Avance Gas i 2021
Ny tråd med ny ticker! Avance ligger an til å tjene store penger for Q4 2020 og enda bedre i Q1 2021. Voleon Capital Managment prøver nå forsiktig å redusere short posisjonen sin. Fra 22/12 til 28/12 har de kjøpt tilbake drøyt 50.000 aksjer og i morgen får vi se hva de (kanskje) har foretatt seg i dag.
Kursmålene ligger høyt foran oss, det er stort sett bare Hannisdahl som er pessimistisk. Tiden vil vise hvem som har rett. Om kursen stiger til 60 ila 2021 skal vi være bra fornøyd spør du meg, men jeg er på ingen måte noen ekspert.
Så... kjør debatt! :)
Edit: Shortposisjoner i Avance Gas Holding kan man følge her: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
Edit2: Baltic LPG Futures: https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Edit3: Fearnleys weekly report: https://fearnpulse.com/#3
Kursmålene ligger høyt foran oss, det er stort sett bare Hannisdahl som er pessimistisk. Tiden vil vise hvem som har rett. Om kursen stiger til 60 ila 2021 skal vi være bra fornøyd spør du meg, men jeg er på ingen måte noen ekspert.
Så... kjør debatt! :)
Edit: Shortposisjoner i Avance Gas Holding kan man følge her: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
Edit2: Baltic LPG Futures: https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Edit3: Fearnleys weekly report: https://fearnpulse.com/#3
Redigert 21.01.2021 kl 09:41
Du må logge inn for å svare
Herre gu, hva som skjer?
ratene er ned 67 000 dollar på 3 uker, altså 570 000kr dagen pr skip
har du ligget i hi i vinter?
denne har selvfølgelig ingenting over 22 kr å gjøre , de store selger seg ut bare amatører tar imot kniven.
ratene er ned 67 000 dollar på 3 uker, altså 570 000kr dagen pr skip
har du ligget i hi i vinter?
denne har selvfølgelig ingenting over 22 kr å gjøre , de store selger seg ut bare amatører tar imot kniven.
Redigert 27.01.2021 kl 10:17
Du må logge inn for å svare
kodenavn
27.01.2021 kl 10:20
3653
Fearnley USD/day 48,049
CBE 22.000 USD/day
Så selv nå tjenes det godt med penger. Og mye av Q1 er sluttet på MYE høyere rater.
CBE 22.000 USD/day
Så selv nå tjenes det godt med penger. Og mye av Q1 er sluttet på MYE høyere rater.
Redigert 27.01.2021 kl 10:23
Du må logge inn for å svare
futurene indikerer 45k/tonnet hele sommeren det tilsvarer en rate under 40k- kanskje 35k
trekk fra 22k break og de tjener 12-13k pr skip, selvfølgelig skal ikke aksjen ligge over 30, knapt over 20
trekk fra 22k break og de tjener 12-13k pr skip, selvfølgelig skal ikke aksjen ligge over 30, knapt over 20
kodenavn
27.01.2021 kl 10:29
3660
Ratene på hjemmesiden oppdateres ukentlig, så det blir gammelt for mange av oss.
Det ligger mye til salgs i ordreboken fra 50.- og oppover. Høyeste salgsordre kr. 99.- Det er nok litt optimistisk.
Det ligger mye til salgs i ordreboken fra 50.- og oppover. Høyeste salgsordre kr. 99.- Det er nok litt optimistisk.
kodenavn
27.01.2021 kl 10:34
3637
Futures er aldri fasit
De sa vel heller ikke i oktober at ratene skulle være 110.000 i januar.
Kurs ? Tenk på et tall. Longst kan tenke på 30 eller 22, så kan andre av oss tenke på 55.
De sa vel heller ikke i oktober at ratene skulle være 110.000 i januar.
Kurs ? Tenk på et tall. Longst kan tenke på 30 eller 22, så kan andre av oss tenke på 55.
Rumleskaft
27.01.2021 kl 10:56
3562
Hmm.. Lurer på hvordan du regner. Men la oss si at raten for hele året er 35-40k (ganske pessimistisk), som blir ca 12-13k per skip. Da vil EPS ligge rundt 1 dollar for året, eller like i underkant. Og at selskapet er forsiktige og betaler ut halvparten, som blir ca 4kr. Det vil gi en yield på 20% om kursen er kr 20. Det takker jeg ja til.
Og du Longsit virker forøvrig veldig useriøs - nærmest manisk. Stort behov for å skryte av investeringene dine, og hvor flink du er. Fikk du for lite skryt og anerkjennelse av far din da du var liten?
Og du Longsit virker forøvrig veldig useriøs - nærmest manisk. Stort behov for å skryte av investeringene dine, og hvor flink du er. Fikk du for lite skryt og anerkjennelse av far din da du var liten?
Redigert 27.01.2021 kl 11:04
Du må logge inn for å svare
Trenger ikke skryt, bare jeg tjener penger i markedet er jeg fornøyd og blåser i resten.
shipping prises på eps 2-3 du ser det overalt.
strong sell
kursmpl 22
shipping prises på eps 2-3 du ser det overalt.
strong sell
kursmpl 22
Redigert 27.01.2021 kl 11:32
Du må logge inn for å svare
kodenavn
27.01.2021 kl 11:56
3442
Kursmål 22 ja. Gøyal du. Om en halvtime har du kjøpt deg inn og lovpriser aksjen. Skrem gjerne noen til å selge på lave kurser, bare det gavner din lommebok.
Hadde du hørt på det jeg sa hadde du solgt på 48kr, men så klok var du ikke.
Du bare fortsatte å skrike, denne aksjen skal opp opp opp, mens alle de andre solgte og ratene krakket.
Du bare fortsatte å skrike, denne aksjen skal opp opp opp, mens alle de andre solgte og ratene krakket.
Redigert 27.01.2021 kl 12:25
Du må logge inn for å svare
Dashboard
27.01.2021 kl 12:33
3348
LordBendtner skrev Hvor ofte blir aksjonærlisten på hjemmesiden oppdatert?
Tilsynelatende hver morgen, før børsåpning.
Tvangssalg is coming, børsene har enda ikke startet å falle.
Sonatrach
27.01.2021 kl 13:31
3208
Toppet opp med aksjer til 32.96 i lunchen. Det skal jeg fortsette med om den synker videre. Her skal det kun bygges.
kodenavn
27.01.2021 kl 13:44
3172
Hvis du kjøper noe billig på 38.-, og har god likviditet, selger du det på 33.- ? Neppe.
Hvor lenge plukker du Sona? helt ned til 22?
Redigert 27.01.2021 kl 15:53
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
27.01.2021 kl 15:35
2990
Gas
Chartering
EAST
The Baltic has continued its decline this week despite not seeing any real activity on shipping in the East. One cargo from an Indian major is currently being worked for mid-Feb load in AG, but otherwise, there is not much else to write home about. The general sentiment on freight remains bearish, however, tonnage availability for the second half of Feb is not looking as long as it was for the first half of the month.
WEST
The West VLGC market is seeing some signs of increased activity. Fixed freight rates have proved difficult to close and appetite for Baltic average rates are sought for. Focus is shifting to that of early March dates but with a number of cancellations and FOB resale candidates during last decade February, we may see some fixtures done once freight and FOB prices match again.
1.500.000$/måned
Chartering
EAST
The Baltic has continued its decline this week despite not seeing any real activity on shipping in the East. One cargo from an Indian major is currently being worked for mid-Feb load in AG, but otherwise, there is not much else to write home about. The general sentiment on freight remains bearish, however, tonnage availability for the second half of Feb is not looking as long as it was for the first half of the month.
WEST
The West VLGC market is seeing some signs of increased activity. Fixed freight rates have proved difficult to close and appetite for Baltic average rates are sought for. Focus is shifting to that of early March dates but with a number of cancellations and FOB resale candidates during last decade February, we may see some fixtures done once freight and FOB prices match again.
1.500.000$/måned
Har alle snart solgt seg ut? bw ned 2% Agas ned 8%
Litt av en gjeng, denne skal til 60kr sier de, Bw faller knappe2% men Agasrass sender de ned 7%
Rister litt i eple treet så faller det bøttevis med løk ned.
Rister litt i eple treet så faller det bøttevis med løk ned.
Kjøttmopeden
27.01.2021 kl 16:31
5001
Det er ikke akkurat store volumet idag( 1.2mill aksjer.Da mener jeg i forhold til tidligere dager med nedgang) den faller 7,26%,den mer edruelige BWLPG faller 1,8%,men med en sterk avslutning.Mitt håp og forventning er at ratene stabiliserer seg rundt 40-50k,for det er ingen grunn til at de skal ramle ned mot 10k, som under krakket i vår.Jeg er uansett «Ice Cold»,selger ikke i år.
rater blir nok rundt 40-50k for året.
Ingen som har snakket om 10k.
Rsi er 28 i Agas nå, og aksje ned 35% på 3 uker, ikke siden mars har rsi vært lavere, kommer nok en mot rekyl snart når al løken er ute.
Ingen som har snakket om 10k.
Rsi er 28 i Agas nå, og aksje ned 35% på 3 uker, ikke siden mars har rsi vært lavere, kommer nok en mot rekyl snart når al løken er ute.
Redigert 27.01.2021 kl 16:42
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
27.01.2021 kl 16:45
5024
Til så langt ned den går. Jeg gjør fortsatt 100% neste gang vi passerer 46 kroner på vei opp. Skulle i etterpåklokskapens lys selvsagt ha solgt på 50, men da jeg ikke gjorde det sitter jeg like komfortabelt enda. Vi skal snart opp igjen. Nesten like kjapt som vi trynet.
Joda etterpåkloke er vi alle.
32-5kr q4+q1 dividende blir uansett 27 kr inngang på sommeren og da er høysesongen i full gang.
Kjøpte selv litt i sluttauksjonen,så får en se hvor gammel den posten blir.
Er alltid vanskelig å time inngang i en fallende trend, er rett over kursmålet til Jokke nå, den mest negative analytikeren hvis en tror på de folka der.
Må vel nesten tro det roer seg litt nå etter dette aksje krakket, bør være rom for et oppsving så lenge rater ikke faller under 30k
Det virker som flere tror på full lockdown, jeg tror ikke det, tror event markedene faller for å teste 50 dagers glidende.
Oljeprisen krakker ikke men holder seg, det er bra for Lpg og en stor differanse fra i våres da oljen var pill rotten og landbasert rigg stoppet helt opp.
32-5kr q4+q1 dividende blir uansett 27 kr inngang på sommeren og da er høysesongen i full gang.
Kjøpte selv litt i sluttauksjonen,så får en se hvor gammel den posten blir.
Er alltid vanskelig å time inngang i en fallende trend, er rett over kursmålet til Jokke nå, den mest negative analytikeren hvis en tror på de folka der.
Må vel nesten tro det roer seg litt nå etter dette aksje krakket, bør være rom for et oppsving så lenge rater ikke faller under 30k
Det virker som flere tror på full lockdown, jeg tror ikke det, tror event markedene faller for å teste 50 dagers glidende.
Oljeprisen krakker ikke men holder seg, det er bra for Lpg og en stor differanse fra i våres da oljen var pill rotten og landbasert rigg stoppet helt opp.
Redigert 27.01.2021 kl 17:29
Du må logge inn for å svare
Bertelli
27.01.2021 kl 17:10
4959
Dere må snart skjønne at Long er en trader, og det virker som han ofte har rett. Jeg følger i grunnen samme prinsipper som han. Sitte long i shipping pleier ikke være særlig lønnsomt.
Springer
27.01.2021 kl 19:05
4712
Dra meg!!! Dorian i pluss.
Liker det ikke. Får ikke penger på konto før om et par dager.
Hadde sett for meg AGAS i 29 da, godt hjulpet av Longsit.
Men han har vel snudd kappa igjen.
Liker det ikke. Får ikke penger på konto før om et par dager.
Hadde sett for meg AGAS i 29 da, godt hjulpet av Longsit.
Men han har vel snudd kappa igjen.
Kjøttmopeden
27.01.2021 kl 19:54
4613
Ryktene sier at kulden i Japan har ført til at de må øke importen av LPG betraktelig...!
På lørdag er temperaturen nede i minus 4 i Tokyo..Millionbyen trenger LPG til heating👍🏻
Poten says: 46,906$/dag
På lørdag er temperaturen nede i minus 4 i Tokyo..Millionbyen trenger LPG til heating👍🏻
Poten says: 46,906$/dag
Redigert 27.01.2021 kl 20:02
Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
27.01.2021 kl 22:40
4496
Du kjøper i dag med med blodrøde indekser i USA og rater i fritt fall mens kursen i Avance er på vei til 22? Dorian raser videre nedover.
Eller som en som vi kjenner godt sa det senest i går kveld:
"så lenge markedet stuper vil aksjen falle.
Om du kjøper aksjen på 35 når raten har falt 68k på 3 uker får stå for din regning.
Denne har ingen verdi over 30 slik ratene er nå, bare de som har lar seg lure av udugelige analytikere med skyhøye kursmål som selv selger med begge hendene og folk som ikke klarer tenke selv kjøper på disse nivåene..
Selv en klovn skjønner det."
Har du fullstendig mista grepet?
Eller som en som vi kjenner godt sa det senest i går kveld:
"så lenge markedet stuper vil aksjen falle.
Om du kjøper aksjen på 35 når raten har falt 68k på 3 uker får stå for din regning.
Denne har ingen verdi over 30 slik ratene er nå, bare de som har lar seg lure av udugelige analytikere med skyhøye kursmål som selv selger med begge hendene og folk som ikke klarer tenke selv kjøper på disse nivåene..
Selv en klovn skjønner det."
Har du fullstendig mista grepet?
Fallet i Lpg er tatt ut i denne omgang, du ser det på utflating i futurene, i morgen vrenger nok ags opp til manges forskrekkelse, de starter å dekke fra start etter et fall på 20kr topp inndrag.
En aksje faller ikke fra 51 til 22 i et drag på 3uker når selskapet på 2 kvartaler (q4+q1)tjener 6-6,5 kr det må selv du forstå
Men selg gjerne i morgen tidlig, nå har du jo hausset helt siden 50, en sånn som sitter med ned 35% på 14 dager og kaster ut i panikk på bunn.
Dette er ikke Plcs, selv om det på papiret ser sånn ut:-))
Uansett lykke til
En aksje faller ikke fra 51 til 22 i et drag på 3uker når selskapet på 2 kvartaler (q4+q1)tjener 6-6,5 kr det må selv du forstå
Men selg gjerne i morgen tidlig, nå har du jo hausset helt siden 50, en sånn som sitter med ned 35% på 14 dager og kaster ut i panikk på bunn.
Dette er ikke Plcs, selv om det på papiret ser sånn ut:-))
Uansett lykke til
Redigert 28.01.2021 kl 00:07
Du må logge inn for å svare
JanOrge
28.01.2021 kl 09:52
4091
Jeg må si at du er en berikelse på forumet, Longsit. Skulle gjerne sett deg på en youtube-kanal, eller noe. Noe å tenke på?
Når det er sagt, så er Longs inne på noe vesentlig her. Dette er ikke Polarcus. Og siste ukers fall har ført kursen ned til en antatt bunn. Fundamentalt har vi følgende forventning til tallene i Q42020:
Fra Q3 ser vi at netto gjeld, dvs. lang og kort gjeld minus cash er 340 MUSD. Det er innbetalt 15 MUSD vedr. nybygg.
I løpet av Q4 er sale-lease-back gjennomført med effekt på reduksjon gjeld/økning av cash med 45 MUSD. Vi er dermed nede i netto gjeld 295 MUSD. I tillegg tipper jeg cashbeholdning er økt med 10 MUSD og ordinær nedbetaling av gjeld på 11 MUSD, hvilket gir netto gjeld på 274 MUSD.... For to år siden var samme tall 446 MUSD.. Reduksjon av netto gjeld på to år har dermed vært 172 MUSD, tilsvarende 24 kr per aksje.... At kursen nå ligger på 32 kr er sånn jeg ser det, om ikke et mysterium, så hvertfall litt rart. Kursen for et og et halvt år siden var drøyt 20, med tilsvarende mer tyngende gjeldsforpliktelser. Jeg skjønner godt at BWlpg kan uttale at de mener de kjøpte 5,9 millioner aksjer for 38 kr til en god pris.
For å bryte det ned til pris per båt ved en overtakelse: Netto gjeld per båt er 274/13 = 21 MUSD. Dersom vi tar utgangspunkt i en aksjekurs på selskapet på 45 kr tilvarer det omtrent 320 MUSD, hvilket flatt utgjør 24 per båt. Dette gir stkpris per båt på 45 MUSD, hvilket etter de fleste parametere er en svært god deal. Med utgangspunkt i kursen slik den står nå så verdsettes hver båt til 38 MUSD. Det var omtrent det AGAS solgte 2003-båten for i fjor høst...
Til sammenligning har dorian følgende tall: Netto gjeld per båt er 635/22 = 22 MUSD. Dagens aksjekurs er 11 USD hvilket tilsvarer MCAP på 550 MUSD, hvilket igjen utgjør 25 MUSD per båt, som igjen i sum blir en kostnad på 47 MUSD per båt på DAGENS kurs for Dorian.
Når det er sagt, så er Longs inne på noe vesentlig her. Dette er ikke Polarcus. Og siste ukers fall har ført kursen ned til en antatt bunn. Fundamentalt har vi følgende forventning til tallene i Q42020:
Fra Q3 ser vi at netto gjeld, dvs. lang og kort gjeld minus cash er 340 MUSD. Det er innbetalt 15 MUSD vedr. nybygg.
I løpet av Q4 er sale-lease-back gjennomført med effekt på reduksjon gjeld/økning av cash med 45 MUSD. Vi er dermed nede i netto gjeld 295 MUSD. I tillegg tipper jeg cashbeholdning er økt med 10 MUSD og ordinær nedbetaling av gjeld på 11 MUSD, hvilket gir netto gjeld på 274 MUSD.... For to år siden var samme tall 446 MUSD.. Reduksjon av netto gjeld på to år har dermed vært 172 MUSD, tilsvarende 24 kr per aksje.... At kursen nå ligger på 32 kr er sånn jeg ser det, om ikke et mysterium, så hvertfall litt rart. Kursen for et og et halvt år siden var drøyt 20, med tilsvarende mer tyngende gjeldsforpliktelser. Jeg skjønner godt at BWlpg kan uttale at de mener de kjøpte 5,9 millioner aksjer for 38 kr til en god pris.
For å bryte det ned til pris per båt ved en overtakelse: Netto gjeld per båt er 274/13 = 21 MUSD. Dersom vi tar utgangspunkt i en aksjekurs på selskapet på 45 kr tilvarer det omtrent 320 MUSD, hvilket flatt utgjør 24 per båt. Dette gir stkpris per båt på 45 MUSD, hvilket etter de fleste parametere er en svært god deal. Med utgangspunkt i kursen slik den står nå så verdsettes hver båt til 38 MUSD. Det var omtrent det AGAS solgte 2003-båten for i fjor høst...
Til sammenligning har dorian følgende tall: Netto gjeld per båt er 635/22 = 22 MUSD. Dagens aksjekurs er 11 USD hvilket tilsvarer MCAP på 550 MUSD, hvilket igjen utgjør 25 MUSD per båt, som igjen i sum blir en kostnad på 47 MUSD per båt på DAGENS kurs for Dorian.
kodenavn
28.01.2021 kl 09:55
4107
Nei, nå er vi lei.
Vi får kjøre en Gamestop og skvise ut shortere en gang for alle ! :)
Herlig historie. Wall street-gutta skriker og bærer seg og mener smågutta lager kasino av børsen. Det samme som de har gjort i alle år..
Gamestop-aksjen endte 134 prosent høyere ved New York-børsen på onsdag etter at hobby-tradere fortsatte å skvise hedgefond som har spekulert i at aksjekursen skulle falle – såkalt shorting. Disse låner aksjer i håpet om at de kan kjøpes tilbake til en lavere aksjekurs.
Hedgefondet Melvin Capital, som startet året med å shorte Gamestop, ble tvunget til å kvitte seg med veddemålsposisjonen tirsdag kveld. Ifølge Financial Times har fondet tapt 3,75 milliarder dollar og er blitt tvunget til å be om frisk kapital fra eierne.
Vi får kjøre en Gamestop og skvise ut shortere en gang for alle ! :)
Herlig historie. Wall street-gutta skriker og bærer seg og mener smågutta lager kasino av børsen. Det samme som de har gjort i alle år..
Gamestop-aksjen endte 134 prosent høyere ved New York-børsen på onsdag etter at hobby-tradere fortsatte å skvise hedgefond som har spekulert i at aksjekursen skulle falle – såkalt shorting. Disse låner aksjer i håpet om at de kan kjøpes tilbake til en lavere aksjekurs.
Hedgefondet Melvin Capital, som startet året med å shorte Gamestop, ble tvunget til å kvitte seg med veddemålsposisjonen tirsdag kveld. Ifølge Financial Times har fondet tapt 3,75 milliarder dollar og er blitt tvunget til å be om frisk kapital fra eierne.
Drowsy
28.01.2021 kl 10:11
4041
Vil ikke hjelpe. Avance er ikke shortet i hjel og Voleon (som har all shorten som er i selskapet) dekket inn litt av shorten i går eller i forgårs.
Det handler heller ikke om det fundamentale. Pr i dag er det ikke mange steder du kan ha pengene trygt i aksjemarkdet. Oslo Børs faller tungt i morgentimene og da er det naturlig at nedadgående lokomotiver som Avance også faller videre.
Selskapet er naturligvis billig sett i lys av verdiene på skip og ratene pr i dag - men det har ingenting å si når selskapet er i en så volatil bransje at man står i fare for at det fundamentale endrer seg betraktelig på kort tid og at det man for en uke siden tenkte var billig plutselig ikke ser billig ut lenger.
Det handler heller ikke om det fundamentale. Pr i dag er det ikke mange steder du kan ha pengene trygt i aksjemarkdet. Oslo Børs faller tungt i morgentimene og da er det naturlig at nedadgående lokomotiver som Avance også faller videre.
Selskapet er naturligvis billig sett i lys av verdiene på skip og ratene pr i dag - men det har ingenting å si når selskapet er i en så volatil bransje at man står i fare for at det fundamentale endrer seg betraktelig på kort tid og at det man for en uke siden tenkte var billig plutselig ikke ser billig ut lenger.
Muggost
28.01.2021 kl 10:59
3987
Litt offtopic her, men det er jo ganske kult at verdier kan overføres fra store kapitalfond til småsparere på denne måten. Det er noe Robin Hood aktig over det som er skjedd i gamestop :)
kodenavn
28.01.2021 kl 11:20
3942
Det morsomme er at vi ikke vet hvor store eller mange shortene er. De må være minst 335.000 aksjer for å synes på Finanstilsynets liste, men det kan være mange shorter under denne størrelsen. Og de er vel uansett ikke veldig komfortable på en så lav kurs etter et så stort og meningsløst kursfall.
Springer
28.01.2021 kl 12:22
3772
Du prater om shortere her Kodenavn. Og så kommer du med denne:
"Og de er vel uansett ikke veldig komfortable på en så lav kurs etter et så stort og meningsløst kursfall. "
Uforståelig.
"Og de er vel uansett ikke veldig komfortable på en så lav kurs etter et så stort og meningsløst kursfall. "
Uforståelig.
kodenavn
28.01.2021 kl 12:26
3775
Uforståelig ?
Hvis du sitter på en short, og kursen har falt mye og fort, og aksjen er billig, da er sannsynligheten stor for at kursen skal opp. Og da er det ukomfortabelt å bli sittende hvis kursen begynner å stige.
At shorterne har tjent mens kursene falt, er en selvfølge.
Hvis du sitter på en short, og kursen har falt mye og fort, og aksjen er billig, da er sannsynligheten stor for at kursen skal opp. Og da er det ukomfortabelt å bli sittende hvis kursen begynner å stige.
At shorterne har tjent mens kursene falt, er en selvfølge.
Springer
28.01.2021 kl 12:30
3778
Som shorter ville jeg vært mer komfortabel hvis kursen hadde falt mye enn om den hadde steget mye.
Tror vel egentlig vi er enige. Kun semantics.
Tror vel egentlig vi er enige. Kun semantics.
Sonatrach
28.01.2021 kl 14:37
3559
Nydelig innhenting så langt i ettermiddag. Så lenge ikke Kina, India, Korea og Japan går i fullstendig lock-down vil LPG demand opprettholdes. Stigende oljepriser vil også bidra til at "konkurrenten" Naphta blir midre konkurransedyktig. Hold ut folkens. Etter Kinesisk nyttår vil vi se tidenes rekyl.
Redigert 28.01.2021 kl 14:59
Du må logge inn for å svare
Maritim_PhDc
28.01.2021 kl 14:39
3557
Dorian opp 9.18% pre-market, får håpe bunnen ble nådd tidligere i dag, for denne gang..!
I tillegg er det meldt mildere vær i USA neste uke.
JanOrge
28.01.2021 kl 14:43
3557
Ja, det stemmer jammen meg!!!! Vilt. Her kommer det snart news. For å underdrive.
JanOrge
28.01.2021 kl 14:47
3539
Asymmetrisk info i markedet. Aldri i livet om Dorian går 9 % over gårsdagens kurs pretrade, pluss god innhenting her, uten at noen vet noe vi ikke "vet". Ser ut til at det løsner her på berget og nå........ Tipper det kommer melding snart.
Redigert 28.01.2021 kl 14:48
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.01.2021 kl 15:07
3377
Evercore predicts weakening for LNG rates, but strength for LPG:
Investment bank downgrades Navigator Holdings and GasLog after share prices rise following rate jumps
The recent rally in LNG and LPG carrier rates has boosted Navigator Holdings and GasLog shares to near fair value, Evercore said in a note arguing the sectors will go in opposite directions in 2021.
Arbitrage spread for the cargoes, coupled with Panama Canal congestion and a chilly winter sent rates skyward at the start of the winter, boosting equity values with both New York-traded companies nearing price targets, the investment bank said on Wednesday.
The jump — Navigator to $9.73 on Wednesday and GasLog to $3.98 — prompted Evercore to downgrade both companies to "in line" from "outperform" with price targets of $5 and $12 respectively.
"A recent spike in both LNG and LPG vessel spot rates that began in the early winter has spurred on equity values for much of our LNG and LPG shipping coverage," analyst Sean Morgan wrote.
"However, while the strong start to January 2021 has been a boon for EPS in the first quarter, we expect mean reversion will continue to ease spot rates back to more sustainable levels."
Morgan wrote that both LNG and LPG carrier rates spiked in early January before cooling off in recent weeks as arbitrage between US prices and those in Asia and Europe tightens.
Slow supply growth:
As the year wears on, he said, LNG rates are expected to moderate. LNG carriers will likely be hit by slow supply growth and a large orderbook, pushing down levels across the board with 145,000-cbm ships falling an estimated 19% to $33,000 per day for the year.
For LPG carriers, the orderbook is not expected outpace demand growth despite the blockbuster rates, which typically send owners scrambling to shipyards. Evercore forecasts a 13% growth in VLGC rates for 2021, revising its past estimate upward $5,600, to $48,800 per day.
In addition to the downgrades for Navigator and GasLog, Evercore raised the price target for Dorian LPG to $16 from $12 and GasLog Partners' to $4 from $2.
Dorian LPG shares were down $0.35 to $11.10 at lunchtime on Wednesday while GasLog Partners shares were up $0.07 to $3.38
Investment bank downgrades Navigator Holdings and GasLog after share prices rise following rate jumps
The recent rally in LNG and LPG carrier rates has boosted Navigator Holdings and GasLog shares to near fair value, Evercore said in a note arguing the sectors will go in opposite directions in 2021.
Arbitrage spread for the cargoes, coupled with Panama Canal congestion and a chilly winter sent rates skyward at the start of the winter, boosting equity values with both New York-traded companies nearing price targets, the investment bank said on Wednesday.
The jump — Navigator to $9.73 on Wednesday and GasLog to $3.98 — prompted Evercore to downgrade both companies to "in line" from "outperform" with price targets of $5 and $12 respectively.
"A recent spike in both LNG and LPG vessel spot rates that began in the early winter has spurred on equity values for much of our LNG and LPG shipping coverage," analyst Sean Morgan wrote.
"However, while the strong start to January 2021 has been a boon for EPS in the first quarter, we expect mean reversion will continue to ease spot rates back to more sustainable levels."
Morgan wrote that both LNG and LPG carrier rates spiked in early January before cooling off in recent weeks as arbitrage between US prices and those in Asia and Europe tightens.
Slow supply growth:
As the year wears on, he said, LNG rates are expected to moderate. LNG carriers will likely be hit by slow supply growth and a large orderbook, pushing down levels across the board with 145,000-cbm ships falling an estimated 19% to $33,000 per day for the year.
For LPG carriers, the orderbook is not expected outpace demand growth despite the blockbuster rates, which typically send owners scrambling to shipyards. Evercore forecasts a 13% growth in VLGC rates for 2021, revising its past estimate upward $5,600, to $48,800 per day.
In addition to the downgrades for Navigator and GasLog, Evercore raised the price target for Dorian LPG to $16 from $12 and GasLog Partners' to $4 from $2.
Dorian LPG shares were down $0.35 to $11.10 at lunchtime on Wednesday while GasLog Partners shares were up $0.07 to $3.38
Redigert 28.01.2021 kl 15:07
Du må logge inn for å svare