Qfuel + BASF = Sant

https://newsweb.oslobors.no/message/521306

Da blir BASF partner ved Kristiansund fabrikken. Det er helt rått, jeg kunne ikke håpet på en bedre partner enn BASF. De blir nok å satse hardt på Quantafuels teknologi fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
Vandalen
20.07.2021 kl 13:42 1930

Quantafuel ASA | Mandatory notification of trade

Thorleif Enger, Member of the Board of Directors in Quantafuel ASA, has bought
10,000 shares in Quantafuel ASA through Thoeng AS at a price of NOK 30.61 per
share. After the transaction, Thorleif Enger and affiliates hold 139,300 shares
and 80,000 options in Quantafuel ASA.

Please refer to the attached notification of trading for further details.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to
Regulation EU 596/2014 (MAR) article 19 number 3 and the Norwegian Securities
Trading Act § 5-12.

For further queries, please contact:
Kristian Flaten, CFO +47 95092322

Ja, den ene insideren etter den andre kjøper mens markedet er avventende - forstå det den som gidder ...

Jeg for min del gjør som de som sitter nærmest fasit gjør og kjøper på 30 tallet som jeg gjorde på 40 tallet - nå er det knappe 9 ukedager eller 7 børsdager igjen av juli så kommer august hvor mitt bet er at det er måneden hvor PoC kommer og caset starter reprisingen ... ;)

Har fått handlet inn endel her på lav 30
Så nå,får jeg starte ventingen også

Spørs om den kommer nå, morsomt kjøpsbilde idag.
Uansett ikke lenge til.
😁

Skulle nok lastet mere, men jeg klarte ikke la være vedrørende Desert Control og Elliptic.
Beklager avsporing.......men det er ferie, hard play, og nye rør i forsterkeren. 😎

/Petter
Passe ufordragelig til tider.
Redigert 22.07.2021 kl 10:57 Du må logge inn for å svare

22.7.2021, 10:45 · Oslo Børs
QFUEL: Quantafuel ASA | Registration of loan conversion and share capital increase
QUANTAFUEL+3,68%32,66 NOK
Reference is made to the stock exchange notice by Quantafuel ASA on the 14th of
July 2021 regarding the conversion by BASF of its EUR 10,000,000 convertible

loan in Quantafuel ASA.

The conversion of the loan and the resulting share capital increase have been

registered with the Norwegian Register of Business Enterprises. Accordingly,

Quantafuel ASA's new share capital is as follows:

Ja, da er verdens største kjemikalieselskap (BASF) største eier i QFuel - noe som burde bekrefte det meste - vi går helt klart meget spennende tider i møte ... ;)
Redigert 22.07.2021 kl 13:36 Du må logge inn for å svare

Bare 2 kroner ned fra dagens topp

Nå ligger kursen og vaker mer enn 50% under emisjonsnivået (70). MAO - det ligger an til å bli en reprising uten like når PoC tikker inn så her er det mulighet for en rask dobling og mer til i løpet av kort tid ... ;)

Opp 4% en børsdag for å falle 4% dagen etter. Ett skritt frem, og samme skrittet tilbake. Typisk Quantafuel i "ventemodus". La oss få den svært etterlengtede meldingen om "proof-of-concept" slik vi kan komme oss ut av den onde sirkelen.

Alle bør være forberedt på at det ligger større farer i bakgrunnen;
https://s3.tradingview.com/snapshots/i/iHnRvJEZ.png

Skal heller komme tilbake til saken hvis den svakt skrått stigende støttelinjen blir brutt.
JEG har egne teorier ang hvorfor BASF har konvertert sitt lån til aksjer, men har så langt ikke skrevet om det!

Hilsen Hammers.......som heller kommer tilbake til saken når det blir aktuelt.

Kan nok være lurt å holde ting for deg selv for admin trenger også ferie.

Det er ingen linjal i verden som tar høyde for PoC nettopp fordi linjalen summerer fortid og PoC er fremtid.

Så med disse realiteter i minnet så finner du sikkert noe å skrive om på en av dine låste VOW tråder ... ;)

Fortsatt God Helg!
Redigert i går kl 02:07 Du må logge inn for å svare

At et "verdenslende" selskap fortsatt ikke har POC i orden etter 3-4 års "prøver og forsøk" er bare helt fantastisk.
Kanskje QFUEL til slutt må skrote hele sitt udugelige anlegg i Skive?

Det vil ikke forundre meg.
Kanskje derfor BASF har konvertert?
En måte å komme seg ut av lånet og deretter selge aksjene?

Hilsen Hammers.......stadig med egne teorier ang "oppleste sannheter" (ref "oppkjøpet av NAS"......🤭🤭🤭).

Alle sammen !

Dette blir sikkert "kjempebra" :-)

Lite stikk til Nick "Herman*"

Joffe3.

:-)
Redigert i går kl 02:59 Du må logge inn for å svare

BASF har vel nesten 6% av aksjene..
Så en evt. flaggemelding (etter ca 1,4mill aksjer) vil fort komme dersom de begynner å selge seg ut..

R-offe !

Ser den.

Joffe3. Hmmm.......

Huff, noen har svært lite å finne på.......

Alle kan lære vitenskap, men det er fantasien som skaper resultater.

Ref:.............

Fylte nå på litt mere igår jeg.

/P
Ut i solen og titte på humler under morelltreet 😋

Ja, I rest my case - overraskelsen blir STOR om ikke lenge når PoC meldingen tikker inn og caset skal reprises og det med Bola Putin %-er. Da blir det ikke bare stille fra VOW orakelet, men en horde med VOW aksjonærer er plutselig blitt QFuel aksjonærer - naturlig nok for da blir dette en folkeaksje av de store - en aksje for fremtiden som absolutt alle skal ha - plastic fantastic ... ;)

Istedenfor å konvertere NOK 105 millioner lånet til aksjer, kunne BASF ha bedt om å få pengene tilbake kontant.

Fra https://newsweb.oslobors.no/message/538076 børsmeldingen:
«“Quantafuel’s technology remains an important building block for BASF’s ChemCyclingTM project with the aim to use pyrolysis oil as feedstock in chemical production," says Dr. Lars Kissau, Senior Vice President Global Strategic Business Development at BASF’s Petrochemicals division.»

Det store problemet til Hammers er at vedkommende er så kunnskapsløs om QFUEL at h*n ikke vet at BASF er representert i QFUEL styret ved Dr. Maximilian Walter, slik at BASF er en QFUEL primærinnsider, og derfor meldepliktig om ethvert salg, selv av bare én aksje. Selger BASF, er QFUEL aksjeposten deres på nå 16 472 431 aksjer (pr. 24.07 2021 verd NOK 522,5 millioner), og aksjepostene til alle andre QFUEL aksjonærer, nær verdiløse før en får sagt "Hammers tegner med linjalen".

Redigert i går kl 22:10 Du må logge inn for å svare

Det MORSOMME scenariet hadde vært hvis QFUEL skrotet hele sitt mekkede anlegg og heller henvendte seg til VOW for å få et som leverte varene som lovet. I så fall håper jeg på sett og vis at Henrik Badin "tar en Putin" og svarer;

"NJET! Dette kan vi selv produsere for en LANGT rimeligere pris".........for deretter å åpne døra for representantene fra BASF!

Hilsen Hammers

Det er en vesentlig forskjell mellom det MORSOMME og det REALISTISKE, da det morsomme forblir gjerne bare det mens det realistiske blir ofte noe langt mer. Når det er sagt og ut i fra et grønt perspektiv så trenger verden begge, den ene en del mer enn den andre riktignok om PLASTIC skal forbli FANTASTIC og ikke en byrde slik den er og har vært en god stund så ALLE vil være tjent med at PoC tikker inn og ekspansjonen begynner - absolutt ALLE selv om de som er investert i caset vil tjene mer på det - ikke bare litt ... ;)

Fortsatt God Helg!