Photocure- Norsk biotech med sterkest vekst i år

focuss
PHO 02.10.2018 kl 21:50 9415

Når det gjelder vekst i aksjonærverdier er PHO i en særstilling blant norske biotech selskap i år. Det som er morsomt er at PHO har ikke vokst ut sitt potensiale. Som Churchill sa. Dette er ikke slutten. Det er ikke en gang begynnelsen på slutten,knapt nok slutten på begynnelsen. Photocure med best produkt i et USA kreftmarked på 35 milliarder kroner bør alle investorer ha en bit av. Hvis ikke mangler sannsynligvis selve vinner loddet. Dette mente jeg for ett år siden og historien har dokumentert det 100 % rett. Det vil om mulig bli enda mer rett fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
focuss
02.10.2018 kl 22:10 6165

Mange biotech investorer på HO har stor beundring for Jonas Einarsson. Hvilket norsk biotech selskap har Einarsson uttalt at de som ikke bruker selskapets produkt risikerer å bli saksøkt? Ikke Nano og ikke PCIB, de har jo ikke noe produkt og får det bare kanskje. Nei det er Photocure og jeg tror det er noe av det klokeste Einason har sagt. Det kommer til å skje. Noen som lurer på hvor stort markedet til PHO i USA er? Da sier jeg bare: Les dere opp. Men det synes å være på utrolige 35 milliarder kroner per år.
Slettet bruker
02.10.2018 kl 22:18 6025

Focuss, yet another thread with haussing? I will give you top marks for effort, but isn't this a bit too much ?
focuss
02.10.2018 kl 22:20 5977

ThePower
Hvis du ønsker å diskutere må du nesten ha et argument. Det ser jeg ikke fra deg.
focuss
02.10.2018 kl 22:29 5790

Hittil i år den 21.09.

- 1 - PHO 110,99%
- 2 - BGBIO 65,22%
- 3 - PCIB -19,48%
- 4 - NANO -32,47
- 5 - TRVX -38,55%
_______________________
Slettet bruker
02.10.2018 kl 22:30 5629

Hehe, ingen baisser en dårlig aksje
Slettet bruker
02.10.2018 kl 22:31 5564

There is no argument. I am simply stating the fact that every few days you start a new thread with the same content. There is no disputing that fact. Bring us something new, perhaps the regnestykke of the new 10,000kr per share target. all you are doing is recycling what you have written dozens of times before.
Londonmannen
02.10.2018 kl 22:33 5515

Thepower
Nå må du slappe av. Hva galt er det Focuss sier i denne tråde? At PHO er det farmasiselskapet med sterkest vekst? Er det hva Einarrson skal ha uttalt om PHO og ikke om de andre? Er det størrelsen på markedet?

Er det haussing å fremholde fakta? Jeg kaller det markedsføring.

Dersom du er så lei av å lese fakta om PHO så bør du holde deg borte. Du eier jo ikke aksjer i PHO. Frykter du å bli stående igjen på perrongen? Da burde du ikke solgt deg ut.
Redigert 02.10.2018 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 22:35 5461

At du "nopower" ikke ser potensialet i PHO er ditt problem.
Dersom du har lest deg opp på selskapet er det ikke mulig å være i tvil, men jeg antar at du ikke engang har sett q2 presentasjonen.
Vennligst forlat PHO trådene dersom du ikke kan komme med noe konstruktivt.
rockpus
02.10.2018 kl 22:36 5388

focuss

"ThePower
Hvis du ønsker å diskutere må du nesten ha et argument."

Det er jo nettopp det som er så vanskelig! Å komme med saklige motargumenter som viser at Cysview ikke skal få suksess i USA.
Jeg har flere ganger oppfordret noen av de mest negative til å sannsynliggjøre sitt grunnlag for pessimisme på samme måte som du har sannsynliggjort din optimisme. Men så langt har ingen stilt opp..
focuss
02.10.2018 kl 22:40 5347

Rockpus
Og når ingen har argumenter så er jo det en form for QA
Realisten
02.10.2018 kl 22:43 5219

Han ser nok potensialet. Og skrev at han ville inn igjen på midten av 40-tallet. Tiden får vise om det blir mulig, men det er rimelig sikkert at det blir en frekk avkastning videre også.

Hvorfor ville sjefen for USA-avdelingen til et multimilliardselskap risikere en real ripe i CV-en sin ved å takke ja til å jobbe som CEO for et ørlite norsk selskap, hvis han ikke så potensialet? Antar avlønning i PHO er langt fra så lukrativ som alternativene over dammen.
focuss
02.10.2018 kl 22:44 5200

ThePower
Ok jeg forstår deg slik at jeg har startet flere tråder om PHO er et argument. Sliter litt med logikken men du kan kanskje utdype. Om du lurer på om jeg er bullish på PHO så er svaret JA.
Slettet bruker
02.10.2018 kl 22:50 5087

Rockpus, how many times do we need to say it?

PHO have CONSISTENTLY failed to deliver commercially for 18 years. Until they prove otherwise of course I will be pessimistic.

Just because I don't believe that "this time it's different" like you do does not mean I am wrong

they have had "blockbuster" products before and not turned it into cash.

Facts is what I can relate to and until they can prove otherwise I will remain a pessimist.

the market often prices in potential and expectations as well as fundamentals. the market says that PHO is worth 53.6kr. The market priced PHO at 156kr when it came into the OSE in 2000 when it was a pure R&S company at that stage.

The market never lies.
Redigert 02.10.2018 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
focuss
02.10.2018 kl 22:55 5045

Thepower
Innlegget ditt ovenfor gjør at jeg mener det er et godt råd til deg å holde deg til kaffe.
HrDuck
02.10.2018 kl 22:55 4987

I følge egen påstand TP så kjøpte du aksjer på 27. Så at du er optimistisk har vi allerede slått fast. Nå er det kun timing vi diskuterer. Din påstand om at du vil fortsette å være pessimist er dermed åpenbart feil.
focuss
02.10.2018 kl 23:04 4923

En ting som er ganske skråsikkert er vel at PHO vil vokse skjorta av selskap som Nano og PCIB de neste tolv månedene. Targovax holder jeg som en liten joker.
Dette vil jo utviklingen vise om er rett eller ikke, men slik det ser ut nå så mener jeg oddsen er på PHO sin side.
rockpus
02.10.2018 kl 23:08 4845

thepower

"Facts is what I can relate to and until they can prove otherwise I will remain a pessimist."

Det er ikke lenge siden du skrev om grunnlag for optimisme. Men det er vel slik en typisk trader skifter argumenter etter hva som kan tjene hans posisjon?

Hvorfor skal vi dvele med den gamle ledelsens fiaskoer? Har du ikke fått med deg at selskapet har skiftet ut sin ledelse nettopp på grunn av forventning om sterk vekst? Skal vi forhåndsdømme den nye ledelse ut fra den gamle ledelsens fiasko??
Hayen
02.10.2018 kl 23:29 4764

Focuss,

Undertegnede er ikke veldig aktiv som skribent vedr PHO, men leser dine, og flere andres, betraktninger med stor interesse. Takk for meget robuste innlegg. Stå på!

En stor positiv bølge er under oppbygging i PHO. Alt tyder på at aksjonærene har mye å glede seg til.
Redigert 02.10.2018 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
zappa66
03.10.2018 kl 00:43 4671

Fra Bio Syent sin Q2 rapport (distributør i Canada):
Management was encouraged by the adoption of Cysview® by five additional Canadian hospitals which placed their first orders for the product in 2018. A total of seven hospital sites in Canada are now operational with Cysview®. While H1 2018 sales of Cysview® (units) to Canadian hospitals increased by 80% compared to H1 2017, sales levels and the adoption rate of this product to this point have lagged management’s expectations.

While Cysview® continues to experience a long selling cycle, several Canadian hospitals are in the process of completing or evaluating demonstrations of the
product in an operating room setting with additional sites expected to adopt the product in the second half of 2018. The Company remains committed to the success of this innovative product as part of its portfolio of hospital products.
Redigert 03.10.2018 kl 00:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.10.2018 kl 00:50 4654

Thanks Zappa. I believe this legitimizes my point that the product does not sell itself. "Lagging behind management's expectations" is not positive reading. It's just another way of saying "we haven't sold as many as we thought we would"

That's why I think people need to 're evaluate their expectations for q3. 80% increase sounds impressive, but 80% of what is more important. Maybe they have done better in the US or more likely, they need more time
kreinh
03.10.2018 kl 09:36 4363

Noen som kan forklare hvorfor aksjekursen faller når Photocure er så gullkantet?
kreinh
03.10.2018 kl 09:41 4325

Jeg har avblokkert thepower. Virker som den som er mest fornuftig her på tråden.. Hadde jeg fulgt hans råd hadde jeg vært ute for 6kr siden..
bravi
03.10.2018 kl 09:43 4299

Ja kreinh, det lurer jeg på også.
Kursfallet fortsetter, ned akkurat nå 3,92% til kr 51,50
Da er det på tide at selskapet rykker utmed info og støtter kursen, Q3 er ferdig, har de noe positivt å melde kan de komme med det nå. Hvis ikke vil markedet tolke caset slik at Q3 er skuffende i forhold til forventninger.

Har utviklingen i Usa stoppet opp? Lite nye klinikker på Cysview.com.
stimar
03.10.2018 kl 09:48 4247

Ja, naa kunne det kommet noe oppbyggende info fra selskapet. Ikke bare en helvetes taushet og faens nyhetstoerke. "oppgangen har bare saavidt startet" my ass!!!
rockpus
03.10.2018 kl 09:55 4198

"several Canadian hospitals are in the process of completing or evaluating demonstrations of the
product in an operating room setting with additional sites expected to adopt the product in the second half of 2018."

At man ikke øker i Canada helt i forhold til egne mål, betyr svært lite. Sitatet her viser at prosessen går sin gang.
PHO sitt hovedfokus er nå USA. Alt tyder på at ekspansjonen der går bra.
Slettet bruker
03.10.2018 kl 09:58 4202

kreinh

Hvis du har litt erfaring i aksjemarkedet burde dette være et unødvendig spørsmål.
Du vil ikke finne en eneste `gullkantet` eller en `lovende` aksje på OSE eller noen andre børser WW hvor grafen bare peker opp i en oppgangssyklus, da hadde det ikke vært noe fungerende marked.
Større eller mindre pullbacks vil pågå helt til aksjen en eller annen gang når sin topp.

Så enkelt er det, selv i et `Once In Lifetime Opportunity` selskap ?
Slettet bruker
03.10.2018 kl 09:58 4192

kreinh

Hvis du har litt erfaring i aksjemarkedet burde dette være et unødvendig spørsmål.
Du vil ikke finne en eneste `gullkantet` eller en `lovende` aksje på OSE eller noen andre børser WW hvor grafen bare peker opp i en oppgangssyklus, da hadde det ikke vært noe fungerende marked.
Større eller mindre pullbacks vil pågå helt til aksjen en eller annen gang når sin topp.

Så enkelt er det, selv i et `Once In Lifetime Opportunity` selskap ?
kreinh
03.10.2018 kl 09:58 4171

Corporate Governance
Photocure ASA the ("Photocure" or the "Company") has made a strong commitment to ensure trust in the Company and to enhance shareholder value through effective
decision-making and improved communication between the management, the board of directors and the shareholders. The Company's framework for corporate governance is intended to decrease business risk, maximize value and utilize the Company's resources in an efficient, sustainable manner, to the benefit of shareholders, employees and society at large.


Hadde passet med "Corporate Governance" nå...
focuss
03.10.2018 kl 10:03 4139

Det investorer på børs må vite er at det foregår en kontinuerlig kamp om deres oppmerksomhet og interesse. Det fører til den situasjonen som er børsens natur, nemlig at det svinger. Aksjer svinger opp og ned, i større eller mindre grad uten at det trenger å ha noe med hvordan den lengre utviklingstrenden vil bli. For tiden kan forhold som påvirker svingningene i Photocure være noe så irrelevant for Photocure som oljeprisen. Mange investorer er i ferd med å tro på nye bonanza i olje og oilservice og henter kapital der det er kapital og hente. Andre tror på et comeback i Nano og PCIB og må også hente kapital der det er noe å hente. NEL har vært på omsetningstoppen et par dager og pengene som går inn der må også komme et sted fra. På toppen av dette har vi Hunter Hall hvor vi aldri vet når skal ut med mer aksjer.

Denne kontinuerlige kampen om kapital fører til svingninger i markedet. Noen ganger så store at det ser litt sykt ut. I Photocure er ingenting forandret. De jobber for oss med å vinne det amerikanske markedet på 15-35 milliarder. Og for å vinne det så sitter PHO med fire ess på hånden.
Computum
03.10.2018 kl 10:07 4086

Jeg synes ikke det er noen grunn til å angripe ThePower og komme med alle slags fortvilte forsøk på hersketeknikker for å få han til å forlate forumet.
Han er negativ til kursutviklingen på kort sikt. Det må kunne tåles av de som er skråsikre på det motsatte. Kursen faller ihvertfall. Ingen tvil om det. Det føles ikke godt, men det er ikke ThePower's skyld. Jeg var blant de få som var svært forbauset over den raske oppgangen etter siste kvartalspresentasjon. Jeg forsto ikke hvorfor, men var selvfølgelig tilfreds over å se papirformuen vokse dag for dag.
Etter mange år i aksjemarkedet har jeg erfart at noen ganger sitter man med en god følelse og tenker at endelig ser det ut for at man skal lykkes.
Da har bestandig nedgangen vært like rundt hjørnet. Burde etter så mange år ha lært å ta gevinst når stemningen er god, men grådigheten vinner og jeg følger med ned igjen. Regner med at jeg ikke er alene om det, men noen er smartere. De skummer fløten og kommer seg ut.
rockpus
03.10.2018 kl 10:07 4072

Selvsagt får vi lett en reaksjon ned etter kursstigning fra 25 til over 60 på bare noen uker. Selv kjøpte jeg senest på 59,5. Innrømmer at det er litt irriterende ..
rockpus
03.10.2018 kl 10:13 4024

Computum

Grunnen til frustrasjonen over thepower, er ikke at han er negativ. Det er språket og formuleringene han har brukt i en del av sine innlegg som går over streken. Ikke uten grunn at Admin måtte slette noen! thepower har vel egentlig innrømmet at han spiller på frykt for å få billigst mulig ny inngang igjen. Å forsøke å manipulere i egen vinnings hensikt er ikke bra.
Scoopfinder
03.10.2018 kl 10:17 3993

Jeg bruker ikke snittlinjer for å trade men de kan brukes for å si noe om stigningstakt.
100 dagers snitt ligger i dag på 34 kr. Kursen er i øyeblikket 50,90 dvs 50% over 100-dagers snitt.
Ikke dårlig det :-)
Computum
03.10.2018 kl 10:18 3985

Allerede i mai lovet Hestdal ny guiding i andre halvår. Dahl har bekreftet at ny guiding vil komme. Vi er nå kommet inn i 3dje kvartal og andre halvår går snart mot slutten.
Dersom selskapet hadde oppmuntrende ting å melde så antar jeg at de ikke ville utsette publisering. Analytikere venter på ny guiding for å kunne justere sine prognoser.
Slettet bruker
03.10.2018 kl 10:20 3951

Nok en dritt dag, nei la meg omformulere meg

Kjøps dag ! Løp å kjøp mere !
focuss
03.10.2018 kl 10:22 4142

Computum du skriver du aldri forsto grunnen til oppgangen etter Q2. Det var vel noe av det som ble presentert som ga en god følelse, men markedet glemmer fort. Av ting som jeg mener bidro:

Beste kvartalstall i USA noensinne, opp 60% YoY.
Ville vært positive tall uten engangs kostnader.
Bellete som er veldig bullish på selskapets pipeline.
Bellete som forklarte at smitte effekten i Baltimore/Washington gjorde at de allerede hadde 20-30% andel der.
Bellete som forklarte om nytt marked på ca 2,5 millioner prosedyrer per år.
Dahl som forklarte at vi snart skulle få se første lille skritt på hvordan den etablerte plattformen kan utnyttes kommersielt.

Synes da dette er mer enn ingenting.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
rockpus
03.10.2018 kl 10:26 4090

Computum

"Dersom selskapet hadde oppmuntrende ting å melde så antar jeg at de ikke ville utsette publisering."

Dette kan du vel neppe virkelig mene? Dess lenger PHO venter med ny guiding, dess bedre grunnlag har de. Det skjer svært mye uke for uke nå i det amerikanske markedet for Cysview. Å guide under aksellererende vekst er neppe enkelt. Da venter man lengst mulig til man har mest mulig tall og data på bordet!
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.10.2018 kl 10:28 4074

Dessuten kan de la det være ny sjefens først oppgave, legge frem sitt syn på selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.10.2018 kl 10:30 4056

https://www.completeurology.net/

takk solvoll - tekinvestor
kan være limt inn her før
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Synspunkt
03.10.2018 kl 10:33 4033

Fornuftig innlegg. Har du tro på selskapet. Sitt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare