Teknisk Analyse Hexagon Composites

Muggost
HEX 18.12.2020 kl 14:31 170126

https://www.tradingview.com/x/ePVbqGmT/

Aksjen befinner seg i nedre del av en stigende trendkanal med RSI på 40 som nærmer seg oversolgt. Det befinner seg en litt utydelig støtte mellom 45 og 47 så jeg har valgt å gå for dårligste deal i chartet, med støtte på ca 45.65. Dette er også tilfeldigvis bunn av trendkanalen denne uka, så brudd under 45.65 vil ikke være bra.

På motsatt side er det lite som står i veien for rask oppgang til motstanden på ca 60.50. Brudd opp gjennom 60.50 vil indikere videre oppgang mot taket av trendkanalen.

Men jeg kommer med en liten disclaimer: Hexagon Purus er akkurat skilt ut som eget selskap så jeg tenker det er naturlig med en god del turbulens frem til de to aksjene er ferdig konsolidert. Deretter trenger vi kontrakter! :) Jeg ANTAR at positive meldinger fra Purus vil trigge oppgang i morselskapet Composites pga den høye eierandelen.

Trade varefully :)
Redigert 21.01.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.02.2023 kl 14:41 4274

Svar fra banken:
Prioritet på en ordre er på følgende måte:

1. Pris – Kjøper og selger har lik kurs.

2. Motpart – Kjøper og selger handler fra samme bank/meglerhus (for eksempel: kunde i Sbanken kjøper aksjer fra en annen kunde i Sbanken).

3. Synlig volum – Det synlige volumet i en Iceberg-ordre.

4. Tid – Tidspunktet for når ordren ble registrert.

Da er dette med tidsfordelen som Euronext gir ikke avklart.
Økonomisk er det jo ikke noe problem. Kursen nå er noen få øre over det jeg solgte for. Prinsippet om likebehandling skal jeg dog nok en gang sjekke ut.. Det ser jo unektelig ut til at småaksjonærer gis en tidsforsinkelse.
Slettet bruker
16.02.2023 kl 22:43 4394

Jeg gjorde det samme i forigårs og igår… fikk solgt 63% av beholdningen, men hadde alt til salgs.
Det jeg reagerte på igår er at at min ordre lå der ALENE til 35,90 i god tid før børsslutt. Det var også kursen i etterhandelen, og alle mine aksjer burde da ha blitt solgt. Det skjedde ikke. Kun en mindre post av restordren jeg hadde ble solgt i etterbørshandelen. Dette kan tyde på at Euronext favoriserer algoritmebasert handel, i og med at jeg i lang tid lå foran i køen. Dette er i såfall alvorlig og ulovlig ( de ble tatt for dette på andre europeiske børser, og har sluttet der med det).
Jeg har tidligere spurt Stockwatch og Finanstilsynet om Euronext i Norge gir de en tidsfordel, men fikk aldri svar.
Merkelig at ingen vil svare, og at heller ikke media viser interesse for noe som tapper småaksjonærer for millioner hvert eneste år, og som er lovbrudd.

I og med at jeg nå selv blir et konkret offer for Euronext sin diskriminering, og kan dokumentere det, så gir jeg meg ikke denne gangen.
Jeg hater jo finansanarkististene.

Er nå 81% kontant.
Redigert 17.02.2023 kl 02:20 Du må logge inn for å svare
nhydro
16.02.2023 kl 21:25 4449

Blir spennende fremover å se hva de kan få til. Selv har jeg solgt 3/4 av beholdningen i både Hex og Hpur fordi jeg tror aksjene skal et stykke sydover igjen snart.
Slettet bruker
16.02.2023 kl 21:12 4399

Datamaskinene kjørte den over motstand, men det ble veldig kortvarig da realitetene sank inn.
2,12 tap per aksje er mye verre enn jeg selv håpet på ( 1,70). Det er nesten ikke masker igjen i silen! Helt vanvittig.
Ikke et ord om hvilke innsparingstiltak som er innført, så da er det nok bare post-it og paperclipbudsjettet som har fått lide.
For å unngå fadeser på resultat fremover, så kutter man likegreit guidingen.
Å plusse på med enda en ny direktør er løsningen på sløsingen…..
Fjern disse to destroyere, så rask som mulig. Få inn profesjonelle.
Redigert 17.02.2023 kl 20:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2023 kl 23:11 4514

Takk. Begge selskaper taper penger og det må komme en emisjon i HPUR….
nhydro
15.02.2023 kl 22:33 4554

Det er stort sett bare pjatt om emisjon i Purus og at Hexagon Composites' eierandel i Purus mest sannsynlig vil bli vannet ut
Slettet bruker
15.02.2023 kl 19:43 4634

Teknisk ligger HEX fortsatt i sin positive trend, med noe motstand især i området 36,50-37,50.
Grunnet jobbtallene fra USA i forrige uke, noe som indikerer høyre rentebane over lengre tid, har jeg redusert eksponering mot aksjer i det siste. Idet inngår salg av halvparten i HEX. Jeg regner med at tallene imorra ikke blir bra; Engeseth leverer kun unntaksvis over sine egne estimater. Den eneste jokeren jeg ser er at de jobber med en serieproduksjonsavtale i HEX+ for å kunne forsvare en antagelig gedigen emisjon i HPUR i april

Er nå 80% cash

PS: Ingen som vil dele hva Sundberg har skrevet på e24 ( bak Berlinermur)?
Redigert 15.02.2023 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2023 kl 13:37 4802

Jeg så det. De må da snart ha nok vekslepenger?🥴.
Jeg lurer på hva som står bak Berlinermuren her:
https://e24.no/boers-og-finans/i/zE6Va1/se-opp-for-nyheter-om-det-andre-hexagon-selskapet
Noen ganger så glimter Sundberg til med god informasjon. Snakker han om Purus her ( ikke umulig: De må jo få kursen opp, slik jeg skrev, om det skal være fornuftig å gjennomføre en gigantemisjon), eller snakker han om Agility?

The Observer
14.02.2023 kl 10:28 4837

Oslo, Norway, 14 February 2023) Hexagon Purus, a world leading manufacturer of zero-emission mobility and infrastructure solutions, has been selected as supplier of hydrogen cylinders for the third year in a row by New Flyer, North America’s largest mass mobility solutions provider. New Flyer, a subsidiary of NFI Group Inc. (“NFI”), is playing an active leadership role in zero emission transportation in North America, putting sustainable buses and infrastructure in place in cities across the U.S. and Canada.

Hexagon Purus will continue to provide its Type 4 hydrogen storage cylinders for New Flyer’s serially produced hydrogen fuel cell electric transit bus, the Xcelsior CHARGE H2™, enabling a driving range of up to 350 miles/560 km on a single refueling. The total value of this contract is estimated to be approximately USD 2.5 million (approximately NOK 25 million).
Slettet bruker
11.02.2023 kl 15:20 5092

Jeg traver litt videre når jeg først er igang. Rosinen i pølsa i HPUR pt. er Wystrech. Om de får lov å ordne seg selv som før, og ikke blir ødelagt av HEX+ viruset ( elendige marginer osv. ), så er det den delen av HPUR som bidrar til å dempe elendige tall. Mangel på netto overskudd i HEX+ er veldig problematisk når behovet er en utvidelse i Europa, Japan og USA. Det skal pumpes ufattelige beløp inn i grønn industri der de nærmeste årene. Dette klarer de ikke på egen hånd og ihvertfall ikke under Englestøv duoen.
Jeg har tidligere selv kommet med selskaper de bør vurdere for et lykkelig ekteskap. I det inngår det IKKE svart industri.
Noen som tør å komme med konstruktive forslag der? Matsui viser lite interesse, og Devold som eier er helt utelukket.
Redigert 11.02.2023 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.02.2023 kl 14:24 5117

Dette er eneste tråden som er en motvekt til kirkesamfunnet ( Alle tråder Johnny, som nå er RA, har startet….det må da være 100 tråder snart?). Har du prøvd funksjonen «omvendt rekkefølge». Anbefales😂
Hans tråder er fine om du vil ha detaljer rund markedet de er i. De er dog total blottet for alt annet, og kun reklametråder.
Denne tråden er langt mer kritisk ( med rette). Totalt så kan småinvestorer ta bedre beslutninger, om de ikke bare hører på halleluja innlegg.

Akkurat nå er det ( igjen) endel usikkerhet rund HEX+. Å utsette Q4 for HPUR, er amateuristisk. De har mange ganger signalisert at de vil ha den på hovedbørsen, så det er ikke grunnen. Grunnen må være at utgiftene har akselerert veldig ( tenker da på valutaspekulasjoner og finansielle poster). Så vil de muligens at tallene for HEX er publisert før lansering av HPUR på hovedbørsen, slik at den negative effekten av elendige tall blir utsatt, og at de kjøper seg tid for å vurdere hvordan de skal angripe en presentasjon av planene for HPUR.
En sidedør kan være at det snart kommer en gedigen god nyhet ( f.eks. selskapets første serieproduksjonsavtale på minst 5 milliarder, som de lander, med gode nok marginer).
Kursen må jo opp om den skal lanseres på hovedbørsen inklusiv en gedigen emisjon.

Med så mye penger som renner ut av HEX+, så tipper jeg at de ivm. lanseringen gjennomfører en gedigen emisjon. Da blir neste problem å løse finansiering; HEX har ikke penger til å finansiere det, fordi de selv taper penger…..
Dette er jo ikke noe nytt: Jeg hamrer stadigvekk på at ledelsen må byttes ut med profesjonelle/ Selskapet må gifte seg med en pengesterk aktør.
Dette må skje før de blir marginalisert, og når det fortsatt er verdier i selskapet, som noen gjerne vil ha. Ekteskapet mellom styret og Engeseth komboen må brytes, så rask som mulig. Husk at disse to nesten kjørte forrige selskapet de ledet på dunken….. De har dessverre ikke lært noe siden da. At et kompetent styremedlem forlot de, og at de nå har mistet alle tre milliardkontrakter på serieproduksjon de var involvert i de siste årene, at de har solgt seg ned selv, og at de ikke viser endringsvilje er viktige momenter å ta med seg.
De tar veldig godt være på seg selv, og tjener snart dobbelt så bra enn ledere i tilsvarende norske bedrifter, men har ikke sørget for stabile, voksende EPS. Tvertom så tømmer de kassa, og når den er tom så kommer det en ny emisjon. Den ukulturen må det skje noe med, og da kreves det strukturelle endringer, især den topptunge organisasjonen, og de strategiske valgene tapper selskapet for enorme summer.
Det hindrer også organisk vekst.
Dette er helt i tråd med anerkjent organisasjonssosiologi, hvor hver fase i en bedrifts syklus trenger sin (ledelses)struktur.
Svakt av Matsui/ Flakk at de ikke gjør noe her.



Redigert 11.02.2023 kl 14:41 Du må logge inn for å svare
Liso
10.02.2023 kl 22:50 5232

Tildels enig med Ulven, men benyttet dagen til påfyll.
Ber for øvrig om at man lager en ny tråd- få gidder å bla i denne boka av en tråd
Slettet bruker
10.02.2023 kl 21:54 5256

Neida, det er veldig greit med TA forklaring / tilnærming. Vurderte faktisk salg selv for få dager siden, da den ikke ville bryte oppover. Det hadde da vært første gang uten eksponering mot HEX på lenge. Forventer en flatere utvikling på kort sikt. Meget merkelig dog at det skjer et beiteskiftet intradag med 10% bevegelse….
Solgte meg dog ut av Storebrand Grønn Guffe, mest av de samme grunnene ( TA, jobbtallene fra USA, som indikerer 1-2 år før inflasjonen er ned på 2%, bla bla.). 67% kontant nå.
Redigert 10.02.2023 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
PerUlv Den ene
10.02.2023 kl 20:16 5281

Tja...

Jeg skal selvfølgelig ikke motsi deg på dine argumenter. Mye lekkasjer i forkant av tall... Fikk selv innsideinfo rundt salget av Hafslund fra Oslo Kommune noen år tilbake men agerte ikke på det. Kunne gjort mye gryn... Men...

Teknisk har aksjen gått mye siden bunnformasjonen i oktober 2020, faktisk 76%. Aksjen brøt ut av negativ kanal ved NOK 33,80 og gikk da over i en nøytral utvikling til tross for sterk sekundærkanal, og det er nettopp her "clue ligger". Så for dere som er inne eller skal inn er nivå NOK 31,50 +/- (Stigende til uken) et nivå å ha i bakhodet. Holder dette og med vending opp kan det indikere en retnings endring til det positive....

Lykke til... (Begge Hexagon aksjene er på min "Watch liste)

PS... Glemte å nevne at en naturlig teknisk reaksjon kan forsvares gjennom mangelfullt brudd opp gjennom tidligere toppformasjon fra april - mai 2022. Kan selvfølgelig "dra en Fib. på denne om det er av interesse.
Redigert 10.02.2023 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2023 kl 17:07 5389

Dette er verre enn jeg trodde. HEX ned 7% og HPUR opp 3% på det meste av handelen på gode volumer, dagen ETTER at tall/ presentasjon, er kjent for en liten gjeng. Det er INGENTING, hverken på makrofronten, sett ifht. bransjen osv. som kan ha en slik virkning, så her er det garantert noen som vet noe om både resultatet i HEX, samt hva som skjer med HPUR utover det at de muligens skal på hovedbørsen. Å klage til Stockwatch har INGENTING for seg; De er der bare fordi loven pålegger børsen å ha de, men de har ingen reel funksjon. Eneste mulighet er å klage direkte til Økokrim. Det burde være enkelt å sjekke opp de som har storhandlet mot de som sitter på insideinfo. Å se på andre ganger med uvanlig aktivitet i forkant av at nyheter er kjent for en liten krets, bør også være enkelt. Jeg klager ikke til de: Har gjort det mange ganger før, og alle instanser godtar slikt, sålenge det bare er småaksjonær som lider. Om Staten blir lurt så blir du etterforsket. ( Skjedd mange ganger at jeg har påpekt at konkrete personer har begått kriminelle handlinger, de ikke blir dømt for, mens de da har havnet i fengsel allikevel fordi de lurte staten også).
Slettet bruker
10.02.2023 kl 13:26 5503

Hver gang tallene for HEX er kjent, men ikke offentliggjort, så lekkes det info, og skjer det ulovlig innsidehandel. Idag faller aksjen hele 6-7%. på økende volum, og blant selgere er det garantert juksemakere. ( tallene er nå kjent for ihvertfall ledelsen.) Stockwatch undersøker aldri slikt, og de som er ansatt til å utføre « kontroll», har beviselig ikke engang den grunnleggende kompetansen. Suppeinstans mao.
Det er overtydelig at et så betydelig fall kun kan skyldes deling av hemmelig info rund resultatet i HEX.
Ingen andre selskaper faller så mye som HEX uten at det har kommet inn nye momenter. Hvor mye slike skandaler er Stockwatch villig til å ignorere fra HEX+?

Ledelsen har dessuten samme oppskrift når de kommer med resultatene:
- De er ALLTID dårligere enn de har signalisert
- De bortforklares alltid med ting utenfor selskapets kontroll.

At HPUR utsetter tallene er jo bare tull, og lover ikke bra. Muligens at de igjen har spekulert seg bort i valutaspekulasjoner ( HEX+).
Uansett så kommer de til å lyve og fortelle deg at de fordi de skal på hovedbørsen trenger en ny og kraftig utvanning ( emisjon).
Her må da HEX finansiere mesteparten, og hva slags « plan» de har der blir bare gjetting.
Forrige gang HPUR måtte ha penger, så løy de og fortalte at de trengte penger til investeringer FORDI det kom en serieproduksjonskontrakt. Det ble det aldri noe av, men emisjon på falskt grunnlag ble det, og penger renner ut uten tegn på bedring. ( de bare sier at de skal spare inn, men det må være på bare paperclipbudsjettet). Gjennom å lyve, så tråkket de over en etisk grense. Det fikk ingen konsekvenser, så dette kommer de til å fortsette med, og er muligens en del av ledelsens DNA. Det ville også forklare at et styremedlem forlot selskapet i ren protest.

De har fortsatt en liten mulighet til å bli en ledende aktør, med positive nettomarginer, men da må begge ledere vekk.
Ukulturen og sløsinga må bort; de vanvittige utbetalinger til den topptunge ledelsesgruppen i alle tenkelige og utenkelige måter, må bort, og det må en strukturell omorganisering til.
Jeg forstår ikke at Flakk / Matsui fortsatt er ledelsens bestevenn, og tillater at udugelighet skal kjøre selskapet på dunken.

Jeg eier en « gratispost» i HEX, som i mine øyne er en V75 investering. I tråd med hva jeg lenge har ment så fraråder jeg å investere penger her sålenge ledelsen ikke er byttet ut / de signerer en serieproduksjonskontrakt på minst 10 milliarder, med normale nettomarginer.
Mens markedet de er i har eksplodert, så er kursen på aksjen omtrent der den lå i årsskiftet 13/14. Utbetalinger til ledelsesgruppen har dog eksplodert og ligger skyhøyt over hva som er vanlig i Norge. Lønn står overhodet ikke i relasjon til de bedrøvelige resultater de år etter år har oppnådd.
Redigert 10.02.2023 kl 13:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2023 kl 14:26 5715

https://cm.h2-view.com/t/t-e-ftjujjl-ydsulviu-r/
https://www.finansavisen.no/energi/2023/02/06/7983140/investerer-1-mrd.-dollar-i-biogass-i-europa

To linker som illustrerer de enorme muligheter som HEX+ har ( og hadde). Å abonnere på H2 view anbefales.
Markedet de er i er enorm og sterk voksende.At de ikke har innfridd i over 10 år nå er rett og slett utilgivelig. Det renner gigantiske beløp hver dag ut av HEX+ uten at de har landet en eneste serieproduksjonskontrakt over 5 milliarder. Tvert om så gikk alle tre de avtaler de inngikk i vasken.
Det haster nå at begge ledere i HEX+ byttes ut. Mest sannsynlig vil Q4 igjen være mer av det samme: gedigne tap, og mer svada om at de er On Track.
Noe helt annet: Ifjor skrev jeg ( som en reaksjon på en av mange useriøse « analyser»), at jeg vurderte HEX som undervurdert, mens Purus som overvurdert..da lå aksjene omtrent lik i pris. Fremtiden til HEX ble da av husene pratet ned sammenlignet med Purus.

Pt. er forskjellen i pris ganske nær min vurdering den gangen. Jeg har ikke gjort nye vurderinger. Hovedgrunnen er at jeg utover de lange «gratisaksjer» jeg har i HEX ikke kommer til å kjøpe flere aksjer der, og da er motivasjonen til nøyere vurderinger ikke der.
HPUR kommer garantert til å be om mer penger gjennom emisjon(er), og når garantert ikke sine egne « mål» om avkastning. Det vil aldri skje med et selskap som utbetaler gigantiske summer til seg selv i over 10 år, uten å levere varene. Amateurer og aksjonærfiendtlig ledelse er min konklusjon. Flaks om de lander noe som helst, som er lønnsomt. Kjøper du HEX+ kjøper du V75 aksjer..
Slettet bruker
03.02.2023 kl 13:50 5947

En liten presisering: brudd på 40 ish gjør slutt på den langsiktige negative trenden. Den mellomlangsiktige negative trenden ble brudd 12.1.
Q4 blir som « vanlig»: dårligere enn konsensus for HEX+, og mye halleluja prat om fremtiden. Mulighetene de har, og har hatt er eventyrlige, og blir enda bedre fremover, men om ikke ledelsen byttes ut snart, vil de forbli pølseboden på hjørnet ( med gode pølser).
Slettet bruker
01.02.2023 kl 23:09 6159

USA opp etter Powell tale. Mer og mer taler for myk landing, raske rentereduksjoner om det skulle skje deflasjon, større kontroll på inflasjonen, og mer stabile energipriser. Legger vi til gjenåpningen av Kina, samt akselerasjon i EU av subsidierer og kortere behandlingstid for grønne planer, så er det mye som kan tyde på at grønne aksjer eksponert mot EU vil stige i 2023.
HEX må etablere seg over 34,70 ( kurs nå 35), før den kan angripe motstandsnivåer på 37,70 og 40,60, som nå er de kortsiktige kursmålene.
Brytes 40,60 ( mye motstand), så brytes den negative trenden.
Jeg forventer at den ( inntil Q4 er kjent for de HEX lekker tallene til) om kort tid kan teste 37,70 - 40,60 området.

Selv har jeg som sagt en avventende holdning, og vil ikke øke min eksponering mot HEX, sålenge de ikke bytter ut ledelsen i HEX +.
Er nå 55 prosent eksponert mot grønne aksjer. (3 poster, 45% kontant).
Redigert 01.02.2023 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2023 kl 10:50 6305

Aksjen snuser på motstanden på 34,70. I ordrebildet er det flere som legger seg på salgssiden på nettopp 34,70.
2023 er tross alt det året, hvor gjennombruddet skulle skje ( noe jeg bemerket ifjor). I 2020 skulle ting skje i 2021, og nå skal ting skje neste år?
Det som fortsatt er et hinder, er en svak ledelse, som stikker av med 60 millioner, hvert eneste år, uten å prestere.
3 av 3 milliardavtaler har gått i vasken, ikke god nok vern om patenter og en elendig kursutvikling i det lange bildet: 20% under toppnivået i 2014.
Jeg sitter fortsatt med mine V75 aksjer, og håper på at at det skjer noe konstruktiv og grunnleggende her snart.
Markedet de er i har mangedoblet seg, men HEX+ taper markedsandeler, har et skyhøyt kostnadsnivå, de ikke gjør noe med, en organisasjon, som er ordentlig topptung og aksjonærfiendtlig, elendig strategi, og amateurhåndtering av kontrakter og samarbeid med aktører bla bla.

Teknisk ser det bedre ut enn på lenge, men jeg frykter q4 tallene. Når det gjelder hva de melder om fremtiden, så er det garantert glansbilder.
Hver eneste Q så er tallene dårligere enn konsensus, og lover de bedring, men det skjer altså aldri. Også det etiske forfallet ( melde om store avtaler for å forsvare emisjoner), misliker jeg sterkt. Så må vi huske på at et eksternt frustrert styremedlem forlat de ifjor, og at toppene solgte seg ned ifjor. Angivelig for å betale skatt, men det vet vi jo er vas.
Noen lysglimt er det: Den nye fabrikken skal teoretisk kunne produsere til en lavere enhetskostnad, og på makrofronten så vil EU initiere konkurrerende subsidieordninger ifht. USA, som prøver å få monopol på grønn industri, ved å bare subsidiere amerikanske bedrifter.
I disse dager så øker også protestene mot oljebasert industri voldsomt i EU: 1million demonstranter i Frankrike, 150 skadde, hvorav 1 livstruende grunnet politiets overgrep i Tyskland, og nær 900 arresterte fredelige demonstranter arrestert i Nederland. I Norge skrives det ikke engang om det, mens man nå diskuterer i EU, i hvilken grad man har lov å ytre seg; Lista legges nå på et antidemokratisk nivå, men det vil bate medføre en økning i konfliktnivået. Politisk betent er det også. Det vil nok fremtvinge mer grønn handling, som kan evt. gagne selskaper som HEX+. Hittil har jo ikke de utnyttet situasjonen, hvor matfatet har gått fra grovt brød med brunost til luxe snitter med ekte kaviar..

Jeg skal beholde min post som utgjør 20% av investerbar kapital ( hele overskuddet fra aksjehandel), en stund til, men nå er det flere alternativer på Oslo Børs Casino, som jeg ser på. Jeg foretrekker som nevnt tidligere HEX fremfor HPUR. HPUR kommer til å trenge penger igjen, når de har tømt kassa. Jeg ser ikke for meg en emisjon i HEX med det første, men kan jo ta feil her, med den sløsekulturen og en skikkelig overbetalt ledelse.

PS: Da er den marginalt over motstand i øyeblikket. Volumet er bra.
Redigert 01.02.2023 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
Gitarhelt1
06.12.2022 kl 13:27 6505

Jeg orker ikke svare denne monitor direkte, men det er kanskje på tide at denne skribenten gir opp og slutter å spre eder og galle her
kelle
06.12.2022 kl 13:01 6443

Det må være mange dumme folk i aksjemarkedet, siden kursen på HEX har steget ca. 40% den siste måneden. Fra 22 til nå over 30.
I følge ledelsen vil 2024 bli gjennombruddet for selskapet og hvor de antyder en meget sterk vekst.
Monitor maser stødig vekk om serieproduksjon og hvor dårlig ledelsen er. Håper ikke alt for mange har tatt hans skriverier ad nota og selt seg ut på lavt 20 tall.
Jeg vet heller ikke om det er så mange som har kommet i gang med serieproduksjon ennå.
Det var vel også tidligere sagt fra selskapets side at de ikke vill gå break even før i 2024
Den grønne bølgen vil vokse seg større og større for vært år som går og Hex blir nok et selskap som får delta i denne veksten.
Slettet bruker
04.12.2022 kl 23:25 3841

Lenge siden jeg har skrevet noe. Resultatet i HEX+ var elendig, slik jeg varslet og de taper nå 1 million kroner hver bidige dag. Hovedansvaret ligger hos en elendig ledelse, som ikke klarer å lande serieproduksjonskontrakter, ikke har økonomisk styring, og ingen tydelig strategi. Å tenke proaktivt er en total mangel, og når de mister helt sentrale seriekontrakter ( brukt for å hente mer penger fra oss), så bagatelliserer de det hele.
Som nevnt så mange ganger så er eneste løsning for oss aksjonærer at ledelsen med en helt utrolig negativ record byttes ut med profesjonelle.
Imens er selskapet overgitt flaks på tross av at markedet de er i de siste årene har fullstendig eksplodert.
Siste nytt er at EU nå vurderer å møte USA sin diskriminering av utenlandske selskaper gjennom sine enorme subsidier innenfor grønn industri( IRA på 369 milliarder dollar) gjennom å øke sine subsidier tilsvarende.
https://fd.nl/politiek/1460091/von-der-leyen-regels-voor-staatssteun-versoepelen-in-reactie-op-biden-xdl2caUCT6Zt

Bak en mur, men publisert idag 18.43.

Er annet moment som påvirker, inntil det kommer noe positivt på selskapsnivå, er en verdiløs «analyse» fra DNB som mener at HEX+ er noe å kjøpe.

Redigert 04.12.2022 kl 23:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2022 kl 17:23 4007

Det går troll i ord her: HEX kom med et resultatvarsel. Verre er det dog at de igjen skylder bare på ytre forhold, og forlenger pinetiden på ubestemt tid. Ingen planer om interne grep og kostnadsbesparinger, dyre opsjoner, lederlønninger osv. De passer på å komme med meldingen samtidig med at de melder at Wystrach har fått en kontrakt. Wystrach var de eneste innenfor HEX+ som bidro med nettomarginer på rund 10%..om jeg husker rett. Fint at backloggen øker, men det er et veldig lite plaster på såret ifht. At de ikke klarte å lande serieproduksjoskontrakter i milliardklassen.
Slettet bruker
13.10.2022 kl 05:19 4022

Jeg traver litt videre: At HPUR «mistet» gigantkontrakter til en konkurrent illustrerer i de grader at de ikke bare priser seg ut av markedet ( grunnet den mest topptunge og kostbare måten de er organisert på bla bla). Det illustrerer også hvordan disse amatører lyver om realiteter for å utløse en horribel emisjon. Dessuten overskrider de en etisk grense de tidligere ikke gikk over, og det tyder på utstrakt desperasjon. At de ikke konkretiser innsparingstiltak illustrerer at de ikke har en plan i det hele tatt, utenom å beskytte seg selv ( = forsyne seg selv gjennom 50% høyere lønn enn tilsvarende selskaper i Norge og et helt vanvittig opsjonsprogram). Antall ledere er helt vanvittig.
Legg også merke til at det tyske selskapet de kjøpte ( Wystrach) tjener penger, mens morsselskapet lekker som den største silen i verden.
Også dette illustrerer at de overhodet ikke har kontroll. Kontantbeholdningen ble tappet for 1 milliard bare ved siste korsvei!
Kirkesamfunnet ( som har forlatt kirken) har illustrert i de grader i hvilken fiskedam HEX+ befinner seg, og den har på 10 år blitt gigantisk.
HEX+ har altså hatt enorme muligheter, men prises nå på lavere kurser enn den gangen ( de bare kreerer større underskudd gjennom snart 50 kvartalsrapporter)…. De eneste som tjener penger her er ledelsen og styret. Vi andre er melkekua. Vi nærmer oss en gigantisk skandale, hvor et selskap kunne ha blitt en viktig global aktør, men snart er redusert til en dårlig driftet pølsebod.
Redigert 13.10.2022 kl 05:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.10.2022 kl 04:44 4020

Brukte mye tid på en dypgående og konkretisert analyse utfra TA og mine verdivurderinger rund HPUR og HEX. Forumet vi skriver på er dog så ustabil og uforutsigbar at 2 timers arbeid bare forsvant. Gidder ikke å prøve meg engang til.
Hovedkonklusjonen er dog at mye av den kortsiktige kursutviklingen henger på hvordan aksjemarkedet utvikler seg ( viktig dag i USA idag), men at HEX+ nå taper terreng på alle områder. Alt er bare helt elendig, og de MÅ fjerne ledelsen ASAP, om ikke selskapet skal forbli en evig taper. Jeg ser det slett ikke som usannsynlig at begge oppsøker sine lows i nyere tid om ikke alt for lenge. Begge selskaper kan redusere sin verdi til 3,5 milliard kroner hver i nær fremtid, om de ikke snart hoster opp serieproduksjonkontrakter i milliardklassen.
Legg også merke til den siste « analysen». Siden den ble « presentert « har aksjekursene stupt. Tilfeldig? Neppe!
De har fortsatt gode produkter, men thats it.
Deler dette fordi jeg leter etter en tradeinngang, men nå er det veldig mange aksjer med en betydelig bedre ledelse, som er mer aktuelt både på kort og lengre sikt. IKKE heng deg opp i historiske kurser.
Om man legger de matematiske innlegg til kirkesamfunnet til grunn for sine vurderinger, så er jo HEX priset mer enn 1 milliard over det de var priset til i sommer….Engeset må fjernes
Redigert 13.10.2022 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2022 kl 20:59 4101

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/xg8v0Q/aker-horizons-ser-mot-usa-etter-bidens-klimapakke
Veldig dårlig for HEX+, især når de har sovnet på perrongen de tre ganger et godstog har kjørt forbi.
Att fossilt nå har fått utrolig mer makt og penger og dermed ødelegger for en grønn omstilling, har jeg påpekt mange ganger før. At norske politikere kun ha ordninger som forsterker dette er også påpekt flere ganger. 1,5 milliard til grønt i ett år, mens de drar inn 85 milliarder bare på strøm på en måned illustrerer det kapitalanarkistiske olje Norge veldig tydelig. Vi har nå kun blåsvarte og rødsvarte alternativer. Betalende instans: vanlige folk.
I EU skal alle ekstrapenger energibransjen ( strøm og fossilt) har tjent, tilbake til statskassen for å kompensere husholdninger og små / mellomstore bedrifter. Husholdninger får i beste fall 12,5% av sin lønn i kompensasjon. I Norge får en husholdning med en økt utgift på 60.000 innpakningen på plaster: 1800 kroner.
Røyker eller snuser de ( og tar en tur til Sverige derfor), blir kvoten redusert til 5 pakker sigaretter eller 7 1/2 pakker snus.( ??!!).
Til og med de gamle Østblokkland fikk ta med seg mer når de reiste fra Vest til Øst!
Tilbake til HEX+: Eksisterer selskapet? De har ikke kommunisert med oss aksjonærer på evigheter. Om ledelsen har tatt ferie for å bruke opp de enorme gavepakker styret gir, vites ikke…
Dårlige nyheter er det uansett. Hold deg unna med mindre du er en kortsiktig spekulant, eller de melder om en kontrakt på serieproduksjon i milliardklassen. At det siste de skrev er at de selger mange gassdunker til forbrukere, er nesten et konkursvarsel😂
Redigert 11.10.2022 kl 21:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2022 kl 02:48 4281

De antagelser om kursmål for HEX+ utfra TA ( uten at jeg trakk streker) ble litt raskere innfridd enn tenkt. Dette har skjedd på lave volumer, og det er lite kjøps- og salgsinteresse i aksjene. Og selvom jeg selv mener at begge selskapene fortsatt er overpriset utfra hva de ( ikke) presterer, altså mine personlige verdivurderinger, så tar jeg selv alltid høyde for at jeg som regel mener at ting er mindre verdt enn det markedet er villig til å betale. TA er da med på å korrigere meg selv. TA tilsier at HEX nå ligger på et forholdsvis sterkt støttenivå, og at HPUR ligger omtrent en krone over noe tilsvarende. Man skal dog aldri vurdere en aksje kun utfra TA, og det som selvsagt styrer for øyeblikket er sentimentet i markedet.
TA er kun et viktig hjelpemiddel for slike som meg. Et viktig hjelpemiddel fordi mye av handelen foregår gjennom algoritmestyring, og etterbørshandel. ( Begge deler er noe svineri). Om man liker det eller ikke, så har det allikevel betydelig impact på kursutviklingen.

Selv skal jeg ikke eie flere HEX+ ( langsiktige aksjer), men jeg utelukker ikke kortsiktige trades ( aldri daytrading…fikser ikke, selvom jeg de få gangene jeg har holdt på med det har tjent penger…. Noen liker at det pumpes mye adrenalin i årene, men jeg er « beyond that point». ).

Nå steg USA idag etter mange dagers nedgang og testing av endel tekniske støttenivåer ( da kan du se hvor viktig TA er), men jeg lar meg ikke imponere av en dags oppgang. Makrobildet tyder på en hardere landing enn først antatt, og verdiene i HEX+, en svak og ikke proaktiv ledelse over veldig lang tid, en kvalt grønn omstilling, politisk sendrektighet og manglende vilje til grønne investeringer ( få tjener penger), og en stadig mer sosiopatisk Putin, som ingen tør å fjerne ( før det er for sent?), samt en massiv overføring av makt og penger til fossilt industri ( kullminer åpner igjen, fracking tillates igjen, og Norge nekter å reversere de enorme fordeler Statoil fikk begrunnet med Covid), gjør at jeg ikke er optimist for øyeblikket. Tydeligere skillelinjer mellom USA/ EU og Putinland/ India/Kina, gagner ikke HEX heller.

Også i segmentet til HEX+ er det slik at det selges fossile lastebiler som aldri før, og andelen som ikke er fossilt på det, busser, togsett osv. er minimalt.

Legger vi til at kjøpekraften til folk flest ww vil få seg en skikkelig trøkk både i år og neste år, samt vedvarende problemer på forsyningssiden, og at kapitalanarkiet som især monopolister står for når nye høyder hver dag, uten vilje til innblanding, så ser det jo ikke lyst ut.

Er det da helsvart? Muligens er vi mitt i tunnelen. Det er fortsatt mange optimister igjen i markedet, og mange av de har kun opplevd « buy the dip» og aldri « sell the rally».

Jeg har ikke peiling på hva som er riktig tilnærming til aksjemarkedet nå, og sitter da også 50% cash. Litt Ole Brumm…jeg vet, men jeg sover godt om natta. Er du veldig langsiktig ( og dette har jeg sagt før), så kjøper du i bolker på vei ned…. Selv har jeg ikke begynt å kjøpe ennå.
Uansett så er det vel slik at du historisk sett ikke har kommet verst ut av det om du kjøpte noen aksjer på de nivåer jeg antydet for noen få dager siden både HEX og HPUR ville kunne kjøpes for. Nå er historiske kurser « water under the bridge», og illustrer vel mest hva selskaper har/ ikke har oppnådd over tid. Der er HEX+ absolutt i bunnsjiktet. Så uansett hvordan man vrir og vrenger på det: HEX+ sin fremtid avhenger av hvem som styrer båten, og det må ikke forbli han som står ved røret nå. Han har nå bevist med en voldsom kraft at han ikke fikser biffen, og må erstattes ASAP.

PS: som alltid: Om jeg gjør noe i HEX+ ( det eneste selskapet jeg påberoper meg å være ekspert på), så sier jeg ifra. er utrolig nok fortsatt i pluss for året, og følger litt mere med for å finne en inngang i aksjer. Hva det blir til vet jeg ikke ennå… men skal si ifra om jeg gjør noe og hvorfor. HEX blir i beste fall en trade en gang.

Redigert 29.09.2022 kl 03:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2022 kl 14:30 4339

Kommenterte ikke det europeiske markedet. Også her går utviklingen veldig sakte på samtlige fronter. Samarbeidspartner Alstom har halvert seg siden 14/1, og man hører INGENTING fra ledelsen om de har fått til noe av verdi ivm. omstillingen fra gass i rør, til lagret gass, især i Tyskland. osv. Stadig flere aktører spiser seg inn i HEX+ sitt marked, og man må frykte (med en så utrolig svak ledelse), at de snart står alene på perrongen.

Jeg prøver ikke å snakke aksjen ned: Mye av det jeg skriver peker på et vanvittig forbedringspotensialet på så å si alle områder i selskapet: Det eneste det ikke er noe feil med ( utenom at det går for tregt), er markedet de er i. På alt annet er det MYE å hente.
Men det må skje ASAP. Man kan ikke la denne båten styre av folk som ikke vet forskjellen på styrbord og babord
Fremtiden for HEX+ er NÅ, men de har ikke fått til noe som forsvarer dagens kurser. Serieproduksjon innenfor transportsektoren, og oppdrag med litt størrelse (mer enn 1 milliard) på prosjekter må til. Der svikter de totalt
Redigert 27.09.2022 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2022 kl 04:30 4614

Hvorfor HEX+ verdsettes til 10 milliarder er meg en gåte. 7 milliarder er vel nærmere realitetene, og da har jeg lagt godviljen til …
Om de skifter ledelsen/ selger dritten til en ekte aktør, kan de vokse seg store og feite, og ser jeg for meg en dobling av verdiene innen to år.
Og glem for all del skriveriene på de utallige hallelujatråder: Fin info om fiskedammen og info fra en ikke troverdig ledelsen men aldri balanse der.
Uten å ha trukket streker så har jeg forventninger om at HPUR kan gå til 17-18 kroner snart og at HEX ( 24,76) vil synke 10-20% til. Litt avhengig om vi får en hard landing og hva selskapet kan hoste opp. Om de har spekulert feil vei i dollar, så kan det bli enda verre. Noe politisk støtte kan de ikke regne med, og det samarbeidet de har med amerikanere og kinesere skulle jeg gjerne ha visst mer om… Penger i kassa gir det ikke.
Personlig vurderte jeg Balllard som en grei partner, men også der har kursen gått fullstendig feil vei.
De kommuniserer ikke med markedet på en redelig måte, så da ville det ikke forbause meg om de putter flere lik i skapet.
Fremtiden er nå, og å vente i flere år før ledelsen byttes ut, vil skade både HEX+ og ikke minst oss småaksjonærer.
Redigert 27.09.2022 kl 13:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2022 kl 02:00 4592

Jeg har ikke kommet med nye innlegg i det siste. Grunnen er enkelt: Det har vært lite nytt å skrive om.
Oppsummert ( bla gjerne tilbake), så er det fortsatt slik, at ledelsen/ styret har å gjøre med en meget topptung og dyr organisasjon, som ikke klarer å lande store kontrakter ( serieproduksjon). Før Q2 advarte jeg mot at de som vanlig igjen ville underprestere, og at alt henger på disse milliardkontrakter på bilbatteripakker, som kunne ha gitt et pusterom inntil de får til noe lignende på hydrogenfronten.
Isteden har ledelsen overskredet diverse etiske grenser og forespeilet oss gigantkontrakter for å kunne forsvare en emisjon i HPUR, på et elendig tidspunkt, for så å miste minst en av disse helt sentrale kontrakter. Nærmere lureri og uprofesjonalitet er det vanskelig å komme.
Til og med jeg trodde ikke at de vil bruke slike falske nyheter som en brekkstang, men det gjorde de.
Min kritikk har også gått på at en topptung og dyr organisasjon vil medføre marginskvis. Også dette omgår ledelsen ved å vise til ytre faktorer, og varsle om at markedsforholdene er årsaken til det ( resultatvarsel hvor de frikjenner seg selv.). Merkelig når jeg som amatør har påpekt dette i evigheter.
Så var det disse ‘ tiltak» de varsler for å effektivisere. De er overhodet ikke spesifisert og de varsler kun prisøkninger som remedie.
Det betyr jo at de overhodet ikke tar de nødvendige grep, og er uansett alt for sent ute.
Når det gjelder min kritikk mot de strategiske valgene de har tatt, så er løsningen å ansette en ansvarlig for området.
Det er overtydelig at vi her har å gjøre med en uprofesjonell ledelse, som bruker alle tilgjengelige metoder for å pulverisere ansvaret, og som til enhver tid skylder på ytre faktorer.

Eneste ønskelige løsningen er å bytte ut toppledelsen, som aldri kommer til å klare å få selskapet over i neste fase.
Det er ikke noe pek mot ham: Han har sikkert masse kvaliteter, når han har sittet alt for lenge, men det er aksjonærfiendtlig han bedriver, og han og kompisen tar ikke ansvar; Å miste kontrakten ble beskrevet som « noe som skjer fra tid til annet», og det hadde ikke stor betydning fordi markedet etterspør produktene og ordrebøkene er fulle…. Svada: Uten at store aktører inngår seriekontrakter, så står HEX++ stille, og mister markedsandeler ( som når de mistet siste gigantkontrakt til en konkurrent).

Jeg er sosiolog, og om HEX++ skal ta steget videre, så må de skifte ut sjefen før det er for sent, og det er i nærmeste fremtid. All viten i organisasjonssosiologi peker på det: Feil leder med fokus på seg selv og sine, og en fastlåst (u)kultur, istedenfor for en omstillende leder, uten binding i snart 10 år med denne « kulturen», må til.

De har alle muligheter, men har på tross av at markedet har vokst gigantisk ikke fikset biffen. Kursen på aksjen ligger på historisk lave nivåer, og aksjeutviklingen er MYE dårligere enn en hvilken som helst indeks under Engeset.

Et annet alternativ er selvsagt salg av hele selskapet til profesjonelle, men det er ikke ønskelig fra min side.
At styret er så passiv sier også mye om de; Greit nok med japanere som er høflige, og bare forlater skipet når det er iferd med å synke, men at andre ikke stiller krav og bare godtar alt ledelsen serverer er sjokkerende.
Rådet er fortsatt å avvente til de mot formodning får til gigantkontrakter med gode nok marginer. For en spekulant kan man jo spekulere i både salg av hele HEX+ eller at Engeset blir erstattet av en profesjonell leder.

Kursmål osv. kommer jeg tilbake til.
PS: Jeg eier fortsatt en post i HEX. Det er overhodet ikke aktuelt å øke eksponeringen i HEX, så lenge de i de grader utviser amatørisme, og en ukultur hvor ledelsen får mer enn 50% bedre betalt enn i like store norske selskaper, selvom HEX++ presterer langt under hva disse andre selskaper presterer. Om de skal nå toppen de hadde i 2014, så må aksjekursen stige hele 60%.Markedet de er i har i samme perioden eksplodert. At ikke styret tar en telefon til det forrige selskapet de nesten kjørte på dynga er bare helt bort i natta.
Stakkars de som kjøpte aksjer i 2014 til 40 kroner!

Akkurat nå ser alt ille ut, og er aksjen også drevet av resesjonsfrykt osv.som alt annet. Samarbeidspartnere som ballard, CIMC, Nikola stuper, og troen på at bransjen skal få til noe er lite. At oljeselskaper tjener penger som gress, og dermed får økt makt over en nødvendig grønn omstilling forverrer ting ytterligere, og politisk så skjer det som vanlig ingenting. Når Rushdie og jeg tror at demokratiet går mot siste verset er det alvor🤪. Allikevel er det håp for HEX++, men kun om styret tar grep i nærmeste fremtid. Skjer ikke det, så er det snipp snapp snute…
Det er mange aktører om beinet, og når de nå begynner å miste markedsandeler i tillegg til massiv udugelighet, topptung organisasjon, amatørisme, arroganse og lureri, så er det da andre selskaper som man bør se etter.
Så bør investorer se på hva som skjedde i Saferoad i 2013…..

Redigert 21.09.2022 kl 05:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.07.2022 kl 15:50 4974

Ingen innlegg fra meg i det siste, fordi det ikke er noe mer å skrive om: ledelsen har gått i hiet, og driver nok å planlegge når og hvordan de skal forsvare de bedrøvelige og løgnbaserte hendelser. Det er fullstendig bak mål at markedet de er i har mangedoblet seg, mens de ikje har landet en eneste storfisk på evigheter. ET styremedlem har allerede fått nok av surret. Bytt ut toppene!
Slettet bruker
18.07.2022 kl 02:45 5083

Prøver igjen mot disse pamper: jeg har ikke så mye nytt å komme med:
Engeset har lurt oss og forespeilet oss gigantkontrakter det ikke blir noe av. Samtlige av mine innspill slår Engeset, og når en på sidelinja slår ham 110%, så må han gå om det skal bli noe. Han server sin egen og sine venners lommebok, og mener at aksjonærer skal finansiere hans galskap. Mannen må fjernes umiddelbart. Han opplagt skader HEX» sine muligheter til å bli noe av betydning. Kursen er nå under kursen for 10 år siden, mens fiskedammen har mangedoblet seg. En mer udugelig leder skal man lete lenge etter: Norges mest topptunge organisasjon, fullstendig udugelige til å inngå kontrakter ( alle gir tap), lyver til aksjonærer om gigantavtaler det ikke blir noe av for å forsvare en emisjon til en latterlig pris, på et idiotisk tidspunkt, og slik kan jeg fortsette i evigheter. Begge ledere i HPUR og HEX måtte forlate forrige selskapet de var involvert i, og holdt på å gå på dunken, og nå gjentar de bedriften i forsterket modus!! Om HEX+ ikke skal bli en ny PGS, så MÅ begge fjernes, og det haster voldsomt. Kampen om gigantavtaler er nå, og HEX+ står uten en eneste. Det er i grunn en stor skandale: Som sagt mange ganger før: De fisker i verdens største og mest fiskerike dam, men fisker med bambusstang, dårlig line, elendig agn, og uten forståelse for de grunnleggende fiskeregler. Det er særdeles uheldig at det i Norge er tillat med så sterke bånd mellom styret ig ledelse. Så lenge styret får sine giganthonorarer i bytte mot lojalitet mot ledelsen, så er dette to hender på samme buk, med deg og meg som betalende instans for personlig beriking. Om ikke styret kaster ledelsen veldig snart, så må de selv ta hatten og gå.
Jeg investerer ikke en krone mer i HEX+ før Engeset er historie. At han nå prostituerer seg for å få penger i kassa på falskt grunnlag, er en grense han tidligere ikke har gått over. I mine øyne er dette en alvorlig kriminell handling, etisk fullstendig bak mål, og burde straffes med lange fengselsstraffer, men slik er innenfor på Oslo Børs Casino. Kapitalanarkiet er grenseløs i Norge.
Hold deg unna slike kriminelle selskaper, er mitt råd. Det finnes da mange bedre alternativer, inntil det kommet nye koster til « normalpris «. Engeset og gjengen får betalt som om de tilhører eliten (50-60% for mye). Aksjonærer har ikke tjent fem flate ører, mens de raner selskapet for penger, de ikke har fortjent. Dette er Fløy IL som tror at de fortjener samme lønn som Barcelona. Dette er en fullstendig uakseptabel ukultur, som kun fjernes ved å fjerne Engeset,
Her sitter Norge på en enestående mulighet til å bli verdensledende innenfor en grønn nisje, og så overlater vi dette til en fjomp som kun er opptatt av sin egen lommebok, og uten noe som helst profesjonalitet på ingen områder.
Ingen strategiske evner, ingen grunnleggende økonomisk forståelse, ingen organisasjonsforståelse, direkte aksjonærfiendtlig, og uten evne til å ta realiteter innover seg. Resultatet på neste kvartal kommer igjen til å være under konsensus, slik det har vært i 11-12 år. Det er på tide at aksjonærer krever hans avgang.
Redigert 18.07.2022 kl 03:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.07.2022 kl 02:42 4963

Opplevde igjen å bli kastet ut av FA… her bruker jeg min fritid til å formidle noe, men så kaster FA meg ut og sørger for å kaste bort en halv time av min tid. Drtittside i grunn.
Liso
13.07.2022 kl 19:54 5053

Kjekt med billigsalg, men nå klarer jeg ikke svelge unna mer. Har storkjøpt og regner med megaavkastning. Sett dere inn i dette caset. Det haster ! Her kan mye skje fort!
Whatnow
11.07.2022 kl 11:52 5193

Jeg tar det til etterretning. Det gikk litt for raskt i svingene på daværende tidspunkt.
Redigert 11.07.2022 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Gitarhelt1
11.07.2022 kl 11:48 5189

Lurt å lese ordentlig såpass basic ting før du poster
Whatnow
11.07.2022 kl 11:39 5186

Beklager feilen, ca 1,3 mrd nok er det. Trodde det var snakk om dollar.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 01:46 5413

Jeg kan likegreit avsløre at jeg nå har økt fokus på flere andre norske selskaper, som ligger innenfor de uhyre snevre kravene jeg stiller. Jeg er fra før av investert i SCATC, men gikk inn alt for tidlig. Også NOD ser jeg på, og så vurderer jeg om Hydro og Elkem er innenfor eller utenfor mine kriterier. Samtlige er for tidlige til å bruke penger på. Er nå 50% cash og eier kun SCATC og HEX, og en post i Storebrands grønne fiasko Fond. Trades i HEX+ kompenserer for papirtapet i SCATC. ( totalt 7% i pluss på investerbar kapital).
Muligens jeg trader litt i nærmeste fremtid, men når jeg forventer at markeder er mer og mer i en «sell the rally»modus, så skal man være forsiktig, noe jeg er. Jeg har vært passiv lenge, og det fungerer for meg, så lenge jeg mener at ting blir verre før de blir bedre.
Mht. F.eks. NOD, så tror jeg at de vil merke utviklingen på marginer og omsetning. ( resesjon= mindre etterspørsel og dermed lavere marginer).
Mht. Scatec: Økte kostnader og en resesjon rammer de marknader de er i hardere. Mht. HEX+: Komponentmangel/ pris og økte kostnader ved resesjon og dårlig ledelse kan bli nedtur, på tross av at fiskedammen blir enda større enda raskere. Så skal du leite lenge og forgjeves til å finne en så topptung og dyr organisasjon som HEX+.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 01:14 5368

Hei Søren.
Du følger med! Hverken Danmark, Norge eller Finland er i faresonen mht. kollaps i boligmarkedet. USA, Nederland, Sverige! Canada og Tyskland ligger dog i faresonen, forutsatt at boligrenter fortsetter å stige. Så dumme kan politikere da ikke være, ved med viten og vilje utløse nok en boligkrise? I USA betyr det en ny bankkrise, og da kollapser aksjemarkedet. Det skjer bare ikke: En politisk styrt kollaps i aksjemarkedet.
Faremomentet i Tyskland ved fravær av gass fra Russland, kan unngås ved raskere omstilling til grønt.
For HEX+ så er jo ikke dette entydig negativt. ( Negativt det som skjer i USA, svakt positivt det som skjer i Kina, og positivt det som forventes fra Tyskland). Da gjenstår det selvsagt om HEX+ , med en så svak naiv ledelse klarer å dra nytte av slikt… Hittil så er de elendige på å lande storfisk.
Jeg har ikke tenkt å eksponere meg mer mot HEX+, nettopp fordi serieproduksjonskontrakter uteblir. I påvente av større hydrogenkontrakter, så må de ha den ene batteripakkekontrakten. Får de ikke det, er det bare å holde seg unna, og vil begge aksjer falle til sine ATL i nyere tid.
Tenk at HEX må opp 50%, om de skal matche kursen for 8 år siden! Det i seg selv er skandaløs, især når vi ser på hva som har skjedd med fiskedammen på 8 år…og med mesteparten av sekskaper notert på børs. Er det virkelig ingen som skjønner at Engeset må fjernes så raskt som mulig, før det er for sent?