Ocean sun Nyheter

BALLEPILOT
OSUN 29.12.2020 kl 13:45 64016

Hei.

Ocean sun er helt i startgropa enda, meglerhus spår opptil 10x på osun.
Legger med en liten link til en nyhet her.
Tror ikke den er lagt ut her på forumet?

https://www.tdworld.com/renewables/article/20972864/philippines-switches-on-its-first-floating-solar-power-project

Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
manman01
05.07.2022 kl 10:19 4079

Så er størstedelen af min position blevet plukket tilbage.

Håber i nyder ferien🥂
Mathias
05.07.2022 kl 13:21 4056

Håper du nyter ferien selv 🍻
Mathias
05.07.2022 kl 16:53 4035

https://newsweb.oslobors.no/message/566497

«It will be the first multi-ring Ocean Sun system and will position Ocean Sun toward larger utility-scale projects.«

Nice 👍🏻
Redigert 05.07.2022 kl 17:59 Du må logge inn for å svare
manman01
05.07.2022 kl 16:58 4054

Det timede jeg vidst godt :)

Godt at se OSUN stadig kan!!
Mathias
06.07.2022 kl 17:03 3985

Her renner det formelig inn med meldinger 🥳

https://newsweb.oslobors.no/message/566557

Ocean Sun has signed a technology license agreement for 0.5 MWp offshore pilot in Haiyang, Shandong, China

“We are excited to enter this license agreement, which opens the large market for offshore solar and wind power combined. Shandong Province is projecting 42GWp floating solar installations in the next few years, and Ocean Sun will now be a contender for parts of this volume. These waters see annual typhoons with challenging sea state, and all involved parties are aware of the risks. In all circumstances, Ocean Sun will improve our product with learnings from this exposed site.” – Says Børge Bjørneklett

The offshore pilot is scheduled to be constructed this summer, and we expect to finalize the ongoing 1MW nearshore pilot in Yantai soon thereafter.


Ting skjer i grunn overraskende fort her nå, synes jeg.
Allerede fra i sommer skal de altså i gang med å sette opp nye 3MWp (medregnet Albania, Yengai og Haiyang)
Anleggene deres er allerede godt testet i tyfoner, så jeg regner med at denne testingen i Haiyang vil gå bra. Dette vil da altså åpne for at Osun blir med i konkurransen om de vanvittig(!) store anleggene som skal settes opp i Shandong Province de kommende årene.
Dette kan da ikke være annet enn ekstremt positivt? 👍🏻
Redigert 06.07.2022 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
manman01
07.07.2022 kl 08:25 3911

gong, jeg kan fortælle dig der bliver tryllet her.
Mathias
07.07.2022 kl 09:30 3886

Ja, det er ganske fantastisk hva de tryller frem for tiden :)

Jeg gjetter på at det enten vil komme børsmeldinger om enda flere kontrakter eller om innsidekjøp fremover.

Ser forresten på IG at de nå skriver «We have very good news for you, coming soon. Stay tensed and follow us to not miss it. 🔥🔥🔥» .

https://www.instagram.com/p/Cfs59hUN4aX/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

- mon tro om det er en spesiell grunn til at de bruker #schwimmendephotovoltaikanlage (på tysk) på postene sine?
Redigert 07.07.2022 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
manman01
07.07.2022 kl 22:32 3779

Jeg er ihvertfaldt imponeret - og forbliver spændt op ;)

Sidder nu med flere aktier end på turen fra 19 til 60. Så jeg er klar :))

Personligt tænker jeg brugen af tysk, ikke er tilfældigt. Men tiden må vise - God aften, og tak for deling Mathias!

Mathias
08.07.2022 kl 14:07 3756

Jeg har fylt på greit selv, men skulle gjerne hatt mulighet til å kjøpe en hel del flere… Det hadde uansett vært fint med en tur opp til 60+ nå 🤞🏻

Forundrer meg om det ikke kommer inn en del større investorer her etter hvert (og ikke bare oss to liksom 😅)
manman01
08.07.2022 kl 15:16 3753

Jeg ville heller ikke have noget imod at få flere bidder ind her. Super undervurderet firma, hvis du spørger mig. Jeg ved dog ikke om en kurs 60+ er forsvarligt i dette marked uden nogle større kontrakter/projekter - men kurs 12, er bestemt forkert.

Så aktive som OSUN har været på det sidste, tænker jeg at interessen har øget betydeligt. Jeg har ihvertfald haft lyst til at købe en del mere på disse kurser, med den info der er i markedet lige nu.
manman01
08.07.2022 kl 15:21 3813

Volumet i skrivende stund ligger på en 17k aktier

10 dages average ligger på ca 13,5k aktier om dagen (og har øget fra ca 10k aktier om dagen den sidste uges tid)

Så interessen vokser.
Redigert 08.07.2022 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
manman01
09.07.2022 kl 10:37 3759

Vi afsluttede ugen med købsignal på 1W chartet, og har nu etableret et bullish doji star pattern på samme chart

1W chart
https://www.tradingview.com/x/eEYXqbAK/

Bullish doji star
https://puu.sh/JacKd/5bef1773fa.png

https://www.investopedia.com/terms/m/morningstar.asp

Og vi har også en omgang bullish engulfing på 1D chartet :)
https://puu.sh/JacNh/00a611a4a3.png

Burde love godt for de næste par uger ;)
God weekend folkens.
Redigert 09.07.2022 kl 21:29 Du må logge inn for å svare
manman01
11.07.2022 kl 09:13 3597

Er spændt på hvad de mener med deres Instagram post - og især på hvornår vi får mere at vide ((:

Lad os se hvad ugen bringer - mon en melding mere?
Gitarhelt1
11.07.2022 kl 09:23 3615

Spørs om ikke den handlet om siste nyhet i Kina.
De kan ikke hinte om nye meldinger bare på Instagram
manman01
11.07.2022 kl 09:33 3622

Tja posten på IG blev vel lagt ud d 7 juli - og vi havde sidste børsmelding d. 6 juli kl 16.30 (:
Mathias
11.07.2022 kl 11:34 3597

Nyheten de sikter til på IG handler visst om Albania. Hva slags store nyheter kan det være snakk om der?
Kan det være at de allerede nå vil fortsette å utvide prosjektet fra de planlagte 2MWp? Det er en ganske stor dam de jobber på nå, så en kan vel tenke seg at det er plass til en hel del flere ringer der? 🤞🏻
Gitarhelt1
11.07.2022 kl 11:49 3605

Handler visst om Albania ? Kilde?
Mathias
11.07.2022 kl 11:50 3620

De skrev det på IG i dag 👍🏻

https://www.instagram.com/p/Cfs59hUN4aX/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

(Det står i kommentarfeltet)
Redigert 11.07.2022 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
manman01
11.07.2022 kl 14:06 3675

Følger man også med på ordrebogen, ser man også at købsordrene så småt bliver rykket opad.

Der ligger nu købsordre på ca 25k aktier mellem 11,84 og 11tallet - og samtidigt kun 14k aktier mellem 11,84 og 14 :)

Interessen er her ihvertfald ;))
manman01
11.07.2022 kl 14:13 3708

Ocean Sun
3.122 følgere
25m • 25 minutter siden

We are pleased to announce, that we have received the approval for rings number 2,3 and 4 at Statkraft’s hydropower plant in Albania. 🔥

Our project team is now in the ordering phase of the components and aim for a start of construction by end-August. 🔜

The total installed capacity of the project is 2MWp and the 4 rings are 70m in diameter or almost 4000m2 – about 2/3rds of a football pitch - each! 🏟 A total 4 ring FPV will generate 2.8 GWh annually and power more than 500 Albanian households.

Are you as excited as we are?🔥🔥

Read more about the project: https://lnkd.in/eNrR54vh

#OceanSun #hydropower #floatingpv
Mathias
12.07.2022 kl 22:29 3628

Dette var jo ikke helt en nyhet for oss, men jeg liker godt at de er så offensive for tiden og tydelig jobber med markedet på flere fronter.
Jeg registrerer at det fremdeles ikke har dukket opp noen melding om innsidekjøp, og tar det som et tegn på at det vil komme flere nyheter og avtaler.
Spennende å følge Osun for tiden 👍🏻
manman01
13.07.2022 kl 07:42 3613

Dette er helt klart også noget jeg vægter højt - Jeg vil dog sige at OSUN har været fantastiske til at informere, sammenlignet med nogle af de andre virksomheder vi deler ejerskab i (;

Manglen af insidekøb har også undret mig en smule, men jeg har som dig valgt at tolke det som at der er flere meldinger på vej🥂

Bliver spændende at se hvad dagen bringer!
Redigert 13.07.2022 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
manman01
14.07.2022 kl 08:59 3635

Floating solar (FPV) industry
Joint Industry Project
https://www.dnv.com/article/floating-solar-fpv-industry-227983
“..
It is estimated that the total global potential capacity for deploying floating solar power on manmade, inland waters alone could be as high as 4 TW with an expected pipeline of more than 10 GW by 2025.

While FPV is a promising growing industry, there are a number of complexities associated with the installation of floating solar plants, especially related to anchoring and mooring systems and to the floating structures (“floats”). 

Objective

The objective of these two new JIPs is to issue standards to guide the industry, help scale projects, and increase confidence in FPV technology. 

The first JIP will focus on writing a design standard for anchoring and mooring systems of FPV projects and the second JIP will investigate writing a testing and qualification standard for floats of FPV projects. The two resulting standards are meant to be used together to provide a framework for verification and certification.

These JIPs follow the recently issued DNV Recommended Practice DNV-RP-0584 Design, development and operation of floating solar photovoltaic systems - the world’s first recommended practice for floating solar power plants. DNV-RP-0584 was also issued as a result of a joint industry project with FPV stakeholders.

Why

By 2050, DNV predicts that floating offshore wind will generate 264 GW or 15% of all offshore wind energy. Likewise, floating solar has a bright future, with up to 30 GW expected by 2030. The technology offers great potential for green energy production, particularly in areas where there is a shortage of available land for large photovoltaic plants.

The time to move FPV forward is now and by joining these JIP’s the results enable trust and confidence in the technology and scaling to contribute to net-zero goals.

Participation

DNV has already hosted on the 30th June the preliminary kick-off for boths JIP initiatives, with the companies that confirmed participation. However, a call for more interested partners remains open, and we welcome more companies spanning various interests (operators, designers, manufacturers, contractors, regulators, universities and research institutes) to join the joint industry projects to increase its reach and the quality of the final result.

We plan to carry out the JIP over a period of 18 months.

Partners in the JIP will participate in scoping workshops, receive early access to knowledge gained, and have insight to the revised design provisions.

Current participants to the Anchoring and Mooring JIP:

ACEN
BayWa r.e. AG
BlueC Engineering
EDP
Equinor
Fred. Olsen 1848
Iberdrola
Moss Maritime
Oceans of Energy
Scotra
Seaflex
SolarDuck
Sungrow Floating
Xfloat
Urbasolar
Ocean Sun.


Current participants to the Floats JIP:
BayWa r.e. AG
BlueC Engineering
Equinor
Iberdrola
Isigenere
Oceans of Energy
Ocean Sun
RWE
Scotra
Sungrow Floating
Xfloat
Zimmermann PV.
..”
Redigert 14.07.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
manman01
14.07.2022 kl 09:01 3729

pv magazine Roundtables: Videos on solar everywhere, PV manufacturing trends, risk sharing in PPA markets, and green hydrogen
https://www.pv-magazine.com/2022/07/13/pv-magazine-roundtables-videos-on-solar-everywhere-pv-manufacturing-trends-risk-sharing-in-ppa-markets-and-green-hydrogen/
JULY 13, 2022
“..
During the 45-minute session, Samira Jama Aden, Architect Design Research at Helmholtz-Zentrum Berlin’s BAIP consultancy for BIPV, and Teodosio del Caño, CTO at Onyx Solar, joined us for a panel discussion on building solar cities and structures; while Jan Mastny, Head of Sales at Studer Cables held a presentation on the five myths of PV projects.

Alexander Telje, Chief Commercial Officer at Ocean Sun; Philipp Sinn, CEO of Sinn Power; Nathanaël Kasriel, Chief of staff to the CEO at France Agrivoltaïsme; and Andrea Viaro, Head of Sales EMEA Renewable Energy at Stäubli Electrical Connectors also contributed to the discussions.
..”
Mathias
14.07.2022 kl 09:43 3714

Takk for deling Manman01 :)

Det er fint å se at Osun er representert her. Det viser jo at de er med i spillet om en plass blant de største i gamet.
Jeg tror nok ikke det er helt grunnløst at Fearnley Securities kom med et skyhøyt kursmål på 75,- (ev 175,- i beste fall) for en tid tilbake. Det er så mye som skjer, og vil skje fremover, innen flytende sol at dette vil bli et enormt marked for de aktørene som lykkes i å bli med på de virkelig store prosjektene.
Osun har nå vist at de er med i konkurransen om de største kontraktene, så personlig tror jeg det er en overhengende mulighet for at vi på litt sikt kan se en bevegelse mot estimatene til Fearnley, om enn noe justert for den generelle markedsutviklingen ellers i verden.
manman01
14.07.2022 kl 10:16 3710

Bare hyggelig :)

Jeg er også ganske tilfreds. OSUN vokser, mens kursen skrumper - det høres ikke særlig fornuftigt ud. Kurs 75 må vi nok vente lidt tid med, men kurs 12 er helt fejl :)

Ser frem til store fremtidige projekter, ser ingen grund til at de ikke skulle komme :)
Redigert 14.07.2022 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
manman01
14.07.2022 kl 10:17 3731

Floating Solar Market Analytical Overview, Growth Factors, Demand, Trends and Forecast to 2031
https://www.digitaljournal.com/pr/floating-solar-market-analytical-overview-growth-factors-demand-trends-and-forecast-to-2031
JULY 11, 2022
"
..
Transparency Market Research delivers key insights on the global floating solar market. In terms of revenue, the global floating solar market is estimated to expand at a CAGR of 30% during the forecast period, owing to numerous factors, regarding which TMR offers thorough insights and forecast in its report on the global floating solar market.

The global floating solar market has been positively impacted by an increase in global solar energy capacity and investment.

Floating Solar Market: Prominent Regions

In terms of value, Asia Pacific dominated the global floating solar market in 2020. The region is expected to remain highly lucrative during the forecast period, due to high industrial activities and the presence of a large number of floating solar companies. The region has witnessed significant investment in the solar energy industry in the last decade, due to governments’ initiatives and increased awareness about solar energy.

Request Sample Copy: https://www.transparencymarketresearch.com/sample/sample.php?flag=S&rep_id=83993

China is the leading country and holds a major share of the Asia Pacific floating solar market. The market in China is driven by the introduction of national renewable energy targets and specific solar PV policies. Existing renewable energy targets set under national policies have driven the demand for new renewable energy projects, as China’s 2019 renewable portfolio standard requires the country to source 20% of primary energy from non-fossil fuel sources by 2030.

Therefore, utilities in every state must develop capacity expansion plans that ensure they meet the renewable portfolio standard. These national energy targets, in addition to environmental pollution laws in some provinces, have encouraged deployment of RE, including floating PV systems.

Europe was another lucrative region of the global floating solar market in 2020. In Europe, countries such as the U.K., France, and the Netherlands are investing in renewable sources of energy as an alternative source of energy.

The Netherlands is the leading country in the floating solar market in Europe, and expansion of the market in the Netherlands can be ascribed to government support for the development of floating solar. The government supports floating solar projects as part of its larger renewable energy strategy.

In 2017, the country’s Ministry of Infrastructure and Water Management created a consortium called “Zon op Water” (“Sun on Water”) to work toward development of 2,000 MW of FPV by 2023. The Netherlands also supports RE development under the Sustainable Energy Production Incentive Grant 15 program. This program reimburses the difference between the costs of generating energy from the FPV system.
..
"
Mathias
15.07.2022 kl 10:38 3678

https://newsweb.oslobors.no/message/567105

Kontrakt på nytt 1.5MWp anlegg 👍🏻
Denne gangen med Keppel Infrastructure i Singapore.

«Ms Janice Bong, Executive Director, Power & Renewables, Keppel Infrastructure said, “We are pleased that the innovative floating solar PV system has been selected to help catalyse the deployment of renewable energy using unutilised sea space around Jurong Island. With the limited space Singapore has for solar panel deployment, the robust and innovative system can be easily scaled up and significantly increase the supply of floating solar power in Singapore to beyond just the deployment in reservoirs.»

Fantastisk at det fortsetter å rulle inn prosjekter for Osun.
Redigert 15.07.2022 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Gitarhelt1
15.07.2022 kl 10:53 4558

Men fortsatt greit å få aksjer på 11 tallet. Merkelig ??
Mathias
15.07.2022 kl 12:38 4836

Jeg tipper dette har en sammenheng med at det stort sett er pilotprosjekter som settes opp nå for tiden. Disse utgjør foreløpig ikke de helt store inntektene (ca 500.000 per MWp?)
Det er vel først når testing av anleggenes holdbarhet + sammenkobling med strømnettet de store kontraktene vil komme inn. DA kan vi nok brått kunne se større investorer gå tungt inn i denne og kursen gå radikalt opp.
Det fine er at flere av pilotanleggene de har hatt en stund (feks med Statkraft og Fred. Olsen Renewables) vel nærmer seg ferdigtestet, så jeg tror ikke det er så fryktelig lenge igjen å vente.
Krysser fingrene for at Statkraft, som nå har god erfaring med systemet, kjører i gang med et par 100MWp anlegg i første omgang 🤞🏻
Gitarhelt1
15.07.2022 kl 12:43 4849

Gode vurderinger. Det jeg er mest spent på er om Ocean Sun klarer å ta selskapet videre til et skikkelig industrikonsern med kvalitet i ale ledd. Det er så myesom skal stemme. Ikke råd til flere tabber. Hvis de skal skalere opp så krever det at de har stålkontroll i alle ledd. Nivået internasjonalt er skyhøyt og det kreves så mye for å dra en start up til et trygt stort konsern med store volumer og leveranser over hele verden.
Ser forresten at når alle de fire ringene er oppe å kjøre i Albania vil de gi strøm til 500 boenheter, er det bra ? Synes det hørtes litt lite ut
Redigert 15.07.2022 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
Mathias
15.07.2022 kl 13:49 4847

Helt enig i at det er viktig at de har kvalitet i alle ledd fremover.

Vedr. det siste, så tenker jeg det høres ganske bra ut med ca 500 boliger på 16000m2, da det betyr ca 32m2 med solceller til hver bolig.
Jeg får ikke tilstrekkelig med strøm til huset mitt med 32m2 solceller på taket (må vel opp i rundt 100m2), men i Albania er det nok andre energibehov, mer sol + en del høyere effekt av solceller i vann.
Det tar en del plass med solceller, så det er ikke uten grunn at det er ønskelig å legge disse på vann i stedet for på land.
Redigert 15.07.2022 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
Mathias
15.07.2022 kl 14:26 4842

Oj! Gikk det faktisk 132.000 aksjer i en jafs på 11,5 nå kl 14:01? (Ser det på dnb men ikke på euronext)
Redigert 15.07.2022 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
manman01
16.07.2022 kl 13:00 4755

Dejligt at se :)

Ocean Sun
3.329 følgere
1d • Redigeret • 1 dag siden

Exciting news in Singapore today! Local energy giant Keppel has together with Ocean Sun been awarded a grant by the Energy Market Authority and JTC to do our first project together:
https://lnkd.in/grd8ftRN

We are looking forward to showing how Singapore can reach solar installation capacity targets locally near shore with this demonstrator. #OceanSun #floatingsolar

____

Floating solar panels at sea part of S'pore's $6m investment in clean energy tech on Jurong Island
https://www.straitstimes.com/singapore/floating-solar-panels-at-sea-part-of-spores-6m-investment-in-clean-energy-tech-on-jurong-island
JULY 15, 2022
"
..
SINGAPORE - While the Republic has made great strides in increasing its solar capacity through the building of floating solar farms at reservoirs, it is now piloting a new type of floating solar panel system that can be placed at sea.

The new system is designed by Norwegian solar firm Ocean Sun to withstand stronger waves and rougher conditions associated with marine environments so that solar energy can be harnessed reliably. It is being tested by conglomerate Keppel's subsidiary, Keppel Energy Nexus.

The pilot will generate 1.5 megawatt-peak of solar energy and will be constructed close to shore on Jurong Island, said the Energy Market Authority (EMA), JTC and Enterprise Singapore in a joint statement on Friday (July 15).

The project was one of three awarded a total of $6 million in grants to test new, clean energy solutions on Jurong Island.

Speaking at the Energy Innovation 2022 conference on Friday at Marina Bay Sands, Minister of State for Trade and Industry Low Yen Ling said that the power sector currently accounts for 40 per cent of Singapore's carbon emissions, and a move to reach net-zero by 2050 will require collaboration from all of society - including the Government, industries and businesses.

Making Jurong Island a more sustainable energy and chemical park is part of the efforts to reach net-zero emissions, said the agencies in their statement on Friday.

Ms Janice Bong, executive director of power and renewables at Keppel Infrastructure, a subsidiary of Keppel, told The Straits Times that the project makes use of unutilised sea space on Jurong Island. She added that the project could be scaled up and replicated in other sea spaces both in Singapore and in the region if it is successful. The pilot is expected to be ready by the fourth quarter of next year.
..
"
Redigert 16.07.2022 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
manman01
16.07.2022 kl 13:03 4802

Imponerende omsætning, især når det har været så svært at komme over 15k aktier omsætning de sidste mange dage
manman01
18.07.2022 kl 11:28 4686

Ocean Sun
3.359 følgere
2t • 2 timer siden

We were happy to participate at #HYEL22: The 9th International Conference on Hydroelasticity in Marine Technology in Rome last week.

The interest around our unique FPV technology is growing and was one of the topics at the conference.

Professor Trygve Kristiansen presented results from recent work on membrane modelling conducted at Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU).

Thank you to the organizers and all participants for an interesting event!
https://www.linkedin.com/posts/ocean-sun_hyel22-activity-6954689349825245184-I23w?utm_source=linkedin_share&utm_medium=member_desktop_web
Mathias
18.07.2022 kl 11:49 4683

Fint å se at interessen stiger og at Osun fortsetter å vise seg frem på denne måten 👍🏻