Tråden er privat, og bare inviterte kan svare

For seriøse Zenith Energy investorer.

Aqualight
ZENA 25.12.2020 kl 14:12 355955

Kære nye og "gamle" Zenith investorer & Zenith medskribenter,

OPDATERING fra 2025, er lagt under indledningen:

Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.

Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
__________________________________________________________________________________________________________________________

OPDATERING Fredag den 3 Januar 2025:

- Der er sket utrolig mange ting de sidste 3-4 år i firmaet, og der er sendt mange bolde i luften, hvilket kan være positivt hvis man husker at gribe bare nogle af dem igen, det har ledelsen dog haft urimelig svært ved, og den præmis skal man kende fra start, ellers kan man godt blive slemt skuffet.

Zenith Energy har indledt tre separate retssager mod Republikken Tunesien og/eller ETAP, det nationale olieselskab, som er beskrevet herunder,

- Er der d.d. reelt, 7,3 milliarder grunde til at købe aktier i firmaet? det spørgsmål lader jeg være op til den enkelte investor, men vi ved at der ligger reelle krav (set med vores briller) på 639.000.000 $ ( 7.259.837.106 nok kr.) så langt så godt.

-: Vi ved også at vi har vundet ICC-1 Arbitration, som udløser 9,7 millioner $ ( ca 110 mill nok kr.) Dette er grundlaget for at vinde de kommende sager, derfor er denne MEGET vigtig, fremadrettet.

-: Der går rygter om at Tunesien har tilbudt et "forlig" med 120 mill $ fordelt over 8 år (1.363.349.691nok kr.) som skulle være afvist af firmaet

-: Vi ved at sagen vedrørende skade mod firmaet CNAOG ICC Arbitration 130 mill $ ( 1.476.962.165 nok kr.) skal præsenteres for en domstol, her i slutningen af februar 2025, og firmaet forventer en dom, omkring sommeren 2025.

-: Vi ved at firmaet har en ICSID Arbitration, (ICSID-voldgiften,) kørende mod Tunesien, for ikke at overholde de underskrevet aftaler men specielt artikel 8 mellem UK - Irland & Tunesien, som er underskrevet 1989. (ICSID er en forkortelse for - >International Centre for Settlement of Investment Disputes<) kravet er på 503 mill $ ( 5.714.707.456 nok kr.) og forventes afsluttet i Q1 - 2026.

-: Vi ved at Tunesien har sparker deres advokater ud, efter at have arbejdet på sagen i mere end 2 år! den del kommer de jo nok til at fortryde, rygtet siger at de har været ærlige overfor regerings apparatet og godt kan se at de næste sager kommer til at falde ud til firmaets fordel frem for Tunesien, med en sejer vedrørende ICC-1 Arbitration, i December 2024, er det en ren tilståelsessag, med de kommende afgørelser, hvilket stiller firmaet i en urimelig god situation. det har advokater selvfølgelig godt kunne se.

Sagerne i overskrifter ser således ud:

1. The ICC-1 Arbitration was commenced following ETAP’s failure to comply with its contractual obligations to pay for oil produced and sold by the Company’s fully owned subsidiary, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd, in Tunisia. - 9,7 mill $ VUNDET

2. The Company has formalised a claim for damages in the amount of US$130 million (the “Claimed Amount”) in connection with the CNAOG ICC Arbitration. The CNAOG ICC Arbitration is distinct from the other arbitrations initiated by the Company, being the recently concluded ICC Arbitration against ETAP resulting an award in favour of Zenith

3. The ICSID Arbitration was launched following a series of actions undertaken by the Tunisian government to the material detriment of the commercial interests of the Investors in the Republic of Tunisia, including, inter alia, unreasonable, and arbitrary obstructions in relation to the development of the Sidi El Kilani and Ezzaouia concessions. - 503 mill $

___________________________________________________________________________________________________________________________

Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.

Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.

Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.

Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.

Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.

Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)

Aqualight 🇩🇰🇳🇴

Redigert 28.01.2025 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
MC Axel
29.01.2025 kl 18:21 9687

Agree that this is very positive and that it could easily be about many more Norwegian kroner here.

As you say yourself, what else is the management supposed to do for four hours if they have nothing new to tell us investors

The management has at least shown that they have faith in Zenith by increasing their own shareholding
Aqualight
30.01.2025 kl 09:34 9251

TLOA siger :

A Tunisian has landed in London. So has AC. Talks are heating up—can they seal the deal? Eyes on the capital. Watch this space

Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Storms
30.01.2025 kl 09:41 9311

Klar tale, kryptonikken undladt.
Bliver int om de lander en bra aftale…
Peter Sellers
30.01.2025 kl 10:15 9297

@Aqualight, interessant så får vi se hva som kommer ut av det i tilfelle:)) men så vil jeg si at jeg gleder meg på vegne av de aksjonærene som har vært tålmodige og vært i minus endelig formodentlig nå er i +, kanskje vi avslutter over 2kr i dag :))
Peter Sellers
30.01.2025 kl 10:16 9423

@Aqualight, interessant så får vi se hva som kommer ut av det i tilfelle:)) men så vil jeg si at jeg gleder meg på vegne av de aksjonærene som har vært tålmodige og vært i minus endelig formodentlig er i +, kanskje vi avslutter over 2kr i dag :))
Svartsyn
30.01.2025 kl 12:09 9296

Hei Peter Sellers.
Jeg og Aqualight og noen håndfull andre har fulgt denne aksjen ned i det røde hullet fra starten.
Og igår se at aksjekursen gav en ørliten pluss, isteden for en blodrød minus på 80-til 90 % i de verste stunder.
Ja , det er en himmelsk opplevelse.
Og det har jaggu vi "gamlekara" som har holdt ut med denne aksjen fortjent.
Tar en liten reprise ,en gang var Zenith på topp 5 taperlisten på Oslo børs hver dag og topp-plaseringen 3 dager av 5.
Og dette varte i 3 uker.
Da skal man enten være tøff,sta eller dum for å fortsette å kjøpe flere aksjen i firmaet.
Det føltes som å kaste penger ned I et groteske rødt hull mens aksjekursen falt og falt.
Men idag er alt dette bare historie og lærerikt.
Vi KAN være, bare i starten på noe STORT.
Redigert 30.01.2025 kl 12:43 Du må logge inn for å svare
MarketGunsling
30.01.2025 kl 12:34 9196

Massive volumes of trading so far today. Over 40 million shares traded in the first two hours on Euronext. But what does this mean?

A look at recent data highlights this sharp increase:

• November: 9.4M shares traded
• December: 135M shares traded
• January (to date): 300M+ shares traded

o Jan 1–24: 176M shares
o This week (as of Thursday morning): 120M shares
o Last three days (from 28th): 100M shares

The average daily volume for January has been 15M, but over the last three days, it has more than doubled to 31M. The share price has skyrocketed—doubling since 24th January and already quadrupling between late November and late January.

The initial rise was clearly driven by the success of the first arbitration and anticipation of a second victory. However, the surge in both price and volume over the past few days suggests additional factors at play.

In short, something is clearly up. A plausible explanation is that new investors are entering, recognising the potential for significant gains even at current levels. But why now? A tweet today from Lady of Aim suggests that settlement discussions are intensifying, and the trading pattern supports this rumour. While some early investors are taking profits (some of them have made 10 times their money since early November) but the substantial buying activity indicates strong confidence in further upside.

If institutional investors believe a settlement is imminent—potentially at 50% of the claim’s value ($315M)—the share price could increase sixfold from current levels. For an institution investing $2–3M now, the potential return would be highly attractive. Hell, it wouldn’t even surprise me if it was Tunisian officials putting in their own money to Zenith if they knew that a settlement was imminent. Stranger things have happened…

Obviously, I have no evidence for the theory on settlement other than the posts from Lady of Aim, and the idea of the Tunisian official investing is (mostly a joke. However, one undeniable fact remains: the extraordinary trading volume signals that something significant is unfolding. The question is—what?
JanH
30.01.2025 kl 12:56 9096

En tilfeldig Tunisier har landet i London ? Ikke mer enn liksom..? Eller kan noen andre med bedre språk-forståelse oversette dette; enten i direkte betydning eller sånn i overført betydning ?
Peter Sellers
30.01.2025 kl 13:26 9010

@svartsyn, så hyggelig at dere som har holdt fortet endelig er på pluss siden, unner ingen å tape penger så håper jeg på videre oppgang i ukene som kommer, bare og sitte rolig i båten, tvi tvi og ha en fin dag videre :))
futureistoday
30.01.2025 kl 13:36 8994

Hei, det er ikke korrekt det du skriver om antall askjer som har blitt omsatt. Du blander nok aksjer med kroner. Nå kl 13.34 så er det omsatt ca 52 mill NOK som tilsvarer 29 714 285 aksjer i omsetning ved en snittpris på 1.75 NOK.

Ville bare gi beskjed slik man har korrekte tall og operere utifra.

Liverbirds
30.01.2025 kl 13:48 8917

DONE DEAL 🤝
MarketGunsling
30.01.2025 kl 13:59 8852

Futureistoday - you are correct, I have been looking at the wrong number for the stocks traded today which is 29 million not the 48 million I thought and means that it is 86 million shares traded in the last three days. Sorry about that. All of the other data is correct though as I get it from investing.com - it is just the shares traded today that were in error. Thanks for pointign it out.

The data for Zenith Norway is here: https://www.investing.com/equities/zenith-energy-ltd-historical-data?cid=1117817

MarketGunsling
30.01.2025 kl 14:00 8861

Futureistoday - you are correct, I have been looking at the wrong number for the stocks traded today which is 29 million not the 48 million I thought and means that it is 86 million shares traded in the last three days. Sorry about that. All of the other data is correct though as I get it from investing.com - it is just the shares traded today that were in error. Thanks for pointing it out.

The data for Zenith Norway is here: https://www.investing.com/equities/zenith-energy-ltd-historical-data?cid=1117817

MarketGunsling
30.01.2025 kl 14:02 8860

BTW - what are your thoughts on the reasons behind the increase in volume traded over the last three days?
futureistoday
30.01.2025 kl 14:17 9764

Mine tanker når jeg tar alle relevante forhold i betraktning er at det er indikasjoner på og helt sikkert noen lekkasjer til investorer med dypere lommer at det kommer til og foreligge ett ferdig akseptert forlik innen mandag.

Gullit
30.01.2025 kl 14:21 9780

Mange dagtradere som har herjet her selvsagt, men vi har nok fått en del nye her som er med på reisen. Spørsmålet nå er jo hva som skjer om det blir ett forlik. Hvis det stemmer att 1 person fra Tunisia er i London så landes det nok ikke noe av det. Men mulig han får info om hva som skal til for att Zenith vurdere ett forlik, dette kan han ta med hjem og så får vi se hva det landes på. Nå ville jeg ikke stått på perrongen.
Peter Sellers
30.01.2025 kl 14:33 9685

@Gullit, kan være vi får et skikkelig løft i morgen iom at det er fredag og at det "muligens/kanskje" ligger noe på bordet ila helgen, dette blir jo bare synsing fra min side men mange vil nok ikke stå utenfor fra i morgen av, tvi tvi :))
MarketGunsling
30.01.2025 kl 14:34 9814

I hope you are right. If we get a $300 million settlement by Monday I will be a very happy (and wealthy) man. I do think that Guillit is right and any London meeting is just part of a negotiation process, but I would love it to be Monday, I really would.
futureistoday
30.01.2025 kl 14:43 9742

Hvis det var forhandlinger så hadde det nok vært en delegasjon som kom, det virker mer sannsynlig at avtalen er laget og det kun skal underskrives av person med myndighet og eventuelt noteres av en dommer.

Når man tar i betraktning at det er satt opp investormøte både i Oslo og Stockholm neste uke så er også det ett sterkt tegn at det kommer nyheter som har stor betydning for selskapet i forkant.

Men dette er jo kun mine tanker
Barneskirenn
30.01.2025 kl 14:48 9704

Enig i de betraktningene. Saken avholdes/baseres ut fra London? Da er det i så fall naturlig at det er der det skal signeres.
Aqualight
31.01.2025 kl 04:42 9183

Fra DB 31/01-2025 - kl. 04.16 (Dagens børs) https://dagensbors.se/video-ta-morgon-agtir-induc-zenit-tlia-evo/

Se fra 5.05 i videoen - delmål er stadig 3-5 nok kr. og op til 15 nok kr. pr. aktie.

OBS OBS - Endnu en opdatering, nu også med £, så vores venner fra UK, også kan se værdien. ALLE er meget velkommen til at dele mine indlæg, men lad være med at rette i det jeg skriver og så del det på diverse forum, og lad være med at copy paste mine indlæg og kald det for jeres egen opfindelse, det er ikke okay.

OPDATERET 2 (31/01-2025 - og omregnet med 415.083.443 mill aktier. de 3 hurtige er Punkt 1 som er vundet, Punkt 2 som ligner punkt 1 sagen til forveksling, og Punkt 4, som afgøres i Marts 2025- samlet set kan de sager uden problemer forsvares med 4 Nok kr. pr. aktie (0,28£)

Økonomisk overblik for 2025 for firmaet, og alle de sager der pågår,:

1. Tunesien sag 1 - 9,7 mill $ ( 108.787.672 mill nok kr.) (7.282.174£) - VUNDET
2. Tunesien sag 2 - 130 mill (1.476.962.165 mill nok kr.) (105.186.965£) Procesafslutning februar 2025 - Domsafsigelse sommer 2025
3. Tunesien sag 3 - 503 mill $ (5.714.707.456 mill nok kr.) (406.992.645£) - Q1 (Q2) - 2026
4. Congo (Kongo) SMP borer sagen - 9 mill $ ( 102.251.226 nok kr. ) (7.282.174£)- Afgørelse marts 2025 (se firmaets Annual Report & Financial Statements
For the Year Ended March 31, 2024)
5. Congo ( Kongo 2) SNPC sagen, udlæg for boreudgifter Tilapia 1 - 5,3 mill $ (60.214.611 mill nok kr.) (4.288.391£) Afgørelse ukendt!!
6. Devonian Petroleum Limited, ikke opnået kontrakt - 200.000 $ (2.272.249 mill nok kr.) (161.826£) Betaling Januar 2025

Samlet set kan vi se ind i 148.200.000 $ ( 1.683.736.868 milliard nok kr.) i indeværende 2025 = 4,056 nok kr.(0,29£) (Tidligere 4,593 nok kr pr. aktie)

Afventer 2026 - 503 mill $ ( 5.714.707.456 milliard nok kr.) = 13,77 nok kr. pr aktie (0,98£) (Tidligere 15,59 nok kr. pr. aktie)

Det er ikke meget olie eller gas der der bliver produceret, men der er åbenbart også mange penge i ikke at producere. men der er sager i gang for ca. 656.500.000 $ ( 7.458.658.936 milliarder nok kr.) = 17,97 nok kr, pr aktie (1,28£) ( Tidligere 20,35 nok kr. pr. aktier).

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 31.01.2025 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Konjagi
31.01.2025 kl 06:14 9061

God morgen Aqualight
Du er riktig tidlig oppe,og tydeligvis våken.
Fantastisk oppdatering og oversiktlig status pr skrivende stund. For her kommer ny info fortløpende

Blir ikke overrasker, om TLOA har info som stemmer med virkeligheten igjen.
Storms
31.01.2025 kl 06:39 9000

Godmorgen.

Du mangler løbene 14 % rente pr måned.
Mega mange oveni penge om ikke de betaler lige efter vundet retsag.

Bare punkt et giver ca 1.1 mil nok første måned og stiger indtil de betaler.

Hvad med punkt 6, betaling Januar 2025 (2.272.249 mill nok kr.) er rente også høj her?
Her ejer Zena 50% af bolaget.

Alt i alt bliver det store plus summer pr måned indtil disse er betalt.
Redigert 31.01.2025 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Aqualight
31.01.2025 kl 14:05 8561

Det er forfriskende at stå tidlig op, så får man mere ud af dagen, siges der.

TLOA har ikke givet misinformation indtil nu, hvorfor det er MEGET positivt, med de meldinger der kommer -

Nu er STOP LOSS testet og det virkede åbenbart, ikke noget overraskende i dette, nu går vi mod weekend og + 2 nok kr. (det er mit bedste bud) jeg kender ikke nogen der gider stå udenfor, når døren lukker til weekend i dag, og jeg kender trods alt en del, de ser heller ikke på 5 øre og 10 øre på kursen, da potentialet er så ganske stort som det er.

Som det er skrevet før, så er det IKKE et tab for firmaet , hvis der ikke kommer et forlig, et forlig er den billige løsning for Tunesien, retten har de med at dømme væsentligt hårdere, dette er eftervist i andre tråde og indlæg.

Og så lige en hurtig kommentar til at der er en enkelt person fra Tunesien, der bliver afholdt 1 tusind millioner møder online hver eneste dag, og hvis det er en underskrift der skal bruges, kræver det kun 1 person, that simple.

Nissen køber i slutaktionen i dag, ved jeg. - måske er det ærligt for jer der vælger at stå derude........... hvem ved

God Weekend

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Fjellbris
31.01.2025 kl 14:16 8499

Takk igjen Aqualight og riktig god helg til deg også, håper og TROR som deg vi tar helg på 2 tallet :-)
bakeren74
31.01.2025 kl 15:10 8282

Jeg vet ikke om denne er limt inn noe sted enda, men som AC sier: hvis de har vunnet saken og de får renter frem til siste dollar er betalt(hvis jeg forstod hva han sa riktig) så håper jeg nesten de kjører på med siste sak i retten, og ikke går for noen «billig» forlik

Behøver jo kanskje ikke å bli like bra i siste sak, men hvis man vinner renter frem til siste dollar er betalt, så legger det høyt press på å betale ut raskest mulig.

Ellers en glitrende god helg til alle nye og gamle zena eiere, det har vært muligens den beste uken på børs for meg, tror jeg, og ekstremt deilig å endelig se plusstegnet på zena aksjene.

https://x.com/zenithenergyltd/status/1885321423679336745?s=46&t=8gCSNe7mev86qSTXPNME5Q
MarketGunsling
31.01.2025 kl 16:08 8097

The first arbitration for $10 million was granted interest of 14% annually if I recall correctly. If they get the full $630 million then 14% interest would be $88 million a year in interest. Let that sink in and then consider why the Tunisians might want to settle before the award is granted in arbitration...
Gullit
01.02.2025 kl 08:15 7652

Litt sidespor.
Noen som vet mer om kaz? Skulle ikke rig sendes dit? Er alt der lagt på is?
Aqualight
01.02.2025 kl 10:13 7422

Se side 4, her :: https://wp-zenith-2020.s3.eu-west-2.amazonaws.com/media/2024/08/Zenith-Financial-Statements-FY-31.03.2024-FINAL-signed.pdf

We have also taken decisive steps by discontinuing the Group’s involvement in potential acquisitions that were
no longer attractive, specifically in the Republic of Kazakhstan, the Republic of Benin, the Republic of Yemen,
and the Republic of Congo.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
kim2002
01.02.2025 kl 11:22 7300

Tenker at møtet onsdag er helt nødvendig for å få konkrete svar på en rekke spørsmål og ikke spekulasjoner og synsinger. , Hva selskapet har av utviklingspotensiale både i Italia USA m.m. Tenker også vi får en del konkrete svar i forhold til progresjon I forhandlingene. Utbytte politikk oppkjøp osv. Skulle vi være så heldig å få en melding på man eller tirs. Ang forhandlingene så ville det være fantastisk. Sitter i båten og venter på høyvann der strømmen vil ta meg til paradis( økonomisk)
Gullit
01.02.2025 kl 11:26 7292

Ja så det , men trodde ikke alt i kaz var stoppet opp.
Angående USA hvor vi produsere olje. Noe oppdatering på hvor mye og videre utvikling der? Kanskje noe av dette som skal diskuteres på Onsdag..
Northill
02.02.2025 kl 08:15 6669

Aqualight, dykker du litt i dette?

For meg virker som panikksalg og stopp loss ride på fredag.
Miton Premier er et investeringsselskap, nedsalget kan gjerne være av en eller flere kunder som har tatt gevinst. Antall aksjer er ubetydelig i forhold til volumet som var de siste dagene.

Noe jeg synes er rart, antall % aksjer Miton melder er er ikke riktig i forhold til eksisterende aksjer i markedet.
Etter salget sitter de med 7540709, dette melder de som 3,026122 % av Zenith. Regner man om dette til 100% så får man totalt 249,187 milioner aksjer…. Vi vet jo at på Oslo Børs er det 415 milioner aksjer.

For meg virker det som om Premier Miton Group plc har feilaktig meldt dette salget som en flat melding. Sannsynligvis pga at de kun har tatt antall aksjer på London børsen som beregningsgrunnlag!

Etter mine beregninger så har de aldri over 5% eierskap i Zenith Energy. Kun 5 % eierskap av aksjene på London børsen.

Man skal ikke se bort i fra at det kommer en forklaring eller meldingen blir dimittert.

Uansett så er salget av så liten betydning at det skulle ikke ryste markedskursen. Både med tanke på hvem Premier Miton Group plc er, og antall aksjer solgt. Antall aksjer er jo ikke mer enn hva som er en middelmådig aksjoner i Norge sitter med
Peter Sellers
03.02.2025 kl 11:06 5948

@Aqualight, hei hvordan oppfatter/mener du om den rettede emin som dukket opp på morgenen i dag, ser du fortsatt positivt på det som skjer rundt selskapet?? Ser det er mange som har panikksolgt men det er jo samtidig noen som kjøper disse aksjene som da ser mulighetene samtidig som vi har satt en ny bunn i aksjen!! Jeg for min del har valgt å sitte rolig i båten og avventer hva AC lurer ut av armen på Onsdag og det er jo fortsatt noe som skjer i slutten av februar, imøteser en tilbakemelding fra deg, ha en fin dag :))
Konjagi
03.02.2025 kl 11:30 5835

Jeg spekulerer i følgende:
Dette mye omtalte møtet som menes å være avholdt i London mellom AC og Tunisia, kan ha vært en form for avsjekk om det er/var grunnlag for forhandlinger om et forlik, sikkert initiert av Tunisia.
I følge tidligere uttalelser fra AC har han ikke vært særlig positiv til forlik, og han kan godt være at møtet ble mislykket og avstand mellom krav og tilbud ble for stor.
Dermed styrer AC mot rettspleien
Noen tanker på en rød mandag
Svartsyn
03.02.2025 kl 12:07 5699

Hei Konjagi.
Regner med at du ikke ble mye overrasket over den siste "pengeinnsprøytingen" /nye aksjer..
Alt er som det alltid har vært.
Og sånn vil det bli til rettsakene er over, eller et stort forlik blir inngått..
Konjagi
03.02.2025 kl 12:16 5648

Svartsyn
Hehe...nei intet overrasker meg i denne sammenheng.
Slik jeg vurderer det, vil AC nå kjøre flatt med både sak 2 og 3.
Uten at Tunisia kommer på banen med noe som er "spiselig"
Fjellbris
03.02.2025 kl 12:23 5604

PS: dette skrev Aqualight på fredag, og vi vet jo hvordan det gikk + emi melding i dag. Så obs obs, viser at Aqualight heller ikke sitter på alle rette svar, ha en fortsatt fin dag du også :-)
….
Nissen køber i slutaktionen i dag, ved jeg. - måske er det ærligt for jer der vælger at stå derude........... hvem ved
Peter Sellers
03.02.2025 kl 12:45 5479

@Fb grattis med salg men nå er det satt en ny bunn på 1,34 så tror neppe ledelsen hadde gått inn med penger i denne emi'n dersom de ikke har trua + hva kommer på onsdag. tror neppe det er negative innlegg tvert i mot her er det noe på gang.....hver sitt valg men jeg tror det er for tidlig å ta hale mellom beina og stikke, ha en fin dag videre :))
Fjellbris
03.02.2025 kl 12:53 5432

Lykke til videre, jeg avventer og ser, tror det blir muligheter langt lavere fremover, er uansett happy med gevinsten og jakter da heller videre andre steder :-)
Aqualight
03.02.2025 kl 16:53 5013

Jeg fastholder mit standpunkt, selvfølgelig er det surt med et fald, men nu har jeg ikke købt aktier med det formål at sælge indenfor 10-14 dage, ligesom visse andre som fortæller at de venter med salg til efter sommer 2025, det er muligt sommeren har indfundet sig i mit Norske broderland men i Danmark er vi ikke lige der endnu.

Jeg fik mine 500.000 aktier i dag, dog ikke på bunden men til 1,385 nok kr. og det er jeg rigtig godt tilfreds med.

Og nej, jeg havde ikke set den RNS komme - om ledelsen laver bandit streger skal jeg ikke have en holdning til.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Redigert 03.02.2025 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
Barneskirenn
04.02.2025 kl 11:33 4434

Ny tweet fra the lady;
«Lowballs? 🚫 Quick raise secured to cross the finish line… unless they increase the number and speed up the payment timescale. Ball’s in their court. 🎱#Negotiation @zenithenergyltd»

Er det AC selv som har åpnet en twitterkonto? Hvordan kan denne kontoen sitte på så mye info? (Gitt at det stemmer)
Redigert 04.02.2025 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
04.02.2025 kl 12:23 4296

@Barneskirenn, garantert at vedkommende i hvert fall får inside info det er ikke noe å lure på, flott med slike drypp og en indikasjon på at forhandlinger foregår!! :))
Konjagi
04.02.2025 kl 12:52 4175

Mye spekulasjoner og det bra, og stort sett gode diskusjoner.
Men, det er kun etter min mening de kommende saker i rettsalene, som er avgjørende for denne aksjen.
For øyeblikket er det rettsapparatet som avgjør skjebnen.
Men, vi har vel indikasjoner på at Tunisia vil prøve hardt å unngå dette, så alt er mulig.
Jeg har personlig eid aksjer i Zenith siden 30.apr 2020, så lyn fra klar himmel i alle retninger, har jeg erfaring med
kim2002
04.02.2025 kl 15:13 3919

Ja, der har vi samme erfaring :) mye kan skje, fort og gæli. Men synes dette ser bra ut pga første rettsak er vunnet og at de neste er rett rundt hjørnet.
Spennende i morgen lykke til
Gullit
04.02.2025 kl 15:26 3830

Ledelsen pøser vel ikke inn penger i selskapet om de ikke har stor tro på att de lykkes!! Forstår ikke folk som tolker dette annerledes. Sitter gjerne ut 2026
Gullit
04.02.2025 kl 15:56 3714

Et det flere her som skal på møte imorgen? Håper virkelig det legges ut ett lite referat.
Aqualight
04.02.2025 kl 16:03 3674

Det er et fint interview ledelsen har deltaget i - https://m.youtube.com/watch?v=OV-Zj_Q4Ksg

Jeg kan ikke helt lure, hvad jeg skal mene om de mange lande ledelsen nævner, det virker som en vej vi har været alt for langt nede af før, uanset om der kommer penge på kontoen, og at han nævner Italien, hvor man har haft ALLE muligheder igennem mange år, uden at gøre noget, synes jeg virker besynderligt.

Jeg tror faktisk ikke der er nogen der gider flere skåltaler og luftkasteller

Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Gullit
04.02.2025 kl 23:17 3314

Produseres det olje as we speak i Tunisia. Vi er da etter loven fortsatt eiere av feltene el bibane og Robbana..
Konjagi
05.02.2025 kl 03:39 3134

Blir spennende å høre fra dere, som deltar på møtet. Men, kan vel hende vi får mange varianter av referatet, hvis man skal bedømme utfra det man leser her på forumet fra de ulikes oppfatninger av samme fakta. Gleder meg 😊