Avance Gas i 2021
Ny tråd med ny ticker! Avance ligger an til å tjene store penger for Q4 2020 og enda bedre i Q1 2021. Voleon Capital Managment prøver nå forsiktig å redusere short posisjonen sin. Fra 22/12 til 28/12 har de kjøpt tilbake drøyt 50.000 aksjer og i morgen får vi se hva de (kanskje) har foretatt seg i dag.
Kursmålene ligger høyt foran oss, det er stort sett bare Hannisdahl som er pessimistisk. Tiden vil vise hvem som har rett. Om kursen stiger til 60 ila 2021 skal vi være bra fornøyd spør du meg, men jeg er på ingen måte noen ekspert.
Så... kjør debatt! :)
Edit: Shortposisjoner i Avance Gas Holding kan man følge her: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
Edit2: Baltic LPG Futures: https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Edit3: Fearnleys weekly report: https://fearnpulse.com/#3
Kursmålene ligger høyt foran oss, det er stort sett bare Hannisdahl som er pessimistisk. Tiden vil vise hvem som har rett. Om kursen stiger til 60 ila 2021 skal vi være bra fornøyd spør du meg, men jeg er på ingen måte noen ekspert.
Så... kjør debatt! :)
Edit: Shortposisjoner i Avance Gas Holding kan man følge her: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
Edit2: Baltic LPG Futures: https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Edit3: Fearnleys weekly report: https://fearnpulse.com/#3
Redigert 21.01.2021 kl 09:41
Du må logge inn for å svare
Just me
01.02.2021 kl 19:03
4289
Ser klar oppside i tørrlast og gass
Arctic Securities tror aksjefallet de siste ukene gir investorer en ny sjanse til å komme inn i endel shippingaksjer på attraktive nivåer.
Det betyr kjøpsanbefalinger både på BW LPG og på Avance Gas. Kursmålene her er 85 og 64 kroner, en oppside på henholdsvis 46,6 og 70,5 prosent.
SKAL STIGE: Meglerhuset Arctic Securities' shippingteam mener gode rater for capesize-carrieren «Golden Kathrine» og de andre tørrlastskipene i Golden Ocean Groups flåte av store malmskip vil gi aksjen et kursløft i år. Det samme gjelder aksjene i 2020 Bulkers og Star Bulk Carriers.
Shipping
Bjørn Segrov
17:11 - 1. feb. | Oppdatert 17:15
Blant kjøpsanbefalingene er tørrlastaksjene Golden Ocean Group, 2020 Bulkers, Star Bulk og Belships, LPG-gassrederiene Avance og BW LPG, LNG-rederiene Flex og Golar samt Ocean Yield og American Shipping Company.
I tanksektoren er det bare Odfjell SE som får en klar kjøpsanbefaling nå, mens Arctic foreløpig opererer med «hold»-anbefalinger på Frontline, Hunter Group, Nordic American Tankers, Stolt-Nielsen og Hafnia Tankers.
Meglerhuset har tatt opp tørrlast- og LNG-estimater både kort- og langsiktig, mens rateestimatene i stortank er redusert med 18 prosent for 2021 på grunn av forventninger om et svakere første halvår. De er derimot oppjustert for neste år.
TID FOR SELEKTIVE KJØP: Jo Ringheim mener de siste ukenes aksjefall er en grei anledning til å posisjonere seg i noen utvalgte shippingaksjer.
– Positive drivere
– Vi ser på høye råvarepriser, sterke økonomiske vekstforventninger og fallende ordrebøker som positive drivere for shippingmarkedene, sier Arctics shippinganalytiker Jo Ringheim.
Han står sammen med sin kollega Lars Bastian Østereng bak en fyldig shippingoppdatering som ble sluppet til meglerhusets kunder mandag.
Arctics shippingteam er på linje med markedet forøvrig når det gjelder rateforventningene for tank - 26.000 dollar pr. skip pr. dag for VLCC-er; tankskip på rundt 300.000 dødvekttonn, i 2021 og 35.000 dollar dagen neste år.
For tørrlast, LNG og LPG ligger imidlertid meglerhusets rateforventninger over konsensusforventningene. I capesize-segmentet er estimatet økt fra et snitt på 17.000 til 18.500 dollar dagen i år, økende til 19.500 dollar neste år.
– Tørrlast er attraktivt både på det fundamentale og på verdsettelse. Vi venter at konsensusestimatene vil øke og ser oppside til verdier hvis vi har rett i våre forventninger til rateutviklingen, sier Ringheim.
Oppside på opptil 72 pst.
For John Fredriksens tørrlastrederi Golden Ocean Group har meglerhuset et kursmål på 7,5 dollar, tilsvarende 64,50 kroner, mens Tor Olav Trøims 2020 Bulkers får et kursmål på 105 kroner.
ANNONSE
Det er en oppside på henholdsvis 56 og 72 prosent sammenlignet med hva disse aksjene ble omsatt for på børsen mandag i 14-tiden.
For råoljetankfarten opererer Arctic med «hold» fordi man tror det vil ta tid før markedet kommer. Dette gjelder både Frontline, Hunter og Nordic American Tankers.
– De langsiktige trendene er bra, men vi tror første halvår blir svakere enn det som forventes i markedet i dag, sier Ringheim.
– LPG-caset intakt
I produkt- og kjemikalietank er det Odfjell SE som får en klar kjøpsanbefaling med et kursmål på 35 kroner, en oppside på 29,6 prosent, mens Arctic har «hold» på både Stolt-Nielsen og Hafnia Tankers.
– LPG har fått en skikkelig korreksjon, men til tross for et sterkt fall i ratene mener vi investeringscaset er intakt. Aksjene prises til veldig lave forventninger, sier Ringheim.
Det betyr kjøpsanbefalinger både på BW LPG og på Avance Gas. Kursmålene her er 85 og 64 kroner, en oppside på henholdsvis 46,6 og 70,5 prosent.
Arctic Securities tror aksjefallet de siste ukene gir investorer en ny sjanse til å komme inn i endel shippingaksjer på attraktive nivåer.
Det betyr kjøpsanbefalinger både på BW LPG og på Avance Gas. Kursmålene her er 85 og 64 kroner, en oppside på henholdsvis 46,6 og 70,5 prosent.
SKAL STIGE: Meglerhuset Arctic Securities' shippingteam mener gode rater for capesize-carrieren «Golden Kathrine» og de andre tørrlastskipene i Golden Ocean Groups flåte av store malmskip vil gi aksjen et kursløft i år. Det samme gjelder aksjene i 2020 Bulkers og Star Bulk Carriers.
Shipping
Bjørn Segrov
17:11 - 1. feb. | Oppdatert 17:15
Blant kjøpsanbefalingene er tørrlastaksjene Golden Ocean Group, 2020 Bulkers, Star Bulk og Belships, LPG-gassrederiene Avance og BW LPG, LNG-rederiene Flex og Golar samt Ocean Yield og American Shipping Company.
I tanksektoren er det bare Odfjell SE som får en klar kjøpsanbefaling nå, mens Arctic foreløpig opererer med «hold»-anbefalinger på Frontline, Hunter Group, Nordic American Tankers, Stolt-Nielsen og Hafnia Tankers.
Meglerhuset har tatt opp tørrlast- og LNG-estimater både kort- og langsiktig, mens rateestimatene i stortank er redusert med 18 prosent for 2021 på grunn av forventninger om et svakere første halvår. De er derimot oppjustert for neste år.
TID FOR SELEKTIVE KJØP: Jo Ringheim mener de siste ukenes aksjefall er en grei anledning til å posisjonere seg i noen utvalgte shippingaksjer.
– Positive drivere
– Vi ser på høye råvarepriser, sterke økonomiske vekstforventninger og fallende ordrebøker som positive drivere for shippingmarkedene, sier Arctics shippinganalytiker Jo Ringheim.
Han står sammen med sin kollega Lars Bastian Østereng bak en fyldig shippingoppdatering som ble sluppet til meglerhusets kunder mandag.
Arctics shippingteam er på linje med markedet forøvrig når det gjelder rateforventningene for tank - 26.000 dollar pr. skip pr. dag for VLCC-er; tankskip på rundt 300.000 dødvekttonn, i 2021 og 35.000 dollar dagen neste år.
For tørrlast, LNG og LPG ligger imidlertid meglerhusets rateforventninger over konsensusforventningene. I capesize-segmentet er estimatet økt fra et snitt på 17.000 til 18.500 dollar dagen i år, økende til 19.500 dollar neste år.
– Tørrlast er attraktivt både på det fundamentale og på verdsettelse. Vi venter at konsensusestimatene vil øke og ser oppside til verdier hvis vi har rett i våre forventninger til rateutviklingen, sier Ringheim.
Oppside på opptil 72 pst.
For John Fredriksens tørrlastrederi Golden Ocean Group har meglerhuset et kursmål på 7,5 dollar, tilsvarende 64,50 kroner, mens Tor Olav Trøims 2020 Bulkers får et kursmål på 105 kroner.
ANNONSE
Det er en oppside på henholdsvis 56 og 72 prosent sammenlignet med hva disse aksjene ble omsatt for på børsen mandag i 14-tiden.
For råoljetankfarten opererer Arctic med «hold» fordi man tror det vil ta tid før markedet kommer. Dette gjelder både Frontline, Hunter og Nordic American Tankers.
– De langsiktige trendene er bra, men vi tror første halvår blir svakere enn det som forventes i markedet i dag, sier Ringheim.
– LPG-caset intakt
I produkt- og kjemikalietank er det Odfjell SE som får en klar kjøpsanbefaling med et kursmål på 35 kroner, en oppside på 29,6 prosent, mens Arctic har «hold» på både Stolt-Nielsen og Hafnia Tankers.
– LPG har fått en skikkelig korreksjon, men til tross for et sterkt fall i ratene mener vi investeringscaset er intakt. Aksjene prises til veldig lave forventninger, sier Ringheim.
Det betyr kjøpsanbefalinger både på BW LPG og på Avance Gas. Kursmålene her er 85 og 64 kroner, en oppside på henholdsvis 46,6 og 70,5 prosent.
Redigert 01.02.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
charlie1102 skrev Poten: 38407 idag
Raten er ikke 38k men 33k, FFA indikerer videre fall 10k/ tonnet, da går Avance i beste fall i break.
Livsfarlig aksje nå.
Livsfarlig aksje nå.
Redigert 01.02.2021 kl 18:44
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden skrev Ja,det er bra observert.
Faller å faller, til 33k, 8 k ned nå så taper Avance penger
Aksjen er opp 7 kr på 3 dager, en ekstrem oppgang pga en twitterkonge som ikke gjør annet en å tippe feil i shipping.
En fyr som hadde kursmål 30 på 120k rater og kursmål 55 på 30k rater.
Når det er sagt, et kursmål på 55 gjelder neppe i morgen og når raten er som nå, sist raten var i 30 kostet aksjen 20 kr
Aksjen er opp 7 kr på 3 dager, en ekstrem oppgang pga en twitterkonge som ikke gjør annet en å tippe feil i shipping.
En fyr som hadde kursmål 30 på 120k rater og kursmål 55 på 30k rater.
Når det er sagt, et kursmål på 55 gjelder neppe i morgen og når raten er som nå, sist raten var i 30 kostet aksjen 20 kr
Redigert 01.02.2021 kl 18:41
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
01.02.2021 kl 18:27
4374
Kun en kortvarig dipp.Snittet for året blir nok rundt 45-50k
Redigert 01.02.2021 kl 18:27
Du må logge inn for å svare
BIF78
01.02.2021 kl 17:29
4482
Så har du solgt igen, longshit? Nu er alt negativt.
Kursen skal meget højere op, men muligt at den de næste par dage kommer omkring 34 kr igen inden den bevæger sig op over 50 kr inden Q4-præsentation. Der tjenes rigtig gode penge på dagens rater.
Kursen skal meget højere op, men muligt at den de næste par dage kommer omkring 34 kr igen inden den bevæger sig op over 50 kr inden Q4-præsentation. Der tjenes rigtig gode penge på dagens rater.
Ratene stuper videre
Aksjen begynner å nærme seg 50 dager glidende snitt, opp 7 kr på 3 dager nå.
Skal normalt være et belte med motstand på 38-40 kr.
Så lenge ratene ikke gjør reward smeller neppe aksjen i gjennom kortsiktig.
Reduserer endel aksjer på 37,8 20% gevinst på 3 dager er helt innfor i shipping.
Skal normalt være et belte med motstand på 38-40 kr.
Så lenge ratene ikke gjør reward smeller neppe aksjen i gjennom kortsiktig.
Reduserer endel aksjer på 37,8 20% gevinst på 3 dager er helt innfor i shipping.
Redigert 01.02.2021 kl 13:59
Du må logge inn for å svare
BIF78
01.02.2021 kl 11:18
5084
Varmen er snart på vej tilbage i USA. Raterne har nok ramt bunden og skal op igen. Der tjenes masser af penge med disse raterne allerede.
Mon ikke vi får kursrally her i februar og ender over 50 kr inden præsentation af Q4.
Alle analytiker har køb.
Mon ikke vi får kursrally her i februar og ender over 50 kr inden præsentation af Q4.
Alle analytiker har køb.
kodenavn
01.02.2021 kl 10:54
5156
Hvis vi får litt volum på kjøpersiden, kan denne stikke fort.
Aksjen forsvarer lett en kurs over 50.- bare på inntjening.
Får vi en short-revenge på toppen kan det bli bra.
Aksjen forsvarer lett en kurs over 50.- bare på inntjening.
Får vi en short-revenge på toppen kan det bli bra.
kodenavn
01.02.2021 kl 09:34
5338
the VLGC names are trading at c. 3x earnings on our estimates (USD 45k/d). !!
Hvilke andre selskaper på Oslo Børs har slik inntjening ?
Ingen ?
Hvilke andre selskaper på Oslo Børs har slik inntjening ?
Ingen ?
kodenavn
01.02.2021 kl 09:30
5325
Shipping balance still looks favorable
The bright spot in the VLGC space is still the supply side. We count 71 VLGCs scheduled for SPS/Scrubber retrofits in 2021, which should offset a big portion of the 19 VLGCs delivering. On top, Asia’s seemingly limitless appetite for US propane pulling tons East and stretching the fleet further. Panama congestion is presently lower, though we expect this to be an X-factor through 2021 with potential rerouting and ton-mile boost due to the new booking system.
The bright spot in the VLGC space is still the supply side. We count 71 VLGCs scheduled for SPS/Scrubber retrofits in 2021, which should offset a big portion of the 19 VLGCs delivering. On top, Asia’s seemingly limitless appetite for US propane pulling tons East and stretching the fleet further. Panama congestion is presently lower, though we expect this to be an X-factor through 2021 with potential rerouting and ton-mile boost due to the new booking system.
kodenavn
01.02.2021 kl 08:35
5477
Fearnley i dag :
What’s new: Reiterate Buy on VLGC names.
Although the drop from USD 110k/d seems significant, it is worth noting that the VLGC names are trading at c. 3x earnings on our estimates (USD 45k/d). Reiterate Buy, TPs and estimates held flat (Buy, Nov 26th 2020).
Kursmål Avance 50.-
Og noen har lagt inn salgsordre på 50 K på 37,40 for å dempe stemningen.
Kanskje en som er redd for Gamestop short-skvis i Avance i dag.
Den ordren blir trukket eller lagt langt opp i boka før kl. 9
What’s new: Reiterate Buy on VLGC names.
Although the drop from USD 110k/d seems significant, it is worth noting that the VLGC names are trading at c. 3x earnings on our estimates (USD 45k/d). Reiterate Buy, TPs and estimates held flat (Buy, Nov 26th 2020).
Kursmål Avance 50.-
Og noen har lagt inn salgsordre på 50 K på 37,40 for å dempe stemningen.
Kanskje en som er redd for Gamestop short-skvis i Avance i dag.
Den ordren blir trukket eller lagt langt opp i boka før kl. 9
Tror ikke han har noen håp/plan om å få Axactor for 8, det er et pliktig tilbud siden han var med på emisjonen på 8 og kom over grensa...
Du ser jo hva han gjør i Axa i dag,stjeler sukkertøy fra barna, er nok drittlei at aksjene handles 50% under verdiene selv i et brennhett marked.
Redigert 29.01.2021 kl 10:07
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
29.01.2021 kl 10:04
6140
Jeg vil lufte en tanke for menigheten .Hva om det er vår kjære Storeulv som legger inn bud på hele vårt livsgrunnlag? Vi har jo hatt veldig mye debatt om at det skulle være knøtt 1 og 2(Dorian og BWLPG)men hva om Big Daddy sluker hele driten?
Redigert 29.01.2021 kl 10:05
Du må logge inn for å svare
Hallo, er du der eller Siphlonurus ?
Sonatrach
29.01.2021 kl 05:08
6419
57.6 Mbbls er fortsatt ca 103 VLGC laster i storage tanks på land!
Oppdattering fra Arctic:
LPG – US production up 4% y-o-y; VLGC rates still under pressure
Yesterday, EIA published weekly propane and propylene production, demand and imports figures for the week ending 22 January. Weekly production came in at 2.389mbd, up by ~4% w-o-w and up ~4% y-o-y. Although the production figure was certainly positive, inventories are still seeing large weekly draws - inventories were down by ~2.2m barrels to ~57.6m barrels, which is about 10% lower than the 5yr average and ~25% lower than the level seen a year ago.
Oppdattering fra Arctic:
LPG – US production up 4% y-o-y; VLGC rates still under pressure
Yesterday, EIA published weekly propane and propylene production, demand and imports figures for the week ending 22 January. Weekly production came in at 2.389mbd, up by ~4% w-o-w and up ~4% y-o-y. Although the production figure was certainly positive, inventories are still seeing large weekly draws - inventories were down by ~2.2m barrels to ~57.6m barrels, which is about 10% lower than the 5yr average and ~25% lower than the level seen a year ago.
Nice
Avanceman
29.01.2021 kl 00:32
6543
Good news!
Mottatt oppdatert analyse fra Cleaves Securities i kveld. Joakim H: 57 siders rapport. Oppsummert: ..."We upgrade all our covered companies from SELL to BUY. Our top pick is Avance Gas (BUY/N55) exhibiting the highest financial and operational elasticity towards potentially improving fundamentals. We also see substantial upside in both BW LPG (BUY/N78) and Dorian LPG (BUY/$16).
Mottatt oppdatert analyse fra Cleaves Securities i kveld. Joakim H: 57 siders rapport. Oppsummert: ..."We upgrade all our covered companies from SELL to BUY. Our top pick is Avance Gas (BUY/N55) exhibiting the highest financial and operational elasticity towards potentially improving fundamentals. We also see substantial upside in both BW LPG (BUY/N78) and Dorian LPG (BUY/$16).
Det var no dritt, passet nok dårlig for mange.
Vent til mars, da er vi over 60k igjen, perfekt storm det med utbetaling dividende og greier.
Likte også denne
Evercore raised the price target for Dorian LPG to $16 from $12 , sprekt det med oppgradering på over 30%
Samtidig var Twitter kongen/ kapital fra røveren (Jokke) kjapt ute samme dag å nedgraderte Dorian.
Etter at Dorian varsler 60% bedre resultat en forrige kvartal
Knegg knegg
Vent til mars, da er vi over 60k igjen, perfekt storm det med utbetaling dividende og greier.
Likte også denne
Evercore raised the price target for Dorian LPG to $16 from $12 , sprekt det med oppgradering på over 30%
Samtidig var Twitter kongen/ kapital fra røveren (Jokke) kjapt ute samme dag å nedgraderte Dorian.
Etter at Dorian varsler 60% bedre resultat en forrige kvartal
Knegg knegg
Redigert 28.01.2021 kl 22:17
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.01.2021 kl 22:03
6747
4 rapporterte VLGC slutninger denne uken. 3 fra Midtøsten og 1 fra Australia:
Fritzi N - 82,000 cbm - 44,000 mt LPG - MAA / India - 13/14 Feb - USD 68 pmt RT/C - IOC
Gas Young - 84,000 cbm - 44,000 mt LPG - Ras Laffan / India - 15/16 Feb - USD 58 pmt RT/C - HPCL
Shergar - 84,000 cbm - 44,000 mt LPG - Darwin / East - mid-Feb - RNR - Total
Sea Bird - 84,000 cbm - 44,000 mt LPG - Ruwais / India - 10/11 Feb - USD 68 pmt RT/C - HPCL
Fritzi N - 82,000 cbm - 44,000 mt LPG - MAA / India - 13/14 Feb - USD 68 pmt RT/C - IOC
Gas Young - 84,000 cbm - 44,000 mt LPG - Ras Laffan / India - 15/16 Feb - USD 58 pmt RT/C - HPCL
Shergar - 84,000 cbm - 44,000 mt LPG - Darwin / East - mid-Feb - RNR - Total
Sea Bird - 84,000 cbm - 44,000 mt LPG - Ruwais / India - 10/11 Feb - USD 68 pmt RT/C - HPCL
BennyATM
28.01.2021 kl 21:40
2953
Kjøttmopeden
28.01.2021 kl 18:03
3187
Poten says:44,593$/dag
Ikke så ille det.Fortsatt $$$ i kassa
Ikke så ille det.Fortsatt $$$ i kassa
Redigert 28.01.2021 kl 18:03
Du må logge inn for å svare
Just me
28.01.2021 kl 17:56
3178
Det er ikke GSA, men WORLDQUANT som har kommet over grensen. Jeg tipper GSA liker å liggerett under 0,5%. Sikkert flere også. Hvis jeg skal tippe, så tror jeg det er 3 mill short i Agas..
Glem short registeret, det er en vits og du får ikke full oversikt,
Det florere med short i Agas fordelt på mindre possisjoner, men de shorter ikke aksjen på 30, de dekker på 30.
Kanskje har de også lånt aksjer fra BWLPG og de stakkarslige 48k som mngler hos Dorian, et spill for å få det til å se ut som disse akstørene selger aksjer?
Du får ikke lånt short aksjer nå fra JF, noen har lånt alt, men innen den tid er kanskje aksjene allerede gitt tilbake.
Disse som shortet aksjen har tidenes gevinst , tror du de gliste brett og dekte med begge hender når løken knivet om å lempe ut aksjer på lave 30?
Aksjen brukte 3,5 måneder på å stige fra 30-50, 14 dager på å falle like mye tilbake.
Det er alltid en betryggelse når en kjøper lange shipping aksjer å vite at belånte possisjoner er blåst ut og at de største opptimistene som kjapt ble pessimister sitter sidevegs å biter negler, da blir jeg stål bull.
La oss glede oss til våren nå, det er ikke lenge til og i mellomtiden nyter vi dividendene.
Det florere med short i Agas fordelt på mindre possisjoner, men de shorter ikke aksjen på 30, de dekker på 30.
Kanskje har de også lånt aksjer fra BWLPG og de stakkarslige 48k som mngler hos Dorian, et spill for å få det til å se ut som disse akstørene selger aksjer?
Du får ikke lånt short aksjer nå fra JF, noen har lånt alt, men innen den tid er kanskje aksjene allerede gitt tilbake.
Disse som shortet aksjen har tidenes gevinst , tror du de gliste brett og dekte med begge hender når løken knivet om å lempe ut aksjer på lave 30?
Aksjen brukte 3,5 måneder på å stige fra 30-50, 14 dager på å falle like mye tilbake.
Det er alltid en betryggelse når en kjøper lange shipping aksjer å vite at belånte possisjoner er blåst ut og at de største opptimistene som kjapt ble pessimister sitter sidevegs å biter negler, da blir jeg stål bull.
La oss glede oss til våren nå, det er ikke lenge til og i mellomtiden nyter vi dividendene.
Redigert 28.01.2021 kl 18:05
Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.01.2021 kl 17:35
3215
Ikke ny shorter. GSA bikket under grensen på0,5 % den 6. januar, og har nå bikket over igjen, med 0,57 %
Just me
28.01.2021 kl 17:21
3260
En ny Short deltager har passert 0,5% i agas. Hvor mange fler er under den grensen som jobber med å presse kursene ned?
Hvorfor er agas en shorter favoritt?
Hvis bw eller Dorian var ute etter å kjøpe agas, burde de ikke komme med bud nå?
Hvorfor er agas en shorter favoritt?
Hvis bw eller Dorian var ute etter å kjøpe agas, burde de ikke komme med bud nå?
Kjøttmopeden
28.01.2021 kl 16:48
3218
Over til været:
Tokyo vil få temperaturen ned mot minus 4 grader i helgen,men temperaturen skal stige utover uken.
New York vil få temperaturer ned mot minus 10 grader i helgen,men om en uke er det meldt opp mot 14 plussgrader.
Dagens opptur er vel et resultat av at aksjen er kraftig oversolgt. Jeg er spent på hva Poten sier idag👍🏻Videre nedgang i ratene,eller stabiliserer det seg?
Tokyo vil få temperaturen ned mot minus 4 grader i helgen,men temperaturen skal stige utover uken.
New York vil få temperaturer ned mot minus 10 grader i helgen,men om en uke er det meldt opp mot 14 plussgrader.
Dagens opptur er vel et resultat av at aksjen er kraftig oversolgt. Jeg er spent på hva Poten sier idag👍🏻Videre nedgang i ratene,eller stabiliserer det seg?
Redigert 28.01.2021 kl 16:54
Du må logge inn for å svare
Hva var det jeg sa???? Din amatør
Når alle amatørene er ristet ut på stopploss og belånte spekulanter er skkylt ut går ting alltid opp.
Hvis du regner Agas med en bunn mars 2020 på 20kr og legger på det selskapet har tjent ink q1- altså det siste året vil man se at aksjekurs 28/30 kr tilsvarer 20 for 1 år tilbake.
Det er noe å tenke over når en selger Agas aksjer nær 30 kr i et marked som fortsatt er godt og som blir meget godt igjen når temperaturene stiger, dvs om 1 måned .
Når alle amatørene er ristet ut på stopploss og belånte spekulanter er skkylt ut går ting alltid opp.
Hvis du regner Agas med en bunn mars 2020 på 20kr og legger på det selskapet har tjent ink q1- altså det siste året vil man se at aksjekurs 28/30 kr tilsvarer 20 for 1 år tilbake.
Det er noe å tenke over når en selger Agas aksjer nær 30 kr i et marked som fortsatt er godt og som blir meget godt igjen når temperaturene stiger, dvs om 1 måned .
Redigert 28.01.2021 kl 18:02
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.01.2021 kl 15:07
3353
Evercore predicts weakening for LNG rates, but strength for LPG:
Investment bank downgrades Navigator Holdings and GasLog after share prices rise following rate jumps
The recent rally in LNG and LPG carrier rates has boosted Navigator Holdings and GasLog shares to near fair value, Evercore said in a note arguing the sectors will go in opposite directions in 2021.
Arbitrage spread for the cargoes, coupled with Panama Canal congestion and a chilly winter sent rates skyward at the start of the winter, boosting equity values with both New York-traded companies nearing price targets, the investment bank said on Wednesday.
The jump — Navigator to $9.73 on Wednesday and GasLog to $3.98 — prompted Evercore to downgrade both companies to "in line" from "outperform" with price targets of $5 and $12 respectively.
"A recent spike in both LNG and LPG vessel spot rates that began in the early winter has spurred on equity values for much of our LNG and LPG shipping coverage," analyst Sean Morgan wrote.
"However, while the strong start to January 2021 has been a boon for EPS in the first quarter, we expect mean reversion will continue to ease spot rates back to more sustainable levels."
Morgan wrote that both LNG and LPG carrier rates spiked in early January before cooling off in recent weeks as arbitrage between US prices and those in Asia and Europe tightens.
Slow supply growth:
As the year wears on, he said, LNG rates are expected to moderate. LNG carriers will likely be hit by slow supply growth and a large orderbook, pushing down levels across the board with 145,000-cbm ships falling an estimated 19% to $33,000 per day for the year.
For LPG carriers, the orderbook is not expected outpace demand growth despite the blockbuster rates, which typically send owners scrambling to shipyards. Evercore forecasts a 13% growth in VLGC rates for 2021, revising its past estimate upward $5,600, to $48,800 per day.
In addition to the downgrades for Navigator and GasLog, Evercore raised the price target for Dorian LPG to $16 from $12 and GasLog Partners' to $4 from $2.
Dorian LPG shares were down $0.35 to $11.10 at lunchtime on Wednesday while GasLog Partners shares were up $0.07 to $3.38
Investment bank downgrades Navigator Holdings and GasLog after share prices rise following rate jumps
The recent rally in LNG and LPG carrier rates has boosted Navigator Holdings and GasLog shares to near fair value, Evercore said in a note arguing the sectors will go in opposite directions in 2021.
Arbitrage spread for the cargoes, coupled with Panama Canal congestion and a chilly winter sent rates skyward at the start of the winter, boosting equity values with both New York-traded companies nearing price targets, the investment bank said on Wednesday.
The jump — Navigator to $9.73 on Wednesday and GasLog to $3.98 — prompted Evercore to downgrade both companies to "in line" from "outperform" with price targets of $5 and $12 respectively.
"A recent spike in both LNG and LPG vessel spot rates that began in the early winter has spurred on equity values for much of our LNG and LPG shipping coverage," analyst Sean Morgan wrote.
"However, while the strong start to January 2021 has been a boon for EPS in the first quarter, we expect mean reversion will continue to ease spot rates back to more sustainable levels."
Morgan wrote that both LNG and LPG carrier rates spiked in early January before cooling off in recent weeks as arbitrage between US prices and those in Asia and Europe tightens.
Slow supply growth:
As the year wears on, he said, LNG rates are expected to moderate. LNG carriers will likely be hit by slow supply growth and a large orderbook, pushing down levels across the board with 145,000-cbm ships falling an estimated 19% to $33,000 per day for the year.
For LPG carriers, the orderbook is not expected outpace demand growth despite the blockbuster rates, which typically send owners scrambling to shipyards. Evercore forecasts a 13% growth in VLGC rates for 2021, revising its past estimate upward $5,600, to $48,800 per day.
In addition to the downgrades for Navigator and GasLog, Evercore raised the price target for Dorian LPG to $16 from $12 and GasLog Partners' to $4 from $2.
Dorian LPG shares were down $0.35 to $11.10 at lunchtime on Wednesday while GasLog Partners shares were up $0.07 to $3.38
Redigert 28.01.2021 kl 15:07
Du må logge inn for å svare