Philly Shipyards - Arctic Securities: (Base Case: NOK 269) +370%

Fresh Prince
PHLY 29.12.2020 kl 09:50 9420

Tenker det er greit å minne folk på følgende ettersom jeg ser denne aksjen har falt ekstremt mye den siste tiden:

Det Aker-dominerte skipsverftet Philly Shipyard stod med tomme ordrebøker inntil de fikk en storordre fra det amerikanske forsvaret for minimum NOK 6,3 milliarder på bygging av to fartøy med opsjon på ytterligere tre som kan øke totalordren til NOK 15 milliarder. Selskapet har ikke hatt analysedekning, men nå har Arctic laget en intern presentasjon av analytikerne som ikke er publisert som offentlig analyse. Denne har dog komme ut på sosiale media i helgen. Iht denne har Arctic en base case mht verdi per aksje på NOK 269 som er betydelig høyere enn fredagens sluttkurs. Meglerhuset mener selskapets cash pluss verdi av ordre for to fartøy dekker NOK 62 av aksjekursen, utnyttes opsjonen stiger dette til NOK 113, ytterligere to års arbeid øker dette til NOK 189 og hvis man bruker diskontert antatt livstidsverdi på selskapet finner de en NAV for lav – base – høy estimat på hhv NOK 189, NOK 269 og NOK 362 per aksje.


Redigert 21.01.2021 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
19.01.2021 kl 20:16 1518

Philly Shipyard Awarded Two Additional National Security Multi-Mission Vessels
:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2021 kl 09:29 1917

Kommer det et rykk i kursen nå ser vi 70 kroner straks. Bikker vi 70 - 75 kroner begynner investorene å se mot neste milepæl som er 100 kroner, og kursen vil kunne dras mot 100 kr som en psykologisk milepæl.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Joystick
05.01.2021 kl 23:29 2092

The NDAA is also somewhat of an omnibus measure in that tacked onto it was funding for the U.S. Maritime Administration (MARAD) that brought good news to Philly Shipyard and the Texas A&M Maritime Academy in the shape of $390 million to fund construction of a fourth National Security Multi-Mission Vessel (NSMV). Also tacked on was the Coast Guard Authorization Act for 2020, which reauthorizes the U.S. Coast Guard and the Federal Maritime Commission for FY2020-FY2021, and authorizes a specified level of end-of-year strength for active duty personnel and military training student loads to the Coast Guard for those fiscal years.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 21:23 2208

Tips: PHLY diskuteres på Xtrainvestor. Stor interesse på #PHLY-kanalen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
JBFE
04.01.2021 kl 19:17 2428

Fra perioden 1 desember til 4 januar er det solgt 126 945 aksjer fra top 5 aksjonærer (som eier over 85% av alle aksjene)

Bare de siste 6 handle dagene er det omsatt for 658,507 Aksjer.

Dato Volume

Jan 04, 2021 93,913
Dec 30, 2020 206,715
Dec 29, 2020 262,413
Dec 28, 2020 30,034
Dec 23, 2020 21,904
Dec 22, 2020 43,528

Her er det ingen tvil om at det er roboter som herjer
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
04.01.2021 kl 16:08 2592

Vi får se, skal si ifra om jeg får svar fra Oslo Børs:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2021 kl 15:58 2610

Jeg tror du er en smule paranoid jeg ;) Dette er sikt som har pågått i mange år på OSE. Lenge siden det var ulovlig å selge og kjøpe til samme kurs
OSE og Skatteetaten må ha et stort apparat for å kunne 'ta' noen på dette nå til dags med denne enorme omsetningen
Men enig med deg i at Market Watch stort sett gir F...
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
04.01.2021 kl 13:16 2710

Og der skjedde det igjen for 12 gang bare i dag, kursen gikk til 57kr for så å bli dumpet på lite volum på 54,8 i samme sekund for å manipulere kursen nedover. Fordelen nå er at folk er klar over at dette skjer, slik at det fort kan bli for sent for dette fondet/selskapet og at de dermed bare må kjøpe seg inn fra og med disse nivåene og opp til 70kr.

EDIT: Nok en gang, relativt stort kjøp på 55,8 etterfulgt av et mininedsalg på 55kr i samme millisekund, mao burde faktiske kurs ligge på 55,8kr nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
04.01.2021 kl 12:13 2765

Er nok et bra bet nå, minner også om at spreaden også er enormt stor på salgssiden, så det går veldig fort opp til 60-70kr. Jeg snakket med CEO i Philly Shipyards som selv sa de ikke har noe som helt peiling på hvorfor kursen har falt og at alt sammen er on-track, så er ingenting som tilsier at kursen skal være under 80kr da de meldte om kontraktene.

Der skjedde det forøvrig igjen, kjøp på 55,4 etterfulgt av et lite salg på 55kr i samme sekund.

Og der skjedde det nok en gang 12:34
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Thomthom
04.01.2021 kl 11:59 2793

Kjøpte litt på 55, aldri hatt phily før..virker som et solidt case
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
04.01.2021 kl 11:42 2818

Ja man kan jo f.eks. bare se hva som akkurat skjedde nå nettopp, noen kjøpte masse aksjer på 55kr etterfulgt av et lite salg på 54,6 i et forsøk på å fremstille det som om alle aksjene ble solgt til dette nivået selv om det er helt feil. Virker å være ganske ulovlig, så satser på at Oslo Børs er enige.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Garcia
04.01.2021 kl 11:37 2831

Er jo nettopp slik de greier å presse kursen ned, så fort noen kjøper kommer det en ny salgsordre..
Hvorfor kan en bare spekulere i men utløser de salg av litt større volum kan de jo snappe opp billige aksjer...
Nå er det jo bare små volum som går..
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
04.01.2021 kl 11:09 2873

Da fortsetter robotmanipulasjonen der de fremstiller et kjøp som nedsalg ved å realisere salgsordre samme sekund som et kjøp blir gjennomført, er i gråsonen av lovlighet, men det må være en grunn til at noen aktivt ønsker lavere kurs på selskapet. Enn så lenge tror jeg ikke at noen vil kjøpe opp hele Philly av Aker, men må i så fall være noen store investorer/et hedgefond som ønsker å kjøpe seg inn billig. Hvis ikke gir robothandelen null mening da de går i konstant tap hver gang de selger til lavere bid-pris, og er heller ikke noe short-posisjon i selskapet. Da er det enten forårsaket av at noen vil få seg billigere aksjer, eller at en av algoritmene til robotene ble feilinnstilt, noe jeg tviler sterkt på, ergo vil førstnevnte teori være det eneste mulige i mine øyne.

Aker kan forøvrig likvidere hele selskapet i dag til LANGT over dagens kurs, så at kursen fremdeles er under 60-70kr er helt latterlig, men for de som er tålmodige så vet man at kursen trolig skal langt forbi dette på langt sikt, gitt at ingenting endrer seg mtp. dagens kontrakter.

Kan også se at de største ordrene siste kvarteret faktisk ble solgt til 55,4 og 55,2, men det ble dumpet noen veldig få aksjer ned på 54,8 i siste sekundene før minuttet var over slik at grafen fremstiller det som om alt ble solgt på dette nivået. Jeg har kontaktet Oslo Børs om dette nå, så mulig de tar en titt på det og ber selskapet som benytter robothandelen (som fremstiller et falskt pris/tilbud/etterspørsel-bilde) slutte. Det er litt i gråsonen, så vi får se om det hjelper, men skader i alle fall ikke. Ofte er det slik at ting som er i gråsonen blir ignorert av Oslo Børs frem til det blir påpekt av mange nok aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
JahMason
04.01.2021 kl 08:07 2980

Philly Shipyard is one of four U.S. shipyards selected for the design study. The design study efforts begin immediately and last into 2022. It is anticipated the shipyards will ultimately compete for the DD&C contract, with award in 2023 and acquisition occurring over the next ten years. There is growing support, however, to accelerate the program to begin acquisition of the first vessels as early as 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
JahMason
04.01.2021 kl 07:59 3000

Må ikke glemme denne fra 2019 !!

Philly Shipyard and Vard Marine are pleased to announce that their bid to conduct industry studies for the Common Hull Auxiliary Multi-Mission Platform (CHAMP) program has been selected by the U.S. Navy.

CHAMP could affordably recapitalize the current fleet with significant decreases in cost both in ship construction and life-cycle maintenance cost. The demand for the CHAMP program could approach 60+ vessels.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Manor
03.01.2021 kl 23:46 3653

150kr innen 2021 er over
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
ArneO1
03.01.2021 kl 23:37 3676

Å det sier du!! som snakker med deg selv i det uendelige uten noe som helst begrunnelse... hahahaha
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.01.2021 kl 22:44 3751

Denne tråden er fult av piperøykende folk.....så mye tull og fjas om emisjon osv. Legg vekk pipa les dere opp og skaff dere kunnskap. Er så lei å belære folk.....ta dere ssmmen
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2021 kl 08:59 4121

https://pbs.twimg.com/media/EqFppDnXAAAkh9r?format=jpg&name=medium

Oppgangen bør starte allerede i morgen ,hvis salgene var skatterelaterte
Og med såpass gode utsikter skal en ikke se bort fra at Røkke velger å 'likvidere' verftet
Eller selge det , for å bruke et mer humant uttrykk
Og det som har vært antydet tidligere er rundt NOK 300/ aksje
Dette kan skje allerede i år, siden de nå har en rimelig lys framtid. Og en skal ikke se bort fra at det er dette tidspunktet Røke& Co har sett for seg
På den annen side er PHIL også en rimelig god og stabil melkeku.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2020 kl 19:57 4508

Milestone payments er normen ved slike bygg. Det har vel vært snakk om likvidering, ikke konkurs. PHLY har mye cash, alt kan finnes i kvartalrapport. Tror uten å finregne at PHLY har mer netto cash enn mcap er i skrivende stund. CEO har som sagt tidligere bekreftet i kvartalsrapport at ytterligere finansiering (lån) for gjennomføring av NSMV prosjektet ikke er nødvendig. Da er det naturlig å tenke at emisjon som det hausses om her ikke er nødvendig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2020 kl 19:38 4525

Er det forhåndsfinansierte kontrakter eller betaling ved overtakelse?
Før denne kontrakten skrev flere finansielle analytikere at de kunne gå konkurs om de ikke fikk inn penger snart?Permiteringer er vanlig men er det en god kontrakt må finansieringen være sikret av Aker evt og da kan de løse dette med emisjon eller som andre sier et banklån,eller begge deler.
Røkke er som alle andre finansfolk med haugevis av penger grådig og at de sikrer sikrer ikke bestandig alle aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
31.12.2020 kl 17:55 4597

Du har ikke peiling på hva du snakker om. At du engang foreslår at kursen skal ned til NOK 28 viser at du mangler regneferdigheter. Men igjen, for å oppdatere dere andre har jeg snakket med CEO. Han sa at absolutt alt sammen er on-track og at de ikke har peiling på hvorfor kursen har falt. Med andre ord har salget dermed etter all sannsynlighet vært motivert av skattemessige årsaker. Inva har forøvrig helt rett med tanke på pengebehov. Det er forøvrig helt latterlig å anta at de skal ha en emisjon på NOK 32 når kursen er 54, skjerpings. Jeg har hatt rett i Thunderful, Salmon Evolution, Freyr, Storm Real Estate, Cloudberry, NattoPharma, Ice Fish og Pexip, og jeg er ganske sikker på min sak i denne aksjen også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2020 kl 13:21 4752

For de som har reel interesse av PHLY og er lei tankeløs haussing og baissing så finnes en bra kanal med mye vettug info på xtrainvestor.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
bravi
31.12.2020 kl 12:59 4791

Kan nedgangen i kursen skyldes frykt for emisjon? Sett at Aker/ Røkke ønsker en større bit av kaka da kan de bare skremme med emisjon for å riste ut billige aksjer eller ta en emisjon på 30mill a 32kr, det blir 960 mill.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
inva
31.12.2020 kl 11:25 4870

ArneO1
I går kl 23:56 387
JA vil tro det jeg også! De vil ha behov for et kjempebeløp for å kjøpe alle delene de trenger. Så har regnet ut at de trenger 30 millioner nye aksjer til ca 32 kr stykket. Hvem har råd til å sitte med?
-------------------------
Arne, her har du mulighet til å lære noe, fra deg selv faktisk!
Lykke til og godt nytt år.
-------------------------
ArneO1
03.05.2020 kl 16:05
1604
Fresh Prince skrev
Har ikke satt meg inn i caset, men vil det ikke være sannsynlig at PHLY må hente inn kapital i form ..

De tar opp byggelån for hvert skip slik de har gjort uten problemer på alle de forrige skipene. Det er jo ikke slik at de må bruke egne cash til å kjøpe materialer til båtene. Dette dekkes av lån som tilbakebetales etter hvert som innbetalingene kommer fra kjøper.

https://finansavisen.no/forum/thread/94567/view/1980892?legacy=0
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
forzavinger
31.12.2020 kl 10:03 4961

PHLY ble det anbefalt å følge med fremover,her kan det komme en kraftig rekyl,da det i følge podcasten "Aksjesladder"som ble lagt ut i går,er et større amerikansk fond som har solgt seg ned nå før nyttår.Så denne kan bli spennende nå i 2021::))))
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2020 kl 09:08 5030

Hahaha. PHLY er ikke populær nok til at noen av aksjonærene tror på slikt vås. Aker kjøre emisjon for å kjøpe deler? Hørt om milestone payments? PHLY har allerede kommunisert at de ikke kommer til å trenge å ta opp lån for å finansiere bygging av NSMV. Finn deg en ESG aksje og prøv deg der heller..
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
awkward
31.12.2020 kl 08:25 5071

Hehe, årets siste innspurt på trolling? De sitter med cash til over dagens børsverdi, så denne var fin!
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
bravi
31.12.2020 kl 00:30 5224

Man skulle tro det er mere positivt for kursen at selskapet har kontrakt på 2++ båter de skal bygge enn ingen oppdrag. Det bruker å være slik for andre selskaper ihvertfall. At et etablert skipsverft trenger emisjon for å kjøpe materialer og utstyr til starte på nybyggene er ganske uvanlig, vanligvis vil det komme nok cash til slike innkjøp gjennom milepelsutbetalinger og/ eller det blir tatt høyde for i byggefinansiering.
Det er merkelig at kursen har gått ned i det siste, vet ikke hva det skyldes. Om de kommer til å tjene eller tape på kontraktene er for tidlig å si.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
ArneO1
30.12.2020 kl 23:56 5270

JA vil tro det jeg også! De vil ha behov for et kjempebeløp for å kjøpe alle delene de trenger. Så har regnet ut at de trenger 30 millioner nye aksjer til ca 32 kr stykket. Hvem har råd til å sitte med?
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2020 kl 23:12 5315

Ser ikke bra ut,emisjon?Røkke og Røkke jr er sikkert klar for og få en bedre snitt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
ArneO1
30.12.2020 kl 22:53 5352

Litt tidlig det også!
Ser denne i 28 kr snart.

Alt for lenge til de er ferdige med båten
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2020 kl 22:46 5368

Litt tidlig og snitte enda!
Ser denne i 47 kr snart.

Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
kentove
30.12.2020 kl 19:49 5502

lukter litt skatte-handel her, "stort" volum for å være denne, men tror ikke man har så veldig dårlig tid med å kjøpe mer, i utgangspunktet ingen utbytter mens de 2 første produseres ifølge q2(regner med dette vil forandre seg hvis man får opsjonene/annet arbeid også), og aksjen er veldig usynlig, så bare å handle forsiktig så kan man nok akkumulere en god del til røverpris her hvis man er tålmodig, solgte litt nel denne og forrige uken og puttet inn her, denne er null nedside på selv om den er kjedelig, tør ikke sette alt i acc, sagapure og alle de andre esg-aksjene som har russiske prosenter daglig :) Godt nyttår
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Manor
30.12.2020 kl 13:58 5643

Lastet opp fullt på denne i dag. Meget billig og spennende aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2020 kl 13:06 5712

Ja, jeg tenker vi får sitte i ro. Det gjør Ro også :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
30.12.2020 kl 12:26 5759

Blir nok en kurs på over NOK 80 etter jul, alle de som selger nå for skattemessige årsaker vil måtte kjøpe seg inn igjen på nyåret, så det skaper nok et kraftig kjøpspress. Basert på kursutviklingen skulle man trodd de var på vei til å bli meldt konkurs, selv om det åpenbart ikke er tilfellet når cash-beholdningen deres alene er verdt mer enn markedsverdien til selskapet. Det er nok en kombinasjon av 1) investorer som utnytter økt volum til å selge større kvantum, 2) Skattemessig salg, dette har skjedd flere ganger tidligere for PHLY for så å bli etterfulgt av kraftig økning i Januar, 3) Nettløker som blir redde og dumper aksjene sine fordi de ikke skjønner noenting. Til slutt får matten alltid rett, så jeg vil anbefale andre å holde og snitte ned som meg:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2020 kl 12:07 5806

Arctic dreit seg vel skikkelig ut for en tid tilbake. Ikke dermed sagt at de gjør det igjen.Men de prøver kanskje å hjelpe seg selv eller andre ut av aksjen. At mange andre bedrifter er i samme situasjon er ingen trøst. Men for all del, det er lysning i sikte , og verftet kan gjøre det rimelig bra
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
JahMason
30.12.2020 kl 11:14 5865

Det gjelder vel de fleste selskapet og bedrifter i verden. Heldigvis er vaksinen på vei og de fleste har vel utviklet strenge retningslinjer for smittevern i løpet av dette året.

Base caset til Artic på 269kr per aksje er muligens litt høyt, men basert på marginer og utøvde opsjoner. Det kan også komme en bestilling på sykehusskip oppe på det hele. Kan godt ta *low caset* med 189kr per aksje. Men også det gjenspeiler flere ordre etter 2023.

Med 5-6% marginer burde kursen stå betydelig høyere i løpet av 2021 - Så får vi håpe PHLY innfrir og ikke går over budsjett ! :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare