En KÆMPE overreaktion på afnotering

terningmanden
WRL 02.10.2018 kl 15:34 8771

En KÆMPE overreaktion på en afnotering på OSE.

Værdierne i WRL er ikke blevet mindre på grund af der d.d. er kommet en udmelding om afnotering på OSE og omkostningerne til at handle på LSE er for fx Nordnet kunder KUN lidt højere:


Hvis WRL kun bliver noteret på LSE (londen stock exchange), skal den handles via telefon igennem mælgeren.

Omkostningerne vil være: 0,25 % Min. 23 GBP , både køb og salg.

Jeg forventer et godt regnskab for WRL i år og kan KUN se selskabet vil forbedre deres indtjeningsevne og gælden relativ hurtigt er betalt. Værdierne i WRL er i min bog langt højere, hvor jeg mener en fair kurs er omkring 6. n.kr pr. aktie. Hvis jeg anså WRL for et dårligt selskab, så solgte jeg ud, men jeg har netop købt i 2018 grundet de værdier jeg kan se. Endvidere er der mulighed for udbytte i 2019 eller opkøb af selskabet (håber jeg ikke) til langt højere kurs end i dag.

Jeg forstår ikke denne overreaktion, hvor der fx i dag bliver solgt aktier i 2,40 og muligvis lavere. Forklar meget gerne hvorfor du sælger eller beholder dine aktier?




Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Mdg1
03.10.2018 kl 16:01 3659

Dagens selskapsoppdatering. De vil i alle fall ikke bruke mer penger på Tembo i dagens situasjon. Interessen var for liten.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Mdg1
03.10.2018 kl 16:17 3608

Betaling for september ble på 3.2m$, produksjon på 83,2 mscf. Vi er da opp i 13,4m$ i h2 om man tar med juni som ikke ble ført i h1.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Willyboy
03.10.2018 kl 16:20 3591

Svarte ikkje på delisting da betyr vel det ar aksjene mine blir flyttet over til aim? Er det noen som vet om det e noen problem og bruke DNM og kjøpe og selge på aim? Takk for svar:)
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
03.10.2018 kl 16:38 3550

Det virker som om Jersing er en fornuftig fyr, og mye bedre til å lede et selskap som WRL enn Bury. De har gjort en evaluering av Tembo, og lagt frem resultatene. Han har jo fokusert på det de har av data og resultater derfra (hadde de hatt noe konkret, hadde de sikkert lagt det frem før), og de legger nå Tembo på is. Synd de ikke har gjort det før, men nå blir de i hvertfall snart kvitt en del gammel moro. Og det er jo helt tydelig at ingen potensielle partnere har latt seg overbevise.

Da kan vi vel endelig sette en strek over den drømmen.

Tanzania delen av rapporten er bra, og godt at de opplyser om trykkmålingene. Vet ikke om dette har vært gjort tidligere, men nå ser det i hvertfall ut som om de fokuserer på operasjonelle forhold. Det vil hjelpe M&P og WRL sammen med regjeringen å se på fremtidig potensiale og vil ligge til grunn for videre brønner (som helt klart vil være avhengig av forlengelser fra regjerningen).

Så nå kan de fokusere på Tanzania og å skaffe seg nye, produserende assets utenfor Tanzania. Jeg liker strategien som begynner å ta form, for meg virker det som det taes en del fornuftige grep. Så langt virker Jersing (i hvertfall for meg) som en person som jobber målrettet og godt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
thief
03.10.2018 kl 16:49 3514

Enig fremogtilbake,tror dette blir meget bra fremover:)
MB vil generere MYE cash fremover,og etterspørselen ser meget bra ut!Vært mye støy med denne delistingen,og folk begynner å bli paranoide:)!!De tror alle pengene forsvinner til ledelsen eller aksjonærene skal bli svindlet osv,mye rart å lese!Og folk ser ikke ut til å tenke i det hele tatt når det selges på dette nivået,helt på trynet.Sitter selv og ser hvor langt noen er villige til å selge wrl ned,før jeg tar en pott til:)Eskil virker å ha en stødig plan.Rensker opp i gammel moro,og setter kursen videre for wrl.Tembo på is er vel bra,ingen utgifter der mer,og fult fokus på MB!Blir bra når delistingen er gjennomført,og traderene har kommet seg ut!
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
terningmanden
03.10.2018 kl 17:01 3477


Dagens oplysninger om salg af gas med mere anser jeg for gode nyheder

WENTWORTH RESOURCES LIMITED
("Wentworth" or the "Company")

Corporate, Operational and Resource Update

Transition and Redomicile of the Company

As announced on 2 October 2018, following the Company's Special Meeting, and in line with the head office relocation of the Company from Calgary to London previously announced, the re-domicile of the Company to Jersey is progressing on schedule. Following the Special Meeting and the passed resolution related to the Continuance, the Company will now apply to:

The Registrar of Corporations in Alberta to grant a certificate of discontinuance; and
The Jersey Financial Services Commission for their approval of the Continuance.
The Company will also submit a Schedule 1 Pre-Admission Announcement, in order for the Company's shares to be re-admitted to AIM in late October 2018, under the name Wentworth Resources plc and the new TIDM of WEN. On completion of the Continuance, the Proposed Directors, as previously announced, will be appointed to the Board of Wentworth Resources plc.

Delisting from Oslo Børs

Further to the Special Meeting and the resolution passed related to the application to de-list from Oslo Børs, the Company will shortly submit the delisting application to the Oslo Børs. The Company will make a further announcement, including expected timetable, in respect of this process in due course.

Payment and Production update

The Company is pleased to inform shareholders that payments received for September 2018 gas sales generated from the Mnazi Bay Concession in Tanzania totaled $3.24 million net to Wentworth. Payments were received from both Tanzania Petroleum Development Corporation ("TPDC") and Tanzania Electric Supply Company Limited ("TANESCO") for one month's gas sales to TPDC and one month's gas sales to TANESCO.

The Company also reports that gross production volumes during September 2018 from the Mnazi Bay concession averaged 83.2 MMscfd. The September reduction in production volumes (August average of 87.9 MMscfd) was due to previously planned slick-line activities on the wells and TPDC hot-tapping operations for the Lodhia Steel works offtake.

Given the consistency of payments received to date in 2018, the Company no longer intends to release monthly updates to the market. Such information will be included in regular Corporate and Operational activity RNS updates.

Tanzania: Mnazi Bay PSA

The Mnazi Bay Production Sharing Agreement ("Mnazi Bay"), is located onshore southern Tanzania (Mtwara region), approximately 410 km south of Dar es Salaam, covering an area of 756 km2. The Mnazi Bay asset is operated by Maurel et Prom (48.06%) with the Tanzania Petroleum Development Corporation "TPDC" (20%) and Wentworth Resources (31.94%) as joint venture partners.

The Mnazi Bay & Msimbati gas fields have been onstream and continuously producing since January 2007, initially through a testing and commissioning phase at c.2.5MMscfd to Mtwara. In October 2015, the Madimba gas processing plant was completed and commissioned, allowing production to be ramped up to 44 MMscfd in 2016. Production continued to grow to c.50 MMscfd in 2017. In 2018 production has averaged 82 MMscfd year to date and 86 MMscfd in Q3, from five producing wells. The Joint Venture is contracted ("DCQ") to supply 82.5 MMscfd, with a Gas Sales Agreement ("GSA") option to increase to 130 MMscfd.

The increase in production to the current plateau levels, has resulted in operating expenses being reduced from $1.16/Mscf in H1 2017 to $0.43/Mscf in H1 2018, as the mainly fixed costs are distributed over a larger production base.

Within Tanzania, Mnazi Bay is currently the pre-eminent domestic gas to power ("GTP") supplier, with a c.53% market share. Tanzanian power generation capacity is currently c.1,500 MW, with some 780 MW derived from Natural gas.

Demand for Mnazi Bay gas is currently in excess of 95 MMscfd. Future demand is ramping up significantly, with Mtwara, Sumanga-Fungo, Kinyerezi III and Kinyerezi IV power plants all planned, with a projected combined additional demand of 180 MMscfd. To the Company's knowledge, there are currently no uncommitted onshore 2P gas reserves to supply the near to mid-term demand requirements.

As part of the redomicile and AIM re-admission process, the Company commissioned an RPS Canada Competent Persons Report ("CPR") evaluation of the Mnazi Bay field's reserves which has resulted in gross 2P reserves of 541 Bscf of gas, with 111 Bscf of net attributable 2P reserves to Wentworth Resources (with an effective date 31 May 2018). The NPV15 of the 2P reserves (net to Wentworth) was estimated at $121 million USD after tax (on a life-of-field basis). RPS Canada estimated the upside reserves potential (3P) for the Mnazi Bay field at 817/152 Bscf (gross/net). This CPR is available on the Company's website as of today and a reserves summary table follows below.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Kikken
03.10.2018 kl 17:03 3471

Stemte nei til forslag om delisting fra Oslo børs. Dette innebærer vel ikke at aksjene ikke blir overført til AIM dersom OB godkjenner delisting og jeg ikke foretar meg noe annet ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
thief
03.10.2018 kl 17:18 3435

De blir vel overført til AIM ja!Der den nye fasen for wrl begynner:)!!Sikker på at eskil vil få frem verdiene i wrl,og kursen vil øke betraktelig fra dagens!
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
omero
03.10.2018 kl 17:21 3425

Willyboy vedrørende handel på AIM gjennom DnB. Fikk dette svar på min henvendelse forleden:

"Hei,
Takk for Deres henvendelse vedr handel med aksjer på AIM-listen. Du kan handle på markedet gjennom DNB.
Når det gjelder handel på AIM-listen i London foregår handel på en noe spesiell måte. Aksjene handles manuelt, og det kan i all hovedsak sammenlignes med OTC-handel til en viss grad. Man opererer ofte med visse størrelser/blokker. Samtidig er det viktig å merke seg at Ikke alle meglerhus samarbeider med hverandre, og handler kan av den grunn bli gjort i markedet uten at en selv får fylt sin ordre.

Papiret du nevner kan handles via vår løsning.

Kurtasje
0,20% min £ 20.00"




Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
plaff
03.10.2018 kl 17:21 3421

PV $ 121 million. Noe ned, men denne er i allefall ikke reflektert i aksjekursen overhodet. Det er denne summen vi som aksjeeiere har kjøpt oss inn i. Den uavhengige analysen mener det er potensiale for mer enn det dobbelte på Mnazi. Oppsiden ligger her hele veien, til tross for en, historisk sett, noe klønete ledelse.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.10.2018 kl 21:27 2305

121 Usd - dvs ca 1 milliard NOK tilsvarer 5,5 kroner per aksje - i tillegg til øvrige mer perifere reserver...som nok raskt blir 100% verifiserte... Så her er det nok verdier for minst 8-10 kroner. Legg også merke til månedlige innbetalinger på mer enn 3 mill USD - dvs. 36 mill USD per år som tilsvarer 290 millioner kroner. Selskapet har nok av fremførbart underskudd - så skatt er ikke noe tema på noen år. Og skal de kun drive Tembo trenger de noen få - svært få - personer. De kan da ikke klare å bruke mer enn 100 millioner på tullballet sitt - inkludert skatt - slik at de uten problemer kan betale 1 kroner per aksje i utbytte fra neste år.
Skulle likt å ta en prat med de største aksjonærene og hørt hvilke forventninger de har spilt inn til selskapet....
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Kingen
03.10.2018 kl 23:09 2220

En litt spesiell og interessant vinkling fra UK forumet i dag. Hvis man er paranoid nok, som mange er om dagen, så er det treffende nok.



I think WRL mgmt is doing an excellent work in putting pressure on the stock by twisting information:
1. New CPR today, they present NPV15 instead of NPV10 as they have used since the IPO and all other companies on AIM is using. It looks like the reserve value has decreased but the reality is that the NPV10 is only down $5m during a period the company received $14m of payments.

2. The company wont release monthly production and revenue RNS anymore. This might have been the only piece of news which helped to highlight that WRL still exist in the flood of RNS on AIM.

3. WRL mgmt isnt really helping the Norwegian shareholders to convert their shares to AIM. WRL could easily have facilitated this but they don’t.

It feels like WRL mgmt / BOD is doing what they can to push down the share price, maybe the directors wants to buy cheap shares for themselves or the main shareholder want to take it private. Anyone’s guess but it all looks odd as WRL has operationally and financially never been doing better.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare