gamle. Mølleren, Mr. T, Hedersmannen...ahh..days!
Redigert 16.02.2021 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
tobbelobb
16.02.2021 kl 20:52 3167

Ikke glem meg da :-) gjeeeeesp....My JIN is still not for sale :-)
Sølvbuen
16.02.2021 kl 21:48 3096

Stadig flere ser nå samme at Bulkmarkedet kommer og det sterkt. Hørte en presentasjon på youtube for noen dager siden der 5-6 store rederier hadde en konferanse og de var meget komfortable over utsiktene. Ble sagt at BULK hadde et godt 10år i perioden 2000-2010 , deretter fulgte så et dårlig 10-år mens nå ser det veldig lovende ut. Både pga. etterspørselen som jo er stigende pga. større fraktbehov og økende import/export mellom Asia- Europa og etterhvert forhåpentlig USA. Samtidig er tilbudssiden begrenset ettersom ordrebøkene er tomme. Ingen nye båter ventes nærmeste årene. Så dette tegner å bli bra. CEO fra Star Bulk som har ca 120 båter forklarte slik, jeg velger å bruke tallene til Jinhui for å vise "Gearingen" og Momentet nå: Jinhui har 19 båter og hver båt har 365 fraktdager pr år. Dvs 6935 fraktdøgn pr. år. For hver 1000 USD oppgang i ratene fra dagens nivå ( som jo allerede er klart over Break-even) stiger Net Profit med robuste 6.935.000 USD eller ca NOK + 59 mill på årsbasis (Kurs 8,50 NOK/USD). Dette er ca 10 % av dagens MarketCap i selskapet. Mao. Hvis ratene teoretisk hadde gått opp + 100% ville P/E vært lik/mindre enn 1 ! Idag er det nok nede på 5-8 eller noe slikt. Tenk det 1000 USD så kan altså selskapet kanskje betale ut 2-300 mill i utbytte pr år ?
Er det noen som har regnet mer nøye på dette ? Hørs skikkelig BULL ut !
Slettet bruker
17.02.2021 kl 08:32 2920

Ser vi 8kr i dag?
Slettet bruker
17.02.2021 kl 09:51 2864

Kinesere er kongene
Thegoldenone
17.02.2021 kl 10:00 2860

Jin betalte utbytte i q2 i 2018 på ca 0.19 kr. Da var ratene i snitt 11000 usd for kvartalet. Men en aksjekurs da på ca 8 kr ca er det en yield på ca 2.25%.
Nåværende kvartal er vel fra 1 november til 1 februar? Ratene i den perioden har vel vært rundt 10000-12000 i snitt? Kan vi anta at jin rapporterer snittrater på ca 11000 den 27 februar? Kanskje blir det annonsert et utbytte den 27 ferbruar?

Med breakeven på 6000usd og en rate på 11000 så gir det 5000usd overskudd per båt per dag.

Det er 95000 dollar i inntjening per dag for hele flåten og ca 34.5 millioner i overskudd per år på driften.

Rater på 11000usd gir ca 34.5 millioner i overskudd per år på driften.

Rater på 15000 usd gir ca 62 millioner usd overskudd per år på driften.

Rater på 20000 usd gir ca 97 millioner usd overskudd per år på driften.

Så man ser at i shipping så er det operational leverage. Utgiftene i forbindelse med driften er faste og øker ikke i takt med inntjeningen. Så økte rater over breakeven gir eksponentiell inntjening. Utbyttepotensialet kan være stort hvis ratene fortsetter å øke.

Husk også på at det er sannsynligvis kommer gode nyheter med tanke på aksjeporteføljen de eier, samt eiendomsinvesteringene.

Rett meg gjerne om jeg har surret med kalkuleringene. Trenger litt mer koffein.
Slettet bruker
17.02.2021 kl 10:06 2864

Joda, det er q4

ratene for q1 indikerer 17 000
Klarer du regne så store tall?

Short maskinene sliter noe voldsomt nå
Redigert 17.02.2021 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
17.02.2021 kl 10:36 2809

2 viktige grafer for nye shipping aksjonærer:

https://ibb.co/8mBGqkz

https://ibb.co/xjDH58Y
Slettet bruker
17.02.2021 kl 10:48 2818

Benyttet anledningen til å lette meg med aksjer i Jin rett under 7kr og Gogl på 58kr.
100% I jin er uansett bra.
Det skal sikkert videre, men Rsi over 90 da putter jeg litt penger i foret.
Sølvbuen
17.02.2021 kl 10:57 2804

Fantastiske utsikter i Jinhui nå ! Jeg tror dette er en 10x fra dagens nivå, sett over 2 - 5 år frem. Pluss utbytter. Med rater på 15.000 USD dagen (trolig meget realistisk) gir tallene til "Thegoldone" Net Profit på USD 62 mill per år, Dvs rundt NOK 527 mill. Omtrent lik Marketcap nå. Dvs P/E lik 1 omtrent. UTROLIG !
Her er det bare å løpe & Kjøpe.
FA2000
17.02.2021 kl 11:22 2754

Er der nogen af jer som har en holdning til BELCO som i vil dele ? Den ser ikke ud til, at have bevæget sig ret meget kursmæssigt men har da en flåde som ser attraktiv ud og må hive nogle gode rater ind ?. Jeg skriver her da jeg ikke kan finde en BELCO tråd..
Slettet bruker
17.02.2021 kl 11:27 2772

Belco prises på Nav og er dyr.
De har en flott flåte, de har en fin ledelse men det hjelper mindre på dagens prising, dette er mine personlige meninger og beregninger vel å merke.
Jeg tror ikke oppsiden i Bel er stor i denne fasen av syklusen, derfor har jeg valg å ikke kjøpe Bel, men jeg har tatt feil før.
FA2000
17.02.2021 kl 11:55 2751

Tak for svar - det giver god mening og er naturligvis en vigtig faktor.... God flåde og god ledelse er noget jeg vægter højt... så jeg håber der kommer lidt interesse for den lidt længere inde i syklusen... Man må da sige at JIN har taget fart og nok mere end mange havde forventet :-) Tak for det !
Sølvbuen
17.02.2021 kl 12:15 2709

Pris/Bok i Jinhui er fortsatt rundt lave 0,40 - kanskje lavere enn dette også. Avhenger av bl.a. aksjeporteføljen og eiendom. Dette er dette som gjør Jinhui så særs attraktiv etter min mening. Husker i 2003-04 da steg aksjen fra ca 1 til rundt 18 på noen måneder. Var nesten ikke særlig retracements/korreksjoner å snakke om. Lå stort sett over MA30 så vidt jeg kan se i chart/husker fra den gang. Mao. kan kurven også nå bli meget bratt og rask. Jeg tør ikke ta gevinster her og sikter mot rundt 20 ihvertfall. Mvh Optimist
Thegoldenone
17.02.2021 kl 12:24 2696

Mulig jeg tar feil men jeg tror tørrbulk kan være stedet å ligge i de neste 2 årene. Les f.eks denne artikkelen som tar for seg supply/demand balansen i markedet nå og utsiktene fremover: https://seekingalpha.com/article/4406041-2021-dry-bulk-shipping-outlook-bullish-forecast-ever
skvisen
17.02.2021 kl 14:50 2584

Ser helt glimrende ut både på kort og lang sikt.
Supramax ratene opp nye 6,2%
Fantastiske dager for tørrbulk aksjonærer😊
Sølvbuen
17.02.2021 kl 16:31 2501

Skikkelig morsomt det her ! Fundamentale er på plass kort og lengre sikt med stigende rater og underliggende sterkere økonomi i Kina. Aksjen er RÅSTERK nå med 6. dag med oppgang, på stadig høyere volum. Candle stick viser råsterk utvikling med HVITE soldater !
Slettet bruker
18.02.2021 kl 09:33 2218

Ja, dere gjør vel i buksa nå som Supra raten for mars viser 18 500 dollar.
Ikke rart dere pøser ut 2 kroner under siste 2 års aksje snitt, når ratene snart er på siste 5 års høy:-))

Dere må ikke selge selv om Gogl faller vet dere, Gogl handles uansett på verdier, mens jinhui trader med 70& rabatt
Supra markedet er langt bedre en Cape markedet.
Redigert 18.02.2021 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
Sølvbuen
18.02.2021 kl 09:51 2221

Fint at det korrigerer litt, RSI litt tilbake og før neste sats som er rundt 10 tenker jeg. Nå skal jeg pante flasker her og kjøpe litt til ! TILBUD i JIN nå:-)
FA2000
18.02.2021 kl 09:53 2215

Det jeg hører dig sige er, at man skal sidde roligt i båden med sine aktier og lade nogle folk tage deres gevinst.... Den kloge narrer den mindre kloge ? :-)
Thegoldenone
18.02.2021 kl 10:38 2177

Det kommer helt ann på hva slags strategi du har. Kortsiktig trader. Ja kanskje selg i går. Hehe. Fordi optimismen tar seg alltid en pause i ny og ne og folk tar gevinst. Er du mer langsiktig så mener jeg helt klart hold/kjøp, fordi dette er bare begynnelsen på noe stort som ikke er over med der første. Og Jin har fortsatt stål verdt 20kr per aksje. Bare min mening og ikke investeringsråd
FA2000
18.02.2021 kl 10:54 2179

Tak og jeg tager det naturligvis udelukkende som vejledning og ikke anbefaling :-)... Kortsiktig trading er ikke noget for mig så det bliver mere langsigtet og der er mit indtryk bestemt også at der burde være en hel del at hente i JIN og flere af de andre i samme segment. Det som jeg nok aldrig kommer til, at forstå er hvordan NAV kan være verdt 20kr men kursen "kun" stå i 6 kr...