TrÄden er privat, og bare inviterte kan svare

For seriĂžse Zenith Energy investorer.

Aqualight
ZENA 25.12.2020 kl 14:12 323019

KĂŠre nye og "gamle" Zenith investorer & Zenith medskribenter,

OPDATERING fra 2025, er lagt under indledningen:

Hermed som lovet, denne lukkede trÄd, hvor alle kan lÊse med, og alle er velkommen til at sÞge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formÄl at fortÊlle hvor store idioter alle andre er , sÄ er dette ikke stedet for dig, vi behÞver ikke vÊre enige i alt, men tonen pÄ denne trÄd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belÞnnet med et "rÞdt kort" og derfra er det direkte ud.

Jeg har udvalgt seriÞse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par Är. og er bÄde kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
__________________________________________________________________________________________________________________________

OPDATERING Fredag den 3 Januar 2025:

- Der er sket utrolig mange ting de sidste 3-4 Ă„r i firmaet, og der er sendt mange bolde i luften, hvilket kan vĂŠre positivt hvis man husker at gribe bare nogle af dem igen, det har ledelsen dog haft urimelig svĂŠrt ved, og den prĂŠmis skal man kende fra start, ellers kan man godt blive slemt skuffet.

Zenith Energy har indledt tre separate retssager mod Republikken Tunesien og/eller ETAP, det nationale olieselskab, som er beskrevet herunder,

- Er der d.d. reelt, 7,3 milliarder grunde til at kÞbe aktier i firmaet? det spÞrgsmÄl lader jeg vÊre op til den enkelte investor, men vi ved at der ligger reelle krav (set med vores briller) pÄ 639.000.000 $ ( 7.259.837.106 nok kr.) sÄ langt sÄ godt.

-: Vi ved ogsÄ at vi har vundet ICC-1 Arbitration, som udlÞser 9,7 millioner $ ( ca 110 mill nok kr.) Dette er grundlaget for at vinde de kommende sager, derfor er denne MEGET vigtig, fremadrettet.

-: Der gÄr rygter om at Tunesien har tilbudt et "forlig" med 120 mill $ fordelt over 8 Är (1.363.349.691nok kr.) som skulle vÊre afvist af firmaet

-: Vi ved at sagen vedrĂžrende skade mod firmaet CNAOG ICC Arbitration 130 mill $ ( 1.476.962.165 nok kr.) skal prĂŠsenteres for en domstol, her i slutningen af februar 2025, og firmaet forventer en dom, omkring sommeren 2025.

-: Vi ved at firmaet har en ICSID Arbitration, (ICSID-voldgiften,) kÞrende mod Tunesien, for ikke at overholde de underskrevet aftaler men specielt artikel 8 mellem UK - Irland & Tunesien, som er underskrevet 1989. (ICSID er en forkortelse for - >International Centre for Settlement of Investment Disputes<) kravet er pÄ 503 mill $ ( 5.714.707.456 nok kr.) og forventes afsluttet i Q1 - 2026.

-: Vi ved at Tunesien har sparker deres advokater ud, efter at have arbejdet pÄ sagen i mere end 2 Är! den del kommer de jo nok til at fortryde, rygtet siger at de har vÊret Êrlige overfor regerings apparatet og godt kan se at de nÊste sager kommer til at falde ud til firmaets fordel frem for Tunesien, med en sejer vedrÞrende ICC-1 Arbitration, i December 2024, er det en ren tilstÄelsessag, med de kommende afgÞrelser, hvilket stiller firmaet i en urimelig god situation. det har advokater selvfÞlgelig godt kunne se.

Sagerne i overskrifter ser sÄledes ud:

1. The ICC-1 Arbitration was commenced following ETAP’s failure to comply with its contractual obligations to pay for oil produced and sold by the Company’s fully owned subsidiary, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd, in Tunisia. - 9,7 mill $ VUNDET

2. The Company has formalised a claim for damages in the amount of US$130 million (the “Claimed Amount”) in connection with the CNAOG ICC Arbitration. The CNAOG ICC Arbitration is distinct from the other arbitrations initiated by the Company, being the recently concluded ICC Arbitration against ETAP resulting an award in favour of Zenith

3. The ICSID Arbitration was launched following a series of actions undertaken by the Tunisian government to the material detriment of the commercial interests of the Investors in the Republic of Tunisia, including, inter alia, unreasonable, and arbitrary obstructions in relation to the development of the Sidi El Kilani and Ezzaouia concessions. - 503 mill $

___________________________________________________________________________________________________________________________

Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.

Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tÊnker ikke at man vÊlger at tranportere sÄ stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige omrÄder, over land. Hvis alt gÄr godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil vÊre op i mod 60 dage, nÄr det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.

Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at fÄ stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke pÄ den grÞnne knap og begynde sidetrack pÄ Tilapia ll.

Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.

SÄ ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mÊngde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sÄdan det skal vÊre.

Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, sÄ ser det ikke sÄdan ud, nÄr man ser pÄ den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se sÄledes ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)

Aqualight đŸ‡©đŸ‡°đŸ‡łđŸ‡Ž

Redigert 04.01.2025 kl 21:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.03.2021 kl 12:45 5121

InnsidekjĂžp!!!

March 25, 2021

ZENITH ENERGY LTD.

("Zenith" or the "Company")

Director/ PDMR Shareholding

Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN; OSE: ZENA), the listed
international oil & gas production company focused on pursuing African
development opportunities, announces that its Chief Executive Officer, Mr.
Andrea Cattaneo, has notified the Company that yesterday, March 24, 2021, he
purchased a total of 3,500,000 common shares of no par value ("Common Shares")
in the capital of the Company at an average price of NOK 0.1210 per Common Share
(equivalent to approximately ÂŁ0.01) on the Euronext Growth of the Oslo Stock
Exchange.

Following the aforementioned dealing, Mr. Cattaneo is directly beneficially
interested in a total of 61,484,115 common shares in the capital of the Company,
representing 5.28 percent of the total issued and outstanding common share
capital of the Company admitted to trading on the Euronext Growth Oslo.

Further Information:

Zenith Energy Ltd
Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer Tel: +1 (587) 315 9031
E-mail: info@zenithenergy.ca

Allenby Capital Limited - Financial Adviser & Broker
Herman*
25.03.2021 kl 12:49 5130

Selskapet liker ikke mine kritiske spÞrsmÄl. Hadde derfor satt pris pÄ dine synspunkter.
Herbius
25.03.2021 kl 15:15 5017

Takker AQ 👍👍😃
Du mĂ„ jo ikke stoppe nĂ„r vi nĂŠrmer os mĂ„lstregen 😃😃

Herman : hvorfor gav de store alt gassen vĂŠk til Txp ?????
Fordi de kan ikke vére overalt 👍
Tilapia kan blive stort, men intet er sikkert 😃
kim2002
25.03.2021 kl 20:17 4891

Nok en dag hvor volum er lavt og kursen (ja, den orker jeg ikke kommentere).

Flott med innsidekjÞp, men det vil vel rett og slett si at nyheter fÄr man ikke fÞr over pÄske?

Det er godt Ä ha en seriÞs trÄd, hvor innleggene ikke fokuserer pÄ person men sak. Det er idiotisk Ä lese andre trÄder hvor skribenter driver med personangrep og/eller kommenterer uten Ä eie en eneste aksje i selskapet.

Utrolig flott at noen er pÄ hugget Ä graver frem informasjon og "smÄ" nyheter, fÞr vi virkelig fÄr vind i seilene.

Skulle gjerne kjÞpt mer pÄ disse nivÄer, men nÄ er pengepungen slunken. Kanskje jeg etter hvert mÄ selge meg ned i Reach og North (etter utbytte selvfÞlgelig)

Lykke til videre alle tÄlmodige.

Svartsyn
25.03.2021 kl 20:33 4896

Hei Erbitus og Aqualighth pluss resten av Zenith gjengen.
Dagens innside kjĂžp var bare en fortsettelse av den siste tids gode nyheter.
Jeg liker det jeg ser bedre og bedre.
Glem aksjekursen, den gjenspeiler ikke potensialet i det hele tatt. Dere vet hvor mye jeg har lengtet etter at vi/Zenith mÄtte fÄ noe cash-flow. Det siste kjÞpet/handelen ser pÄ papiret utrolig bra ut.
Som jeg fÞr har sagt, dersom vi fÄr de 2 siste stemplene i Tunisia sÄ gÄr dette pÄ skinner.
Skal innrÞmme at jeg var litt pÄ kjÞperen idag nÄr jeg sÄg 11 tallet. For oss som har fulgt aksjen lenge sÄ ser det snart latterlig billig ut.
Vi blir "kĂžddet"med litt av maskinen/ gjengen , men det har vi opplevd fĂžr.
En dag slÄr realiteten inn for resten,da har de tapt.
Det begynner Ă„ lukte "cash"....
Eneste jeg ikke liker er pratet om den berĂžmte krona pr. aksje, la oss ta neste hopp til 20-25 Ăžre.Og bygge oss stĂždig opp derifra.
Grunnmuren blir bare bedre og bedre.
Ha en flott kveld alle som en
Herbius
25.03.2021 kl 20:38 4886

Hej Svartsyn 😃 Tror snart du skal til at éndre dit Nick 😂😂

Enig super positivt, og det der er mere positivt, at AC nappede 3,5 mio Shorter aktier 😃😃😃💰💰💰

Tror snart det smeller, ogsĂ„ kan den ikke holdes nede mere 👍👍💰💰
Nano Rekyl
25.03.2021 kl 21:01 4841

Hentet denne fra LSE.

I've been trying to find out who one out of 600 companies to no avail. Just found this:

https://www.deereporters.com/nigerian-govt-awards-57-oilfields-to-161-undisclosed-bidders/

"“One hundred and sixty-one companies were allocated marginal fields and I will not give you the details of how many have paid. I’ve told you that up to 50 per cent of those winners have paid,” Sylva said." (...) “There were consultants involved in the whole process and bidders emerged, and that’s all I can say. It was a very transparent process and I think a lot of people are also hailing the process,” he added.

Excellent and very transparent strategy - for those who don't want to pay we have great news: sorry mate, there are circa 439 others waiting to pay... And once paid by 99% the list of winners (those paying I mean) will be published.
Slettet bruker
25.03.2021 kl 23:02 4668

KjĂžpte AC i markedet de 3,5 millioner? KjĂžpte han aksjene via i Norsk eller Engelsk bĂžrs?
Aqualight
25.03.2021 kl 23:13 4651

Det fremgÄr af RNS : he purchased a total of 3,500,000 common shares of no par value ("Common Shares") in the capital of the Company at an average price of NOK 0.1210 per Common Share (equivalent to approximately £0.01) on the Euronext Growth of the Oslo Stock Exchange.

https://polaris.brighterir.com/public/zenith_energy/news/rns_widget_home/story/w1j8v3w

Aqualight
25.03.2021 kl 23:30 4623

Nej ok. Men sÄ mÄ vi jo arbejde sammen om at fÄ nogle svar, pÄ nÊste investor call.

Hvis du ser pÄ det sidste interview AC deltager i med steffi, er en del af svaret pÄ dit spÞrgsmÄl, det med nÊrheden, og de personlige relationer, det handler ikke kun om $, hvis du samtidig ser pÄ historien med super major og Brazzaville, har der vÊret mange skuffelser begge veje, jeg mener AC oplyste at der var 9 andre der bÞd sig til vedrÞrende TLP ll, sÄ helt alene har han ikke vÊret. Link til interview : https://m.youtube.com/watch?v=ZvaZpwYF5I8

Joffe3
26.03.2021 kl 20:12 4276

Alle Sammen !

Dette kommer til Ă„ bli kjempebra. :-)
Tommel opp.

" Hold"

Joffe3.
Stockdance
26.03.2021 kl 20:33 4275

Joffe,

Husker du denne?

https://m.youtube.com/watch?v=ptr5CpFM2uI

For meg var det den musikalske markeringen pÄ forrige oppgangsperiode. Det var den gangen Chris 86 (85) skrÄsikkert hevdet kursen skulle til 1 Þre, og 10 Þre var utopi pÄ grunn av alle aksjene i selskapet.
Stockdance
26.03.2021 kl 22:22 4169

Dette er gammelt nytt fra mai 2020, men betyr dette at alle forberedelser er unnagjort og at AC pÄ grunnlag av dette med stor sannsynlighet har rett nÄr han sier de har lÊrt av tidligere feil og bÞr ha stor mulighet for Ä lykkes nÄ ogsÄ for Djeno?

«Andrea Cattaneo further said that the company’s technical team is making all the required operational preparations to launch planned drilling activities in well TLP-103C at the Tilapia oilfield.»

https://www.nsenergybusiness.com/news/zenith-energy-forays-into-tilapia-oilfield-by-acquiring-aaog-congo/
Herbius
27.03.2021 kl 13:49 3956

Datoen er 27 Marts Kursen er pt 12 Ăžre. Svarer til 140 mio.

Her kommer en lille opsummering hvor vi stÄr pr dags dato.

Tilapia er pÄ vej indenfor en mÄned, oveni burde komme 5,7 mio $ eller en stÞrre andel af licensen.
Andre Licenser i Congo er ogsÄ pÄ tegnebrÊttet.

I Tunesien har vi lige kĂžbt 210 fat, hvor der kan komme yderlige 290 fat med boreprogram og rengĂžring af gamle brĂžnde...
Plus vi har 25.000 fat liggende og vente pÄ at blive solgt.

Vi venter pÄ stempler, ogsÄ har vi smÄ 250 fat mere.

Der burde ogsÄ ligge andre felter til os her..

SÄ har vi Nigeria, nyheder burde komme indenfor 7-14 dage her, tror pÄ et samarbejde med Fleet Oil her.

Alt har vi til gode pt

1: 5,7 mio $ i Congo
2 : 3,2 mio $ retsag mod tidligere operatÞr pÄ Tilapia, belÞbet kan blive meget stÞrre.
3 : · Approximately 25,000 barrels of oil are currently held in storage with a commercial value of approximately US$1,250,000.

4 : smÄ 4 mio $ fra produktion i Tunesien..

NÄr man opsummerer alt dette, sÄ er 140 mio kr meget meget billigt, og kun et spÞrgsmÄl om tid inden kursen finder et helt andet leje...
Med succes pÄ Tilapia kan denne aktie blive en guldgrube pÄ sigt....
AC har nok ogsÄ gang i andre ting som vi ikke aner noget om endnu...

Rigtig god pÄske til alle trofaste aktionÊrer...

Redigert 27.03.2021 kl 14:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
Nano Rekyl
27.03.2021 kl 13:58 3969

Herbius veldig godt oppsummert!

Alle som en ha en riktig sÄ god pÄske! SÄ satser vi pÄ litt mere News i lÞpet av april!
Aqualight
27.03.2021 kl 16:32 3855

God pĂ„mindelse Herbius, tak for den 😊đŸ’Ș

Selv uden retssagen, som er lidt “fluffy” at medregne sĂ„ er der altsĂ„ + 87,5 mill Nok kr. ret meget indenfor synsfeltet. Alene af den grund kommer det til at gĂ„ hurtigt nĂ„r de sidste detaljer vedrĂžrende TLP ll kommer pĂ„ plads,

SLK kender ingen ventetiden pÄ, men vi ved der er pres pÄ for at fÄ tingende igennem.

Derfor er det ogsÄ meget positivt at EZZA levere + 800 Nok kr. hver 7 dag, fÞr udgifter, bevares - men det kan holde lyset tÊndt og betale de forpligtigelser der er.

Der mÄ gerne komme en RNS, som gÊlder den anden halvdel af SLK aftalen, sÄ vi juridisk har tÞrre sko, indtil de fÄr stemplerne.

Med hensyn til Nigeria, sÄ kan det vÊre verdensklasse og det forventer jeg det er, samt at man ganske hurtigt, kan gÄ pÄ feltet Þjeblikkeligt, gerne med en work over rig - men ogsÄ her synes jeg processen fra myndighedernes side har vÊret under alt kritik, men jeg er spÊndt pÄ resultatet, og med hensyn til finansieringen sÄ er jeg ganske rolig, da der i en tidligere RNS er meldt ud at de har fÄet positive indikationer : RNS Number : 3725Z -Zenith Energy Ltd - 18 September 2020

Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer, commented:

"The Bid Round represents a very rare opportunity for Zenith to acquire a large, underdeveloped, near-term production asset in Nigeria. Indeed, the last opportunity of this kind was in 2003.

We have worked closely with our Nigerian partner to complete the necessary commercial and technical analysis required for submission of our Bid and in selecting the most compatible asset.

In the event our Bid is accepted, we have already received positive indications from a number of pan-African financial institutions regarding obtaining the necessary financing to develop the asset and achieving commercial production.

SpÊndene tider fremadrettet, God pÄske til jer

Herman*
27.03.2021 kl 16:34 3892

Ikke for Ă„ Ăždelegge moroa, men bare et par kommentarer:
1) Market cap er vel litt hÞyere da det tidligere er hentet kapital uten at det p.t er utstedt aksjer. Samtidig er ogsÄ siste emisjon ikke registrert. Korrekt?

2) Blir vel feil Ä snakke om 5.7 mill usd nÄr Zenith har opplyst om at 2 milioner usd vil bli trukket fra belÞpet som signaturbonus for Tilapia II. Tror aldri vi ser noe til resten av pengene. De vil bli byttet mot signaturbonuser pÄ andre lisenser eller lignende.

3) I Nigeria har de sĂžkt med en lokal partner. Vet vi om Fleet har deltatt i denne lisensrunden?

4) rettssak mot tidligere operatÞr: belÞpet kan bli stÞrre, men det kan ogsÄ bli vesentlig mindre.

For Þvrig riktig god pÄske til trofaste og ikke fullt sÄ trofaste aksjonÊrer.
Stockdance
27.03.2021 kl 17:56 3824

Du Þdelegger absolutt ikke moroa for min del i hvert fall da jeg mistenker at AC klarer Ä fÄ mer ut av utestÄende penger ved nye investeringer enn ved Ä sette de i banken, og sÄ lenge emisjoner bidrar til styrking av bedriften er vel heller ikke det sÄ ille?
Herman*
27.03.2021 kl 19:20 3745

Neida, det er bare det at jeg fÄ inntrykk av at noen tror at Zenith fÄr cash fra myndighetene i Congo. Men jeg er enig i at dette er helt greit. De kan fÄ flere lisenser for 3.7 mill usd. ( 5.7-2)
Aqualight
27.03.2021 kl 19:53 6591

Det hele kommer da an pÄ hvordan de har overtaget fordringen, de dokumenter har vi ikke set - Normal procedure er ikke at man bytter lige over, hverken til felter eller andet, uanset vÊrdi - Normalen er at man fÄr overfÞrt fordringen og sÄ betaler man dele eller hele fordringen tilbage som et almindeligt kÞb/salg, det har en hel del at gÞre med de almindelige skattemÊssige fordele at gÞre.

Men med AC for bordenden, kan jeg kun se for mig at vi fÄr value for money + lidt ekstra.

Vi bliver heldigvis alle sammen meget klogere, indenfor “relativ” kort tid, er min overbevisning.

Stockdance
27.03.2021 kl 22:19 6479

Det vil vel ofte vÊre slik at det kommer an pÄ kortene til spillerne rundt bordet. At Zenith nÄ tjener penger gir AC et nytt kort. Det er ogsÄ mulig Ä lese hvilke kort motspilleren, Kongo, sitter med. Dessverre for de er deres Þkonomiske situasjon sÊrdeles dÄrlig, og det vil vel til syvende og sist vÊre i deres fortjeneste Ä fÄ fortgang pÄ saken slik at de vil generere sÄrt tiltrengte inntekter. Her tror jeg som du og flere at AC er ekstremt dyktig og vet Ä oppnÄ maks ut av situasjonen.
Svartsyn
27.03.2021 kl 23:09 6648

Hei Stockdance.
Han er den beste spilleren ved bordet, han har nÞdvendigvis ikke de beste kortene..Det har han bevist,dersom Tilapia handelen blir endelig.Pluss alle de andre dealene i Tunisia,han har benyttet denne pandemien til det motsatte av konkurrentene vÄre.
Det siste halvÄret har han virkelig levert varene for Ä bli noe annet enn en oljemygg.
Vi har et potensiale til Ä virkelig Ä vokse oss stÞrre, det henvises til tall i luften som er lystig lesning men ikke sÄ mye mer.
Det som fortsatt gjelder er olja opp av bakken.
Lykkes vi/Zenith med det ,sÄ er tilbakeblikket til tiden med en aksjepris pÄ 12 Þre noe vi ler av.
Potensialet er ganske sÄ enormt dersom vi fÄr 2 stempel/godkjenninger i Tunisia og Tilapia 2 avtalen blir godkjent.
Vi fÄr tenke positivt og hÄpe at bore-crewene er dyktige sÄ vil dette bli en historie med en lykkelig slutt.
Det ser i alle fall ut som at "caset" begynner Ă„ lukte gull.
Skal personlig innrÞmme at kjÞpsfingeren ble aktivÚrt nÄr jeg sÄg 11 Þre pr.aksje Det er latterlig billig er min mening.
Ingen ting av hva som kan hende er priset inn.
Vi er priset som at alt gÄr i vasken
Det tviler jeg stort pÄ, det ser egentlig bedre og bedre ut.
Vi er virkelig DERISKET enormt, hvis vi ser tilbake fra da vi var delisted fra Oslo bĂžrs.
FÞrste laget pÄ grunnmuren er NESTEN ferdig, og nÄr det er ferdig da vil det gÄ fort videre.
Ha en flott pÄske alle Zenithere.Dette Äret 2021 kan bli utrolig artig,for den som ikke sitter Ä ser pÄ REAL-TIME kursen hver dag.
Ta pÄ de lange brillene og putt aksjene i skuffen.
Ting Tar Tid/sÄnn er det bare.
Redigert 28.03.2021 kl 00:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Stockdance
28.03.2021 kl 06:12 6599

NÄr vi nÄ har justert klokken en time frem mot sommeren blir det forhÄpentligvis en time mindre venting pÄ at avtalene skal fullfÞres.

Dersom en spinner litt videre pÄ bildet av pokerspillet kan en si at AC sitter igjen mens de andre har dratt hjem pÄ grunn av korona. AC fÄr da muligheten til Ä bygge personlige relasjoner med dealerne, som igjen er avhengige av Ä holde casino-lokalene Äpne.

Vi fĂ„r satse pĂ„ at Zenith stĂ„r ovenfor en «oppstandelse» i pĂ„sken. En riktig god pĂ„ske Ăžnskes dere alle. 🐣
Gullit
28.03.2021 kl 10:07 6616

Har dÄrlig erfaringer med dealere pÄ casino....
Tenker AC er dealeren slik situasjonen er nÄ, sÄ fÄr de ta til takke med knappenÄler og glansbilder mens vi hÄver inn dollars... sÄnn ca...

Ha en fin pĂ„ske alle mann😎😎
Aqualight
28.03.2021 kl 12:06 6547

Er der mon nogen der har lavet en NAV beregning i forummet?

Med EZZA aftalen lukket, og betalt, er der ogsÄ tilskrevet 45% af af de oplyste estimeret reserver, (oplyst i 2017 af ETAP 3,351 mill boe) hvilket jeg runder ned til 3 mill boe, - 45% af 3 mill boe giver 1.350.000 boe til en vÊrdi ved 60$ pÄ 81 mill $ ( 699 mill nok kr.) her er der endnu ikke lavet en officiel NAV udregning endnu.

SLK reserverne er oplyst af ETAP i 2017 til at vÊre 4 mill boe - her runder jeg tallet ned til 3,5 mill i reserve, hvilket med stemplerne opskriver reserverne til Zenith med 1.575.000 mill boe, til en vÊrdi ved 60$ pÄ 94,5 mill $ (815,5 mill nok kr) her er der heller ikke lavet en officiel NAV udregning endnu.

Tilapia ll, er en historie helt for sig selv - ud fra tidligere oplyste tal fra f.eks. ALIGN, er det forholdsvis enkelt at lave en omregnings faktor, hvor der er taget forbehold for antal aktier, reserver, break even price (som er beregnet til lige under 20$ pr. boe) oa. -

Det er udregnet, (af ALIGN) at ved 1600 F/d, generere (65$ pr. fat) det et >free cash flow< pÄ 208.000 $ pr. mÄned, (1.8 mill nok kr. pr. mdr) - (Ved 4800 f/d - 3 x 1600 f/d = 4800 f/d = 624.00$ pr. mdr. = 5,38 mill nok kr pr. mdr). her er der taget hÞjde for det Þget antal aktier - AAOG tallet hed 1 mill $ pr. mdr. antallet af aktie gÞr forskellen.

For at fÄ den endnu tÊttere pÄ jorden betyder det at pr. 200 f/d med en fordeling pÄ 56%-44%, har det en samlet vÊrdi pÄ 0,0476 nok kr. pr. aktie i Zenith - (husk at reservetallet er med, sÄ det er IKKE udregnet ud fra 208.000 $ pr. mdr. alene) omregningstallet er sat til 4,8 i forhold til antal aktier(divisionstallet) som er det tÊtteste man kommer med de nuvÊrende oplysninger.

Med en konservativ omregning og med ALIGNŽs grundlag, kan en NAV pris pÄ 1,19 nok kr. pr. aktie forsvares for hver 5000 f/d, med det fordelingstal i %, som er kendt. (smÄ 10 X dagens aktiepris, og kun for 1 well)

Konklusionen vedrĂžrende TLP ll, lige pt. er med det nuvĂŠrende antal aktier, samt den nuvĂŠrende kendte situation er at :

200 f/d = 0,0476 nok kr pr. aktie
1000 f/d = 0,238 nok kr pr. aktie
2500 f/d = 0,595 nok kr. pr . aktie (5 x dagens aktiepris)
5000 f/d = 1,19 nok kr. pr. aktie (10 x dagens aktiepris)
10000 f/d = 2,38 nok kr pr. aktie (2 wellÂŽs - 20 x dagens aktiepris)

OvenstÄende udregning er kun basseret pÄ TLP ll, og har intet med andre felter at gÞre, hvorfor det IKKE kan sammenlignes 1-1 med andre aftaler der bliver indgÄet.

Gullit
28.03.2021 kl 15:16 6414

AC selv har jo uttalt mÄl pÄ 15-20000. Det kunne blitt ett hyggelig 2021. Luringen er pÄ god vei..
Redigert 28.03.2021 kl 15:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
Herbius
28.03.2021 kl 15:57 6356

Godt arbejde AQ 👍👍👍

Vanvittigt potientiale, godt vi fik hamstret under 4 þre 😃😃😃😃😃😃
Herman*
28.03.2021 kl 16:16 6324

Er det noen av dere som har en kvalifisert mening om hva vi kan forvente fra brÞnn 2-8 pÄ Tliapia? Det har jo blitt sagt om 103 at den teoretisk kan produsere opp til 5000 f/d. Og samtidig vet vi at de ikke har kapasitet til Ä hÄndtere mer enn 2000 f/d, (ikke sant), men hvor mye vil det koste Ä koble seg opp pÄ en rÞrledning?
Herbius
28.03.2021 kl 16:24 6347

De alle kan teoretisk leverer op til 5000 Fat, ligesom lignende brþnde i nérheden af Tilapia 👍

Mener der ligger en rĂžrledning 7 km vĂŠk

Men den tid den sorg, nu lad os fĂžrst fĂ„ Tilapia lukket, og fĂžrste brĂžnd boret 🙏🙏

Hvis det andet bliver aktuelt, er vi alle mange millionérer 😃😃😃
Redigert 28.03.2021 kl 16:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
Svartsyn
28.03.2021 kl 16:40 6536

Hei Herman
Her er min lite kvalifiserte mening. HVIS vi fÄr en brÞnn til Ä produsere 5000 fat olje pr.dag. Trenger vi ikke bekymre oss for noen verdens ting .
Om sÄ lokalbefolkningen mÄ bÊre de siste 3000 fatene vekk i 10 liters bÞtter. Og sykkle de til lagringsplassen.
Sagt pÄ en litt annen mÄte,dersom Zenith fÄr ut 5000 fat fra den brÞnnen du nevner,da mÄ Aqualight fÄ vann-avkjÞling pÄ kalkulatoren hans.
Sagt enda enklere, HVIS en brÞnn leverer 5000 fat olje sÄ har det blitt skapt en utrolig stor seddelpresse som kan lÞse de fleste problemer.
Deler av innlegget er skrevet ironisk p.g.a. det heller dÄrlige pÄskevÊret .
Ha en flott pÄske alle som en.
Aqualight
28.03.2021 kl 16:43 6531

Max op til 2500 f/d med tankbiler, er der meldt ud tidligere fra AAOG, sÄ det er nok mellem 2000-2500 f/d.

Med hensyn til rÞrledning, har Herbius helt ret, 7 km vÊk, kan vi komme pÄ, tidligere er dette meldt ud : The Term Sheet envisages that AAOG will deliver a minimum of 4.5 million barrels of Djeno crude oil to the Offtaker at a price to be agreed. In return, the Offtaker will provide a facility of up to US$25 million to AAOG as advance payment for such oil. The facility will have a maturity date of 31 December 2022, a three-year tenor and a coupon of LIBOR plus 6-7 per cent. All sums will be secured against the Company's Tilapia licence.

The Company believes that this would be an efficient financing structure for the development of Tilapia which would include, if the field economics supported it, the drilling of further wells and the construction of a 7km pipeline to tie into a nearby export terminal.

The indicative term sheet envisages technical, environmental and financial due diligence ahead of entering into the definitive offtake and prepayment agreement.

Med hensyn til andre felter er fĂžlgende meldt ud :
The plan is that TLP-103C will produce from the upper reservoirs and basically co-mingle production from R2 and the Mengo, following a double completion and a one-off frack of the Mengo. For the first 14 to 18 months, an initial aggregate flowrate of more than 1,500 bopd is expected just from TLP-103C alone.

Experts have estimated the level of initial production to be approximately 1,200 bopd from the R2 based on first production at TLP-101 and results from SNPC’s two other wells in the R2. In fact, TLP-103C has a thicker oil column than the TLP-101 which is likely to slow the decline. Wells in the Mengo tend to produce between 600 – 800 bopd and a figure of 400 bopd figure has been selected. That actually all adds up to 1600 bopd, so it does seem that the board is being somewhat conservative to us.

Samt

Neighbouring fields are producing from the Djeno at something like 5,000 bopd per well and we have viewed a successful discovery in the Djeno as being potentially able to deliver a transformational increase in production. TLP-104 is planned to be drilled using a more powerful rig. Not only will this well be targeted at bringing the Djeno into production, but also test the deeper potential reservoirs in the Djeno and the Vandji.

Herman*
28.03.2021 kl 16:52 6551

Takk. Zenith har ikke hatt noen teknisk suksess tidligere, men nÄ fÄr vi hÄpe de ikke sparer noe pÄ kjÞp/leie/ansettelser av teknisk kompetanse.
Aqualight
28.03.2021 kl 16:57 6535

Svartsyn, vandkĂžling ligefrem 😊 men ja 5000 f/d med dagens oliepris (63$) vil da generer 2.7 mill om dagen (1,5 mill til firmaet, fĂžr udgifter) og 42,3 mill hver 28 dag og lidt over en halv milliard nok kr. om Ă„ret (508 millioner nok kr - fĂžr udgifter ) 👍 sĂ„ du har ret i at sĂ„ gĂ„r det stĂŠrkt.

Svartsyn
28.03.2021 kl 17:14 6497

Hei Aqualight.
Ja ,takk for alle dine flotte beregninger, tror ikke folk skjĂžnner hvor MYE 5000 fat olje pr.dag er.
Det er en UTROLIG seddelpresse.
Vi fÄr vÊre glad for at vi slipper Ä lagre 5000 oljefat i hagene vÄre,det ville bli fort fullt.
Ha en utmerket kveld alle som en,er i sÄ godt humÞr at det blir litt rÞdvin ikveld (tror jeg)?
Stockdance
28.03.2021 kl 20:02 6326

Aqualight, takk for dine estimater. Det er lett Ä bli utÄlmodig nÄr en vet hva som kan vÊre i ferd med Ä skje, og akkurat det er noe som ikke kler investorer i denne aksjen.

Kan hende er det jeg som har sovet i timen, men jeg sitter med inntrykk av at det ikke er fokusert sÄ mye pÄ Vandji. Etter Ä ha googlet litt kom jeg over en analyse av reservoaret utarbeidet i 2019. Jeg merker dette blir litt teknisk for min del, men uansett spennende Ä se gjennom. Her legger jeg spesielt merke til fÞlgende:

"Reservoir at Vandji level is very likely to be present between Eastern hinge and Atlantic hinge as the West Africa margin started to rift apart from south America margin."

http://www.searchanddiscovery.com/documents/2019/51549tukimin/ndx_tukimin.pdf

Er det noen som har informasjon om mengde og kvalitet pÄ olje i Vandji i det omrÄdet Zenith Þnsker Ä operere?

Nedenfor ser dere litt informasjon jeg har funnet ved noen raske sÞk pÄ Google:

I 2005 ble det publisert en artikkel i Oil & Gas Journal som beskriver resultatene fra olje- og gassfeltet Mboundi i Congo (Brazzaville) hvor det ble utfÞrt en test pÄ de grunnere delene av Vandji reservoaret.

"Tested at the shallowest section of the Vandji reservoir, Well 1001 had an initial flow of 4,000 bo/d, indicating a further extension of the reservoir in that direction."

""Preliminary interpretation of well log data indicates a thickening of this reservoir section in this area, with excellent permeability and porosity," said partner Burren Energy PLC, London, which holds a 35% interest in the permit."

BrĂžnn 1003 ga derimot negativt resultat:
"Well 1303, recently drilled at the northeast end of Mboundi field, encountered a tight, unproductive reservoir and will not be commercially developed."

https://www.ogj.com/exploration-development/article/17244348/congos-brazzaville-mboundi-reservoir-extended
gravemaskinen
29.03.2021 kl 20:55 5890

Aqua eller andre..er det noen som har fÄtt svar pÄ hvor mye zena sitter igjenn med av disse 400 000 dollars fra tunisia kjÞpet?? Det er nÄ faktisk nesten 40 mill i Äret, sÄ uansett hvor pessimistiske det gÄr ann Ä bli mÄ jo denne tas in i regnestykket nÄr en skal gjÞre et forsÞk pÄ Ä beregne verdi pÄ selskapet??
Aqualight
30.03.2021 kl 17:45 5503

Hvis vi tager udgangspunkt i nedenstÄende, kan alle fÞlge med, Panoro som ligeledes har produktion i Tunesien ligger med en breakeven Price pÄ under 25$ dette er inkl. alle omkostninger, dette har deres CEO oplyst 10/3 2020 -

EZZA -

Produktion i alt 3197 boe, for de 7 dage
Produktion til Zenith 1438,65 boe (45%) udgift 25$ x 1438 = 35950$
Produktion til Zenith pr. dag 205,52 boe/d
Produktion i alt i dagsgennemsnit over de 7 dage lander samlet pÄ 456,71 boe/d

Dagsprisen pt. er lÞseligt 64$ / fat, sÄ et Êdrueligt ca bud, med afrundet tal vil komme til at se sÄledes ud pr. 7 dag.

64$ X 1435 Boe = 91.840$

1435 Boe X 25$ Break even = 35.875$

91.840 - 35.875 = 55.965 $ = ca. 480.000 Nok kr. hver 7 dag til firmaet

= ca. 1,9 mill nok kr. hver 28 dag til bankbogen

Konjagi
30.03.2021 kl 18:43 5431

Flott oversikt Aqualight.

Kan for noen virke som smÄpenger, med 1.9 mill i cashflow hver mnd, men det er da et meget stor Þkning fra 0.0 mill fÞr EZZA avtalen. Dette er en svÊrt god start pÄ byggverket. Det som er skuffende er hvordan markedet reagerer, ingen positiv bevegelse. Har Zenith noen gang hatt produksjon pÄ dette nivÄ? Noen som kjenner hele historien til selskapet?
Aqualight
30.03.2021 kl 19:07 5403

2019 bÞd pÄ denne :

The Company can confirm that continued flow testing of the well recorded a production rate of approximately 285 barrels of oil per day, adding significant uplift to Zenith's total in country production figure.

Yearly revenue of approximately US$5,500,000 is expected to be generated from C-37, and a stabilised flow rate of 285 represents a 114% increase in the Company's daily oil production.😊

SĂ„ selvom der var mĂžrke dage i AZ, sĂ„ kom der ogsĂ„ et lysglimt i ny og nĂŠ, men det er der nogen der glemmer at fortĂŠlle 😊

Vores cashflow er ikke de 1,9 mill kr!!! Det er 3,150 mill kr - pr. 28 dag, med det brugte eksempel.

Konjagi
30.03.2021 kl 20:07 5371

Ok, sÄ det var noe Flow i AZ, men ble overskygget av de andre utfordringer som oppstod.
Ja, jeg ser at cashflow vil vĂŠre ca 3,150 mill, men bunnlinjen vil da vĂŠre 1,9 mill. Penger det da
Aqualight
30.03.2021 kl 21:50 5306

Ja det kan man sige, jeg mener det var Z-21 brĂžnden som “skĂžd” en ventil (ventilhus) af juletrĂŠet pĂ„ grund af tryk, sĂ„ der var drĂžn pĂ„.. desvĂŠrre var der FOR mange udfordringer med de oplysninger firmaet havde fĂ„et, og sĂ„ virkeligheden. Men det er fortid nu 😊

Aqualight
30.03.2021 kl 22:05 5287

Lige en fĂŠlles melding :

Der er lige nu, 30 skribenter som har adgang til denne trÄd.

Der er mere end 125 som lige nu, Þnsker adgang. Jeg nÄr ikke at lÊse jeres gode anmodninger igennem om hvorfor i Þnsker adgang, beklager.

Apropos ventetid, mere sÄ i ikke sidder og venter pÄ at blive godkendt.

Vi forstÄr alle behovet for et lukket forum, uden alt for meget stÞj.

God aften derude.

Slettet bruker
30.03.2021 kl 23:47 5343

God pÄske til dere alle og takk for at du ikke Äpner opp for masse stÞy pÄ denne trÄd.

Vi gÄr en spennende tid i mÞte med flere nyheter pÄ flere fronter.
flingaas
31.03.2021 kl 12:43 5232

Var det ikke snakk om rapportering av Ăžkonomi i dag 31. mars?
Fakevenues
31.03.2021 kl 13:00 5202

Siste dag av regnskapsÄret til Zenith idag.
Nano Rekyl
31.03.2021 kl 13:30 5157

Heisan alle Zenith aksjonĂŠrer!

Da vil jeg Þnske alle sammen en riktig god pÄske!

Husk Ă„ kos dere selv om dere er fra DjevelĂžyen, Vendsysel eller Finnmark!

Tider skal komme....

Hilsen Nano Rekyl
Redigert 31.03.2021 kl 14:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
Liverbirds
31.03.2021 kl 13:52 5162

Vil fĂ„ Ăžnske dere en riktig god og avslappende pĂ„ske đŸŁđŸ»

Vil fÄ takke for alle gode innlegg. Samtidig sÄ Þnsker jeg Ä komme med en oppfordring om at dere som er sÄ dyktige deltar ogsÄ i stÞrre grad i trÄder hvor de som kun syter rÄder. Dere har en enorm verdi.

God pĂ„ske 🌞
Aqualight
31.03.2021 kl 15:00 5156

Herbius 😊

22/3 - 28/3

64$ brugt -

SLK i alt 28,6 mill kr (+ 850.000 kr)(1559,7 Boe)
EZZA i alt 1,55 mill kr. (+ 788.000 kr)(1448,5 Boe)

God pĂ„ske til jer alle đŸ„đŸŁ