Villdyret våkner...

MorganKane
REC 27.12.2020 kl 00:11 54216

REC er i ferd med virkelig å våkne. Og jeg snakker ikke kun om her hjemme i Norge og på Oslo børs. Jeg snakker om på verdensbasis. Vi vet at mange svenske og danske småinvestorer allerede har rec i porteføljen. Men nå blir det mer og mer klart at flere handelsplatformer, både i Tyskland, England og USA begynner å få økte volumer av REC. Ikke så rart fordi i følge simply wall street er det nå 38 analytikere i inn og utland som følger REC. Altså lang fler enn de 13 som står oppført på REC sine hjemmesider. Klikk dere inn på "2 analysts" under " datacsources" nesten helt øverst på følgende link så ser dere hvem.

https://simplywall.st/stocks/no/semiconductors/ob-recsi/rec-silicon-shares?bpId=1453467&link_type=cta

Linken er helt ny og mange av disse analytikerne har ikke jeg sett før i forbindelse med REC. Dvs at mange av de er helt nye, eventuelt nesten helt nye. Og er det en ting som er banna bein, så er det at en god del av disse nye analytikerne er positive til REC. Og er det noe som er like banna bein så er det at etterhvert som de respektive analytikerne som er positive får kjøpt seg opp, så kommer kjøpsanbefalingene (akkurat som Bank of America nylig ga for NEL). Husk at dette i stor grad er internasjonale analytikere, dvs folk med blanke ark og friskt mot. Ikke bitre folk med dårlig historikk som Prask. Folk som er langt smartere enn Meyer. Og ikke minst ærligere enn Hermansrud.

I den forbindelse kan det være av interesse å nevne at simplywall.st har 68 NOK som "fair value" på REC, dvs ca 300 % opp fra dagens pris. Og en årlig vekst i revenues på ca. 40%. Husk at simplywall.st sin verdsetting representerer ikke noe "blue sky" scenario, men hva de mener er "fair value" utifra det man vet i dag. Jeg tror ikke vi klarer å fatte hva kursen vil kunne bli i et blue sky scenario. Det eneste som er sikkert er at det vil være laaaaaang over de 68 blanke norske kronene de mener aksjen er verdt per i dag.

Ikke selg REC for knapper og glansbilder. REC kommer til å fortsatt gå helt hinsides; tidligst i morra, seinest i q1 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
canarias
27.12.2020 kl 10:34 21359

Kjempeflott innlegg Morgan Kane, Rec er nå vår største post og kan bli en gullgruve for oss langsiktige aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
Ta invest
27.12.2020 kl 10:27 21526

Enig i noe av det du skriver , og tror det blir en fantastisk reise framover. Men det trodde eg for 5 år siden når en med lignende navn skrev veldig likt det du gjør nå . Og som alle vet , det har vært utfordringer. Men heldigvis gikk det bra når vi fikk inn en som fikk fart på selskapet. Nå ér framtida lysere enn noen sinne, og eg sitter sikkert alt for tungt lastet...igjen.... men den dagen vi kan starte fabrikken å produsere noe til en kost vi ikke taper penger på så går kursen veldig høyt, men vi er ikkje der enda vel ? Kursmålet mitt for 5 år siden var 10kr dvs 100 i dagens kurs. Trur det blir for lavt framover
Slettet bruker
27.12.2020 kl 10:14 21783

Greit nok. Nok er nok. Nå må vi roe oss. Virker som dette går helt i spinn for de som har håp om høyere kurs. Hvilke nyheter fra selskapet er det som har ført til kurs økning siste ukene ? Kom med det, men ikke gammelt nytt. Har tro på Rec, men ikke denne kursen.
Ekornesen
27.12.2020 kl 09:45 22102

At de setter fair valeu til 68 kroner aksjen, tyder på at man nærmer seg en seriøs vurdering av REC. Og det er bra.

Jeg mener fortsatt 68 kroner er lavt sammenliknet med hvor kursen er når ML starter opp. 68 tilsvarer Verdi på ca 25 milliarder. Erstatningskost på RECs fabrikker er ca 30 milliarder.

REC har teknologi, kontrakter og know how. De har 100% score etter EUs taksonomi - så REC skal godt forbi 100 kroner aksjen innen utgangen av 2021.
Exdealer
27.12.2020 kl 09:18 22360

Det gjelder å ta signalene. Noen er FOMO og løper mens andre sitter på gjerdet og er redd for for alt. De som sitter ombord vil alltid være de som tjener penger på oppgang men ja det er en risk/reward som med alt annet. Her ser jeg uansett minimal risk men igjen det gjelder å både lese mellom linjene og følge med i nyhetsbildet og for de som er long i denne har jeg en svært god følelse!

https://www.nettavisen.no/okonomi/rokke-aksjen-er-seksdoblet-og-kan-flerdobles-igjen/s/12-95-3424059169
Slettet bruker
27.12.2020 kl 01:11 23039

Disse hadde over 20 kroner på PNOR også??!🥴 . Sett ikke sparepengene deres på RECSI pga dette..