For seriøse Zenith Energy investorer.
Kære Zenith medskribenter & Zenith investorer.
Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.
Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.
Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.
Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.
Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.
Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.
Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.
Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.
Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.
Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.
Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.
Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.
Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 30.10.2023 kl 13:31
Du må logge inn for å svare
Herman*
15.07.2021 kl 03:58
5240
Det er ikke meningen å være festbrems, men synes at å snakke om en kurs på flere kroner fordi AC muligens drar i land flere lisenser i Nigeria, er ganske så urealistisk. For det første har han ikke sikret en eneste attraktiv lisens så langt. (SLK og Tilapia er jo ikke godkjent) For det andre har han ikke presentert en troverdig finansieringsplan for Nigeria. Basert på det jeg har sett av dealene til Winance, er de for små til å bidra i denne sammenheng. Hvis en ser på deres portefølje, yter de noen få lån i størrelsesorden 10-40 mill nok per år. Så har vi dette med "markedet". Hvis markedet hadde trodd 30% av det som ble sagt på siste IC, hadde kursen vært over 25 øre allerede. Det er rart at de som antyder at de tror på disse 10-15x ikke pantsetter hus, hjem og svigermødre og kjøper med begge hender. I stedet ser vi en nesten ikke-eksisterende omsetning. Det som er priset inn i aksjen i dag er bare en middels vellykket satsning i Tunisia. Alt annet kommer eventuelt som en bonus, og vil selvsagt dra kursen betydelig. Det hadde vært hyggelig med en melding kl. 08:00, men er det ikke noen uker for tidlig?
Gullit
15.07.2021 kl 00:49
5268
3000f/d bør føre oss godt over 1kr..
Setter ett bet på melding kl 08:00 imorgen
Setter ett bet på melding kl 08:00 imorgen
Aqualight
14.07.2021 kl 23:37
5338
Jeg tror nu ikke du misforstår Stockdance, hvis det skal oversættes til almindelig sprog, så tror jeg der menes 1,20 nok kr. pr. aftale. Uden at kende noget til reserve i Nigeria, men stillet helt simpelt op, kunne det se således ud:
TLP ll = 1,20 nok kr
Nigeria = 1,20 nok kr
SLK = 50-70 øre
ROB = ?
Det kan også hedde 25 - 40 øre for hele balladen….! Det ser jeg som tidligere nævnt blot ikke for mig -
Ovenstående kan være et ligeså ædrueligt bud som alle andre indspark i debatten - lige nu venter jeg på det vi er blevet oplyst med forventet borestart mellem 15 Aug - 15 Sep - + reserve rapport + CPR, som er oplyst at være meget tæt på - svarene på TLP ll - SLK - Nigeria.
3000 f/d kan generer alt i mellem 420 - 450 mill kr om året i det nuværende marked, om det kan forsvare 1 kr på kursen? Det kommer an på hvad der ellers ligger i dybet og venter.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
TLP ll = 1,20 nok kr
Nigeria = 1,20 nok kr
SLK = 50-70 øre
ROB = ?
Det kan også hedde 25 - 40 øre for hele balladen….! Det ser jeg som tidligere nævnt blot ikke for mig -
Ovenstående kan være et ligeså ædrueligt bud som alle andre indspark i debatten - lige nu venter jeg på det vi er blevet oplyst med forventet borestart mellem 15 Aug - 15 Sep - + reserve rapport + CPR, som er oplyst at være meget tæt på - svarene på TLP ll - SLK - Nigeria.
3000 f/d kan generer alt i mellem 420 - 450 mill kr om året i det nuværende marked, om det kan forsvare 1 kr på kursen? Det kommer an på hvad der ellers ligger i dybet og venter.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Stockdance
14.07.2021 kl 22:56
5349
Kanskje er det jeg som misforstår dette med verdier på 10-15 ganger dagens, men sier ikke AC at det er de potensielle lisensene i Nigeria alene som vil være verdt denne verdiøkningen? Det snakkes om «multiple deals» med felt som har minimum 3000 fat/dag. Er det alle feltene som krever jv? Kanskje kan Zenith da dra nytte av det nigerianske firmaets etablering i landet og deres bemanning. Det vil i såfall være iht gjeldende strategier.
«On top of this in Nigeria specifically small 200bopd deals do not exist and in Nigeria we are looking for deals of a dimension that, if realised, would bring our stock something like 10-15 times the current price».
«On top of this in Nigeria specifically small 200bopd deals do not exist and in Nigeria we are looking for deals of a dimension that, if realised, would bring our stock something like 10-15 times the current price».
Nano Rekyl
14.07.2021 kl 17:16
5340
Meget spennende AQ! Den som lever vil se hva som skjer der på den fronten!
Ha ellers en fortreffelig aften alle sammen!
Aqualight
14.07.2021 kl 17:11
5332
Der er en række forudsætninger som taler for det ja, EXXON er normalt et firma som kan og vil tage hurtige beslutninger, at det er off-shore ser jeg ikke som den største udfordring - der er mandskab allerede så de kan overtages ved en evt. handel - men igen, så kender jeg ikke størrelserne på de omtale felter, det kan jo hurtigt blive en stor udskrivning i dagens marked. EXXON skulle have 90 platforme i Nigeria, og de er “kun” off-shore!
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Herman*
14.07.2021 kl 16:56
5331
Jeg mente ikke Nigeria generelt, men disse spesifikke offshore lisensene som du linket til. Selv om de er på grunt vann, er det vel litt mer komplisert enn onshore?
Aqualight
14.07.2021 kl 16:49
5219
Herman* skrev Tror du Zenith kan være interessert i noe av dette?
Det mener jeg blevet slået fast ved sidste IC - interessen er der for alt :
Strategically, in European capitals such as Paris, Amsterdam and London there is a frenzy to exit oil and gas activities by the majors – trying to improve their image and move from fossil fuels to green energy by divesting assets. In this strategy they have to find a buyer for these assets. If the assets are very complex and large (100,000 bopd) then they will not engage in discussions with Zenith as we do not have the financial resources to take over the field but all of the rest of the portfolio especially in certain large countries like Nigeria are made from a compendium of medium producing fields of 20/25/30,000 bopd. These are the target of our acquisitions as these fields can be sold not as part of a portfolio but individually so that will permit us to participate (sometime alone and sometimes with local partners) in the acquisition of these fields. The target that we have set ourselves of 20,000 barrels can therefor be met and surpassed in one go if the right field is purchased.
There are a lot of these types of opportunities available but we do have to create a perception that Zenith are able to run this type of field so the first time that we get a field that is between 6-10,000 barrels then it will be a very strong proof of concept and abilities that will permit us to enter other negotiations.
Sometimes shareholders alert us when a major is leaving a country and wants to divest it’s entire portfolio there but it is not credible that we can take a full portfolio in a full country. However, what we are presenting to you here are not dreams but things that we are negotiating and that could close at any moment. So I repeat – there are a lot of majors leaving Africa and putting fields for sale or even returning them to the government. We have a prudent approach not to engage in mega-deals where the discussions may last 2-3 years and then fail. Instead we are negotiating multiple deals between 3-10,000 barrels which can be completed to contract signing within weeks.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Strategically, in European capitals such as Paris, Amsterdam and London there is a frenzy to exit oil and gas activities by the majors – trying to improve their image and move from fossil fuels to green energy by divesting assets. In this strategy they have to find a buyer for these assets. If the assets are very complex and large (100,000 bopd) then they will not engage in discussions with Zenith as we do not have the financial resources to take over the field but all of the rest of the portfolio especially in certain large countries like Nigeria are made from a compendium of medium producing fields of 20/25/30,000 bopd. These are the target of our acquisitions as these fields can be sold not as part of a portfolio but individually so that will permit us to participate (sometime alone and sometimes with local partners) in the acquisition of these fields. The target that we have set ourselves of 20,000 barrels can therefor be met and surpassed in one go if the right field is purchased.
There are a lot of these types of opportunities available but we do have to create a perception that Zenith are able to run this type of field so the first time that we get a field that is between 6-10,000 barrels then it will be a very strong proof of concept and abilities that will permit us to enter other negotiations.
Sometimes shareholders alert us when a major is leaving a country and wants to divest it’s entire portfolio there but it is not credible that we can take a full portfolio in a full country. However, what we are presenting to you here are not dreams but things that we are negotiating and that could close at any moment. So I repeat – there are a lot of majors leaving Africa and putting fields for sale or even returning them to the government. We have a prudent approach not to engage in mega-deals where the discussions may last 2-3 years and then fail. Instead we are negotiating multiple deals between 3-10,000 barrels which can be completed to contract signing within weeks.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Aqualight
14.07.2021 kl 14:44
5310
ExxonMobil offloading of its stake in four shallow offshore licences, initiated in 2019, is attracting interest from several Nigerian firms backed by Western partners.
https://www.africaintelligence.com/oil--gas_corporate-strategy/2021/07/14/trident-and-seplat-battle-chappal-for-exxonmobil-stake,109679682-art
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
https://www.africaintelligence.com/oil--gas_corporate-strategy/2021/07/14/trident-and-seplat-battle-chappal-for-exxonmobil-stake,109679682-art
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Stockdance
14.07.2021 kl 07:00
5494
Er det noen som kan gi en god forklaring på hvordan en skal lese tallene gitt av Align Research?
“Unrisked” reserver ved beste resultat Tilapia – Djeno prises til 163p, mens “risked” reserver Tilapia – Djeno prises til 32p.
En forklaring på disse begrepene:
“Unrisked reserves are those which have already been developed by drilling and production and thus have a very reasonable certainty of being produced. Risked reserves are either probably or possible reserves depending upon the amount of uncertainty involved and basically represent poorly developed or undeveloped oil & gas fields.”
https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=84885046
Ved hvilke scenarioer vil de estimerte verdiene gjøre seg gjeldende? Jeg gjør et forsøk på å sette dette opp, så håper jeg dere korrigerer meg dersom jeg bommer på noe. (Antall aksjer er for enkelhetens skyld justert).
Dersom R1/R2 gir en unrisked NPV på 13p utgjør dette:
13p*0,12kr*237 000 000 AAOG aksjer / 1400 000 000 Zenith aksjer = 0,26 kroner/aksje
Fordi sjansen for positivt resultat bare for Tilapia R1/R2 er satt til 100% vil ikke dette da også representere dårligste utfall?
Ved beste utfall for Tilapia – Djeno utgjør dette:
163p*0,12kr*237 000 000 AAOG aksjer / 1400 000 000 Zenith aksjer = 3,3 kroner/aksje
Som Svartsyn sier er tall en ting, og boring noe helt annet. Jeg synes likevel det er gøy å få en viss indikasjon på hva en kan forvente.
“Unrisked” reserver ved beste resultat Tilapia – Djeno prises til 163p, mens “risked” reserver Tilapia – Djeno prises til 32p.
En forklaring på disse begrepene:
“Unrisked reserves are those which have already been developed by drilling and production and thus have a very reasonable certainty of being produced. Risked reserves are either probably or possible reserves depending upon the amount of uncertainty involved and basically represent poorly developed or undeveloped oil & gas fields.”
https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=84885046
Ved hvilke scenarioer vil de estimerte verdiene gjøre seg gjeldende? Jeg gjør et forsøk på å sette dette opp, så håper jeg dere korrigerer meg dersom jeg bommer på noe. (Antall aksjer er for enkelhetens skyld justert).
Dersom R1/R2 gir en unrisked NPV på 13p utgjør dette:
13p*0,12kr*237 000 000 AAOG aksjer / 1400 000 000 Zenith aksjer = 0,26 kroner/aksje
Fordi sjansen for positivt resultat bare for Tilapia R1/R2 er satt til 100% vil ikke dette da også representere dårligste utfall?
Ved beste utfall for Tilapia – Djeno utgjør dette:
163p*0,12kr*237 000 000 AAOG aksjer / 1400 000 000 Zenith aksjer = 3,3 kroner/aksje
Som Svartsyn sier er tall en ting, og boring noe helt annet. Jeg synes likevel det er gøy å få en viss indikasjon på hva en kan forvente.
Aqualight
13.07.2021 kl 23:57
5629
Selve processen er vi sådan set ikke uenige i - HVIS vi er uenige om noget er det, punktet med noget der rimer på 20 øre, uanset om det handler om TLP ll, Nigeria, SLK - hvilken % sats skal man udregne markeds forventningen med? Med en stigning på + 350% i december på forventning vel og mærke, så skulle en underskrift udløse en stigning til midt 20 øre? Den køber jeg ikke ind på, beklager.
Det er ganske fint at være konservativ og tilbageholdende, det skal bare have en sammenhæng med virkeligheden.
Vi får se hvor den lander, når den tid kommer uanset 😊
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Det er ganske fint at være konservativ og tilbageholdende, det skal bare have en sammenhæng med virkeligheden.
Vi får se hvor den lander, når den tid kommer uanset 😊
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Fluefiskeren
13.07.2021 kl 23:35
5645
Helt enig. Seismikk er seismikk og funn er funn. Markedet sier « show me the money».!
Herman*
13.07.2021 kl 23:32
5541
Jeg tror vi må skille mellom aksjekurs ved Tilapia godkjenning og aksjekurs ved boring av flere vellykkede brønner på lisensen. I mitt hodet er det to vidt forskjellige tall. For å illustrere poenget: Hvis vi sier at tildelingen av lisensen fører til at kursen stiger til 25 øre, så kan den fort gå til 40 øre med full klaff på 103C. Så er det mange flere brønner som skal bores og som kan dra kursen videre oppover. Da har vi holdt Nigeria helt utenfor... Det samme kan vi si om Nigeria. VI kan få et voldsomt løft om det kommer inn en melding om en mega lisens, men full uttelling får vi ikke før de kan vise til at de har finansieringen i orden og at de produserer i henhold til de oppgitte estimater osv. Med andre ord så er verken Tilapia eller Nigeria lisenser binære når det gjelder kursutvikling, dette er en langsiktig dynamisk prosess.
Aqualight
13.07.2021 kl 23:22
5555
Jeg kan komme med mange forslag Herman* 😊, men ingen af dem rimer på noget med tallet 20 - men se lidt på Align analysen som netop er delt igen, træk en parallel, tillæg forandringerne (mer potentiale )og aktie antal og fortæl mig så om du får et tal der rimer på 20 øre eller + 80 øre 😊 tillæg så egen rig + forventninger…. Rimer det med tallet 20 øre? Ikke rigtig vel.
Men som andre også påpeger så er det marked der bestemmer, og hvis marked bestemmer sig for den kurs, altså noget der rimer på tallet 20 øre så har vi også set det med 😊
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Men som andre også påpeger så er det marked der bestemmer, og hvis marked bestemmer sig for den kurs, altså noget der rimer på tallet 20 øre så har vi også set det med 😊
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 13.07.2021 kl 23:25
Nano Rekyl
13.07.2021 kl 23:16
5512
AC snakket om jeg ikke husker feil at de arbeider om å få en omtale/analyse av selskapet, men ofte er de ikke interessert før selskapet har en mcap på omlag 800 M! Så det er en liten kursøkning som må til!
Stockdance
13.07.2021 kl 22:36
5571
"Net Asset Valuation using a 12% discount factor based on 237.9 million shares on a fully diluted basis and a constant oil price of $65 Brent equivalent."
"We might be jumping the gun ahead of the forthcoming publication of the CPR, but we have sought to revise our target price based on assuming that the chance of success at Djeno has improved from 25% to say 60%, following the drilling of the TLP-103C well. Based on that assumption, our risked NAV derived using a 12% discount factor, 237.9 million shares on a fully diluted basis and current FX rate, would provide a higher target price of 48.46p."
http://www.alignresearch.co.uk/anglo-african-oil-gas/anglo-african-oil-gas-revision-to-price-target-post-recent-newsflow/
Hvis jeg ikke har misforstått er sjansen for å lykkes nå høyere enn 60%, og oljeprisen er høyere enn den gang.
Mitt spørsmål er hvorfor vi ikke bare kan gjøre dette med estimert verdi meget enkelt og lytte til hva AC selv sier om at der nok må komme noen uavhengige analyser før markedet klarer å ta dette innover seg.
"We might be jumping the gun ahead of the forthcoming publication of the CPR, but we have sought to revise our target price based on assuming that the chance of success at Djeno has improved from 25% to say 60%, following the drilling of the TLP-103C well. Based on that assumption, our risked NAV derived using a 12% discount factor, 237.9 million shares on a fully diluted basis and current FX rate, would provide a higher target price of 48.46p."
http://www.alignresearch.co.uk/anglo-african-oil-gas/anglo-african-oil-gas-revision-to-price-target-post-recent-newsflow/
Hvis jeg ikke har misforstått er sjansen for å lykkes nå høyere enn 60%, og oljeprisen er høyere enn den gang.
Mitt spørsmål er hvorfor vi ikke bare kan gjøre dette med estimert verdi meget enkelt og lytte til hva AC selv sier om at der nok må komme noen uavhengige analyser før markedet klarer å ta dette innover seg.
gravemaskinen
13.07.2021 kl 22:28
5527
Umulig å spå fremdriften her.. Det kan komme melding i morgen tidlig for den del, eller om en uke eller 2 når drt gjelder både Tunisia slk, tilapia, Nigeria eller andre heldelser. Akkurat som tidligere har drt hvert svært lite å spore i forkant
Konjagi
13.07.2021 kl 22:20
5548
Ønsker på ingen måte å være en fest brems, men noen uker blir ofte til noen måneder i disse landene vi opererer i. Her blir tiden ulidelig om man må sjekke dagskurs.
Tenker at guiding vi fikk på siste IC er retningen men ikke fasiten. Kursen er umulig å spå selvfølgelig, men har trua på at den stiger betraktelig på bekreftelse i Congo
Tenker at guiding vi fikk på siste IC er retningen men ikke fasiten. Kursen er umulig å spå selvfølgelig, men har trua på at den stiger betraktelig på bekreftelse i Congo
Svartsyn
13.07.2021 kl 21:59
7713
Kan gjøre hva som helst,bare de signaturene kommer på rett plass.
Markedet bestemmer resten.
Markedet bestemmer resten.
Aqualight
13.07.2021 kl 21:47
7740
Hej Svartsyn -
Du har ret i at vi er endog meget tæt på de 1000 fat/d.
Der sker urimelig mange spændene ting i øjeblikket, også flere end der bliver talt om på diverse forum. De tålmodige bliver rigt belønnet for ventetiden.
Kan vi gøre det sådan at fremadrettet så bliver TLP ll underskriften og 20 øre ikke nævnt i samme sætning? Mere fordi det er så fjernt fra den reelle værdi af feltet 😊
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Du har ret i at vi er endog meget tæt på de 1000 fat/d.
Der sker urimelig mange spændene ting i øjeblikket, også flere end der bliver talt om på diverse forum. De tålmodige bliver rigt belønnet for ventetiden.
Kan vi gøre det sådan at fremadrettet så bliver TLP ll underskriften og 20 øre ikke nævnt i samme sætning? Mere fordi det er så fjernt fra den reelle værdi af feltet 😊
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Svartsyn
13.07.2021 kl 20:11
7833
Der er vi enige,som jeg sier bare godkjenning/underskrift på Tilapia Så er vi over 20 øre. Så stort om ikke større er denne muligheten.
Så kan vi snakke boring seinere.
Så kan vi snakke boring seinere.
Redigert 13.07.2021 kl 23:37
gravemaskinen
13.07.2021 kl 20:06
7771
Du er opptatt av boring svartsyn, men nå kommer det jo relativt greie inntekter pr idag også uten å måtte bore.. Boring vil jo bare ligge som ytterligere trigger.. Et selskap som har nært forestående 1000fat PD og har en MC på 150 mill med svært liten gjeld er i hvertfall ikke dyrt.. Snakkes på 20 øre, som kan komme når som helst
Svartsyn
13.07.2021 kl 20:01
7757
Mulig jeg er nøktern, men jeg er sjelden negativ.
La den" lille italieneren" få holde på i fred og ro med "ludo-triksene" sine så ender dette bra.
Det eneste jeg er redd for er at han skal få covid-19.
Det er noen som er utrolig "negative,urolige,nervøse Og tvilende på alt og alle.
I denne bransjen er det ikke noe vits i å gruble på alt mellom himmel og jord.
Det er best å "gunne "på sett borekronen i bakken og bor for helv.....
Og til slutt Herman . Tror du at du en gang i ditt liv møter en sjef i en olje mygg som er nøktern.
Det vil ikke skje..
Selv om han har fått 2000 mail fra aksjonærene, like it or not.
Deler av innlegget er skrevet ironisk ment,med en hvis undertone.
Ha en fortreffelig kveld Hermann.
Og mitt tips,du vil få en behagelig overraskelse snart.
Og ikke gruble på hva det er.
Ta det som det kommer.
Men husk også innen oljeboring tar det et sekund fra hero til zero.
Det har jeg selv opplevd noen ganger som borer i Nordsjøen.
Det viktigste er at man tar lærdom av det ,og" gunner "på
etter neste "target"
Og til slutt .Ett tall på et papir er en ting ,en borer som borer etter olje kan nok somme ganger dra litt på smilebåndet,når han vet alle tingene som kan gå galt på veien mot målet.
Det vil helst gå bra så kjerringa og alle de teoretiske "ekspertene" i landorganisasjonen .
Men når det gikk till helvete,var det i 95 % av tilfellene boreren/drilleren som måtte svare i telefonen fra land.
Tall er en ting, en boreoperasjon er noe helt annet.
La den" lille italieneren" få holde på i fred og ro med "ludo-triksene" sine så ender dette bra.
Det eneste jeg er redd for er at han skal få covid-19.
Det er noen som er utrolig "negative,urolige,nervøse Og tvilende på alt og alle.
I denne bransjen er det ikke noe vits i å gruble på alt mellom himmel og jord.
Det er best å "gunne "på sett borekronen i bakken og bor for helv.....
Og til slutt Herman . Tror du at du en gang i ditt liv møter en sjef i en olje mygg som er nøktern.
Det vil ikke skje..
Selv om han har fått 2000 mail fra aksjonærene, like it or not.
Deler av innlegget er skrevet ironisk ment,med en hvis undertone.
Ha en fortreffelig kveld Hermann.
Og mitt tips,du vil få en behagelig overraskelse snart.
Og ikke gruble på hva det er.
Ta det som det kommer.
Men husk også innen oljeboring tar det et sekund fra hero til zero.
Det har jeg selv opplevd noen ganger som borer i Nordsjøen.
Det viktigste er at man tar lærdom av det ,og" gunner "på
etter neste "target"
Og til slutt .Ett tall på et papir er en ting ,en borer som borer etter olje kan nok somme ganger dra litt på smilebåndet,når han vet alle tingene som kan gå galt på veien mot målet.
Det vil helst gå bra så kjerringa og alle de teoretiske "ekspertene" i landorganisasjonen .
Men når det gikk till helvete,var det i 95 % av tilfellene boreren/drilleren som måtte svare i telefonen fra land.
Tall er en ting, en boreoperasjon er noe helt annet.
Stockdance
13.07.2021 kl 19:44
7663
Hvorfor ikke når vi vet tidligere estimerte verdier basert på Tilapia alene…
Herman*
13.07.2021 kl 19:33
7680
20 øre er nøkternt, AC snakker om 10-15x ved avtale i Nigeria. Kanskje ikke fullt så nøkternt…:-)
Svartsyn
13.07.2021 kl 19:13
7707
Det er ikke langt opp til det "gamle" målet 1000 fat pr.dag nå Aqualight.
Som jeg alltid har sagt ,den dagen vi når 1000 fat pr dag i egenprod. Vil det gå videre på skinner.
Våger påstanden det har aldri sett bedre ut.
Med endelig bekreftelse/ underskrift på Tilapia , da eksploderer det.
Forøvrig moro å se ,som en nevnte at robot-handelen sleit litt idag.
Tolker det at salgs-siden var disiplinert og snart ingen selger på disse nivåene. Nå er opp siden flott. Vi er over 20 øre bare ved godkjenning av Tilapia 2 viser mine tall.
Ha en flott kveld, alle Zenithere..
Som jeg alltid har sagt ,den dagen vi når 1000 fat pr dag i egenprod. Vil det gå videre på skinner.
Våger påstanden det har aldri sett bedre ut.
Med endelig bekreftelse/ underskrift på Tilapia , da eksploderer det.
Forøvrig moro å se ,som en nevnte at robot-handelen sleit litt idag.
Tolker det at salgs-siden var disiplinert og snart ingen selger på disse nivåene. Nå er opp siden flott. Vi er over 20 øre bare ved godkjenning av Tilapia 2 viser mine tall.
Ha en flott kveld, alle Zenithere..
Aqualight
13.07.2021 kl 17:54
7798
Her er de seneste tal fra SLK & EZZA - for perioden 5/7 - 11/7.
Den samlede produktion for de 7 dage lander på 7634 fat - 45% til Zenith = 3435 Boe
3435 x 65$ = 223.275 $ (1.943.405 nok kr) før udgifter
Som bliver tilskrevet det samlede regnestykke.
Det er værd at bemærke den meget kraftige stigning på EZZA - stigningen i produktionen betyder faktisk yderligere ca. 352.000 nok kr for de 7 dage, eller 50.000 nok kr om dagen ekstra - se linket nederst
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
http://www.etap.com.tn/fileadmin/prod_jour/Brut-050721.pdf
Den samlede produktion for de 7 dage lander på 7634 fat - 45% til Zenith = 3435 Boe
3435 x 65$ = 223.275 $ (1.943.405 nok kr) før udgifter
Det er værd at bemærke den meget kraftige stigning på EZZA - stigningen i produktionen betyder faktisk yderligere ca. 352.000 nok kr for de 7 dage, eller 50.000 nok kr om dagen ekstra - se linket nederst
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
http://www.etap.com.tn/fileadmin/prod_jour/Brut-050721.pdf
Aqualight
12.07.2021 kl 18:53
8060
Den der hedder Investor Conference Call Write-up - kl 18.01.
Den ligger også på LSE
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Den ligger også på LSE
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Herman*
12.07.2021 kl 18:43
8076
Hvilken oppdatering av MG sikter du til? Jeg kan ikke se at han har postet noe.
Aqualight
12.07.2021 kl 17:50
8120
Fantastisk arbejde af MG, knap så fantastisk at jeg poster midt i at MG opdater sorry….
Som et lille plaster på såret får i her de seneste tal fra SLK & EZZA - for perioden 28/6 - 4/7.
Den samlede produktion for de 7 dage lander på 6265 fat - 45% til Zenith = 2819,25 Boe
2819,25 x 65$ = 183.251$ (1.591.577 nok kr) før udgifter
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Som et lille plaster på såret får i her de seneste tal fra SLK & EZZA - for perioden 28/6 - 4/7.
Den samlede produktion for de 7 dage lander på 6265 fat - 45% til Zenith = 2819,25 Boe
2819,25 x 65$ = 183.251$ (1.591.577 nok kr) før udgifter
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Fakevenues
12.07.2021 kl 12:18
8191
C-Eiken
12.07.2021 kl 11:05
8279
Nope, lagde også mærke til den, og var forbavser over det ikke blev nævnt herinde ;). BULL
kim2002
12.07.2021 kl 10:45
8315
Aq og resten av seriøse aksjonærer. Endelig ser det ut til at vi kan forvente meldiger om både produksjon og kontrakter fremover. Vi er eiere av tilsammen mange millioner aksjer, noe som gjør at vi kan sammen utgjøre en betydelig stemme når det gjelder spørsmål til ledelsen. Viktig at vi står sammen som en gruppe. Meget nyttig informasjon du bidrar med Aq.
Gullit
12.07.2021 kl 09:54
8385
Må bare få takke for en enorm innsikt og god info som deles av Aqua.. det ser ut som vi beveger oss inn i veldig lukrativt terreng. Det blir en spennende sommer.. fortsett å hold oss oppdatert
Aqualight
11.07.2021 kl 18:53
8729
Var jeg den eneste der hørte - ny IC igen allerede midt August midt September? Der ligger nok lidt nyt fra borer aktiviteten, samt muligvis TLP ll ! Det bliver spændene at se hvad de kan trække ud af ROB - 1 - Derefter videre til EBB - 3, med egen rig og potentielt 500 fat/d
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Nano Rekyl
11.07.2021 kl 18:15
8747
Slettet brukerskrev https://youtu.be/HCGIvvxjbOY Hør. Siste aksje han snakker om er ZENA!
Dette kvartalet som vi er inni nå kommer til å bli det beste kvartalet i Zenith sin historie så langt! Det er bare å feste setebeltene for det kan komme til å gå fort fremover! Ta gjerne opp denne 1. oktober igjen💰💰💰
Herman*
11.07.2021 kl 15:55
8862
Jeg skjønner hva du mener, og renter er jo forresten forbudt i Islamsk finansiering. Når jeg sier renter vil winance si omkostninger osv. Poenget er at vi ikke vet, men det gjør nok AC. Sigurd er jo en ansatt, så om han ikke vet kan han jo drive litt research.
Redigert 11.07.2021 kl 15:59
Aqualight
11.07.2021 kl 15:23
8894
Din vinkel er skæv Herman* - og det er venligt ment.
Forudsætningen er IKKE at der skal betales 14 mill i rente - for det første. Men Winance er nok nødt til at offentliggøre tallet 35 mill ud fra den måde lånet er aftalt på - hvilket betyder at de samlede omkostninger kan løbe op i 35 mill kr. men som sagt er det kun Winance der kan svare på det spørgsmål, hverken AC eller Sigurd har svaret.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Forudsætningen er IKKE at der skal betales 14 mill i rente - for det første. Men Winance er nok nødt til at offentliggøre tallet 35 mill ud fra den måde lånet er aftalt på - hvilket betyder at de samlede omkostninger kan løbe op i 35 mill kr. men som sagt er det kun Winance der kan svare på det spørgsmål, hverken AC eller Sigurd har svaret.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Herman*
11.07.2021 kl 15:16
8903
Hvis Zenith får 21 utbetalt mill og Winance regner med å få tilbakebetalt 35 mill i løpet av noen mnd, vil jeg si at det er et brutalt dyrt lån. Får spørre Sigurd, kanskje han kan finne ut av det.
Aqualight
11.07.2021 kl 15:12
8846
Det umiddelbare svar må være at lånet, rigtig nok er sammensat som et amortized loan - hvilket direkte betyder misvedligeholdt lån, MEN det kan ikke offentliggøres på anden måde, da der ligger en aftale om at betale med op til 100 mill aktier, bagved - dermed kan lånet ikke misvedligeholdes - om det så er værdien af de samlede omkostninger der er angivet med de 35 mill nok kr. vides ikke? det kan også være en taste fejl, det er set før, umiddelbart er det kun Winance, der kan svare på det spørgsmål. Skulle det ske at alle pengene skal betales med det aftalte antal aktier har de givet 0,21 øre pr. stk. - men det ser jeg nu ikke for mig.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 11.07.2021 kl 15:13
Stockdance
11.07.2021 kl 14:59
8860
Selv om det er store tall å ta innover seg tenker jeg AC kan ha mye rett i sine estimater dersom avtaler formaliseres. Vi vet jo allerede hva Tilapia alene kan være verdt, og enkelte investorer er faktisk inne i aksjen bare av den grunn.
Organisasjonsbyggingen har vel allerede startet i henhold til strategien:
"Maximising use of local management personnel under direct supervision"
Vi har sett hva Zenith med AC i spissen har utrettet med lite ressurser. Nå blir det som du sier spennende å se om det også innfris på det operasjonelle.
Organisasjonsbyggingen har vel allerede startet i henhold til strategien:
"Maximising use of local management personnel under direct supervision"
Vi har sett hva Zenith med AC i spissen har utrettet med lite ressurser. Nå blir det som du sier spennende å se om det også innfris på det operasjonelle.
Herman*
11.07.2021 kl 14:26
8915
Kan noen forklare meg følgende: Zenith meldte i mai at de hadde tatt opp et lån på 2.1 mill Euro fra Winance. Dette tilsvarer ca 21 mill kroner. Samtidig melder Winance at de har lånt ut 35 millioner NOK til Zenith.
https://www.winance.com/#portfolio
https://www.winance.com/#portfolio
Aqualight
11.07.2021 kl 14:18
8936
Slettet brukerskrev Er det virkelig mulig med 10-15x dagens aksjekurs?
Alene med forventet brutto produktion samt brutto indtægt som oplyst i den seneste IP - ser det temmelig lyst ud for at sige det meget mildt.
2000/fat/d x 28 dage x 65$/fat x 12 måneder = 43.680.000$ = + 380 mill nok kr. - før udgifter - før reserve - før forventninger - før NAV beregning -
Med samme udgangspunkt men med en forventet TLP ll aftale, og KUN for eksemplet skyld :
Best case 1 well : 5000/fat/d x 28 dage x 65/fat x 12 måneder = 109.200.000 $ = + 951,8 mill nok kr. = 56% af 951,6 mill = 532,5 mill nok kr.
Så det helt korte svar er ja, det er mere end muligt - det er indenfor rækkevidde
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
2000/fat/d x 28 dage x 65$/fat x 12 måneder = 43.680.000$ = + 380 mill nok kr. - før udgifter - før reserve - før forventninger - før NAV beregning -
Med samme udgangspunkt men med en forventet TLP ll aftale, og KUN for eksemplet skyld :
Best case 1 well : 5000/fat/d x 28 dage x 65/fat x 12 måneder = 109.200.000 $ = + 951,8 mill nok kr. = 56% af 951,6 mill = 532,5 mill nok kr.
Så det helt korte svar er ja, det er mere end muligt - det er indenfor rækkevidde
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Herman*
11.07.2021 kl 13:56
8953
Slettet brukerskrev Er det virkelig mulig med 10-15x dagens aksjekurs?
Alt er selvsagt mulig i et langsiktig perspektiv, men AC antyder jo at en slik kurs er mulig på grunnlag av eventuelt vellykkede resultater av forhandlinger som allerede er pågående. Slik jeg forstår han, mener han at Tilapia og en lisens i Nigeria vil forsvare en kurs på 1.1-1.7 NOK. Det har ikke jeg noe tro på, da Zenith trenger litt tid på å etablere seg som et seriøst selskap hvor de viser at de ikke bare kan forhandle avtaler men også levere på det operasjonelle. Tror derfor vi skal være veldig fornøyd om disse eventuelle avtalene tar kursen til 60 øre. Da vil det jo fortsatt være en langsiktig oppside etterhvert som de beviser at de kan levere operasjonelt, bygger en organisasjon og samtidig skaffer seg enda flere lisenser de neste årene.
Er det virkelig mulig med 10-15x dagens aksjekurs?