For seriøse Zenith Energy investorer.
Kære Zenith medskribenter & Zenith investorer.
Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.
Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.
Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.
Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.
Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.
Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.
Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.
Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.
Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.
Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.
Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.
Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.
Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 30.10.2023 kl 13:31
Du må logge inn for å svare
gravemaskinen
10.04.2021 kl 12:24
6151
Viss selskapet produserer rundt 1000 fat pr dag i Tunisia og 40 prosent av disse inntektene tilfaller zena burde det vel kunne forsvares verdi på selskapet rundt 300 000mill,, altså6en kurs rundt 25 øre pluss, eller er jeg helt på tur?
Herbius
10.04.2021 kl 14:43
6258
Herman.
Det skal du ikke ligge noget i, måske det er taget til efterretning at han ikke skal reklamerer for meget inden licensen er deres 👍
Han er jo overbevist om at de får hver en øre, hvordan de kommer må vi se..
Han siger jo selv at de har et fantastisk samarbejde med SNPC.
Gravemaskinen:
De har 45 % 😃
Men ellers enig i det med prissættelsen, men markedet vil se underskrifter samt penge på konto 👍
Det skal du ikke ligge noget i, måske det er taget til efterretning at han ikke skal reklamerer for meget inden licensen er deres 👍
Han er jo overbevist om at de får hver en øre, hvordan de kommer må vi se..
Han siger jo selv at de har et fantastisk samarbejde med SNPC.
Gravemaskinen:
De har 45 % 😃
Men ellers enig i det med prissættelsen, men markedet vil se underskrifter samt penge på konto 👍
Svartsyn
10.04.2021 kl 21:43
6093
Hei Stockdance.
Først beklager at det tok så lang tid før jeg rakk å svare.
Er både enig og uenig med deg, men vi er kanskje mere enig enn det ser ut som.Først av alt ,det er helt klart at forretningsmoddelen til AC er genial når det gjelder å kjøpe opp produksjon hvor mesteparten av infrastruktur og lignende ting allerede er på plass.Dette er hverken økonomisk eller mannskapsmesssig krevende.
Her er det rom for å rekruttere mannskap/ledelse lokalt.
Når det gjelder boreoperasjoner/mannskap så er jeg helt imot noen sosial tankegang om å rekruttere lokalt.
Her er det kun snakk om å få tak i mest mulig folk med bred erfaring, gjerne de beste som har vært ute en vinternatt før.
Det må overhode IKKE være snakk om noen lokal opplæring av lokalt befolkning.
Oljeboring er komplekst,og er avhengig av å ha kompetente mannskaper som vet hva de holder på med,og ikke noen opplæring.
Til det er konsekvenser enorme både økonomisk og mennsklige. En dramatisk feilbesluttning og Zenith er historie, da er det ikke snakk om "opplæring" der tror jeg vi er enige?
Vi kan putte inn folk i "papir-avdelingen" ,men ute i felt må det være folk som vet hva de holder på med.
Og ikke noen "nek" som er på opplæring.
Og Zenith har ikke råd til å velge fra øverste hylle når det gjelder å velge ut folk,det skjønner alle.
Håper du ble litt klokere, eller at du skjønner min mening.
Det vil helst gå bra,men det vil ta UTROLIG lang tid,er mitt råd.
Så lenge det går på frem og vi ikke får noen store "happeninger" imot oss,så vil dette ende godt.
Ha en flott kveld,alle Zenithere.
Først beklager at det tok så lang tid før jeg rakk å svare.
Er både enig og uenig med deg, men vi er kanskje mere enig enn det ser ut som.Først av alt ,det er helt klart at forretningsmoddelen til AC er genial når det gjelder å kjøpe opp produksjon hvor mesteparten av infrastruktur og lignende ting allerede er på plass.Dette er hverken økonomisk eller mannskapsmesssig krevende.
Her er det rom for å rekruttere mannskap/ledelse lokalt.
Når det gjelder boreoperasjoner/mannskap så er jeg helt imot noen sosial tankegang om å rekruttere lokalt.
Her er det kun snakk om å få tak i mest mulig folk med bred erfaring, gjerne de beste som har vært ute en vinternatt før.
Det må overhode IKKE være snakk om noen lokal opplæring av lokalt befolkning.
Oljeboring er komplekst,og er avhengig av å ha kompetente mannskaper som vet hva de holder på med,og ikke noen opplæring.
Til det er konsekvenser enorme både økonomisk og mennsklige. En dramatisk feilbesluttning og Zenith er historie, da er det ikke snakk om "opplæring" der tror jeg vi er enige?
Vi kan putte inn folk i "papir-avdelingen" ,men ute i felt må det være folk som vet hva de holder på med.
Og ikke noen "nek" som er på opplæring.
Og Zenith har ikke råd til å velge fra øverste hylle når det gjelder å velge ut folk,det skjønner alle.
Håper du ble litt klokere, eller at du skjønner min mening.
Det vil helst gå bra,men det vil ta UTROLIG lang tid,er mitt råd.
Så lenge det går på frem og vi ikke får noen store "happeninger" imot oss,så vil dette ende godt.
Ha en flott kveld,alle Zenithere.
Nano Rekyl
10.04.2021 kl 22:16
6091
Svartsyn:
Det jeg er enig i er å få installasjonen opp å kjøre med ekspertise som kan dette, men deretter må det gå ann å ansette arbeidskraft fra den lokale befolkningen? Det er jo til alles beste for å ikke ende med opprør at lokale ikke får arbeid!!! Eller er du helt imot dette, Svartsyn??? Norge fikk jo i sin tid hjelp fra Amerikanerne til oppstart på sitt oljeeventyr 😄😄😄
Det jeg er enig i er å få installasjonen opp å kjøre med ekspertise som kan dette, men deretter må det gå ann å ansette arbeidskraft fra den lokale befolkningen? Det er jo til alles beste for å ikke ende med opprør at lokale ikke får arbeid!!! Eller er du helt imot dette, Svartsyn??? Norge fikk jo i sin tid hjelp fra Amerikanerne til oppstart på sitt oljeeventyr 😄😄😄
Svartsyn
10.04.2021 kl 22:37
6070
Hei Nano Rekyl.
Er i grunnen overrasket over spørsmålet ditt.
Er kjent for å skrive og prate med blokk bokstaver(lett å skjønne).På godt og vondt.😁
Hvis du ikke såg det så er jeg helt for å rekruttere folk lokalt til "papir -avdelingen" mulig du ikke såg det?
Når det gjelder alle på boremannskapet og ledende stillinger innen boreoperasjonen på boreriggen ,vil jeg helst ikke se EN på opplæring.
Dette p.g.a av fremdrift og konsekvensene av feile besluttninger som blir tatt av folk på opplæring kan bli katastrofale.
Om vaskekonen er lokal er noe (annet) ironi.
Hilsen en som vet hva det vil si å ha folk på opplæring etter 35 år i oljeboring.
Tror du leser første innlegget mitt enn gang til,og så ditt spørsmål. Så håper jeg jo at du skjønner forskjellen på "papir-avdelingen" og mannskapet på boreriggen.
Ha en fortsatt fin kveld.
Er i grunnen overrasket over spørsmålet ditt.
Er kjent for å skrive og prate med blokk bokstaver(lett å skjønne).På godt og vondt.😁
Hvis du ikke såg det så er jeg helt for å rekruttere folk lokalt til "papir -avdelingen" mulig du ikke såg det?
Når det gjelder alle på boremannskapet og ledende stillinger innen boreoperasjonen på boreriggen ,vil jeg helst ikke se EN på opplæring.
Dette p.g.a av fremdrift og konsekvensene av feile besluttninger som blir tatt av folk på opplæring kan bli katastrofale.
Om vaskekonen er lokal er noe (annet) ironi.
Hilsen en som vet hva det vil si å ha folk på opplæring etter 35 år i oljeboring.
Tror du leser første innlegget mitt enn gang til,og så ditt spørsmål. Så håper jeg jo at du skjønner forskjellen på "papir-avdelingen" og mannskapet på boreriggen.
Ha en fortsatt fin kveld.
Stockdance
10.04.2021 kl 23:48
5994
Du trenger ikke beklage at det tok deg noen timer å svare på spørsmålet mitt. At du har annet å gjøre en lørdag tar jeg bare som et tegn på at du er normal. :)
Jeg tror nok vi er på samme bølgelengde ja. Kanskje burde jeg ha presisert meg tydeligere ved å definere til hvilke arbeidsoppgaver jeg tenker det vil være formålstjenlig å bruke lokal arbeidskraft. Som deg tenker jeg en må tilstrebe å innhente de flinkeste og mest erfarne personer til boreoperasjoner. Dette gjør seg spesielt gjeldende ved Tilapia hvor en har mislykkes før. Til rutinemessig drift og vedlikehold tenker jeg så en bør bruke de lokale. På samme måte som at en er avhengig av å oppnå et vellykket boreresultat er man avhengige av å unngå demonstrasjoner.
Jeg tror nok vi er på samme bølgelengde ja. Kanskje burde jeg ha presisert meg tydeligere ved å definere til hvilke arbeidsoppgaver jeg tenker det vil være formålstjenlig å bruke lokal arbeidskraft. Som deg tenker jeg en må tilstrebe å innhente de flinkeste og mest erfarne personer til boreoperasjoner. Dette gjør seg spesielt gjeldende ved Tilapia hvor en har mislykkes før. Til rutinemessig drift og vedlikehold tenker jeg så en bør bruke de lokale. På samme måte som at en er avhengig av å oppnå et vellykket boreresultat er man avhengige av å unngå demonstrasjoner.
Redigert 11.04.2021 kl 09:11
Nano Rekyl
11.04.2021 kl 00:14
5968
Hei Svartsyn!
Da er vi enige. Leste litt i hu og hast 😄 ha ellers en fin aften!
Da er vi enige. Leste litt i hu og hast 😄 ha ellers en fin aften!
Oilinvestor
11.04.2021 kl 20:09
5628
SLK = Sidi El Kilani oilfield (Tunisia)
EZZA= Ezzaouia (Tunisia)
AC = Andrea Cattaneo (CEO)
SNPC = Société Nationale des Pétroles du Congo (National Oil Company)
Jeg skal også prøve meg på et banalt regnestykke- Dette er kun ment for å gi en indikasjon på potensialet i **Tunisia**, økonomisk og aksjekurs.
AC nevnte at selskapet målsetting ved årsslutt (31.03 2022) Gross 2500 Boe = 1250 Boe til Zenith. Dette er modne felt som Zenith har betalt slikk og ingenting for**!
Enkelt regnestykke, forutsetter oljepris på $60 dollar
Isolert sett vill en årlig gj. snittlig produksjon (1250) boe/d gi følgende:
Inntekt: $27mill
Opex+ Adm. Cost = $11,5 mill ( Kilde: tatt fra ulike onshoreselskaper som operer i Tunisia)
Etter skatt $10,85 mill = NOK 92,2 mill.
Aksjeantall økes til 1,4 mrd. ( Fra dagens 1,163mrd) (som igjen betyr at selskapet kan få inn frisk kapital på NOK 27 mill/$ 3,1mill frisk EK)
Selskapet estimerer å måtte investere ca. $1,2 mill i ”workover” program (borre 3 brønner). usikker om dette er net. til Zenith eller før fordeling i mellom partnerne.
*Konservativt *P/E på 10 = NOK 0,66kr.
Ergo en oppside på +473% fra dagens kurs.
Da har vi ikke hensyn tatt følgende milestones/triggere:
• Tilapia II
• Borrestart Tilapia II
• Evt. Kommersiell funn/prod.
• Tilbakebetaling av hva SNPC skylder ( $6 mill – $2mill i signeringsbonus.
Kan også tenkes utestående beløp blir byttet mot større andel i lisensen. Som igjen kan føre til Zenith kan ta inn en 3dje part mot å ta utviklingskostnadene i feltet. Borekost av Tilapia II er estimert til å koste ca. $4,5 mill.
• Nytt felt i Rep. Kongo
• Inntreden i nytt land som produserer i dag
Produksjonen i Tunisia blir også utrolig viktig mot å få en kredit rating BBB som vil medføre større oppmerksomhet fra utlånere(bank, bonds etc.)Offtakeagreement er også nevnt som en finansieringskilde.
For nye lesere, aksjonærer og potensielle investorer:
Det er viktig å få frem at selskapet har cash flow i dag! Selskapet produserer i dag ca. 210 boe/d fra EZZA som ikke er hindret av pågående myndighet godkjennelse. Ca, $400.000 i mnd. Inntekter.
SLK gir i dag ca 200-220 boe/d pr dag, men selskapet får ikke dratt nytte av cash flowen inntil myndighetene har godkjent oppkjøpet. Ref. Sist melding som kom i uken, venter nå selskapet at de får ”stempelet” innen 30.06.
I mellomtiden har lagrene av usolgt olje , Zenith andel, +70.000 fat og har en salgsverdi ( dagens oljepris) på +$4,2 mill før kostnader.
**SLK (45% eierandel) = Betalt totalt $ 800.000 ( KUFPEC = $500.000 & CNNPC= $300.000
EZZA (45% eierandel+ 25.000 fat lagret til en verdi av $1,25 mill ) = $ 150.000 engangssum + $100.000 oppgjør i aksjer + årlig royalties $0,35pr Boe/d/ minimum $50.000 årlig i 10 år.
EZZA= Ezzaouia (Tunisia)
AC = Andrea Cattaneo (CEO)
SNPC = Société Nationale des Pétroles du Congo (National Oil Company)
Jeg skal også prøve meg på et banalt regnestykke- Dette er kun ment for å gi en indikasjon på potensialet i **Tunisia**, økonomisk og aksjekurs.
AC nevnte at selskapet målsetting ved årsslutt (31.03 2022) Gross 2500 Boe = 1250 Boe til Zenith. Dette er modne felt som Zenith har betalt slikk og ingenting for**!
Enkelt regnestykke, forutsetter oljepris på $60 dollar
Isolert sett vill en årlig gj. snittlig produksjon (1250) boe/d gi følgende:
Inntekt: $27mill
Opex+ Adm. Cost = $11,5 mill ( Kilde: tatt fra ulike onshoreselskaper som operer i Tunisia)
Etter skatt $10,85 mill = NOK 92,2 mill.
Aksjeantall økes til 1,4 mrd. ( Fra dagens 1,163mrd) (som igjen betyr at selskapet kan få inn frisk kapital på NOK 27 mill/$ 3,1mill frisk EK)
Selskapet estimerer å måtte investere ca. $1,2 mill i ”workover” program (borre 3 brønner). usikker om dette er net. til Zenith eller før fordeling i mellom partnerne.
*Konservativt *P/E på 10 = NOK 0,66kr.
Ergo en oppside på +473% fra dagens kurs.
Da har vi ikke hensyn tatt følgende milestones/triggere:
• Tilapia II
• Borrestart Tilapia II
• Evt. Kommersiell funn/prod.
• Tilbakebetaling av hva SNPC skylder ( $6 mill – $2mill i signeringsbonus.
Kan også tenkes utestående beløp blir byttet mot større andel i lisensen. Som igjen kan føre til Zenith kan ta inn en 3dje part mot å ta utviklingskostnadene i feltet. Borekost av Tilapia II er estimert til å koste ca. $4,5 mill.
• Nytt felt i Rep. Kongo
• Inntreden i nytt land som produserer i dag
Produksjonen i Tunisia blir også utrolig viktig mot å få en kredit rating BBB som vil medføre større oppmerksomhet fra utlånere(bank, bonds etc.)Offtakeagreement er også nevnt som en finansieringskilde.
For nye lesere, aksjonærer og potensielle investorer:
Det er viktig å få frem at selskapet har cash flow i dag! Selskapet produserer i dag ca. 210 boe/d fra EZZA som ikke er hindret av pågående myndighet godkjennelse. Ca, $400.000 i mnd. Inntekter.
SLK gir i dag ca 200-220 boe/d pr dag, men selskapet får ikke dratt nytte av cash flowen inntil myndighetene har godkjent oppkjøpet. Ref. Sist melding som kom i uken, venter nå selskapet at de får ”stempelet” innen 30.06.
I mellomtiden har lagrene av usolgt olje , Zenith andel, +70.000 fat og har en salgsverdi ( dagens oljepris) på +$4,2 mill før kostnader.
**SLK (45% eierandel) = Betalt totalt $ 800.000 ( KUFPEC = $500.000 & CNNPC= $300.000
EZZA (45% eierandel+ 25.000 fat lagret til en verdi av $1,25 mill ) = $ 150.000 engangssum + $100.000 oppgjør i aksjer + årlig royalties $0,35pr Boe/d/ minimum $50.000 årlig i 10 år.
Redigert 11.04.2021 kl 20:25
Nano Rekyl
11.04.2021 kl 20:33
5590
Fint regnestykke og oppsummering oilinvestor! Kom til å tenke på når jeg leste innlegget ditt med oljereservene som blir utløst både på EZZ og El K på ca 4.2M $ skal brukes på TLPA II? Med bakgrunn i utalelser fra AC på IC på fredag. Siden fristen for stemplet er 30.06.21 så er vi jo over i andre halvdel av året!😁😁😁
Herman*
11.04.2021 kl 20:46
5557
Bra oppsummert. For nye lesere kan jeg supplere med at vi venter på nye 1-2 oppkjøp og godkjennelse i Kongo (Tilapia) og Tunisia (SLK) i løpet av 2-3 mnd. Deg er triggere som bør kunne bevege aksjekursen vesentlig.
Stockdance
13.04.2021 kl 20:18
5198
AC will be in Congo on 21 April almost a month after election so he will finalise production sharing and PSA will be before May end if he wants to drill in Q4
Oljeprisen opp og olje i bakken og på lager blir mer verdt!
https://aksjelive.e24.no/article/dlEwdq
Kan de 2 kjøpene gjort i 2020 få stempel av myndighetene før AC forlater Tunisia 21.04.
CONGO news innen 1 måned ?
https://aksjelive.e24.no/article/dlEwdq
Kan de 2 kjøpene gjort i 2020 få stempel av myndighetene før AC forlater Tunisia 21.04.
CONGO news innen 1 måned ?
kim2002
14.04.2021 kl 18:34
4979
Det er vel det som er intensjonen skulle jeg tro :) Mye tull på de andre trådene.
Håper vi snart får melding om signatur, slik at all unødig støy blir borte.
Det er i hvert fall ingen tvil om at markedet forventer dette.
Håper vi snart får melding om signatur, slik at all unødig støy blir borte.
Det er i hvert fall ingen tvil om at markedet forventer dette.
gravemaskinen
14.04.2021 kl 18:52
4959
Markedet forventer at alt går til helvette... Hadde markedet hatt tro på signering ville kursen hvert nermere 20 øre... Det som skjer om dagen skjedde også før 28 desember.. Hyperlett 0 styre kursen
Uenig. Markedet sitter på gjerdet. Lav omsetting siste. Jeg har mer aksjer selv enn det omsettes på 1 dag!
AC is already left Tunisia on 11.04.21 to Italy for second dose of vaccination as a lockdown week started from 12.04.21 in Tunisia. He will travel to Congo on 21.04.21 from Italy.
Ok. Fatter ikke at Tunisia vil bruke så lang tid. Snart 15 måneder siden første kjøp.
It is not necessary AC should be in Tunisia at the time of approval from authority. Anyhow AC must know the process status so he has given extension until June despite knowing covid restrictions. Last visit is for new venture as per last tweet from Tunisia. 15 April (deadline is finished for paying money as per schedule) is today so anytime Nigeria marginal field bid round will conclude in public within 2 weeks.
Redigert 15.04.2021 kl 07:40
Herman*
15.04.2021 kl 08:09
4850
AC has said bluntly that they had not been offered any license/part ownership in a license in the Nigerian bid round.
No other participating companies has disclosed any thing so far about any letter. He can't disclosed anything about he is in or out in public without any market announcement by DPR.
Herman*
15.04.2021 kl 08:59
4829
He has disclosed something by saying that they have not received any offer, but that maybe something will happen at a later stage. I assume that there might be some new offers in case there are participants/bid winners unable to pay. Please listen to the investor call again and see if you dont agree.
Stockdance
15.04.2021 kl 09:07
4799
I am of the same opinion as you Herman. However, to me it also seems like there may be a slight change of negotiation tactics.
kim2002
15.04.2021 kl 14:41
4624
Nå ble jeg ganske lei av denne sperren på 0.107. Jeg gjør en innsats å fjerner den, kl 14,43 så får vi se om det var lurt for pengeboken :)
3 mill gikk unna i en fei :)
3 mill gikk unna i en fei :)
Redigert 15.04.2021 kl 14:49
Aqualight
15.04.2021 kl 15:00
4586
Pænt køb kim2002 -
Måske er der ved at være plads til en + 5 mill aktier tråd (lukket naturligvis)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Måske er der ved at være plads til en + 5 mill aktier tråd (lukket naturligvis)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
50 people with + 10 million shares holds for next 1 month can change the course.
Redigert 15.04.2021 kl 15:11
Aqualight
15.04.2021 kl 15:18
4586
If we can collect 585,000,000 shares in total, we can determine everything in the little company - 50 people with 12 million each (Ups)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 15.04.2021 kl 17:02
correction 50 people with 12 million each
Nano Rekyl
15.04.2021 kl 15:52
7595
Gratulerer med det :) Hadde aldri i min villeste fantasi trodd at en kunne få kjøpt til under 11 øre etter nyttår:))
Herman*
16.04.2021 kl 14:35
7364
Jeg har hørt på siste investor call, og mener det du skriver om Nigeria er feil. Min klare oppfattelse er at han mener at ingen av tilbyderne kan regne seg som vinnere da alle må dele lisensene med en rekke andre aktører. Zenith har ikke fått tilbud om noe, men de håper myndighetene vil ombestemme seg. Det er åpenbart at andre aktører ikke bare har mottatt tilbud, men i stor grad allerede har betalt. Da AC har en tendens til å vri å vende litt på fakta, kan vi ikke utelukke at de har signalisert til myndighetene at de ikke er interessert i en marginal del av en lisens. Alternativt var ikke deres søknad god nok, noe som er litt rart da det ryktes at flere jalla selskap som ikke en gang søkte innen fristen har fått et tilbud. Lytt fra 46:00 i presentadjonen.
gravemaskinen
16.04.2021 kl 16:48
7237
Ja hva skal vi si, skikkelig irriterende å ikke ha mere ledig kapital idag når de nervøse kaster ut... Siste uke har bare hvert ren tragedie for kursen, men selskapet produserer olje like fullt som før, og det betyr cash..
Fakevenues
17.04.2021 kl 20:55
7068
Congo's Dennis Sassou -Nguesso sworn in for fifth term
https://www.africanews.com/2021/04/16/congo-s-dennis-sassou-nguesso-sworn-in-for-fifth-term/
https://www.africanews.com/2021/04/16/congo-s-dennis-sassou-nguesso-sworn-in-for-fifth-term/
gravemaskinen
18.04.2021 kl 09:04
7040
Gullit skrev Da nærmer vi oss nok👌 God kveld🍷
Noen produksjonstall fra sist uke aqua? Ellers fortsetter vel ac sitt arbeid i Congo denne uka så får vi håpe det bærer frukter etter hvert.. Spennende tider..
Redigert 18.04.2021 kl 09:05
Aqualight
18.04.2021 kl 10:59
6958
Tallene er lagt op til og med den 11/4 - på hver deres tråd.
+ 30,5 mill kr (3,7 mill $) for SLK og + 4,6 mill kr (558.000 $) for EZZA, i alt - ved 65$ fat.
+ 5,7 mill $ (47,7 mill kr) Congo - fratrukket 2 mill $ til sign
+ 1,6 mill $ (13,4 mill kr) for olien fra EZZA -
Så fratrukket de 2 mill $ til sign i Congo - ser vi lige pt. Ind i ca. 9.558.000 $ (80 mill kr) og hele butikken har en dagspris på 125 mill kr!!!!
Det vil snart ændre sig drastisk, men det er der skrevet rigeligt om, alle har på nuværende tidspunkt fået en fair chance for at købe og smide i skuffen.
Alene de nuværende kendte og beregnet reserver i TLP ll - 300 mill fat a 5 $ - 1,5 milliard $ = 1,28 kr pr. aktie, så er INTET andet regnet med - hverken SLK - EZZA - Italien - daglig produktion. Osv.... men igen alle oplysninger er delt 1000 gange og vi tager hver vores beslutninger om hvordan vi gør.
Jeg venter gerne, og har ikke behov for at sælge en eneste aktie, om kursen er 0,1 eller 0,5 er mig ligegyldigt, jeg følger min strategi 100%.
Med artiklen om udnævnelsen in mente, ser tingende meget lyse ud, herfra hvor jeg sidder.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
+ 30,5 mill kr (3,7 mill $) for SLK og + 4,6 mill kr (558.000 $) for EZZA, i alt - ved 65$ fat.
+ 5,7 mill $ (47,7 mill kr) Congo - fratrukket 2 mill $ til sign
+ 1,6 mill $ (13,4 mill kr) for olien fra EZZA -
Så fratrukket de 2 mill $ til sign i Congo - ser vi lige pt. Ind i ca. 9.558.000 $ (80 mill kr) og hele butikken har en dagspris på 125 mill kr!!!!
Det vil snart ændre sig drastisk, men det er der skrevet rigeligt om, alle har på nuværende tidspunkt fået en fair chance for at købe og smide i skuffen.
Alene de nuværende kendte og beregnet reserver i TLP ll - 300 mill fat a 5 $ - 1,5 milliard $ = 1,28 kr pr. aktie, så er INTET andet regnet med - hverken SLK - EZZA - Italien - daglig produktion. Osv.... men igen alle oplysninger er delt 1000 gange og vi tager hver vores beslutninger om hvordan vi gør.
Jeg venter gerne, og har ikke behov for at sælge en eneste aktie, om kursen er 0,1 eller 0,5 er mig ligegyldigt, jeg følger min strategi 100%.
Med artiklen om udnævnelsen in mente, ser tingende meget lyse ud, herfra hvor jeg sidder.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Gullit
21.04.2021 kl 08:22
6394
Akkurat som bestilt, håpet de skulle fortsette oppkjøp i Tunisia.
Vi ser også att dagens kjøp kan bli enda mer lukrativ med litt arbeidsinnsats. Håper de etablere seg stort i Tunisia og congo så slipper man for mange land å forholde seg til.. vi er godt igang i Tunisia no..
Vi ser også att dagens kjøp kan bli enda mer lukrativ med litt arbeidsinnsats. Håper de etablere seg stort i Tunisia og congo så slipper man for mange land å forholde seg til.. vi er godt igang i Tunisia no..
Herman*
21.04.2021 kl 08:43
6332
Hele poenget med selskapets nye strategi er jo å redusere risiko ved å gå inn i mange land. Da slipper en jo gjentakelse historien ved at de står på bar bakke hvis de mislykkes i et land. Håper på virksomhet i 4-5 land i løpet av 12-24 mnd.
Redigert 21.04.2021 kl 08:44
Oilinvestor
21.04.2021 kl 09:11
6303
Snakket med AC på telefon idag og gratulerte han med not et oppkjøp i Tunisia.
Kort fortalt om dagens oppkjøp:
Daglig produksjon 125 Boe/d.
Reserve rapport kommer om 1 måned.
Arbeidet med å analysere brønnen og lage scopet, vil starte så snart oppkjøpet er godkjent. De estimerer innen 6-9 mnd at bønnen produserer 500-600 Boe/d.
Han kunne også meddele at Zenith ser flere potensielle oppkjøp i Tunisia- 3-5 nye felt som er aktuelle. Ekskludert oppkjøpene fra SLK (KUFPEC & CNPC) Her kommer det mer fra Tunisia!
AC drar til rep. Kongo Fredag.
Kort fortalt om dagens oppkjøp:
Daglig produksjon 125 Boe/d.
Reserve rapport kommer om 1 måned.
Arbeidet med å analysere brønnen og lage scopet, vil starte så snart oppkjøpet er godkjent. De estimerer innen 6-9 mnd at bønnen produserer 500-600 Boe/d.
Han kunne også meddele at Zenith ser flere potensielle oppkjøp i Tunisia- 3-5 nye felt som er aktuelle. Ekskludert oppkjøpene fra SLK (KUFPEC & CNPC) Her kommer det mer fra Tunisia!
AC drar til rep. Kongo Fredag.
Redigert 21.04.2021 kl 09:12
Oilinvestor
21.04.2021 kl 09:36
6277
Selskapet betaler $200.000 som allerede (pr. idag) generer ca. $3mill. i årlig inntekter. (125 Boe/d)
Nok en god deal signert av AC.
Nok en god deal signert av AC.
Svartsyn
21.04.2021 kl 09:39
6280
Hvis "problemet" med brønnen blir løst enkelt.
Så er dette fantastisk ,og kostnadene med å "reparere" brønnen.blir nedbetalt raskt hvis vi får en dagsproduksjon på 500 til 600 fat.
Så har vi plutselig ei seddelpresse som spyr ut tusenlapper hvert sekund,minutt,timer, dager søndag som mandag uker og mnd.der
Dette ser bare bedre og bedre ut.
Han jobber bra nå ,den "lille italieneren"
Så er dette fantastisk ,og kostnadene med å "reparere" brønnen.blir nedbetalt raskt hvis vi får en dagsproduksjon på 500 til 600 fat.
Så har vi plutselig ei seddelpresse som spyr ut tusenlapper hvert sekund,minutt,timer, dager søndag som mandag uker og mnd.der
Dette ser bare bedre og bedre ut.
Han jobber bra nå ,den "lille italieneren"
Takk for spennende oppdatering! Kult at du ringer han direkte! Jeg har kun hatt kontakt via Mail.
Begynner å se bra ut dette. Nå må bare flere bli long og slutte å selge ned.
Begynner å se bra ut dette. Nå må bare flere bli long og slutte å selge ned.
Gullit
21.04.2021 kl 13:19
6076
Her tenkes det logistikk og kontroll. Slik det er nå er vi ikke store nok til å ha for mange land. Congo Italia og Tunisia er helt greit for min del. Som vi hører er det gigantiske muligheter videre i Tunisia...
Herman*
21.04.2021 kl 13:27
6103
Jeg ser poenget ditt, og min forutsetning må sees i sammenheng med selskapets ambisjoner om å nå 20000 f/d i fremtiden. Å fordele 1000 f/d på 4-5 land har jo ikke noe for seg...:-)