Jin- kan også Jin få sin nyttårs rekyl?

Slettet bruker
JIN 18.12.2020 kl 12:51 38373

Ikke godt å si

Eneste papir på børs som ikke har fått mot rekyl

Litt rart slik som drybulk blir repriset i usa nå

Supramax raten har ligget på og over 10 k i 3 måneder nå
Jin tjener penger

Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
23.02.2021 kl 12:55 3146

Ikke noe å bry seg om. Realiteten vil seire til slutt. Hvis du har rett. Kjøpsmulighet nå da hvis fremtidig inntjening bare øker mens kursen faller
tankardjr
23.02.2021 kl 13:43 3096

58 tonner? 58 000 tonn er det vel. Og mer en det. Ja det sies at markedet på ose skal bli mettet av alle selskapene som er nye og som ikke tjener penger og som er verdt en masse penger, alle forstår at dette ikke er bærekraftig på sikt. I tillegg så er tørrbulk tilbake men folk vil ikke ta det innover seg før shipping selskapene betaler utbytte. Merkelig prioriteringer kasnsje vi skulle begynne å skrive om jin på NAS sin tråd istedenfor. Der elsker folk transport som ikke tjener penger.
skvisen
23.02.2021 kl 14:31 3037

Supramax rater opp over 9% i dag. Hvor skal dette ende? Blir vanvittig digg dette om ratene holder seg stabilt høye fremover. Måtte bare øke ytterligere så får vi se🤔
skvisen
23.02.2021 kl 14:32 3033

Supramax rater opp over 9% i dag. Hvor skal dette ende? Blir vanvittig digg dette om ratene holder seg stabilt høye fremover. Måtte bare øke ytterligere så får vi se🤔
Lim Gordon
23.02.2021 kl 20:19 2874

Selvfølgelig kan man det. Brødrene Ng sitter med full kontroll over selskapet, gjennom deres holdingselskap som eier rundt 60% av aksjene. Men debatten her hjemme
har ikke ikke gått forbi dem, jeg tipper at oppslagene i pressen og, den generelle debatt, har blitt rapportert tilbake til Hongkong, sammen med kommunikasjon fra sure norske aksjeeiere. Kinesere er vare for slikt. Da har de bare en ting å gjøre, for å beholde sin inntjening, kjøpe aksjer nå, i store mengder, og selge dem i et marked de vet kommer.
FA2000
23.02.2021 kl 20:36 2843

Det lyder jo som om man bare skal fylde så meget på man kan her så tæt på regnskab, da det næsten er uundgåeligt, at tallene vil betyde at kursen skal op ! Det lader også til, at det vil være et godt marked for Drybulk en del år fremover... Tak for svar...
Slettet bruker
23.02.2021 kl 20:40 2829

Blir nok ikke noe ekstremt i q4, det er først q1 ting virkelig materialiserer seg.
Ikke forvent allverden allerede dette q

Hva folk tror, mener og skriver her hjemme blåser denne ledelsen lang masj i.
Redigert 23.02.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
FA2000
23.02.2021 kl 20:49 2813

Ja ok men jeg tænker ikke at vi får en bedre indgangs kurs efter q4 da det alt andet lige må give en god indikation på hvad som kommer i q1 med de nuværende rater?
Sølvbuen
23.02.2021 kl 21:52 2751

Enig at presentasjon torsdag morgen kl 09.00 trolig vil ha et positivt innhold mht resultatet for Q4 (1.11.20-31.1.21) og/eller for neste halvår, både drift og kanskje finans/eiendom. Usikkerhetene er kanskje på sistnevnte post. Jeg kommer til å skrive til ledelsen med spørsmål om mer detaljer for sistnevnte. Her kan det ligge noen godbiter kanskje. Kina er først ut av krisen og på en måte motoren i verdensøkonomien nå, og ratene har begynt å stige, dette tilsier at Guidingen frem over blir stadig bedre. Hvor positive de velger å være blir svært spennende å se. Jeg tør ikke gjette på noen tall eller andre forhold her, men jeg er spent og positiv til hva vi får høre. Jeg tenker også at kursen neppe faller på det som nå forventes å komme av nyheter. I så fall blir jeg skuffet og vil prøve og kjøpe mer. Har uansett en god følelse her for neste 1 - 3 årene. Får Biden nå godkjent Tiltakspakkene i USA på USD 1,9 trillion ila et par uker, skulle dette også gi boost til markedene.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 22:04 2732

Du må huske at Drybulk aksjer har steget mye generelt, Jin også selv om den er billig.
Shipping aksjer faller tilbake generelt, trolig vil rater også komme noe ned.
Fort gjordt å bli skuffet, da kan det stupe litt, vi så tendenser i dag.
Redigert 23.02.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
FA2000
23.02.2021 kl 22:16 2709

Ja man skal holde benene på jorden, men selvom JIN er steget meget så er markedet på nuværende tidspunkt vel det bedste der er set i mange år for netop JIN - Jeg tror på at den skal en del højere op ! Det samme tror og håber jeg får HLNG :-)
Slettet bruker
23.02.2021 kl 22:33 2676

Ja, du bør også se på Lpg nå, ratene er i gulvet men skal reversere nå neste måned, Agas er ned 20 kr etter nyttår, Nav 59,5kr Aksjekurs 34
Agas er Oslos nest rimligste shipping aksje, den kommer som et spyd ut over våren, det er nå den er billig.
FA2000
24.02.2021 kl 09:00 2538

Ja den burde også være i porteføljen, men ikke på bekostning af JIN og HLNG ....
Slettet bruker
24.02.2021 kl 09:50 2484

Ser ut som Bel investorene omsider tar poenget, som jeg tidligere har skrevet gang på gang, Bel er rå dyr, den er faktisk dyrere en Gogl
Dagens rapport sier klart å tydelig det, og Nav er ned siden q3 som jeg også tidligere har varslet om.

Bel har en fin ledelse og finfine skip, men det hjelper ikke, en kjøper ikke stål over Nav i et ilikvid selskap som Bel, ikke jeg i alle fall.
Allerede nå ser en konturene av røret servert av ´aksje sladder" kjøp Bel men hold deg unna Jin:-))) knegger så jeg faller av stolen.
Redigert 24.02.2021 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2021 kl 09:53 2479

Ja, du bør kjøpe Agas Far200, 45% rabatt på verdier når rater er i bunn er alltid et godt kjøp.
Thegoldenone
24.02.2021 kl 10:15 2438

Hvorfor har BEL breakeven på sine supramaxer på 9000usd vs JIN 6000usd? Er det fordi BEL har høyere gjeld?
Thegoldenone
24.02.2021 kl 11:21 2374

Ja jeg er temmelig sikker på at det blir en positiv EPS. Det var positiv EPS forrige kvartal med rater på ca 8500. Jeg blir overrasket hvis det blir negativ EPS dette kvartalet da ratene har steget under hele perioden siden forrige kvartal. Finans er nok positivt opp. Se på hang seng indeksen siden forrige kvartal. Den er opp!. Det er der Jin har mesteparten av sine aksjer. De holder large cap aksjer. Derfor tror jeg disse har gått opp. Eiendom vet jeg ikke, men hvor mye betyr eiendommene? Det er bare 13% av Jins totale equity så kanskje man ikke skal legge for mye vekt på det?

Raymond (IR) var ganske positiv på forrige kvartals Zoom møte. Han viste disse 2 grafene som viser at supply/demand situasjonen er lovende for tiden fremover. Investorene var misfornøyde selvsagt for kursen var 3.30 kr og bekymret for eiendomsinvesteringene og for at ledelsen ikke har gjort mer for å "synliggjøre" verdiene i selskapet.

Jeg vil tro denne gang så vil Raymond være enda mer positiv og investorene også pga økning i aksjekurs og tegn til forbedringer i bulk markedet. Blir det utbytte-annonsering blir det nok hurra stemning.

Vi får se. Har ikke anledning til å være med på Zoom møtet i morgen, men dere får rapportere hvordan det gikk.
Slettet bruker
24.02.2021 kl 11:41 2345

Blir ikke utbytte for 2020
Bare bonuser til ledelsen
Redigert 24.02.2021 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
Sognoksen1
24.02.2021 kl 12:07 2315

Kona til sjefen skal ha ny bil så det blir nok ingenting til aksjonerene denne gangen heller 🥵😀for håpe de ikke har spilt på valutta nå da
FA2000
24.02.2021 kl 14:14 2235

Det bliver en lækker bil :-)
Dry Bulk ETF
@DryBulkETF
8 min
Supramax spot rates hit 20,000 for the first time in a decade
Thegoldenone
24.02.2021 kl 15:08 2183

Uffda. Rater på 20.000. Det er alt for lite. Ledelsen tar alt så det blir nok en flat eller negativ inntjening. Trenger rater på 40.000 for at det skal bli litt til aksjonærene. Bare å gi opp ;)
Slettet bruker
24.02.2021 kl 15:28 2151

20k var nok toppen for denne gang, forventer at det faller nå
Redigert 24.02.2021 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
FA2000
24.02.2021 kl 15:42 2129

Der er vel stadig meget langt ned til hvor JIN ikke tjener penge på raterne.. Var det ikke 6.000 der var breakeven for dem ?
Sognoksen1
24.02.2021 kl 15:57 2106

De for vel ikke mer 12000$ I Kina for de båtene der de ligger langt under i pris gamle båter uten rensesystem
tankardjr
24.02.2021 kl 18:20 2012

Ja jeg har gitt beskjed til aksjesladder om dette. De mente at alle verdier blir bestandig sløst bort i jinhui. Makan til tullprat, jeg ba de sjekke multipler på selskaper før de kommenterer aksjer. Det er jo de som skal ha greie på det og ikke lyttere. Nå får vi se jeg tror folk er lei av tomme selskaper som skal tjene masse penger i fremtiden.
Dessuten så vil jinhui få enda lavere gjeld og enda lavere breakeven i fremtiden. De er ikke langt unna å bli gjeldfrie. Da kan jinhui ende som American tankers som er styrt av en glimrende mann fra Tønsberg. Han betalte vel utbytte 55 ganger på rad uten pause. Og jeg lover dere da skal kursen langt opp. Dessuten så tror jeg jinhui brødrene har penger nok. Det kommer en tid da man har så mye penger at man ikke trenger mer. Og selskapet til brødrene er såpass på tilbud at dette kan de neppe godta. Om jeg får rett er jeg ikke sikker på men det er en god spådom.
Redigert 24.02.2021 kl 18:26 Du må logge inn for å svare
FA2000
24.02.2021 kl 19:58 1917

Long, ved du om man kan se de rater som JIN får på sine skibe ? De rater som du forventer begynder at falde hvor langt ude i fremtiden er det ?
Thegoldenone
24.02.2021 kl 21:16 1839

Aner ikke. Kanskje Fearnley? Asia ratene er ofte lavere enn atlantic og Jin lavere enn index fordi de har noen gamle rustholker.
Thegoldenone
24.02.2021 kl 21:18 1836

Herbie er jo værst. Betalt utbytter og lav gjeld men det er vel fordi han har hatt en hel haug med emisjoner i selskapet. Du får utbytte, men blir samtidig vannet ut

47 millioner aksjer i 2010. 143 millioner aksjer i dag! Lol

Da liker jeg mye bedre Jin. 85 Mill i 2010. 109 millioner i dag!

Redigert 24.02.2021 kl 21:22 Du må logge inn for å svare