Avance Gas i 2021

Muggost
AGAS 29.12.2020 kl 15:50 112047

Ny tråd med ny ticker! Avance ligger an til å tjene store penger for Q4 2020 og enda bedre i Q1 2021. Voleon Capital Managment prøver nå forsiktig å redusere short posisjonen sin. Fra 22/12 til 28/12 har de kjøpt tilbake drøyt 50.000 aksjer og i morgen får vi se hva de (kanskje) har foretatt seg i dag.

Kursmålene ligger høyt foran oss, det er stort sett bare Hannisdahl som er pessimistisk. Tiden vil vise hvem som har rett. Om kursen stiger til 60 ila 2021 skal vi være bra fornøyd spør du meg, men jeg er på ingen måte noen ekspert.

Så... kjør debatt! :)

Edit: Shortposisjoner i Avance Gas Holding kan man følge her: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032

Edit2: Baltic LPG Futures: https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html

Edit3: Fearnleys weekly report: https://fearnpulse.com/#3
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
30.12.2020 kl 15:41 35045

Fra Fearnleys:

EAST
With the final release of Saudi acceptances coupled with a FOB tender the MEG market has been rather active this week. Together with a tightening market in the West, we have started to see freight ideas strengthening throughout the week. In addition to a handful of relets still available, all three owners may still have one or two ships that could make January dates, subject to them not being absorbed into the West market. Looking at the volumes already fixed for the month, the remainder of January seems more or less balanced and we expect freight to remain strong.

WEST
The West market saw a bit of a Christmas rush during the last few days prior to the holiday. The Houston/Chiba via Panama rates are set around high USD 150’s per ton and looks set to stay put for the next handful of deals to be done for the first half of February loading. Vessel supply is anything but ample and we expect the market strength to persist for the time being.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Muggost
30.12.2020 kl 16:36 34937

Voleon har redusert sin short posisjon ytterligere. Må si jeg er spent på hva januar vil bringe nå :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
ronny40
30.12.2020 kl 17:02 34835

We would not be surprised if we were to see more delays going forward adding fuel to the already burning hot market.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
JanOrge
31.12.2020 kl 17:51 34387

Sandum skrev Innlegget er slettet
Spreaden mellom FE-lpg og US-lpg går altså opp med YTTERLIGERE 100$ per tonn. Dersom hele økningen skulle gå til ratehopp, så nærmer vi oss kjapt 200 000 USD per dag. Jeg selger i så fall først rundt 120 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
BIF78
01.01.2021 kl 13:49 34062

Sandum skrev Innlegget er slettet
👍 Avance er et rigtigt godt bud på en nytårsraket 🚀

Installation af scrubbere gør vel også at breakeven faldet med ca 2.000$ om dagen. Er der nogen der har mere præcise tal for det?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Drowsy
01.01.2021 kl 22:08 33534

Future stiger og stiger. Nå er markedet så sterkt at fallet man ventet utover året er nå justert til 60k pr dag. Med gode slutninger i Q1 tilsier future for Jan, feb, mars at Avance kan tjene så mye som 6-7 kr aksjen bare i 1.kvartall. Om futures holder slik som de er i dag vil Avance ha potensialet til å tjene vanvittige 20 kr pr.aksje for hele 2021. Det er 50 prosent av dagens kurs. Nå blir det helt sikkert ikke slik - men at aksjen er billig er det ikke tvil om, så er det forståelig at mange er skeptiske etter 5 år med tørke og et marked som like fort som det flyr kan falle til ekstremt lave nivå. Ingenting tilsier dette akkurat nå, men for noen fantastiske konkrete utsikter denne aksjen har. Om disse ratene slår til bryr jeg meg fint lite om kursen står stille. Ender vi opp med 20 prosent direkteavkastning tar jeg hjertelig i mot.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
china
02.01.2021 kl 00:11 33340

Solgte meg ut da den er vanvittig treg. Går glipp av mange raketter med å sitte fast i denne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
02.01.2021 kl 08:30 33076

Treg? Bare gått 100% på et halvt år. Naturlig å ta litt pauser.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Albert123
02.01.2021 kl 09:14 32966

Oppdaterte rater og utvikling

https://www.barchart.com/futures/quotes/JLPU20/futures-prices
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
BIF78
02.01.2021 kl 11:45 32670

Nu er forventningerne til rater i hele 2021 mindst næsten 3x breakeven. Q1 er over 4x breakeven. Denne aktie er priset alt for lavt. Kan vi begynde, at se 60 kr senere i januar og 80 kr i februar? Jeg tror, at det er realistisk. Særligt når udbytte kommer tilbage efter Q4.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
02.01.2021 kl 12:42 32541

Synd vi har "kjeltringen" joakim som drar den motsatt vei. Gratis analyse til folket liksom.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.01.2021 kl 06:52 31884

LPG markedets status fra Fearnleys i det vi gikk inn i nyttårshelgen:

///
In spite of several holidays around the world, the VLGC market has seen a handful of fixtures being concluded both East and West this week. Non-booked southbound Panama delays are still causing a painful headache (14 days waiting at the time of writing) for both owners and charterers alike, adding on largely to total freight cost as well as making forward planning more difficult. The main fixing activity out of the US is currently focused around 1H Feb dates, while the MEG market still focusing on last decade Jan. We have started to see some delays in the East where one oil major already has taken in a replacement ship on subjects at a healthy premium to last Baltic print. We would not be surprised if we were to see more delays going forward adding fuel to the already burning hot market.
///

Nå og frem til Kinesisk nyttår vil vi se heftig aktivitet ettersom asiatiske mottakere skal fylle opp lagrene sine. Kinesisk nyttår starter i år ca 11 Februar og varer til 14 Februar i det meste av Asia, mens Kineserne gjerne unner seg 2-3 uker på grisefylla og derved rolig på tradingfronten de ukene.

Avance vil hevde seg bra i Januar!
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
kodenavn
04.01.2021 kl 08:53 31651

Olje opp. rater opp. Noen prøver å guide kursen ned pretrade med salgsordre. Ikke la dere lure . Vi skal opp.

LPG: VLGC rates ended 2020 on a high with spot rates quoted around the USD 100k/d mark. There has been no Baltic quotes since December 24th though January paper is presently trading at USD 110/mt (last Baltic of USD 107/mt) and there are rumored to have been fixtures around the USD 113/mt mark which would entail TCEs around USD 104-105k/d on our numbers. Panama delays are continuing in full force with avg. delays extending 10 days and SPS/retrofit related offhires are expected to continue ramp up in the coming weeks.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.01.2021 kl 09:08 31564

Further.....:
Product spreads (Asia March less US spot) are sitting at c. USD 240/mt, meaning the market is more than clearing current freight levels. The key watchpoint going forward will be Mont Belvieu pricing which has rallied to 75c/gallon on the back of strong demand (most likely from petchem on strong margins and exports) and potential winter storms.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2021 kl 09:20 31507

Hvor mye tror du dividende blir i q4 Sonatrach
Står du ved 5kroningen du spådde i q3?

Ser jo spinnvilt bullish ut nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.01.2021 kl 09:30 31395

Ja jeg står fortsatt ved 5 kroningen. Det fremstår fortsatt ubegripelig for meg at de ikke betalte ut noe i Q3, men jeg tror de kommer knallsterkt tilbake nå de neste kvartalene. Q4 er allerede en suksess. Q1 en enda større suksess, og straks begynner bookingen for Q2 som også vil bli fantastisk.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Springer
04.01.2021 kl 10:13 31244

Hold your horses.
Ingen grunn til å hype opp forventningene til utbytte. De blir bra, men ikke helt eksepsjonelle. BRA er GODT NOK.
Mange turer er forhåndsbooket til gitte lavere rater.
Bookingen for Q2 har man nok drevet med ganske lenge. Sikkert noe i Q3 også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
BIF78
04.01.2021 kl 10:30 31141

Har du lukket short, Longshit? Så nu mener du ikke, at der er grænser for, hvor højt den kan gå?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Utbytte123
04.01.2021 kl 14:24 30734

Han har vel aldri shortet en aksje. Bare stor i kjeften og vil provosere. Se på innleggene hans, kommer alltid i ettertid og truffet spiker på hver topp og bunn. Null troverdighet den gutten. Skal han bygge troverdighet må han fortelle på forhånd, og ikke etter når vi alle sitter med fasit. LPG ser for øvrig helt vilt bra ut nå. Blir mye moro her fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.01.2021 kl 15:14 30579

Er det Voleon som har tatt rennafart og skal ut av shorten sin nå? Håper de saksøker tilrettelegger og rådgiver Hannisdahl..... Lol........
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Drowsy
04.01.2021 kl 15:16 30545

Personlig mener jeg du bommer grovt på utbytte her - det er altfor høyt og det er synd om for store forventninger til utbytte skal sende aksjen ned, for det utbytte som kommer er mer enn stort nok til å forsvare en høyere aksjekurs enn dagens likevel.

Konservativt beregnet vil jeg tippe at Avance klokker inn til et overskuddp på ca 2,5 kr pr aksje i Q4 - og forhåpentligivs da et utbytte på 1,25 kr pr aksje. (gitt dagens dollarkurs.

Q1 vil derimot gi en betydelig større gevinst. Fortsatt konservativt beregnet gitt de futures som i dag er oppgitt og at Avance i snitt greier å ligge ca 10 prosent under futures vil selskapet tjene ca 6,5 kr pr aksje i Q1 2021 og da forhåpentligvis et utbytte på 3,25 kr pr aksje. (gitt dagens dollarkurs). Det er fortsatt vanvittig direkteavkastning på to kvartaler.

Ser også at futures fortsatt stiger og BW LPG er inne på eiersiden og kan potensielt komme med et bud på hele selskapet. Svært spennende tider i Avance.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2021 kl 15:54 30435

Som jeg skrev, dekket short på 40 på break da Bwlpg kjøpte, kjøpte samtidig en bunke 2 dager etter på 39.

Nå har det jo også skjedd endel med Forwarden siden den gang, det går jo rett opp over hele linja.

Er jo ikke mer vanskelig dette her en at også jeg vil være med når det stiger.
Å shorte en aksje er like lett som å kjøpe en, ingen problem for de som anser shorting som store problemer:-))
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Muggost
04.01.2021 kl 16:13 30320

Voleon og GSA, samarbeider de eller?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.01.2021 kl 16:31 30232

Hahaha, stakkars GSA. Kunne de ikke ventet til 70-80 heller og kanskje tjent noen kroner?
Posisjonen ble satt 30/12 (forrige Onsdag). De må ha grått blod i dag......
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2021 kl 18:10 29907

Sandum skrev Innlegget er slettet
Forklar en noob essensen i de grafene a', please ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Kenevil
04.01.2021 kl 20:33 29419

Sandum skrev Innlegget er slettet
God bekreftelse på at dette er riktig aksje å sitte i. Venter spent på hvordan våren blir nå. Dette markedet kommer til å vare en stund
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Avanceman
04.01.2021 kl 22:13 29157

Ny melding i kveld fra Joakim & Co i Cleaves som tilsier enda høyere spot-rater, men kun midlertidig. De frykter fortsatt et bratt fall i spot-ratene i forholdsvis nær fremtid når kø-problemene løser seg, og produksjonen i USA går ned og prisene i fjerne Østen også går ned. Her er meldingen:
High traffic, seasonal fog and COVID-19 related issues had already led to congestion and long waiting times for VLGCs transiting the Panama Canal. In an advisory note dated 31 December 2020, the Panama Canal Authority made transit even more challenging by disallowing VLGCs to book during Period 1.
Although Booking Period 1 is only applicable for dates starting three weeks ahead in time, and with plenty of slots open in Booking Period 2 (currently from 8 January to 25 January), the change in policy seems more like a move to give regularly trading vessels with significant delay implications the ability to plan ahead. Booking Period 1 is now reserved for “Neopanamax full container, passenger, and LNG vessels”. That said, the first available slot in Booking Period 2 is 13 January, nine days from now. The change in policy is obviously negative for LPG transportation (positive for VLGC spot rates) as it removes flexibility and adds further to the already existing fleet inefficiencies. We estimated a net 6.7% reduction in effective fleet capacity vs normal levels in our 15 December VLGC report.
Our satellite data shows that 17 VLGCs are currently awaiting Panama Canal transit, 10 laden vessels on the Caribbean side and 7 ballasters on the Pacific side. Additionally, there are 4 vessels under transit. This compares with the total of 14 vessels waiting on average in December and 5 in November. With some vessels now using more than 13 days to transit the canal (normally around two days), many opt for the ~12 days longer voyage around Cape of Good Hope, adding around 39% more time to the US Gulf to Far East voyage.
VLGC spot rates continues to show incredible strength, quoted at TCE $101k/d today. VLGC forward freight agreements (FFAs) surged today across the curve, potentially as LPG traders got nervous being caught short shipping in a red-hot market. The January FFA rose 5% to $115/t (vs spot at $109/t). The major gains were however further down the curve, with i.e. February +15% to $105/t, April +20% to $90/t and June +30% to an implied $82.5/t.
Our VLGC share price index has added 5% so far today (+70% since the lows in late October), likely due to the surging FFA-curve and the aforementioned news from Panama. Although our SELL ratings on the VLGC companies look unwise against a non-stop flow of positive news, we are still fearful that the near-term peak is close. We expect fleet inefficiencies to abate during 1Q21, which together with a potential 13% decline in US LPG exports q/q and falling Far Eastern LPG prices lead us to forecast VLGC spot rates significantly down by March. If our base case plays out, the risk to VLGC share prices is skewed towards the downside.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.01.2021 kl 07:17 28814

Hannisdahl har overtatt stafettpinnen etter den legendarisk "Frontline Dødaren" Jarle Sjo som fra 2004 og utover konsekvent spådde Frontline i dass I et market som steg i 4-5 år. Hans følgere tapte naturligvis "tusenvis" av prosent i utbytter og aksjeoppgang. Men han hadde rett i en ting; "Jeg vil få rett til slutt...." Og det gjorde han jo. Og det vil jo Hannisdah også få. Men ikke i år........ Det finnes ikke en logisk grunn til at køene i Panama og ventetidene i Kina og i India skal fordampe over natten...... Infrastrukturkapasiteten er faktisk sprengt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
komfa
05.01.2021 kl 07:32 28767

Jarle
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Drowsy
05.01.2021 kl 09:06 28560

Wow!

Futures eksploderer. Nå er også februar over 100K og over 80K i mai. Nesten 80K i juni. Er nok derfor den åpnet opp som ei kule ved børsåpning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
JanOrge
05.01.2021 kl 09:12 5696

Ratene har nå over tid ligget himmelhøyt, og FFA viser at dette kan vedvare så lenge som det egentlig er mulig å spå i shipping. For oss som sitter i aksjen er disse kurseksplosjonene vi nå ser egentlig bare forventet. Dagens rater er klart bedre enn de ratene vi så i 2019, hvor kursen nærmet seg 60. Dagens rater forsvarer kurser LANGT OVER dette. Vi snakker oppsidepotensiale på MINST 50 % på kort sikt. Utrolig at ingen andre ser det, spør du meg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Rui
05.01.2021 kl 09:22 5637

Alt tyder på at vår felles plage Voleon Capitol med sin aktive short posisjon er i ferd med å redusere og dekke seg inn.
Det blir spennende å se i dag kl.15.30 hvor mye de reduserte sin posisjon i går(04.01).
Voleon sin short andel siste dager:
22.12: 2.01%
28.12: 1.93%
29.12: 1,84%
30.12: 1,76%
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.01.2021 kl 09:23 5667

komfa skrev Jarle
Korrekt!
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.01.2021 kl 10:10 5529

AGAS viser fantastisk styrke i dag!

Flg fra Arctic som ikke akurat vil svekke utsiktene:

Qte

LPG – Changed Panama Canal booking system with positive implications
In a letter dated 31 December, the Panama Canal Authority announced that, effective yesterday, only booking requests from full Neopanamax container, passenger and LNG vessels will be accepted during booking period 1 and 1.a. Period 1 is 22 to 365 days prior to requested transit date for the old locks and 81 to 365 days prior to requested transit date for the new locks, while peiord 1.a. is 15 to 80 days prior to requested transit date for the new locks.

Vessels from all other market segments will be able to apply for slots at the opening of booking period 2 (up to 21 days in advance for the old locks and up to 14 days in advance for the new locks). The Authority said that the changes will remain in effect until further notice. As such, planning a transit for a VLGC in advance will become very hard, and in our view, the news should be positive for VLGC rates going forward as more vessels might be forced to take the longer Cape of Good Hope route (the Panama Canal is already heavily congested).

It appears as though FFA traders agree, with the Cal’21 surging USD ~15 per ton from the close on 30 December. Also, the announcement highlights the fact that the widening of the Canal, which was completed in 2016, was intended for container vessels and cruise ships – not VLGCs. We will continue to monitor the situation going forward.

Uqte

La det være sagt med en gang: Panama Kanalens utvidelse hadde aldri LPG eller LNG skip i tankene i planleggingsfasen. Det var Container, Cruise, og CPP som skulle gjennom på prioritert basis. USA eksporterte ikke engang LPG eller LNG da utvidelsen ble planlagt og bestemt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
BIF78
05.01.2021 kl 11:09 5371

Rigtig gode nyheder. Lad blot LPG-skibene tage turen rundt om Kap Det Gode Håb.

Avance kommer til at stige helt vildt de kommende måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.01.2021 kl 13:23 5238

Med dagens ventetid i Panamakanalen er det ingenting å tape på å gå rundt COGH.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Hegu
05.01.2021 kl 15:09 5112

NY analysevideo

Er Quantafuel nu endelig i køb igen?
Derudover:
Avance Gas
BW LPG
Flex LNG
Dorian

https://www.proinvestor.com/boards/89636/Er-Quantafuel-i-koeb-nu?
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
05.01.2021 kl 15:19 5071

JAN 2021 JAN 2021
Show Price Chart
- - 109.071 - - - 0 20:20:48 CT
04 Jan 2021
FEB 2021 FEB 2021
Show Price Chart
- - 103.500 - - - 0 20:20:48 CT
04 Jan 2021
MAR 2021 MAR 2021
Show Price Chart
- - 93.000 - - - 0 20:20:48 CT
04 Jan 2021

Ser lovende ut dette, ikke rart at BWLPG valgte å kjøpe seg opp. I morgen vil vi nok nærme oss 50 på børsen, langsiktig mål 3 mnd fremover er 65.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
05.01.2021 kl 15:21 5059

Qfuel, der venter vi bare på nyheter, om de er positive er neste mål 84
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare