Jin- kan også Jin få sin nyttårs rekyl?

Slettet bruker
JIN 18.12.2020 kl 12:51 38365

Ikke godt å si

Eneste papir på børs som ikke har fått mot rekyl

Litt rart slik som drybulk blir repriset i usa nå

Supramax raten har ligget på og over 10 k i 3 måneder nå
Jin tjener penger

Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Pilteri
20.02.2021 kl 18:12 3434

Enig i at det er et spennende case men at vi er i et stigende og stadig bedre marked fremover anser iallefall ikke jeg for sikkert når vi ser tilbake på hvordan ratene ofte raskt og brutalt går ned der alle tok for gitt at de skulle fortsette opp. Min konklusjon er at dette kan gå "alle veier". Har trua og sitter både i jin og gogl og har hatt fin utvikling siste tiden og satser på at det fortsetter lenge.
Slettet bruker
20.02.2021 kl 18:45 3415

Fint å sette seg inn i ting, men husk at det du leser i eldre rapporter kun er historie fra et dårlig drybulk marked, ikke glem det
Nå skal prisene på skip skrives kraftig opp fremover, det gjelder også alternative investeringer Jin har gjordt som er skrevet ned, men som siste 1/2 år har steget kraftig, på toppen av dette er ratene på full spiker til nå 5 års high.
Dette er bare starten på en lengre stignings periode i Jin, det føler jeg meg rimelig sikker på.

Husk, Verdens rimligste bulk selskap.
Thegoldenone
20.02.2021 kl 19:17 3403

Noen grunner til at denne rateøkningen skal bli kraftigere enn i 2014/2018? Vel per i dag er vi vel på like høye rater som da?

Hva er faktorene som gjør at denne kan være mer langvarig og kraftig enn mini-syklusene i 2014/2018? Noen erfarne som ser forskjellen?

Ordreboka?
Thegoldenone
20.02.2021 kl 19:22 3391

Riktig som longa sier så bør nesten hele balance sheet til Jin oppskrives:

Eiendom
Aksjer
Skipsverdier

Bokførte verdier kan per i dag være undervurdert.
Pilteri
20.02.2021 kl 19:31 3415

Reversering av tidligere nedskrivinger evt oppskriving etter IFRS vil jo gi kraftig resultatbedring som markedet vanskelig kan ignorere så d kan gi en hyggelig boost på kursen og særlig i kombinasjon med fortsatt gode rater. Dette kan bli veldig bra....
Kalle Kurtasje
21.02.2021 kl 09:20 3248

Hva er ATH for JIN fra tidligere peak i Supramax?
Thegoldenone
21.02.2021 kl 09:51 3214

Du tenker på aksjekurs Kalle? Den var 85.5kr den 7/10 2007. I mars 2003 var kursen ca 1 krone. Så det var noen 4 fete år for den som hadde mage til å holde. Det ble også utbetalt 4 utbytter i den perioden.Den var også høyt volum på aksjen fra 2004-2006. Ser topper på 85 millioner. Nå er det vel rundt 1-5 millioner.

Tror supramax ratene var rundt 26000 på sitt høyeste i 2005. Noen som vet sikkert?

For de spesielt interesserte så er det mye historisk info her: https://webb-site.com/dbpub/docs.asp?p=2677
tobbelobb
21.02.2021 kl 09:57 3223

Jeg fikk et råd på JIN den tiden på 3,50 ....da den gikk til 7,- og hadde doblet seg så avsto jeg kjøp.....fulgte den fra sidelinjen opp til 85 :-(....
Den tabben gjør jeg ikke i år ;-).....
Thegoldenone
21.02.2021 kl 12:17 3129

Ja den er litt lei. Ofte blir man påvirket av kursoppgangen nylig og tenker at nå kan den ikke gå "høyere" og nå er den "dyr" fordi jeg kunne kjøpt på 3.50 og nå er den på 7 så nå er det for "sent"

Tror man bør tenke på hvor upoplær og hvor lenge i grøfta tørrbulk har vært siste 10 årene, med lite interesse fra investorer, store som små. Når sentimentet har vært så negativt over så lenge så kan oppturen være desto større når sentimentet snur. Tenkt hvordan kursene vil utvikle seg hvis tørrbulk går fra å være det minst populære til det mest populære? Sier ikke at det vil skje, men hvis det skjer kan vi få en vill kursutvikling.
Kalle Kurtasje
21.02.2021 kl 13:58 3069

Takk for info, Golden.
Hadde mye JIN for mange år siden, men husker ikke hvordan kursnivået var.
Husker bare at selskapet rotet bort mye penger på eiendomstap.
Makrobaronen
21.02.2021 kl 14:06 3077

BULL supramax!
Belship er aksjen og sitte i.

Belship er litt dyrere priset med tanke på nav, men har en stabil og god ledelse. Samt aksjonærene blir prioritert, selskapet er helt under radaren til folk flest. Med dagens rater kan det bli en fest å sitte der de kommende månedene.
Slettet bruker
21.02.2021 kl 14:48 3042

Kall gjerne Bel kontra Jin for Kvalitet vs kvantitet, hvis en tenker på ledelse og flåte- kall det hva du vil, Jin vil stige mest okke som, langt mer.
Kvantitet er også en sannhet med modifikasjoner, da Jin ledelsen slettes ikke er dårlige shipping folk eller har dårlig flåte, men grådige i kassa er de, det er også andre redere.

At en aksje får stor rabatt når du opplever et 10 års dårlig segment og til tider er så dårlig at det oppleves som et mareritt, det er ikke rart.
Det er imidlertid da de største kjøpsmulighetene oppstår, jeg vil kalle det tidenes kjøps mulighet, du får trolig ikke denne kjøps muligheten igjen ila de neste 10 årene.
Nå følger 2 -3 knallgode år, og så kommer det 10 dårlig igjen

Når markedet i så lang tid er så dårlig får du en ekstrem pris differanse i de aksjene markedet opplever som ´gode kontra dårlige´ at det i vendingen opp er ekstremt mye mer å hente i det markedet betegner som ´dårlig case´
Et godt eksempel på dette er 10/10 meglere anbefaler Gogl, ikke en kjeft tar seg engang bryet å analysere Jin , ikke engang på bunnen av drybulk syklusen.
Dette kan den smarte investor utnytte.

Husker et meget godt eksempel for noen år tilbake, der jeg gikk inn i Dryship på bunnen av syklusen, et case alle snakket dritt om og dømte nord og ned.
Ble mobbet i hjel på forumet da jeg anbefalte folk å kjøpe papiret i stedet for Gogl, alle handlet Gogl, Star og andre Bluechip drybulk aksjer, men det endte med at Dryships steg mest og jeg fikk 500% avkastning på 4-5 måneder mens de andre steg 50-100%.


Så hold godt på Jin aksjene, de vil stige mye mer en Gogl, Bel og 2020 Bulker kortsiktig, slik er historien og den gjentar seg ´alltid´
Redigert 21.02.2021 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
21.02.2021 kl 15:09 3009

Mye enig med longs. Nå har jeg ikke sjekket alle tørrbulk selskaper men ser ut som de alle fleste CEO tar seg godt betalt for jobben.

Gary Vogel $3,528,264
John Wobensmith Genco $2,201,942
Mats berglund Pasific basin: $1,948,000

Men Gutta i Jin tar kaka, der var lønnen til ledelsen på 8.5 millioner dollar i 2019. Dette er nok for lengst priset inn i aksjen.
Slettet bruker
21.02.2021 kl 15:31 2987

2021/22 kan de godt ta 17 mill for min del, bare prisene på skip stiger videre så får jeg min 500% på aksjen her okke som

Bare forrige uke steg verdien på Jinhui skip med 3%, Belships sine skip steg til sammenligning 1%
Hvis du har fulgt den eksplosive verdi økningen i container skip siste 1/2 så skjønner en hvor dette bærer nå med drybulk skip, rett i taket.
Container shipping aksjer har siste 1/2 år steget med 300-500%, Mpc f.eks i Oslo fra 1,5kr til 7 kr på no time, vi får nok se samme greie i Jin.

Du skal ikke ha mange prosentene stigning på skip før det får voldsom effekt på Nav
Redigert 21.02.2021 kl 15:52 Du må logge inn for å svare
skvisen
22.02.2021 kl 14:41 2686

Supramax ratene fortsetter opp + 5,6% i dag.
Blir spennende å se resultatet Q4 torsdag, og ikke minst forventningene til Q1 som må bli outstanding.
Noen som har regna på sannsynlig resultat🤔

Sølvbuen
22.02.2021 kl 20:21 2583

SE HER - RIGHT NOW : Ifølge Clarksons Platou - Spinnville rater i Panamax forrige uke over 20.000 USD dagen ! Ellevilt for Jinhui Shipping. På slike rater vil selskapet tjene rundt + 500 mill extra pr år som betyr at P/E på selskapet er mellom 1 - 2 Dette er bare starten av Supersyklusen 2021 - 25 ? ;

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/02/22/7630697/utnyttet-spinnvill-uke-i-torrlast

tankardjr
22.02.2021 kl 20:56 2532

60 til 80 prosent av alle shipping selskap er ren svindel. Pengene forsvinner via andre konsulent selskaper som tilfeldigvis rederne eier. Kommer bare som konsulent tjenester og andre kostnader i resultatet til selskapet og så kommer de høye lønningene i tillegg.
tankardjr
22.02.2021 kl 21:01 2527

Fredriksen holder ikke på slikt. Men man må følge med på Fredriksen også. Han er ekspert til å bruke hemen holding som eier bak sine shipping selskaper. Ergo er det en form for melking av både frontline og golden Ocean. I tillegg er han kjent for å vanne ut andre aksjonerer og kuppe selskapet på nytt. Eneste positive med Fredriksen er at han betaler ærlig og redelig utbytte. Men du fort ende opp med å miste hele verdien på aksje kjøpet mot noen stusselige kroner i utbytte. Og dette skjer med jevne mellomrom. Så da kan du vel egentlig spørre deg er det bra med utbytte i gode tider når selskapet trenger helt ny egenkapital når det er dårlige tider. Svaret er selvsagt nei.
Thegoldenone
22.02.2021 kl 21:05 2529

Det var høyt. Snakker vi her om børsnoterte? Og vil det si at de store som Frontline, euronav, teekay, safe bulkers, star bulkers, genco, pasific basin er svindel? Eller er det de største og mest kjente som er de som ikke er svindel?
tankardjr
22.02.2021 kl 21:08 2528

Ja vi snakker kun børsnoterte. Hva redere som eier sitt eget selskap 100 % gjør er ikke relevant. Dette hørte jeg av Arne fredly som ble lei av å kjøpe shipping aksjer der pengene ble borte. Derfor startet han eget shipping selskap
tankardjr
22.02.2021 kl 21:10 2532

Ergo jinhui er ærlige som setter opp sin skyhøye bonus i årsrapporten. Det er ærlig og langt fra så utspekulert som andre shipping redere. Men dette ser vi hele veien i jinhui. Bygger sten for sten og tenker langsiktig
Sølvbuen
22.02.2021 kl 21:37 2491

Meg bekjent har ikke Jinhui gått konkurs en - 1 - eneste gang, mens han andre som dere vet navnet på har gjort bruk av Konkursinstrumentet flere ganger, påført kreditor og småaksjonærer betydelige tap flere ganger. Senest Seadrill 2018 og nå 2021. Da tenker jeg det er ganske greit med Jinhui's praksis allikevel. No problem what so ever.
I say no more, I prefer Jinhui Shipping ! Tror kanskje det blir en JIN-TONIC med fruen her i Aften. Tirsdag og onsdag som Jinhui-aksjonær blir nok helt greit, skal dere se :-)
tankardjr
22.02.2021 kl 22:47 2434

I tillegg så er ESG aksjer priset til himmelen og vel så det. 90 prosent går nok konkurs og 10 prosent stikker avgårde som vinnere innen ESG aksjer. Det blir it krakket i reprise. Mens jinhui er det ikke noe vits i å tenke på i den sammenhengen. Den er ferdig lavpriset, når frykten for ESG krasj begynner å forplante seg så er jinhui stor vinner fordi det fundamentale er på plass. I hydrogen begynner panikken å spre seg allerde fordi folk ikke vet hvem som ender med hele markedet. Resten blir jo garantert tapere
Thegoldenone
23.02.2021 kl 10:09 2277

Mars supramax FFA 19125$!. Aksjen svakt ned. Sover markedet? Eller har alle de negative omtalene av ledelsen i norsk finansmedia gjort at folk holder seg unna uansett hva ratene er? Kan virke sånn fordi den generelle oppfatningen er at Jin= Mafia. Tror folk ikke vil røre denne aksjen uansett. Vi får se hva rapporten og IR sier på Torsdag. Blir det nye kalddusjer eller blir det en positiv overraskelse? Utbytte eller nye "alternative" investeringer?
FA2000
23.02.2021 kl 10:32 2267

Dette er et spørgsmål til dem med erfaring.... Kan man forestille sig, at nogle forsøger, at få så billig en indgang som muligt da man ved, at der kommer en super godt regnskab? eller er det ikke muligt ?
Slettet bruker
23.02.2021 kl 10:37 2264

Ganske morro å se mars kontrakter trade på 20k og en aksje som stuper, rabatten blir daglig større i takt med priser skip opp.
At spotten er på 5 års høy gjør det hele ekstra spennede for folk som enser å tenke rasjonelt.

Denne skal kraftig opp, den vil gruse øvrige bulk aksjer fremover, vent å se.
FA2000
23.02.2021 kl 10:43 2243

BUY THE DIP..... Jeg har også en god mavefornemmelse men er nok tilpas ny i branchen til at stole 100% på den.... Der er dog ingen tvivl om, at de tjener penge og mange af dem :-)
Thegoldenone
23.02.2021 kl 10:46 2386

Nå er det ikke veldig sannsynlig men hvis selskapet skulle vise seg å bli mer aksjonær-vennlig og den generelle oppfatningen av disse "Kina bandittene" endrer seg så vil det være som rakettbrensel for aksjekursen tipper jeg. 50% rabatt for ledelsen i forhold til andre bulkselskaper der ledelsen er engler med kun det beste i tankene for aksjonærene.
Høy gjeld og massive utvanning er er jo så mye bedre enn høy lønn til ledelsen.
Redigert 23.02.2021 kl 10:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2021 kl 10:59 2512

Må rette meg selv, ser ut som ratene faktisk skal over 20k, helt utrolig.
Ja, jeg kjøper dippen selvfølgelig

Folk sitter å ser på over prisede Goglden ocean aksjer og peiser ut sine aksjer i Jinhui når Gogl faller, sånn er det når en har amatører med på laget.
En supramax får nå like mye betalt om en Panamax, det er de små skipene som raller, Cape er elendig PDD, men kommer nok utover sommeren.
China Supra rater er opp hele 8% i dag- slå den og 70% Jinhui rabatt, helt sinnsykt.
Redigert 23.02.2021 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
FA2000
23.02.2021 kl 11:02 2502

Er der nogen som kan fortælle mig de dårlige oplevelser man har haft med ledelsen ? Høje lønninger og bonusser er vel ikke noget særligt...
Slettet bruker
23.02.2021 kl 11:10 2482

Det er ingen dårlige opplevelser med ledelsen, dette er bare en gammel myte som går igjen her på berget da ledelsen åpenlyst bokfører bonuser, det samme som alle andre også redere gjør.
Jeg ser aksjesladder, en tulle pod er ute å anbefaler Gogl og Bel, men anbefaler å holde seg unna Jinhui.
Det er slik svindel som skaper unormal stor rabatt i Jinhui over tid, når det samme svada gjentas nok ganger blir det på en måte en riktighet, og investorer som ikke aner noe som helst om drybulk markedet og drybulk historien forøvrig vil derfor holde seg unna og går glipp de rabaterte bettene.
Men når tallene ligger på bordet, noe de nødvendigvis må gjøre etter q1, d kommer reprisingen uavhengig av ledelse eller annet støy, da er det inntjening og underliggende verdier som gjelder.
Blåserr lang masj i hva meglere og andre sier og gjør, jeg tenker selv og handler ut fra det, det gir alltid best avkastning over tid kontra å løpe etter anbefalinger.

Jin er Verdens rimligste bulk aksje, det endrer seg når Supra ratene er 20k, basta
Redigert 23.02.2021 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
FA2000
23.02.2021 kl 11:15 2462

Tak ! jeg sætter pris på din dejlige kontante og direkte måde, at udtrykke dig på..... og jeg deler dine synspunkter.... bliver sjovt hvis denne pludseligt går som en raket og gør alle kritikkerne til skamme... Lad os satse på kurs 12 inden 1. maj...:-)
Thegoldenone
23.02.2021 kl 11:29 2433

Ja hørte den aksjesladder podden "er den en aksje jeg anbefaler alle å holde seg unna så er det jinhui shipping" noe i den dur. Det vil nok påvirke folk, men til slutt er det nok overskudd som trumfer.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 11:35 2416

Tenker du kan tørke deg bak med den podden etter q1.
Jinhui vil slå Bel på alle parametre i den fasen drybulk nå er inne i.
Bel kan bli bra senere i syklusen,i en tidlig fase er det Jin en skal eie.
Thegoldenone
23.02.2021 kl 12:14 2357

Hva med å finne et selskap som er gode til å binde faste kontrakter på høye rater på "toppen" i syklusen? Er det det du tenker på?
Sølvbuen
23.02.2021 kl 12:20 2341

Jeg hørte podcasten jeg også, for så vidt underholdende. Greit nok som tidtrøyte, ja. Jeg kan ikke huske ett eneste råd de kom med ? Er det ikke aksjeråd som er hensikten der eller har jeg misforstått?
Thegoldenone
23.02.2021 kl 12:29 2328

Rådet var vel å holde seg langt unna Jin :)
Slettet bruker
23.02.2021 kl 12:42 2298

Q1 rundt snitt 15k og q2 17k så begynner det å smake mer en fugl

Dette er milevis over hva Cape rederne bare kan drømme om, så hvorfor hausser alle Gogl nå? selvfølgelig forde de selv eier aksjer i Gogl
De som ikke eier Jinhui vil eller aldrig anbefale aksjen, men ratene er nå engang det de er, det kan ingen bortforklare og shipping handler stort sett bare om å eie skip å frakte varer til en viss pris, en pris som nå er på 5 års høyeste nivå for en 58 tonner, slike skip som Jinhui har.

Så hvorfor faller en aksje som jinhui nå med en rabatt på 70% mot verdier, mens Cape aksje som Gog handlet på reelle verdier faller 1/3 del
Bare rør vet du.
Redigert 23.02.2021 kl 12:50 Du må logge inn for å svare