Qfuel + BASF = Sant
https://newsweb.oslobors.no/message/521306
Da blir BASF partner ved Kristiansund fabrikken. Det er helt rått, jeg kunne ikke håpet på en bedre partner enn BASF. De blir nok å satse hardt på Quantafuels teknologi fremover.
Da blir BASF partner ved Kristiansund fabrikken. Det er helt rått, jeg kunne ikke håpet på en bedre partner enn BASF. De blir nok å satse hardt på Quantafuels teknologi fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
HP17
07.12.2021 kl 22:47
4038
Som vanlig i denne aksjen er det kun spekulasjoner og intet konkrete gode nyheter fra selskapet. Tipper alle som ble lokket inn i den oppblåste emisjonen på kr 70 en tid tilbake er fornøyd med den manglende fremdriften i dette selskapet og den svake kursutviklingen?
Thesistulling
07.12.2021 kl 23:18
3992
Tør ikke si noe........blir sensurert......
😬
Jeg ser.......hmmm......synes så tydelig jeg ser en......skvis?
Svak kursutvikling.......javel.......
Jeg ser nå litt antydning til panikk eller noen som suger opp alt tilgjengelig jeg.
DET ser JEG!
Klart og tydelig.
Eskalerte igår, helt nytt mønster.
5 aktører som skal dekke seg inn, kan bli tidenes julegave dette.
😬
Jeg ser.......hmmm......synes så tydelig jeg ser en......skvis?
Svak kursutvikling.......javel.......
Jeg ser nå litt antydning til panikk eller noen som suger opp alt tilgjengelig jeg.
DET ser JEG!
Klart og tydelig.
Eskalerte igår, helt nytt mønster.
5 aktører som skal dekke seg inn, kan bli tidenes julegave dette.
Redigert 07.12.2021 kl 23:21
Thesistulling
07.12.2021 kl 23:44
4007
«one of the world’s largest investment companies»
Er 1000 milliarder nok?
Synes jeg kan glimte en rød tråd her jeg 😁
Men, de kan være flere.....
Er 1000 milliarder nok?
Synes jeg kan glimte en rød tråd her jeg 😁
Men, de kan være flere.....
NOK 12 billioner holder til en plass på topp-25, ihvertfall topp-30: https://www.advratings.com/top-asset-management-firms
Tror en ikke det er Oljefondet, er det bare å velge fra listen :)
Tror en ikke det er Oljefondet, er det bare å velge fra listen :)
Winter is Here
08.12.2021 kl 07:58
3902
Nanoq
08.12.2021 kl 08:06
3877
Nei, men PoC er godt på vei, forventet ved årets slutt.
8.12.2021 08.00 · Oslo Børs
QFUEL: Quantafuel ASA | Skive is on track for Proof-of-Concept around year end
The upgrade of Quantafuel's Skive plant is progressing as communicated in the Q3
2021 report. We are now starting hot commissioning, followed by feeding of
plastics in mid-December and the targeted Proof-of-Concept (PoC) around year
end.
As communicated in the third quarter report, the turnaround of Quantafuel's
Skive plant is now transitioning into hot commissioning, followed by feeding of
plastics and the aim to reach PoC around year end. Quantafuel is pleased to
report that the installation and cold testing of two lines are completed on
schedule. The two remaining lines are being prepared in parallel with the
ongoing commissioning, start-up, and operation.
One line is currently being warmed up to commence hot commissioning, where key
processes and the interaction between them are tested at operating temperature.
The first feeding of plastics is planned around mid-December. All four lines in
Skive are identical, so the initial focus after hot commissioning will be on one
line, since PoC is linked to running one of the lines with commercial plastics
at high load with high availability for a prolonged duration, producing a liquid
acceptable for our offtake partner.
"We are pleased with our progress in Skive and glad that we are delivering on
the upgrade according to our plans thanks to our hard-working and dedicated
team. Now, we are fully focused on bringing the production to the expected
commercial level," says Quantafuel's CEO Lars Rosenløv.
"Our operation in Skive will form the basis for our future plants. Throughout
this exiting journey in Skive, we have sometimes gone two steps forward and one
back, but at the same time, we have acquired invaluable knowledge on how to
build for the future," says Quantafuel's COO Terje Eiken.
The 2022 target for Skive is processing of 12,000 tonnes of plastics, ending the
year at a 20,000 tonnes per year run rate. The forecasted CAPEX of NOK 610
million remains unchanged.
8.12.2021 08.00 · Oslo Børs
The upgrade of Quantafuel's Skive plant is progressing as communicated in the Q3
plastics in mid-December and the targeted Proof-of-Concept (PoC) around year
end.
As communicated in the third quarter report, the turnaround of Quantafuel's
Skive plant is now transitioning into hot commissioning, followed by feeding of
plastics and the aim to reach PoC around year end. Quantafuel is pleased to
report that the installation and cold testing of two lines are completed on
schedule. The two remaining lines are being prepared in parallel with the
ongoing commissioning, start-up, and operation.
One line is currently being warmed up to commence hot commissioning, where key
processes and the interaction between them are tested at operating temperature.
The first feeding of plastics is planned around mid-December. All four lines in
Skive are identical, so the initial focus after hot commissioning will be on one
line, since PoC is linked to running one of the lines with commercial plastics
at high load with high availability for a prolonged duration, producing a liquid
acceptable for our offtake partner.
"We are pleased with our progress in Skive and glad that we are delivering on
the upgrade according to our plans thanks to our hard-working and dedicated
team. Now, we are fully focused on bringing the production to the expected
commercial level," says Quantafuel's CEO Lars Rosenløv.
"Our operation in Skive will form the basis for our future plants. Throughout
this exiting journey in Skive, we have sometimes gone two steps forward and one
back, but at the same time, we have acquired invaluable knowledge on how to
build for the future," says Quantafuel's COO Terje Eiken.
The 2022 target for Skive is processing of 12,000 tonnes of plastics, ending the
year at a 20,000 tonnes per year run rate. The forecasted CAPEX of NOK 610
million remains unchanged.
rischioso
08.12.2021 kl 08:18
3840
Kan jo ikke annet enn å le og si hva var det jeg sa ...:)))
Dette betyr jo ikke annet enn at PoC ikke kommer som lovet på denne siden av året - ikke denne gangen heller ...
Igjen så kommer selskapet drassende med noe helt annet enn det markedet venter på - sist var det PoC som ikke kom, men en kanskje-kanskje avtale med noen navnløse og den skulle signeres i løpet av ett par uker.
Ett par uker er nå passert og hva kommer - ikke noen kanskje-kanskje avtale ei heller PoC, men en gjentagelse av at Hot Commissiong vil starte også den litt på overtid siden den ikke er i gang allerede som den skulle ha vært meldt for bare kort tid siden ...
Så ja, her blir det ikke uventet nye forsinkelser fremover, de ble faktisk meldt i dag - bare pakket inn på en slik måte at det ikke skulle synes så bra - egentlig helt tragisk - dog ikke uventet ... :)
Dette betyr jo ikke annet enn at PoC ikke kommer som lovet på denne siden av året - ikke denne gangen heller ...
Igjen så kommer selskapet drassende med noe helt annet enn det markedet venter på - sist var det PoC som ikke kom, men en kanskje-kanskje avtale med noen navnløse og den skulle signeres i løpet av ett par uker.
Ett par uker er nå passert og hva kommer - ikke noen kanskje-kanskje avtale ei heller PoC, men en gjentagelse av at Hot Commissiong vil starte også den litt på overtid siden den ikke er i gang allerede som den skulle ha vært meldt for bare kort tid siden ...
Så ja, her blir det ikke uventet nye forsinkelser fremover, de ble faktisk meldt i dag - bare pakket inn på en slik måte at det ikke skulle synes så bra - egentlig helt tragisk - dog ikke uventet ... :)
Redigert 08.12.2021 kl 08:28
Fredriknico
08.12.2021 kl 08:30
3788
Meldingen i dag er NØYAKTIG som guidet !!
At du vrir dette over til forsinkelse er igjen usannheter fra din side !
At du vrir dette over til forsinkelse er igjen usannheter fra din side !
JML
08.12.2021 kl 08:40
3779
Det virker som det er mer orden på tingene i Quantafuel nå enn noen gang før.
livsstil
08.12.2021 kl 08:50
4088
Det er ingen nyheter, men en bekreftelse at de er i rute og at de vil levere POC i løpet av året. Jeg synes dette var en ryddig melding og en fin presisering at de er i rute.
Thesistulling
08.12.2021 kl 09:05
4031
De har startet😆
Men......de har nok å ta av for å kjøre kursen, MEN de er 5 aktører som skal dekke seg inn, alle 5 samarbeider ikke hvis man skal se litt konspiratorisk på det.
Så, blir det panikk eller angrep?
Begge deler ser det ut til.....Spennende dag!
Men......de har nok å ta av for å kjøre kursen, MEN de er 5 aktører som skal dekke seg inn, alle 5 samarbeider ikke hvis man skal se litt konspiratorisk på det.
Så, blir det panikk eller angrep?
Begge deler ser det ut til.....Spennende dag!
Redigert 08.12.2021 kl 09:07
rischioso
08.12.2021 kl 09:08
4013
Blir spennende og se om Bøhn igjen benytter anledningen til å dumpe nå som kursen igjen ble trigget på en gjentagelse av usikkerhet og dårlig kamuflerte forsinkelser - verden vil jo bedras og OSE er ikke noe unntak ... ;)
Redigert 08.12.2021 kl 09:08
Problemet med Qfuel nå er at Bøhn og ett par andre insidere selger seg ned på melding. Håper de blir ferdig med nedsalg til POC mld, da blir denne en nyttårsrakett fremfor en julekule. Noen lekket tydligvis info i går i Qufuel, trist skjer hver gang i denne dagen før mld.
Spirrevippen
08.12.2021 kl 09:27
4007
Noen lekket info? Hovedindeksen gikk opp 2.5 % igår? Årets beste dag. Da kan man selfølgelig forvente at high risk aksjer som qfuel stiger 8 %. Nå er jo caset i qfuel nærmere suksess enn noen gang. Shortere bør snart dekke seg inn. Her blir det snart margin calls.
rischioso
08.12.2021 kl 09:47
3953
Utfordringen ligger jo i at dette ikke er annet et desperat forsøk på å holde kursen oppe før neste skuffelse kommer. Meldingen i dag bekrefter jo ingen verdens ting av betydning med positivt fortegn, MEN bekrefter flere ting av betydning med negativt fortegn om folk faktisk hadde klart å lese det som blir meldt:
(1) Deadline for lovnaden om en signering av kanskje-kanskje avtalen med de navnløse er passert og intet nytt om denne. I stedet og igjen velger selskapet å komme drassende med noe markedet ikke venter på - en repeterende oppdatering lik den de kom med for bare kort tid siden og det eneste nye nå var at commissioning hadde så vidt begynt.
(2) PoC blir igjen meldt å komme "rundt" nyttår - mao, mest sannsynlig ikke før og ikke i løpet av Q4, MEN rundt som igjen ikke kan tolkes som annet enn at de ikke vet og derfor mest sannsynlig ikke på denne siden av året spesielt nå som 1/4 av desember allerede er passert og commissioning er nettopp startet hvor mye rusk med største sannsynlighet kommer til syne noe som igjen vil kreve nye runder med prøving, feiling, eventuelle modifiseringer og nye uttestinger.
Så kort oppsummert - ingen bekreftelse på verken PoC eller kanskje-kanskje avtalen som nå ikke overraskende er på overtid og siden de ikke en gang tok seg bryet med å nevne den så er den langt i fra en realitet. En annen ting som man bør merke seg er at tidligere har de sagt at for å oppnå PoC så må 2 linjer kjøres med full kapasitet i 7 dager non stop - i denne meldingen så sier de 1 linje så kan man jo spekulere i hvorfor de letter på egne krav ... ;)
Når det er sagt så er det et hav av forskjell på PoC og full produksjon - PoC med dagens nye kriterie slik vi kan lese av meldingen er 1 linje non stop i 7 dager, mens full prod er alle linjer året rundt med kun en planlagt fire ukers vedlikeholds stopp ...
Blir spennende å se hva som blir meldt fremover - kanskje man også vil kutte i dager for å oppnå PoC siden de nå kuttet i linjer, men det som er sikkert er at ting verken går som lovet eller forventet - ikke en gang i nærheten ... ;)
(1) Deadline for lovnaden om en signering av kanskje-kanskje avtalen med de navnløse er passert og intet nytt om denne. I stedet og igjen velger selskapet å komme drassende med noe markedet ikke venter på - en repeterende oppdatering lik den de kom med for bare kort tid siden og det eneste nye nå var at commissioning hadde så vidt begynt.
(2) PoC blir igjen meldt å komme "rundt" nyttår - mao, mest sannsynlig ikke før og ikke i løpet av Q4, MEN rundt som igjen ikke kan tolkes som annet enn at de ikke vet og derfor mest sannsynlig ikke på denne siden av året spesielt nå som 1/4 av desember allerede er passert og commissioning er nettopp startet hvor mye rusk med største sannsynlighet kommer til syne noe som igjen vil kreve nye runder med prøving, feiling, eventuelle modifiseringer og nye uttestinger.
Så kort oppsummert - ingen bekreftelse på verken PoC eller kanskje-kanskje avtalen som nå ikke overraskende er på overtid og siden de ikke en gang tok seg bryet med å nevne den så er den langt i fra en realitet. En annen ting som man bør merke seg er at tidligere har de sagt at for å oppnå PoC så må 2 linjer kjøres med full kapasitet i 7 dager non stop - i denne meldingen så sier de 1 linje så kan man jo spekulere i hvorfor de letter på egne krav ... ;)
Når det er sagt så er det et hav av forskjell på PoC og full produksjon - PoC med dagens nye kriterie slik vi kan lese av meldingen er 1 linje non stop i 7 dager, mens full prod er alle linjer året rundt med kun en planlagt fire ukers vedlikeholds stopp ...
Blir spennende å se hva som blir meldt fremover - kanskje man også vil kutte i dager for å oppnå PoC siden de nå kuttet i linjer, men det som er sikkert er at ting verken går som lovet eller forventet - ikke en gang i nærheten ... ;)
JML
08.12.2021 kl 09:55
4047
Ser fram til at Bøhn er helt ute. For egen del skal jeg ikke inn i noe han er involvert i igjen.
rydning
08.12.2021 kl 10:00
3974
Joda, du skriver mye godt, det skal ingen ta fra deg.
Men…hvorfor denne helomvending i ett knippe selskaper, da må det jo stilles spørsmål ved den analysen du en gang gjorde.
Beklager å måtte si det, men du er et lysende eksempel på at som investor er det en selv som er sin største fiende.
Men…hvorfor denne helomvending i ett knippe selskaper, da må det jo stilles spørsmål ved den analysen du en gang gjorde.
Beklager å måtte si det, men du er et lysende eksempel på at som investor er det en selv som er sin største fiende.
YNWA250505
08.12.2021 kl 10:11
3957
Men hva synes du om kursen i dag. Er jo deilig for oss som har masse aksjer her. Og hva tror du om kursen når de melder POC 100% og hva blir kursen når den meldte avtalen med verdens største energiselskap og investeringsselskap meldes. Tror du at du får Quantafuel under kr 50 da? Svaret er nei
Nanoq
08.12.2021 kl 10:14
3956
Bøhn har gjort en god jobb i Quantafuel, han har satt Quantafuel på sporet mot en god utvikling og framtid
partnerskapet med BASF, partnerskaper med flere store avfallsselskaper i Europa, samarbeidsavtalen med katalysator-utviklingsselskapet Hulteberg i Sverige og kjøpet av Replast i Kristiansund er noe han skal ha stor ros for.
Og ikke å forglemme: gjennomføringen av en stor emisjon på kurs 70 kr som tilførte selskapet nesten 800 millioner kr, nok kapital til 2 års videreutvikling, fabrikksetablering og drift.
Uten ham så tviler jeg på at Quantafuel ville være et børsnotert selskap i dag
partnerskapet med BASF, partnerskaper med flere store avfallsselskaper i Europa, samarbeidsavtalen med katalysator-utviklingsselskapet Hulteberg i Sverige og kjøpet av Replast i Kristiansund er noe han skal ha stor ros for.
Og ikke å forglemme: gjennomføringen av en stor emisjon på kurs 70 kr som tilførte selskapet nesten 800 millioner kr, nok kapital til 2 års videreutvikling, fabrikksetablering og drift.
Uten ham så tviler jeg på at Quantafuel ville være et børsnotert selskap i dag
YNWA250505
08.12.2021 kl 10:18
3980
Ja og hva så om Bøhn skulle ville selge seg helt ut? Betyr jo ingenting så lenge alt fungerer. Quantafuel skal bli en av de største og beste i verden og kundene skriker etter deres produkter. Bøhn må gjerne selge seg ut fir min del, men her håper for hans del at han sitter med nok aksjer til å bli med på reisen. Det fortjener han
rischioso
08.12.2021 kl 10:26
3981
For all del - gode prosenter å ta med seg med forbehold om at man faktisk realiserer på en melding som denne som i realiteten flagget nye utsettelser noe markedet kommer til å skjønne om ikke lenge ... ;)
YNWA250505
08.12.2021 kl 10:38
4001
Winter is Here skrev Proof of concept er nå på plass :) https://newsweb.oslobors.no/message/548706
Hva har Agilyx med Quantafuel å gjøre?
YNWA250505
08.12.2021 kl 10:42
4007
kan du overhode ikke engelsk eller? Hva betyr Year End for deg? De er i rute så etter nøyaktig hva de har meldt. Du driver å manipulerer og vrenger og vrir på alt. Du er meldt til admin for forsøk på kursmanipulering og spaming. Jeg anbefaler alle andre om å melde rischioso til admin.
rischioso
08.12.2021 kl 10:48
4052
Takk for det, men misforstå meg rett. Jeg har ikke snudd av meg selv, jeg snudde fordi selskapet ikke leverte som lovet og akkurat det var det tydeligvis ikke bare meg som mente noe kursutviklingen fra 84 til 23 er et bevis på.
Når det er sagt så er jeg ikke fremmed for å igjen skulle bli positiv, men igjen - det er ikke opp til meg men helt og holdent opp til selskapet gjennom hva de faktisk leverer.
Jeg er i alle fall av den klare oppfatning at det er fortsatt et hav av ting som må på plass før teknologien vil funke non stop gjennom året når de nå etter over året ikke en gang klarer å kjøre 7 dager uten alarm og shutdown på kun 2 linjer. Nå virker det gjennom dagens melding at de har halvert dette kravet når det kommer til linjer hvor de snakket om 1 linje fordi alle linjer er identiske - identiske har de jo alltid vært så hvorfor komme med lettelser i kravet nå? Og selv med lettelser la oss si at kravet var 1 inje og 5 dager så ville de jo kunne melde om PoC, men hva hjelper det når det er så veldig langt i fra full prod - mao, da vil jo i realiteten PoC ikke ha noe reell verdi om man vil fortsette å være langt unna full prod så for min del så er det full prod over tid som er beviset på at teknologien funker som den skal og ikke PoC - og legger vi dagens oppdatering til grunn så virker full prod over tid å være langt unna ...
Når det er sagt så er jeg ikke fremmed for å igjen skulle bli positiv, men igjen - det er ikke opp til meg men helt og holdent opp til selskapet gjennom hva de faktisk leverer.
Jeg er i alle fall av den klare oppfatning at det er fortsatt et hav av ting som må på plass før teknologien vil funke non stop gjennom året når de nå etter over året ikke en gang klarer å kjøre 7 dager uten alarm og shutdown på kun 2 linjer. Nå virker det gjennom dagens melding at de har halvert dette kravet når det kommer til linjer hvor de snakket om 1 linje fordi alle linjer er identiske - identiske har de jo alltid vært så hvorfor komme med lettelser i kravet nå? Og selv med lettelser la oss si at kravet var 1 inje og 5 dager så ville de jo kunne melde om PoC, men hva hjelper det når det er så veldig langt i fra full prod - mao, da vil jo i realiteten PoC ikke ha noe reell verdi om man vil fortsette å være langt unna full prod så for min del så er det full prod over tid som er beviset på at teknologien funker som den skal og ikke PoC - og legger vi dagens oppdatering til grunn så virker full prod over tid å være langt unna ...
Vandalen
08.12.2021 kl 10:56
4131
Kravet er ikke endret på.
Kriteriene for PoC har alltid vært 3delt
-kjøre en linje med full kapasitet
-kjøre en linje kontinuerlig over 7 dager meg forventet kapasitet
-To linjer driftes paralelt
Kriteriene for PoC har alltid vært 3delt
-kjøre en linje med full kapasitet
-kjøre en linje kontinuerlig over 7 dager meg forventet kapasitet
-To linjer driftes paralelt
Redigert 08.12.2021 kl 11:06
rischioso
08.12.2021 kl 11:30
4038
Det er tydeligvis lite kunnskap ute og går hvor det kan være på sin plass å hjelpe til med i alle fall grunnleggende terminologi - altså ord og uttrykk for de som er blitt brukt er nye og kan således misforstås:
(1) COLD Commissioning = PRE-Commissioning, mao, en ren test fase hvor man sjekker grunnleggende ting som lekkasjer, trykk og temp ++ og er forløperen til commissioning som her blir kalt HOT commissioning.
(2) HOT Commissioning = Commissioning, mao, dette er den virkelige testfasen som er forløperen til prod start up, men også den test fasen hvor ofte nye utfordringer avdekkes og denne fasen er som kjent ennå ikke startet.
Så med det i minnet så hadde dagens melding svært liten til ingen verdi hvor ingenting nytt utover det som sist ble meldt er skjedd og kanskje-kanskje avtalen med flere større navnløse som markedet venter på og som nå er på overtid - ja, den ble ikke en gang nevnt så kan man jo spekulere i hvorfor det de faktisk har lovet å oppdatere på glimrer med sitt fravær mens de overskygger det med å oppdatere på noe som i realiteten ikke trang noen oppdatering ... ;)
(1) COLD Commissioning = PRE-Commissioning, mao, en ren test fase hvor man sjekker grunnleggende ting som lekkasjer, trykk og temp ++ og er forløperen til commissioning som her blir kalt HOT commissioning.
(2) HOT Commissioning = Commissioning, mao, dette er den virkelige testfasen som er forløperen til prod start up, men også den test fasen hvor ofte nye utfordringer avdekkes og denne fasen er som kjent ennå ikke startet.
Så med det i minnet så hadde dagens melding svært liten til ingen verdi hvor ingenting nytt utover det som sist ble meldt er skjedd og kanskje-kanskje avtalen med flere større navnløse som markedet venter på og som nå er på overtid - ja, den ble ikke en gang nevnt så kan man jo spekulere i hvorfor det de faktisk har lovet å oppdatere på glimrer med sitt fravær mens de overskygger det med å oppdatere på noe som i realiteten ikke trang noen oppdatering ... ;)
Redigert 08.12.2021 kl 11:34
YNWA250505
08.12.2021 kl 11:53
3978
Jada du har sikkert veldig god greie på dette med både Cold og Hot Commissioning pga du klarte å Google dette og klipp og lim. Bare å gratulerer. En omsetting på 32 mill før klokken 12 og 10% opp sier meg at du tar feil og markedet igjen begynner å få troen på selskapet. Dette vil jo uten tvil bli tidenes shortskvis. Hvorfor du hele tiden maser om kanskje-kanskje avtalen din vitner om en diagnose. Avtalen blir signert og det er det ingen tvil om. Og hva tror du kursen står i nå den avtalen signeres og POC blir meldt i løpet av ca +- 3 uker. 50 kroner + tipper jeg.
rischioso
08.12.2021 kl 12:30
3920
Google?
Commissioning har inngått i mitt arbeidsområde i mer enn et halvt arbeidsliv så ingen grunn til at jeg skulle google dette ... ;)
En annen ting som kan være greit å få med seg at belåningsgraden på Qfuel aksjen er NULL-0 noe som ikke bare forteller litt om hva markedet mener om risikoen i dette papiret og ikke minst mangelen på tilliten ...
https://sbanken.no/globalassets/sbanken.no/spare/aksjehandel/verdipapirkreditt/20211203---belaningsgrader.pdf
Commissioning har inngått i mitt arbeidsområde i mer enn et halvt arbeidsliv så ingen grunn til at jeg skulle google dette ... ;)
En annen ting som kan være greit å få med seg at belåningsgraden på Qfuel aksjen er NULL-0 noe som ikke bare forteller litt om hva markedet mener om risikoen i dette papiret og ikke minst mangelen på tilliten ...
https://sbanken.no/globalassets/sbanken.no/spare/aksjehandel/verdipapirkreditt/20211203---belaningsgrader.pdf
reee
08.12.2021 kl 12:32
3924
Bare av nysgjerrighet. Hvor mange aksjer, eller hvor stor del av pf har du i QFUEL nå, risko?
Fredriknico
08.12.2021 kl 12:47
3887
Dine argumentasjoner for å snakke ned denne aksjen begynner virkelig å bli desperate !
Kan jo nesten virke som du sitter med en shorte posisjon og begynner å bli svett?
Argumentasjonen din om at Sbanken ikke belåner Quantafuel som verdipapir er bare helt idiotisk. !
Ingen vekstaksjer kvalifiserer for belåning og det forteller absolutt ingenting om hva markedet mener om risikoen og tillit.
Kan jo nesten virke som du sitter med en shorte posisjon og begynner å bli svett?
Argumentasjonen din om at Sbanken ikke belåner Quantafuel som verdipapir er bare helt idiotisk. !
Ingen vekstaksjer kvalifiserer for belåning og det forteller absolutt ingenting om hva markedet mener om risikoen og tillit.
rischioso
08.12.2021 kl 12:57
3865
For 1,5 time siden påstod du at jeg solgte på bunn, men nå spør du om hvor mange aksjer jeg har - hmm, vi kan i alle fall være enige om at du ikke har peil - ikke om dette heller ... ;)
rischioso
08.12.2021 kl 12:59
3865
Kahoot er en vekstaksje blant mange - der tilbyr man en belåningsgrad på hele 60% - men altså NULL-0 for Qfuel aksjer og akkurat det forteller en hel del om hva markedet mener om caset og ikke minst mangelen på tillit ...
* Jeg snakker ikke ned dette caset, jeg påpeker realiteter og blir det oppfattet som å snakke det ned så er det selskapet selv som gjør det gjennom å verken levere på egne lovnader, egne deadlines og egne oppdateringer ...
Så jeg er absolutt ikke desperat, men om ikke lenge så er sannsynligheten høy for at mange andre blir akkurat det ... ;)
* Jeg snakker ikke ned dette caset, jeg påpeker realiteter og blir det oppfattet som å snakke det ned så er det selskapet selv som gjør det gjennom å verken levere på egne lovnader, egne deadlines og egne oppdateringer ...
Så jeg er absolutt ikke desperat, men om ikke lenge så er sannsynligheten høy for at mange andre blir akkurat det ... ;)
Redigert 08.12.2021 kl 13:04
YNWA250505
08.12.2021 kl 13:08
3846
Det du skriver er jo en ren klipp fra Google:-) og jada, helt sikkert at du tilfeldigvis har jobbet med Commissioning et halvt arbeidsliv. hehehe, blir bare bedre og bedre denne livsløgnen din. Du har vel søkt på en av de 20 utlyste jobbene til Quantafuel du da:-) Hva mener du med mangelen på tillitt? Tillitten er jo megastor den og snart vil det bli meldt om at VERDENS STØRSTE ENERGISELSKAP OG VERDEN STØRSTE INVESTERINGSSELSKAP inngår partnerskap med selskapet. Det vitner om et marked som har stor tillitt.
YNWA250505
08.12.2021 kl 13:11
3840
Å himmel og hav. Komme drassende med Kahoot som har god inntektsstrøm vs Quantafuel som pr dags dato ikke har noe særlig cash flow er jo bare stupido. Er det bare luft i hodet ditt
reee
08.12.2021 kl 13:11
3851
Jeg ville bare ha bekreftet fra deg at du er helt ute slik at du ikke kommer her igjen og skriver "dA vAr tRaDiNgPoTtEn sOlGt hOnk hOnk ... 🤡" etter videre oppgang og du ikke har annet å komme med.
Siden du kom og skrøt av at du solgte tradingpotten din da kursen sist var i 30 for et par uker siden, så regner jeg med at du enten kjøpte deg inn igjen på 27, eller er helt ute - som sentimentet ditt skulle tilsi ... 🤡
Siden du kom og skrøt av at du solgte tradingpotten din da kursen sist var i 30 for et par uker siden, så regner jeg med at du enten kjøpte deg inn igjen på 27, eller er helt ute - som sentimentet ditt skulle tilsi ... 🤡
Redigert 08.12.2021 kl 15:03
Thesistulling
08.12.2021 kl 13:26
3838
Tja, inndekning har nå startet, burde vel si litt det......
Såvidt startet🤣
Edit: ser ut til at panikken har startet en selvforsterkende effekt.
Hadde jaggu meg rett😁
Men, spenningen forsvant 🧐
Såvidt startet🤣
Edit: ser ut til at panikken har startet en selvforsterkende effekt.
Hadde jaggu meg rett😁
Men, spenningen forsvant 🧐
Redigert 08.12.2021 kl 13:32
hatitchi
08.12.2021 kl 14:56
3681
Hva prøver du å bevise med at Sbanken ikke lar deg belåne QFUEL-aksjer? At de har bedre risikostyring enn Nordnet som tilbyr 20 % belåning? Diamanten din, ELOP, kan du ikke belåne hos Nordnet en gang. Det er logisk at den er null i ELOP, for har du belånt hele porteføljen din med sikkerhet i ELOP-aksjer og det kommer en korreksjon på 50 % så finnes det ikke likviditet i ELOP da det såvidt er noe der i dag.
Det er helt natta å argumentere med belåningsgrad når det man diskuterer her er hvorvidt QFUEL får teknologien sin til å funke eller ei. Du vrir og vender på hva som helst for å få det til å se ut som at du har rett. Dette er ikke noe Telenor eller Equinor eller Kahoot som har en bevist forretningsmodell/cash flow. Fjordkraft har en belåningsgrad på 70 %, og har halvert seg på børs i år. Du må nok lenger ut på landet med belåningsgraden din...
Det er helt natta å argumentere med belåningsgrad når det man diskuterer her er hvorvidt QFUEL får teknologien sin til å funke eller ei. Du vrir og vender på hva som helst for å få det til å se ut som at du har rett. Dette er ikke noe Telenor eller Equinor eller Kahoot som har en bevist forretningsmodell/cash flow. Fjordkraft har en belåningsgrad på 70 %, og har halvert seg på børs i år. Du må nok lenger ut på landet med belåningsgraden din...
Bulldog
08.12.2021 kl 16:00
3572
Velig bra melding i dag:
8.12.2021, 08:00 · Oslo Børs
plastics in mid-December and the targeted Proof-of-Concept (PoC) around year end.
"Our operation in Skive will form the basis for our future plants.
8.12.2021, 08:00 · Oslo Børs
plastics in mid-December and the targeted Proof-of-Concept (PoC) around year end.
"Our operation in Skive will form the basis for our future plants.
Redigert 08.12.2021 kl 16:07
Var dagens børsmelding oppvarmingen til morgendagens - om hvem «a large energy company» og «one of the world’s largest investment companies» er - samt hvor mange (titalls) QFUEL plastavfall til oljeprodukter anlegg de skal oppføre sammen?
Herman*
08.12.2021 kl 18:39
3445
Riskoker: Hva har skjedd med deg i det siste? Du er jo ingen idiot, men tillater deg både hvite og svarte løgner. Dagens melding var bare en bekreftelse på det de har sagt i hele høst. Alle vet at POC ikke kan komme nå, de måtte jo først installere de nye komponentene. Om poc kommer i romjula eller i midten av januar vites ikke, men de følger i hvert fall sin egen plan til punkt og prikke.
For øvrig ser jeg at FA omtaler Quantafuel som en plastprodusent i overskriften. Det er jo fullstendig skivebom…
For øvrig ser jeg at FA omtaler Quantafuel som en plastprodusent i overskriften. Det er jo fullstendig skivebom…
Redigert 08.12.2021 kl 18:42
YNWA250505
08.12.2021 kl 18:40
3443
Forsiden på FA nå i kveld
"Plastprodusent til værs på Oslo Børs"
Er Quantafuel en plastprodusent? Er jo så jævlig pinlig det dom skrives om Quantafuel i FA.
Er d mulig liksom
"Plastprodusent til værs på Oslo Børs"
Er Quantafuel en plastprodusent? Er jo så jævlig pinlig det dom skrives om Quantafuel i FA.
Er d mulig liksom
YNWA250505
08.12.2021 kl 18:42
3435
By year end, betyr ved årsslutt. Da forholder jeg meg til den meldingen. Så er jeg enig med deg at d betyr null om den kommer i des eller i januar
Herman*
08.12.2021 kl 19:37
3383
Jeg sier ikke at de blir forsinket, bare at de foreløpig er i rute i forhold til annonsert plan. Og som vi er enige om : Få seriøse aktører bryr seg om noen dager pluss/minus så lenge de har full kontroll.