Tråden er privat, og bare inviterte kan svare
For seriøse Zenith Energy investorer.
Kære nye og "gamle" Zenith investorer & Zenith medskribenter,
OPDATERING fra 2025, er lagt under indledningen:
Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.
Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
__________________________________________________________________________________________________________________________
OPDATERING Fredag den 3 Januar 2025:
- Der er sket utrolig mange ting de sidste 3-4 år i firmaet, og der er sendt mange bolde i luften, hvilket kan være positivt hvis man husker at gribe bare nogle af dem igen, det har ledelsen dog haft urimelig svært ved, og den præmis skal man kende fra start, ellers kan man godt blive slemt skuffet.
Zenith Energy har indledt tre separate retssager mod Republikken Tunesien og/eller ETAP, det nationale olieselskab, som er beskrevet herunder,
- Er der d.d. reelt, 7,3 milliarder grunde til at købe aktier i firmaet? det spørgsmål lader jeg være op til den enkelte investor, men vi ved at der ligger reelle krav (set med vores briller) på 639.000.000 $ ( 7.259.837.106 nok kr.) så langt så godt.
-: Vi ved også at vi har vundet ICC-1 Arbitration, som udløser 9,7 millioner $ ( ca 110 mill nok kr.) Dette er grundlaget for at vinde de kommende sager, derfor er denne MEGET vigtig, fremadrettet.
-: Der går rygter om at Tunesien har tilbudt et "forlig" med 120 mill $ fordelt over 8 år (1.363.349.691nok kr.) som skulle være afvist af firmaet
-: Vi ved at sagen vedrørende skade mod firmaet CNAOG ICC Arbitration 130 mill $ ( 1.476.962.165 nok kr.) skal præsenteres for en domstol, her i slutningen af februar 2025, og firmaet forventer en dom, omkring sommeren 2025.
-: Vi ved at firmaet har en ICSID Arbitration, (ICSID-voldgiften,) kørende mod Tunesien, for ikke at overholde de underskrevet aftaler men specielt artikel 8 mellem UK - Irland & Tunesien, som er underskrevet 1989. (ICSID er en forkortelse for - >International Centre for Settlement of Investment Disputes<) kravet er på 503 mill $ ( 5.714.707.456 nok kr.) og forventes afsluttet i Q1 - 2026.
-: Vi ved at Tunesien har sparker deres advokater ud, efter at have arbejdet på sagen i mere end 2 år! den del kommer de jo nok til at fortryde, rygtet siger at de har været ærlige overfor regerings apparatet og godt kan se at de næste sager kommer til at falde ud til firmaets fordel frem for Tunesien, med en sejer vedrørende ICC-1 Arbitration, i December 2024, er det en ren tilståelsessag, med de kommende afgørelser, hvilket stiller firmaet i en urimelig god situation. det har advokater selvfølgelig godt kunne se.
Sagerne i overskrifter ser således ud:
1. The ICC-1 Arbitration was commenced following ETAP’s failure to comply with its contractual obligations to pay for oil produced and sold by the Company’s fully owned subsidiary, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd, in Tunisia. - 9,7 mill $ VUNDET
2. The Company has formalised a claim for damages in the amount of US$130 million (the “Claimed Amount”) in connection with the CNAOG ICC Arbitration. The CNAOG ICC Arbitration is distinct from the other arbitrations initiated by the Company, being the recently concluded ICC Arbitration against ETAP resulting an award in favour of Zenith
3. The ICSID Arbitration was launched following a series of actions undertaken by the Tunisian government to the material detriment of the commercial interests of the Investors in the Republic of Tunisia, including, inter alia, unreasonable, and arbitrary obstructions in relation to the development of the Sidi El Kilani and Ezzaouia concessions. - 503 mill $
___________________________________________________________________________________________________________________________
Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.
Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.
Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.
Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.
Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.
Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
OPDATERING fra 2025, er lagt under indledningen:
Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.
Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
__________________________________________________________________________________________________________________________
OPDATERING Fredag den 3 Januar 2025:
- Der er sket utrolig mange ting de sidste 3-4 år i firmaet, og der er sendt mange bolde i luften, hvilket kan være positivt hvis man husker at gribe bare nogle af dem igen, det har ledelsen dog haft urimelig svært ved, og den præmis skal man kende fra start, ellers kan man godt blive slemt skuffet.
Zenith Energy har indledt tre separate retssager mod Republikken Tunesien og/eller ETAP, det nationale olieselskab, som er beskrevet herunder,
- Er der d.d. reelt, 7,3 milliarder grunde til at købe aktier i firmaet? det spørgsmål lader jeg være op til den enkelte investor, men vi ved at der ligger reelle krav (set med vores briller) på 639.000.000 $ ( 7.259.837.106 nok kr.) så langt så godt.
-: Vi ved også at vi har vundet ICC-1 Arbitration, som udløser 9,7 millioner $ ( ca 110 mill nok kr.) Dette er grundlaget for at vinde de kommende sager, derfor er denne MEGET vigtig, fremadrettet.
-: Der går rygter om at Tunesien har tilbudt et "forlig" med 120 mill $ fordelt over 8 år (1.363.349.691nok kr.) som skulle være afvist af firmaet
-: Vi ved at sagen vedrørende skade mod firmaet CNAOG ICC Arbitration 130 mill $ ( 1.476.962.165 nok kr.) skal præsenteres for en domstol, her i slutningen af februar 2025, og firmaet forventer en dom, omkring sommeren 2025.
-: Vi ved at firmaet har en ICSID Arbitration, (ICSID-voldgiften,) kørende mod Tunesien, for ikke at overholde de underskrevet aftaler men specielt artikel 8 mellem UK - Irland & Tunesien, som er underskrevet 1989. (ICSID er en forkortelse for - >International Centre for Settlement of Investment Disputes<) kravet er på 503 mill $ ( 5.714.707.456 nok kr.) og forventes afsluttet i Q1 - 2026.
-: Vi ved at Tunesien har sparker deres advokater ud, efter at have arbejdet på sagen i mere end 2 år! den del kommer de jo nok til at fortryde, rygtet siger at de har været ærlige overfor regerings apparatet og godt kan se at de næste sager kommer til at falde ud til firmaets fordel frem for Tunesien, med en sejer vedrørende ICC-1 Arbitration, i December 2024, er det en ren tilståelsessag, med de kommende afgørelser, hvilket stiller firmaet i en urimelig god situation. det har advokater selvfølgelig godt kunne se.
Sagerne i overskrifter ser således ud:
1. The ICC-1 Arbitration was commenced following ETAP’s failure to comply with its contractual obligations to pay for oil produced and sold by the Company’s fully owned subsidiary, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd, in Tunisia. - 9,7 mill $ VUNDET
2. The Company has formalised a claim for damages in the amount of US$130 million (the “Claimed Amount”) in connection with the CNAOG ICC Arbitration. The CNAOG ICC Arbitration is distinct from the other arbitrations initiated by the Company, being the recently concluded ICC Arbitration against ETAP resulting an award in favour of Zenith
3. The ICSID Arbitration was launched following a series of actions undertaken by the Tunisian government to the material detriment of the commercial interests of the Investors in the Republic of Tunisia, including, inter alia, unreasonable, and arbitrary obstructions in relation to the development of the Sidi El Kilani and Ezzaouia concessions. - 503 mill $
___________________________________________________________________________________________________________________________
Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.
Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.
Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.
Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.
Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.
Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 28.01.2025 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Svartsyn
19.01.2025 kl 20:54
11896
Ja, jeg skal nok komme med noen innlegg, men som du husker så var jeg som gammel borer mest interessert i selve oljeboringen
Jeg kan love deg ,at jeg har mange ganger tenkt på dine sanne ord.
Ikke forelsk deg i en aksje.
Der fikk du 100% rett.
Men jeg tror jeg traff best på antall brønner boret.
Hadde Zenith dog fått solgt den 2. skipslasten med olje og fortsatt å produsere/lete i Tunisia ..
Da kunne mye vært annerledes,men ikke bedre enn det ser ut idag.
Jeg kan love deg ,at jeg har mange ganger tenkt på dine sanne ord.
Ikke forelsk deg i en aksje.
Der fikk du 100% rett.
Men jeg tror jeg traff best på antall brønner boret.
Hadde Zenith dog fått solgt den 2. skipslasten med olje og fortsatt å produsere/lete i Tunisia ..
Da kunne mye vært annerledes,men ikke bedre enn det ser ut idag.
Fjellbris
19.01.2025 kl 21:28
11949
Takk for svar, hyggelig å høre at du også har benyttet duppen til å akkumulere :-) Ja, verdier overføres ofte fra utolmodiige til tolmodige og langsiktige, så gjør som du videre, sitter helt rolig og venter på meldingene, og akkumulerer på gode muligheter. Godt mulig vi skal ned rundt emi kurs 0,7, og da skal jeg ivertfall laste en god del mer😀
Peter Sellers
20.01.2025 kl 06:18
11423
@Aqualight god morgen, takk for fine innlegg med substans så får vi som er relativt nye her glede oss like mye på vegne av de aksjonærene som har sittet fast i noen år at de endelig også kan høste av sin investering, ha en fin dag og så sier vi tvi tvi om at det kommer en god nyhet rett rundt hjørnet :))
kim2002
20.01.2025 kl 08:06
11217
Hvis det blir et oppgjør som innbefatter lisenser og cash så blir din boreinteresse og kompetanse god å hå med videre :) men for min del så selger jeg hvis kursen spretter opp mot kr 10 ( ved full erstatning).
De tålmodige vil bli få den største kakebiten håper jeg. Lykke til
De tålmodige vil bli få den største kakebiten håper jeg. Lykke til
MC Axel
20.01.2025 kl 08:36
11036
👍
This is from another forum (I like this one a lot "agree on a shorter procedural timetable")
RE: RNS times, vast majority not at 7amToday 07:26
Might be a bit early yet anyway imo. They stated they had to get the paper work in by the 20th. If Tunis interpret that to mean they have to deliver it to them today then an RNS could be a few days away yet?
"The Decision has also ordered the Claimants and Respondent to consult and agree on a shorter procedural timetable and to communicate this to the Tribunal no later than January 20, 2025."
This is from another forum (I like this one a lot "agree on a shorter procedural timetable")
RE: RNS times, vast majority not at 7amToday 07:26
Might be a bit early yet anyway imo. They stated they had to get the paper work in by the 20th. If Tunis interpret that to mean they have to deliver it to them today then an RNS could be a few days away yet?
"The Decision has also ordered the Claimants and Respondent to consult and agree on a shorter procedural timetable and to communicate this to the Tribunal no later than January 20, 2025."
Redigert 20.01.2025 kl 08:46
Aqualight
20.01.2025 kl 08:52
11053
Hvis man endnu ikke har set dette interview fra den 15 Januar 2025. Så er det en god ide lige at gøre det.
Firmaet står meget meget stærkt i de kommende sager :
https://www.brrmedia.co.uk/broadcasts-embed/677d610631aee53be3dcb42e/zenith-energy-arbitration-update-alternative-q2-version/?popup=true
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Firmaet står meget meget stærkt i de kommende sager :
https://www.brrmedia.co.uk/broadcasts-embed/677d610631aee53be3dcb42e/zenith-energy-arbitration-update-alternative-q2-version/?popup=true
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Gullit
20.01.2025 kl 18:26
10613
Hører på Trump.
Han sier det skal drillles etter olje som aldri før.
Hvilke påvirkning får det med tanke på vår Amerikanske satsning? Meget spennende!!
Han sier det skal drillles etter olje som aldri før.
Hvilke påvirkning får det med tanke på vår Amerikanske satsning? Meget spennende!!
Konjagi
21.01.2025 kl 10:11
10171
Umåtelig kjekt å se deg Aqualight tilbake, med dine kunnskapsrike innlegg og med den kunnskapen du besitter og deler.
I samme slengen vil jeg også uttrykke velkommen til Svartsyn med dine rett på sak innlegg.
Verden på forumet er svært forskjellig med eller uten dere :-)
I samme slengen vil jeg også uttrykke velkommen til Svartsyn med dine rett på sak innlegg.
Verden på forumet er svært forskjellig med eller uten dere :-)
Redigert 21.01.2025 kl 10:11
FinnMcCool
21.01.2025 kl 12:16
9992
I was very impressed with this interview. He did not hesitate once when answering any question! I believe that because he and the board are holding a great number of shares, this can only be a positive for us small shareholders as our interest will also be theirs, i.e. a higher value.
MC Axel
23.01.2025 kl 13:58
9613
👍
This is also positive for Zenith!
and very bad for the Tunisian state when there may be other cases related to energy smuggling!
What do you think???
https://www.tunisienumerique.com/tunisie-arp-laffaire-darbitrage-avec-zenith-energy-en-debat-a-la-commission-de-lindustrie/
This is also positive for Zenith!
and very bad for the Tunisian state when there may be other cases related to energy smuggling!
What do you think???
https://www.tunisienumerique.com/tunisie-arp-laffaire-darbitrage-avec-zenith-energy-en-debat-a-la-commission-de-lindustrie/
Aqualight
23.01.2025 kl 16:39
9359
De fleste kan vist følge med, i denne oversættelse, og godt fundet MCA :
Komiteen for industri, handel, naturressurser, energi og miljø under Folkerepresentantenes forsamling (ARP) holdt et møte på mandag for å sette sitt veikart for neste periode.
Mistanker om hydrokarbonsmugling og voldgiftssaken mellom den tunisiske staten og Zenith Energy, et børsnotert internasjonalt energiproduksjons- og utviklingsselskap, var blant punktene som ble tatt opp av kommisjonens medlemmer. Det ble enighet om å organisere en høring for interessenter for å undersøke de ulike aspektene knyttet til denne saken.
Som en påminnelse kunngjorde Zenith Energy den 20. desember at de hadde mottatt den endelige avgjørelsen fra voldgiftsdomstolen angående kravene som ble fremsatt av datterselskapet, 100 % registrert i Barbados, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd (EPZ), mot det tunisiske selskapet for petroleumsvirksomhet. (ETAP), før det internasjonale handelskammeret (CCI) i Paris.
Link : https://www.tunisienumerique.com/tunisie-arp-laffaire-darbitrage-avec-zenith-energy-en-debat-a-la-commission-de-lindustrie/
Der er ingen tvivl om, at der ikke er morsomt at sidde i de møder for tiden.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Komiteen for industri, handel, naturressurser, energi og miljø under Folkerepresentantenes forsamling (ARP) holdt et møte på mandag for å sette sitt veikart for neste periode.
Mistanker om hydrokarbonsmugling og voldgiftssaken mellom den tunisiske staten og Zenith Energy, et børsnotert internasjonalt energiproduksjons- og utviklingsselskap, var blant punktene som ble tatt opp av kommisjonens medlemmer. Det ble enighet om å organisere en høring for interessenter for å undersøke de ulike aspektene knyttet til denne saken.
Som en påminnelse kunngjorde Zenith Energy den 20. desember at de hadde mottatt den endelige avgjørelsen fra voldgiftsdomstolen angående kravene som ble fremsatt av datterselskapet, 100 % registrert i Barbados, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd (EPZ), mot det tunisiske selskapet for petroleumsvirksomhet. (ETAP), før det internasjonale handelskammeret (CCI) i Paris.
Link : https://www.tunisienumerique.com/tunisie-arp-laffaire-darbitrage-avec-zenith-energy-en-debat-a-la-commission-de-lindustrie/
Der er ingen tvivl om, at der ikke er morsomt at sidde i de møder for tiden.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Aqualight
25.01.2025 kl 15:57
8733
Lidt opdatering og lørdags tanker, inden vi går ind i endnu en spændene uge.
Når parterne i en voldgiftssag ikke overholder en pålagt frist for at finde en opdateret dato til næste retsmøde eller i proces, kan det indikere flere mulige scenarier, herunder:
1. Manglende overholdelse af tribunalets krav:
• Hvis parterne, eller en af dem, ikke opfylder deres forpligtelser til at samarbejde om at fastsætte en ny dato, kan voldgiftstribunalet tage initiativet og selv fastsætte datoen.
• En sådan handling kan være ufordelagtig for den part, der undlader at samarbejde, da det kan påvirke tribunalets opfattelse af dennes vilje til at deltage i processen i god tro. Dette gælder særligt for Tunesien, når de allerede har tabt en sag og er under pres i de to andre.
2. Indikation på forhandlinger eller forlig:
• En manglende opfølgning kan også være en stærk indikation på, at parterne arbejder på et forlig uden for retten.
• Forlig er ofte en attraktiv løsning for begge parter i komplekse voldgiftssager:
• Tunesien: Kan ønske at undgå yderligere erstatningskrav eller internationale nederlag, der skader deres omdømme.
• Zenith Energy: Kan have interesse i hurtig afklaring og en stabil platform for deres operationer i Tunesien uden flere retssager.
3. Forsøg på forsinkelsestaktik:
• Tunesien kan bevidst trække tiden ud som en strategisk manøvre for at købe tid eller udtrætte Zenith.
• Dog kan sådanne forsøg få tribunalet til at træffe beslutninger i Zeniths favør, hvis forsinkelserne vurderes som værende i ond tro.
4. Mulige konsekvenser af manglende opfølgning:
• Hvis der ikke findes en opdateret dato, og tribunalet vurderer, at dette skyldes manglende samarbejde fra en part, kan det føre til:
• Default judgment: Tribunalet kan træffe afgørelse til fordel for Zenith, hvis Tunesien ses som værende ude af stand eller uvillig til at fortsætte sagen.
• Forhøjet erstatning: Tribunalet kan bruge manglende samarbejde som grundlag for at tildele højere erstatning til Zenith.
Konklusionen i dag er :
Manglende opfølgning på at finde en opdateret dato kan meget vel betyde, at et forlig er under forhandling. Tunesien har incitament til at undgå flere tab og omdømmeskader, mens Zenith kan ønske en hurtigere løsning. Hvis et forlig ikke opnås, risikerer Tunesien at stå svækket i alle kommende sager.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Når parterne i en voldgiftssag ikke overholder en pålagt frist for at finde en opdateret dato til næste retsmøde eller i proces, kan det indikere flere mulige scenarier, herunder:
1. Manglende overholdelse af tribunalets krav:
• Hvis parterne, eller en af dem, ikke opfylder deres forpligtelser til at samarbejde om at fastsætte en ny dato, kan voldgiftstribunalet tage initiativet og selv fastsætte datoen.
• En sådan handling kan være ufordelagtig for den part, der undlader at samarbejde, da det kan påvirke tribunalets opfattelse af dennes vilje til at deltage i processen i god tro. Dette gælder særligt for Tunesien, når de allerede har tabt en sag og er under pres i de to andre.
2. Indikation på forhandlinger eller forlig:
• En manglende opfølgning kan også være en stærk indikation på, at parterne arbejder på et forlig uden for retten.
• Forlig er ofte en attraktiv løsning for begge parter i komplekse voldgiftssager:
• Tunesien: Kan ønske at undgå yderligere erstatningskrav eller internationale nederlag, der skader deres omdømme.
• Zenith Energy: Kan have interesse i hurtig afklaring og en stabil platform for deres operationer i Tunesien uden flere retssager.
3. Forsøg på forsinkelsestaktik:
• Tunesien kan bevidst trække tiden ud som en strategisk manøvre for at købe tid eller udtrætte Zenith.
• Dog kan sådanne forsøg få tribunalet til at træffe beslutninger i Zeniths favør, hvis forsinkelserne vurderes som værende i ond tro.
4. Mulige konsekvenser af manglende opfølgning:
• Hvis der ikke findes en opdateret dato, og tribunalet vurderer, at dette skyldes manglende samarbejde fra en part, kan det føre til:
• Default judgment: Tribunalet kan træffe afgørelse til fordel for Zenith, hvis Tunesien ses som værende ude af stand eller uvillig til at fortsætte sagen.
• Forhøjet erstatning: Tribunalet kan bruge manglende samarbejde som grundlag for at tildele højere erstatning til Zenith.
Konklusionen i dag er :
Manglende opfølgning på at finde en opdateret dato kan meget vel betyde, at et forlig er under forhandling. Tunesien har incitament til at undgå flere tab og omdømmeskader, mens Zenith kan ønske en hurtigere løsning. Hvis et forlig ikke opnås, risikerer Tunesien at stå svækket i alle kommende sager.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 25.01.2025 kl 15:59
birol
25.01.2025 kl 16:24
8659
Et spørsmål til dette. for det du skriver er glimrende. men hvis det skulle stemme at de diskuterer et forlik. burde ikke ta Tunisia betalt første rettskrav som et sign of good will?
Er det ikke vanskelig forhandle et forlik med en part som ikke har gjort opp for første tapet, som førte til at Zenith måtte ta en ny emisjon?
Er det ikke vanskelig forhandle et forlik med en part som ikke har gjort opp for første tapet, som førte til at Zenith måtte ta en ny emisjon?
futureistoday
25.01.2025 kl 16:41
8595
Det er jo meget mulig hvis ryktene stemmer at de har vært i samtaler en stund angående forlik og at de derfor avventer og betale flrste krav for og samle alt i en pott. Ellers så kan det være at Etap må ordne det kravet selv og Tunisia som stat ordener de andre kravene. Man må huske at i første sak som er den vi vant er det kun Etap som var motpart og ikke Tunisia slik som i de 2 andre sakene.
birol
25.01.2025 kl 17:12
8595
Godt poeng, er spent på neste uke. har litt god følelse på over en krone. men såklart bare gjetting fra min side.
Barneskirenn
25.01.2025 kl 17:44
8502
Har det kommet nye rykter eller oppdatering?
Hvis ikke; jeg tror det tar litt tid før oppdatering i saken blir publisert..
Hvis ikke; jeg tror det tar litt tid før oppdatering i saken blir publisert..
FinnMcCool
25.01.2025 kl 18:16
8464
I think, and I would imagine we all agree, that you have made an excellent assessment of these four points. Well done, Aqualight and thank you for taking the time to put this together.
Fjellbris
25.01.2025 kl 19:47
8316
Stor takk fra meg også👍
La oss være forberedt på at ting tar litt tid, men Q1 2026 er uansett «bare» et år frem mtp. sak 3 der vi snakker den største erstatningen. Og skulle det komme et forlik før den tid, er jo det er stor bonus, om summen da er slik vi håper på😀
La oss være forberedt på at ting tar litt tid, men Q1 2026 er uansett «bare» et år frem mtp. sak 3 der vi snakker den største erstatningen. Og skulle det komme et forlik før den tid, er jo det er stor bonus, om summen da er slik vi håper på😀
Redigert 25.01.2025 kl 19:48
kim2002
25.01.2025 kl 20:38
8207
Som vi sier i Nordnorge: jækla bra. Zenit har skuffet meg mange ganger men nå har vi mer substans og positive fremtidsutsikter. Lykke til alle tålmodige.
Vær obs på at Aqualight har vært meget skeptisk før rettsaker. Alle har en hensikt og bedøm selv 👍
Aqualight
26.01.2025 kl 07:07
8008
Det er fuldstændig rigtigt det Hektor skriver, det skal ALLE være meget opmærksomme på.
Nu er det bare sådan kære Hektor, at ledelsen ikke har imponereret igennem de sidste 5 år, jeg har endda lavet en 10 punkts liste og en 20 punkts liste med ting som er fortalt af firmaet men ALDRIG overholdt. skal vi starte der? der er udsendt bunker af RNS som aldrig er fuldt op, osv osv osv.
Nu står vi heldigvis i en situation hvor tingende er taget ud af ledelsens hænder, og der er nogle faste datoer og nogle klare indikationer på hvornår der man kan forvente en eller anden form for afgørelse, så nu er det gået fra snak, til noget meget konkret, det glæder jeg mig som investor over.
Min skepsis er faktisk ganske legitim, så når du antyder meget kraftigt at jeg skulle have en skjult hensigt, så er jeg nødt til at fortælle dig, at du er i den forkerte tråd, da overskriften på denne tråd er - For seriøse.
God søndag derude, og HUSK nu at være skeptisk ikke kun overfor det jeg skriver, men det alle skriver.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Nu er det bare sådan kære Hektor, at ledelsen ikke har imponereret igennem de sidste 5 år, jeg har endda lavet en 10 punkts liste og en 20 punkts liste med ting som er fortalt af firmaet men ALDRIG overholdt. skal vi starte der? der er udsendt bunker af RNS som aldrig er fuldt op, osv osv osv.
Nu står vi heldigvis i en situation hvor tingende er taget ud af ledelsens hænder, og der er nogle faste datoer og nogle klare indikationer på hvornår der man kan forvente en eller anden form for afgørelse, så nu er det gået fra snak, til noget meget konkret, det glæder jeg mig som investor over.
Min skepsis er faktisk ganske legitim, så når du antyder meget kraftigt at jeg skulle have en skjult hensigt, så er jeg nødt til at fortælle dig, at du er i den forkerte tråd, da overskriften på denne tråd er - For seriøse.
God søndag derude, og HUSK nu at være skeptisk ikke kun overfor det jeg skriver, men det alle skriver.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Barneskirenn
26.01.2025 kl 09:21
7840
Men Aqualight, har det kommet nye «rykter» siste dagene med tanke på ditt innlegg i går. Eller er det bare noen helge-refleksjoner på status-quo?
Svartsyn
26.01.2025 kl 12:10
7727
Ja, jeg har lest mye sykt på Zenith tråden gjennom tidene.
Og det er langt over 5 år.
Men å hentyde at Aqualught har en spesiell hensikt /agenda er det sykeste jeg har lest.
Og gudene skal vite at det har vært mange "skrudde" innleggsskrivere her gjennom tidene.
Jeg kan med sikkerthet si at det er ingen annen skribent som rekker han til anklene.
Det arbeidet han har lagt ned på timer med å skrive om selskapet tror jeg ingen skjønner.
Det er mildt sagt utrolig.
Han skriver sannheten ,og ikke rykter.
Om de er positive eller negative.
Og vi som har vært aksje-eiere siden tidenes morgen.
Vet at en dato satt for en begivenhet, RNS og lignende er det under 50% sjangse for at vil bli realitetene.
Her var du litt beskjeden Aqualight når du nevnte 10 til 20 saker.
Vi kan trygt si det har hendt minst 30 til 40 ganger at tidsfrister ikke stemmer/blir til virkelighet.
Husker godt tiden da vi "oljemyggen" Zenith satte uoffisiell verdensrekord i RNS.
Fortsett med ditt flotte arbeid du Aqualight, du får en stor takk fra meg.
Og jeg og de "gamle" aksje-eierene i Zenith som har vært med siden tidenes morgen.
Vi vet du er hel ved.
Forøvrig så begynner skilpadden å ta innpå haren nå.
Vi nærmer oss målstreken og premien KAN bli større enn vi trodde i våre villeste fantasier.
Og det er langt over 5 år.
Men å hentyde at Aqualught har en spesiell hensikt /agenda er det sykeste jeg har lest.
Og gudene skal vite at det har vært mange "skrudde" innleggsskrivere her gjennom tidene.
Jeg kan med sikkerthet si at det er ingen annen skribent som rekker han til anklene.
Det arbeidet han har lagt ned på timer med å skrive om selskapet tror jeg ingen skjønner.
Det er mildt sagt utrolig.
Han skriver sannheten ,og ikke rykter.
Om de er positive eller negative.
Og vi som har vært aksje-eiere siden tidenes morgen.
Vet at en dato satt for en begivenhet, RNS og lignende er det under 50% sjangse for at vil bli realitetene.
Her var du litt beskjeden Aqualight når du nevnte 10 til 20 saker.
Vi kan trygt si det har hendt minst 30 til 40 ganger at tidsfrister ikke stemmer/blir til virkelighet.
Husker godt tiden da vi "oljemyggen" Zenith satte uoffisiell verdensrekord i RNS.
Fortsett med ditt flotte arbeid du Aqualight, du får en stor takk fra meg.
Og jeg og de "gamle" aksje-eierene i Zenith som har vært med siden tidenes morgen.
Vi vet du er hel ved.
Forøvrig så begynner skilpadden å ta innpå haren nå.
Vi nærmer oss målstreken og premien KAN bli større enn vi trodde i våre villeste fantasier.
Redigert 26.01.2025 kl 13:57
Herman*
26.01.2025 kl 16:04
7331
Jeg tror du glemmer å inkludere en mulighet, nemlig at begge parter har sendt inn sine synspunkter/posisjoner til retten innen fristen, og at retten må «saksbehandle» dette. Kan jo være at det tar en uke eller to. Det kan også hende at partene ikke har kommet til enighet, og retten må fastsette tidsplanen.
FinnMcCool
26.01.2025 kl 17:32
7118
The longer it takes to receive news can only be in the shareholder's interest! I predict very small downturns with robots and day traders and very large upturns simply because of us mere mortals the shareholders with the very real FOMO and I can imagine a steady rise in the share until there is breaking news regardless of when that news comes!
Barneskirenn
26.01.2025 kl 17:42
7126
En del innlegg på facebook om Zenith fra denne tunisieren:
https://www.facebook.com/issaoui859?locale=km_KH
https://www.facebook.com/issaoui859?locale=km_KH
Herman*
26.01.2025 kl 17:48
7173
I think some shareholders have the wrong focus. In my opinion, what you should be looking for is a request from both parties to delay the late Feb court proceedings. If this happens, there is a sign that serious negotiations are underway. If there is news early next week or late next week from the US court, I don't see how it has any short term impact on the SP. The best that can happen in this regard is that the Tunisians piss off the court with their behaviour and the court sets the proceedings to e.g. aug or sept.
Aqualight
27.01.2025 kl 22:12
6386
OPDATERET - og omregnet med 415.083.443 mill aktier. de 3 hurtige er Punkt 1 som er vundet, Punkt 2 som ligner punkt 1 sagen til forveksling, og Punkt 4, som afgøres i Marts 2025- samlet set kan de sager uden problemer forsvares med 4 Nok kr. pr. aktie (0,28£)
Økonomisk overblik for 2025 for firmaet, og alle de sager der pågår:
1. Tunesien sag 1 - 9,7 mill $ ( 108.787.672 mill nok kr.) (7.282.174£) - VUNDET
2. Tunesien sag 2 - 130 mill (1.476.962.165 mill nok kr.) (105.186.965£) Procesafslutning februar 2025 - Domsafsigelse sommer 2025
3. Tunesien sag 3 - 503 mill $ (5.714.707.456 mill nok kr.) (406.992.645£) - Q1 (Q2) - 2026
4. Congo (Kongo) SMP borer sagen - 9 mill $ ( 102.251.226 nok kr. ) (7.282.174£)- Afgørelse marts 2025 (se firmaets Annual Report & Financial Statements
For the Year Ended March 31, 2024)
5. Congo ( Kongo 2) SNPC sagen, udlæg for boreudgifter Tilapia 1 - 5,3 mill $ (60.214.611 mill nok kr.) (4.288.391£) Afgørelse ukendt!!
6. Devonian Petroleum Limited, ikke opnået kontrakt - 200.000 $ (2.272.249 mill nok kr.) (161.826£) Betaling Januar 2025
Samlet set kan vi se ind i 148.200.000 $ ( 1.683.736.868 milliard nok kr.) i indeværende 2025 = 4,056 nok kr.(0,29£) (Tidligere 4,593 nok kr pr. aktie)
Afventer 2026 - 503 mill $ ( 5.714.707.456 milliard nok kr.) = 13,77 nok kr. pr aktie (0,98£) (Tidligere 15,59 nok kr. pr. aktie)
Det er ikke meget olie eller gas der der bliver produceret, men der er åbenbart også mange penge i ikke at producere. men der er sager i gang for ca. 656.500.000 $ ( 7.458.658.936 milliarder nok kr.) = 17,97 nok kr, pr aktie (1,28£) ( Tidligere 20,35 nok kr. pr. aktier).
God Mandag aften derude
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Økonomisk overblik for 2025 for firmaet, og alle de sager der pågår:
1. Tunesien sag 1 - 9,7 mill $ ( 108.787.672 mill nok kr.) (7.282.174£) - VUNDET
2. Tunesien sag 2 - 130 mill (1.476.962.165 mill nok kr.) (105.186.965£) Procesafslutning februar 2025 - Domsafsigelse sommer 2025
3. Tunesien sag 3 - 503 mill $ (5.714.707.456 mill nok kr.) (406.992.645£) - Q1 (Q2) - 2026
4. Congo (Kongo) SMP borer sagen - 9 mill $ ( 102.251.226 nok kr. ) (7.282.174£)- Afgørelse marts 2025 (se firmaets Annual Report & Financial Statements
For the Year Ended March 31, 2024)
5. Congo ( Kongo 2) SNPC sagen, udlæg for boreudgifter Tilapia 1 - 5,3 mill $ (60.214.611 mill nok kr.) (4.288.391£) Afgørelse ukendt!!
6. Devonian Petroleum Limited, ikke opnået kontrakt - 200.000 $ (2.272.249 mill nok kr.) (161.826£) Betaling Januar 2025
Samlet set kan vi se ind i 148.200.000 $ ( 1.683.736.868 milliard nok kr.) i indeværende 2025 = 4,056 nok kr.(0,29£) (Tidligere 4,593 nok kr pr. aktie)
Afventer 2026 - 503 mill $ ( 5.714.707.456 milliard nok kr.) = 13,77 nok kr. pr aktie (0,98£) (Tidligere 15,59 nok kr. pr. aktie)
Det er ikke meget olie eller gas der der bliver produceret, men der er åbenbart også mange penge i ikke at producere. men der er sager i gang for ca. 656.500.000 $ ( 7.458.658.936 milliarder nok kr.) = 17,97 nok kr, pr aktie (1,28£) ( Tidligere 20,35 nok kr. pr. aktier).
God Mandag aften derude
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 28.01.2025 kl 08:35
Fjellbris
27.01.2025 kl 23:03
6322
Takk igjen for flott innlegg og oppsummering saker/erstatning/tidsfrister, og fortsatt riktig god kveld også til deg🙏😀
Barneskirenn
28.01.2025 kl 08:20
5853
Takk for bra oppsummering!
Men var ikke tunisien sak 1: 9,7 mill $?
+ renter som vel påløper hver dag?
Men var ikke tunisien sak 1: 9,7 mill $?
+ renter som vel påløper hver dag?
Aqualight
28.01.2025 kl 08:38
5745
Du har ret - så det er selvfølgelig blevet tilrettet., og godt spottet i øvrigt.
Nissen er på jagt efter aktier i dag, så hold godt fast i dem i har.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Nissen er på jagt efter aktier i dag, så hold godt fast i dem i har.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
kurthelg
28.01.2025 kl 22:44
5468
Nettopp postet på Zenith Energy investors forum https://www.facebook.com/groups/600713837247824/permalink/1655886898397174/?
Ser nå at dette er jo selvsagt børsmeldt😊
Ser nå at dette er jo selvsagt børsmeldt😊
Redigert 28.01.2025 kl 22:48
Gullit
29.01.2025 kl 05:44
5509
Meget spennende. Nå skal det kun diskuteres ting som allerede er meldt, kan det komme ny melding i dag? Eller rett rundt hjørnet? Tror AC vil fryde seg om han tar en slik tur så i mine ører er dette høyst positivt!!! Skal du på møte Aqua?
Aqualight
29.01.2025 kl 05:51
5543
Ja, det er sjældent set at ledelsen inviter til stormøde, det er dog sket før, for en del år siden. Men positivt er det i hvert fald - måske kommer ledelsen blot for at fortælle at de foreslår 5 nok kr. i udbytte og at resten af pengene skal bruges på at udvikle nogle spændene områder! Jeg er overbevist om at der kommer en RNS, med positive nyheder, som bliver forklaret nærmere på et af de 2 møder der er planlagt.
Jeg har skrevet det tidligere, men vejen til + 4 nok kr. og videre er meget lige. For man skal kende ledelsen utrolig dårligt hvis man ikke ved at de ikke indkalder til sådan slags arrangementer uden “tasken” er fyldt godt op med gode nyheder, hold på jeres aktier, de er netop steget yderligere i værdi. - Skildpadden kunne alligevel godt vinde, ser det ud til.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Jeg har skrevet det tidligere, men vejen til + 4 nok kr. og videre er meget lige. For man skal kende ledelsen utrolig dårligt hvis man ikke ved at de ikke indkalder til sådan slags arrangementer uden “tasken” er fyldt godt op med gode nyheder, hold på jeres aktier, de er netop steget yderligere i værdi. - Skildpadden kunne alligevel godt vinde, ser det ud til.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Gullit
29.01.2025 kl 06:06
5577
Om det ikke kommer ny melding i dag så spiller ledelse kortene sine meget bra. Kursen vil vel ta av bare på forventninger rundt denne RNS.. Kan være siste mulighet å komme inn på ett ok nivå. Spent på åpning i dag.
Barneskirenn
29.01.2025 kl 07:07
5453
Aqualight.
Enig! På den andre siden gjort seg helt utilgjengelig i dårligere tider… og nå plutselig arrangere fysiske møter med investorene.
Jeg reagerte med stort «?» da denne meldingen kom. Lurer på hva som er på trappene! De virker veldig positive og med stor selvtilitt om dagen.
Det er kun 7 dager til møtet!
Enig! På den andre siden gjort seg helt utilgjengelig i dårligere tider… og nå plutselig arrangere fysiske møter med investorene.
Jeg reagerte med stort «?» da denne meldingen kom. Lurer på hva som er på trappene! De virker veldig positive og med stor selvtilitt om dagen.
Det er kun 7 dager til møtet!
Svartsyn
29.01.2025 kl 07:41
5356
Hei Aqualight.
Igår hadde jeg et lite tilbakeblikk på historikken min i Zenith.
For tallet 10,3 øre har brent seg inn i min hukommelse
På det nivået kjøpte jeg i bøtter og spann med aksjer.
I sinne og stahet, det såg mørkt ut det skal gudene vite.
Aksjen er senere splittet 1:10 .
Så 10, 3 øre den gangen er 1,03 kr idag.
Når aksjekursenpasserte dette punktet igår, satt smilet løst.
Dette var penger som jeg hadde totalt nullet ut i verdi i mitt hode
Det beløpet som står på markedsverdi nå,er nesten uvirkelig.
Og jeg tror vi er i startgropen til noe enda større nå.
Og skilpadden har virkelig kommet i siget nå,og haren begynner å sjangle og gispe etter luft..
Igår hadde jeg et lite tilbakeblikk på historikken min i Zenith.
For tallet 10,3 øre har brent seg inn i min hukommelse
På det nivået kjøpte jeg i bøtter og spann med aksjer.
I sinne og stahet, det såg mørkt ut det skal gudene vite.
Aksjen er senere splittet 1:10 .
Så 10, 3 øre den gangen er 1,03 kr idag.
Når aksjekursenpasserte dette punktet igår, satt smilet løst.
Dette var penger som jeg hadde totalt nullet ut i verdi i mitt hode
Det beløpet som står på markedsverdi nå,er nesten uvirkelig.
Og jeg tror vi er i startgropen til noe enda større nå.
Og skilpadden har virkelig kommet i siget nå,og haren begynner å sjangle og gispe etter luft..
futureistoday
29.01.2025 kl 07:51
5343
Sist de inviterte til møte i Oslo så ble det vel aldri noe av…
Nå har jeg registrert meg, tatt fri fra jobb og bestilt flybilletter så håper virkelig jeg får delta. Rart hvordan registrering foregår da man ikke får bekreftelse på deltagelse før 48 t før selve møtet. Skal de selektere hvem som får være med? Burde vært første 50 til og melde seg på
Nå har jeg registrert meg, tatt fri fra jobb og bestilt flybilletter så håper virkelig jeg får delta. Rart hvordan registrering foregår da man ikke får bekreftelse på deltagelse før 48 t før selve møtet. Skal de selektere hvem som får være med? Burde vært første 50 til og melde seg på
Redigert 29.01.2025 kl 07:52
Gullit
29.01.2025 kl 07:58
5316
Ja spesielt. Men lovende att de tar turen da. Dette må jo bety att noe gigantisk er på vei.
olje
29.01.2025 kl 07:59
5519
Ja vi får se..at vi skal opp til 1,5 i dag er jo lett å forstå. Spørsmålet er vel heller om vi ser 2 tallet allerede i dag. Til alle som vil selge, kjør på å selg. Vi trenger nye håpefulle som vil være med oss videre, og de kommer det til å være mange av. Mine aksjer er ikke til salgs før vi har fasiten her. Det tror jeg vil bli meget så hyggelig.
Svartsyn
29.01.2025 kl 09:18
5510
Hei Aqualight.
Du husker kanskje jeg var veldig imot disse rakettene som Herbitus drev å sende opp.
Men idag skulle han fått lov å sendt opp noen hvis aksjekursen holder seg.
Tallene på markedsverdi på kontoen ser utrolige ut, på noe som var nullet ut i mitt hode.
The sky is the limit.
Du husker kanskje jeg var veldig imot disse rakettene som Herbitus drev å sende opp.
Men idag skulle han fått lov å sendt opp noen hvis aksjekursen holder seg.
Tallene på markedsverdi på kontoen ser utrolige ut, på noe som var nullet ut i mitt hode.
The sky is the limit.
kim2002
29.01.2025 kl 17:00
5275
Oii,oiii, 1,79 i dag.
Hva tenker du Aq omkring dagens melding?
Har du regnet på verdien i kr og øre i USA, Italia og evt andre assets?
Skulle tro at man bare på forventninger runder 2.0 ganske raskt, men vi har jo blitt skuffet før.
Dette blir gull og det er ikke tull :)
Hva tenker du Aq omkring dagens melding?
Har du regnet på verdien i kr og øre i USA, Italia og evt andre assets?
Skulle tro at man bare på forventninger runder 2.0 ganske raskt, men vi har jo blitt skuffet før.
Dette blir gull og det er ikke tull :)
Redigert 29.01.2025 kl 17:02
kim2002
29.01.2025 kl 17:37
5287
Tenkte på Nordic Investor Meetings in Oslo and Stockholm. Har ikke opplevd dette så lenge jeg har vært inne i Zena, men kanskje ingen grunn til å bli optimistisk :)
Gullit
29.01.2025 kl 17:37
5324
skadi skrev Dagens melding? Hvilken dagens melding?
Ledelsen kommer til Norge og Sverige om noen dager . Der skal det være investormøte, avsatt 4 timer. Mange spekulerer i hvorfor.. gikk meget høyt i dag. Kjenner litt høydeskrekk no. Selge eller sitte videre?
olje
29.01.2025 kl 17:42
5305
Da ble det omtrent som jeg beskrev det før vi opnet i dag. Så ingen overraskelse dette. Så får vi se hvor mye mer den har å gå på før vi tar ett bittelite steg tilbake for å ta sats igjen.