Hyard - En sterk kandidat til `Once In a Lifetime Opportunity`.

Slettet bruker
HYARD 21.12.2020 kl 20:00 17856

Dette er et innlegg som er plukket opp på FB, og er en uhildet og meget grundig analyse og gjennomgang av Havyard Group sin nyere historie
Dere som får være med på dette eventyret er mer enn normalt heldige.
__________________________________________________________________________________________________________________

Analyse Havyard Group (HYARD):Når man snakker om verftsindustri så er det greit å ta et historisk tilbakeblikk. Norske verft sysselsatte rekordmange og var stor på begynnelsen av 70 tallet. Det var store penger å tjene, men så smalt det hardt siste halvdel av 70-tallet. Og siden har det vært generelt tøff konkurranse. Bunnpunktet ble kanskje nådd litt før 2010. Etter stimulanser fra myndighetene tok imidlertid industrien seg opp igjen og hadde fulle ordrebøker i 2014. Norsk verftsindustri ble verdensledende på spesialfartøy til oljeindustrien (AHTS og PSV osv osv.). I dag står verftsindustrien og særlig Havyard group (med spesialiseringer på fornybar industri og spesialfartøy) foran en spennende tid. Ordrebøkene fylles ikke bare fra tradisjonell skipsfart og spesialfartøy for oljeindustri, men også fra spesialfartøy for havvind og oppdrett. Der er også et stort behov for å ombygge og bygge nye mer miljøvennlige skip, ferger og hurtigbåter i kommende tiår. Mao, man kan være på vei inn i en periode hvor det kommer til å bli ekstremt høyt aktivitet i norsk verftsindustri. Et slags hyggelig gjensyn med 1970. En perfekt storm. Høy omsetning og omsetning med langt bedre marginer. Den spesielle kompetansen synes etter den siste tids meldinger særlig sterk hos HYARD. Dette er greit å vite før man investerer i HYARD. Fordi kjøper man i HYARD i dag så ser ikke regnskapet akkurat nå så vakkert ut. MEN man kan se voldsomt bedring når man sammenligner 2020 med 2019,2018 og 2017. 2020 har et positivt driftsresultat på 63 mill så langt (tross Covid19). Premisset for hele denne analysen er at dette vil fortsette å bedre seg.
Fundamental Analyse:
For å starte med det negative. HYARD har negativ egenkapital (-96 mill). Det betyr rett og slett at selskapet har for mye lån (2.7 milliarder). Lånet er større enn eiendelene i selskapet. Dette er også det som gjør at man tidligere kunne lese i avisene at HYARD er i brudd med lånebetingelsene. Et av lånene er slik at det krever at HYARD må ha høyere egenkapital enn 400 mill kroner. Dette var bekymringsverdig fordi dette i kombinasjon med at driftsresultatet for 2019 var nesten -200 mill kroner var en meget dårlig kombinasjon. Også driftsresultatet for 2018 og 2017 var svært negativt. Slikt kan tegne en mulig fremtidig konkurs om ikke ting bedrer seg i rekordfart. Derfor ble følgelig verdien på HYARD kjørt hardt ned og er i grunnen årsaken til at man kunne handle HYARD på ekstremt lave kurser i sommer.
Dette bakteppet er viktig for å kunne forstå +600% oppgang de siste 3 mnd og at +350% YTD ikke nødvendigvis er mye. Jeg har hatt tilholdssted i en annen rakett i år som heter AZT (helt annen type industri så for øvrig helt uten sammenligning til HYARD), men jeg vil bare si at AZT er opp +1400% og er fortsatt billig priset. Gode aksjer skal opp, og det er en nybegynnerfeil å droppe åpenbart billige aksjer selv om de har gått mye. Bedrifter får gjennombrudd av og til pga viktige forandringer i markedet og utvikling av ny banebrytende teknologi. HYARD er et slikt selskap. HYARD tapte mye i 2017, 2018 og 2019, men de forsket samtidig også mye på Hydrogen Propulsion, Electric Propulsion, Miljøvennlig teknologi (Ballast Water management Systems), og spesial behov til offshore wind industry. Nå begynner endelig satsningen å vises. Bruddet i lånebetingelsene er slik jeg nå ser det uvesentlig da situasjonen er i kjapp bedring og HYARD har nærmere 300 mill cash og cash equivalents. Lovverket beskytter også bedrifter som har rask bedring. En ufornøyd kreditor kan ikke trå til med overdreven hard hand for å kuppe en bedrift den nå finner svært lukrativ. De kan bli erstatningsansvarlige. Jeg tenker derfor at situasjonen med kreditorene snart er løst.
La oss se på noen fremtidige tall. Om man skal gjette på et endelig driftsresultat for 2020 så kan vi se at dette allerede er 63 millioner (EBIT). Q4 resultatet vil muligens begynne å se inntekt fra BWMS avtalen med Wilson. HYARD skal installere BWMS på inntil 120 skip hvor av et system kan koste mellom ½ mill $ til 5 mill$. Denne avtalen er fordelt over 4 år (16 kvartaler). Om man da anslår 100 skip til modifisering på snitt pris 1 mill $ så er det snakk om +60 mill kroner omsetning i kvartalet. Resultatet av installasjonen vil naturligvis være lavere men å anta +20 mill kroner i kvartalet bare fra denne avtalen er edruelig. Når dette kommer i tillegg til annen drift vil jeg tro at driftsresultatet for 2020 kan bli på omtrent 100 mill (før skatt). Nå har Havyard en god del skjerminsfradrag etter fremførbare underskudd så driftsresultatet også etter skatt blir ganske nært 100 mill. Med en PE ratio 20 for shipyards (men man kunne definitivt brukt høyere ratio om man priset in mer tech som for eksempel sitter i datterselskapet Havyard Hydrogen AS, Norwegian Electric Systems AS), men la oss bruke edruelige 20, da er det slik at HAVYARD bare ut fra en resultat betraktning kunne vært priset til 2 milliarder. MEN, man må gi rabatt fordi egenkapital er fortsatt negativ, og at selskapet ennå ikke har bevist vedvarende bedring. Så la oss derfor være brutal og gi 50% rabatt. Selskapet burde likevel vært priset til 1milliard. I dag etter fredagens oppgang priset til 358 mill kroner. Sånn sett kan man fortsatt tenke at HYARD tross oppgang er veldig billig. Med resonnementet over kan HYARD fort gå +179% til.
Andre prismål og ratios som EV/EBITDA, EV/EBIT ligger godt opp på 20 tallet. Dette er ikke spesielt lukrativt, men så har heller aldri verftsindustri eller teknologi vært særlig god på disse.
Hva kan man vente seg av driftsresultat for 2021? Når man ser gjennom rapportene for 2020 så ser man bedrede marginer og stadig bedre resultat. Alle segmenter, Shipbuild Technology, Shipdesing and Solutions, Power and Control, Norwegian Greentech drifter godt positive med sterk utvikling. Shipdesign and Solutions og Greentech ser særlig bra ut. Greentech doblet omsetningen i Q3. Videre kunne man lese følgende melding på sist fredag:
«Datterselskapet New Havyard Ship Technology har idag overlevert nok et vindmølleskip til danske ESVAGT, og Havyard bekrefter med det posisjonen som ledende innen spesialskip for havvind-industrien.»
Man kunne også lese følgende melding på sist onsdag:
«Havyard Design & Solutions (HDS) og Norwegian Electric Systems (NES) får leveranser til en ombygging ved Green Yard Kleven for Rem Offshore. Skipet, som opprinnelig var designet som en Havyard 833 WE PSV, skal ombygges til et servicefartøy til offshore vind. Prosjektet innebærer levering av designtjenester og fremdrifts- og kontrollsystemer, hvor både HDS og NES allerede er godt posisjonert med teknologi og leveranser til det voksende markedet innen fornybar energiproduksjon til havs.»
Etter disse to meldingene tenker jeg at man trygt kan tenke at innledningen til analysen stemmer. Havyard er med tilbakeblikk på disse ordrene unikt plassert til å bli sentral i offshore wind industrien og får denne aktiviteten på toppen av det de allerede har mot oljeservice og skipsdesign og klassisk bygg. Jeg tror også det var dette Havyard ønsket å formidle til markedet med disse meldingene.
Ordreboken for Havyard er langt tynnere enn tidligere. I 2018 og 2019 var også omsetning høyere men man har tydeligvis ikke klart å lande kontrakter man tjente på. Det kan derfor og være bra at man nå får sirkulert inn nye ordrer med høyere marginer som priser inn Havyards teknologi. Når jeg ser på 2019 så ser jeg at HYARD har bedret resultatet med nesten 300 millioner. Jeg tenker at med en slik formidabel bedring er det rom for å fortsette denne utviklingen. Jeg tenker at dersom normal drift i 2021 kan bedre seg med ytterligere +200 mill kroner, støttet av aktivitet i døtrene:
· Norwegian Greetechs, Wilson avtale +80 mill kroner i året (estimat).
· Norwegian Greentech, BWMS avtaler med andre enn Wilson
· Havyard Design & Solutions (HDS), Norwegian Electric Systems (NES) avtaler for oljeservice
· New Havyard Ship Technology ordrer for offshore wind industry.
Så bør ikke Havyard bare ha en market capitalization på 1 milliard. Med PE 20 og er driftsresultat på 300 mill kroner i 2021 så bør Havyard fint kunne prises til 6 milliarder. Men det må nok gis rabatt fortsatt (50%?) fordi Havyard har selv med et godt år lav egenkapital, og mye lån og fortsatt mye å bevise. Tiden vil jo vise om jeg tar for hardt i her men at et sunt Havyard med videre bedret drift skal kunne ha en fair pris mellom 1 og 3 milliarder i Q3 2021 er jeg overbevist om. Dette gir rom for ganske råe multipler opp.
Teknisk Analyse:
Motstand, 11,7 til 12,2 er brutt. Fibonachi 13 er brutt med followthrough. Jeg tenker at da er det lite motstand videre på oversiden. Der er kanskje litt motstand ved kroner 16 (MCAP 400 kroner), men jeg tenker at MCAP 500 millioner blir den tøffeste motstanden på 21 kroner (også Fibonachi linje). Det er også teknisk motstand her med tanke på kurser tilbake i 2017. Hvordan ferden opp til 16 og 21 blir er som alltid vanskelig å spå og avhenger av om noen algoer klarer å kuppe aksjen igjen for å trade den mellom noen predfinerte nivå. Men momentet i aksjen er betydelig nå og risiko for at det skal skje de nærmeste dagene er lav. RSI er litt høy (79), men når en aksje reprises så er det ikke uvanlig å se helt opp mot 90 i en tid mens korreksjonen pågår. Brytes 21, ja da er all bets off fordi det betyr at markedet allerede begynner å prise inn en ny gullalder for verft og HYARD. For ordens skyld, jeg tror ikke 21 brytes nå i første omgang.
EDIT: I dag ble 12,9 testet og støtten er solid. Dette styrker det tekniske betraktelig. Veien videre er opp.

Fortsettelse i neste innlegg:

Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
tervi
23.12.2020 kl 13:45 5606

Når kommer korreksjonen ? har gått langt over 100% uten å korrigere ned. Hva er RSI på nå? Overkjøpt?
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2020 kl 13:58 5617

Enig med alle 3 over her.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2020 kl 14:02 5619

HYARD har gått fra konkursprising, og reprisingen er sannsynligvis bare i startfasen.

Hvis man er potensiell kjøper til denne aksjen, så tror jeg bare man kan regne med konsolidering før videre reprising og oppgang.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Amore
23.12.2020 kl 15:08 5676

Får gjenta meg selv ! Helt annet selskap i dag, enn da den sto i over30 kroner . Da mener jeg positivt- Rart vi ikke har klart å nå 30 enda . Med 30% ledige aksjer etter topp 10 som ser ut til å sitte rolig så kan det gå ganske raskt opp på gamle nivåer
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2020 kl 10:15 5317

focuss
21.12.2020 kl 20:14
3630
"Som del av en pågående prosess for å styrke konsernets finansielle stilling og synliggjøre verdier, vurderes det å skille ut eierskapet i datterselskapene Havyard Design & Solutions, Norwegian Electric Systems, Norwegian Greentech and Havyard Hydrogen i et separat maritimt cleantech konsern som planlegges listet på Euronext Growth.
Havyard ser et betydelig markedspotensiale for disse forretningsområdene fremover. Ved å samle disse virksomhetene i et separat og fokusert konsern vil man være godt posisjonert for å ta en ledende rolle i det maritime grønne skiftet."

https://newsweb.oslobors.no/message/519108
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
thypoon
27.12.2020 kl 13:02 5128

Aksjen er priset så lavt at tekniske parametre går ut av vinduet. Ny dobling kommer
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2020 kl 17:16 4931

Havyard går under radaren for veldig mange enda.
Hvor blir det av bjellesauene og de kjente langtraderne?

Denne kan enda gå mye på forventninger, og nå blir den mørkegrønn må vite.

Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Fullkasse
28.12.2020 kl 10:47 4661

Da er det pause i festen
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
MrStock
28.12.2020 kl 10:52 4648

Når en ser på utviklingen den siste måneden, er det ikke unaturlig med en reaksjon. Det er ikke noe å si på at noen vil sikre gevinst. Men de fundamentale forhold er ikke endret. Med mindre det kommer negativ informasjon, skal denne opp igjen i løpet av kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Elverhøi16
28.12.2020 kl 10:56 4679

Kjøper mere i dag. God mulighet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2020 kl 11:00 4675

Kjøpe mer i dag må være en god deal etter dumpingen vi så ned til 19.

Det var en eller flere som skulle ha penger til noe annet og enda mer euforisk.

Tipper vi slutter over 21 i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Thomthom
28.12.2020 kl 11:17 4790

Sikkert til nas og zenith, bare å finne noen julekaker å se minus nerme seg pluss.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
ecb
28.12.2020 kl 12:26 4666

dette er en helt naturlig reaksjon etter mange dager med flott oppgang. oppganger må konsolideres og må litt ned å hente fart. mange som sikkert blir nervøse når det vises 200k på salg rundt 23. denne salgsposten minner meg om efuel på 33 kroner. var en selger som viste 90k på 33 og når den først ble tatt ut gikk den bananas som vi alle vet. ikke glem at det i dag er blitt plukket opp over 1 mill aksjer på 3timer.
til de som er nervøse og vurderer exit/sikre gevinst - ta frem kalkulatoren, hyard mktcap 500m - teco2030 mkt cap 840m
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Replay0x
28.12.2020 kl 12:49 4581

Jeg sitter med 10k aksjer i Havyard, Hadde mer men sikret noe (noe for tidlig). Denne korreksjonen var forventet og betryggende sammenliknet med andre elleville prisstigninger i luftslott, og jeg tenker at disse postene skal jeg beholde fremover da det er så mye som taler for dette selskapet. Forhåpentligvis lønner det seg å sitte til utskillelsene kommer, og årene som kommer. Som ny på børs øver jeg meg daglig på å ikke selge meg ut og sikre gevinsten i HYARD, men jeg hadde vel bare kjøpt HYARD igjen, så dette blir en spennende reise!
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2020 kl 13:09 4492

Da er jeg også endelig inne. Vurderte denne mot slutten av november, men valgte å fylle på AKSO og KOA som jeg også har tro på. Håper på en større oppside her!
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Amore
28.12.2020 kl 14:16 4353

Slutter nok opp denne uken også- Flere forsøk på nedpressing i dag som ellers- Betyr at noen ønsker større poster kanskje-
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2020 kl 14:27 4314

Tenker det er god mulighet for å bikke 25 innen slutt onsdag.

Håper på fall på 4-7% idag, så er det mulighet for større oppgang på oppsiden imorgen og videre.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Amore
28.12.2020 kl 14:37 4284

Ja da. Det er bare å plukke pent og pyntelig på spillet- Selger ikke på dette nivå- Det er så stor forskjell på selskapet i dag enn sist den var på 30 tallet- Nå har selskapet snudd fra minus 180 mill til pluss- Det har ikke Nel gjort- Nå har jeg tatt gevinst i Nel og setter hele gevinsten i denne muligheten-
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Joasen
28.12.2020 kl 14:57 4232

Etter hva BørsXtra nyhetsbrevet om offshore vind og fartøyene de trenger, tror jeg vil drysse litt ordre på Havyard som er med på utvikling og levering av slike skip.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2020 kl 15:01 4215

Modig, og høyst sannsynlig et meget godt sjakkttrekk fra din side.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2020 kl 15:10 4178

Det kommer nok til å dryppe på Havyard også.

Etter vedtaket i EU om 55% kutt i klimagassutslippene, og villigheten til å følge opp med nullutslippsfartøy i Norge, tror jeg Havyard og datterselskapene vil få ordrebøkene fyllt opp om ikke lenge.

Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Amore
28.12.2020 kl 15:20 4136

Synes ikke det er så modig Ok- Lav MC -Selskapet skal splittes - I mitt hode burde MC vært 1mrd før splitt
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2020 kl 15:36 4090

Nei, personlig tror jeg Havyard vil gå betydelig raskere nordover enn Nel.

40 kr (1 mrd) tror jeg ikke er noen umulighet før splitt.
Splitt kan komme rett etter Q2.

Selskapet vet omtrent hva resultatet for Q4 vil bli, og hvis dette kvartalet viser samme takter som de foregående, så skulle det passe med ny notering i etterkant med mulig kurs på morselskapet på 40 eller mer.
9
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Thomthom
28.12.2020 kl 21:56 3805

Esvagt schelde som ble levert nå i desember er allerede på jobb og i drift. Nytt vindskip også under bygging. Mye å gå på her fortsatt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Harvest_Moon
29.12.2020 kl 09:43 3489

Tror også det er mer å gå på her. Bare les hva Rystad Energy sier om spesialfartøy til offshore wind...Blir nok mer enn nok for Havyard å holde på med fremover😀

Analyse fra Rystad Energy:

"OFFSHORE VIND: Offshore vind boomer og i takt med at turbin- og prosjektstørrelsene vokser så vil også etterspørselen etter spesialiserte installasjonsfartøy skyte i været. Iht en analyse fra Rystad Energy vil dagens flåte være utilstrekkelig til å møte etterspørselen fra 2025 noe som vil åpne rom for flere ordre for spesialiserte fartøy og konvertering av heavy lift fartøy brukt i olje- og gass. Etterspørselen etter slike fartøy antas av Rystad bli ca 5 ganger høyere enn dagens nivå i 2030 og de anser p.t. heavy lift fartøy å være den viktigste flaskehalsen for utviklingen av offshore vind prosjekt fra 2025. Installasjonsfasen utgjør normalt 20-30 prosent av totale investeringer i vindkraftutviklingen. (Hellenic Shipping News)"
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
JeanPaul
29.12.2020 kl 10:20 3391

Det finnes mange verft i dette landet, samt i resten av verden...….
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2020 kl 11:06 3264

Kjipe dager akkurat nå. Håper du likevel får en fin romjul og nyttår. Langsiktighet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Mariobros
29.12.2020 kl 11:14 3222

På dager som dette virker de 40 kronene å være langt unna, men caset er det samme så det snur nok snart 😊
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2020 kl 11:27 3173

OK,
Hva tenker du om dagens utvikling, den korrigerer kraftig ned, passet meg greit, fikk kjøpt litt på 19.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2020 kl 11:44 3112

Det kommer alltid dager for korreksjon, slik som i går og idag.

Caset er etter min mening en gullkalv, gazelle, eller kall det hva du vil.
Havyard var betydelig overkjøpt med veldig høy RSI -14 før denne korreksjonen, og jeg ser på dette som helt naturlig.

Jeg er ferdig lastet med et rundt antall og forventer meg svært mye av Hyard-caset framover i 2021 og videre.

Man kan ikke kaste et langsiktig case at dette kaliberet på båten om den ikke spretter 34, 30, eller 20% daglig.
MC = 450 mill, og det er svært lite for et selskap som forventes å gjøre det godt innen det grønne skiftet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2020 kl 11:58 3072

Dagens utvikling er mer ned enn jeg hadde trodd på forhånd, men på den andre siden gikk aksjen opp over 100% på 4 børsdager i forkant.

Caset er det samme, og Havyard forventes å få en ledende rolle i det maritime, grønne skiftet, og dette skiftet blir mye større enn noen hadde tenkt seg før EU sitt nye vedtak om 55% kutt av klimagasser innen 2030 og Norge følger opp med like mye kutt.

Denne meldingen fra EU kom så sent som 11.12.1020:

https://www.tu.no/artikler/eu-skal-kutte-55-prosent-av-utslippene-innen-2030/504136
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2020 kl 12:14 3019

Tenker sluttkurs idag like rundt 21.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
MrStock
29.12.2020 kl 12:23 2981

Enig, caset er det samme. Men enn så lenge domineres handelen av de som kjøpte på 22 rett før jul, og de som vil sikre gevinsten fra kjøpene for et par uker siden. Dette må jo bare være en korreksjon, som vil avta før eller siden. HYARD skal videre opp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Elverhøi16
29.12.2020 kl 12:39 2932

Fergeordre snart
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2020 kl 12:47 2903

Tror ikke korreksjonen blir så stor som det kunne se ut tll på det verste tidligere idag.

Ser ut til å ha snudd på dippen ned til18, og vil trolig bikke 20 i løpet av dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Joasen
30.12.2020 kl 10:40 2588

Får heller legge denne i en skuff inntil neste år, fått seg en god korreksjon nå i romjulen og det ser ikke ut som folk har tenkt å kjøpe før til neste år.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
ecb
30.12.2020 kl 10:53 2559

"alle" skal nok kjøpe den inn igjen når den bryter opp av 23 igjen. den skal jo til 30-40 ila noen uker
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2020 kl 11:01 2538

Volumet steg rundt 10X når den store oppgangen startet for kort tid tilbake.
Det høye volumet skyldtes nok delvis at kortsiktige tradere hev seg på, men jeg tenker at mamge også kjøpte for å holde på aksjene langsiktig.

volumet har falt betydelig de siste dagene, og det skyldes nok at det er mindre til salgs og at evt kjøpere er avventende.

Det er grunn til å anta at kursen går i taket ved gode nyheter som kontrakter, bevilgning av statlige midler etc

Personlig tror jeg dette blir en veldig interessant aksje å sitte i i 2021 og framover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare