Avance Gas i 2021
Ny tråd med ny ticker! Avance ligger an til å tjene store penger for Q4 2020 og enda bedre i Q1 2021. Voleon Capital Managment prøver nå forsiktig å redusere short posisjonen sin. Fra 22/12 til 28/12 har de kjøpt tilbake drøyt 50.000 aksjer og i morgen får vi se hva de (kanskje) har foretatt seg i dag.
Kursmålene ligger høyt foran oss, det er stort sett bare Hannisdahl som er pessimistisk. Tiden vil vise hvem som har rett. Om kursen stiger til 60 ila 2021 skal vi være bra fornøyd spør du meg, men jeg er på ingen måte noen ekspert.
Så... kjør debatt! :)
Edit: Shortposisjoner i Avance Gas Holding kan man følge her: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
Edit2: Baltic LPG Futures: https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Edit3: Fearnleys weekly report: https://fearnpulse.com/#3
Kursmålene ligger høyt foran oss, det er stort sett bare Hannisdahl som er pessimistisk. Tiden vil vise hvem som har rett. Om kursen stiger til 60 ila 2021 skal vi være bra fornøyd spør du meg, men jeg er på ingen måte noen ekspert.
Så... kjør debatt! :)
Edit: Shortposisjoner i Avance Gas Holding kan man følge her: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
Edit2: Baltic LPG Futures: https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Edit3: Fearnleys weekly report: https://fearnpulse.com/#3
Redigert 21.01.2021 kl 09:41
Du må logge inn for å svare
JanOrge
05.01.2021 kl 09:12
5671
Ratene har nå over tid ligget himmelhøyt, og FFA viser at dette kan vedvare så lenge som det egentlig er mulig å spå i shipping. For oss som sitter i aksjen er disse kurseksplosjonene vi nå ser egentlig bare forventet. Dagens rater er klart bedre enn de ratene vi så i 2019, hvor kursen nærmet seg 60. Dagens rater forsvarer kurser LANGT OVER dette. Vi snakker oppsidepotensiale på MINST 50 % på kort sikt. Utrolig at ingen andre ser det, spør du meg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Rui
05.01.2021 kl 09:22
5612
Alt tyder på at vår felles plage Voleon Capitol med sin aktive short posisjon er i ferd med å redusere og dekke seg inn.
Det blir spennende å se i dag kl.15.30 hvor mye de reduserte sin posisjon i går(04.01).
Voleon sin short andel siste dager:
22.12: 2.01%
28.12: 1.93%
29.12: 1,84%
30.12: 1,76%
Det blir spennende å se i dag kl.15.30 hvor mye de reduserte sin posisjon i går(04.01).
Voleon sin short andel siste dager:
22.12: 2.01%
28.12: 1.93%
29.12: 1,84%
30.12: 1,76%
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.01.2021 kl 09:23
5642
komfa skrev Jarle
Korrekt!
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.01.2021 kl 10:10
5504
AGAS viser fantastisk styrke i dag!
Flg fra Arctic som ikke akurat vil svekke utsiktene:
Qte
LPG – Changed Panama Canal booking system with positive implications
In a letter dated 31 December, the Panama Canal Authority announced that, effective yesterday, only booking requests from full Neopanamax container, passenger and LNG vessels will be accepted during booking period 1 and 1.a. Period 1 is 22 to 365 days prior to requested transit date for the old locks and 81 to 365 days prior to requested transit date for the new locks, while peiord 1.a. is 15 to 80 days prior to requested transit date for the new locks.
Vessels from all other market segments will be able to apply for slots at the opening of booking period 2 (up to 21 days in advance for the old locks and up to 14 days in advance for the new locks). The Authority said that the changes will remain in effect until further notice. As such, planning a transit for a VLGC in advance will become very hard, and in our view, the news should be positive for VLGC rates going forward as more vessels might be forced to take the longer Cape of Good Hope route (the Panama Canal is already heavily congested).
It appears as though FFA traders agree, with the Cal’21 surging USD ~15 per ton from the close on 30 December. Also, the announcement highlights the fact that the widening of the Canal, which was completed in 2016, was intended for container vessels and cruise ships – not VLGCs. We will continue to monitor the situation going forward.
Uqte
La det være sagt med en gang: Panama Kanalens utvidelse hadde aldri LPG eller LNG skip i tankene i planleggingsfasen. Det var Container, Cruise, og CPP som skulle gjennom på prioritert basis. USA eksporterte ikke engang LPG eller LNG da utvidelsen ble planlagt og bestemt.
Flg fra Arctic som ikke akurat vil svekke utsiktene:
Qte
LPG – Changed Panama Canal booking system with positive implications
In a letter dated 31 December, the Panama Canal Authority announced that, effective yesterday, only booking requests from full Neopanamax container, passenger and LNG vessels will be accepted during booking period 1 and 1.a. Period 1 is 22 to 365 days prior to requested transit date for the old locks and 81 to 365 days prior to requested transit date for the new locks, while peiord 1.a. is 15 to 80 days prior to requested transit date for the new locks.
Vessels from all other market segments will be able to apply for slots at the opening of booking period 2 (up to 21 days in advance for the old locks and up to 14 days in advance for the new locks). The Authority said that the changes will remain in effect until further notice. As such, planning a transit for a VLGC in advance will become very hard, and in our view, the news should be positive for VLGC rates going forward as more vessels might be forced to take the longer Cape of Good Hope route (the Panama Canal is already heavily congested).
It appears as though FFA traders agree, with the Cal’21 surging USD ~15 per ton from the close on 30 December. Also, the announcement highlights the fact that the widening of the Canal, which was completed in 2016, was intended for container vessels and cruise ships – not VLGCs. We will continue to monitor the situation going forward.
Uqte
La det være sagt med en gang: Panama Kanalens utvidelse hadde aldri LPG eller LNG skip i tankene i planleggingsfasen. Det var Container, Cruise, og CPP som skulle gjennom på prioritert basis. USA eksporterte ikke engang LPG eller LNG da utvidelsen ble planlagt og bestemt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
BIF78
05.01.2021 kl 11:09
5346
Rigtig gode nyheder. Lad blot LPG-skibene tage turen rundt om Kap Det Gode Håb.
Avance kommer til at stige helt vildt de kommende måneder.
Avance kommer til at stige helt vildt de kommende måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.01.2021 kl 13:23
5213
Med dagens ventetid i Panamakanalen er det ingenting å tape på å gå rundt COGH.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Hegu
05.01.2021 kl 15:09
5087
NY analysevideo
Er Quantafuel nu endelig i køb igen?
Derudover:
Avance Gas
BW LPG
Flex LNG
Dorian
https://www.proinvestor.com/boards/89636/Er-Quantafuel-i-koeb-nu?
Er Quantafuel nu endelig i køb igen?
Derudover:
Avance Gas
BW LPG
Flex LNG
Dorian
https://www.proinvestor.com/boards/89636/Er-Quantafuel-i-koeb-nu?
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
05.01.2021 kl 15:19
5046
JAN 2021 JAN 2021
Show Price Chart
- - 109.071 - - - 0 20:20:48 CT
04 Jan 2021
FEB 2021 FEB 2021
Show Price Chart
- - 103.500 - - - 0 20:20:48 CT
04 Jan 2021
MAR 2021 MAR 2021
Show Price Chart
- - 93.000 - - - 0 20:20:48 CT
04 Jan 2021
Ser lovende ut dette, ikke rart at BWLPG valgte å kjøpe seg opp. I morgen vil vi nok nærme oss 50 på børsen, langsiktig mål 3 mnd fremover er 65.
Show Price Chart
- - 109.071 - - - 0 20:20:48 CT
04 Jan 2021
FEB 2021 FEB 2021
Show Price Chart
- - 103.500 - - - 0 20:20:48 CT
04 Jan 2021
MAR 2021 MAR 2021
Show Price Chart
- - 93.000 - - - 0 20:20:48 CT
04 Jan 2021
Ser lovende ut dette, ikke rart at BWLPG valgte å kjøpe seg opp. I morgen vil vi nok nærme oss 50 på børsen, langsiktig mål 3 mnd fremover er 65.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
05.01.2021 kl 15:21
5034
Qfuel, der venter vi bare på nyheter, om de er positive er neste mål 84
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Nå begynner trenden å se bra ut. Kanskje shorterne har fått en smule panikk. Ligger an til et aldri så lite Rally
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
kodenavn
05.01.2021 kl 15:47
4951
Voleon reduserte shorten med 80.000 aksjer i går.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.01.2021 kl 16:28
4851
Med heftige spotrater stiger også perioderatene. Siste hot fixture er VLGC "Durham" fixet for $52.603 Usd/dag ($1.6 Millioner pcm) for 12 mnd. Opp fra tidligere nivåer rundt $30K/dag for 1 års TCP's. Dette sender ut et sterkt signal om at befrakterne tror at spotratene vil holde seg oppe det neste året (minst).
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.01.2021 kl 18:55
4653
fra TW i dag:
Panama Canal gridlock could see LPG rates shoot up higher
A canal policy change means the number of ships waiting will grow
The traffic jam on the Panama Canal will likely only get worse, while VLGC rates only get better thanks to recent canal policy changes.
One of the giant LPG carriers seeking to transit the Central American waterway will have to wait until mid-January to book a slot, while 17 others currently wait on either side, Cleaves Securities said.
The investment bank said the worsening gridlock will reduce effective fleet capacity by 6.7%, supercharging VLGC rates further.
"The first available slot ... is 13 January, nine days from now," Cleaves Securities analysts Joakim Hannisdahl and Peter Michael Christensen wrote on Monday.
On 31 December, the Panama Maritime Authority reserved booking period 1, which is already underway, for full neopanamax containerships, passengerships and LNG carriers.
Booking period 2, when VLGCs can again transit the canal, begins 8 January.
The 17 ships waiting are up from an average of 14 in December and 5 in December, according to Cleaves.
"The change in policy is obviously negative for LPG transportation (positive for VLGC spot rates) as it removes flexibility and adds further to the already existing fleet inefficiencies," Hannisdahl and Christensen wrote.
Things were already tight on the Panama Canal, with 17 VLGCs waiting to transit from either side, up from an average of 14 in December and 5 in November, Cleaves said.
With so many ships idling, the Baltic LPG Index's Middle East Gulf to Japan benchmark hit $109 per tonne on Monday, rates not seen since 31 July, 2015 when they were $110 per tonne.
Then, rates were coming down from a high of $138 per tonne following a spike to $143 per tonne.
But more dramatic moves came in the forward freight agreement (FFA) market, Cleaves said, with January FFAs rising 5% to $115 per tonne, February 15% to $105 per tonne, April 20% to $90 per tonne and June 30% to $82.5 per tonne.
In addition to the Panama Canal issues, a spike in demand for LPG in China increased demand due to arbitrage opportunities between prices in the US and Asia.
Shares of LPG carrier owners have risen alongside rates, with Dorian LPG jumping $0.62 to $12.81.
The Connecticut-based, New York-listed company was trading at $11.25 in early December.
Avance Gas shares in Oslo rose NOK 3.02 ($0.35) to NOK 44.14. On 4 December, it was trading at NOK 38.45.
BW LPG shares jumped NOK 2.80 to NOK 61.80 and up from NOK 57 last month.
Panama Canal gridlock could see LPG rates shoot up higher
A canal policy change means the number of ships waiting will grow
The traffic jam on the Panama Canal will likely only get worse, while VLGC rates only get better thanks to recent canal policy changes.
One of the giant LPG carriers seeking to transit the Central American waterway will have to wait until mid-January to book a slot, while 17 others currently wait on either side, Cleaves Securities said.
The investment bank said the worsening gridlock will reduce effective fleet capacity by 6.7%, supercharging VLGC rates further.
"The first available slot ... is 13 January, nine days from now," Cleaves Securities analysts Joakim Hannisdahl and Peter Michael Christensen wrote on Monday.
On 31 December, the Panama Maritime Authority reserved booking period 1, which is already underway, for full neopanamax containerships, passengerships and LNG carriers.
Booking period 2, when VLGCs can again transit the canal, begins 8 January.
The 17 ships waiting are up from an average of 14 in December and 5 in December, according to Cleaves.
"The change in policy is obviously negative for LPG transportation (positive for VLGC spot rates) as it removes flexibility and adds further to the already existing fleet inefficiencies," Hannisdahl and Christensen wrote.
Things were already tight on the Panama Canal, with 17 VLGCs waiting to transit from either side, up from an average of 14 in December and 5 in November, Cleaves said.
With so many ships idling, the Baltic LPG Index's Middle East Gulf to Japan benchmark hit $109 per tonne on Monday, rates not seen since 31 July, 2015 when they were $110 per tonne.
Then, rates were coming down from a high of $138 per tonne following a spike to $143 per tonne.
But more dramatic moves came in the forward freight agreement (FFA) market, Cleaves said, with January FFAs rising 5% to $115 per tonne, February 15% to $105 per tonne, April 20% to $90 per tonne and June 30% to $82.5 per tonne.
In addition to the Panama Canal issues, a spike in demand for LPG in China increased demand due to arbitrage opportunities between prices in the US and Asia.
Shares of LPG carrier owners have risen alongside rates, with Dorian LPG jumping $0.62 to $12.81.
The Connecticut-based, New York-listed company was trading at $11.25 in early December.
Avance Gas shares in Oslo rose NOK 3.02 ($0.35) to NOK 44.14. On 4 December, it was trading at NOK 38.45.
BW LPG shares jumped NOK 2.80 to NOK 61.80 and up from NOK 57 last month.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Dashboard
05.01.2021 kl 21:14
4434
AVANCE GAS: Appoints Kristian Sørensen as new CEO
05.01.2021
The Board of Avance Gas Holding ("Avance Gas" or the "Company") is pleased to announce the appointment of Kristian Sørensen as the new Chief Executive Officer of Avance Gas AS.
Sørensen currently holds the position as CEO of the Oslo based shipbroker Fearnleys.
“We are very pleased to get Kristian Sørensen on board. With his vast experience from the shipping and LPG markets, he will become a valuable resource to Avance Gas”, says John Fredriksen.
Sørensen, who will join Avance Gas on the 1st of April 2021, sees exciting times for both Avance Gas and for the VLGC market driven by demand growth for LPG, a robust trade pattern from the Atlantic Basin to the East and a well-balanced fleet.
“I am looking forward to further develop Avance Gas as a company adding value to its clients and shareholders as well as a contributor to a greener shipping industry”, says Sørensen.
January 5, 2021
The Board of Directors
Avance Gas Holding Ltd.
Hamilton, Bermuda
05.01.2021
The Board of Avance Gas Holding ("Avance Gas" or the "Company") is pleased to announce the appointment of Kristian Sørensen as the new Chief Executive Officer of Avance Gas AS.
Sørensen currently holds the position as CEO of the Oslo based shipbroker Fearnleys.
“We are very pleased to get Kristian Sørensen on board. With his vast experience from the shipping and LPG markets, he will become a valuable resource to Avance Gas”, says John Fredriksen.
Sørensen, who will join Avance Gas on the 1st of April 2021, sees exciting times for both Avance Gas and for the VLGC market driven by demand growth for LPG, a robust trade pattern from the Atlantic Basin to the East and a well-balanced fleet.
“I am looking forward to further develop Avance Gas as a company adding value to its clients and shareholders as well as a contributor to a greener shipping industry”, says Sørensen.
January 5, 2021
The Board of Directors
Avance Gas Holding Ltd.
Hamilton, Bermuda
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Alt faller på plass i denne aksjen. .Det meste tyder på at dette blir en av årets vinnere
Shipping er i vinden igjen...
Shipping er i vinden igjen...
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
06.01.2021 kl 07:55
3991
Kristian Sørensen er et Kongevalg som CEO for Avance. Få kjenner LPG markedet bedre enn ham. Dette blir rått!
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Rui
06.01.2021 kl 08:35
3887
Voleon Capitol fortsatte nedsalget av short posisjonen mandag 04.01.
Voleon har siden 22.12 redusert sin short andel jevnt og trutt fra 2,01% til 1,64%. Det utgjør en reduksjon på 238657 aksjer.
Temmelig sikker på at vi også i dag når finanstilsynet legger frem short posisjonene kl.15.30 ser en ytterligere reduksjon.
Voleon har nok innsett at de ikke vil klare å presse prisene ned.
De tar heller tapet nå, fremfor å sitte i en aksje som skal videre opp og påfører selskapet ytterligere større tap.
Voleon har siden 22.12 redusert sin short andel jevnt og trutt fra 2,01% til 1,64%. Det utgjør en reduksjon på 238657 aksjer.
Temmelig sikker på at vi også i dag når finanstilsynet legger frem short posisjonene kl.15.30 ser en ytterligere reduksjon.
Voleon har nok innsett at de ikke vil klare å presse prisene ned.
De tar heller tapet nå, fremfor å sitte i en aksje som skal videre opp og påfører selskapet ytterligere større tap.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Drowsy
06.01.2021 kl 09:11
3772
Imponerende at den startet i plus ved åpning, men den er på vei ned og vil ende i minus i dag tipper jeg.
Futures for de nærmeste månedene stiger ørlite og futures litt lengre frem korrigerer litt ned fra gårsdagens ville opptur. Med tanke på hvordan markedet reagerte i går er det naturlig å tro at aksjen kommer til å falle litt i dag. Likevel - jeg tror den skal videre opp og over 50 ganske så snart.
Futures for de nærmeste månedene stiger ørlite og futures litt lengre frem korrigerer litt ned fra gårsdagens ville opptur. Med tanke på hvordan markedet reagerte i går er det naturlig å tro at aksjen kommer til å falle litt i dag. Likevel - jeg tror den skal videre opp og over 50 ganske så snart.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.01.2021 kl 09:28
3688
Jeg skjønner ikke helt hva de tenker de som selger nå.
Er det siste rest av juleakevitten som går ?
Eller er det Voleon som gjør et siste krampeaktig forsøk på å selge ned kursen for å få dekket shorten under 50.- ?
Mine aksjer er til salgs på langt høyere kurser.
Er det siste rest av juleakevitten som går ?
Eller er det Voleon som gjør et siste krampeaktig forsøk på å selge ned kursen for å få dekket shorten under 50.- ?
Mine aksjer er til salgs på langt høyere kurser.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
06.01.2021 kl 09:39
3635
Det er ingen grunn til at Avance skal gå i minus idag.Jeg tipper vi havner i positivt terreng i løpet av dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Kenevil
06.01.2021 kl 10:31
3495
Rundt 12 vil de som gevinstsikrer i dag ha solgt. Sånn rundt 1400 vil de innse at de må inn igjen og aksjen ender opp 3-4% ved slutt. Min spådom for i dag...
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
06.01.2021 kl 10:38
3494
Blir nok noe sånt👍🏻
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
suspekt
06.01.2021 kl 10:46
3515
Kan vel ikke forvente at vi vokser inn i himmelen nå heller, men gårsdagen var jo knall. Blir gjerne en liten nedgang dagen derpå, mange ønsker å ta litt gevinster. Litt fremover skal vi nok opp!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Muggost
06.01.2021 kl 10:56
3468
Teknisk ligger vi å butter i noen ganske harde motstander også.
Se chart: https://www.tradingview.com/x/kgIiIwJW/
RSI er på grensen til overkjøpt.
Hard motstand ved ca 48, neste motstand ved ca 52.
Med all shortingen som foregår også tenker jeg at vi vil ligger å stange i disse to takene frem til neste kvartalspresentasjon. Da får vi vite hvilke rater de har hatt i Q1 og hva de har booket for Q2.
Se chart: https://www.tradingview.com/x/kgIiIwJW/
RSI er på grensen til overkjøpt.
Hard motstand ved ca 48, neste motstand ved ca 52.
Med all shortingen som foregår også tenker jeg at vi vil ligger å stange i disse to takene frem til neste kvartalspresentasjon. Da får vi vite hvilke rater de har hatt i Q1 og hva de har booket for Q2.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Faller AGAS pga senere tids betydelige $-svekkelse, samt forventning om ytterligere svekkelse av USD mot NOK?
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Muggost
06.01.2021 kl 15:27
3290
Det må være shorting det som foregår nå. Blir spennende i morgen og se om Voleon og GSA har motarbeidet hverandre i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.01.2021 kl 15:37
3340
Voleon reduserte shorten med ytterkigere 100 K i går.
De jobber for å komme ut av shorten nå.
Skulle ikke forundre meg om Voleon presset ned kursen i dag morges.
Men matematikken vinner til slutt.
Og Voleon taper.
De jobber for å komme ut av shorten nå.
Skulle ikke forundre meg om Voleon presset ned kursen i dag morges.
Men matematikken vinner til slutt.
Og Voleon taper.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.01.2021 kl 15:44
3362
Dorian 2,89 % opp nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Drowsy
06.01.2021 kl 15:46
3355
Som sagt. Futures falt fra i går til i dag. Det er ikke så rart ettersom de spratt opp noe helt vanvittig i går. I dag økte de for jan, feb og mars, mens april - desember falt. nå falt de ikke veldig mye, men nok til at kursen ble litt justert. Likevel sikker på at denne drar seg over 50 kr i løpet av en uke eller to.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Muggost
06.01.2021 kl 15:52
3338
Voleon taper ikke, det er sikkert som at sola står opp. At de går på noen smeller her og der er bare naturlig, men med så mye kapital mellom henda er det bare snakk om et tidsspørsmål før de gruser kursen langt ned på 20 tallet igjen. Jeg har opplevd det før for å si det sånn :)
Kl 1530 i morgen får vi fasiten, da tipper jeg Voleon har økt short posisjonen igjen (altså det vi har sett i dag), mens vi i morgen får en ny oppgang opp mot 48.
Det er når Voleon og GSA er helt ute at det er fare på ferde, da kommer jeg til å selge meg ut også, for da står de klar til å shorte hundretusener av aksjer igjen. Men så lenge dette er tillatt så er det bare å ri bølgene som best man kan og håpe man kommer seg ut i tide. En blir aldri fattig av å ta gevinst vettu :)
Kl 1530 i morgen får vi fasiten, da tipper jeg Voleon har økt short posisjonen igjen (altså det vi har sett i dag), mens vi i morgen får en ny oppgang opp mot 48.
Det er når Voleon og GSA er helt ute at det er fare på ferde, da kommer jeg til å selge meg ut også, for da står de klar til å shorte hundretusener av aksjer igjen. Men så lenge dette er tillatt så er det bare å ri bølgene som best man kan og håpe man kommer seg ut i tide. En blir aldri fattig av å ta gevinst vettu :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
06.01.2021 kl 15:54
3380
Ser ut som at Dorian hadde Sell-off i går og Avance har det idag.Får håpe Dorian viser vei slik at vi dundrer forbi 50kr i løpet av kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Drowsy
06.01.2021 kl 16:00
3388
Jeg leser så mye innlegg om markedsmanipulasjon etc og jeg kan ikke nok om short og hvordan det påvirker en aksje, men er det en ting jeg er helt sikker på, så er det ganske enkelt slik at om det fundamentale forteller at det renner penger inn i kassen så vil kursen på et eller annet tidspunkt reflektere dette. I dag renner pengene inn i kassen. Med futures slik de ligger i dag vil Avance tjene et sted mellom 18-24 kr pr.aksje. Da kan enhver shorter tviholde på sin posisjon, men jeg ville aldri latt shortere bestemme om jeg skal være i en aksje eller ikke.
Om ratene faller vil naturligvis aksjekursen også falle. Det interessante med Avance pr i dag er at aksjekursen fortsatt ikke reflekterer hva Avance ser ut til å tjene i 2021 og kursen bør derfor tåle ganske store fall og fortsatt kunne forsvare seg.
Om ratene faller vil naturligvis aksjekursen også falle. Det interessante med Avance pr i dag er at aksjekursen fortsatt ikke reflekterer hva Avance ser ut til å tjene i 2021 og kursen bør derfor tåle ganske store fall og fortsatt kunne forsvare seg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
isolon
06.01.2021 kl 16:05
3386
Fearnley,s weekly: 103,3k$/dag
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
06.01.2021 kl 16:08
3502
Her går OSE så det suser. Ratene opp og Dorian i god pluss. Hva er det som feiler OSE, hvem er det som rir børsen? Hver gang OSE går i pluss, ja så går våre LPG i minus! Spillebule???????
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
theblueone
06.01.2021 kl 16:18
3554
Til Superoptimist: Kan du ikke bare skrive "REPEAT" hver gang du skriver det samme om igjen og om igjen...
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
06.01.2021 kl 16:25
3546
Det er nok litt tilfeldig,pluss flytting av penger til oljeaksjer etc.Blir en fin Avance dag i morgen👍🏻
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
prude
06.01.2021 kl 16:46
3518
Sandum skrevInnlegget er slettet
Position Holder Short Position Short Percent Position Date (dd.mm.yyyy)
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 960 895 1,48% 05.01.2021
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 960 895 1,48% 05.01.2021
Redigert 21.01.2021 kl 08:37
Du må logge inn for å svare