Philly Shipyards - Arctic Securities: (Base Case: NOK 269) +370%
Tenker det er greit å minne folk på følgende ettersom jeg ser denne aksjen har falt ekstremt mye den siste tiden:
Det Aker-dominerte skipsverftet Philly Shipyard stod med tomme ordrebøker inntil de fikk en storordre fra det amerikanske forsvaret for minimum NOK 6,3 milliarder på bygging av to fartøy med opsjon på ytterligere tre som kan øke totalordren til NOK 15 milliarder. Selskapet har ikke hatt analysedekning, men nå har Arctic laget en intern presentasjon av analytikerne som ikke er publisert som offentlig analyse. Denne har dog komme ut på sosiale media i helgen. Iht denne har Arctic en base case mht verdi per aksje på NOK 269 som er betydelig høyere enn fredagens sluttkurs. Meglerhuset mener selskapets cash pluss verdi av ordre for to fartøy dekker NOK 62 av aksjekursen, utnyttes opsjonen stiger dette til NOK 113, ytterligere to års arbeid øker dette til NOK 189 og hvis man bruker diskontert antatt livstidsverdi på selskapet finner de en NAV for lav – base – høy estimat på hhv NOK 189, NOK 269 og NOK 362 per aksje.
Det Aker-dominerte skipsverftet Philly Shipyard stod med tomme ordrebøker inntil de fikk en storordre fra det amerikanske forsvaret for minimum NOK 6,3 milliarder på bygging av to fartøy med opsjon på ytterligere tre som kan øke totalordren til NOK 15 milliarder. Selskapet har ikke hatt analysedekning, men nå har Arctic laget en intern presentasjon av analytikerne som ikke er publisert som offentlig analyse. Denne har dog komme ut på sosiale media i helgen. Iht denne har Arctic en base case mht verdi per aksje på NOK 269 som er betydelig høyere enn fredagens sluttkurs. Meglerhuset mener selskapets cash pluss verdi av ordre for to fartøy dekker NOK 62 av aksjekursen, utnyttes opsjonen stiger dette til NOK 113, ytterligere to års arbeid øker dette til NOK 189 og hvis man bruker diskontert antatt livstidsverdi på selskapet finner de en NAV for lav – base – høy estimat på hhv NOK 189, NOK 269 og NOK 362 per aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 09:32
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Fresh Prince
29.12.2020 kl 10:50
6587
Mangel på oppmerksomhet blant investorer, det er vanligvis relativt lav omsetning i aksjen slik at det er hovedsakelig småsparere som kjøper og selger. Dermed har vi sett at kursen har falt over tid ettersom småsparere blir utålmodige og selger seg ut. De kan selge selskapet i dag og dele ut utbytte på langt over 60kr. Jeg har holdt meg unna pga volumet har vært såpass lavt, men nå som volumet ser ut til å ha tatt seg opp en god del, samt at kursen nå er helt latterlig lav så frister det for mye. Kommer til å kjøpe mer utover de neste ukene da det i mine øyne er bokstavelig talt penger på gaten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
murpy
29.12.2020 kl 11:22
6511
The United States Congress has approved $390 million to fund the construction of a fourth National Security Multi-Mission Vessel (NSMV) to be assigned to the Texas A&M Maritime Academy in Galveston, Texas, the Academy announced Tuesday.
The funds were approved as part of a massive omnibus appropriations bill passed by Congress on Monday night.
The state-of-the-art ship will serve as a training ship for future merchant mariners and offer humanitarian disaster assistance in times of need. The ship is expected to be delivered to the school in 2025.
“Investment in the Gulf Coast’s only state maritime academy is essential to strengthening Texas’ maritime industry, which provides billions in economic support to the state and ensures rapid response capabilities in the most hurricane-prone region of the United States,” said John Sharp, chancellor of The Texas A&M University System. “We are grateful to the Texas congressional delegation, state elected officials, former students and industry leaders for their support in securing this resource.”
The new NSMV is the fourth in a series of five vessels to replace the nation’s state maritime academies, with the State University of New York Maritime Academy, Massachusetts Maritime Academy, and Maine Maritime Academy receiving the first three.
Philly Shipyard, which cut steel on the first NSMV this month, holds the exclusive contract for the five-ship deal. TOTE Services serves as the Vessel Construction Manager.
The purpose-built NSMVs will feature instructional spaces, a full training bridge, and have space for up to 600 cadets. Each ship will also be equipped for humanitarian and disaster relief, with hospital facilities, a helicopter pad, and the ability to accommodate up to 1,000 people in times of humanitarian need. The vessels will also provide needed roll-on/roll-off and container storage capacity for use during disaster relief missions.
The funds were approved as part of a massive omnibus appropriations bill passed by Congress on Monday night.
The state-of-the-art ship will serve as a training ship for future merchant mariners and offer humanitarian disaster assistance in times of need. The ship is expected to be delivered to the school in 2025.
“Investment in the Gulf Coast’s only state maritime academy is essential to strengthening Texas’ maritime industry, which provides billions in economic support to the state and ensures rapid response capabilities in the most hurricane-prone region of the United States,” said John Sharp, chancellor of The Texas A&M University System. “We are grateful to the Texas congressional delegation, state elected officials, former students and industry leaders for their support in securing this resource.”
The new NSMV is the fourth in a series of five vessels to replace the nation’s state maritime academies, with the State University of New York Maritime Academy, Massachusetts Maritime Academy, and Maine Maritime Academy receiving the first three.
Philly Shipyard, which cut steel on the first NSMV this month, holds the exclusive contract for the five-ship deal. TOTE Services serves as the Vessel Construction Manager.
The purpose-built NSMVs will feature instructional spaces, a full training bridge, and have space for up to 600 cadets. Each ship will also be equipped for humanitarian and disaster relief, with hospital facilities, a helicopter pad, and the ability to accommodate up to 1,000 people in times of humanitarian need. The vessels will also provide needed roll-on/roll-off and container storage capacity for use during disaster relief missions.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Fljo
29.12.2020 kl 11:48
6478
Det virker å være noe som trekker kursen nedover. Denne meldingen her virker nøytral. Kan det være at de ligger etter skjema med byggingen av de to første slik at de kan miste byggingen av de siste tre ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
29.12.2020 kl 12:11
6437
Da er de lovpålagt å melde ifra om det så snart de er klar over dette selv, så det er nok ikke grunnen. Men om du har sett på tidligere tråder så er det udiskutabelt mye robothandel som fungerer slik:
Eksempel:
* Du kjøper aksjer til asking price kl. 12:00:00 for NOK 60
* I millisekundet du kjøper aksjene så aktiveres algoritmehandelen slik at kl. 12:00:01 selges aksjer til NOK 59.
Ettersom dette er hundre prosent bevist at er tilfellet (gjennom veldig mange forsøk der det har skjedd hver eneste gang), så er spørsmålet hvorfor det forsøkes å dytte kursen aktivt nedover. Det er et par alternativer:
1) Et stort hedgefond e.l. shorter aksjen og benytter robothandel til å dytte ned kursen. Dette er lite sannsynlig ettersom hvis de hadde en short-posisjon av noe som helst størrelse så hadde det blitt opplyst på Short Sale Registeret https://ssr.finanstilsynet.no/. Med andre ord er dette da ikke noen short-posisjon.
2) Et stort hedgefond e.l. dytter kursen ned med robothandel for muliggjøre billigere inngang, som i mine øyne er det mest sannsynlige.
3) Selskapet er i ferd med å kjøpes opp, muligens Aker som ønsker snappe opp resterende del av selskapet ettersom de eier i overkant av 57% allerede. Eventuelt kan det være en konkurrerende shipyard-aktør eller PE-fond.
Oppsummert så har alle de mulige alternativene noe med robothandel å gjøre.
Eksempel:
* Du kjøper aksjer til asking price kl. 12:00:00 for NOK 60
* I millisekundet du kjøper aksjene så aktiveres algoritmehandelen slik at kl. 12:00:01 selges aksjer til NOK 59.
Ettersom dette er hundre prosent bevist at er tilfellet (gjennom veldig mange forsøk der det har skjedd hver eneste gang), så er spørsmålet hvorfor det forsøkes å dytte kursen aktivt nedover. Det er et par alternativer:
1) Et stort hedgefond e.l. shorter aksjen og benytter robothandel til å dytte ned kursen. Dette er lite sannsynlig ettersom hvis de hadde en short-posisjon av noe som helst størrelse så hadde det blitt opplyst på Short Sale Registeret https://ssr.finanstilsynet.no/. Med andre ord er dette da ikke noen short-posisjon.
2) Et stort hedgefond e.l. dytter kursen ned med robothandel for muliggjøre billigere inngang, som i mine øyne er det mest sannsynlige.
3) Selskapet er i ferd med å kjøpes opp, muligens Aker som ønsker snappe opp resterende del av selskapet ettersom de eier i overkant av 57% allerede. Eventuelt kan det være en konkurrerende shipyard-aktør eller PE-fond.
Oppsummert så har alle de mulige alternativene noe med robothandel å gjøre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
murpy
29.12.2020 kl 12:39
6394
Må være skatterelaterte salg, Kan ikke skjønne annet. tror selger også tar imot nedover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
29.12.2020 kl 12:44
6374
Var dette jeg skulle til å skrive selv, det er nok en stor del av forklaringen også da mange kjøpte seg inn på 80kr og skal nette mot gevinst i andre aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
29.12.2020 kl 13:02
6344
De slapp en video for 1 uke siden at de har nådd sin første milestone:
TOTE Services, LLC, (“TOTE Services”) and Philly Shipyard, Inc., (“Philly Shipyard”) today began a new era in maritime education with the cutting of steel for the new National Security Multi-Mission Vessel (NSMV) at Philly Shipyard. This is the initial major construction milestone for the first purpose-built, state-of-the-art training vessel for America’s state maritime academies. In addition to providing world-class training for America’s future mariners, the NSMV will be available to support humanitarian assistance and disaster relief missions.
https://www.youtube.com/watch?v=xs95cbQE3yQ&ab_channel=PhillyShipyardInc.
TOTE Services, LLC, (“TOTE Services”) and Philly Shipyard, Inc., (“Philly Shipyard”) today began a new era in maritime education with the cutting of steel for the new National Security Multi-Mission Vessel (NSMV) at Philly Shipyard. This is the initial major construction milestone for the first purpose-built, state-of-the-art training vessel for America’s state maritime academies. In addition to providing world-class training for America’s future mariners, the NSMV will be available to support humanitarian assistance and disaster relief missions.
https://www.youtube.com/watch?v=xs95cbQE3yQ&ab_channel=PhillyShipyardInc.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
JahMason
29.12.2020 kl 14:50
6255
Spennende case. Virker som selskapet er posisjonert for mye jobb fremover. Morsomt hvis Artic sin base case analyse slår til :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
En bra dag å sikre seg noen rimelige aksjer på. Skatterelatert, snittrelatert osv kanskje . Men hvorfor dette skjer har liten betydning
Blir nok en bratt oppgang over nyåret
Blir nok en bratt oppgang over nyåret
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Garcia
29.12.2020 kl 17:49
6072
Det tror jeg også...
Tok litt fortjeneste i dag og kjøpte mer i philly , tror ikke det var så dumt...
Får jo kjøpt til en pris nå som tilsvarer kontant beholdningen i selskapet....
Tok litt fortjeneste i dag og kjøpte mer i philly , tror ikke det var så dumt...
Får jo kjøpt til en pris nå som tilsvarer kontant beholdningen i selskapet....
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
29.12.2020 kl 18:30
6029
Tenker øke posisjonen min i morgen, muligens mest underprisede aksjen på Oslo Børs i mine øyne. :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Et visst salspress. Ser en 40-tallet snart?
Hvis ikke verftet tjener penger på ordrene er det også en heller dårlig investering, men det er vanskelig å si.
Kanskje lurt å komme seg ut og se det an?
Hvis ikke verftet tjener penger på ordrene er det også en heller dårlig investering, men det er vanskelig å si.
Kanskje lurt å komme seg ut og se det an?
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
JahMason
30.12.2020 kl 10:27
5772
EBITDA margin of 7.8% since 2006 and 11.0% in 2012-17 avg.
Er vel innenfor å håpe på marginer fra skipsbyggingen et sted mellom 5-8%. Så man handler aksjen fordi man tror de klarer å tjene penger på ordrene
Er vel innenfor å håpe på marginer fra skipsbyggingen et sted mellom 5-8%. Så man handler aksjen fordi man tror de klarer å tjene penger på ordrene
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Dette er meget gode marginer. Men tidene er ikke normale. Når så mange personer er samlet så skal det godt gjøres å unngå et Coronautbrudd
Og jeg tror ikke det er så mange støtteordninger i Statene. En kan i verste fall få en nedstenging av hele verftet
Og jeg tror ikke det er så mange støtteordninger i Statene. En kan i verste fall få en nedstenging av hele verftet
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
JahMason
30.12.2020 kl 11:14
6079
Det gjelder vel de fleste selskapet og bedrifter i verden. Heldigvis er vaksinen på vei og de fleste har vel utviklet strenge retningslinjer for smittevern i løpet av dette året.
Base caset til Artic på 269kr per aksje er muligens litt høyt, men basert på marginer og utøvde opsjoner. Det kan også komme en bestilling på sykehusskip oppe på det hele. Kan godt ta *low caset* med 189kr per aksje. Men også det gjenspeiler flere ordre etter 2023.
Med 5-6% marginer burde kursen stå betydelig høyere i løpet av 2021 - Så får vi håpe PHLY innfrir og ikke går over budsjett ! :)
Base caset til Artic på 269kr per aksje er muligens litt høyt, men basert på marginer og utøvde opsjoner. Det kan også komme en bestilling på sykehusskip oppe på det hele. Kan godt ta *low caset* med 189kr per aksje. Men også det gjenspeiler flere ordre etter 2023.
Med 5-6% marginer burde kursen stå betydelig høyere i løpet av 2021 - Så får vi håpe PHLY innfrir og ikke går over budsjett ! :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Arctic dreit seg vel skikkelig ut for en tid tilbake. Ikke dermed sagt at de gjør det igjen.Men de prøver kanskje å hjelpe seg selv eller andre ut av aksjen. At mange andre bedrifter er i samme situasjon er ingen trøst. Men for all del, det er lysning i sikte , og verftet kan gjøre det rimelig bra
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
30.12.2020 kl 12:26
5973
Blir nok en kurs på over NOK 80 etter jul, alle de som selger nå for skattemessige årsaker vil måtte kjøpe seg inn igjen på nyåret, så det skaper nok et kraftig kjøpspress. Basert på kursutviklingen skulle man trodd de var på vei til å bli meldt konkurs, selv om det åpenbart ikke er tilfellet når cash-beholdningen deres alene er verdt mer enn markedsverdien til selskapet. Det er nok en kombinasjon av 1) investorer som utnytter økt volum til å selge større kvantum, 2) Skattemessig salg, dette har skjedd flere ganger tidligere for PHLY for så å bli etterfulgt av kraftig økning i Januar, 3) Nettløker som blir redde og dumper aksjene sine fordi de ikke skjønner noenting. Til slutt får matten alltid rett, så jeg vil anbefale andre å holde og snitte ned som meg:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Ja, jeg tenker vi får sitte i ro. Det gjør Ro også :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Manor
30.12.2020 kl 13:58
5857
Lastet opp fullt på denne i dag. Meget billig og spennende aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
kentove
30.12.2020 kl 19:49
5716
lukter litt skatte-handel her, "stort" volum for å være denne, men tror ikke man har så veldig dårlig tid med å kjøpe mer, i utgangspunktet ingen utbytter mens de 2 første produseres ifølge q2(regner med dette vil forandre seg hvis man får opsjonene/annet arbeid også), og aksjen er veldig usynlig, så bare å handle forsiktig så kan man nok akkumulere en god del til røverpris her hvis man er tålmodig, solgte litt nel denne og forrige uken og puttet inn her, denne er null nedside på selv om den er kjedelig, tør ikke sette alt i acc, sagapure og alle de andre esg-aksjene som har russiske prosenter daglig :) Godt nyttår
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Litt tidlig og snitte enda!
Ser denne i 47 kr snart.
Ser denne i 47 kr snart.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
ArneO1
30.12.2020 kl 22:53
5566
Litt tidlig det også!
Ser denne i 28 kr snart.
Alt for lenge til de er ferdige med båten
Ser denne i 28 kr snart.
Alt for lenge til de er ferdige med båten
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Ser ikke bra ut,emisjon?Røkke og Røkke jr er sikkert klar for og få en bedre snitt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
ArneO1
30.12.2020 kl 23:56
5484
JA vil tro det jeg også! De vil ha behov for et kjempebeløp for å kjøpe alle delene de trenger. Så har regnet ut at de trenger 30 millioner nye aksjer til ca 32 kr stykket. Hvem har råd til å sitte med?
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
bravi
31.12.2020 kl 00:30
5438
Man skulle tro det er mere positivt for kursen at selskapet har kontrakt på 2++ båter de skal bygge enn ingen oppdrag. Det bruker å være slik for andre selskaper ihvertfall. At et etablert skipsverft trenger emisjon for å kjøpe materialer og utstyr til starte på nybyggene er ganske uvanlig, vanligvis vil det komme nok cash til slike innkjøp gjennom milepelsutbetalinger og/ eller det blir tatt høyde for i byggefinansiering.
Det er merkelig at kursen har gått ned i det siste, vet ikke hva det skyldes. Om de kommer til å tjene eller tape på kontraktene er for tidlig å si.
Det er merkelig at kursen har gått ned i det siste, vet ikke hva det skyldes. Om de kommer til å tjene eller tape på kontraktene er for tidlig å si.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
awkward
31.12.2020 kl 08:25
5285
Hehe, årets siste innspurt på trolling? De sitter med cash til over dagens børsverdi, så denne var fin!
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Hahaha. PHLY er ikke populær nok til at noen av aksjonærene tror på slikt vås. Aker kjøre emisjon for å kjøpe deler? Hørt om milestone payments? PHLY har allerede kommunisert at de ikke kommer til å trenge å ta opp lån for å finansiere bygging av NSMV. Finn deg en ESG aksje og prøv deg der heller..
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
forzavinger
31.12.2020 kl 10:03
5175
PHLY ble det anbefalt å følge med fremover,her kan det komme en kraftig rekyl,da det i følge podcasten "Aksjesladder"som ble lagt ut i går,er et større amerikansk fond som har solgt seg ned nå før nyttår.Så denne kan bli spennende nå i 2021::))))
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
inva
31.12.2020 kl 11:25
5084
ArneO1
I går kl 23:56 387
JA vil tro det jeg også! De vil ha behov for et kjempebeløp for å kjøpe alle delene de trenger. Så har regnet ut at de trenger 30 millioner nye aksjer til ca 32 kr stykket. Hvem har råd til å sitte med?
-------------------------
Arne, her har du mulighet til å lære noe, fra deg selv faktisk!
Lykke til og godt nytt år.
-------------------------
ArneO1
03.05.2020 kl 16:05
1604
Fresh Prince skrev
Har ikke satt meg inn i caset, men vil det ikke være sannsynlig at PHLY må hente inn kapital i form ..
De tar opp byggelån for hvert skip slik de har gjort uten problemer på alle de forrige skipene. Det er jo ikke slik at de må bruke egne cash til å kjøpe materialer til båtene. Dette dekkes av lån som tilbakebetales etter hvert som innbetalingene kommer fra kjøper.
https://finansavisen.no/forum/thread/94567/view/1980892?legacy=0
I går kl 23:56 387
JA vil tro det jeg også! De vil ha behov for et kjempebeløp for å kjøpe alle delene de trenger. Så har regnet ut at de trenger 30 millioner nye aksjer til ca 32 kr stykket. Hvem har råd til å sitte med?
-------------------------
Arne, her har du mulighet til å lære noe, fra deg selv faktisk!
Lykke til og godt nytt år.
-------------------------
ArneO1
03.05.2020 kl 16:05
1604
Fresh Prince skrev
Har ikke satt meg inn i caset, men vil det ikke være sannsynlig at PHLY må hente inn kapital i form ..
De tar opp byggelån for hvert skip slik de har gjort uten problemer på alle de forrige skipene. Det er jo ikke slik at de må bruke egne cash til å kjøpe materialer til båtene. Dette dekkes av lån som tilbakebetales etter hvert som innbetalingene kommer fra kjøper.
https://finansavisen.no/forum/thread/94567/view/1980892?legacy=0
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
bravi
31.12.2020 kl 12:59
5005
Kan nedgangen i kursen skyldes frykt for emisjon? Sett at Aker/ Røkke ønsker en større bit av kaka da kan de bare skremme med emisjon for å riste ut billige aksjer eller ta en emisjon på 30mill a 32kr, det blir 960 mill.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
For de som har reel interesse av PHLY og er lei tankeløs haussing og baissing så finnes en bra kanal med mye vettug info på xtrainvestor.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
31.12.2020 kl 17:55
4811
Du har ikke peiling på hva du snakker om. At du engang foreslår at kursen skal ned til NOK 28 viser at du mangler regneferdigheter. Men igjen, for å oppdatere dere andre har jeg snakket med CEO. Han sa at absolutt alt sammen er on-track og at de ikke har peiling på hvorfor kursen har falt. Med andre ord har salget dermed etter all sannsynlighet vært motivert av skattemessige årsaker. Inva har forøvrig helt rett med tanke på pengebehov. Det er forøvrig helt latterlig å anta at de skal ha en emisjon på NOK 32 når kursen er 54, skjerpings. Jeg har hatt rett i Thunderful, Salmon Evolution, Freyr, Storm Real Estate, Cloudberry, NattoPharma, Ice Fish og Pexip, og jeg er ganske sikker på min sak i denne aksjen også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Er det forhåndsfinansierte kontrakter eller betaling ved overtakelse?
Før denne kontrakten skrev flere finansielle analytikere at de kunne gå konkurs om de ikke fikk inn penger snart?Permiteringer er vanlig men er det en god kontrakt må finansieringen være sikret av Aker evt og da kan de løse dette med emisjon eller som andre sier et banklån,eller begge deler.
Røkke er som alle andre finansfolk med haugevis av penger grådig og at de sikrer sikrer ikke bestandig alle aksjonærer.
Før denne kontrakten skrev flere finansielle analytikere at de kunne gå konkurs om de ikke fikk inn penger snart?Permiteringer er vanlig men er det en god kontrakt må finansieringen være sikret av Aker evt og da kan de løse dette med emisjon eller som andre sier et banklån,eller begge deler.
Røkke er som alle andre finansfolk med haugevis av penger grådig og at de sikrer sikrer ikke bestandig alle aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Milestone payments er normen ved slike bygg. Det har vel vært snakk om likvidering, ikke konkurs. PHLY har mye cash, alt kan finnes i kvartalrapport. Tror uten å finregne at PHLY har mer netto cash enn mcap er i skrivende stund. CEO har som sagt tidligere bekreftet i kvartalsrapport at ytterligere finansiering (lån) for gjennomføring av NSMV prosjektet ikke er nødvendig. Da er det naturlig å tenke at emisjon som det hausses om her ikke er nødvendig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
https://pbs.twimg.com/media/EqFppDnXAAAkh9r?format=jpg&name=medium
Oppgangen bør starte allerede i morgen ,hvis salgene var skatterelaterte
Og med såpass gode utsikter skal en ikke se bort fra at Røkke velger å 'likvidere' verftet
Eller selge det , for å bruke et mer humant uttrykk
Og det som har vært antydet tidligere er rundt NOK 300/ aksje
Dette kan skje allerede i år, siden de nå har en rimelig lys framtid. Og en skal ikke se bort fra at det er dette tidspunktet Røke& Co har sett for seg
På den annen side er PHIL også en rimelig god og stabil melkeku.
Oppgangen bør starte allerede i morgen ,hvis salgene var skatterelaterte
Og med såpass gode utsikter skal en ikke se bort fra at Røkke velger å 'likvidere' verftet
Eller selge det , for å bruke et mer humant uttrykk
Og det som har vært antydet tidligere er rundt NOK 300/ aksje
Dette kan skje allerede i år, siden de nå har en rimelig lys framtid. Og en skal ikke se bort fra at det er dette tidspunktet Røke& Co har sett for seg
På den annen side er PHIL også en rimelig god og stabil melkeku.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Denne tråden er fult av piperøykende folk.....så mye tull og fjas om emisjon osv. Legg vekk pipa les dere opp og skaff dere kunnskap. Er så lei å belære folk.....ta dere ssmmen
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
ArneO1
03.01.2021 kl 23:37
3890
Å det sier du!! som snakker med deg selv i det uendelige uten noe som helst begrunnelse... hahahaha
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Manor
03.01.2021 kl 23:46
3867
150kr innen 2021 er over
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
JahMason
04.01.2021 kl 07:59
3111
Må ikke glemme denne fra 2019 !!
Philly Shipyard and Vard Marine are pleased to announce that their bid to conduct industry studies for the Common Hull Auxiliary Multi-Mission Platform (CHAMP) program has been selected by the U.S. Navy.
CHAMP could affordably recapitalize the current fleet with significant decreases in cost both in ship construction and life-cycle maintenance cost. The demand for the CHAMP program could approach 60+ vessels.
Philly Shipyard and Vard Marine are pleased to announce that their bid to conduct industry studies for the Common Hull Auxiliary Multi-Mission Platform (CHAMP) program has been selected by the U.S. Navy.
CHAMP could affordably recapitalize the current fleet with significant decreases in cost both in ship construction and life-cycle maintenance cost. The demand for the CHAMP program could approach 60+ vessels.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
JahMason
04.01.2021 kl 08:07
3091
Philly Shipyard is one of four U.S. shipyards selected for the design study. The design study efforts begin immediately and last into 2022. It is anticipated the shipyards will ultimately compete for the DD&C contract, with award in 2023 and acquisition occurring over the next ten years. There is growing support, however, to accelerate the program to begin acquisition of the first vessels as early as 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
04.01.2021 kl 11:09
2984
Da fortsetter robotmanipulasjonen der de fremstiller et kjøp som nedsalg ved å realisere salgsordre samme sekund som et kjøp blir gjennomført, er i gråsonen av lovlighet, men det må være en grunn til at noen aktivt ønsker lavere kurs på selskapet. Enn så lenge tror jeg ikke at noen vil kjøpe opp hele Philly av Aker, men må i så fall være noen store investorer/et hedgefond som ønsker å kjøpe seg inn billig. Hvis ikke gir robothandelen null mening da de går i konstant tap hver gang de selger til lavere bid-pris, og er heller ikke noe short-posisjon i selskapet. Da er det enten forårsaket av at noen vil få seg billigere aksjer, eller at en av algoritmene til robotene ble feilinnstilt, noe jeg tviler sterkt på, ergo vil førstnevnte teori være det eneste mulige i mine øyne.
Aker kan forøvrig likvidere hele selskapet i dag til LANGT over dagens kurs, så at kursen fremdeles er under 60-70kr er helt latterlig, men for de som er tålmodige så vet man at kursen trolig skal langt forbi dette på langt sikt, gitt at ingenting endrer seg mtp. dagens kontrakter.
Kan også se at de største ordrene siste kvarteret faktisk ble solgt til 55,4 og 55,2, men det ble dumpet noen veldig få aksjer ned på 54,8 i siste sekundene før minuttet var over slik at grafen fremstiller det som om alt ble solgt på dette nivået. Jeg har kontaktet Oslo Børs om dette nå, så mulig de tar en titt på det og ber selskapet som benytter robothandelen (som fremstiller et falskt pris/tilbud/etterspørsel-bilde) slutte. Det er litt i gråsonen, så vi får se om det hjelper, men skader i alle fall ikke. Ofte er det slik at ting som er i gråsonen blir ignorert av Oslo Børs frem til det blir påpekt av mange nok aksjonærer.
Aker kan forøvrig likvidere hele selskapet i dag til LANGT over dagens kurs, så at kursen fremdeles er under 60-70kr er helt latterlig, men for de som er tålmodige så vet man at kursen trolig skal langt forbi dette på langt sikt, gitt at ingenting endrer seg mtp. dagens kontrakter.
Kan også se at de største ordrene siste kvarteret faktisk ble solgt til 55,4 og 55,2, men det ble dumpet noen veldig få aksjer ned på 54,8 i siste sekundene før minuttet var over slik at grafen fremstiller det som om alt ble solgt på dette nivået. Jeg har kontaktet Oslo Børs om dette nå, så mulig de tar en titt på det og ber selskapet som benytter robothandelen (som fremstiller et falskt pris/tilbud/etterspørsel-bilde) slutte. Det er litt i gråsonen, så vi får se om det hjelper, men skader i alle fall ikke. Ofte er det slik at ting som er i gråsonen blir ignorert av Oslo Børs frem til det blir påpekt av mange nok aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Garcia
04.01.2021 kl 11:37
2942
Er jo nettopp slik de greier å presse kursen ned, så fort noen kjøper kommer det en ny salgsordre..
Hvorfor kan en bare spekulere i men utløser de salg av litt større volum kan de jo snappe opp billige aksjer...
Nå er det jo bare små volum som går..
Hvorfor kan en bare spekulere i men utløser de salg av litt større volum kan de jo snappe opp billige aksjer...
Nå er det jo bare små volum som går..
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
04.01.2021 kl 11:42
2929
Ja man kan jo f.eks. bare se hva som akkurat skjedde nå nettopp, noen kjøpte masse aksjer på 55kr etterfulgt av et lite salg på 54,6 i et forsøk på å fremstille det som om alle aksjene ble solgt til dette nivået selv om det er helt feil. Virker å være ganske ulovlig, så satser på at Oslo Børs er enige.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Thomthom
04.01.2021 kl 11:59
2904
Kjøpte litt på 55, aldri hatt phily før..virker som et solidt case
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
04.01.2021 kl 12:13
2876
Er nok et bra bet nå, minner også om at spreaden også er enormt stor på salgssiden, så det går veldig fort opp til 60-70kr. Jeg snakket med CEO i Philly Shipyards som selv sa de ikke har noe som helt peiling på hvorfor kursen har falt og at alt sammen er on-track, så er ingenting som tilsier at kursen skal være under 80kr da de meldte om kontraktene.
Der skjedde det forøvrig igjen, kjøp på 55,4 etterfulgt av et lite salg på 55kr i samme sekund.
Og der skjedde det nok en gang 12:34
Der skjedde det forøvrig igjen, kjøp på 55,4 etterfulgt av et lite salg på 55kr i samme sekund.
Og der skjedde det nok en gang 12:34
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
04.01.2021 kl 13:16
2821
Og der skjedde det igjen for 12 gang bare i dag, kursen gikk til 57kr for så å bli dumpet på lite volum på 54,8 i samme sekund for å manipulere kursen nedover. Fordelen nå er at folk er klar over at dette skjer, slik at det fort kan bli for sent for dette fondet/selskapet og at de dermed bare må kjøpe seg inn fra og med disse nivåene og opp til 70kr.
EDIT: Nok en gang, relativt stort kjøp på 55,8 etterfulgt av et mininedsalg på 55kr i samme millisekund, mao burde faktiske kurs ligge på 55,8kr nå.
EDIT: Nok en gang, relativt stort kjøp på 55,8 etterfulgt av et mininedsalg på 55kr i samme millisekund, mao burde faktiske kurs ligge på 55,8kr nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Jeg tror du er en smule paranoid jeg ;) Dette er sikt som har pågått i mange år på OSE. Lenge siden det var ulovlig å selge og kjøpe til samme kurs
OSE og Skatteetaten må ha et stort apparat for å kunne 'ta' noen på dette nå til dags med denne enorme omsetningen
Men enig med deg i at Market Watch stort sett gir F...
OSE og Skatteetaten må ha et stort apparat for å kunne 'ta' noen på dette nå til dags med denne enorme omsetningen
Men enig med deg i at Market Watch stort sett gir F...
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
04.01.2021 kl 16:08
2703
Vi får se, skal si ifra om jeg får svar fra Oslo Børs:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »