Hopp ombord, neste stopp EV = 30 milliarder

MorganKane
REC 22.12.2020 kl 22:59 12172

Ting begynner virkelig å flaske seg til, rent så smoothly, for REC nå. Og da snakker jeg ikke bare om G14 og batterieventyret som ligger rett rundt hjørnet. Det kommer garantert til å gå raskere enn hva vi i dag klarer å forstå.

Jeg snakker også om at en helt ny verden er i ferd med i titte frem for den amerikanske/ikke kinesiske polysilisiumindustrien i sin helhet. De har frem til nå effektivt blitt satt på sidelinjen av Kina. Sjekk linkene nedenfor. Den første omhandler at amerikanerne kommer fortsatt til å ha en hard linje mot Kina. Tariffer vil ikke bli fjernet. Man vil fortsette å kreve rettferdig handel.

https://amp.scmp.com/news/china/diplomacy/article/3113726/us-china-trade-war-joe-biden-hints-he-will-keep-pressure

Forskjellen, sammenlignet med Trump administrasjonen, er imidlertid at Biden har en klar strategi og en forutsigbarhet som Kina kan forholde seg til. Da vil rettferdig tilgang til det kinesiske markedet for amerikansk polysilisium uansett være grei skuring. Men viktigere, parallelt med dette, settes det et sterkere lys på menneskerettigheter. Ta en titt på link nr 2. Det ser du EU's krav iforhold til tvangsarbeid og hvordan Biden administrasjonen ønsker å samkjøre vestens krav ovenfor Kina. EU vil være svært villige til å fikse båndene til USA. Dessuten ser de garantert fordelen med felles front mot Kina. Det meste av Kinas polysilisium produksjon skjer i den vestlige delen, dvs de områdene hvor det settes store spørsmålstegn med menneskerettighetene. Dette polysilisiumet vil dermed ikke finne veien til Vesten. Dermed vil Kina, eventuelt andre asiatiske produsenter som per i dag importerer polysilicon fra Kina, bli 'tvunget` til å importere vestlig polysilicon. Dette ligger så til de grader i kortene. På toppen av dette kommer altså karbonavtrykket som flere andre har vært inne på, hvor Biden vil inkludere hele verdikjeden når dette beregnes. Ikke bare Biden forsåvidt, men også flere og flere bedrifter som Google og Apple som ønsker å drive bærekraftig. For ikke å nevne EU sitt eget bærekraftregelverk. Dette vil ikke komme ML til gode, men også til og med Yulin.

https://www.google.com/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-12-22/biden-camp-adds-pressure-on-eu-to-hit-the-brakes-on-china-deal

Parallelt med dette igjen, kommer altså Violet power. Først sakte, men med store ekspansasjonsplaner, rimelig raskt. Produksjon på 5 GW i løpet av noen år. Og det er bare starten. Tenk 10 år frem i tid. Eventuelt 30 år som man gjør for NEL.

Samtidig ser vi for eksempel at Nordic semiconductor og andre tilsvarende produsenter begynner å virkelig øke salgsvolumene sine. Dette gavner Butte.

Med andre ord; Det ultimate blue sky scenarioet er iferd med å bygge seg opp. Det har bare å lene seg tilbake og nyte ferden.

På ultrakort sikt vet man selvfølgelig aldri, men REC skal helt hinsides langt nordover. Tidligst i morra, seinest i løpet av q1. Hva du enn gjør; ikke selg REC for knapper og glansbilder!

Fortsatt god jul.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Stekepanne
23.12.2020 kl 09:04 6812

Bra fart i dag også, sterk nå!
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2020 kl 09:03 6835

Rett opp fra start på stort volum. Dette kan bli en monsterdag for REC. 💸💸💸
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Middelmann
23.12.2020 kl 08:45 7031

Nå er startpris antydet til 15,25. Det går sakte men sikkert oppover.
Men jeg skal ikke kjøpe eller selge. Sitter long.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
canarias
23.12.2020 kl 08:38 7169

Fantastisk fine konklusjoner igjen MorganKane..
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2020 kl 08:28 7341

Takk, kjøpte meg inn med noe igjen. Var så dum å selge en del i går, fordi jeg har hatt mye, og regnet med at den nye situasjonen med viruset ville føre til til krakk når som helst.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
garve
23.12.2020 kl 08:28 7387

Finnes det en liste over de ulike kursmålene som er satt på REC?

Ønsker dere alle en god REC-jul!
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Beinlich
23.12.2020 kl 08:25 7446

Skulle gjerne gitt styrke, men har bare gramatikkurs å tilby.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Middelmann
23.12.2020 kl 08:24 7480

15,20 så det tyder på OPP fra start.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2020 kl 08:17 7597

Hva er prisen man kan kjøpe for før åpning?
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
bel68
23.12.2020 kl 08:17 7608

Er det mulig ......Skrive en avhandling om GRAMATIKK, gi meg styrke
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Beinlich
23.12.2020 kl 08:07 7735

Hyggelig og interessant lesning.
Bare et lite tips, du bruker tickeren til REC når du mener selskapet. Det er feil gramatikk. Det er ikke tickeren RECSI som har en mcap, det er selskapet REC som har en mcap..
Du har ikke bedt om å bli rettet, så overse dette om det ikke er velkomment.
Hilsen en annen long i REC.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2020 kl 07:59 7856

God Jul til alle Recsi Eiere.

Ps: Ikke selg denne perlen. Legg aksjene i skuffen
Det blir det peng av :)))
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Ferskinvestor
23.12.2020 kl 07:47 8008

Helt enig Tan, mye flinke skribenter her. Er selv glad for at jeg satt stille i båten og ikke solgte i panikk når det så som mørkest ut for en stund tilbake. Får betalt for det nå med 122% + pr dato.👍
En riktig god jul til alle RECere,
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Tanjiro
23.12.2020 kl 00:20 8556

Herlig MK, takk for gode innspill her på forumet, du og mange andre bidrar til å gi en større forståelse for oss nye. Ting begynner å se mer lovende ut enn før, og er glad jeg sitter fullastet her👍🏼
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
22.12.2020 kl 23:35 8837

Vedr: Taksonomtilpasning: REC er 1 av 5 (snart 1 av 4) som får 100% score.

https://www.dn.no/marked/kjell-inge-rokke/aker/oslo-bors/analytikere-venter-store-utslag-fra-eus-nye-regelverk-for-gronn-finans-tror-rokke-rabatt-kan-bli-rokke-premie/2-1-924671


Totalt sett har Oslo Børs en taksonomitilpasning på omtrent ti prosent, ifølge Danske Bank-analytikerne. Det er omtrent på linje med der EU-gjennomsnittet vil havne, selv om det er mange norske selskaper som kommer ut med null, mener de. Fem norske børsnoterte selskaper får 100 prosent: Scatec, Rec, Nel, EAM Solar og Quantafuel.

For Scatec kan imidlertid dette endre seg. Som flere norske medier har skrevet de siste ukene, har EU-kommisjonen nemlig foreslått strengere bærekraft-kriterier for vannkraft enn for sol og vind. Dette kan slå negativt ut for deler av den norske kraftsektoren, og kan føre til at scoren til Scatec går ned etter at selskapet nylig bladde opp over 10 milliarder kroner for å kjøpe SN Power, som produserer vannkraft i utviklingsland. Danske Bank jobber nå med en vurdering av vannkraft, spesielt i Norge, opplyser Hjelstuen
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2020 kl 23:35 8901

Haha, jeg ble faktisk litt overrasket over timingen selv, Morgan. Hvis du ser tidspunktet jeg postet det på i den andre tråden, var det nesten samtidig som du postet dette. Følte det var så mye likhet at jeg nesten bare måtte få det inn her. Helt enig med alt det du har skrevet.

Også helt enig angåenge Gjelsten. Markedet er enormt. REC er ledende utenfor Kina. 2+2 = 4. Tiden fremover blir utrolig gøy og spennende!
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
MorganKane
22.12.2020 kl 23:29 9036

Hehe Uchi,

Trodde først du skrev dette på de fem minuttene det hadde gått siden jeg postet mitt innlegg. Ble jævli imponert for å si det sånn, men ser jo nå at du skrev det litt tidligere og hadde det i en annen tråd og kopierte det inn hit. Litt mindre imponert, men fortsatt godt skrevet.

Hvorfor er det positivt at Gjelsten åpner batterifabrikk? Gjelsten kommer ikke til å være i nærheten av å produsere så effektive batterier som G14. Sannsynligvis dyrene også, per kWh. Men det viser at markedet er helt hinsides stort. Det er enorme mengder kapital som ønsker å være med på leken. Og hva er poenget mitt? Jo, dette viser at det siste man skal være redd for er solid state. For det første fordi det ligger dette sannsynligvis 10 år frem i tid, men viktigere, for det andre, markedet vil være umettelig. Det vil til og med være plass til Gjelsten. Da er det garantert plass til G14. I mange tiår.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
22.12.2020 kl 23:19 9212

Ja, noen gode poenger her.

RECs verdi vil nok gjenspeiles i løpet av kort tid. Både Butte og ML bør prises til byggekost - og med det så går REC 5X.

Jeg tippet 20+ før julaften. Jeg tror i alle fall kryper over 16 i morgen. 30 + før nyttårsaften står ved lag.

Det er ingen grunn til at den ikke flerdobler seg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2020 kl 23:05 9399

RECSI har i dag blitt omtalt av Akseanalyser.com igjen. Samme dag som deres forrige analyse begynte oppgangen og veien oppover for RECSI som vi har sett i Desember. Jeg sier ikke at det kun var analysen som førte til økt omsetning, det kan godt være flere variabler i bildet, noe jeg også tror selv. Dette er positivt.

I tillegg til det har store media omtalt rundt REC igjen. Nå begynner det å bli flere dager med oppmerksomhet fra de store, blant annet Nordnet, DN, DP og Finansavisen. Mangler bare en artikkel på E24 i morgen også er vi i mål. Det har kun vært positiv omtale.

Folk minnes igjen om at analytikere har spådd prisen langt høyere enn dagens sluttkurs. I tillegg til det er high blue scenario på 50kr. Jeg vil argumentere for at vi er i en scenario hvor alt er annerledes og at vi fortjener en flerdobling av aksjekurs allerede i morgen. Biden vant valget. USA skal satse grønt. Verden skal satse grønt. Sol og EL-ladere er fremtiden. RECSI gikk fra å være nær randen av konkurs til å havne i en posisjon hvor alt ligger til rette for dem. På grunn av det politiske skiftet som foregår i verden nå er USA og EU avhengig av fabrikker lokalt, slik at de kan bygge en infrastruktur rundt det, skape arbeidsplasser og få være en del av fremtidens olje. Det siste USA og EU ønsker er å være avhengig av Kina, i et såpass viktig fremtidig marked.

Coronapandemien har kun fremskyndet det som allerede var fremtiden. Senest ikveld nevner Gjelsten at det skal bygges EL-batteri fabrikk i Arendal i 2022. Her blir det satt in 5 milliarder kroner og det forventes at det vil skape to tusen arbeidsplasser (kilde er Gjelsten selv, så skepsisme er tillatt). Fabrikkene til RECSI har en markedsverdi på rundt 30 milliarder kroner. Mcap til RECSI er på 5.6 milliarder kroner. Aksjen har vokst med 500% de siste 12 månedene, men dette er ingenting i forhold til hva som er i vente. Det eneste spørsmålet er; når vil de andre innse dette? Jeg og flere andre her har investert millioner på at verden allerede har begynt å vokne og vil fortsette, for hver eneste dag. 2020 har vært et fantastisk år for RECSI og jeg er sikker at oppturen vil fortsette ut året, deretter vil 2021 og utover være magisk. Denne aksjen anbefales til ALLE som tåler litt svingninger og tenker langsiktig.

Longs, gleder meg til vi kan feire sammen enda mer i fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare