DOF vendepunkt og veien inn i 2021!

tobben
DOF 24.12.2020 kl 15:52 161468

Da går vi inn i romjulen med kurs 0,73, ca 1 krone lavere enn forrige julefeiring. Selskapet har mer penger cash , bedre resultat , minst like god ordrebok og utsiktene inn i det nye året stadig bedre. Mange av oss har vært med på en skikkelig nedtur i 2020 til kurser rundt 0,4 , hvor står vi neste jul ? 2021 blir skikkelig spennende
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
AlanS
06.04.2021 kl 13:45 3503

Top20 er nesten uendert (cirka 50% av aksjer). Top50 akkumulerer (10+% av aksjer).
Med daglig omsettning på cr 1 mill eller 0.3% av aksjene kan det settes spørmål ved markedsverdsetting.
DOF er rett og slett ignorert av markedet og 4900 robot styrer prisen.
Redigert 06.04.2021 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
JALLA
06.04.2021 kl 17:40 3388

Om jeg ikke husker feil så var det 470 mill som banker ikke ønsket å videreformidle / refinansiere. Tenker at dette er nøkkelen til å løsning og at de andre har akseptert løsninger som ligger til grunne fra tidligere. Jo lengre Dof klarer å sitte i situasjonen som de gjør så opparbeider de seg jo kapital og markedet bedrer seg alle plasser rundt om i verden som Dof opererer i. Dette gjør at de ekstra ordinære nedskrivninger går mot en slutt og kronen styrker seg. Dof opparbeider seg en kapital buffer med dagens situasjon. Tror ikke dette vil bli så galt som enkelte påstår men at vi får en emisjon ja det tror jeg men ikke før senest til høsten og da etter at løsning foreligger og kursen har dratt lengre nord. Dette er hva jeg tror.
tobben
06.04.2021 kl 20:54 3315

Vi skal vel være ekstremt lykkelige for at hele bransjen står på terskelen til en solid opptur og at ikke refinansieringen ble landet i 2020 ? Har veldig tro på et greit 1q med tall som fører oss mange skritt videre. En dollar som er bittelitt ned fra q4 gir en enorm kontrast til q12020 , en balanse som er krympet noen hakk til og en nesten positiv EK . Enig med deg Jalla , tiden jobber for selskapet og aksjonærene ( Er jo ikke mange årene siden det ble fylt på med aksjonærpenger)
Kontur
06.04.2021 kl 22:39 3286

Det er ikke sikkert det blir så ille som de mest pessimistiske vil ha det til nei
AlanS
07.04.2021 kl 11:12 3128

Har noen tanker om hva Avanza Bank holder på?
tobben
07.04.2021 kl 11:36 3192

Tror du ikke det er de som står bak 4900 ? Holde kursen stabil frem til refi ? :-))
AlanS
07.04.2021 kl 12:26 3171

Egentlig tenker jeg i samme rettning. Hva ønker de å opnå ved å holde kursen nede, Hvem står bak dette? Tviler på at banken selger med tap uten hensikt.
tobben
07.04.2021 kl 12:36 3164

De har vel et snitt rundt 50øre? De kom jo inn da Mohn solgte seg ut , og har gått gradvis nedover fra en topp på ca 12,5 millioner aksjer , til nå å være nede i 3,7 millioner
Redigert 07.04.2021 kl 16:02 Du må logge inn for å svare
AlanS
07.04.2021 kl 22:01 2967

Kan godt være det, men tror at de handlet på 70+
Redigert 07.04.2021 kl 22:26 Du må logge inn for å svare
Dofulf
08.04.2021 kl 00:50 2896

Vet egentlig ikke hva som skjedde, men syntest nok at FM fikk litt for bra betalt for sitt salg. Det betyr at konto i Abank ble brukt på en eller annen måte for å avlaste markedet på samme måte som nå når de selger ned så mye som markedet tåler. Uansett jeg kjøpte på et eller annet tidspunkt. Det er mye nye skip på langsiktige kontrakter. MCap bør være mellom 6-50mrd. Lykke til
hifidude
08.04.2021 kl 07:09 2800

Milde Moses, har du røyka sokkene dine?

Mcap 6-50 milliarder for ett konkursbo?
Gjelden overstiger verdiene i selskapet, de betaler ikke for seg, og så skal de verdsettes to 50 MILLIARDER?

Det er jo fullstendig spinnvillt bare å drømme det.

Nei, hva med Mcap 0 - NULL.

Selskapet trenger akutt konvertering av gjeld, eller påfyll av kapital, selv om det er vanskelig å se hvor i all verden den skal komme fra.

VÅKN OPP!
tobben
08.04.2021 kl 09:35 2743

Med en stålpris på vei mot stadig nye høyder, er det etterhvert positivt både i forhold til skroting av gamle båter og prisen på å bygge nye . En fin kombinasjon :-)
AlanS
09.04.2021 kl 10:21 2530

Mens vi venter på noe til å skje, undersøkte jeg det som Westshore har om kontrakter i Brasil.
Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
SKANDI RIO Petrobras AHTSR, 1095 08/03/21 USD 57400
SKANDI SALVADOR Petrobras ROV duties, 1095 02/11/20 USD 70000
"1095" - 3 års kontrakter.

SKANDI SALVADOR vil fylle kassen med USD76,65 mill, og SKANDI RIO med USD 63.85 mill. i 2021-23.
Dersom EBITDA er 35%, gir disse kontrakter cr USD 49 mill til å betale ned gjelden. Bare 2 båter av den fine flåtten til DOF...

Dette er en pekepinn på at markedet er i bedring i Brazil og at ratene i Brazil er sterker enn Nordsjøen. DOF har en ledende posisjon i Brazil. Greit å være bevisst på det.

Når det gjelder refinansieringen, tyder mye på at den handler om andre ting enn konkurs. DOF prøver å restrukturere og optimalisere gjelden sin. I dag ser gjelden som som et lappeteppe. Lånene er tatt opp gjennom ulike datterselkap med sikkerhet i konkrete båter. Det er mye styr med å administrere slike lån og det koster mer. Tiden er inne for å rydde opp i dette. Joda, det er noen utfordringer knyttet til gjelden som forfaller snart. Med dette har et begrenset omfang og er faktisk håndterbart.

Redigert 09.04.2021 kl 11:47 Du må logge inn for å svare
hifidude
09.04.2021 kl 11:05 2523

Og selv med alle disse positive tingene klarer de fortsatt ikke betjene gjelden sin, og ligger med brukket rygg. DET kan ikke være særlig gode nyheter for fremtiden.
tobben
09.04.2021 kl 11:44 2476

Er muligens enklere å få på plass en slik helhet med 100% I Dof Subsea. Kontantstrømmen er voksende og verdiene økende kraftig økning i stålpris drar opp verdi både på skrot og nybygg:-)
Redigert 09.04.2021 kl 11:49 Du må logge inn for å svare
hifidude
09.04.2021 kl 12:03 2477

Stålpris er av bortimot null betydning for denne type skip. Markedet og utsikter til inntjening er alt.
AlanS
09.04.2021 kl 12:54 2447

Equinor ser etter 2 ATHS nå (R/M Askeladden (2 x AHTS), D/D 14). Fire er tilgjengelig: 3 i Norge og 1 i UK. Får se om Skandi Iceman tar oppgraget.
Redigert 09.04.2021 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
Dofulf
09.04.2021 kl 18:58 2361

Da er Skandi Vitoria og Skandi Constructor begge ferdige med verksted
opphold og møtes i Kristiansand imorgen
tobben
09.04.2021 kl 19:40 2351

Hvor skal de etter Kristiansand?
Redigert 09.04.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Dofulf
09.04.2021 kl 19:56 2321

Skandi Vitoria har vel noe igjenn på kontrakten med TechnipFMC og Skandi Constructor vet jeg ikke. De mistet vel carnevalet og Hamresanden er sikkert ikke
et gunstig alternativ I forhold til Copacabana, så regner med det kommer noen meldinger snart.

April prognose subsea xmastre opp 4 % neste 4 års oeriode . Kilde Westwood. .
kvirrevi
09.04.2021 kl 22:00 2303

Dof har gjeld på 24 milliarder kroner og netto rentebærende gjeld på 19,5 milliarder kroner. Egenkapitalen er på minus 900 mill, kroner.

Hvordan bør så en refinansieringsløsning se ut. Jeg antar eier ikke orker å bidra med så mye i ny egenkapital at han får over 50% av aksjene. Vil heller tro han satser på en eierandel på 20& eller deromkring, med ett innskudd på mellom 500-1 milliard kroner. Andre aksjonærer får trolig mulighet til å være med på samme vilkår, mange har stått last og brast med dette selskapet over lang tid.
De som har gjelda til DOF sitter også i saksa, og det er derfor å håpe på en løsning der de godtar en konverteringskurs betydelig over det som blir emisjonskurs, f,eks, konverteringskurs på 50 øre og emisjonskurs på 10 øre. Det vil utgjøre en slags fair avveining mellom det å komme med frisk ny risikokapital veid opp mot långivernes rettigheter. Alle kan potensielt komme greit ut av det dersom DOF blir en suksess.

Uansett, for dagens aksjonærer vil det store aktiva være å få rett til å være med i emisjonen på lik linje med Møgster, emisjonskursen blir trolig satt så lavt at dagens aksjer blir lite og ingenting verdt. Slik pleier det i alle fall å være når egenkapitalen er borte, långiverne står sterkt og forhandlingene er harde.

Dersom 8 milliarder kroner blir konvertert til aksjer betyr det 16 milliarder nye aksjer, og dersom aksjonærene bidrar med 1milliard kroner til 10 øre blir det ytterligere 10 milliarder aksjer, totalt 26 milliarder aksjer etter emisjonen. Samtidig vil selskapet få redusert gjelden fra 24 til 15 milliarder kroner, få økt egenkapitalen til 8,1 milliarder kroner og få en netto rentebærende gjeld på 10,5 milliarder kroner. Dette vil kunne være levedyktig for selskapet. Hvis selskapet prises til 5,2 milliarder kroner på børsen betyr det en aksjekurs på 20 øre (før spleis), og kreditorene kan dermed selge til 40% av "pålydende", mens aksjonærene har fått en dobling av emisjonskursen, som kan kompensere for betydelige deler av tapet.

Jeg vil tro det blir en eller annen løsning i dette området. Helt avgjørende er det å få på plass en varig og realistisk løsning som alle kan godta og føler de har blitt hensyntatt. Jeg er helt sikker på at dette er veldig vanskelig å få til og at det er veldig vanskelig å bli enig. Men umulig er det ikke, ref. Solstad.
AlanS
10.04.2021 kl 01:05 2228

kvirrevi, det at du trekker paraller med Solstad, sier nokså at du er meget kompetent og gjør din vurdering meget troverdig.
Ellers fint at du brukte din tid for å gjenta noe som ble allerede skrevet av våre utvanningseksperter mange ganger.
Bare noen spørsmål:
1) Hvorfor må selskapet få rentebærende gjeld ned til 10,5 mlrd når inntekter?
2) Vet du hvor av gjelden er utfordrende, dvs må betales ned innen kort tid og hvor mye er langsiktig?
3) Hvorfor tolker du "a comprehensive restructuring of the Group’s balance sheet" som omfatende debt sanering?
4) Hvor mye gjeld er det forsvarlig å ha for et selskap med EBITDA på 4 mlrd NOK.
hifidude
10.04.2021 kl 08:40 2208

Att du ikke forstår at ett selskap som ikke klarer å betjene sin gjeld må få ned gjelden sier vel det meste om din vurderingsevne.

Gjelden må ned til ett nivå selskapet kan betjene, både renter og avdrag.

Dette innebærer at mange milliarder med gjeld må bort, som igjen betyr en total utradering av dagens aksjonærer.
Dette vil vise seg innen meget kort tid.
Trist for alle som sitter med DOF idag, de smarte har solgt seg ut, nå sitter drømmerne tilbake med sitt lodd.
Trekningen vil vise at det ikke ble noen vinner i dette lotteriet.

PSV markedet Nordsjø: Utnyttelsegrad nå 85% . Kilde :Westbroker: => Plattformene har mye arbeid utsatt arbeid pga. Korona. Boreaktiviteten holdes i gang /øker pga skattepakke og oljepris. Decommissioning øker. Nedturen i dette markedet er ferdig

AHTS Brasil : Analyseselskapene spår vekst i ett spesielt segment : Offshore Brasil /Ny Guyana. Det er her AHTS flåten til DOF er, hovedsaklig.

Subsea : Subsea Xmastre 4 års prognosen økte 4% på 1 måned, world wide . Videre starter en dreining mot gas /LNG, også i Brasil => mer rørlegging . I Angola gir nå myndighetene stimuli oljenæringen. (For info PLSV er krumtappen i DOF systemet med nesten 50 % av verdien ) , Analytikere forventer mye ekstra subsea tieback pga skattepakken i Nordsjøen. DOF kommer nå perfekt posisjonert med 10-16 skip som kan ta del i en forventet rateoppgang fra Q3. Dette er skip som fort kan komme opp i 1,6 MNOK/dag i ett trangt marked.

Etter 2025 forventes OPEX fra vindsektoren å passere olje gass næringen i OSV markedet.

Dette over er elementer som hensyntaes når refinansieringen diskuteres. Man må legge antagelser til grunn om hva man mener inntjeningen til selskapet skal være fremover. Det betyr å sikte mot 2025 er godt nok og sette selskapet i stand til å betale ned gjeld. Slik situasjonen er nå, har største kreditor allerede gitt soft term til 2024 . Resterende kreditorer har tidligere gått sammen om ett samlelån med en avdragsprofil tilpasset markedsutvikling. Obligasjonseiere har også akseptert en slik løsning. Den forrige refinansieringsmodellen hadde vært tilstrekkelig. DOF har levert EBITDA tilsvarende high case i den modellen. Det som er endret siden forrige gang , er nå at vi har hatt en COVID krise, men markedutsiktene ser nå etterhvert ut komme opp igjen på det nivået det var. Da er det bare å ta frem Nordeamodellene fra 2019. Juster de med 100% eierandel for DOF. Kreditorer og aksjonærer har ingen grunn til å realisere større tap. Her holder det med en løsning som bringer selskapet over "kneika" - dvs. kick the can. Alt annet er å gi nye aksjonærer en gavepakke verdt milliarder. Som eier vil jeg at kreditorer leser Q4 ,som klart sier at betalingene er midlertid utsatt. Det eneste som trengs er å få balansen i orden. Skipsverdier og dollar vil gjøre den jobben alene , om ett halvt års tid, om ikke det er nok, får det bli emisjon , men da må kreditorer bidra med mer for å få balansen i orden.
hstray
10.04.2021 kl 10:27 2165

Er mange viktige elementer som blir utelatt i denne diskusjonen iht restruktering av Dof.

1. Brasiliansk statsbanker som BNDES og Banco del Brazil som har store låne engasjement mot Dof Sub, Norskan og Dofcon vil ikke delta i en refinansiering. I andre refiansieringer vi har sett i bla Siem offshore har det vært ett krav fra norsk og europeisk banker at også brasilianske banker skal delta kollektivt. Dette har de frem til nå nektet.
Disse bankene har tilbydd kollektive løsninger med standstill til en samlet offshore bransje, og vil ikke delta i individuelle løsninger. Hilde her selv uttalt flere ganger at en refinansiering av Dofsubsea er svært komplisert.

2. Dof usikrede obligasjonsgjeld ligger i Dof Subsea. Obligasjonseierne i Dof Sub ville ikke vurdert en konventering av gjeld til aksjer i Dof, men vil kreve at dette ble gjort mot Dof subsea aksjer. Dof Sub med datterselskaper Dofcon er kronjuvelen i Dof gruppen. Det er lite tenkelig at Laco med hovedeier Helge Møgster ser noe verdi i å delta i en refinansiering av Dof visst store deler av eierskapet til Dofsubsea forsvinner til obligasjonseiere. Sikrede lånegivere, bankene ser samme scenarioet og de har en stor interesse av å holde selskapet samlet og ha med seg industriell hovedeier Helge Møgster videre.

3. Bankene, Giek, obligasjonseiere tar enorme tap i andre rigg engasjementeter.
Prognossene og tapsbudsjettene er sprengt ette Soff og Sdrl alene. Og flere rigg engasjementer står i kø. COVID året har i tillegg skapt full krise i en samlet hotell og reiselivsbransje med store låne engasjementeter..

4. Bankene ser på nøkkeltallene EBITDA og NIBD/EBITDA når refinansieringsløsninger blir fastsatt. Men ser da i klartekst hvilken betjeningevne selskapene har.
NIBD/EBITDA hos Dof i Covid året 2020 er 6,5. Til sammenligning er NIBD/EBITDA hos Soff etter refinansiering i 2020  15.

SDRL har  en EBITDA på - 3.385 mrd NOK, og renteutgifter 4 mrd,  op.cashflow  -3.57

Dof og flere andre har nedskrevet verdiene til negativ EK for å komme i en bedre posisjon ovenfor bankene. EBITDA og NIBD/EBITDA Kan man ikke manipulere seg bort fra og er viktigste faktor for bankene når man vurderer betjeningsevne på gjeld.

Helge Møgster var tydelig i forrige refinansieringsrunde som ikke ble landet på at Laco kunne gå inn med maksimalt 200 mill. At denne summen skal økes til 500 - 1 mrd er tvilsomt og svært lite sannsynlig.
Redigert 10.04.2021 kl 10:28 Du må logge inn for å svare
hifidude
10.04.2021 kl 10:54 2140

Jeg tror du bommer stort, Møksters eierskap er overhode ikke avgjørende, men folka i selskapet er viktige.
Kreditor kan fint overta rubbel og bit, desimere aksjonærene og seile inn i fremtiden.
Hvorfor skulle de være snille og gi bort milliardverdier?
At de har tatt store tap så langt betyr vel bare at knivene nå er slipet og klare.
AlanS
10.04.2021 kl 11:18 2125

Hstray, takk for en grunndig og veldig aktuell gjennomgang.
Helt enig i at utfordringen ligger i den komplekse gjeldstrukturen i DOF Subsea, med mange JV og datterselskap med egne gjeldsordninger. Derfor er det mye rom for forbedringer og optimering av gjeldenskostnader.
Utviklingen i finansmarkeder i det siste er også et viktig element i dette spillet, spesielt redusert rentenivå, fokus på grøne investeringer, osv. Pandemiet er en utfording i seg selv.
En tanken om gjelden i DOF ASA. DOF ASA økte sin andel i DOF Subsea fra 50% til 100%. Dette ble finansiert gjennom emisjonen og dermed aksjonærens kapital (500 mill for økningen fra 50 til 65%). Er ikke det et argument for at aksjonærene betalte for økt sikkerhet av gjelden i DOF ASA?
Redigert 10.04.2021 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
hstray
10.04.2021 kl 12:20 2084

Hei, stakeholders i kretsen rundt Dof jeg snakker med sier det motsatte. Møgster gode relasjoner og spesielt inn mot Brasil er avgjørende og viktig for bankene.
Hvorfor skal bankene gi milliarder i gjeldssanering til Dof visst de absolutt ikke trenger det ? Bankene som til syvende og sist bestemmer dette bruker tiden for hva det er verdt, og de har ekstremt mange store problem engasjementer som ikke kan sammenlignes med Dof. Solstad, Sdrl og Borr er eksempler på dette. Banker gir ingen gjeldssannering før de absolutt må, gjentar absolutt må. Dette er også gjeldende i denne refinansieringen. Ingenting er endret for bankene
hstray
10.04.2021 kl 12:35 2091

Kan du svare på hvilken Ebitdea som skal til for å betjene 20 mrd i gjeld?
Dof har i covidperioden 31. mars til 31.desember redusert netto rentebærende med 4.527mill, fra 23.940 mill til 19.513.
tobben
10.04.2021 kl 13:04 2107

Gleder meg allerede til neste år på disse tider :-)) 1q vil bringe oss mange hakk nærmere positiv EK. Kan ikke se noen faktorer som er negative for oss inn i en refinansiering. Vi har en utrolig bra ledelse, og en solid og real hovedaksjonær.
Redigert 10.04.2021 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
Dofulf
10.04.2021 kl 13:21 2130

Tror denne gjorde susen.
https://kapital.no/kapital-index/profile/7565545/frederik-wilhelm-mohn


Da er både Skandi vitoria og Skandi Constructor ankommet Kristiansand og skal vel ta ombord utstyr for den videre ferden.
Skandi Rona som ligger i opplag på Radøy har også begynt å røre på seg.
Redigert 10.04.2021 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
10.04.2021 kl 13:43 2124

re hstray,

Hva tenker du i korte trekk blir løsningen på refinansieringen for DOF? Er det ikke fristende for DOF å skvise ut en del milliarder i gjeldsslette, men det du antyder er at dette trolig ikke er mulig? Jeg er for øvrig enig med deg i at bankene helst ikke vil slette gjeld, og at de derfor skyver dette fremfor seg.
hstray
10.04.2021 kl 15:43 2059

I korte trekk tror jeg at vi vil se en liggende løsning ala løsningsforslag som lå på bordet i nov-des 2019 hvor langsiktig gjeld blir samlet i ett flåte lån. Bankene blir skviset av Dof ved gjeldssanering, ikke motsatt.
hifidude
10.04.2021 kl 16:11 2029

Det er jo helt avhengig av rente/avdragsprofil... nesten som å spørre hva veier en fisk...

Faktum: Selskapet sier selv at den nåværende inntjening/gjeld ikke er bærekraftig. Dette sitter langt inne å skrive.
De betjener ikke renter/gjeld i dag, dette vil garantert kreditor ha noe igjen for.
Du overvurderer DOF sin makt i dette, de er under tommelen nå.
hstray
10.04.2021 kl 18:08 1991

HiFidude, betviler ikke din kompetanse på HiFi anlegg... Selskapet er forpliktet til å komme med en slik uttalelse slik situasjonen er.

Dof kom i denne situasjonen pga finanseringsmarkedet ble stengt for selskapet hvor det ble umulig å refinansiere eksisterende gjeld, slik praksis hadde vært i 20 år.

Kreditorer vil ha en emisjon. De vil ikke, så såfremt det ikke finnes noen andre mulighet ettergi gjeld mot Aksjer og bli majoritetseier i Dof.

I 2016, etter emisjonen, hadde dof samme EBITDA som i 2020.
Renebærende gjeld var på 23.8mrd. Den gang sa ledelsen at dof hadde en bærekraftig finansiering.
I 2016 var driftskostnadene på
5.583 mrd, mens de i 2020 var på 4.545 mrd.
I 2020 regnskapet gir JV et bidrag på - 66 mill. Dette er selvfølgelig kun finansakrobatikk. Dofs andel av EBITDA i dofcon utgjør 1.2 mrd.  Gjelda i dofcon vil nesten være nedbetalt når 8 årskontraktene utgår.

DOF har investert over 10mrd i nye båter siden 2015. Dette utgjør halvparten av dagens gjeld.
Redigert 10.04.2021 kl 19:01 Du må logge inn for å svare

Kan hjelpe deg litt : Side 77 i årsrapport 2019 : Gjennomsnittsrente : 5.22% -Hvert skip finansierer med en kombinasjon av langsiktig lån og ballong finansiering. Men det blir vel litt komplisert når ser jeg av svaret ditt. Så bare bruk 5,22 % på hele lånet og fordel på år. Så ser du fort at om vi øker antall år til feks 14, så er jo det en god ide i stedet for slette gjeld. Levetid på båtene er 25 -30 år.

Faktum: Helt korrekt her er jeg enig, selskapet greidde ikke betale nåværende gjeld pga manglende rullering av ballonglån. Derifra er det ren spekulasjon og ikke faktum lenger. Ser vi ratene i noe av markedet ,er dette også labert., men med gode utsikter. Derfor er vi i refinansiering diskusjon,. Standstill er innført av kreditor. Det er ikke korrekt at selskapet ikke betjener gjeld /renter. Deler av betales i sin helhet etter forpliktelsene. Resten er som selskapet skriver midlertidig utsatt.

Selskapets makt ligger i å vise at det er mest penger å tjene på å beholde selskapet. Det har en backlog på over 15 mrd kroner og har vist evne til å inngå nye kontrakter på 6,5 mrd kroner siste år. Så standstill innført i fjor har redusert redusert gjeld med over 4 milliarder kroner, ref. hstray sitt innlegg. Det alene viser vel at kreditorer som innførte standstill gjorde det smarteste valg. Alternativet var konkurs. Det er fortsatt det smarteste å gjøre hvis forretningsstrategien er å tjene penger, å beholde DOF som selskap. I dette ligger altså det du kaller makt. Det er det lureste å gjøre.
Redigert 10.04.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
hifidude
11.04.2021 kl 12:47 1801

Den kunne du spart deg Hstray.

Hvilken størrelse ser du for deg i en emisjon?