VOW - En riktig God Jul til alle aksjonærer!

Hammers
VOW 23.12.2020 kl 23:46 4606

I dag en helt grei utvikling etter de siste dagers sterke oppgang.
Mandag er det kun 3 dager igjen av børsåret - og så er vi i januar!

Den normalt kalde vintermåneden som i år trolig blir av det sensasjonelle slaget?
Ja - for for første gang i historien vil frøene begynne å spire i denne mørke og triste perioden!
De frøene VOW sådde tidligere på året etter oppkjøpet av ETIA.

Årsaken er selvsagt at kloden har blitt alt for heit. Land etter land og selskap etter selskap må få redusert eget karbonavtrykk.
Prosessen har startet - og deretter går det kun i EN retning!

VOW har, som de fleste nå vet, det suverene utstyret og de suverene teknikkene som er nødvendig får å få dette til.
De største aktørene går til den største kompetansen for å få tilgang til det ypperste utstyret på markedet.
Utstyr som SKAL og VIL virke fra DAG 1! Dette er en av grunnene til at valget falt på nettopp VOW.

Arrangementet med "en verdensleder" innen metallurgi vil finne sted på en hittil ukjent dato i januar. DET er startskuddet.
Verdenseneren som ønsker å bytte ut sitt gamle fossile kull med biokull i sin egen produksjon - og med det drive karbonfangst så det MONNER!
Benytte seg av den ekspertisen nettopp VOW tilbyr markedet!

Joda, det har vært kjett å sittet og sett på at malingen tørke i desember - da ikke noe skjedde.
Desto morsommere blir det når spirene popper opp gjennom snøen - og kursen forhåpentligvis også spretter i været med friske fraspark!

Dette etter hvert som ulike investorer finner ut at VOW driver den mest fornuftige, den rimeligste og sikreste karbonfangsten som finnes!
Når de også finner ut at dette absolutt ikke er priset inn i kursen - sett i forhold til andre aktører som på ulike nivåer driver med noe tilsvarende.
Investorer som fortsatt kun kobler VOW mot Cruise.

Hilsen Hammers.......som til slutt ønsker alle VOW-aksjonærer et riktig God Jul.
Jeg kjenner allerede at det begynner å sitre av spenning. Nei, IKKE pga lengselen etter julenissen.....!
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare
Lynvingen
24.12.2020 kl 13:59 4229

Hammers, ditt innlegg er som musikk i mine ører. Har vært et ekstremt spennende børsår. Gleder meg stort til neste. Utenom kjerring og unger har du de siste 2 årene vært et viktig og svært lønnsomt element i mitt lille personlige interesse univers. Som blodfan vil jeg også neste år følge deg med argus øyne på forumet.
Da gjenstår det bare å ønske både deg og bikkja en riktig god jul og et lønnsomt nytt år. Love you Hammers !!! :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare
ruda
25.12.2020 kl 14:16 3847

For de som har fulgt med i timen, vil alle få en flott opptur. Godt nyttår
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare
Patron72
25.12.2020 kl 14:27 3810

Interresant 👍
Er det satt noe nytt kursmål på denne?
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare
MProd
25.12.2020 kl 15:30 3705

VOW, sjølskryt skal man lytte til for det kommer fra hjertet. Hvor mange profiler har mannen egentlig?
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare
Lynvingen
25.12.2020 kl 15:39 3668

Tror ikke Hammers trenger flere profiler. Han er kongen på forumet. Kunnskapsmessig når jeg han ikke til anklene. Har man respekt for noen er jeg tilhenger av å ytre det. Så MProd,ta deg en bolle. :-) Følger du med hva han sier og bruker infoen kan du snart leie folk til å klø deg i rævva !!!
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare
Mariobros
25.12.2020 kl 16:33 3585

Kanskje feil tråd å spørre i men her kan man jo ikke sende pm så... kunne du tatt en titt på TA for hyard og soff Hammers?
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2020 kl 18:41 3419

Hammers er flink. Hammers er også noe egosentrisk, noe som er bra for oss som er late og udugelige når det gjelder å grave frem nyttig informasjon om Vow. Tommel opp for Hammers. Hammers er dessuten flink til å skrive og skape vakre bilder i vår bevissthet, som mange av oss deler med ham og er enig i. Hammers liker å bli sett og vi elsker å forestille oss ham og hvordan han ser ut, og ikke minst hvordan han går kledd når han lufter bikkja eller når han handler billig sprit hos søtabror. Men.. Hammers har også bommet KRAFTIG når det gjelder Aker Karbon Capture og Aker offshore Wind. Jeg fikk vondt i hjertet mitt da det ble brist i det vakre bildet jeg hadde av Hammers. Hammers er selvfølgelig også et menneske, så vi kan ikke forvente at han skal treffe 100% på sine spådommer. Hammers er et veletablert Brand her på HO og vi er glad i ham :-)

Keep going Hammers. Vi skal sørge for at du blomstrer enda mer. Vi skal være kritiske og rose deg samtidig. Vi er glad i deg!

Fortsatt God Jul fra en Vow aksjonær:-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare
Karybdis
25.12.2020 kl 19:24 3328

Jeg har jo satt mest pris på deg som dommedagsprofet; trodde det var helt din spesialitet; ble derfor litt fascinert da du plutselig begynte å hausse en aksje; sist du prøvde med HEX var ikke timingen der helt; nå er timingen bedre og jeg synes du her har funnet et interessant selskap; jeg tok ditt tips og har ikke angret på det; har samme sans som deg for grønne selskap med en sunn drift/produksjon i bunn. Du får gi bikkja noe godt å spise i romjulen;
snart åpner nok grensa igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.12.2020 kl 21:29 3133

Brrrr!
Endelig inne igjen etter dagens siste tur.
En småsur opplevelse der jeg hutret meg krokbøyd over et jorde med mye trekk.

Som vanlig stanset bikkja der det var som surest! Akkurat DER hadde vennene hans lagt igjen en liten julehilsen til ham.
En som var kryptert for min del, men som han brukte ubehagelig lang tid på. Han "leste" i det uendelige, mens besvarelsen var av det kortere slaget!

Vel hjemme måtte i hvert fall JEG få meg noe jeg kunne varme meg med. Det ble til at jeg slengte ulljakka over skuldrene.....🤭.
Så logget jeg på forumet og så det var litt aktivitet på denne tråden. Må si jeg ble overrasket over hva jeg leste.

Kjente at jeg rødmet som en fjortis som ble tilsnakket av den peneste jenta han visste om.
Nesten sånn at en beskjeden kar som meg syntes det ble litt for mye av det gode.........men bare "nesten"......🤭!

Hilsen Hammers.......som takker så mye - før han "bøyer seg i hatten" (eller hva det het for no).
Her trengs det raskt litt "slokkemiddel" mot hete kinn! RASKT!
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare
Darabia
27.12.2020 kl 23:45 2444

God Jul til deg, Hammers :)
Vow er et utrolig spennende selskap og er selv aksjoær. Når jeg ser på andre ESG fond, så har jeg vel ikke sett noen som har investert i Vow. vet du hva grunnen til dette er? Evt, kan dette være en trigger for 2021, nå som det venter spennende nyheter fra Vow og nytt sammarbeid. Er Vow rette og slett for lite i skrivende stund for de store fondene?

God ny børsuke :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare
Hammers
28.12.2020 kl 00:03 2365

Takk det samme.
Det kommer kanskje av eierstrukturen (4 i ledelsen eier ca 53%) at fondene ikke er inne i VOW.
ELLER at de egentlig ikke kjenner VOW godt nok? Har ikke peiling. Det er uansett deres valg.
Personlig tror jeg VOW fort kan bli en børsvinner i 2021.

Fordi;
ETIA er nå omorganisert, og FLERE store og KONKRETE kontrakter ventes på landsiden. Det starter med offentliggjøringen i januar.
Utgifter i 2020 blir til overskudd fra 2021 og utover. Landbiten blir utrolig stor og blir etter hvert LANGT større enn cruise er i dag.

Merk; Q3 var generelt et OK Q, men her var det KUN Cruise som store for hele overskuddet på driften.
Aftersales og landbasert gikk begge med underskudd på EBITDA. Dette vil raskt endre seg i 2021.

Verdt å merke seg var EBITDA-marginen til Cruise prodject; Hele 27,8% fortjeneste på driften!
Den landbaserte delen har som målsetting å få like høye marginer og ha samme opplegg som cruise innen aftersales.
La dem bare få komme i gang først! Nå er det like før og 2021 representerer startskuddet for den biten!
Aftersales innen cruise kommer trolig senere i året - etter hvert som pandemien forhåpentligvis gir seg og seilingene starter igjen.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare
Petersen2
28.12.2020 kl 00:21 2292

Føler jeg «driter» litt i aftersales innenfor cruisesegmentet, det er selvsagt en fin stabil inntekt å ha med seg. Det som blir spennende nå for min del er Vow industries, hva mer skal inn der, når og hvordan blir fordelingen av aksjer. Så mye spennende vertikaler som Etia har sin fot innenfor kan det eksplodere. Bare for å ta for oss karbonfangst så har Vow en mye bedre løsning som kan gjøre jobben mye billigere enn sine konkurrenter. Takker for at du deler dine tanker om caset Vow Hammers, det blir en stor slager i 2021 og de gjør seg mer sexy med Vow industries og da vil kursen følge på prisingen til sine peers
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare
Hammers
28.12.2020 kl 01:21 2160

Dess mer du "driter" dess mer salg til aftersales.

Seriøst;
Nei, det må du ikke gjøre. Dette er en fin bidragsyter til overskuddet under normale forhold med full drift.
Vi snakker fort om 20 mill ekstra i fortjeneste på det salget som foregår til over 120 skip i drift rundt om. Høy EBITDA på denne salgsbiten. Etter hvert kommer det samme konseptet med aftersales til de anlegg som leveres innen landbasert.
Alt bygger på seg over tid.

Det neste spennende området i 2021 ligger trolig innen produksjon av Hydrogen via høytemperatur pyrolyse.
Her er det bare å holde på tupe'en og hatten etter hvert som dette tar av!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:40 Du må logge inn for å svare