QFUEL-kursmål 200

Slettet bruker
QFUEL 19.12.2020 kl 15:28 29047

Er en del som er litt fortvilet og desperat nå i helgen her på HO som ikke fikk med seg oppgangen i går, ref diverse innlegg på ulike tråder...😀

Men fortvil ikke, bare å komme seg inn til uka.
Med 4 store og seriøse meglerhus, som etter oppdatering i går har snitt kurs anbefaling kr 130 (høyest 200), så kan dette bli utrolig hyggelig! Julenissen kom tidlig i år, pass bare på å ha rikelig med pakker under treet🎄🚀💸
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2020/12/18/7599548/fire-meglerhus-ser-130-prosents-oppside-i-quantafuel
Redigert 21.01.2021 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
Richter
15.01.2021 kl 11:45 6180

Møde i Netværk for cirkulær plastemballage med Quantafuel og BASF

Netværk for cirkulær plastemballage holder næste møde den 15. januar, hvor der bl.a. er oplæg af Københavns Kommune, Fødevarestyrelsen og Solum. Mødet bliver afholdt i Industriens Hus i København, men kan også følges online.

Den 15. januar kl. 09.30-15.00 inviterer Netværk for cirkulær plastemballage til møde i Industriens Hus i København (arrangementet kan dog også følges online).

13:25: Mulighederne i kemisk genanvendelse, v/Hanne Risgaard, Quantafuel

14:25: Cases med bionedbrydeligt plast, v/Pia Dahlin, BASF
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2021 kl 11:52 6178

Nesten litt merkelig at det er så mange spørsmål rundt dette oppkjøpet. Ser ut som folk ikke gidder å lese pressemeldingen og sjekke hva Geminor faktisk er for noe: Ved dette oppkjøpet sikrer QFUEL seg ikke bare mange huber for plasthåndteringen i Norge, Sverige og Danmark, lokasjoner og infrastruktur (tomter og anlegg) over hele Europa, men også hele "kjeden" for håndtering av avfall/plast!!! Oppkjøpet virker i mine øyne genialt og åpenbart gjennomtenkt strategisk for rask utbygging av fabrikker over hele Europa til en billig penge. Når markedet skjønner hvilket potensiale dette bringer inn i selskapet burde det klart påvirke kursen meget postitivt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2021 kl 12:40 6175

Hehe nå kommer det nyheter. Begynner alt produksjon av plast... Kravene til opbevaring og fragt af medicinalprodukter er høje, da produkterne blandt andet skal opbevares sikkert, i et rent miljø og med den rette temperatur – nogle vacciner skal opbevares helt ned til -70 celsius. Derfor kan det være en udfordring at bruge genanvendt materiale til indpakning, da genanvendelsen typisk forringer plastens kvalitet. Men med kemisk genanvendelse af plast bevarer plasten sine egenskaber, samtidig med at CO2-regnskabet er bedre end produktion med fossilt råmateriale. Denne metode sættes nu i produktion for første gang nogensinde til kasser lavet af ekspanderet polystyren (flamingo), der skal fragte Covid-19-vaccinen ud i verden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2021 kl 12:44 6154

Har du link til møtet!
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2021 kl 12:47 6146

Fant info https://plast.dk/arrangementer/moede-i-netvaerk-for-cirkulaer-plastemballage/
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2021 kl 12:57 6107

Ja jeg tror det er hva qfuel satser få bygget fabrikker på geminor sine eiendommer. Disse eiendommene er kjøpt for ca 10 år siden prisen er i dag 3 ganger så mye. Så dette er genialt av ledelsen i qfuele. Her for aksjonærer valuta for pengene tror jeg med sikkerhet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2021 kl 13:45 6002

13:25 i dag presenterte Hanne Risgaard hos Quantafuel. Blir iinteressant å se presentasjonen,
jfr. https://plast.dk/2020/08/se-billeder-og-praesentationer-fra-kemisk-genanvendelse-af-plast/
En kan se presentasjonene online, men for å laste dem ned som PDF trengs en Slideshare eller LinkedIn konto.

Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2021 kl 23:07 5672

Skjematisk fremstilling av prosessene i en Quantafuel-fabrikk:   http://vxz.eu/2019-11-19__QFUEL__Plastic-to-Liquid-Plant_Process-steps
Ca 10% «non-condensable gas» | «ikke-kondenserbar gass» er iht spesifikasjonene.

http://vxz.eu/2019-11-19__QFUEL-refining_naphtha-for-BASF_vs_diesel-for-VITOL_v
http://vxz.eu/2019-11-19__QFUEL-refining_naphtha-for-BASF_vs_diesel-for-VITOL_h


Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2021 kl 13:43 5311

Da gjenstår det effektivisere kjelene fra 90% til 100 % mulig det er alt er gjort. Vet man innstillingen på 1 så har man nøklene til de 3 andre.
BASF har alt mottatt ferdig produkt fra Qfule og starter produksjon av plast kasser til medisinsk formål. BASF produserer enormt med produkter så alt de får blir brukt til produksjon av nye plast produkter.
Jeg tror det kommer mange oppdateringer omstrukturering og bygging nå fremover. «Endelig en løsning på plast problemet og vi er delaktige med og løse problemet»
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
tychobrae
16.01.2021 kl 15:00 5313

Er det slik at de kassene var laget av produkt fra qfuel? Det er jo fantastisk
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
vintage1
16.01.2021 kl 16:26 5211

Ikke fått klarhet i dette..
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Idar1
16.01.2021 kl 22:13 4985

Er det sånn at det blir produsert omtrent like deler med diesel og naphtha ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 09:20 4722

Legger ved litt info fra https://www.svanemerket.no/miljo/ressursbruk/den-ikke-fornybare-plasten/
Jeg tror i første rekke qantaefule skal produsere naftafra
Den ikke-fornybare plasten
Plast lages først og fremst av olje. Ofte ispedd problematiske tilsetningsstoffer.
TekstMiljømerking 26. mai 2012
Plast blir for det meste laget av olje, av den fraksjonen som kalles råbensin eller nafta. Fra denne fraksjonen dannes etylen, og etylenet blir til plast ved hjelp av et hjelpestoff eller en katalysator. Når mange etylenmoleklyer sitter sammen, kaller vi det polyetylen.

Begrenset råvare
Olje er en begrenset ressurs. Dermed er plast et produkt som bør brukes med måte og som bør gjenvinnes etter bruk. Ifølge Wikipedia sendes 132 300 tonn plastemballasje ut på det norske markedet hvert år. Og i 2009 ble 34 prosent av all ordinær plastemballasje materialgjenvunnet og 50 prosent energiutnyttet.

Problematiske tilsetninger
Tilsetningsstoffer som brukes i plastikk, kan være problematiske, og slike stoffer kan utgjøre så mye som 50 prosent av plasten, selv om de som regel står for om lag 20 prosent av vekten. Tilsetningene er fyllstoffer som påvirker funksjonaliteten til plastikken eller som rett og slett reduserer kostnadene ved plastproduksjonen.

Giftige flammehemmere
Stabiliserende tilsetninger til plastikk kan være flammehemmere. Svanemerket stiller krav om at plast ikke kan inneholde halogenerte materialer fordi dette skaper problematisk avfall, særlig ved forbrenning. Flammehemmere som brukes i plastikk, er ofte nettopp halogenerte forbindelser.

BASF har tror jeg bestilling på alt qfuel kan produsere. Det er gøy nå og se BASF har startet plast produksjon med resirkulert nafta. Det gir et bilde sv at det går bra for Qfuel
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 09:45 4669

Dette er meglerhusenes mening om Qfule; Quantafuel skal ha gjort betydelige fremskritt ved Skive-anlegget siden rapporten for 3. kvartal og har nådd 90 prosent kapasitet i testingen av første linje.
Selskapet har i tillegg åpnet linje nummer to for operasjonell testing og optimalisering, melder selskapet i en børsmelding fredag.
Quantafuel forventer å nå full kapasitet på linjen når produksjonen gjenopptas i 2021.
Stort oppsidepotensial
«Vi er veldig fornøyde med å se at de fleste problemene har blitt løst», skriver SpareBank 1 Markets i en kommentar til nyheten.
Det var SpareBank 1 Markets som tilbake i februar virket som tilrettelegger for Quantafuels børsnotering på den gang Merkur Markets, nå Euronext Growth.
Meglerhuset gjentar sin kjøpsanbefaling og kursmålet på 200 kroner aksjen.
Fearnley Securities tror at erfaringene Quantafuel har fått av utfordringene på Skive-anlegget, vil være en stor fordel for selskapet når de senere skal bevege seg over til større prosessanlegg, ifølge TDN Direkt.
Meglerhuset har en kjøpsanbefaling og et kursmål satt til 95 kroner.
Pareto Securities skriver at dersom selskapet oppnår suksess med full kapasitet over tid vil det bevise teknologien fullt ut og utløse investeringsbeslutninger på andre flere store anlegg som også vil fremheve skalerbarheten til virksomheten.
Meglerhuset har en kjøpsanbefaling og kursmål 100 kroner aksjen.
Arctic Securities mener det er veldig positivt å se en høy utnyttelse på den første linjen og at testingen på andre linje har startet. Meglerhuset forventer at det vil ta mindre tid å oppnå full utnyttelse ved de tre neste linjene.
Arctic har et kursmål på 125 kroner og kjøpsanbefaling.
Gjennomsnittskursmålet blant meglerhusene ligger på 130 kroner, hvilket tilsvarer en 130 prosents økning fra dagens kurs på 56,50 kroner. I dag er aksjen opp 7 prosent på børs.
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
oivindl
17.01.2021 kl 10:26 4653

Greit med oppsummering av kursmål, men legg gjerne ved en link.

Utdaterte opplysninger kan også fjernes, tenker bl.a. på siste del med kurs 56,50 og oppgang på 7%.
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 11:03 4612

Det ligger på finansavisen, det er helt umulig og rette noe på debatt, legger derfor ut ny kommentar.

Link fra finansavisen søndag 17.01.2021
Søndagens tips; Quantafuel tester motstand
Quantafuel-aksjen har hentet seg pent inn igjen etter korreksjonen gjennom september og oktober. Aksjen kan være i ferd med å utvikle en rektangelformasjon, med topp på 75,50 og bunn på 37,50. I så fall kan et brudd opp signalisere videre oppgang mot 113 kroner, i løpet av de kommende fire til fem månedene. Et brudd ned kan i så fall signalisere fall mot null!
Ved eventuelle korreksjoner er det på kort sikt teknisk støtte ned 56,60-nivået og 50-dagers glidende gjennomsnitt, og mer ned mot 200-dagers glidende gjennomsnitt.
Så lenge den positive undertonen i RSI-chartet fortsetter kan eventuelle korreksjoner ned bli forbigående og gi nye kjøpsmuligheter. Men skulle aksjen snu ned igjen og fallet under 37,50-nivået, kan det bli skummelt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Idar1
17.01.2021 kl 12:25 4497

Mulig jeg misforstår noe her, men det jeg lurer på er om det er mulig å produsere bare naphtha og ikke diesel? Jeg går ut ifra at det blir vanskelig å få full EU støtte om bare ca 40% blir naphtha som igjen brukes til plast produksjon.
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 12:46 4465

Det er jeg ikke sikker på, men det kan være et det blir rest produkt som kan brukes som miljødiesel. Får svar på dette på neste oppdatering fra selskapet antagelig. Dette blir spennende. God risk/reword! Jeg gjør som jeg pleier i og har satt 20% av kapitalen i tikkeren
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 15:30 4264

 
Idar1:  «Det jeg lurer på er om det er mulig å produsere bare naphtha og ikke diesel?»

Det korte svaret er NEI.

Det lange svaret er JA:
Den første samarbeidpartneren QFUEL fikk, var råolje og oljeprodukt traderen VITOL som er interessert i mest mulig diesel. Diesel var også det første produktet QFUEL prøvde seg på, og det fabrikken i Mexico produserer/produserte.

Fabrikken i Skive ble konstruert, og byggingen startet, før QFUEL fikk BASF som partner. Derfor er Skive opprinnelig konstruert for å produsere mest mulig diesel, men etter at BASF ble partner, endret for mest mulig nafta.

Den type enkle raffineri som QFUEL kan bygge onsite sammen med sine fabrikker, vil aldri kunne produsere bare diesel eller nafta. Ifølge QFUEL børsmeldinger og rapporter, kjøper BASF alle produktene QFUEL produserer i Skive, nafta, diesel og tungprodukter, men IKKE gassen som QFUEL selv bruker til pyrolysen istedenfor bare å bruke ekstern kjøpt gass:
http://vxz.eu/2019-11-19__QFUEL__Plastic-to-Liquid-Plant_Process-steps
Se pilene fra 8 (Non-condensable gas) i boksen "Cooling", til boksen "Gas cleaning", videre til boksen "Burner", og derfra til boksen "Pyrolysis".

Infrastruktur for gass er godt utbygd i Danmark da mange husholdninger bruker gass til alt (oppvarming, matlaging og varmtvann) bortsett ifra til lys. Mine besteforeldre i København hadde gasskomfyr med gassovn og gass-gjennomstrømningsvarmer for varmtvann i samme øyeblikket som du trenger det:
https://www.elgiganten.dk/catalog/hvidevarer/komfur/dk-gaskomfur/gaskomfur
https://dinside.dagbladet.no/bolig/kutt-varmtvannsutgiftene-med-60-prosent/61927167

Strøm til alt og varmtvannsberedere er pga historisk billig strøm et særnorsk fenomen, og "ukjent" nedover i Europa hvor gass ofte er billigere og derfor minst like vanlig i husholdninger som strøm.

Diesel og tungprodukter fra Skive omdanner BASF til lette produkter med sine steam-crackere i Ludwigshafen:
https://www.basf.com/global/en/who-we-are/organization/locations/europe/german-sites/ludwigshafen/production/the-production-verbund/Steamcracker.html

VITOL har egne STORE og spesialiserte raffinerier, og kan om ønskelig, omvendt cracke nafta og tungprodukter til diesel:
https://www.vitol.com/what-we-do/refining/

Ifølge 2020-Q3 rapporten har QFUEL sammen med svenske Hulteberg laget en serie nye katalysatorer for onsite å optimalisere produksjonen for mest mulig nafta:
«In the same
pilot we also intend to start using our new
series of catalysts that we have developed
together with Hulteberg over the last 18
months. The purpose of the new catalyst is to
increase the production of lighter fractions
(naphtha range), to further ease the
transformation process to new plastic
products.»

https://quantafuel.com/wp-content/uploads/2020/11/QFUEL-3Q20-REPORT.pdf

Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 19:29 4242

Nafta  [EN: Naphtha]   https://no.wikipedia.org/wiki/Nafta   https://en.wikipedia.org/wiki/Naphtha
er IKKE navnet på et spesifikt raffinert oljeprodukt, men en GRUPPEBETEGNELSE på en gruppe raffinerte oljeprodukter
- mer presist en gruppe Hydrokarboner - med molekyler (eller ioner) bestående av kjeder av 5-10[12] karbonatomer med hydrogenatomer festet på seg:

Hydrokarboner er igjen en GRUPPEBETEGNELSE på alle molekyler/ioner bestående av bare Karbon- og Hydrogen-atomer, dvs bestående av bare grunnstoffene Karbon og Hydrogen:
https://no.wikipedia.org/wiki/Hydrokarbon   https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrocarbon
https://no.wikipedia.org/wiki/Molekyl   https://en.wikipedia.org/wiki/Molecule

Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.01.2021 kl 21:38 4383

Merkelige innlegg som kommer på denne tråden. "Hva er Nafta" (og hvordan skrives ordet)!
Slike ting skrives det om i stedet for å skrive om Reservens "hjertebarn" på andre tråder - inntjening og drift.
__________________________

2-3 dager før emi'en fortalte Bøhn at "first oil" var produsert! Det var som kjent like før han selv solgte på topp!

Det eneste man har sett av denne olja er 3 glass på størrelse med den urinprøven jeg leverte til min fastlege.
Siden den tid har det vært stille, mens pengene trolig fortsetter å fosse ut av selskapet.

Urinprøven ble levert i fjor høst en gang. Ca et kvartal senere er det fortsatt ikke noen drift i Skive.
Slik har det vært i 2-3-4 år nå! "Like før" har vi hørt - hele tiden!

Tallene for Q3 viste;
Omsetning; 6 MILLIONER
EBITDA; -31 millioner
NET RES; - 347 millioner
Gjenværende beholdning; 770 millioner
Børsverdi pr dd; 10 MILLIARDER

Er det ingen som lurer på NÅR fabrikken kan komme i drift - og om det er mulig å tjene penger på disse plastposene.
Slikt bør man etter mitt syn lure på.........når selskapet omsetter for 6 mill og verdsettes til 10 MRD!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 21:54 4335

Ja vi er tror jeg alle spent på hva omsetningen vil bli. I Q4 kan vi antagelig regne gjennomsnitt 70% drift på 1 linje totalt er det 4. Kjeler så først når vi får Q4 eller oppdatering fra selskapet for vi info.
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
1013
17.01.2021 kl 22:10 4278

Du bliver ved med dine løgne, Skive er i drift, se fremad det lønner sig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.01.2021 kl 22:29 4208

Hvilke løgner? Skive er da ikke i operativ drift - så vidt jeg vet.

I Skive drives det "prøver og forsøk" for å få driften i gang på en trygg måte.
Slikt "andre selskaper" med tilsvarende produkter gjør i egne anlegg for slikt!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
SilverTailFox
17.01.2021 kl 22:47 4151

Hammers... bra jeg ikke har like mye piss (urin) som deg hvis mengden stemmer med det de leverer fra skive 😂

Når de melder 90% effektivitet så sier du noe helt annet. Dette sier vel alt om din troverdighet og innleggene dine siste tiden. Trodde du var blitt litt seriøs... men ....

While operation for part of the period has been very good, we will again emphasize the ups and downs in operation until we reach stable production. We are very pleased with our progress over the last 5-6 weeks and remain confident that the positive operational development will continue in the new year.

https://quantafuel.com/investorsinvestment-case/
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.01.2021 kl 22:54 4125

QFUEL har "lovet" i lang tid.

Det er fortsatt ingen kommersiell drift i selskapet!
Når (hvis) denne etter hvert kommer i gang er det fortsatt en lang vei å gå før lønnsomhet kan oppnås.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
SilverTailFox
17.01.2021 kl 22:59 4100

Som det står på nederste linje så lover de ikke mer en de leverer. Det tar tid og løse denne men det virker og de har hatt en li je med 90% og kjørt 2 linjer samtidig. Om det tar 2 uker eller 2 måneder til så betyr det mindre. Dette er en unik mulighet med ny måte og bidra og redde verden (om bare litt). Jeg håper de får det til og stoler på det de sier, og de har aldrig sagt det er lett. Men du er jo ekstremt negativ (som kahoot og det gikk jo bedre en du trodde eller...)
Nei 2021 blir utrolig spennende år og jeg tror det kan bli ett fantastisk år for oss investorer. 👍🏻
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.01.2021 kl 23:05 4076

Så vidt jeg vet har heller ikke Kahoot tjent 5 flate øre.

Et selskap som har kjøpt en analyse + aggressiv markedsføring? Man kan jo lure siden børsverdien er over 52 MRD - uten inntjening!
Flere større investorer har forresten begynt å selge der!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Kalleklovn
17.01.2021 kl 23:23 4020

Skal du inn i QFuel igjen Hammers? Hvor langt ned får du kursen nå da?
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.01.2021 kl 23:43 3969

Absolutt ikke.
Ref de tallene selskapet selv har presentert. Nytt Q viser trolig noe tilsvarende.
Du vet; man har sine prinsipper når det gjelder å handle.

JEG handler gjerne på Rema!
Der kan man gjerne handle "tilsvarende" varer billigere......selv om normalt rådyre Meny har senket prisene kraftig den siste tiden.
Har fått litt sansen der....!

Sånn er det også i aksjemarkedet;
Hvorfor i alle dager skal man handle i et fullstendig overpriset selskap når alternativene finnes på lavpris andre steder?
Selskapet som gjør akkurat det samme + MYE MER, bare med den "ubetydelige forskjellen" at DE får det til!

Det å handle på slike steder KUN fordi "alle andre gjør det" er ikke helt min smak!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Ebit
17.01.2021 kl 23:59 3935

Fjaskongen Hammers gir seg ikke

Bruk sidespeilet.
Hva er Tesla verd i forhold til hva de har i inntekte.
Det er et reelt sammenligningsgrunnlag.
QFuel prises på framtidige forventninger, akkurat som Tesla har vært priset.
Å kritisere prisingen av Qfuel blir for dumt
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.01.2021 kl 00:11 3913

Jepp.
ALT er dumt......når man selv sitter på aksjer i selskaper som fundamenalt ikke er i NÆRHETEN av å forsvare kursen - og andre påpeker dette!
Hvorfor skal man handle i overprisede selskaper som ikke leverer noe før om kanskje flere år - når motsatte alternativer finnes?
Velge et underpriset selskap som LEVERER fra første dag! Jeg skjønner ikke helt logikken!

Hvis MIN nabo oppfører seg som en tulling trenger selvsagt ikke jeg å gjøre det samme!
Skjønner?

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
oivindl
18.01.2021 kl 07:29 3523

"2-3 dager før emi'en fortalte Bøhn at "first oil" var produsert! Det var som kjent like før han selv solgte på topp!"

Litt som da du skrev at Q-tallene til VOW var utrolig sterke og et kanonresultat, samtidig som du selv solgte deg ut.
" Selvsagt etter et kanonresultat - og en guiding som fortsetter i samme retning!"
"Jeg begynte selv å ane uråd dagen etter Q1-resultatet og reduserte."
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
1013
18.01.2021 kl 08:00 3444

Hammers er og bliver en løgner, han skriver alt for at få kursen ned. men den er på vej mod 113 kr. ved brud på 75,50 kr. læs analysen igår.
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 08:01 3440

Motivet til Hammers hva er det? Jeg tror han ønsker og holde kursen ned til oppdatering fra Qfule kommer. Etter informasjon som har kommet der BAFS lager plastkasser for covid 19 kan gode nyheter komme.

Jeg må innrømme jeg gjør noen ganger som Hammers. Kapitalen er låst i andre tikkere så noen ganger må vente til jeg har ledig kapital.
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 10:40 3216

Hvis vi tar grovt regnet. Er kapasiteten 20 000 ton på hele anlegget i året. Generer ca 10 millioner dollar

Så 1 kjele ca 5 000 000 kg i året ca 2,5 millioner dollar

Så del på 4 kvartaler dollar 625 000,- dollar 70% gjennomsnitt drift vil gi Qfule 437 000,- dollar i Q4 2020

Det kan være lavere drift!!!


Q1 2021 mere en 625 000,- dollar 2 kjeler i drift mulig flere.

1/2 dollar i fortjeneste pr kg
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
nutellut
18.01.2021 kl 13:17 3142

🦻✍️🖕👄👈👉☠️🤡👺👻👻👻👻😹😹😹😹😹😹
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 14:21 3038

Neste anlegg blir 80 000 tonn fullskala anlegg . Antatt genererer 40 000 usd Starter i sommer og bygge.

Fakta om Quantafuel

Det kommende anlæg i Esbjerg vil kunne bearbejde 80.000 tons affaldsplast om året. Anlægget udgør en samlet investering på over 100 mio. euro. og vil betyde omkring 60-70 nye arbejdspladser.

Quantafuel har til formål at stoppe spild og fremme bæredygtig håndtering af Jordens ressourcer. Firmaet fra Norge har udviklet deres teknologier gennem mere end 10 år, Ved at konvertere næsten alle former for plastaffald til miljøvenlige brændsler og kemikalier, bidrager Quantafuel væsentligt til at nedbringe forurening og emissioner og samtidig skabe jobs lokalt. Quantafuels første europæiske anlæg er beliggende i Greenlab’s grønne industripark i Skive.
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare