Hyard- Skal ta ledende rolle i det maritime grønne skifte


Børsmelding fra Havyard ved Q3 rapportering

"Som del av en pågående prosess for å styrke konsernets finansielle stilling og synliggjøre verdier, vurderes det å skille ut eierskapet i datterselskapene Havyard Design & Solutions, Norwegian Electric Systems, Norwegian Greentech and Havyard Hydrogen i et separat maritimt cleantech konsern som planlegges listet på Euronext Growth.
Havyard ser et betydelig markedspotensiale for disse forretningsområdene fremover. Ved å samle disse virksomhetene i et separat og fokusert konsern vil man være godt posisjonert for å ta en ledende rolle i det maritime grønne skiftet."

https://newsweb.oslobors.no/message/519108
Redigert 21.01.2021 kl 09:38 Du må logge inn for å svare

Tror mange mellomstore gutter oppdager Havyard i disse dager, kjøper og sitter.

Selv om mange miniputter kan få høydeskrekk og selger aksjen ned på lavt volum, så er de mellomstore villige til å kjøpe aksjem opp et par kr ekstra for å få aksjene sine raskt.
Det så vi idag, og jeg tror vi vil få se mer av dette framover.






Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Amore
15.01.2021 kl 23:16 1052

Bagger-Ja å verre vil det bli etter hvert som vi nærmer oss en avgjørelse- Spent på Q4
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

I dag så vi desperasjon i ordreboken. Komplett mangel på aksjer. Om en person bare vil leke litt stor investor å ha 200 000 aksjer så er det umulig. Kursen må opp.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Amore
15.01.2021 kl 21:49 1196

Blir en spennende uke-Kan ikke skjønne at de skal kunne rekke å få igjennom alt før Q4- blir ganske sikkert solide tall- Tallene er klare nå og er sikkert fremlagt for tilrettelegger- Derfor ble årsregnskapet forskjøvet tror nå jeg,
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

Aksjonærloven krever innkallelse til gen fors 2 uker før. Dette for å stemme frem Cleantech noteringen. Deretter starter det du sier... med mindre jeg misser noe. Tipper melding om gen fors m agenda må komme uke 3 eller 4. Vedr. neste uke tenkte jeg også på meldinger om nytegninger zero emission og mulig ferdigstillelse av eksisterende bygg. Høyt aktivitetsnivå nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

100Bagger

Tror du det kommer melding neste uke?
Har litt vanskelig for å forstå utsettelse av Q4 til godt ut i mars hvis det kommer melding om prospekt allerede i uke 3.

Tegningperiode ved rettede emisjoner pleier å vare 10-11 til 14 dager, som regel 14 dager.

Uansett melding eller ikke:
Denne aksjen skal enda mye lenger opp de nærmeste ukene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Joasen
15.01.2021 kl 19:56 1376

Normalt med en liten dip etter 20% opp ☺️
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

HYARD kjører videre opp på mandag. Få aksjer til salgs. Melding på vei.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

Havyard er en sikker aksje å satse på. Jeg holder meg unna aksjer som ikke tjener penger før de har vært gjennom eks antall emisjoner,aksjer der Spetalen er involvert og aksjer som har nok kunnskap til å finne ut hva og hvordan markedet er for varene. Om aksjene går opp eller ned i kurs i løpet av kort tid er ikke vesentlig. Havyard, AZT og XXL fortsetter jeg i framover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
focuss
15.01.2021 kl 12:54 1770

True
Ser ikke helt hva du mener Prosafe er uenig i meg med. For egen del holder jeg meg borte fra overbelånte konkurstruede selskap. Havyard kommer ikke i den kategorien lengre. Selv kjøpte jeg også noen aksjer på 2 tallet, men ikke flere enn hva risikoen tillot. Har mange ganger så mange nå som risikoen i hovedsak er fjernet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Molbre
15.01.2021 kl 12:52 1778

:-) takker for svar, jeg sitter og har tenkt å være med lenge :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

For å være et fungrende marked er det i hovedsak grådighet og frykt som styrer aksjemarkedet.
En del av de som har vært med lenge har kvittet seg med det meste av frykten, men ikke logikken og grådigheten.

Når noen som tror/vet at aksjen skal reprises først, og deretter prises på forventninger og multipler, de kjøper aksjer.
Andre selger når aksjen går mye på en dag.

Noen som har penger og har kommet over caset skal ha aksjer om det er på 24 eller 27, det spiller ingen rolle bare de får sikret seg aksjer der og da.
Det samme gjelder med de som selger: De selger lavt selv om de sikkert kunne fått mer.
Mange har ikke penger, og må finansiere dag for dag, og må ut innen dagen er omme, og når de ser det går nedover, så skal de ut og forsterker med dette nedgangen.

Ikke særlig mye å bry seg med så lenge selskapet handles for under 2 mrd kr (kurs 80 kr).
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Amore
15.01.2021 kl 12:30 1866

Bare småposter som dumpes ned- Det er større volum ved oppgang- 30 før vi vet ordet av det- Det er skrappris enda
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Molbre
15.01.2021 kl 12:11 1934

Irriterende å se at det dumpes aksjer på lavt volum nå, ble jo kjøpt aksjer for ca 1,3 mill oppe på 27,2 :-/

Men for all del fornøyd med utviklingen :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

ATH var på 33,48 den 30.juni 2014, og dette er høyst sannsynlig historie innen uker, muligens innen utgangen av januar.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
True
15.01.2021 kl 10:54 2147

Prosafe vil være sterkt uenig med deg. Dette er helt avhengig av ulike forutsetninger. Så klart er det alltid best å kjøpe på bunn og selge på topp enn å kjøpe på topp og "cut your losses"... Andre ganger lønner det seg dersom det fremtidige potensialet overstiger dagens situasjon, ala. hva som skjedde med Tesla tilbake i Desember. Men siden ingen kan spå fremtiden er det alltid best å minimisere nedsiden for å være på den sikre siden. Har man penger å tape blir det en annen sak. Det er enkelt å si at det er bare å kjøpe HYARD til dagens pris dersom kursen stiger til 50+ fremover og det er godt mulig mtp. potensialet som ligger i dette selskapet. Alt handler om perspektiv.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Amore
15.01.2021 kl 10:27 2270

Aksjeamatøren ! Den er priset som en skrothaug så de har gjort et godt kjøp- Dessuten er det ikke ALH- Neste melding vil dra den til 40 er jeg ganske sikker på- det er prisingen ved splitt- Synliggjøring av verdier-
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

Denne skal videre, noen tok å kjøpte 50k aksjer på ADH fra 27-27,30 i dag så dalte den litt av små som sikrer gevinst, men de større postene blir kjøpt på høyre kurser.

Edit: Mente ADH til nå ikke ATH. :)

Og enig det er et godt kjøp, ville bare si at den lille dalingen ikke er av betydning siden man må opp i kurs for å få tak i litt aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

det er topp 20, tenkte man kanskje kunne se på topp 50 om det var noen som er på vei opp og dermed få et litt tidligere "forvarsel" på om det begynner å skje ting på investorsiden
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

Naustberget skrev Innlegget er slettet
tror det var feil link :P
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

Noen som kan legge ut topp 50 aksjonærliste et par ganger i uken fremover slik de gjør på Life-trådene? hadde vært spennende å se om det er store endringer i toppen her
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Amore
14.01.2021 kl 08:50 1664

Prototypen er testet ferdig etter som jeg har forstått- Det står jo klart at de er klar for montering og modifisering dette året- Kvalitet utarbeidet sammen med Sintef- Dette andre leverandører blir som leketøy i forhold- Modesty er et troll som ikke kan begrunne , men slenger ut tull og tøys-
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare

PCELL er overlegen ja. det går på hvordan anode / kotode oppsettet er i selve PEM fuel cell. Der er metoder som er IP beskyttet på den fronten. For eksempel er anode overflaten tungsten bundet, noe som øker effekt og effektivitet med noen % samtidig som det og øker holdbarhet. Var publisert i Nature 2019. Disse små tingene som Proton membranen har og mye å si. Å stacke Fuel cells kan alle gjøre, men er selv grunnteknologien fra andre hylle så vil du aldri bli best. PCEL er øverste hylle. HYARD er heldig som har dem på lag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
modestyB
14.01.2021 kl 08:15 1747

Når det angår hydrogen fuel-celler for heavy-duty marine use så forstår jeg nå at Havyard i samarbeid med Sintef og PCELL holder på med å utvikle en MW-celle.
Denne er en parallell-kobling av flere 200kw celler.
Akkurat det samme som Ballard og gjør i samarbeid med ABB.
Ballard har og allerede sine FCwave 200kw celler i drift i skip idag, de har og 100kw celler som har vært i drift i flere år.

Hvor har du det fra at PCELL er overlegen på hydrogen fuel-cell til skip?
Og hvor har du det fra at Nikola trenger hydrogen fuel-celler? De er vel mest på batteri-drift.
Det er vel heller det at PCELL ikke har økonomisk anledning til å inngå samarbeid med Nikola som kanskje ikke klarer å gjøre opp for seg. Nikola har ingen inntjening.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare

PCELL er solid. US konkurenter klarer ikke måle seg. Hadde Nikola kunne valgt ville de valgt PCELL.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
modestyB
13.01.2021 kl 22:18 2152

En fungerende fuel-cell i toppklasse for heavy-duty er helt avgjørende, og er bærebjelken i hele casen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
modestyB
13.01.2021 kl 22:10 2176

Trenger mere info om den fuel-cell.
Men da høres det veldig interessant ut det Havyard etablerer nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare

Jeg var i et Hydrogen seminar. CEO av PCELL sa selv at de samarbeider med/for HYARD. Jeg syntes det var veldig interessant da den informasjonen ikke er så tilgjengelig. Men PCELL er solid !
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
focuss
13.01.2021 kl 22:01 2211

Det er vel ingen som har erfaring med fuel celler i skip. Derfor har Havyard jobbet sammen med Sintef med dette i 10 år og har nå et system ferdig til sertifisering.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
modestyB
13.01.2021 kl 21:48 2251

Finner lite om PCELL og Heavy-duty motive solutions. Ser ut som de har jobbet mot anleggsmaskiner ja, men ikke store skip eller tog.
Sålangt kan de se ut som BLDP Ballard er fremst på dette i større heavy-duty installasjoner.
https://blog.ballard.com/fuel-cell-marine-projects

Ikke det at jeg ikke har tro på PCELL eller seriøsiteten, og 2026 er et godt stykke fram i tid.
Men fuel-celler i skip er fortsatt eksperimentell teknologi.
Bare håper det ikke er hastverksarbeid av Havyard å teame raskt opp med noen (PCELL) for tilsynelatende å stille først i monteringskøen når regjeringens ønske skal implementeres for en del av kystflåten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare

PCELL er de beste på Fuelcells. PCELL er svensk og skilt ut av Volvo og har over 20 års erfaring. Skaleringen av dette på og for vann gjør HYARD i samarbeid med PCELL. Det faktum at HYARD bruker PCELL som underleverandør av selve proton stacken gjør meg meget BULL. For å si det slik PCELL var med Nikola tidligere og PCELL dumpet dem. Ikke motsatt ;). PCELL gidder ikke noe tull, og når de fortsatt er med HYARD og SINTEF så betyr det at her skjer det ting.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
modestyB
13.01.2021 kl 20:01 2430

Har PowerCell erfaring med skip og fuel-celler?
Og hvor bra er disse fuel-celler iforhold til konkurrenter, finnes jo et par i USA/Canada som og er godt igang.
Antar dette bare "må" virke hvis ikke vil det kunne trenere hele utviklingen til Havyard.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare

Godt å se at det enda står "buy", "buy" og "strong buy" på denne, selv om man ikke kan stole helt på automatisk TA 😊
https://www.tradingview.com/symbols/OSL-HYARD/technicals/?fbclid=IwAR0PtClZgkxjbUKfUco9967zgipgtLIgi3_pVmu2oIkM6Uv1G2ascuupRE8
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Joasen
13.01.2021 kl 17:42 2684

Cemre er Havyard sin partner i Tyrkia, kan lese mer om det i linken under.

https://www.cemreshipyard.com/en
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare

Nice. Tersan Shipyard i Tyrkia er langt større en jeg først trodde. Havila shipping har 4 kystruteskip som bygges der. Var ikke klar over at Havila Kystruten tar over en del av rutenettet til Hurtigruten fra 1 Jan 2021. Dette er jo utrolig spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Joasen
13.01.2021 kl 16:40 2800

Har du prøvd å google-map søke opp verftet i Tyrkia, evt. de andre verftene for å se skalaen? En annen ting er at nå som liren er såpass lav og verftet mest sannsynlig blir betalt i dollar, gjør at verftet i Tyrkia blir bedre rustet på kapital med at utgiftene i Tyrkia blir billigere når liren svekkes.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare