Avance Gas i 2021

Muggost
AGAS 29.12.2020 kl 15:50 107245

Ny tråd med ny ticker! Avance ligger an til å tjene store penger for Q4 2020 og enda bedre i Q1 2021. Voleon Capital Managment prøver nå forsiktig å redusere short posisjonen sin. Fra 22/12 til 28/12 har de kjøpt tilbake drøyt 50.000 aksjer og i morgen får vi se hva de (kanskje) har foretatt seg i dag.

Kursmålene ligger høyt foran oss, det er stort sett bare Hannisdahl som er pessimistisk. Tiden vil vise hvem som har rett. Om kursen stiger til 60 ila 2021 skal vi være bra fornøyd spør du meg, men jeg er på ingen måte noen ekspert.

Så... kjør debatt! :)

Edit: Shortposisjoner i Avance Gas Holding kan man følge her: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032

Edit2: Baltic LPG Futures: https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html

Edit3: Fearnleys weekly report: https://fearnpulse.com/#3
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 11:46 2438

Hvis du ikke skjønner at dette går ut over utbytte kapasiteten ,da er det noe alvorlig galt.
Disse 2 skipene er ikke gratis.

Kanskje de eller ønsker investerer i skip, en å dynge ned store utbytter på konkurenten Bw, bra mot trekk av JF
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
kodenavn
18.01.2021 kl 11:46 2443

Avance kjenner i hvert fall dette markedet bedre enn DNB.
Når Avance bestiller nye skip nå, og skriver at det ikke vil gå utover evnen til å betale utbytte, er det grunn til å tro på det.
Og emisjon er totalt utelukket. Kassa er stinn av cash.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
18.01.2021 kl 11:44 2447

We have secured a contract with a quality shipbuilder and the payment structure and finance available to us allows us to maintain our capacity to pay dividend.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 11:42 2453

Den blir nok billigere fremover, så ingen hast med å kjøpe for Bw.
Spørsmålet blir vel om de dumper aksjen hvis ikke JF er interessert i å sammarbeide, vi husker jo hva de gjorde med Dorian, dumpet i markedet.
Så langt er det nok Nordea som har timet best.

Toppen er over for denne gang, så gjenstår det bare å se hvor langt rate og aksje faller frem mot neste høst.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 11:41 2449

Men... Om nå Arctic skulle ha rett i sine spådommer om noen gode år fremover, så er det kanskje ikke så dumt, iom. at det tar et par år å bygge disse skipene... jaja.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Allegro
18.01.2021 kl 11:41 2437

To nye «grønne» skip og fortsatt utbytteutbetaling er bra!
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 11:39 2442

Det blir i alle fall langt mindre utbytter, det er lite å diskutere.
Aldri bullish med nybygg, det koster.

Og jo mer ratene faller tilbake jo mer vil disse 2 skipene tynge, sånn er det bare.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
99999
18.01.2021 kl 11:37 2429

Håper BW LPG tar et nytt jafs av Avance. Rimelige aksjer nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 11:36 2438

Nei. Nå mangler bare en emisjon, for å gjøre dagen perfekt...
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 11:25 2494

dette var vel ikke det investorene ønsket her nå.

AVANCE GAS ENTER INTO CONTRACTS FOR TWO DUAL FUEL VLGC NEWBUILDINGS WITH DSME

11:05
Avance Gas Holding Ltd (OSE: AGAS, or the Company) today announces that it has entered into shipbuilding contracts for two 91,000 CBM, LPG Dual-Fuel VLGCs with Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) in South Korea, for delivery Q4 2022 and Q1 2023.

The investment enhances the green profile of the Avance Gas fleet, allowing the company to take another important step towards de-carbonisation while contributing to a greener shipping industry and achieving the targeted 40% reduction in emissions by 2030. The new vessels are capable of burning LPG, have larger intake and lower daily consumption. They will also be fitted with shaft generator further enhancing emissions reduction for an even greater greener profile.

The outlook for the freight market remains healthy, supported by continued strong US LPG exports and growing Asian demand. The price and terms are attractive and we expect that the vessels will also secure attractive financing in line with their environmentally friendly profile.

These vessels offer unrivalled performance coupled with market leading emissions reduction and with the installation of shaft generators, we avoid use of any auxiliary engines while sailing, removing the requirement to burn 5-7 metric tons of hydrocarbon fuel per day.

This transaction shows Avance Gas commitment to building a stronger and sustainable future in line with our ESG commitments.

We have secured a contract with a quality shipbuilder and the payment structure and finance available to us allows us to maintain our capacity to pay dividend.

January 18, 2021

The Board of Directors
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
kodenavn
18.01.2021 kl 10:45 2652

"Til tross for motvind fra dagens forhøyede marked, er utsiktene langt fra dystre» skriver meglerhuset."

Det de prøver å si på sitt håpløse språk:

Ratene har vært fantastiske. Ratene har nå falt litt tilbake, men er fremdeles superbra, og utsiktene er lyse.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Drowsy
18.01.2021 kl 10:44 2660

Fra torsdag til fredag falt futures med 4,5 prosent mens aksjen falt vel ca 0,4 prosent.
Fra fredag til før børsstart i dag mandag falt futures ytterligere 3,3 prosent. Med andre ord er det ganske naturlig at den faller litt i dag.

Fortsatt ligger selskapet an til å tjene loads of money - om futures slår til vil selskapet tjene ca 16,5 kr pr aksje i 2021. Om jeg ikke tar feil har Avance en ganske god støtte på 38 kr. Skal ikke se bort ifra at det kan være en ganske god inngang om man vil inn. Syns også Longsitinbulk drar litt på når han snakker om kurs på lavt 30-tall. Det må isåfall være fordi futures fortsetter å falle og falle. Det er fortsatt ingen dramatiske utslag i futures, så greier ikke helt å se for meg en slik kollaps. Men Dnbs nye rapport ga nok litt fyr på bålet med negative futures.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
kodenavn
18.01.2021 kl 10:32 2731

Kjøpsanbefaling med kursmål 27.-
Og nå holdanbefaling med kursmål 44.-
Er det virkelig noen som tar dem seriøst.
Fremtidsutsikter langt fra dystre.
Godt observert.
Jeg kjøper på denne dippen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
18.01.2021 kl 10:29 2756

Du legger vekt på at Dnb nedgraderer, men du legger ikke vekt på kursmålet? Ok, smart..

Slik jeg oppfatter det så oppgraderer Dnb kursmålet fra 27 til 44. Det er i alle fall oppside fra dagens kurs. Men siden det vel er så lenge siden de sist sa noe om Avance så reduserte de til hold siden de samtidig hadde Kjøp på kursmål 27 tidligere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
kodenavn
18.01.2021 kl 10:29 2747

DNB Markets nedgraderer ifølge en analyse Avance Gas AVANCE til hold fra en tidligere kjøpsanbefaling, og oppjusterer kursmålet til 44 fra tidligere 27 kroner pr. aksje, skriver TDN Direkt.

Meglerhuset opprettholder kjøpsanbefalingen på BW LPG og Dorian LPG, men oppjusterer kursmålene til henholdsvis 83 kroner og 16 dollar fra tidligere 43 kroner og 10 dollar pr. aksje, skriver nyhetsbyrået.

«Vi har økt våre VLGC-rate-estimater, men påpeker at vi tror ratene skal ned før heller enn siden. Til tross for motvind fra dagens forhøyede marked, er utsiktene langt fra dystre» skriver meglerhuset.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
aksjerobot
18.01.2021 kl 10:29 2747

DnB oppgraderer avance idag, fra 27kr til 44kr, men nedgraderer til hold
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
kodenavn
18.01.2021 kl 10:28 2748

og DNB øker samtidig kursmålet på Avance fra 27.- til 44.- Velkommen etter.
Dnb er helt på viddene uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
suspekt
18.01.2021 kl 10:25 2766

Ikke stol for mye på dnb, de sier også kr 5 i nel!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 10:22 2790

Dnb nedgraderer Avance i dag.
Jeg tror vi ser lav 30kr i Avance ganske snart.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Habub
18.01.2021 kl 06:27 3073

Ikke helt enig her.

Mange forudser at problemerne ved Panama kanalen kan vare 2 til 4 måneder endnu, det vil uden tvivl ligge pres på kapaciteten i markedet og dermed høje priserne i større grad end længere turer over alternative ruter. Dette er som jeg ser det forskellen fra tidligere år så mon ikke raterne som et minimum holder sig høje de næste mange måneder..:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
JanOrge
18.01.2021 kl 00:16 3270

Faller ratene til 40-50k til sommeren, så klarer selskapet snitt på 50k lett for året. I så fall tjener selskapet rett under kr 20 per aksje. Jeg kan ikke påstå å vite hva ratene blir i sommer. Like lite som noen andre. Men året har startet enormt bra, og et fall til 50k til sommeren er ikke negativt. I bulk får golden-investorer våte drømmer hvis caperatene bikker 2xbreakeven. Lever godt med at Agas snitter på 2xbreakeven for året. Men jeg tror det blir bedre enn det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 23:21 3374

Du er alt for opptimistisk, det kommer aldri til å skje.
Oddene for aksje nedgang er større en oppgang når rater faller som nå.
Vær realist, skulle Avance klare 50k for året er det Mega bra, men da er aksjen langt under dagens og nærmere 30kr når faller til 40-50k i sommer
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
JanOrge
17.01.2021 kl 21:43 3533

Det har ligget synlig for alle at ratene skulle ned mot sommeren. Jeg tror ikke at ratene går ned er årsaken til kursnedgangen alene. I 2021 kommer selskapet til å tjene minimum 15 kr per aksje. Best case scenario et sted mellom 25-30 kr per aksje. Jeg tror at kursen derfor kryper opp til intervallet 60-90 i løpet av våren.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
isolon
17.01.2021 kl 20:30 3668


Enig med longsit,her vil neste uke avgjøre hvilken vei aksjen går.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 18:42 3850

Men aksjen reagerer ned hver gang raten viser svakhetstegn, faller videre fredag.
Jeg blir litt skremt når små spekulanter nå forventer at raten skal sprette opp igjen, det vil ikke skje, det vil sige ned nå fremover mot våren.
Hvor høyt aksjen kan gå på fallende rater kombinert med svikere børser er jeg usikker på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
StoreTor
17.01.2021 kl 16:45 4014

Med så lange ventetider som de opplever gjennom Panama nå, så gir det i det minste større forutsigbarhet i markedet. Og flaskehalsen bør vel gi høyere rater, da kapasiteten i fraktmarkedet spises opp i lengre seilingsdistanser.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
17.01.2021 kl 14:29 2840

Ventetiden i Panama er nå så lang at det er ingen vits i å spekulerer på å gå i gjennom Panama lengre. Ventetiden spiser opp fordelen med å gå gjennom, og man kan derfor like gjerne gå rundt Cape.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Just me
15.01.2021 kl 16:55 3539

uldiuldi skrev Nej over 4 %
Ja, nå har jo ava og bwlpg falt 15%, så det skulle vel bare mangle at de falt også litt, men det er fortsatt langt unna fallet for ava og bwlpg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
15.01.2021 kl 16:39 3586

Nej over 4 %
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2021 kl 15:52 3692

uldiuldi skrev Jeg sitter.
Dorian faller 3%
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2021 kl 11:04 3975

Solgte ut mine aksjer på 43, med stusslige 80 øre aksjen i gevinst.
Avventer litt, liker dårlig hvis Bwlpg skal drive å selge Ava aksjer i markedet?
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
kodenavn
15.01.2021 kl 09:35 4140

It is also difficult to get around the shipping situation which remains tight and could tighten even further should we see the full impact of the Panama Canal (new booking system) come into effect, forcing VLGCs to sail via Cape and stretching the fleet substantially.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
15.01.2021 kl 08:23 4332

BWLPG har redusert beholdningen med 100,000
Avanza Bank er ute av dansen med en reduksjon på 474,496

Ellers er det ikke store forandringene. Enkelte av hovedaksjonærene har faktisk økt litt,men ikke mye. Ser ut som at det er småaksjonærene og Avanza som har kjørt kursen ned de siste dagene.Får vi en rekyl nordover?
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
15.01.2021 kl 08:18 4298

Slik futurene var for noen dager siden så burde aksjekursen vært det dobbelte og det var det nok svært få som forventet. Men kursen burde definitivt vært høyere enn det den var og derfor er den store nedgangen, fra en kustig lav kurs gitt forutsetningene, klart overkill og også mye større i Avance og både BWLPG og spesielt Dorian. Avance er vel den aksjen som er mest yndet å shorte og blir nok enda mer påvirket enn de andre når markedet svinger slik som nå.

Jeg tror det er gode muligheter for at ratene snart snur opp igjen og at arbitrasjen blir større. Det var vel bla annet snakk og at været i USA var kaldt og at den innenlandske etterspørselen var større enn normalt og dette varer neppe evig..
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
15.01.2021 kl 08:15 4306

Det er forandringer i aksjonærlisten til Avance..
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2021 kl 07:45 4384

Pareto har kursmål 50 med en snittrate på 40k for 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Drowsy
15.01.2021 kl 01:55 4560

Jeg tåler både fall og jeg regner med de aller fleste har forstått at slike rater ikke vil vare evig.

Det som jeg syns er interessant er å prøve å forstå hva markedet syns er fair prising. Om 48 kr var fair når selskapet hadde et estimert resultat på ca 24 kr aksjen - hva er da en fair prising når selskapet har et estimert resultat på 17 kr aksjen? Skal aksjen da ned på 34 kr f.eks

Fornuften tilsier at aksjen var ekstremt billig for fire dager siden og at den fortsatt er det i dag, men nedgang i kurs som samsvarer med nedgang i futures tilsier noe annet. Men på et eller annet tidspunkt kan ikke disse tingene følge hverandre. For tross nedgang er det som du sier ekstremt høye rater hvor selskapet håver inn penger.

Jeg regner med du mener det tidspunktet er nå ettersom du gikk inn igjen på 42 kr. Blir spennende å se i morgen. Om den går nordover eller vender nesa mot 40 kr blank. Er ikke så opptatt av egen posisjon, jeg prøver å forstå aksjen og vet at du har mye å fare med, selv om du ofte maskerer kunnskapen din med overdrevne argument i den ene eller andre retningen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare