For seriøse Zenith Energy investorer.
Kære Zenith medskribenter & Zenith investorer.
Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.
Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.
Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.
Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.
Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.
Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.
Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.
Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.
Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.
Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.
Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.
Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.
Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 30.10.2023 kl 13:31
Du må logge inn for å svare
Stockdance
21.04.2021 kl 14:52
5881
Jeg anser strategien om å spre risikoen som fornuftig. Det blir litt som en høyrisiko aksjeportefølje. Med tanke på Nigeria tenker jeg det derimot kan være lurt å være litt avventende, eller i hvert fall gi uttrykk for å være det. For meg virker det hele som et spill hvor Nigeria prøver å presse opp prisen, noe som i seg selv er rimelig nok. På samme måte tenker jeg det da kan være smart av Zenith å gi Nigeria en følelse av at der ikke er mer å hente. Jeg har vanskelig for å tro at en bedrift av denne størrelsen skal ha noen stor betydning i så måte, men dersom mine antagelser stemmer og flere gjør det samme, så tror jeg det kan forandre spillets gang. Er det noen av dere med mer erfaringer og kunnskap enn meg som har gjort dere noen tanker om dette?
Redigert 21.04.2021 kl 14:55
Gullit
22.04.2021 kl 08:27
5715
Tenker akkurat det samme, vis minimal interesse ovenfor nigerianske myndigheter. De spiller ett høyt spill. Dessuten er det veldig fristende å se på ytterligere felt som allerede produsere i Tunisia. Hvis Zenith øker ytterligere cash flow åpner det seg muligheter vi bare kunne håpe på. Nå er vel AC straks på vei til congo. Måtte vi få landet avtalene der..
kim2002
22.04.2021 kl 13:43
5550
Hva tenker dere om utviklingen? Det virker som noen ønsker å holde kursen nede, men mye aksjer mellom hendene. Eller så skal det hentes mer penger, mener å huske at det er samme utvikling som forrige gang.
Jeg holder på aksjene selvfølgelig :) snart må vel kursen gjenspeile verdiene.
Jeg holder på aksjene selvfølgelig :) snart må vel kursen gjenspeile verdiene.
gravemaskinen
22.04.2021 kl 14:12
5508
utviklingen er som ventet.....det ventes på noe håndfast...det er fullt av fugler på taket men bare EZZ og Italia er i Zenits eie foreløpig. Den dagen SLK og eller Congo blir formelt godkjent av myndigheter snakker vi helt andre kurser...Men da er det også for sent å kjøpe..
Herman*
22.04.2021 kl 16:08
5432
Helt enig. Oppsiden er enorm, men dette er ikke et selskap som får godt betalt for «fugler på taket». Slk må godkjennes, Tilapia må godkjennes, og for å få skikkelig uttelling må de få has på brønn 103C. Siste oppkjøp var en ødelagt brønn, og det vil ta tid og kreve investeringer for å få den restartet. Alt disse kjøpene kan vise seg å være geniale, men i Zenith er det «seeing is believing». Er enig i at Tilapia og SLK godkjenning vil være store triggere som sammen bør ta denne over 20 øre. Dette kan godt skje i løpet av mai, men ingen blir sjokkert om det drøyer til juni. Vi venter på en større avtale i et 3.land. Her håper jeg det er et viss produksjon ved overtakelse, slik at ikke alt er avhengig av tekniske investeringer, work over osv.
Herbius
22.04.2021 kl 17:27
5370
The “Potential Acquisitions” which are the subject of yesterday's RNS are readily identifiable to anyone familiar with the Tunisian O & G industry and from available information appear to have synergy's with ZEN's other acquisitions and potential for further development.
Disclosure of the Field identities would not be appropriate at this stage but it is possible to add that the “First” has previously been assessed as having potential for gas production and sale in addition to the 500-600 bopd production re-instatement. The unrisked prospective gas resources might also be amenable to ZEN's gas to power conversion technology. Longer term there is the potential for exploration of a deeper Triassic reservoir.
The “Second” Field was assessed pre-2020 as having the potential for several new wells and for side-tracks from the current production well. This has a beam pumping system and produces from a single horizon in a Cretaceous reservoir.
AGEOS
Disclosure of the Field identities would not be appropriate at this stage but it is possible to add that the “First” has previously been assessed as having potential for gas production and sale in addition to the 500-600 bopd production re-instatement. The unrisked prospective gas resources might also be amenable to ZEN's gas to power conversion technology. Longer term there is the potential for exploration of a deeper Triassic reservoir.
The “Second” Field was assessed pre-2020 as having the potential for several new wells and for side-tracks from the current production well. This has a beam pumping system and produces from a single horizon in a Cretaceous reservoir.
AGEOS
Fluefiskeren
22.04.2021 kl 17:49
5374
Også Nostra Terra satser i Tunisia, Godt å se at strømmen av selskaper ikke bare går ut av landet.
«Nostra Terra Looks to Expand Portfolio into Tunisia
Thursday, April 22, 2021
Nostra Terra announced progress with the planned strategic expansion of its portfolio into Tunisia. Exclusive negotiations and preparations have taken place for a large block with existing discoveries, offering both exploration and appraisal activity and new entities have been organized in anticipation of such expansion.
Completion of the initial transaction is not certain, however Nostra Terra has exclusivity, has negotiated terms and is awaiting final approval. Further updates will be made in due course.
Matt Lofgran, Nostra Terra’s Chief Executive Officer, said: “Our core focus at Nostra Terra has been to first build a foundation of steady producing assets where cashflow covers overhead and can be reinvested in growth. We know investors like to see assets that have large potential upsides so that they can deliver substantial value. We said that we planned to add that aspect to the portfolio once we reached cashflow positive.»
«https://www.petroleumafrica.com/nostra-terra-looks-to-expand-portfolio-into-tunisia/
«Nostra Terra Looks to Expand Portfolio into Tunisia
Thursday, April 22, 2021
Nostra Terra announced progress with the planned strategic expansion of its portfolio into Tunisia. Exclusive negotiations and preparations have taken place for a large block with existing discoveries, offering both exploration and appraisal activity and new entities have been organized in anticipation of such expansion.
Completion of the initial transaction is not certain, however Nostra Terra has exclusivity, has negotiated terms and is awaiting final approval. Further updates will be made in due course.
Matt Lofgran, Nostra Terra’s Chief Executive Officer, said: “Our core focus at Nostra Terra has been to first build a foundation of steady producing assets where cashflow covers overhead and can be reinvested in growth. We know investors like to see assets that have large potential upsides so that they can deliver substantial value. We said that we planned to add that aspect to the portfolio once we reached cashflow positive.»
«https://www.petroleumafrica.com/nostra-terra-looks-to-expand-portfolio-into-tunisia/
Gullit
23.04.2021 kl 09:20
5138
Meget hyggelige nyheter. Det viser vel att vi er på riktig vei. Tenker mange får øynene opp etter hvert:
April 23, 2021
ZENITH ENERGY LTD.
("Zenith" or the "Company")
Debt reduction, amendment of terms and issue of warrants
Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN ; OSE: ZENA), the listed
international oil & gas production company focused on pursuing African
development opportunities, is pleased to announce that it has reduced its
liabilities, extended the maturity date of two existing loans and issued share
purchase warrants to certain lenders of the Company.
Debt Reduction
On February 14, 2020, the Company announced that, in relation to its US$2.5
million convertible loan facility (the "Facility") it had reduced its liability
to US$1.05 million.
The Company is pleased to confirm that, following recent repayments, the current
liability in relation to the Facility stands at US$0.7 million.
April 23, 2021
ZENITH ENERGY LTD.
("Zenith" or the "Company")
Debt reduction, amendment of terms and issue of warrants
Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN ; OSE: ZENA), the listed
international oil & gas production company focused on pursuing African
development opportunities, is pleased to announce that it has reduced its
liabilities, extended the maturity date of two existing loans and issued share
purchase warrants to certain lenders of the Company.
Debt Reduction
On February 14, 2020, the Company announced that, in relation to its US$2.5
million convertible loan facility (the "Facility") it had reduced its liability
to US$1.05 million.
The Company is pleased to confirm that, following recent repayments, the current
liability in relation to the Facility stands at US$0.7 million.
Herman*
26.04.2021 kl 17:38
4781
Ser at Zenith har fjernet referansen til meldingen om at de vant budrunden i Congo, fra hjemmesiden. (Ikke bare fra presentasjonen) AC virker selvsikker og er jo i Congo p.t, men er ikke meldingen fra 23.12 lenger gjeldende, eller har den «sinte dama» i oljedepartementet skremt han så mye at han bare smyger rundt i korridorene før alt er i boks? Jeg konfronter AC med alt som skurrer, så er jo for lengst bannlyst. Får derfor ikke noe svar...Hva tror dere? Er det noen av dere som har regelmessig kontakt med han, som vet når han får en ny oljeminister å forholde seg til, og hva slags tidsperspektiv han har på forhandlingene i Congo? Ellers venter vi vel også på et nytt oppkjøp i et ukjent tredjeland: Er det noen av dere som har en formening om dette kommer til å skje på denne siden av sommeren?
Gullit
26.04.2021 kl 19:14
4805
Tenker vi vet mer før sommeren. Det att mange aksjonærer ønsker svar på mye er i å for seg greit, men som du vet kan han av åpenbare grunner ikke svare på alt du skulle ønske. Han må være svært forsiktig med å svare på konkrete spørsmål som kan påvirke kursen. Og det er jo ofte det man skulle hatt svar på..
Herman*
26.04.2021 kl 19:31
4791
Det er ikke det som er problemet i mitt tilfelle. Har ingen problem med at enkelte spørsmål ikke kan besvares i detalj. AC liker å bli oppmuntret, ikke konfrontert. Ikke min greie å smiske med folk, men forsøker å holde en veldig saklig tone.
kim2002
28.04.2021 kl 11:23
4510
Aqualight: hva tenker du om utviklingen? Jeg sitter i ro med mine 9mill aksjer uansett. Å selge på disse nivåene gjør jeg ikke.
Herman*
28.04.2021 kl 13:00
4448
Jeg er også interessert i å høre hva Aqualight mener om utviklingen de neste par mnd. Er AC i Congo? Når får han en ny minister å forholde seg til? Hvordan skal Zenith reparere en skadeskutt investor tillit i tiden fremover?
Gullit
28.04.2021 kl 20:39
4447
Hatt en fin dialog med Cattaneo i dag.
Han melder om knallhard jobbing på flere fronter og ser frem til å rapportere fra Tunisia og Kongo, men som han skriver selv :
Unfortunately, as you will understand, I am limited in what I can disclose outside the regulatory news channels.
Men han håper å bringe smilet frem til alle investorer i tiden som kommer..
Forstår att han ikke kan komme med konkrete nyheter men dette høres no lovende ut..
Han melder om knallhard jobbing på flere fronter og ser frem til å rapportere fra Tunisia og Kongo, men som han skriver selv :
Unfortunately, as you will understand, I am limited in what I can disclose outside the regulatory news channels.
Men han håper å bringe smilet frem til alle investorer i tiden som kommer..
Forstår att han ikke kan komme med konkrete nyheter men dette høres no lovende ut..
Herbius
28.04.2021 kl 20:48
4448
Inden juni 👍
Hvorfor investor tillid ???
Sku da ikke hans problem at folk vil have nyheder hverdag 🤮🤮
Jeg er utrolig godt tilfreds med hvad han har opnået mit ien Pandemi
Hvorfor investor tillid ???
Sku da ikke hans problem at folk vil have nyheder hverdag 🤮🤮
Jeg er utrolig godt tilfreds med hvad han har opnået mit ien Pandemi
Herman*
28.04.2021 kl 21:01
4408
Jeg er enig at det er en uting at en skal ha nyheter nesten hver uke. Det er ikke det som er poenget for min del. Jeg ønsker bare å se at selskapet leverer mer "fast fisk". Avtaler må godkjennes, brønner må fikses osv. Det snakkes om 20 000 fat i 2022, men så langt har ikke selskapet fremlagt en plan som viser at dette er i nærheten av å være realistisk. Det er noe med å ikke selge skinnet før bjørnen er skutt; Å virke troverdig i kommunikasjon med markedet. Dette er spesielt viktig for et selskap som aldri tidligere har lykkes. Selv har jeg en del millioner aksjer og jeg håper selvsagt vi ser både 20 og 30 øre når Tilapia, SLK etc er i boks.
Joffe3
28.04.2021 kl 21:16
4388
Alle Sammen !
Helt fantastisk!
Vi får håpe at fine nyheter om fremgangen kommer snart.
Det gledes.... :-)
Joffe3
Helt fantastisk!
Vi får håpe at fine nyheter om fremgangen kommer snart.
Det gledes.... :-)
Joffe3
Meget bra! Takk for info!
Herbius
28.04.2021 kl 21:44
4433
Tror ikke du skal gå så meget op i de 20.000 🙈🙈
Bare vi får 3000 så ser vi 1 kr 👍👍
Bare vi får 3000 så ser vi 1 kr 👍👍
Gullit
28.04.2021 kl 22:28
4352
Hadde bjørnen vert skutt hadde kursen vert adskillig høyere.. men vil påstå att Bjørn er observert og kursen burde flyttet seg noe..
Gullit
28.04.2021 kl 22:57
7747
Slettet brukerskrev Meget bra! Takk for info!
Skulle bare mangle. Vi er sammen om dette
Aqualight
02.05.2021 kl 11:33
7307
Med udgangspunkt i RNS den 30 April (begge 2) har jeg nu endelig haft tid til at kikke tingende igennem, jeg må lige huske at sige at jeg har haft meget travlt på det sidste, hvorfor jeg har været lidt "stille", og jeg har kun i meget begrænset omfang fulgt med i diverse indlæg løbende - MEN nu har jeg læst op på samtlige tråde og indlæg, og må helt tørt konstaterer at der er mange historier omkring, hvem der sælger hvad - hvorfor og ikke mindst hvornår. Den helt korte fortælling er, at jer der er udvalgt til at være her på denne tråd, er de besindige, tålmodige, og seriøse som ikke har behov for at skrive om emner der allerede er vendt 100 gange, det skal i fortsat have tak for.
Jeg mener ikke aktien bliver talt op, og de påstande om at vi, her på tråden gør det for at sælge til uvidende er helt og aldeles useriøst og usandt - som en af de få tråde, deler vi faktisk nyttige informationer og påpeger altid at, tingende tager tid samt de andre vigtige faktorer "man" SKAL være opmærksom på. vigtigst af alt, lav en plan og følg den.
Jeg har fået en anmodning fra MarketGunslinger fra LSE - og selvom der ikke er åben for yderligere skribenter er nogle tilbud for gode til at afvise, derfor kan vi nu byde velkommen - og i forhold til holdningen på andre tråde, mener jeg godt skribenten kan skrive på engelsk -
Welcome to MarketGunslinger
Whether you write in English or translate does not matter. We look forward to sharing information across the water.
Nu til de udsendte RNS - Acquisition of Robbana and El Bibane in Tunisia -
Med den nuværende produktion på samlet 100 - 125 boepd, giver det ved 65$ boe. i mellem - 168.000$ - 227.500$ pr. 28 dag før udgifter (1,4 mill kr - 1,9 mill kr) hvilket så igen betyder 2 mill $ - 2,7 mill $ pro anno før udgifter (16,6 mill kr - 22,5 mill kr) meget konservativt regner jeg med 600.000 kr. på bundet til Zenith pr. mdr. 7,2 mill kr pro anno - på bunden.
Jeg savner ligesom mange andre også at der bliver fremlagt en langsigtet plan, dette har jeg også har skrevet og sagt til AC - der bliver arbejdet hårdt på det, der kan dog "kun" laves planer for de aftaler der er 100% lukket, det skal vi huske, det vil sende et meget misvisende signal, at melde økonomiske planer ud for de aftaler der endnu ikke er underskrevet og eller er i venteposition.
Kan Zenith fremskaffe de 3,5 mill $, (29,1 mill kr) som er nævnt i RNS, det vil koste? Den del er jeg slet ikke i tvivl om - med udsigten til potentielt 500-600 boe/d og med en afregningspris på blot 60 $, svaret det til konservativt 4 måneders brutto produktion ved 500 boe/d - 120 dage. og ca. 100 dage ved 600 boe/d igen med samme afregningspris.
Jeg bemærker at 1C på El Bibane er angivet til 25,7 mill, som jeg vælger at omveksle til 25,7 mill X 5 $ = 128,5 mill $ (1 milliard kr)
Samt 1C på 10,99 mill på Robbana - med samme omregning 10,99 X 5 $ = 54,95 mill $ (458 mill kr) Dog skal vi ikke overse det firmaet selv skriver i deres udsendte RNS . The study noted specifically that the "Middle Triassic sandstones of the Ras Hamra formation present a very significant 'high-risk/high reward' exploration objective."
Om det samlede tal er 1 milliard kr eller 1,45 milliard kr, er for mig ikke så afgørende lige nu, jeg konstatere blot at værdien er øget betragtelig med denne handel, samt at det endnu engang er lykkedes at forhandle en (på længere sigt) fantastisk aftale hjem.
Note: El Bibane expires on December 31, 2033. (12 år tilbage)
Note: Robbana expires on November 4, 2034. (13 år tilbage)
-----------------------
Med hensyn til exercised warrants.
Det har været en kendt oplysning længe at de lå klar til handel, måske skulle man glæde sig over at det er en eksisterende aktionær der vælger at indløse dem nu, i stedet for når/hvis kursen var 25 øre....... for så ville det også være galt ikke sandt? og måske skulle man se signalet i at handlen sker nu..... hvem ved hvad der sker i Congo indenfor de næste 30 dage?
Så selvom der nu er 1,2 millard aktier i firmaet, så mener jeg, at med de udsendte RNS om køb samt øget produktion, samt samlet 1C in mente, at værdiansættelsen ud fra bruttotal er helt skæv, men jeg er også bevist om at når TLP bliver godkendt endeligt, så ændre det samlede billede sig øjeblikkeligt på så mange parameter, jeg er fortsat yderst positiv over udviklingen i firmaet, inklusiv de mangler der stadig står tilbage med hensyn til en samlet plan for det videre forløb, en samlet reserve oversigt, og så videre. Jeg tror ikke vi er langt fra en eller anden form for analyse, men det er kun et kvalificeret gæt.
Jeg ønsker jeg alle en dejlig søndag ude i den virkelige verden.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Jeg mener ikke aktien bliver talt op, og de påstande om at vi, her på tråden gør det for at sælge til uvidende er helt og aldeles useriøst og usandt - som en af de få tråde, deler vi faktisk nyttige informationer og påpeger altid at, tingende tager tid samt de andre vigtige faktorer "man" SKAL være opmærksom på. vigtigst af alt, lav en plan og følg den.
Jeg har fået en anmodning fra MarketGunslinger fra LSE - og selvom der ikke er åben for yderligere skribenter er nogle tilbud for gode til at afvise, derfor kan vi nu byde velkommen - og i forhold til holdningen på andre tråde, mener jeg godt skribenten kan skrive på engelsk -
Welcome to MarketGunslinger
Whether you write in English or translate does not matter. We look forward to sharing information across the water.
Nu til de udsendte RNS - Acquisition of Robbana and El Bibane in Tunisia -
Med den nuværende produktion på samlet 100 - 125 boepd, giver det ved 65$ boe. i mellem - 168.000$ - 227.500$ pr. 28 dag før udgifter (1,4 mill kr - 1,9 mill kr) hvilket så igen betyder 2 mill $ - 2,7 mill $ pro anno før udgifter (16,6 mill kr - 22,5 mill kr) meget konservativt regner jeg med 600.000 kr. på bundet til Zenith pr. mdr. 7,2 mill kr pro anno - på bunden.
Jeg savner ligesom mange andre også at der bliver fremlagt en langsigtet plan, dette har jeg også har skrevet og sagt til AC - der bliver arbejdet hårdt på det, der kan dog "kun" laves planer for de aftaler der er 100% lukket, det skal vi huske, det vil sende et meget misvisende signal, at melde økonomiske planer ud for de aftaler der endnu ikke er underskrevet og eller er i venteposition.
Kan Zenith fremskaffe de 3,5 mill $, (29,1 mill kr) som er nævnt i RNS, det vil koste? Den del er jeg slet ikke i tvivl om - med udsigten til potentielt 500-600 boe/d og med en afregningspris på blot 60 $, svaret det til konservativt 4 måneders brutto produktion ved 500 boe/d - 120 dage. og ca. 100 dage ved 600 boe/d igen med samme afregningspris.
Jeg bemærker at 1C på El Bibane er angivet til 25,7 mill, som jeg vælger at omveksle til 25,7 mill X 5 $ = 128,5 mill $ (1 milliard kr)
Samt 1C på 10,99 mill på Robbana - med samme omregning 10,99 X 5 $ = 54,95 mill $ (458 mill kr) Dog skal vi ikke overse det firmaet selv skriver i deres udsendte RNS . The study noted specifically that the "Middle Triassic sandstones of the Ras Hamra formation present a very significant 'high-risk/high reward' exploration objective."
Om det samlede tal er 1 milliard kr eller 1,45 milliard kr, er for mig ikke så afgørende lige nu, jeg konstatere blot at værdien er øget betragtelig med denne handel, samt at det endnu engang er lykkedes at forhandle en (på længere sigt) fantastisk aftale hjem.
Note: El Bibane expires on December 31, 2033. (12 år tilbage)
Note: Robbana expires on November 4, 2034. (13 år tilbage)
-----------------------
Med hensyn til exercised warrants.
Det har været en kendt oplysning længe at de lå klar til handel, måske skulle man glæde sig over at det er en eksisterende aktionær der vælger at indløse dem nu, i stedet for når/hvis kursen var 25 øre....... for så ville det også være galt ikke sandt? og måske skulle man se signalet i at handlen sker nu..... hvem ved hvad der sker i Congo indenfor de næste 30 dage?
Så selvom der nu er 1,2 millard aktier i firmaet, så mener jeg, at med de udsendte RNS om køb samt øget produktion, samt samlet 1C in mente, at værdiansættelsen ud fra bruttotal er helt skæv, men jeg er også bevist om at når TLP bliver godkendt endeligt, så ændre det samlede billede sig øjeblikkeligt på så mange parameter, jeg er fortsat yderst positiv over udviklingen i firmaet, inklusiv de mangler der stadig står tilbage med hensyn til en samlet plan for det videre forløb, en samlet reserve oversigt, og så videre. Jeg tror ikke vi er langt fra en eller anden form for analyse, men det er kun et kvalificeret gæt.
Jeg ønsker jeg alle en dejlig søndag ude i den virkelige verden.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Herbius
02.05.2021 kl 12:28
7233
Super indlæg AQ 👍👍
Glad for at MG får muligheden 😃
Meget kompetent herre 😃
Så mangler vi kun AGEOS, så er teamet komplet 👍
Jeg ryster ikke på hånden, jeg ved at opgangen bliver brutal på et tidspunkt 💰
Glad for at MG får muligheden 😃
Meget kompetent herre 😃
Så mangler vi kun AGEOS, så er teamet komplet 👍
Jeg ryster ikke på hånden, jeg ved at opgangen bliver brutal på et tidspunkt 💰
Herman*
02.05.2021 kl 12:39
7210
Når det gjelder finansiering, så har jo Zenith hentet en god del EK og lån de siste månedene, og de har jo ikke blitt brukt på oppkjøp all den tid de får feltene tilnærmet gratis. Så kapitalbehovet i Tunisia bør være begrenset, spesielt hvis de får solgt oljelageret og får godkjent SLK. Jeg er mer bekymret for den tekniske risikoen. De har kjøpt seg mange «problembrønner», og selskapets operasjonelle track record er jo ikke så mye å skryte av. Hvordan ser dere andre på den tekniske risikoen? Når det gjelder Tilapia: Hvordan tror dere de vil finansiere 103c? Det er jo etter min mening helt urealistisk at de får noe cash «up front» fra lokale myndigheter. Forrige eiere av Tilapia forhandlet frem en prefinansiering på 20 mill dollar (?), og dette bør jo også AC klare, men disse midlene blir jo ikke tilgjengelige før oljen flyter.
gravemaskinen
02.05.2021 kl 12:58
7208
Lurer mest på den tekniske kompetansen og om selskapet er istand til å drifte alle disse forskjellige feltene og brønnene.. Totalt ser jo produksjonen etter hvert lovende ut, men dette greier garantert ikke ac å gjøre selv.. Oppsiden kan være betydelig viss de greier å få styr på alt, men da kreves en god og kompetent organisasjon..
Mye spennende på gang! Men vi må få lukket de avtalene fra 2020.
Tipper vi får update fra CONGO denne måneden. Bør kunne sende Zenith over 20 øre.
Tipper vi får update fra CONGO denne måneden. Bør kunne sende Zenith over 20 øre.
Herman*
02.05.2021 kl 23:13
6961
Dette er ikke noe nytt for de som har vært med en stund, men for de som er nye aksjonærer bør dette være svært interessant. Det er ingen grunn til at Zenith ikke kan gå inn på samme eller tilsvarende avtale. Opp til Ca 200 millioner NOK hvis de klarer å sette brønn 103c i produksjon. Denne avtalen ble det som kjent ikke noe av da brønnen feilet, men i høst skal de etter planen ikke gjøre samme feil som forrige eier.
https://www.energymixreport.com/aaog-signs-term-sheet-for-tilapia-field-offtake-and-prepayment-agreement/
https://www.energymixreport.com/aaog-signs-term-sheet-for-tilapia-field-offtake-and-prepayment-agreement/
Fakevenues
03.05.2021 kl 12:46
6731
Nå som både Ezzaouia, Robbana og El Bibane er i boks så må vi vel etter hvert se en plan her. Dette må jo AC ha hatt i bakhodet før han gikk til innkjøp av disse lisensene.
Det har jo tydeligvis vært planlagt 'development activities' på Ezzaouia, så litt om omfang og tidsperspektiv hadde jo vært greit (ikke minst for aksjekursen sin del).
"Proceeds from the Offering will be deployed to fund planned field development activities to be performed in the Ezzaouia Concession following the acquisition of Ecumed Petroleum Zarzis Ltd ("EPZ")"
Det har jo tydeligvis vært planlagt 'development activities' på Ezzaouia, så litt om omfang og tidsperspektiv hadde jo vært greit (ikke minst for aksjekursen sin del).
"Proceeds from the Offering will be deployed to fund planned field development activities to be performed in the Ezzaouia Concession following the acquisition of Ecumed Petroleum Zarzis Ltd ("EPZ")"
Redigert 03.05.2021 kl 12:47
Aqualight
03.05.2021 kl 17:26
6562
EZZA & SLK har for periode 26/4 - 2/5 sammenlagt leveret 6489 Boe / 45% til Zenith = 2920 Boe
65$ x 2920 Boe = 189.800 $ (1.575.000 kr / = 225.000 kr pr. dag før udgifter)
SLK nærmer sig 33 mill kr. (3.975.850 $) der ligger 25.000 Boe klar til salg på EZZA
25.000 Boe x 65 $ = 1.625.000 $ (13.487.680 kr.)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
65$ x 2920 Boe = 189.800 $ (1.575.000 kr / = 225.000 kr pr. dag før udgifter)
SLK nærmer sig 33 mill kr. (3.975.850 $) der ligger 25.000 Boe klar til salg på EZZA
25.000 Boe x 65 $ = 1.625.000 $ (13.487.680 kr.)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 03.05.2021 kl 17:26
Herman*
03.05.2021 kl 17:54
6586
Kan du bekrefte «ryktene» om at dette «arvede» oljelageret kan selges nå i mai?
Nå har AC vært i CONGO i snart 10 dager.
Er ny regjering dannet? Noen byttet ut?
Nå er det 6 måneder siden Zenith ble valgt som vinner av Tilapia.
Når kan vi forvente update?
Er ny regjering dannet? Noen byttet ut?
Nå er det 6 måneder siden Zenith ble valgt som vinner av Tilapia.
Når kan vi forvente update?
gravemaskinen
03.05.2021 kl 21:21
6380
Det er så mange nesten her nå at en kan bli svimmel... Det går altså så utrolig lang tid å få en godkjenning... Har ac kjøpt alle disse småfeltene i Tunisia for å vise landet at han vil satse, og dermed håpe på enklere aksept av slk lisensene?
Herman*
03.05.2021 kl 22:21
6366
AC har siklet på de store lisensene i Tunisia, men fått en litt kald skulder fordi selskapet mangler finansielle muskler. Med en rekke mindre felt i Tunisia, samt Tilapia, kan jo ting endre seg etterhvert-hvis myndighetene ikke har funnet noen andre i mellomtiden.
Stockdance
04.05.2021 kl 06:49
6190
Kan en bedrift av Zenith sin størrelse normalt sett regne med å få tilslag på store oljefelt? Foruten om Tilapia, som kan vise seg å være et Guds lykketreff, tenker jeg det mest naturlige er at de snapper opp rimelige oljefelt, som de så igjen i neste omgang kan utvikle med eget utstyr. Ved å satse på flere kort spres både risiko og muligheten for å kunne treffe. Jeg lurer også på om det kan bli lettere å få det lenge etterlengtede stemplet dersom Zenith viser at de ønsker å bruke utestående penger til videre investeringer i Tunisia. Når flere større aktører trekker seg ut av landet vil vel nettopp dette være desto mer viktig for Tunisia?
Herman*
04.05.2021 kl 08:40
6187
I så fall har jo AC villedet markedet, da mangelen på dette «stemplet» angivelig bare skyldes Corona situasjonen.
Gullit
04.05.2021 kl 08:55
6260
Det er nettopp der nøkkelen ligger. Selv tror eg det blir mange hyggelige meldinger fra Tunisia. Det virker også som om Zenith er blitt ett firma som andre investorer finner spennende. Blir nok en fin børsdag og uker fremover.
Denne måned blir utrolig spennende! Forventer at Tunisia snart stempler og CONGO / Tilapia news snart!!
kaunis
04.05.2021 kl 09:46
6205
Takk for god oppdatering og din gode innsikt i den hurtige utviklingen som selskapet er inne i for tiden. Jeg tror kursen lider under den usikkerheten av at dette foregår i Afrika og at det er mange felt som omtales og at det er deler av et oljefelt og mange parter som er involvert, samt at tiden går, når det gjelder Tallipia ll avgjørelsen. Det er nok usikkerhet til om AC klarer å stille et godt mannskap og godt nok boreutstyr til de mange operasjoner fremover. Men her er store muligheter og AC ser ut til å være litt av en "rev" når det kommer til forhandlinger, ting tar tid og særlig i oljebransjen, en må bare være tollmodi så kommer nok kursen til å stige fort når tingene kommer på plass.
Herbius
04.05.2021 kl 17:33
6071
Robbana Field TuniaiaToday 16:29
As was made clear in the April 30th RNS, “The key significance of the acquisition of ….Robbana is the undeveloped potential” defined as of December 31st, 2019, as “contingent reserves [1C] of remaining oil in place as 10.99 MMSTBO.” [million stock tank barrels], for which the suggested initial exploitation is “an infill well, to be drilled in the proximity of well ROB-1 [currently producing 25 bopd from the Mu1 reservoir by beam-pump] expected to produce approximately 200 bopd.”
These contingent reserves are assigned to the Lower Cretaceous [Valanginian-Berriasian] Upper Meloussi Formation Mu1[upper Meloussi reservoir] and Mu2 [lower Meloussi reservoir], both of clastic/dolomite lithology of 12-21% permeability. Further geological modelling indicates an additional 5.4 Mmbls [million barrels oil] from the deeper Middle Meloussi Formation, and 2 other locations for development wells possibly with side-tracks. Water and/or gas injection to enhance production may be part of that model. The Field occupies only 1.68 acres of the 11,856 acres Concession. As ROB-1 initially tested at 817 bopd, 84 mcfp/d gas and 26-70% water from 2103-2137m, and MZR-1 on the adjacent Mazrane Field tested 616 bopd, 30-48% water, at 3100psi reservoir pressure, from 2055-2075m, the 200 bopd for an infill at Robbana is conservative.
Fluids from Robbana are trucked to a production facility for the El Bibane Concession where they are separated and processed. The oil is then piped to the Zarzis Storage Facility where it is lifted and sold along with oil from the Ezzaouia and El Bibane Fields.
Robbana, with Ezzaouia and El Bibane, are the main fields within the geologically defined Jeffara Basin, which has been the focus of a petrophysical reservoir and petroleum prospectivity evaluation by ETAP geologists in recent years, so the ZEN acquisitions are very timely in being able to take advantage of the considerable data and interpretative value arising from that work.
AGEOS.
gravemaskinen
05.05.2021 kl 11:48
5759
skal si forumet ble fredelig om dagen...Roen har tydeligvis senket seg i påvente av nyheter både her og der..en ørliten handel i UK fikk vippet den opp i 11 øre...spennende tider...et lite pip på twitter så får vi vel fart..
Fakevenues
05.05.2021 kl 13:34
5731
gravemaskinen
05.05.2021 kl 14:09
5678
Live event......trodde dette selskapet var forhatt og forlatt av xtrainvestor
https://www.facebook.com/events/211247530522215
https://www.facebook.com/events/211247530522215
Herbius
05.05.2021 kl 15:07
5592
Det troede jeg godt nok også, med Wassa i spidsen 🙈🙈🙈
Men spændende, skal ingenting til, så går den amok 👍👍
Men spændende, skal ingenting til, så går den amok 👍👍
Fakevenues
05.05.2021 kl 17:58
5438
Fra UK forum/AGEOS
El Bibane Field Tunisia
The April 30th 2021 RNS relating to the acquisition of El Bibane, as for the Robbana Field, emphasises the “undeveloped potential”, with contingent reserves [1C] evaluated Dec 31st 2019 as 25.7 MMSTBO remaining oil in place, and 6.5 BCF [billion cubic feet] of natural gas. As part of development a US$3.5m well intervention at well EBB-3, to restore production of 500+ bopd, is mentioned as under consideration, although I anticipate this may be of lower priority than land-based developments at Ezzaouia, Robbana and Sidi el Kilani, unless specific and favourable loan financing is forthcoming.
For those unfamiliar with the geography, the field is confined to the northern end of an offshore concession approximately 20 x 10 km in extent, extending from the coastal lagoon of Bibane, north-eastwards into the Gulf of Gabes and c30km from the Tunisian-Libyan maritime border. The 6 wells with service platforms, of which 3 wells are currently in use, are aligned SW-NE along the crest of a geological structural high, 16-18km from shore in 7-8m water depth. The field is 20km ESE of the landward Ezzaouia Field.
The main O & G reservoir is the Lower Cretaceous [Cenomanian], Lower Zebbag Formation of fractured dolomite interbedded with shales and evaporites, which latter probably forms a top seal to a 50m oil rim below a well defined gas cap. The dolomites have a porosity of around 15% and are accessed at approx 2150m depth. A second, unexploited reservoir occurs in the deeper Jurassic [Kimmerigian] clastics of the M'rabtine Formation with a potential 15m pay-zone of 10-19% porosity. Well EBB-1 tested at 800 BCPD [barrels condensate per day] and 15.7 MMCFGPD [million cubic feet gas per day] from the Zebbag.
Production from well EBB-5 is pumped via an 18km 8-inch pipeline [initially from EBB-3] to the MARETAP [joint ETAP/EPZ operating company] processing facility at Zarzis where the oil, gas and water are separated. Oil is then piped to the 200,000 barrel MARETAP Zarzis Storage & Offloading Facility [commissioned 2008] and co-mingled with oil from Ezzaouia and Robbana awaiting sale. Dry gas [currently 5.5-6 MMCFGPD from EBB-5] is returned under pressure for re-injection via EBB-4 into the reservoir formation to enhance condensate production. Historically dry gas was supplied under contract to the adjacent SEEB Power Facility [operational May 2003 to January 2010] which generated electricity for the Tunisian grid. After that facility ceased operations the gas re-injection scheme was developed and commissioned in May 2012. The April RNS statement that “It is expected that, by utilising new technologies, well EBB-4 may achieve commercial production of natural gas in addition to its current use as an injector well” implies the possibility of future sales of surplus dry gas. Since previous gas flows from EBB-5 stabilised at 8 MMCFGPD [ equating to 1328 barrels oil equivalent] the potential revenue from gas sales is significant.
AGEOS.
El Bibane Field Tunisia
The April 30th 2021 RNS relating to the acquisition of El Bibane, as for the Robbana Field, emphasises the “undeveloped potential”, with contingent reserves [1C] evaluated Dec 31st 2019 as 25.7 MMSTBO remaining oil in place, and 6.5 BCF [billion cubic feet] of natural gas. As part of development a US$3.5m well intervention at well EBB-3, to restore production of 500+ bopd, is mentioned as under consideration, although I anticipate this may be of lower priority than land-based developments at Ezzaouia, Robbana and Sidi el Kilani, unless specific and favourable loan financing is forthcoming.
For those unfamiliar with the geography, the field is confined to the northern end of an offshore concession approximately 20 x 10 km in extent, extending from the coastal lagoon of Bibane, north-eastwards into the Gulf of Gabes and c30km from the Tunisian-Libyan maritime border. The 6 wells with service platforms, of which 3 wells are currently in use, are aligned SW-NE along the crest of a geological structural high, 16-18km from shore in 7-8m water depth. The field is 20km ESE of the landward Ezzaouia Field.
The main O & G reservoir is the Lower Cretaceous [Cenomanian], Lower Zebbag Formation of fractured dolomite interbedded with shales and evaporites, which latter probably forms a top seal to a 50m oil rim below a well defined gas cap. The dolomites have a porosity of around 15% and are accessed at approx 2150m depth. A second, unexploited reservoir occurs in the deeper Jurassic [Kimmerigian] clastics of the M'rabtine Formation with a potential 15m pay-zone of 10-19% porosity. Well EBB-1 tested at 800 BCPD [barrels condensate per day] and 15.7 MMCFGPD [million cubic feet gas per day] from the Zebbag.
Production from well EBB-5 is pumped via an 18km 8-inch pipeline [initially from EBB-3] to the MARETAP [joint ETAP/EPZ operating company] processing facility at Zarzis where the oil, gas and water are separated. Oil is then piped to the 200,000 barrel MARETAP Zarzis Storage & Offloading Facility [commissioned 2008] and co-mingled with oil from Ezzaouia and Robbana awaiting sale. Dry gas [currently 5.5-6 MMCFGPD from EBB-5] is returned under pressure for re-injection via EBB-4 into the reservoir formation to enhance condensate production. Historically dry gas was supplied under contract to the adjacent SEEB Power Facility [operational May 2003 to January 2010] which generated electricity for the Tunisian grid. After that facility ceased operations the gas re-injection scheme was developed and commissioned in May 2012. The April RNS statement that “It is expected that, by utilising new technologies, well EBB-4 may achieve commercial production of natural gas in addition to its current use as an injector well” implies the possibility of future sales of surplus dry gas. Since previous gas flows from EBB-5 stabilised at 8 MMCFGPD [ equating to 1328 barrels oil equivalent] the potential revenue from gas sales is significant.
AGEOS.
Herbius
06.05.2021 kl 17:35
5013
CanaryITM thanks for the response, much appreciated. I do not have access to sufficient data on El Bibane, at present, to offer any meaningful assessment of the potential operation but from what the ETAP [Enterprise tunisienne d'activites petrolieres] geologists have revealed from their study of the Jeffara Basin, the El Bibane concession appear to be favourably located for further discoveries.
The configuration of the six wells at El Bibane suggests a field-size of maybe 20sq km ie only c10% of the total concession [228 sq km] and is in a region of the Jeffara Basin where there is a preponderance of hydrocarbon trap types, eg anticlines, fault-controlled, stratigraphic and salt-diapirs. Furthermore the main Zebbag dolomite reservoir is locally highly porous, which with high permeability accounts for the initial high production rates from some of the wells, eg EBB-4 at 1400 bopd and EBB-3 at 1790 bopd.
An indication of the possible potential of El Bibane is that Candax Energy paid $43.7m in 2005 to acquire 74% of El Bibane, plus 31% of Ezzaouia, 80% of Robbana, 75% of Al Manzah [non-operational], 80% of Chaal Permit [non-operational] & 50% of SEEB Power Facility, and in 2007 spent $25.4m mostly on upgrading the El Bibane infrastructure and drilling 3 wells. In 2012 Candax paid a further $4m for an additional 24% of El Bibane and 14% of Ezzaouia, so total outlay on El Bibane was maybe around $35m.
With regard to the timing of the $3.5m intervention at EBB-3, AC mentioned in today's Stig Myrseth interview that he anticipated expenditure of £300,000-£400,000 [if I heard correctly] on work-overs sufficient to achieve year end targets, so obviously excluding EBB-3. Fast-tracking EBB-3 would be unwise as the probability of success is maybe 60/40 at best and failure or partial success, perceived as a disaster by PI's at this stage in the companies development.
AGEOS
The configuration of the six wells at El Bibane suggests a field-size of maybe 20sq km ie only c10% of the total concession [228 sq km] and is in a region of the Jeffara Basin where there is a preponderance of hydrocarbon trap types, eg anticlines, fault-controlled, stratigraphic and salt-diapirs. Furthermore the main Zebbag dolomite reservoir is locally highly porous, which with high permeability accounts for the initial high production rates from some of the wells, eg EBB-4 at 1400 bopd and EBB-3 at 1790 bopd.
An indication of the possible potential of El Bibane is that Candax Energy paid $43.7m in 2005 to acquire 74% of El Bibane, plus 31% of Ezzaouia, 80% of Robbana, 75% of Al Manzah [non-operational], 80% of Chaal Permit [non-operational] & 50% of SEEB Power Facility, and in 2007 spent $25.4m mostly on upgrading the El Bibane infrastructure and drilling 3 wells. In 2012 Candax paid a further $4m for an additional 24% of El Bibane and 14% of Ezzaouia, so total outlay on El Bibane was maybe around $35m.
With regard to the timing of the $3.5m intervention at EBB-3, AC mentioned in today's Stig Myrseth interview that he anticipated expenditure of £300,000-£400,000 [if I heard correctly] on work-overs sufficient to achieve year end targets, so obviously excluding EBB-3. Fast-tracking EBB-3 would be unwise as the probability of success is maybe 60/40 at best and failure or partial success, perceived as a disaster by PI's at this stage in the companies development.
AGEOS
Herbius
07.05.2021 kl 18:04
4708
Indenfor en måned tror undertegnede 💰💰
The Prime Minister of the Congo and his government resigned two days ago as the political landscape there has started to take shape after the Presidential election. http://www.xinhuanet.com/english/2021-05/06/c_139927155.htm
The news report says that President Nguesso is, in accordance with the Congolese constitution, expected to appoint a new prime minister to form a new government in the coming days. This should mean that we get a new oil minister appointed this month and then we should start to get some progress on the formal granting of the Tilapia license.
There is a process that needs to be followed for Zenith to receive the license and the company has been very clear about this. Zenith to get the new Tilapia license:
1. The President Denis Sassou Nguesso needs to win the election (Done)
2. Once DSN has won the election he will need to be inaugurated before he can appoint ministers and begin the process of running the country (this was completed in late April)
3. Denis Sassou Nguesso then needs to appoint a new Prime Minister and cabinet of ministers to run the country. The relevant appointment that relates to Zenith is the appointment of the Minister for Hydrocarbons (we still waiting for the President to do this but yesterday’s resignation of the existing PM was the first step).
4. Once the new Minister for Hydrocarbons is appointed (and JMTT and Teresa Goma are kicked out) then we can expect that we will proceed with the next stage of the license renewal which is getting the Production Sharing Agreement sorted out. (as the new Minister for Hydrocarbons needs to approve this).
5. After the PSA is sorted then it goes to the cabinet of ministers to be ratified (so this cannot happen until the cabinet is appointed).
6. 5. Finally, it goes to parliament for final ratification into law. Only after all of these five stages are completed will Zenith receive the 25 year license for Tilapia.
The Prime Minister of the Congo and his government resigned two days ago as the political landscape there has started to take shape after the Presidential election. http://www.xinhuanet.com/english/2021-05/06/c_139927155.htm
The news report says that President Nguesso is, in accordance with the Congolese constitution, expected to appoint a new prime minister to form a new government in the coming days. This should mean that we get a new oil minister appointed this month and then we should start to get some progress on the formal granting of the Tilapia license.
There is a process that needs to be followed for Zenith to receive the license and the company has been very clear about this. Zenith to get the new Tilapia license:
1. The President Denis Sassou Nguesso needs to win the election (Done)
2. Once DSN has won the election he will need to be inaugurated before he can appoint ministers and begin the process of running the country (this was completed in late April)
3. Denis Sassou Nguesso then needs to appoint a new Prime Minister and cabinet of ministers to run the country. The relevant appointment that relates to Zenith is the appointment of the Minister for Hydrocarbons (we still waiting for the President to do this but yesterday’s resignation of the existing PM was the first step).
4. Once the new Minister for Hydrocarbons is appointed (and JMTT and Teresa Goma are kicked out) then we can expect that we will proceed with the next stage of the license renewal which is getting the Production Sharing Agreement sorted out. (as the new Minister for Hydrocarbons needs to approve this).
5. After the PSA is sorted then it goes to the cabinet of ministers to be ratified (so this cannot happen until the cabinet is appointed).
6. 5. Finally, it goes to parliament for final ratification into law. Only after all of these five stages are completed will Zenith receive the 25 year license for Tilapia.