TrÄden er privat, og bare inviterte kan svare

For seriĂžse Zenith Energy investorer

Aqualight
ZENA 25.12.2020 kl 14:12 373425

KĂŠre nye og "gamle" Zenith investorer & Zenith medskribenter,

OPDATERING fra 2025, er lagt under indledningen:

Hermed som lovet, denne lukkede trÄd, hvor alle kan lÊse med, og alle er velkommen til at sÞge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formÄl at fortÊlle hvor store idioter alle andre er , sÄ er dette ikke stedet for dig, vi behÞver ikke vÊre enige i alt, men tonen pÄ denne trÄd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belÞnnet med et "rÞdt kort" og derfra er det direkte ud.

Jeg har udvalgt seriÞse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par Är. og er bÄde kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
__________________________________________________________________________________________________________________________

OPDATERING Fredag den 3 Januar 2025:

- Der er sket utrolig mange ting de sidste 3-4 Ă„r i firmaet, og der er sendt mange bolde i luften, hvilket kan vĂŠre positivt hvis man husker at gribe bare nogle af dem igen, det har ledelsen dog haft urimelig svĂŠrt ved, og den prĂŠmis skal man kende fra start, ellers kan man godt blive slemt skuffet.

Zenith Energy har indledt tre separate retssager mod Republikken Tunesien og/eller ETAP, det nationale olieselskab, som er beskrevet herunder,

- Er der d.d. reelt, 7,3 milliarder grunde til at kÞbe aktier i firmaet? det spÞrgsmÄl lader jeg vÊre op til den enkelte investor, men vi ved at der ligger reelle krav (set med vores briller) pÄ 639.700.000 $ ( 7.259.837.106 nok kr.) sÄ langt sÄ godt.

-: Vi ved ogsÄ at vi har vundet ICC-1 Arbitration, som udlÞser 9,7 millioner $ ( ca 110 mill nok kr.) Dette er grundlaget for at vinde de kommende sager, derfor er denne MEGET vigtig, fremadrettet.

-: Der gÄr rygter om at Tunesien har tilbudt et "forlig" med 120 mill $ fordelt over 8 Är (1.363.349.691nok kr.) som skulle vÊre afvist af firmaet

-: Vi ved at sagen vedrĂžrende skade mod firmaet CNAOG ICC Arbitration 130 mill $ ( 1.476.962.165 nok kr.) skal prĂŠsenteres for en domstol, her i slutningen af februar 2025, og firmaet forventer en dom, omkring sommeren 2025.

-: Vi ved at firmaet har en ICSID Arbitration, (ICSID-voldgiften,) kÞrende mod Tunesien, for ikke at overholde de underskrevet aftaler men specielt artikel 8 mellem UK - Irland & Tunesien, som er underskrevet 1989. (ICSID er en forkortelse for - >International Centre for Settlement of Investment Disputes<) kravet er pÄ 503 mill $ ( 5.714.707.456 nok kr.) og forventes afsluttet i Q1 - 2026.

-: Vi ved at Tunesien har sparker deres advokater ud, efter at have arbejdet pÄ sagen i mere end 2 Är! den del kommer de jo nok til at fortryde, rygtet siger at de har vÊret Êrlige overfor regerings apparatet og godt kan se at de nÊste sager kommer til at falde ud til firmaets fordel frem for Tunesien, med en sejer vedrÞrende ICC-1 Arbitration, i December 2024, er det en ren tilstÄelsessag, med de kommende afgÞrelser, hvilket stiller firmaet i en urimelig god situation. det har advokater selvfÞlgelig godt kunne se.

Sagerne i overskrifter ser sÄledes ud:

1. The ICC-1 Arbitration was commenced following ETAP’s failure to comply with its contractual obligations to pay for oil produced and sold by the Company’s fully owned subsidiary, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd, in Tunisia. - 9,7 mill $ VUNDET

2. The Company has formalised a claim for damages in the amount of US$130 million (the “Claimed Amount”) in connection with the CNAOG ICC Arbitration. The CNAOG ICC Arbitration is distinct from the other arbitrations initiated by the Company, being the recently concluded ICC Arbitration against ETAP resulting an award in favour of Zenith

3. The ICSID Arbitration was launched following a series of actions undertaken by the Tunisian government to the material detriment of the commercial interests of the Investors in the Republic of Tunisia, including, inter alia, unreasonable, and arbitrary obstructions in relation to the development of the Sidi El Kilani and Ezzaouia concessions. - 503 mill $

4. Zenith Energy CEO said: "We are making steady progress on all fronts in the arbitrations against the Republic of Tunisia. The total cumulative amount claimed in the three ongoing arbitrations now stands at US$639.7 million, reflecting the extent of the damages inflicted on Zenith and its shareholders by the Tunisian authorities. We hope that the outcome of the ICC 1 arbitration, scheduled for the end of the year, will provide concrete confirmation of the validity of our position, as we direct our efforts towards the much larger ICC 2 and ICSID arbitrations, which are due to be concluded in 2025 and 2026 respectively."

___________________________________________________________________________________________________________________________

Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.

Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tÊnker ikke at man vÊlger at tranportere sÄ stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige omrÄder, over land. Hvis alt gÄr godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil vÊre op i mod 60 dage, nÄr det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.

Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at fÄ stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke pÄ den grÞnne knap og begynde sidetrack pÄ Tilapia ll.

Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.

SÄ ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mÊngde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sÄdan det skal vÊre.

Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, sÄ ser det ikke sÄdan ud, nÄr man ser pÄ den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se sÄledes ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)

Aqualight đŸ‡©đŸ‡°đŸ‡łđŸ‡Ž

Redigert i gÄr kl 12:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
Aqualight
I gÄr kl 13:14 741

Det er korrekt at advokaterne skal have lidt for ulejligheden - men jeg ser ikke for mig at de skal have hverken 3 kr. eller 4 kr. af det der svare til 10,62 kr. - jeg mÄ antage du regner med at 1 nok kr. pÄ aktiekursen er = 445.713.354 nok kr.

3 nok kr. = 1.337.140.062 - mere end 1,3 milliard nok kr.!
4 nok kr. = 1.782.853.416 - mere end 1,7 milliard nok kr.!

Vi ved fra rets dokumenterne, at visse udpeget skal have noget der ligner 150 $ i timen (1500 nok kr/t.), men igen vi har ikke hĂžrt noget om hvad aftalerne indeholder, normalt vil det vĂŠre en % del af det vundet belĂžb. tĂŠttere kommer jeg det vist ikke.

Vi ved ogsÄ at normalt bliver der brugt 2500 timer om Äret pÄ denne type sager.

Aqualight đŸ‡©đŸ‡°đŸ‡łđŸ‡Ž
Storms
I gÄr kl 13:26 685

Den, der vinder retssag, fÄr vel dÊkket sine udgifter helt eller delvist af modparten, samt som her for Zena udbytte af erstatning

Storms
I gÄr kl 13:35 651

Og skal vi vÊre Êrlig sÄ kan det ikke tage dommer til august at afsige dom om det er rigtigt Tunesiens advokater kom uforberedte.

Hvis der er noget dommer hader, er det uforberedte advokater.

Det er vel muligt dommen kan blive afsagt fĂžr august, eller?
Eller kompromis kommer inden dette

Fjellbris
I gÄr kl 17:08 354

Takk for gode innlegg som alltid Aqualight og for at du deler god info🙏😀
Sitter helt rolig her, tror ikke sak 2 nÄ med bakgrunn i sak 1 ikke blir avgjort fÞr august, tror pÄ mye tidligere dom, dvs en gang i lÞpet av Q2. Tror dog aller mest pÄ at det jobbes godt i kulissene om et forlik, og sÄnn sett som jeg har gjort en stund nÄ, gjelder det Ä sitte i ro og vÊre inne den dagen meldingen tikker inn.
Redigert i gÄr kl 17:08 Du mÄ logge inn for Ä svare