HLNG utforsker lagring og levering av ammoniakk og hydrogen


Höegh LNG utforsker mulighetene for å bruke eksisterende FSRUer til lagring og levering av ammoniakk og hydrogen. Det fremgår av selskapets tredjekvartalspresentasjon.

-Energiomstillingen fortsetter i rask takt, og vi er definitivt en del av denne prosessen, og ser på dette som en stor mulighet ved å bruke eksisterende FSRUer for lagring og transport av ammoniakk og hydrogen i kombinasjon med LNG. Vi ser absolutt at det er sterke synergier mellom vår virksomhet og transport og bruk av naturgass i fremtiden, sier administrerende direktør Sveinung Støhle under presentasjonen.
Han peker på at hydrogen og ammoniakk er gass, og at Höegh LNG har erfaringen og ekspertisen som kreves for å bygge dette inn i deres langsiktige portefølje.
Redigert 21.01.2021 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
Warrent
29.12.2020 kl 14:08 2776

Seriøst og solid selskap
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Dufour
29.12.2020 kl 14:23 2747

Interessant å se at Höegh LNG nå tilpasser seg Energy transition omstillingen og finner nye anvendelse områder for FSRUene. Og i tillegg har Höegh LNG en solid pipeline for FSRU prospekter, tror 2021 blir starten på en lang opptur og reprising av Höegh LNG aksjen. Tipper 20+ for year end 2021. Antar 1-2 nye FSRU prosjekter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
rammern
29.12.2020 kl 22:03 2605

Den er allerede oppfattet og har nå fokus på H.LNG fremfor andre lng selskaper .
Merk: Aksjen er svært volatil pga algoritmehandel og lite volum enkelte dager ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare

https://newsweb.oslobors.no/message/521803

Melding om innsidekjøp. Håper dette får positiv effekt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
rammern
30.12.2020 kl 09:33 2393

Ser ut til å bli bedre omsetning i aksjen i dag :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
rammern
30.12.2020 kl 10:07 2328

Merk :Her er det ikke det samme , som er solgt / kjøpt av innsidere ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
hogan
30.12.2020 kl 11:29 2254

Salget var i høeg partner som opererer på Nyse står kurs 14 dollar. Annet selskap dette. Viktig å lese meldingen
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
lynx
07.01.2021 kl 14:58 1938

HLNG er virkelig i siget om dagen. Volum og kurs stiger kraftig og passerer forrige topp satt før jul. Veldig positiv utvikling i aksjen nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
cold
07.01.2021 kl 21:10 1802

Ja det stigende volumet er interessant, spesielt på dager der kursen stiger nesten 10 %. Aksjen har virkelig fått vind i seilene og kraftige kjøpssignal er utløst. Høgh LNG Holding skal reprises og de store triggerne ligger og venter rundt neste sving.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
msmekk
08.01.2021 kl 11:02 1633

Uansett er det bunnfiske som foregår på disse nivåer, for 3 år tilbake var kursen på Kr.100,- Det tar noke en tid til vi er der, men med en substansverdi på Kr 80,- skal den mye høyere enn dagens kurs!
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
lynx
08.01.2021 kl 18:55 1480

Opp 10% i dag igjen. HLNG er virkelig i støtet, endelig.

Avenir tok i dag levering av sitt tredje skip, Avenir Aspiration (7,500 cbm dual-purpose, liquefied natural gas supply and bunkering vessel, from Nantong CIMC). HLNG eier som kjent 22,5% av Avenir.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
poppey
14.01.2021 kl 07:51 1176

Fortsetter HLNG med samme takt som den har gjort i år så kan det bli riktig bra.
YTD -30%
1 week = 20%
1 month= 43%
3 months= 80%
Men det er langt frem til ATH kr 130
Går noen av skipene over til FSRU av hydrogen og ammoniakk burde kr 130 være svært mulig.
Offshore vind med direkte generering av hydrogen eller direkte ammoniakk produksjon blir det grønn hydrogen/ammoniakk og da trengs det FSRU om LNG byttes ut med LHG eller ammoniakk.
Da er plutselig også HLNG populær igjen som den var for noen år siden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
msmekk
14.01.2021 kl 08:53 1080

Konsolidering av Høegh var velykket, klar for neste rykk.
Fra NorskBulls.
Our system’s recommendation today is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 05.01.2021, 8 days ago, when the stock price was 16.0800.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
semu
14.01.2021 kl 09:59 1025

Mulig den skal litt ned før det kommer en kraftig stigning igjen. Selvsagt kan ytre faktorer spille inn men det kan gå begge veier. Tror den skal opp i 32 NOK ganske så raskt før den tar en liten pause igjen. Se på hvordan den har gått og beveger seg til nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
rammern
18.01.2021 kl 02:33 826

Ut fra sjekket er Hlng biligst i sektoren .
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
msmekk
19.01.2021 kl 09:21 561

Ser ut som LNG transport nå kan komme til å lagge litt iht. Cleaves. Der er mengder av gas som som hele Asia skriker etter men regassifiserings kapasiteten er for liten. Der liggger et kjempemarked fremover for selskaper som Høegh LNG som er et av de største selskapenen i dette segmentet. Nye kontrakter kan forventes når som helst noe som bør trigge kursen voldsomt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare

HLNG aksjen har vist en noe svak utvikling de siste dagene, tiltross for fremtidsutsiktene for FSRU markedet innen LNG ser veldig gode ut. Sammen med det USA børsnoterte Hoegh LNG partners, hvor HLNG eier 45,8%, er selskapet verdens største innen dette segmentet med 10 skip. (Der er rundt 38 til 40 FSRU skip totalt i markedet.) Spotmarkedet for vanlige LNG skip er meget "hot" nå. HLNG og Hoegh LNG partners eier to vanlige LNG skip. I tillegg har selskapene tre FSRU skip som seiler i dette meget gode spot markedet i påvente av oppstart på lengre FSRU kontrakter. To av disse skipene har inngått kontrakter allerede i India og Australia. Ifølge selskapet er de i forhandlinger for det tredje skipet og fornyelse for et annet skip som er iferd med å avslutte en kontrakt. Året 2021 vil bli et godt år for HLNG.
Slik jeg ser det vil 2022 bli året da alle FSRU skipene startet på kontrakter. Ofte er slike kontrakter på 10 til 20 år. Det er uttalt fra aktører i markedet at regassifiserings kapasiteten er for liten, da bør HLNG ha gode kort på hånden.
Med verdier bak hver aksje i området kr 80, må jo HLNG i dag være et godt kjøp, etter min mening.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
semu
19.01.2021 kl 11:08 561

Helt enig med sjakknøtt om hva han skriver. Energi må verden ha og skal kull erstattes kan gass ta en del av dette. Både skip og kunnskap er viktig i denne type virksomhet. Det har HLNG og derfor vil de ha et fortrinn på mange måter.
Svakheten er at det er lite ny informasjon som kommer og hva som er på gang av mulige salg/kontrakter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
lynx
19.01.2021 kl 11:16 560

Er nok noen som tar gevinst nå etter sterk oppgang de siste månedene, men på sikt blir dette veldig bra. Kjøpsanledning nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
msmekk
19.01.2021 kl 11:56 560

Blir vel dradd ned av den generelle korrigeringen av LNG priser og transport, det er ikke alle som forstår at dette er gull for Høegh LNG og vil øke behovet for re-gassifisering. i tillegg har den hatt kraftig oppgang i det siste og nøen ønsker vel å sikre en liten gevinst. Det er nok en kjøpsanledning i dette selskapet nå selv om det er vanskelig å time beste inngang. En liten nyhet fra Høegh og den vil gå voldsomt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
rammern
19.01.2021 kl 15:16 560

Ledelsen bør som Røkke , gjøre noen spinn off , for å få synligjort verdier og kompetanse i sitt marked .
Selv droppet ALNG for å følge HLNG
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare

Nyhet? Her er det vel bare rater og kvartalsresultat som gjelder?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare

HLNG dagens taper. Warum?
Kan ikke finne noen spesifikke årsaker, så tolker dette som gevinstsikring etter kraftig økning siste ukene.
Valgte å kjøpe mere idag - en av børsens mest spennende aksjer!!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare

Höegh LNG har en avtale med AIE (100% eid av Squadron Energy) for å levere en FSRU til deres Port Kembla LNG-prosjekt, men som er betinget av en FID. Squadron Energy har nylig akselerert arbeidet med å utvikle LNG-importterminalen i Port Kembla, inkludert å inngå en langsiktig leieavtale på stedet og sluttføre en avtale om å koble den til rørledning. Det som nå gjenstår før et potensielt FID er at Squadron Energy sikrer langsiktige avtaler for gassen. I følge en artikkel i The Sydney Morning Herald fra sa Squadron Energy-sjef Stuart Johnston at interessen fra potensielle kjøpere var sterk og langsiktige gasskontrakter for å støtte prosjektet forventes å bli avsluttet snart - "Vi er i avansert stadier av diskusjoner med flere kunder". Elektrisitets- og gassforhandler EnergyAustralia har allerede signert for å kjøpe LNG fra Port Kembla-prosjektet. I følge det globale energikonsulentselskapet Wood Mackenzie forventes FID på Port Kembla LNG-prosjektet i 1. kvartal 2021.
https://www.smh.com.au/business/companies/twiggy-s-lng-venture-in-talks-with-buyers-as-gas-crunch-looms-20210110-p56sy8.html
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare

Regner med at HLNG får en 10 års kontrakt på over 100K $ pr dag her
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
msmekk
19.01.2021 kl 21:16 559

Det er bare trist at noen blir lokket ut av aksjen når en vet hva som kommer i dette grønne og fremtidsrettede selskapet!
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
msmekk
20.01.2021 kl 08:39 559

After an initial evaluation, the company has selected BW Gas, Dynagas and Hoegh LNG, First Gen said last month. [Premium]
https://www.naturalgasworld.com/shell-plans-lng-terminal...
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare

Som trådstarter sier: "Det er en stor mulighet ved å bruke eksisterende FSRUer for lagring og transport av ammoniakk og hydrogen i kombinasjon med LNG. Vi ser absolutt at det er sterke synergier mellom vår virksomhet og transport og bruk av naturgass i fremtiden, sier administrerende direktør Sveinung Støhle under presentasjonen"
Dette kan jo en interessant mulighet for HLNG. De har jo flere årtier med erfaring i det å frakte og oppbevare gass. Både ammoniakk og Hydrogen er jo en gass. Da vil selskapet kunne få flere ben å stå på. Støhle sier på web casten under Q3 presentasjonen at de undersøke nærmere hvilke endringer de må gjøre på skipene for å kunne håndtere ammoniakk og hydrogen. Jeg har forstått det slik at ammoniakk er noe enklere å håndtere enn hydrogen.
Har vi litt tålmodighet, tror jeg vi kan få en hyggelig reise i HLNG aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare

Ser at dette nevnes under dagens oppdatering fra Xtrainvestor. AMMONIAKK VS HYDROGEN: HSBC skriver i en analyse at de tror gassbasert «blå» ammoniakk vil stå for størstedelen av den fremtidige hydrogentransporten ettersom den vil ha lavere produksjonskostnad enn fornybar (grønn) ammoniakk og ettersom transporten av ammoniakk er enklere enn flytende hydrogen. En nøkkelutfordring i å utvikle hydrogenøkonomien kommer fra den høye transportkostnaden som kan bli tre ganger så høy som produksjonskostnaden, skriver banken. Hydrogen under transport kan lagres under trykk, i flytende form, i metalhybrider eller konvertert til metanol. HSBC peker på at ammoniakk er mye enklere å gjøres om til flytende væske da den omgjøres ved minus 33 grader vs hydrogen ved minus 252 grader, den har også høyere energitetthet. Ammoniakken kan brukes direkte som drivstoff for skip, i biler eller eksempelvis i kraftverk. (Hellenic Shipping News).

Forhåpentligvis når dette ut til en større masse og investorer blir oppmerksom på HLNG sin posisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
msmekk
21.01.2021 kl 10:12 451

Tror også at det er fullt mulig å bruke FSRU`s til lagring og levering av ammoniakk og Hydrogen, LNG er minus 160 grader i flytende form så om der kreves ekstra modifisering (Isolasjon av tanker etc) for å frakte Hydrogen (minus 250 grader) får vi svaret på når utgreiingen er klar (Forøvrig har Høegh fåt midler fra staten for å forske på dette)
Jeg tenker vel at FSRU`s vil bli mere enn fullbooket med LNG regassifisering fremover og at ekstra skip for Hydrogen oo ammoniakk må bygges, og da snakker vi om ti talls skip i første omgang. Her er det spennede muligheter for Høegh som samarbeider godt med Røkke/ Ocean Yield også på andre typer skip
Redigert 21.01.2021 kl 11:21 Du må logge inn for å svare

Laster opp mere HLNG idag. Kurser under 20.- er røverkjøp i denne aksjen. Følg med!
semu
21.01.2021 kl 13:21 355

Som jeg har sagt i en annen tråd så viser teknisk analyse at den fortsatt er på vei opp. Trodde den ville vise 17 tallet før den vendte oppover igjen. Kan se ut til at vi får en brattere stigning fremover men tiden vil vise.

Så enig med Kalle Kurtasje at den skal opp
semu
21.01.2021 kl 13:21 353

Som jeg har sagt i en annen tråd så viser teknisk analyse at den fortsatt er på vei opp. Trodde den ville vise 17 tallet før den vendte oppover igjen. Kan se ut til at vi får en brattere stigning fremover men tiden vil vise.

Så enig med Kalle Kurtasje at den skal opp

Fra NorskBulls
Our system’s recommendation today is to BUY. The BULLISH HARAMI pattern finally received a confirmation because the prices crossed above the confirmation level which was at 19.0300, and our valid average buying price stands now at 19.1300. The previous SELL signal was issued on 18.01.2021, 3 days ago, when the stock price was 20.6400. Since then HLNG.OL has fallen by -7.32%.Market OutlookLet’s jump on our white horses and go for a bullish ride. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. The market is telling you about a new profit. Do not miss this bullish opportunity