Hyard - En sterk kandidat til `Once In a Lifetime Opportunity`.

Slettet bruker
HYARD 21.12.2020 kl 20:00 17821

Dette er et innlegg som er plukket opp på FB, og er en uhildet og meget grundig analyse og gjennomgang av Havyard Group sin nyere historie
Dere som får være med på dette eventyret er mer enn normalt heldige.
__________________________________________________________________________________________________________________

Analyse Havyard Group (HYARD):Når man snakker om verftsindustri så er det greit å ta et historisk tilbakeblikk. Norske verft sysselsatte rekordmange og var stor på begynnelsen av 70 tallet. Det var store penger å tjene, men så smalt det hardt siste halvdel av 70-tallet. Og siden har det vært generelt tøff konkurranse. Bunnpunktet ble kanskje nådd litt før 2010. Etter stimulanser fra myndighetene tok imidlertid industrien seg opp igjen og hadde fulle ordrebøker i 2014. Norsk verftsindustri ble verdensledende på spesialfartøy til oljeindustrien (AHTS og PSV osv osv.). I dag står verftsindustrien og særlig Havyard group (med spesialiseringer på fornybar industri og spesialfartøy) foran en spennende tid. Ordrebøkene fylles ikke bare fra tradisjonell skipsfart og spesialfartøy for oljeindustri, men også fra spesialfartøy for havvind og oppdrett. Der er også et stort behov for å ombygge og bygge nye mer miljøvennlige skip, ferger og hurtigbåter i kommende tiår. Mao, man kan være på vei inn i en periode hvor det kommer til å bli ekstremt høyt aktivitet i norsk verftsindustri. Et slags hyggelig gjensyn med 1970. En perfekt storm. Høy omsetning og omsetning med langt bedre marginer. Den spesielle kompetansen synes etter den siste tids meldinger særlig sterk hos HYARD. Dette er greit å vite før man investerer i HYARD. Fordi kjøper man i HYARD i dag så ser ikke regnskapet akkurat nå så vakkert ut. MEN man kan se voldsomt bedring når man sammenligner 2020 med 2019,2018 og 2017. 2020 har et positivt driftsresultat på 63 mill så langt (tross Covid19). Premisset for hele denne analysen er at dette vil fortsette å bedre seg.
Fundamental Analyse:
For å starte med det negative. HYARD har negativ egenkapital (-96 mill). Det betyr rett og slett at selskapet har for mye lån (2.7 milliarder). Lånet er større enn eiendelene i selskapet. Dette er også det som gjør at man tidligere kunne lese i avisene at HYARD er i brudd med lånebetingelsene. Et av lånene er slik at det krever at HYARD må ha høyere egenkapital enn 400 mill kroner. Dette var bekymringsverdig fordi dette i kombinasjon med at driftsresultatet for 2019 var nesten -200 mill kroner var en meget dårlig kombinasjon. Også driftsresultatet for 2018 og 2017 var svært negativt. Slikt kan tegne en mulig fremtidig konkurs om ikke ting bedrer seg i rekordfart. Derfor ble følgelig verdien på HYARD kjørt hardt ned og er i grunnen årsaken til at man kunne handle HYARD på ekstremt lave kurser i sommer.
Dette bakteppet er viktig for å kunne forstå +600% oppgang de siste 3 mnd og at +350% YTD ikke nødvendigvis er mye. Jeg har hatt tilholdssted i en annen rakett i år som heter AZT (helt annen type industri så for øvrig helt uten sammenligning til HYARD), men jeg vil bare si at AZT er opp +1400% og er fortsatt billig priset. Gode aksjer skal opp, og det er en nybegynnerfeil å droppe åpenbart billige aksjer selv om de har gått mye. Bedrifter får gjennombrudd av og til pga viktige forandringer i markedet og utvikling av ny banebrytende teknologi. HYARD er et slikt selskap. HYARD tapte mye i 2017, 2018 og 2019, men de forsket samtidig også mye på Hydrogen Propulsion, Electric Propulsion, Miljøvennlig teknologi (Ballast Water management Systems), og spesial behov til offshore wind industry. Nå begynner endelig satsningen å vises. Bruddet i lånebetingelsene er slik jeg nå ser det uvesentlig da situasjonen er i kjapp bedring og HYARD har nærmere 300 mill cash og cash equivalents. Lovverket beskytter også bedrifter som har rask bedring. En ufornøyd kreditor kan ikke trå til med overdreven hard hand for å kuppe en bedrift den nå finner svært lukrativ. De kan bli erstatningsansvarlige. Jeg tenker derfor at situasjonen med kreditorene snart er løst.
La oss se på noen fremtidige tall. Om man skal gjette på et endelig driftsresultat for 2020 så kan vi se at dette allerede er 63 millioner (EBIT). Q4 resultatet vil muligens begynne å se inntekt fra BWMS avtalen med Wilson. HYARD skal installere BWMS på inntil 120 skip hvor av et system kan koste mellom ½ mill $ til 5 mill$. Denne avtalen er fordelt over 4 år (16 kvartaler). Om man da anslår 100 skip til modifisering på snitt pris 1 mill $ så er det snakk om +60 mill kroner omsetning i kvartalet. Resultatet av installasjonen vil naturligvis være lavere men å anta +20 mill kroner i kvartalet bare fra denne avtalen er edruelig. Når dette kommer i tillegg til annen drift vil jeg tro at driftsresultatet for 2020 kan bli på omtrent 100 mill (før skatt). Nå har Havyard en god del skjerminsfradrag etter fremførbare underskudd så driftsresultatet også etter skatt blir ganske nært 100 mill. Med en PE ratio 20 for shipyards (men man kunne definitivt brukt høyere ratio om man priset in mer tech som for eksempel sitter i datterselskapet Havyard Hydrogen AS, Norwegian Electric Systems AS), men la oss bruke edruelige 20, da er det slik at HAVYARD bare ut fra en resultat betraktning kunne vært priset til 2 milliarder. MEN, man må gi rabatt fordi egenkapital er fortsatt negativ, og at selskapet ennå ikke har bevist vedvarende bedring. Så la oss derfor være brutal og gi 50% rabatt. Selskapet burde likevel vært priset til 1milliard. I dag etter fredagens oppgang priset til 358 mill kroner. Sånn sett kan man fortsatt tenke at HYARD tross oppgang er veldig billig. Med resonnementet over kan HYARD fort gå +179% til.
Andre prismål og ratios som EV/EBITDA, EV/EBIT ligger godt opp på 20 tallet. Dette er ikke spesielt lukrativt, men så har heller aldri verftsindustri eller teknologi vært særlig god på disse.
Hva kan man vente seg av driftsresultat for 2021? Når man ser gjennom rapportene for 2020 så ser man bedrede marginer og stadig bedre resultat. Alle segmenter, Shipbuild Technology, Shipdesing and Solutions, Power and Control, Norwegian Greentech drifter godt positive med sterk utvikling. Shipdesign and Solutions og Greentech ser særlig bra ut. Greentech doblet omsetningen i Q3. Videre kunne man lese følgende melding på sist fredag:
«Datterselskapet New Havyard Ship Technology har idag overlevert nok et vindmølleskip til danske ESVAGT, og Havyard bekrefter med det posisjonen som ledende innen spesialskip for havvind-industrien.»
Man kunne også lese følgende melding på sist onsdag:
«Havyard Design & Solutions (HDS) og Norwegian Electric Systems (NES) får leveranser til en ombygging ved Green Yard Kleven for Rem Offshore. Skipet, som opprinnelig var designet som en Havyard 833 WE PSV, skal ombygges til et servicefartøy til offshore vind. Prosjektet innebærer levering av designtjenester og fremdrifts- og kontrollsystemer, hvor både HDS og NES allerede er godt posisjonert med teknologi og leveranser til det voksende markedet innen fornybar energiproduksjon til havs.»
Etter disse to meldingene tenker jeg at man trygt kan tenke at innledningen til analysen stemmer. Havyard er med tilbakeblikk på disse ordrene unikt plassert til å bli sentral i offshore wind industrien og får denne aktiviteten på toppen av det de allerede har mot oljeservice og skipsdesign og klassisk bygg. Jeg tror også det var dette Havyard ønsket å formidle til markedet med disse meldingene.
Ordreboken for Havyard er langt tynnere enn tidligere. I 2018 og 2019 var også omsetning høyere men man har tydeligvis ikke klart å lande kontrakter man tjente på. Det kan derfor og være bra at man nå får sirkulert inn nye ordrer med høyere marginer som priser inn Havyards teknologi. Når jeg ser på 2019 så ser jeg at HYARD har bedret resultatet med nesten 300 millioner. Jeg tenker at med en slik formidabel bedring er det rom for å fortsette denne utviklingen. Jeg tenker at dersom normal drift i 2021 kan bedre seg med ytterligere +200 mill kroner, støttet av aktivitet i døtrene:
· Norwegian Greetechs, Wilson avtale +80 mill kroner i året (estimat).
· Norwegian Greentech, BWMS avtaler med andre enn Wilson
· Havyard Design & Solutions (HDS), Norwegian Electric Systems (NES) avtaler for oljeservice
· New Havyard Ship Technology ordrer for offshore wind industry.
Så bør ikke Havyard bare ha en market capitalization på 1 milliard. Med PE 20 og er driftsresultat på 300 mill kroner i 2021 så bør Havyard fint kunne prises til 6 milliarder. Men det må nok gis rabatt fortsatt (50%?) fordi Havyard har selv med et godt år lav egenkapital, og mye lån og fortsatt mye å bevise. Tiden vil jo vise om jeg tar for hardt i her men at et sunt Havyard med videre bedret drift skal kunne ha en fair pris mellom 1 og 3 milliarder i Q3 2021 er jeg overbevist om. Dette gir rom for ganske råe multipler opp.
Teknisk Analyse:
Motstand, 11,7 til 12,2 er brutt. Fibonachi 13 er brutt med followthrough. Jeg tenker at da er det lite motstand videre på oversiden. Der er kanskje litt motstand ved kroner 16 (MCAP 400 kroner), men jeg tenker at MCAP 500 millioner blir den tøffeste motstanden på 21 kroner (også Fibonachi linje). Det er også teknisk motstand her med tanke på kurser tilbake i 2017. Hvordan ferden opp til 16 og 21 blir er som alltid vanskelig å spå og avhenger av om noen algoer klarer å kuppe aksjen igjen for å trade den mellom noen predfinerte nivå. Men momentet i aksjen er betydelig nå og risiko for at det skal skje de nærmeste dagene er lav. RSI er litt høy (79), men når en aksje reprises så er det ikke uvanlig å se helt opp mot 90 i en tid mens korreksjonen pågår. Brytes 21, ja da er all bets off fordi det betyr at markedet allerede begynner å prise inn en ny gullalder for verft og HYARD. For ordens skyld, jeg tror ikke 21 brytes nå i første omgang.
EDIT: I dag ble 12,9 testet og støtten er solid. Dette styrker det tekniske betraktelig. Veien videre er opp.

Fortsettelse i neste innlegg:

Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2020 kl 20:02 10792

Aksjonærbase:
Havyard group aksjen har en veldig hyggelig teknisk situasjon på børs. Havyard har nemlig bare 24,7 millioner aksjer ute i handel. De 8 største eierne (som ikke beveger sine aksjer) låser 17 mill av de 24,7 millioner aksjene. Dette er ~69% av alle aksjer og betyr at det bare er 7,7 mill aksjer i fritt omløp. Det er ikke mange aksjene, og når selskapets lønnsomhet og attraktivitet bedrer seg så blir det som de sier svært trangt inn døra. Aksjen kan hoppe brutalt. Fredagens omsetning omsatte faktisk 29% av de frie aksjene. Vi har fått mange nye aksjonærer som danner gulvet for videre oppgang.
Ace:
Dette aspektet er noe av det jeg liker best ved Havyard (ved siden av aksjonærbasen). Her er det flere forhold som virkelig kan tirre en investor på utkikk etter ekstra god avkastning
· Havyard Hydrogen AS er dannet og satser så vidt jeg vet på PowerCells systemer (PCELL). Dette vet jeg fordi PCELL selv sa dette i et Hydrogen webinar jeg deltok i for 1 mnd siden (webinaret var fasilitert av SB1M). PCELL er det jeg anser som en av verdens fremste H2 Fuelcell selskap. PCELL var skilt ut av Volvo på 90-tallet for å jobbe videre med denne teknologien. I dag har de kommet langt (Se også Nasdaq Stockholm) og jobber med Siemens. PCELL droppet NKLA på Nasdaq US tidligere fordi de syntes at Nikolas nivå var for lavt. MEN, HYARD og PCELL jobber sammen, og skal sette H2 propulsion ut på vannet. Det liker jeg. Omsetning og prisingen av Havyard Hydrogen tror jeg blir rå i fremtiden. EU og US satser hardt på dette nå. Det er helt nødvendig ut fra et bærekrafts perspektiv. https://www.electrive.com/2020/11/26/havyard-founds-own-company-for-h2-powered-ships/?fbclid=IwAR3u6j9cqhhm_Qt0KCQn0SqjFgG9kMGnlWO5bNktMxzVfYbL4dA2BXH_jNk
Enova støttet Wilhelmsen med 219 millioner kroner relatert til H2 løsninger nettopp. Jeg tenker det er et spørsmål om tid før Havyard ser type >100 mill kroner også i støttet. Husk at for Havyard er dette ekstra hyggelig da det vil ta Egenkapitalen inn i positivt terreng. Det kan hende innen uker.
TECO 2030 er et selskap som har startet på Merkur Market for å kunne bygge Hydrogen power systems for ships. Dette selskapet har utviklet en Fuelcell Proton stack på 1.2 MW. Dette selskapet er priset til 650 mill NOK altså nesten dobbelt av HYARD. Havyard Group kontrollerer mange datterselskap men deriblant Havyard Hydrogen AS. Proton Stack til Havyard Hydrogen skal ifølge ryktene være på 3.2 MW. Jeg finner ikke det så usannsynlig siden HYARD samarbeider med ingen ringere enn PCELL. Denne sammenligningen er veldig tydelig og understreker hvor underpriset HYARD er.
Den som leser forum, kan se at folk fantaserer om at Havyard Group skal skille ut selskapene som går på miljøvern, bærekraft, electric og hydrogen propulsion. Et «Havyard Cleantech» bestående av datterselskapene:
-Havyard Hydrogen
-Norwegian Greentech
-Havyard Design & Solutions
-Norwegian Electric Systems
Dersom det å eie aksjer i Havyard gir aksjer i et nytegnet «Havyard Cleantech» på samme vis som AKSO ga bort aksjer til ACC og AOW så tror jeg at de fleste med litt erfaring skjønner at HAVYARD aksjen kan bli uhyre populær også av grunner relatert til ESG. Å kunne eie litt ESG i denne tid er svært lukrativt. Men dette er en spekulasjon. trenger imidlertid ikke være usannsynlig at det skjer.
Avslutter da med å si at Havyard har noen tøffe år bak seg, men tjener nå penger og signerer nye kontrakter hvor de ser ut til å ha bedre marginer. Dette pga. ny teknologi de har ervervet seg gjennom de siste år. De har en svært spennende tid foran seg. Jeg tror 2021 sender market Capitalization for veldig mange selskap høyt, men HYARD går kanskje ekstra høyt pga. de omstendighetene vi her har snakket litt gjennom. Risiko med HYARD er dette med egenkapital og lån. HYARD er ikke i en posisjon hvor de kan skuffe. Q4 må bli akkurat som jeg skisserer ellers så vil det smelle litt. Men det tror jeg de klarer. OG kommer det flere meldinger med enda flere kontrakter så reduseres risikoen ytterligere. Jeg tenker utvikling blir oppover.
Disclaimer: Min bakgrunn er fysikk og teknologi, min finansielle innsikt skriver seg fra lang tid som hobbyinvestor. Jeg har aksjer i HYARD.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
focuss
21.12.2020 kl 20:08 10744

Fra det lange start innlegget:
"Den som leser forum, kan se at folk fantaserer om at Havyard Group skal skille ut selskapene som går på miljøvern, bærekraft, electric og hydrogen propulsion. Et «Havyard Cleantech» bestående av datterselskapene:"

Dette er ingen fantasi. Det er hva selskapet har børsmeldt.

Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
focuss
21.12.2020 kl 20:14 10630

"Som del av en pågående prosess for å styrke konsernets finansielle stilling og synliggjøre verdier, vurderes det å skille ut eierskapet i datterselskapene Havyard Design & Solutions, Norwegian Electric Systems, Norwegian Greentech and Havyard Hydrogen i et separat maritimt cleantech konsern som planlegges listet på Euronext Growth.
Havyard ser et betydelig markedspotensiale for disse forretningsområdene fremover. Ved å samle disse virksomhetene i et separat og fokusert konsern vil man være godt posisjonert for å ta en ledende rolle i det maritime grønne skiftet."

https://newsweb.oslobors.no/message/519108
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2020 kl 20:15 10557

focuss

Kunne du i farten legge ut link til meldingen her?

Ser at du allerede har lagt ut linken focuss.

Dette kan bli noe av det største som har skjedd på OSE, sammen med Opticom (ble en boble uten substans, men dog), Pan Fish (hvor datterselskapet Pan Pelagic ble gitt til aksjonærene uten vederlag og endte opp i nåværende MOWI, og Americn Shipping Compani (AMSC som gikk ca 60X på 2 år og 4 måneder, bare for å ta noen eksempler på huge oppgang i selskaper notert på OSE.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Montana
21.12.2020 kl 20:16 10535

Jeg har likt hele innlegget veldig mye unntatt denne setningen. Alle vet jo at det ingen fantasi, det er sant!!!! :D
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
focuss
21.12.2020 kl 20:20 10673

OK
Linken ligger i innlegget mitt over.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2020 kl 20:29 10583

Mange takk focuss.

Det eneste jeg er litt irritert på er hvorfor jeg ikke solgte en del av mine andre eksponeringer og gikk sterkere inn her.
Jeg er allikevel veldig fornøyd med at jeg oppdaget denne gullklumpen for kort tid tilbake.Inntil da hadde jeg betraktet Havyard som en kjedelig aksje, og et selskap som sto i fare for å gå konkurs.

Nå fremstår selskapet som det stikk motsatte.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
DjTao
21.12.2020 kl 21:29 10467

Dette blir veldig bra folkens 🤩🤩🤩

Jeg sitter med nøyaktig den samme følelsen jeg hadde da jeg gikk inn i og investerte i NEL da den lå rundt 3,5 kr. Akkurat som NEL var dengang, er Havyard nå en uoppdaget perle med et enormt potensial.

Forskjellen er kanskje bare den at Hyard både tjener i dag og kommer til å tjene gode penger på et langt tidligere tidspunkt enn NEL.

Styrken Havyard viste i dag var formidabel. Mens verdens børser dundret ned forsvarte Havyard hele oppgangen på 34% på fredag.
Den oppgangen på relativt høyt volum + at Havyard holdt stand i dag mener jeg er beviset på at Havyard skal myyyyye mer opp de kommene ukene/månedene. Jeg tror denne aksjen fint går 3 gangern ila 2021 etter restrukturering av selskapet og sertifisering av hydrogensystemet deres. Det vil verdsette Havyard til rundt 1 Mrd NOK.
I 2022 har den doblet seg igjen 🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2020 kl 21:35 10496

Nå synes jeg du var beskjeden DjTao
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
DjTao
21.12.2020 kl 21:54 10420

Litt usikker på hvilken vei ironien din peker Oppgang Kommer, men ut i fra nicket ditt så antar jeg at du er rimelig bull du også 🙌🚀💫
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
alex70
21.12.2020 kl 22:02 10381

Veldig bra ... det er noe av de beste innleggene jeg har lest. Jeg kjøper den og satser litt penger her. Takk
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
auxe
21.12.2020 kl 22:41 10276

«Havyard Design & Solutions (HDS) og Norwegian Electric Systems (NES) får leveranser til en ombygging ved Green Yard Kleven for Rem Offshore. Skipet, som opprinnelig var designet som en Havyard 833 WE PSV, skal ombygges til et servicefartøy til offshore vind. Prosjektet innebærer levering av designtjenester og fremdrifts- og kontrollsystemer, hvor både HDS og NES allerede er godt posisjonert med teknologi og leveranser til det voksende markedet innen fornybar energiproduksjon til havs.»

Dere har vel fått med att det skipet er leid ut på en 5 årskontrakt til Siemens Gamsea Renewable.
Og der er altså HYARD inne med leveranse.
Dette baler på seg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2020 kl 12:30 10025

auxe

Fin opplysning for nye aksjonærer som ikke hadde fått det med seg.

Jeg tror det blir færre og færre ledige/ulåste aksjer i Havyard.
Mine 211k aksjer er låst for flere år fremover, og slik tror jeg det blir med flere for hver dag som går.

Jeg tror vi skal raskt til 20, og de som vet hva dette dreier seg om nå får ikke høydeskrekk av den grunn, men for nye som sitter på gjerdet og ikke enda har trykket på kjøpsknappen må det kanskje positive meldinging(er) til før vi evt går opp til 40 i januar-februar 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2020 kl 13:02 9967

Ser ut som den var nede og hentet nye krefter på 15,65.
Samme mønster idag som da den hentet seg inn i går.

Kan bikke 17,5 på økende volum siste par timene i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2020 kl 14:19 9850

Bra driv med høyere volum opp til 18, rundt 18 og helt opp til 18,25.

Noen selger litt nå etter den store oppgangen, men de fleste som er inne vet at storfiskene biter etterhvert.

Kan ta ny fart i overrkant av 17 for å smelle opp mot 20 i løpet av ettermiddagen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
auxe
22.12.2020 kl 14:21 9826

Og det er i 2021 verdiene kommer mere frem, dette er bare den spede begynnelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2020 kl 14:36 9769

Hvis alt går som det skal i 2021 med nye, fete bestillinger, etablerte datterselskaper, innsidehandler etc, så tror jeg ikke det er umulig at vi kan nærme oss kurs 100 i løpet av neste år.

For ikke å snakke om statlig støtte om også er ganske sannsynlig.
Dette caset har alt som skal til for å bli et vakkert eventyr.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2020 kl 14:37 9757

Ingen vet verdi på kontrakter og ingen vet om de kommer til å tjene penger
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
auxe
22.12.2020 kl 14:45 9701

Det har du så helt rett i KentH , det er bare det att når HYARD leverer ingeniørtjenester så er de så mye høyere opp i verdikjeden og det er der pengene ligger.
Og å tjene penger har de allerede vist i år, jeg tror dette blir en nyinnovativ pengemaskin og att for den som satser her vil få ett godt 2021.
Og att det kommer mange meldinger fremover også.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2020 kl 15:09 9615

Har du ikke fått med deg at denne skuta er snudd fra nærmere konkurs(priset) til en suksessbedrift innenfor grønn teknologi, utslippsfrie ferger i stamveisambandet som kun skal gå på hydrogen og helelektrisk drift, rensing av ballastvann (potensielt 6000 fartøyer og mye annet snacks som EU nettopp har vedtatt.

Havyard lå der som et ferdig smykke når EU gjorde sin beslutning om kutt av 55% av alle klimagasser innen 2030.
______________________________________________________________________________________________

11. desember 2020 Skrevet av Olav A. Øvrebø

EU-toppene halte i land nytt klimamål
EU skal kutte klimagassutslippene med minst 55 prosent innen 2030. Det ble EU-landenes ledere enige om på toppmøtet i Brussel.

https://energiogklima.no/tema/eu2030/
_________________________________________________________________________________________________________
Og selskapet har allerede begynt å tjene penger på de gamle kontraktene, og hva vil de ikke tjene med de nye klimaforskriftene og betydelig høyere marginer.

Dette selskapet vil ha gode sjanser til å bli priset til 10-talls milliarder innin få år.

Tillater meg å lime inn focuss sitt innlegg fra tidligere idag, og dette kan du lett finne på hjemmesiden til Havyard.

## focuss
I dag kl 11:05
131
For de som lurer på om Havyard er på riktig veg? Ta en titt på dette:

EBITDA ytd 19....minus 158 mill
EBITDA ytd 20.. ..pluss 93 mill

Eller:
EBIT ytd 19.... minus 224 mill
EBIT ytd 20.....pluss 63 mill ##

Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Amore
22.12.2020 kl 15:31 9527

Merkelig at ikke vi har nådd 30 enda- Noen forsøker holde den i sjakk- Eller så er det tradere som tar småpenger for så og Løpe etter og taper mye av oppgangen trur nå jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2020 kl 15:33 9514

Jeg glemte en viktig ting blant sikkert flere andre:

Havyard skal også bygge skip til bygging, supply og håndtering av vindmøller til havs
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Harvest_Moon
22.12.2020 kl 16:10 9426

Ingen som har kommentert denne...Kom idag kl. 14.01

Datterselskapet Havyard Design & Solution AS er valgt som designutvikler for en ny brønnbåt på 6000m3 som skal opereres av Norsk Fisketransport. Partene vil i tiden fremover samarbeide tett for å optimalisere designet for mest mulig effektiv drift, frem mot endelig designkontrakt i forbindelse med valg av byggeverft. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Gunnar Larsen (CEO) gunnar.larsen@havyard.com +47 90 10 56 94 Gisle Vinjevoll Thrane (VP salg, Havyard Design & Solutions) gisle.vinjevoll.thrane@havyard.com +47 48 15 29 25
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
UerfarenInvest
22.12.2020 kl 16:30 9372

Kom den som børsmelding?
Jeg abonnerer på HYARD-meldinger fra Euronext, og den har ikke kommet inn hos meg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
JeanPaul
22.12.2020 kl 17:19 9282

En liten designjobb til et datterselskap og Havyard er plutselig verdt 30% mer.....spesielt..
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
auxe
22.12.2020 kl 17:36 9309

Reprising mann reprising
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
focuss
22.12.2020 kl 17:54 9273

JeanPaul
Aksjen går ikke på grunn av den meldingen. Les deg opp.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Stev
22.12.2020 kl 18:17 9178

Går over 20 i morgen. Første gang på 3 år eller...........
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
thypoon
22.12.2020 kl 18:58 9076

Fikk lastet mer i dag før meldingen. Vi tar jul på 20 tallet folkens!

Ho Ho
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Aksjeamatøren
23.12.2020 kl 09:20 8689

Ser ut til at flere sikrer litt gevinn igjen fra gårsdagens oppgang, men kjøpersiden er sterk, og hvem tar gevinn på disse nivåene? Må jo være tradere som ike har satt seg inn i caset. Ender nok i pluss i dag, de får 200k aksjene i rødt i dag blir bare spist. Godt vi er lastet, dette blir trangt senere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2020 kl 10:35 8570

At det skulle gå så fort til 20,00 det hadde jeg ikke trodd.
Sitter forsatt med mine kjøpt 21.10.20💰
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
ecb
23.12.2020 kl 10:37 8555

fearnley har tatt opp TECO til 95 i kursmål eller ca 1 mrd. da snakker vi fort 1,5mrd for hyard newco eller 60 kr pr aksje gitt
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Labbetuss360
23.12.2020 kl 11:19 8453

Få på en krone til nå så kan jeg ta juleferie med 100% ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2020 kl 11:26 8436

Enig med deg.

En value på HYARD på 60 eller (MC 1,5 mrd kr) synes fair i f t TECO som har fått 95 eller (MC 1 mrd kr)
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2020 kl 12:07 8338

Fra 10 kr til 21 kr på en uke i et solid selskap med solid aksjeomsetning, og ikke bare trading, er det ikke hver dag man opplever.
For øvrig litt mer trading idag enn de siste 3 børsdagene.

En ting er helt sikkert:
- Det blir færre frie aksjer for hver dag som går.
Tydelig at mange øker eksponeringen og sitter på aksjene med et langt høyere kursmål enn hva vi ser i disse dager.

Jeg har gjort det samme selv, tok de første 160k aksjer på ca. 9,5 i snitt, og kjøpte senest i går på 15,5, og sitter nå med 217k aksjer til et snitt rundt 10,7, og kommer til å være langsiktig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2020 kl 13:23 8197

HYARD har hentet krefter for å ta videre fart oppover flere ganger, og schartet viser fortsatt oppgang.

Tror det er sjanse for å bikke 23 idag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Mariobros
23.12.2020 kl 13:38 8206

25 før nyttår bør vel være rimelig i denne? 🤔
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Karybdis
23.12.2020 kl 13:39 8197

Har jo vært en flott reise fra 2,30; men pga litt gammel moro så er ikke snittet bedre enn 5.8.
Trodde jo sterkt på emisjon, men tror det nå kan unngås ved å skille ut de «grønneste» deler; vi har jo i det siste sette hvordan det greit kan ordes bare interessen er der eller om man vil instrumentene bare er grønne nok. Spent på det neste år; potensialet bør være tilstede her; foreløpig er det bare snakk om en viss reprising her.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
DjTao
23.12.2020 kl 13:40 8198

Begynner å skjønne hvorfor du syntes kursmålet mitt var konservativt Oppgang Kommer 😂

Nå ser det ut til at mange har satt øynene sine på kurser rundt 40 kr. Det kan komme ifb med Q4 rapporten når vi får mer innblikk i verdien på er siste kontraktene.
Det kan vel og begynne å ticke inn store ordre for levering av ballastvann ala Wilson kontrakte. i månedene som kommer.
Deretter blir kanskje neste trigger utskillelse av de fire selskapene til et nytt maritimt cleantech selskap. Her vil det kanskje komme en emisjon og en aksjesplitt.
Sist men ikke minst, sertifisering av hydrogen systemet.

På meg virker ikke 60 kr som en umulighet ila 2021. Det verdsetter fortsatt Havyard fortsatt vare til 1,5 mrd Nok.
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare