NEL: Er NEL endelig der vi "stayere" har trodd på.

rogneveien
NEL 03.10.2018 kl 08:39 3773

Morn.
Spørsmålet jeg stiller ovenfor er et spørsmål som de siste tre årene har voldt meg mangt ett hodebry. Jeg har sittet fra høye tinder til dype daler. Reisen hit har i sannhet vært en strevsom vandring. Noen ganger måtte jeg nok ha skrudd av tankene og pc noen dager mens NEL har blødd som verst. Jeg har også prøvd å selge, men med det resultat at jeg har tapt penger da det for meg er verre å være ute av NEL enn inne. Jeg har hatt ståltro på NEL og har det fortsatt.
Det har vært mange reflekterte skribenter innom dette foraet, De fleste som har hatt noe vettugt å komme med er borte. Det er noen igjen her enda som gjør at jeg gidder stikke innom av og til. Vi har i dag et flott innlegg en fornuftig skribent angående fremidige triggere og vurderinger rundt disse. Meget bra innlegg som er verdt å lese. Jeg mener og tror at NEL har et enormt potensiale som det enda ikke er tatt ut en brøkdel av. Vi ser bare konturene av det som dette kan komme til å bli. Støtter Spettet når han en gang i tiden sa "uendelig" (med forbehold.) selv om han solgte til 2,70.
Det som bekymrer meg litt å er evnt oppkjøp eller at nye innsidesalg skal torpedere kursen. Men kommer det så kommer det. Emisjoner for ekspandering må vi nok forvente fremover, men ikke i år.
Til slutt håper jeg at du ELVOQEST er inne med oss nå, det har du fortjent. Nå må jeg nok dra på jobb og slite for mitt daglige brød. Eller iallefall gjøre en innsats der, jeg er ikke der at jeg lever av børs slik som enkelte her inne påstår at de gjør.

Løkke til iallefall.
Slettet bruker
03.10.2018 kl 14:45 1842

Motbølgen. Hva du syntes om mr. 007 det betyr overhodet ingenting. Jeg er meget tilfreds med mine valg og mine resultater. Punktum!
Ajax1
03.10.2018 kl 13:45 2076

intervju med Løkke på HegnarTV 23/6-2017

https://www.hegnar.no/TV/video/3891f375-00080348-da039c1f
rogneveien
03.10.2018 kl 13:22 2222

Hyggelig å se deg Sørøya, du er en av de jeg savner på foraet her inne.

Løkke til iallefall.
Sørøya
03.10.2018 kl 13:18 2259

Henger med fremdeles selv om jeg ikke er særlig aktiv på forumet lenger. Har økt jevnt og trutt hver gang det har vært bunner.
Slettet bruker
03.10.2018 kl 13:08 2331

Kjære Brokeren, Lorden, Bond,
Du lurer på hvorfor folk er misunnelige på din fremgang. Kanskje du skal prøve å lese hva folk skriver? Det man irriterer seg på er ikke at du tjener penger, men all den støyen du fører med deg i din tro på at denne støyen skal gi deg en høyere salgspris når du går all out.

Du kan fort oppleves som lite hederlig når alt du skriver bare er haussing basert på nye eller gamle nyheter, med eneste mål å få småsparere (som er de eneste som muligens lar seg lure) til å kjøpe aksjene dine. Når du er ute av aksjen igjen så er det enten stille fra deg og din Nel- og hydrogeninteresse ser ut til å ha forduftet, eller så driver du med en forsiktig baissing ved å skrive om at du er "litt bekymret" for Nel og veien videre.

Så ikke gjør deg selv til et offer for misunnelse. Det er kun den uhederlige spammingen din som irriterer folk.
Slettet bruker
03.10.2018 kl 12:47 2434

Det er dessverre endel mennesker her inne som som bør bruke mindre energi på å være nedlatende samt ikke kaste bort tid på å være miskunnelig. Det ser ut til å være en sykdom for noen her oppe. Resultatet av det - er ofte at de skribentene kun trekker seg selv ned. Det har vi sett en rekke ganger. De fleste her inne er her for å tjene penger. Mr.007 bruker ikke energi på dette og han unner andre en suksess i Nel. Noen #timer en optimal inngang og ut# bedre enn andre. Sånn er aksjelivet. Jeg har brukt mye tid hver dag på finne aktuelle H2 nyheter i hele verden og trender innenfor Fuel Cell markedet globalt. Det har jeg tidligere valgt å dele med dere her inne.
Redigert 03.10.2018 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
meerik1
03.10.2018 kl 12:27 2552

Veldig enig med deg, Rolfbruun.
Ja, han desperate JB har vel solgt på 4,31 i dag og kjøpt tilbake på 4,07. Han er fantastisk på backrading.
rogneveien
03.10.2018 kl 12:21 2610

He he,
Godt skrevet som mye annet du serverer Rolfen...

Løkke til du også.
Rolfbruun
03.10.2018 kl 11:37 2813

Ref. hovedinnlegget:
Jeg har hele tiden holdt fast på å ikke forsøke å treffe topper/bunner i dette selskapet etter at jeg realiserte en god del mot toppen i 2015/16 på ca. 5kr. Endel her vet også at jeg reinvesterte den gevinsten over tid, tilbake i NEL aksjen. Siden den gang har jeg ikke handlet noe annet enn en diger post (min største enkeltpost) da aksjen duppet helt ned på 1.68 (kjøpte da på 1.98 siden jeg ikke traff helt bunnen) i juni 2017.

Aksjene mine i dette selskapet er det INGEN som får kloa i så langt frem som jeg kan se her. Idag dupper vi ganske bra og pengene "fosser ut" her. Jeg satt igår og tenkte med meg selv at jeg er 99% sikker på at vi faller en god del i morgen, som vi alltid har gjort etter dager med omsetning på godt over 100mill men sånn er det. Poenget er uansett fremtidsutsikt, potensiale, manifestering og den absolutte og enormt omfattende megatrenden som NEL er i smørøyet av. Nei, oljen er ikke "over", men den skal dø en dag ikke sant?

Jeg har satt nesten 3mill på at dette går veien. Dette er ikke penger som jeg skal trikse og trade med. Det er penger som skal gi meg avkastning og sikkerhet over tid (selv om jeg naturligvis har andre sikkerheter også). Firmaet som jeg både eier og driver betaler meg det jeg trenger. Jeg tenker at jeg øker sannsynligheten for å kverke investeringen i det øyeblikket jeg skulle begynt å trade. Vi har en ivrig sjel på forumet her som dukker opp i nye drakter men gjennomsiktlig til tusen. Det påstås å treffe både topper og bunner...det påstås at man ene og alene påvirker kursutvikling. Man dominerer totalt trådene og fremstår som en overivrig ung mann i 20-årene som vet og kan absolutt alt osv. osv. Jeg blir helt matt og setter heller pris på det som er reflektert, konstruktivt kritisk, balansert og faktabasert.

Når det kommer til å skulle spå kurser over tid så holder jeg meg stort sett unna, men jeg føler meg sikker på at selskaps verdien her skal opp mot 50mrd på relativt kort sikt så lenge vi klarer å levere på forpliktelsene, noe jeg ikke har noen grunn til å tvile på.

Lykke til videre alle sammen (både nye, gamle, ivrige, usaklige, saklige, unge og voksne) og...

GÅ HARDT og GÅ LANGT - for svarte :)

PS: Det er noen her som til stadighet sier "Time will show". Kan dere være så vennlig å endre dette til "Time will tell" så slipper jeg å få hypernevrakustiske diafragmakontravibrasjoner her?
Ajax1
03.10.2018 kl 10:28 3030

rogneveien, "Det har vært mange reflekterte skribenter innom dette foraet" sier du. Jeg er enig, og du er en av dem.
Av samme grunn som deg er jeg innom NEL trådene har på HO, jeg jakter etter reflekterte innlegg. For tiden er det James Bond som okkuperer all oppmerksomhet rundt NEL aksjen her på HO. Det er veldig synd at en hyperaktiv person skal få holde på sånn. Tilsnakk fra admin om at det er mulig å bruke sine egne eksisterende tråder for mer klipp og lim nyheter enn å starte en ny burde være på sin plass.
Det positive jeg finner med denne 007 er at han ikke snakker ned kursen når han er ute av aksjen.

Har tenkt mye rundt hva som gjør at selskap som har potensial og teknologi vil bli stort, eller bli forbigått. Mye av svaret ligger selvfølgelig i ledelse av selskapet.
Har tenkt noen ganger at jeg kunne starte en NEL tråd hvor vi diskuterer personen Jon Andrè Løkke, og gjerne resten av ledelsen og styret i NEL.
Personlig har jeg klippetro på Løkke. Når han sier at kursen svinger i aksjen, men at daglig utvikling ikke er noe han følger, ja det tror jeg.
Jeg tror at Løkke kan ha ambisjoner om å være leder i NEL til kanskje 2030.
Når Løkke reiser rundt i verden, forhandler og inngår avtaler, da tror jeg at Jon Andrè er godt skikket til nettopp det.
Jeg tror at Løkke er en person som vil bli husket for at han bygget et nytt norsk industri eventyr. Ikke en person som beriket seg selv, og satt igjen med masse penger, og et dårlig rykte.

Mulig ØSS hadde rett i "uendelig", bortsett fra det håper jeg at ØSS holder seg borte fra NEL i fremtiden.
ØSS er grei som sammenlikning mot Løkke. ØSS kommer aldri til å bli noen industribygger, profitør på mindre aksjonærers bekostning synes jeg om ØSS.

Det hjelper lite med gode produkter hvis ledelsen er dårlig. Det hjelper heller ikke med god ledelsen hvis produktene ikke holder mål.
Min påstand er at NEL har verdensledende produkter, og god ledelse.

Redigert 04.10.2018 kl 13:04 Du må logge inn for å svare
abroker
03.10.2018 kl 10:11 3144

Kanskje lurt å vente en måneds tid, før man kommer med slike profetier > sjekk historikken i NEL først?
Slettet bruker
03.10.2018 kl 10:09 3175

Jeg kjøpte mine første Nel-aksjer så nylig som i desember i fjor, på 3,55. Siden da har jeg tatt tap i kjedelige aksjer som har gått sakte nedover og brukt pengene på å snitte ned i Nel jevnt og trutt, uten en eneste trade. Det tiende og foreløpig siste kjøpet (emisjonen innregnet) ble morsomt nok også på 3,55 og med det rundet jeg av til et pent antall aksjer med snitt på 3,20. Disse har jeg tenkt å holde på, siden jeg ikke har tro på mine evner innenfor nettcasi... jeg mener trading.

Et oppkjøp ville være litt kjipt, siden man har håp om at dette skal bli pensjonsfondet man skal leve på etter hvert. Samtidig ville et oppkjøp bety at man slipper å ta beslutningen selv, noe som ville roet en ikke-trader. :-) Innsidesalg er jeg ikke så bekymret for derimot. Det kan gi en dipp, og man kan ergre seg over å ikke ha tradet i forbindelse med dippen. Men siden man ikke er en trader uansett så er det bare å la det blåse over og så glede seg den dagen man er oppe av dippen igjen og reisen oppover fortsetter.

Min største bekymring nå er hvilken aksje jeg skal fortsette å bygge meg opp i, nå som jeg er i boks med Nel og ikke har lyst å eksponere meg mer før jeg har fått ned dens prosentandel av porteføljen litt. Scatec? Der har jeg plass for noen flere aksjer, men er usikker på om den skal opp eller ned fra dagens kurs. Orkla? Er den fortsatt på billigsalg eller har den funnet sitt nye flate spor? Bio-delen av porteføljen min består av Targovax, hvor jeg har fylt opp nok til at hendene er kuttet blodige av fallende kniver... :-)
Tradinator
03.10.2018 kl 09:40 3365

Rogneveien og Rolfbruun har vært tålmodige og sittet lenge i denne og får betalt så det holder fremover. Det skal sikkert litt ned igjen, men mye mer opp :-)
Slettet bruker
03.10.2018 kl 09:25 3528

Rogneveien - jeg tror, som jeg nå har nevnt flere ganger, at NEL er på vei til å få sitt store gjennombrudd. Dere stayere som har vært med i mange år, og som virkelig har hatt tro på NEL, begynner etter mitt syn nå å få belønning for tålmodigheten - men jeg mener fortsatt at vi kursmessig kun er i startgropa. Jeg har stor forståelse og respekt for de som nå velger å ta gevinst - samtidig mener jeg at NEL aldri har vært mer attraktiv som invedteringsobjekt enn i dag. Men dette sier jeg som NEL aksjonær (er inhabil) - men jeg oppfordrer alle til å gjøre sine egne vurderinger:)

En kan aldri garantere seg for innsidesalg/emisjoner - men det er i alle fall positivt at gitt oppgangen de siste dagene, er det ingen av innsiderne som har solgt (og det er mange innsidere...). Jeg tror også det er lenge til vi ev får en ny emisjon - det har jeg begrunnet i andre tråder:) Tiden vil vise:)

Lykke til videre Rogneveien