Villdyret våkner...

MorganKane
REC 27.12.2020 kl 00:11 52506

REC er i ferd med virkelig å våkne. Og jeg snakker ikke kun om her hjemme i Norge og på Oslo børs. Jeg snakker om på verdensbasis. Vi vet at mange svenske og danske småinvestorer allerede har rec i porteføljen. Men nå blir det mer og mer klart at flere handelsplatformer, både i Tyskland, England og USA begynner å få økte volumer av REC. Ikke så rart fordi i følge simply wall street er det nå 38 analytikere i inn og utland som følger REC. Altså lang fler enn de 13 som står oppført på REC sine hjemmesider. Klikk dere inn på "2 analysts" under " datacsources" nesten helt øverst på følgende link så ser dere hvem.

https://simplywall.st/stocks/no/semiconductors/ob-recsi/rec-silicon-shares?bpId=1453467&link_type=cta

Linken er helt ny og mange av disse analytikerne har ikke jeg sett før i forbindelse med REC. Dvs at mange av de er helt nye, eventuelt nesten helt nye. Og er det en ting som er banna bein, så er det at en god del av disse nye analytikerne er positive til REC. Og er det noe som er like banna bein så er det at etterhvert som de respektive analytikerne som er positive får kjøpt seg opp, så kommer kjøpsanbefalingene (akkurat som Bank of America nylig ga for NEL). Husk at dette i stor grad er internasjonale analytikere, dvs folk med blanke ark og friskt mot. Ikke bitre folk med dårlig historikk som Prask. Folk som er langt smartere enn Meyer. Og ikke minst ærligere enn Hermansrud.

I den forbindelse kan det være av interesse å nevne at simplywall.st har 68 NOK som "fair value" på REC, dvs ca 300 % opp fra dagens pris. Og en årlig vekst i revenues på ca. 40%. Husk at simplywall.st sin verdsetting representerer ikke noe "blue sky" scenario, men hva de mener er "fair value" utifra det man vet i dag. Jeg tror ikke vi klarer å fatte hva kursen vil kunne bli i et blue sky scenario. Det eneste som er sikkert er at det vil være laaaaaang over de 68 blanke norske kronene de mener aksjen er verdt per i dag.

Ikke selg REC for knapper og glansbilder. REC kommer til å fortsatt gå helt hinsides; tidligst i morra, seinest i q1 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2021 kl 12:19 2892

artikkelen kom ut for ikke så lenge siden, så den blir nok fanget opp ;) kanskje det er med sette litt fyr på slutten av dagen evt start i morgen ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Tommyknocker
07.01.2021 kl 21:48 2480

Nå er det nok litt anger hos enkelte! Vi skriver 7.januar og recsi er på alles lepper og nevnt på nyheter, DN, E24, Aksjeanalyse, norskbull osv..for å toppe heile skiten tok Biden storeslem! Klar for recsi fredag 🚀 Skål, alle longs, vel fortjent! Takk til gutta i shorts, uten dere hadde jeg ikke gått all inn 2020..
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Rule
08.01.2021 kl 00:45 2201

ua ha ha ha - jeg har haft rec on/of over de sidste årene fordi den så så billig ud men var så uheldig at jeg gik glip af opturen til kurs 10 hvorefter jeg gik tilbage ind med 35% af hvad jeg har haft. Tog en ny klump ved kurs 15 til 70% og skal have en klump mere. Havde håbet den faldt lidt tilbage men det sker jo slet ikke.....det siger bare BANG....
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Collo
08.01.2021 kl 12:09 1552

Avgifter på CO2 utslipp skal tredobles framover. Det har stor betydning for bruken av fornybar energi.

https://www.nrk.no/norge/slik-vil-regjeringen-at-norge-skal-na-klimamalet-for-2030-1.15318403
Redigert 21.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare