Test oppdatering

rosgun
LIFE 31.12.2020 kl 06:46 19853

Ref DD hjemmeside:

Basert på vår egenutviklede Cantisense ™ -teknologi har vi utviklet VERDENS FØRSTE SARS-CoV-2-antigen point-of-care (PoC) test. “Digid Cantisense ™ SARS-Cov-2 Test” er et nytt point-of-care testsett for profesjonell bruk som kan brukes til å bestemme i løpet av få minutter om en person er smittet med SARS-CoV-2-viruset .

"SARS-CoV-2-antigen point-of-care (PoC) test."

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/lab/point-of-care-testing.html

Summary: This CDC Web resource provides guidance on the regulatory requirements for SARS-CoV-2 POC testing, using POC tests safely, and information on reporting POC test results.

Konklusjon:
I og med at DD har en POC test (som de eneste i verden) må det først lages et helt regelverk og instrukser for denne type test. Det kan forklare utsettelser og uklar informasjon fra DD og Life. Her er det mye som skal på plass, og er helt klart forhold som ikke kan påvirkes av selskapene eller noe de kan klandres for. Siste oppdatering i ovennevnte var en regel om avstand til testpersoner.....regner med at de største avklaringene er gjort og at det gjenstår flisespikkeri før Poc tester blir godkjent generellt. Mitt tips er at når Poc blir godkjent som test generellt vil DD raskt få godkjenning på sin test da jeg regner med at disse to "løpene" følger hverandre som hånd i hanske.

Etterhvert som smitten sprer seg vil dette også sette press på godkjenningsløpet - Kanskje Storbritania blir først ut da de nå endelig har fått Brexit på plass- de har jo nå godkjent 2 vaksiner fordi de unngår det tungrodde EU systemet.

https://www.gov.uk/government/publications/how-tests-and-testing-kits-for-coronavirus-covid-19-work/target-product-profile-point-of-care-sars-cov-2-detection-tests
Redigert 21.01.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2021 kl 14:29 4943

Takket deg mange ganger på Nel-tråden, JosefK. Der var du forutseende og saklig. Og det gikk/går veien for Nel. Men forstår deg ærlig talt ikke her. Ikke for å være ufin, men har du lest deg nok opp i Life/DD?
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Mister83
02.01.2021 kl 14:47 4926

Det har jeg ikke sagt.

Sier at for å få hastegodkjenning så settes det krav til produksjonslinje, distribusjon og finansielle muskler til å bære det.

Dette er naturlig, hva er årsaken til å gi hastegodkjenning? Rask produksjon og utrulling i markedet. Det betyr at mindre likvide selskaper må forholde seg til vanlig godkjenningsprosess.

Tror en del her bør jekke ned forventningene sine. Dersom potensialet var så enormt som trådstarter hevder, hadde det vært langt større investorer og fond i aksjen. Selskapet hadde da hatt interesse fra big pharma selskaper og hadde samarbeidet med et av de, ikke DD.

Hadde markedet vært enig i potensialet så hadde ikke aksjen halvert seg på 1-2 måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Dubois
02.01.2021 kl 15:53 4875

Det høres mer ut som at du baserer dine investeringer på bjellesauer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
rosgun
02.01.2021 kl 15:58 4864

Vil du gidde å se hele videoen og så kommentere please?

Alle seriøse aksjonærer (nye, eksisterende og potensielle) må høre hele videoen, men til alle baissere SOM BARE VIL SLENGE UT ET ELLER ANNET VRØVL:

SE VIDEO FRA : 13:05

https://www.youtube.com/watch?v=BQsTfruNNKA&app=desktop

Her er oversettelsen(regner ikke med baissere kan engelsk)

Test rulles ut i januar i Europa.

For de som maser om at DD test har høy pris eller tror de må ha finansiering:
SE VIDEO FRA 1:01:16-1.05:50

Myndighetene vil kaste penger etter dette
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
åleby
02.01.2021 kl 16:00 4877

hadde dem ikke gitt melding om at produskjons linjer sto klar borte i usa for lenge siden ?. kan virke som hele hurtigtest opplegget koker ut i kål
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Bull dog
02.01.2021 kl 16:17 4882

Kommer den i mars er det allikevel nok tid. Vaksinen er her men det kommer flere smittebølger før de fleste har fått nåla i armen. Med tanke på reiser til Europa, USA, østen og Afrika som ligger enda lengre bak med tanke på vaksine vil tester være en del av samfunnet i lang tid.
Med tanke på hva tyskerne gjorde med de grønne aksjene er det ikke umulig at de kan få lifecare til himmels også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
rosgun
02.01.2021 kl 16:42 4834

Alle seriøse aksjonærer (nye, eksisterende og potensielle) må høre hele videoen, men til alle baissere SOM BARE VIL SLENGE UT ET ELLER ANNET VRØVL:

SE VIDEO FRA : 13:05

https://www.youtube.com/watch?v=BQsTfruNNKA&app=desktop

Her er oversettelsen(regner ikke med baissere kan engelsk)

Test rulles ut i januar i Europa.

For de som maser om at DD test har høy pris eller tror de må ha finansiering:
SE VIDEO FRA 1:01:16-1.05:50

Myndighetene vil kaste penger etter dette
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Mister83
02.01.2021 kl 19:18 4801

Jeg har sett den og så faktisk webinaret live.

Du er veldig selektiv i det du skriver og hvilke informasjon du henter.

DD sier spesifikt i webinaret at de forventer godkjenning fra BfArm i desember og utrulling i januar. I artikkelen i Handelsblatt, en artikkel du også har postet forteller DD at de kliniske testene ikke blir ferdig før på nyåret. Med andre ord ingen godkjenning i desember og ditto forsinket utrulling.

I webinaret forteller DD også at en eventuell godkjenning fra FDA vil ta betydelig lengre tid enn BfArm.

En test som skal brukes på flyplasser må selvfølgelig være godkjent av både EU (BfArm) og FDA.

Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
rosgun
02.01.2021 kl 20:01 4751

Svar; NEI. Han sier ikke det. Utrulling i Europa i januar!!!!

Trenger ikke FDA der Til å ha sett dette live i oktober må jeg si du er sinnsykt treig til å tolke eller forstå hva de sier. Kan du egentlig engelsk??
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
rosgun
02.01.2021 kl 20:13 4725

Ja, men han må vel ha fått med seg DD????
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
rosgun
02.01.2021 kl 20:36 4687

Er jeg også selektiv når alle i webinaret har skrevet avtaler med Wisekey unntatt IATA!?

Hva mener du om det, interessant om du kan gi meg et konkret svar eller svada kok på det også.

Skjønner du står utenfor nå og redd for å løpe etter. Rart om du gidder seigpining i negativ retning ellers. Har du aksjer i en konkurrent kanskje????:):)

Haha- må le av hvor mye tomme svar man får når folk får servert videoer, linker til avtaler osv osv. at noen gidder å motsi fakta når den er så dokumentert som dette???

Hilsen Rosgun ( og sikkert ledelsen i LC og DD også)
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
bj111
02.01.2021 kl 22:34 4632

Mister83 står uten aksjer, den er iallefall det han har skrevet, Har vel skrevet at han ikke skal inn heller slik flere andre her har gjort så han er langt fra alene om dette.
Det jeg ikke skjønner er hvorfor man gidder å bruke tid på å lese og skrive om noe man ikke har tenkt til å kjøpe seg inn i. Er rimelig utenkelig for min del. Har jeg solgt noe og ikke skal tilbake så bryr jeg mer ikke om hva som skjer med selskapet eller deres aksjonærer etterpå. Skal jeg inn igjen så er jeg åpen om det og grunnen til at det ikke skjer på nåværende tidspunkt. Men man skal ikke skjønne alle heller da vi er forskjellige men den dagen jeg sitter å kommenterer opp og ned et selskap jeg ikke har interesse av å kjøpe så har jeg alt for lite annet å gjøre og bør slik sett ta tak i livet mitt.

Kommenterte litt på NAS i høst, et par tre innlegg men det er jo ikke mitt problem om folk kjøper det jeg mente var søppel. Folk får jo lov til å gjøre hva de vil og den dagen jeg mener Life er for dyr så selger jeg meg ut. Da gidder ikke jeg bruke tid på dette om jeg ikke skal inn igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Mister83
03.01.2021 kl 00:09 4363

Hva sier han rundt 17:19 da? «by christmas» skulle de ha europeisk godkjenning. Utrullingen i januar er basert på den godkjenningen. Nå har DD selv sagt at de kliniske testene ikke er ferdig før på nyåret og dermed er godkjenning ytterligere forsinket.

Syntes du virkelig det er oppsiktsvekkende at deltakerne på webinaret har avtale med Wisekey? Et webinar arrangert av Wisekey.

Bemerker meg at nå noen henter noe positivt fra aviser eller artikler så hylles det men hvis jeg skriver noe som er negativt fra samme artikkel så er det bare tull...
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
AksjeKong1
03.01.2021 kl 00:20 4358

Tør jeg spørre hvilken aksjer du besitter Mister83 ? Og hvorfor er du og enkelte andre inne her og sprer negativitet når dere ikke har eller skal ha aksjer i LC ? Vil tro folk kjøper på sine egne vurderinger, mine får du kanskje kjøpt til jul på kr 40,-

Samme med Havyard, den har du heller ikke tro på, se hvor den er nå 😂 den har jeg heldigvis i min portefølje med inngang 8,6 😊
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.01.2021 kl 03:58 4255

Takk for svar:

Hør også på video fra-til
1:28–1:30

https://www.youtube.com/watch?v=BQsTfruNNKA&app=desktop

Noen kommentarer?

Ila 6 mnd er håper de at alle i webinaret samarbeider og har et komplett opplegg.

At de allerede har inngått kontrakter med estimerte verdier på dem er jo påfallende......

Genève er knutepkt- der er WHI, IATA og alle beslutningstakere er samlet med hovedkontorer.

I januar er det nytt webinar fra Wisekey inkl myndigheter og de rette beslutningstakere......her kommer det til å gå unna........regner også med at Wisekey inngår kontrakter med de som kommer på neste webinar.



Halleluja og velkommen ombord til en astronomisk reise....

Finansiering og test vil nok falle på plass ila januar- tro meg!


Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Gullit
03.01.2021 kl 08:56 4166

Denne gangen tror eg du heller skal kjøpe deg inn.. er så mange brikker som passer,så skal ikke se bort fra att ett samarbeid her blir en realitet. Det er virkelig behov for det også, så myndigheten er nok klare for å hjelpe til. Ser du ingenting potensiale her? Vær oppriktig!
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.01.2021 kl 09:13 4149

Ser ut som det er behov for et bedre system enn i dag for digitalisering av test/vaksine også på Gardermoen.

Gardermoen bruker antigen hurtigtester med 64-72% treffsikkerhet..

(En hurtigtest som tilfredsstiller WHOs krav til 80 prosent sensitivitet i forhold til PCR (det vil si at testen påviser 80 prosent av tilfellene som kan påvises med PCR), vil dermed forventes ha en klinisk sensitivitet på cirka 64 - 72 prosent.)

Ja, ja - heia Norge. Det er jo en start...

Blir nok en diskusjon å velge mellom pest eller kolera.

I Canada er hurtigtester ikke godkjent.....pga for usikre resultater...........

I begge tilfeller vil jo ikke passasjerene være helt fornøyde.

Et opplegg som IATA skisserer er det derfor et stort behov for. At utrulling står og faller på et norsk firma som heter Lifecare er helt Spinnvilt!!! Poc testen blir den første digitale i sitt slag og med en svært høy treff prosent, lav enhetspris pr test og endel av noe større( Ref J. Holter).

Spenn sikkerhetsbeltene- imorgen skal vi opp!

Ser ut som det kun er spyttprøver i ett reagensrør som er engangskostnaden her- blir svært lav testpris da...mao vil det strengt tatt ikke koste noe annet enn en prøvepinne da reagensrør kan vaskes og brukes om igjen....hmmm, så hvor mye koster den digitale enheten og hvor mange prøver klarer den før den må kastes????
Den ser jo ut som den skal vare en stund🙂

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/eKWlp9/bergensfirma-utviklar-spyttproeve-som-skal-gje-koronasvar-innan-fem-min

Abbott og Lifecare testet på samme sted:

https://www.pfuetzner-mainz.com/en/references/


Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.01.2021 kl 09:47 4101

Derfor er den digitale Poc testen til DD overlegen i forhold til alle eksisterende tester i dag( både PCR og hurtigtester):

Flere uavhengige studier tyder på at de beste testene på markedet korrekt identifiserer over 90 prosent av de med virusmengder forbundet med stor smittefare, og over 80 prosent av smittede innenfor 1-2 dager før symptomstart til 5-7 dager etter symptomstart. Disse testene er derfor egnet til å påvise smitteførende personer, men ikke så gode for å påvise smittede.

Det forventes betydelig lavere virusmengde i øvre luftveier hos personer som er lengre ute i sykdomsforløpet, og da vil antigentester være mindre egnet. Antakelig er det særlig blant disse, samt i et kort tidsrom i starten mens virusmengden er på vei opp, at risikoen for falske negative testresultater med antigen-hurtigtester er noe høyere enn med PCR.

Et analysesvar gir et øyeblikksbilde. Man kan være i et tidlig stadium av infeksjonen og være smittet selv om man tester negativt (virus ikke påvist) i øyeblikket. Et slikt svar er derfor ingen friskmelding, og man skal derfor fremdeles overholde pålagt karantene.


—————

Poc(DD):

Point-of-care (POC) SARS-CoV-2-tester, som kan levere resultater i løpet av få minutter, kan markere et skifte fra tradisjonelle kliniske diagnostiske laboratorietester som tar dager til POC-tester som kan utføres i felt.

Disse POC-testene er basert på en rekke teknologier og formater både gamle og nye: konvensjonelle antigenbaserte tester for påvisning av virale proteiner; isotermisk nukleinsyreamplifisering og loop-mediert isotermisk amplifikasjon (LAMP) for påvisning av viralt genetisk materiale; og nyere CRISPR-baserte diagnostiske tester, som oppdager virusgenetisk materiale, men i færre trinn og dispenserer med polymerasekjedereaksjon (PCR) -maskiner. POC-tester er enkle å bruke, da de kan brukes i høyrisikomiljøer, for eksempel hjem eller utdanningsinstitusjoner, og krever liten eller ingen spesialistopplæring. Videre vil noen POC-tester være egnet for hjemmebruk når de er gitt klarsignal fra regulatorer. På denne måten lover POC-tester i det minste å være et nyttig supplement til laboratoriebasert PCR-diagnostisk testing.

GlobalData forventer at POC-tester vil få markedsandeler i 2021 i Covid-19-testmarkedet, ettersom testing fortsatt vil være et av de viktigste verktøyene for å inneholde pandemien. Videre forventer GlobalData en vellykket hurtig utvikling og distribusjon av POC Covid-19-tester for å bane vei for at både nye og gamle POC-teknologier kan utvikles for andre indikasjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Mister83
03.01.2021 kl 11:21 3995

Sprer jeg negativitet eller påpeker jeg fakta? Det eneste jeg gjør er å påpeke det jeg anser som balansert informasjon. Det er for mange som kun velger informasjon som passer sitt bilde.

Hva mener du om at jeg ikke har tro på Hyard? Den har jeg hatt siden rundt 4kr. Det jeg påpekte for en stund siden var verdien av den inngåtte kontrakten.

Tradingporteføljen min består pt av Hyard, Soff, MPCC, Cloudberry, Elop og vow. Langsiktig portis består blant annet av Freyr, Vaccibody, Mseis, TXP.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Karsten07
03.01.2021 kl 12:22 3935

Sett i lys av spanskesyken som kom i perioden 1918–1920 hvor hele 50 og 100 millioner mennesker døde verden over, så er corona pandemien svært liten sammenlignet med sine nå 1,8 millioner døde verden over. Spanskesyken kom i tre til fire bølger, og smittet minst en tredjedel av verdens befolkning for så å dø ut.. Spanskesyken har et svært likt spredningsmønster som korona viruset, og forsetter den å følge mønsteret vil det hele være over i løpet av sommeren 2021. I tillegg har vi også nå vaksine mot viruset noe de ikke hadde under spanskesykepandemien, som også gir et fortrinn.. Nei, så jeg tror nok dessverre at testen vil komme for seint til at den vil vekke særlig interesse i markedet..
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Bullogull
03.01.2021 kl 12:23 3948

Og en utsettelse har historisk gitt kraftig kursfall.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
bj111
03.01.2021 kl 13:54 3830

Det hadde jo vært veldig fint om vi snart kunne slippe alt av tester og tiltak fordi spanskesyken var langt mer alvorlig enn covid-19. Så optimistisk er ikke jeg og bestille noen sommerferie utenlands i år gjør jeg ikke, ser ingen tegn til bedring i pandemien. Det jeg ser er økende smittetall tross strengere tiltak, mutasjoner som ikke ser ut til å gjøre saken bedre. Ser for meg ut som dette er i ferd med å gå helt ut av kontroll i Europa nå.

Men for all del, regner med at optimistene har kjøpt seg tungt inn i NAS, SAS og andre reiselivs aksjer men der er ikke jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.01.2021 kl 14:17 3806

Om den testen her ikke kommer tidsnok??
Det vil ta 1 år før alle er vaksinert. Man vet ikke om de som er vaksinert ikke smitter. Man vet ikke om det kommer en mutasjon vaksinen ikke klarer. Man vet med sikkerhet at mange ikke velger å vaksinere seg. Pga av dette vil flytransport næringen med IATA i spissen slippe digi test ila Q1. Vil vedde mye på at de som er negative idag , er veldig overveldet og inne når det jeg har brukt 30 timer de siste 3 døgn å grave opp stemmer. Logisk sans kan jeg ikke beskylde noen av dere å inneha. Beklager, men en viss IQ må man forvente at dere har...... og hvorfor i alle dager gidder dere å baisse en aksje dere ikke vil kjøpe lavest mulig selv. Dess dummere dere virker , dess sterkere kjøpssignal gir dere andre som er i tvil. Det kalles motsatt psykologi, noe som dere helt sikkert aldri har forstått eller vil forstå. Lykke til alle sammen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.01.2021 kl 14:20 3805

Om den testen her ikke kommer tidsnok??
Det vil ta 1 år før alle er vaksinert. Man vet ikke om de som er vaksinert ikke smitter. Man vet ikke om det kommer en mutasjon vaksinen ikke klarer. Man vet med sikkerhet at mange ikke velger å vaksinere seg. Pga av dette vil flytransport næringen med IATA i spissen slippe digi test ila Q1. Vil vedde mye på at de som er negative idag , er veldig overveldet og inne når det jeg har brukt 30 timer de siste 3 døgn å grave opp stemmer. Logisk sans kan jeg ikke beskylde noen av dere å inneha. Beklager, men en viss IQ må man forvente at dere har...... og hvorfor i alle dager gidder dere å baisse en aksje dere ikke vil kjøpe lavest mulig selv. Dess dummere dere virker , dess sterkere kjøpssignal gir dere andre som er i tvil. Det kalles motsatt psykologi, noe som dere helt sikkert aldri har forstått eller vil forstå. Lykke til alle sammen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.01.2021 kl 14:21 3842

Om den testen her ikke kommer tidsnok??
Det vil ta 1 år før alle er vaksinert. Man vet ikke om de som er vaksinert ikke smitter. Man vet ikke om det kommer en mutasjon vaksinen ikke klarer. Man vet med sikkerhet at mange ikke velger å vaksinere seg. Pga av dette vil flytransport næringen med IATA i spissen slippe digi test ila Q1. Vil vedde mye på at de som er negative idag , er veldig overveldet og inne når det jeg har brukt 30 timer de siste 3 døgn å grave opp stemmer. Logisk sans kan jeg ikke beskylde noen av dere å inneha. Beklager, men en viss IQ må man forvente at dere har...... og hvorfor i alle dager gidder dere å baisse en aksje dere ikke vil kjøpe lavest mulig selv. Dess dummere dere virker , dess sterkere kjøpssignal gir dere andre som er i tvil. Det kalles motsatt psykologi, noe som dere helt sikkert aldri har forstått eller vil forstå. Lykke til alle sammen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Allrounder
03.01.2021 kl 14:23 3919

Farlig å lese meldingene her inne når man er aksjonær i et selskap. På et tidspunkt tror man at man har investert i et godt selskap, leser man neste post så begynner man å lure på om det var var feilgrep å kjøpe de aksjene🤷‍♂️
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.01.2021 kl 14:26 3970

Husk at DD også står for POC test med unik patent på diabetes. Når nå metoden for covid testen blir godkjent vil den fyke gjennom som kniv i varmt smør...

Her er det så mange triggere så de som vil stå utenfor må jo bare gjøre det. Hadde vært moro om flere graver frem konstruktive innlegg
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
kaunis
03.01.2021 kl 15:11 3901

Her bommer du så det tordner, I den tiden døde spanskesyken ut pga ingen reiste noe mer en få. Det var ikke smittede nok til videre utbredelse, folk var ikke på farten, alle gjemte seg så godt som mulig. Vi hadde ikke reiser med fly blant folk, ikke reiste vi til syden på ferie, ikke var landegrensene åpne, ikke hadde vi så hurtig tilførsel av utenlanske varer eller mat. Menneskeheten generelt tenkte ikke en gang på millionbyer, og hadde ikke tanker om utbredelse av ti-millioner byer, eller 30millioner byer. Du er så helt på jordet som det er mulig, vi reiser i millioner over landegrenser, med fly bil og båt, selv om det er stor smittefare. Vi tenker stort sett på oss selv, først meg selv så meg selv og har jeg ikke klart å smitte flere, så det er meg selv jeg beskytter, så får de andre beskytte seg selv mot meg. Men det store flertallet tar ansvar, det er smitterne jeg har beskriver ovenfor. Når det ikke gis store bøter, vill vi få flere bølger om ikke vaksinene klarer å overgå smitterne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Betonghue
03.01.2021 kl 17:42 3731

Du har et godt poeng ! La være å lese mølet som presteres her og andre steder! La kjerringene holde på og forhold deg til meldinger fra selskapet.
Jeg har aldri opplevd maken til fråtsing i Bullshit som i LC ! Skremmende nivå ...
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Mister83
03.01.2021 kl 18:13 3707

Jeg har skrevet følgende:

DD uttalte på webinaret at de forventet godkjenning fra EU i desember og utrulling i januar. I tillegg uttaler de at godkjenning fra FDA vil ta betydelig lengre tid grunnet krav om omfattende testing. I handelsblatt uttaler de at de kliniske testene ikke er ferdig før på nyåret.

Er dette feil?

Veldig rart å bli beskyldt for «baising» når jeg referer til DD sine uttalelser og kilder som dere alle har.

At de kliniske testene ikke enda er ferdig gjør at godkjenning i EU er ytterligere forsinket. BfArm har 6 ukers behandlingsfrist fra de mottar komplett data på kliniske tester. Dette står greit forklart på BfArm sin hjemmeside.

Lifecare vil selvsagt børsmelde når de kliniske testene er ferdig. Dere kan da regne maks 6 uker før godkjenning i EU foreligger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Bull dog
03.01.2021 kl 18:23 3717

Kommer det godkjenning i februar/mars er det fantastisk!! Vaksiner er kommet men de ruller svært sakte. Dette vil ta mange mnd kanskje år.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Karsten07
03.01.2021 kl 18:59 3682

Ups, traff vist et ømt punkt der Rosgun... Trodde du var litt mer solid enn som så, og tålte et slikt innspill fra meg, men jeg skjønner jo av det du skriver at du ble usikker, ellers hadde du ikke skutt så hard fra hofta. Trenger ikke høy IQ for å skjønne det, ha en fin kveld Rosgun!
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Karsten07
03.01.2021 kl 19:14 3646

Vet ikke om du selv forstår det du selv skriver. Tilstanden var jo ganske lik da med tanke på reisevirksomhet under denne pandemien og spanskesyken, allikevel døde det 50-100 millioner mennesker sammenlignet med 1,8 til nå. Det sier noe om at alvorlighetsgraden i spanskesyken var gigantisk i forhold til coronaen. Den siste store bølgen i spanskesyken kom i begynnelsen av 1920 for så å dø ut i løpet av sen sommeren. Spanskesyken muterte seg også for så å dø ut uten vaksiner. Den rammet barn og unge voksne hard, det gjør på ingen måte corona og de eldre og sårbare vil jo bli vaksinert og reiser nok ikke uansett under disse forholdene. Jeg tenker det må være greit å belyse ting fra et annet perspektiv, jeg har ingen interesse av å korrigere Kaunis eller Rosgun sin store entusiasme for aksjen, det har jeg ingen ting med. De må jo være så positive de bare gidder for meg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
03.01.2021 kl 19:16 3653

Jeg tror vi får et rykk opp på 10-30 prosent allerede i morgen. Smitte trøkket er enormt nå. Ny lockdown m.m.
Melding fra DD vedrørende godkjenning i EU kan komme til uken. Kurs 5.85
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
kaunis
03.01.2021 kl 21:17 3564

Greit det, men du bommer jo på antall mennesker som reiser no og først på 1900tallet. Båtreiser var ikke særlig sanitære og de varte over lengere tid, folk var mye tettere sammen over lang tid og smittevernforståelsen var jo lav. Selv om vi er mye rensliere i dag , så reiser vi mange mange flere millioner mennesker pr dag en de gjorde da, på et år. Sammenligningen er ikke relevant i forhold til antall døde. På tross av alle fordelene vi har i dag , så har så mange dødd og antall smittede er stort. Vi vet ikke enda hva fasiten blir, men uten en vaksine kunne dette blitt helt forferdelig. Tror dette vil vare opp til to år til, så en nesten 100% sikker test på smitte eller ikke, kan være vel så viktig som en medisin. Du gav uttrykk for lite nytte med en slik test for fremtiden i corona kampen, når du tok Spanskesyken som et eks. på hvor enkelt og snart en mye større pandemi døde ut av seg selv tidligere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
rosgun
03.01.2021 kl 21:26 3575


Oppsummering;

IATA=penger inn - masse penger

DD/Life/Wisekey får penger- masse penger
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Gullit
03.01.2021 kl 22:05 3527

Ser du ikke alvorlighetsgraden i Coronapandemien så e du ett rævva menneske. Du fornærmet sykt mange folk som har mistet noen de er glad i.. att tallene er bedre nå skyldes selvsagt bedre helsevesen.forståelse og informasjonsflyt. Men vi er midt oppi det og mange flere vil dø., så hold opp med det tøvet ditt.., om det er vaksine sammen med tester eller noe annet som får en ende på dette så skal vi uansett være glad.. ta vare på hverandre!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare