VOW - Alle gode ting er TRE.......eller var det 4?

Hammers
VOW 31.12.2020 kl 11:28 85848

Slettet
Redigert 12.08.2023 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 17:38 5468

Jo da, Børsen endte i rødt i dag (-0,14%), men det er drøyt å vise til det når du ser hvor mye VOW falt.
Men du kan jo se positivt på det. Du hadde jo muligheter til å kjøpe det du mener er billige VOW-aksjer.
Lykke til!

Sluttkurs: 40.850 -4.56%
Record
21.01.2021 kl 17:47 5457

Så du mener å ikke kunne senke skuldrene ut i fra dagens presentasjon ?
Tror nok at investorene har ett for ensidig fokus på Hydrogen i dag , derav prisingen av selskapene , noen vil nok falle fra etterhvert .
Om du ser hva VoW leverer ,vil det kanskje imponere ?
I follum (vi antar at det blir noe tilsvarende i den nyheten vi venter på i europa ) bygges en fabrikk som håndterer avfall ,flere kategorier enn samtlige konkurrenter kan håndtere tilsammen.
Ut fra dette produseres bla. Biocarbon,graphite,graphene. Co2 nøytral gass og Hydrogen , alle disse godbitene fra søppel :-)
Så kommer det en ytterligere bonus som bare øker verdi , Co2 sertifikater , gull som kan selgest til de som ikke kan/vil produsere uten Co2 forurensing .
Nå er jeg ikke noe teknisk geni ei heller økonom ,så jeg må lene meg til de opplysninger som kommer fra ledelsen .
De har jo levert innen de segmentene de allerede operere i , så jeg vil tro at når dette når ut i markedene på samme måte som anleggene på Cruise skipene vil vi få våre investeringer tilbake både i utbytte samt økes aksjeverdi .
Tålmodighet lønner seg , jeg tror at dette kan ta av etterhvert som markedene sammenligner avkarbonisering på lik linje med produksjon av alternativt drivstoff .(som blir å koste skjorta å produsere)
CapitaL
21.01.2021 kl 18:11 5396

Tja, f.eks AOW falt mer enn VOW.. Agylix falt mer enn 4%, så jeg har nok mine ord i behold gitt;)

Selvsagt mener jeg VOW er billig på dette nivået.. ellers hadde jeg ikke sittet med aksjer i selskapet..
Du for din del virker skråsikker på at Vow er overpriset.. da kan du jo sette en short..
Lykke til!

CapitaL
21.01.2021 kl 18:12 5399

Det ser ut som det var du og ynot som ikke fikk innfridd forventningene til dagens konferanse spør du meg.. og som seg hør og bør på Hegnars tivoli, så er de mest skeptiske de som ikke har aksjer i selskapene de er skeptiske til.. Har jeg rett?

;)
unikum
21.01.2021 kl 18:45 5341

Enten er det noen som jobber med å holde kursen nede eller så er litt mange "løker"som tror at alt går til himmels å velger å selge sine små poster. Ingen fornuft at den faller nesten 5 % på 0 info.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 19:14 5276

Her trur jeg det er mye robot handling...de raser jo tullinger.
Hammers
21.01.2021 kl 19:45 5235

Huff for en forferdelig barnehagekrangel "oivindl" og "ynot" legger opp til. Ikke noe som helst konstruktivt.
Førstnevnte med sine "Hammers sa at...." og ynot med sine meningsløse "rundetider" og annet dritt - hele tiden når kursen lå ETTER skjema!

Jeg synes dette var en spennende og interessant dag!
Kursmessig ikke all verden, men løfter man hodet ørlite grann fra sin navnlebeskuelse registres det at kursen tross alt havnet på 40,85......mot 40,70 for 3 børsdager siden. Akkurat slik børskurser normalt beveger seg. De stiger og faller tilbake.......eller motsatt.

For VOW er en ny verden i ferd med å åpne seg......eller som Henrik Badin i dag skriver på hjemmesiden;
- Vow Industries’ business idea is to build, own and operate plants that valorise waste.
- Produce biogenic raw materials that will help industry decarbonize.
- Produce CO2 neutral gas and hydrogen (decarbonized energy),
- Produce low-carbon fuels and CO2 removal certificates.
- Vow Industries plans to build its first plant at Follum in Eastern Norway.

Her snakker man om å bygge GRØNN INDUSTRI, mens barna hyler om småpjusk som har NULL betydning i det lange løp.
Akkurat som "denne Skipssjefen" (forgjengeren til oivindl/reserven og kanskje "broren til" ynot?) i sin tid på kurs 12.
Han overgikk seg selv seg med nye skremler da han hørte at undertegnede hadde kjøpt tilbake VOW på 12,35 etter en vellykket utgang rundt 32-34?

Den gang hylte og skreik han om kr 8, mens en annen daglig bygget tilbake porteføljen - med minimal risiko.
Ca 250% senere hyles og skrikes det på akkurat samme måte. Denne gang om noen få % nedgang fra LANGT høyere nivåer enn den gang.
På en dag flere ANDRE gode aksjer OGSÅ falt. Dvs, "superaksjen NAS" steg 13% da markedet hørte av de fikk LÅN i "Statens Lånekasse".🤭!

Follum bygges UTEN de skremslene om EMI og alskens forferdeligheter "oivindl" har klart å presse ut av seg for å MAX'e sine usannheter.
Personlig tror jeg dette blir BRA på sikt. I hvert fall på dager sola skinner - og "Frank" har stormet fra seg!

Hilsen Hammers.........som utrolig nok MISSET dagens Pareto (livesending).

Gikk ut for å feste noen løse gjenstander 15 min før Badin startet.
Glemte det hele, brukte litt lengre tid enn planlagt - og fikk bare med meg slutten. Tok det helt rolig for jeg trodde det var mulig å spole tilbake!

Ja, ja......."slides" finnes tross alt - så jeg klarer vel å gjenskape presentasjonen i mitt eget hode - og på min måte.
Plansjen med den nye selskapsstrukturen så jeg kjapt, men har ikke funnet den igjen. Men, den dukker vel opp igjen - senest ved Q4.
Redigert 21.01.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
oivindl
21.01.2021 kl 20:04 5231

Det er ikke selskapet jeg er skeptisk til. Vi trenger alt vi kan få av selskaper av denne typen. Forhåpentligvis lykkes de fleste.

Likevel må det være lov å være nøktern realist og forholde seg til det selskapet selv melder samtidig som man har litt kjennskap til regler rundt meldeplikt og innsidehandel.
Basert på det, var det ingen grunn til å forvente noen større oppgang i dag.
oivindl
21.01.2021 kl 20:09 5254

"Follum bygges UTEN de skremslene om EMI og alskens forferdeligheter "oivindl" har klart å presse ut av seg for å MAX'e sine usannheter."

Du er jo en notorisk løgner, Hammers. Trump er jo rene smågutten i forhold.
oivindl
21.01.2021 kl 20:11 5247

"Ja, ja......."slides" finnes tross alt - så jeg klarer vel å gjenskape presentasjonen i mitt eget hode - og på min måte."

Det gjør du alltid Hammers, det gjør du alltid😊
Bubleslurp
21.01.2021 kl 20:15 5230

Det var da voldsomt også da! Får deg litt mat slik at blodsukkeret kommer i vater. Trodde et lite øyeblikk vi hadde med en MAGA-fan å gjøre her nå.
Fluefiskeren
21.01.2021 kl 20:26 5183

Fin presentasjon. Veldig spennende denne mulige kontrakten med den ikke navngitte kunden.Jeg og andre har spekulert i hvem det er snakk om, men vi får nok svaret snart nå.
Hammers
21.01.2021 kl 20:58 5095

Ja, takk for den.
Tenkte på organisasjonsstrukturen på side 13.

Ser Follum allerede er tegnet inn under Industries som nr 1.
Nr 2 trolig tiltenkt den store innen metallurgi (blir børsmeldt i januar)
Nr 3 kanskje/trolig til Repsol.
NR 4 KAN være til Indonesia (plast til el., men der gjelder mindre containerløsninger). Kanskje produksjon av containerne?
Nr 5 er litt overraskende - og kanskje noe vi hittil ikke har hørt om?

Joda, her kan det lett komme "mer påfyll" utover året - etter hvert som nye STORE aktører rykker fram utenfor kontordøra til Badin!

Ser at kun Ascodero ligger under ETIA. Dette er et underselskap som driver med Industrielle robotikkløsninger av ULIKT slag.
Trolig dette selskapet som sto for leveringen av sorteringsrobot til en metallurgisk aktør i sommer.
Ordren var den gang på kun 2,4 mill, men det ble opplyst at potensialet innen EU-området var på rundt 1000 roboter (ca NOK 2,5 MRD).

Hilsen Hammers
oivindl
22.01.2021 kl 08:18 4499

Noen enkle faktabasert opplysninger bl.a.med henvisning til startinnlegget.
Her henvist til videolink:
"30-31; For MEG (og alle VOW'ere) et HØYDEPUNKT. Hva bør man satse på innen grønn sektor (fortsatt uten å nevne VOW)."

De som faktisk ble nevnt var NEL og QFUEL.

"23,50; Verdivurdering av selskaper m/SKYHØYT aksjeantall (eks NAS og NEL)."

Her ble NEL ikke nevnt og passer heller ikke inn under den beskrivelsen. Poenget handlet om aksjer hvor prisen per aksje var noen få øre, NEL er som kjent langt over det. Poenget var ikke aksjeantallet i seg selv.
Redigert 22.01.2021 kl 08:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2021 kl 09:56 4263

Det var et veldig godt poeng du hadde vedr. innsidehandelen.
Det bidro bla til at jeg solgte ut min post.
(På samme måte som jeg kjøpte VOW da jeg i sin tid leste noen av HAMMERS sine argumenter)

Det blir for dumt når man trakasserer sine meddebattanter (som for øvrig er imot reglene på diskusjonsfora.)
Dette er et diskusjonsforum og for alle parter er det jo selvfølgelig interessant å få synspunkt fra flere sider!

RT: 39.700 -2.82%
FAZIT
22.01.2021 kl 10:24 4193

Dersom guiding skal overholdes vil nyheten om samarbeidspartner være ute innen en uke på denne tiden.
Tøft gjort å selge før den nyheten slippes.





;-)
Spydspiss
22.01.2021 kl 10:31 4150

Hvor står det at samarbeidspartner skal annonseres innen januar 2021? Lurer litt om jeg skal gå inn
Spydspiss
22.01.2021 kl 10:49 4132

Takk, spennende. Kan det være Yara eller Hydro som er samarbeidspartner? Skal være en av de største globalt på sitt området. Da kan det være en fin timing og gå inn i dag :) blir meldt i løpet av neste uke da, men kan jo bli allerede i dag hvis de holder hva dem lover. Tar noen lodd så får jeg se, jeg kan ikke se så mye nedside i denne da de allerede har solide inntekter pluss at den teknisk er i stigende trend
Record
22.01.2021 kl 11:03 4098

VoW har vel noe på gang med disse : https://www.circular-carbon.com
Skulle være commission på dette i disse tider , kansje noe mer i denne forbindelse er på gang ?
IvanBliminse
22.01.2021 kl 11:08 4101

H.B. Skrev « soon to be disclosed “largest industry player within the steel industry”.»

Legg merke til LARGEST. Vil tro det er AM det er snakk om.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 11:17 4126

Ikke så "tøft"
Sikret en fortjeneste og kan jo gå inn på en lavere kurs nå.
Men.. vi får se.
Har andre muligheter i kikkerten.
oivindl
22.01.2021 kl 11:36 4055

Husk på at den informasjonen var kjent for ledelsen ved siste innsidekjøp.
Innsidehandel er ikke tillatt om det foreligger informasjon som har betydning for aksjekursen, eller informasjon som andre vurderer som vesentlig med tanke på kjøp/salg.
Hva kan da presenteres som ikke er i strid med reglene?
oivindl
22.01.2021 kl 11:50 4019

Lovteksten:
"Med opplysninger som er egnet til å påvirke kursen til finansielle instrumenter eller tilknyttede finansielle instrumenter merkbart, menes opplysninger som en fornuftig investor sannsynligvis vil benytte som en del av grunnlaget for sin investeringsbeslutning."
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2007-06-29-75/KAPITTEL_2-1-1#%C2%A73-2
Himmelen
22.01.2021 kl 12:22 3934

Link til dette? Kan ikke se det spesifikt er nevnt største aktør innenfor industrien.
Karbon
22.01.2021 kl 12:57 3869

Det er en uttalelse som ligger på Badins linked in-side. Her er den i sin helhet:

"Demand for Vow ASA technology is driven by increasing CO2 tax, making it not only attractive from an environmental point of view, but also economically. EU’s Green Deal, taxonomy, and increasing cost for CO2 emissions explains the rationale behind our latest announcements: Vow Industries, building a large scale Biocoke production facility at Follum and cooperation agreements to build CO2 neutral energy systems together with our new partners; Repsol and soon to be disclosed “largest industry player within the steel industry”. Together, we are taking a lead towards a CO2 neutral future."
Kråkerøy
22.01.2021 kl 13:07 3946

Vi får vel håpe det er en Tysk monsteraktør det er snakk om, så vi kan få drahjelp fra blogger`n og co :)
Record
22.01.2021 kl 14:16 3828

Tror ikke vi trenger det , enkelte mener denne er tre sifret snart, enkelte mener sågar før sommeren :-)
Spydspiss
22.01.2021 kl 14:35 3800

Tyskerne er allerede inne i aksjen med 6,28% (Clearstream Banking), kan fort gå endel den her
Slettet bruker
22.01.2021 kl 14:43 3791

Er det slutt på TA ?
FAZIT
22.01.2021 kl 18:32 3560

I løpet av 5 børsdager offentliggjøres som sagt dette om guiding skal overholdes. Dette var offentliggjort da innsidehandel ble gjennomført.



https://newsweb.oslobors.no/message/521109



;-)
Redigert 22.01.2021 kl 18:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.01.2021 kl 21:24 3369

I dag fikk jeg tilsendt link til de innleggene som var vist under Paretos konferanse - og jeg har fått sett hele Badins innlegg.
Den delen jeg misset under gårdagens stormsikring utendørs. Jeg synes dette virker svært spennende for tiden framover.

Det jeg merker meg i FØRSTE omgang etter å ha lyttet og sett på de plansjene som ble vist;
- FOLLUM skal produsere ca 10.000 tonn biokull til det norske metallurgiske markedet, men enkle muligheter for oppskalering.
- 10.000 tonn vil generere et EBITDA-overskudd på NOK 20-30 mill. Men, skalerer man til 30.000 tonn blir det 70-90 mill.

- Så var det fabrikken til "en av verdens største" stålprodusenter.
- Hvis denne aktøren ønsker 50.000 tonn anslår man EBITDA-overskuddet til NOK 120-170 mill.

Hvorfor jeg nevner akkurat disse tallene; Jo, for de ble vist på Badins plansje - og det var neppe tilfeldig valgte kapasiteter.
FOLLUM's kapasitet ER nettopp 10.000 - før evt oppskalering. Den internasjonale kommer en av dagene.
______________________
Det er likevel mer enn som så; for da Badin snakket om den globale kjempen innen metallurgi;
"They are looking in building plants to convert waste into SYNGAS" (for å erstatte fossil gass).
Merk; Det snakkes om flertallsordet PLANTS.........selv om det i første omgang dreier seg om EN fabrikk.
Er det HER 50.000 tonn kommer inn?
______________________
I går lurte jeg litt på hva fabrikk 4+5 kunne være i det nye orgkartet under INDUSTRIES.
Etter å ha hørt hele presentasjonen kan det godt være at det er den store franske søppelaktøren som nevnes som er en av dem.

Den franske samarbeidspartneren og søppelkjempen som ønsker å omgjøre avfallet til HYDROGEN og GRAFITT/GRAFEN.
Sistnevnte; Et stoff til anoder i batteriproduksjon.

Personlig tror jeg at det lett kan komme kontrakt til denne aktøren ila 2021.
At VOW også skal begynne å produsere HYDROGEN via sin patenterte høytemperatur pyrolyse.
______________________
I 2020 var det KUN Cruise Projects som dro lasset i VOW.
Den landbaserte gikk med svakt underskudd pga den orgoppbyggingen man nå har gjennomført.
Fra 2021 vil også land begynne å bidra positivt - og stadig stigende ut året. Dette ser "berre lekkert" ut!

Hilsen Hammers........som i dag plutselig synes det begynner å høres litt "stusselig ut" når man tenker tilbake på kun Cruise og aftersales.
Joda kjempelønnsomt, men legg alt DET ANDRE på TOPPEN og man har en hel PORTEFØLJE av ulike børsselskaper INNE I VOW.
Likevel er vel VOW den billigste av dem alle - uten at jeg har sjekket.

For MIN del betyr dette KRAFTIG vekst etter hvert som investorene skjønner hva selskapet VIRKELIG står for - og hvilke faktiske marginer
de opererer med innen cruise/skal opp mot på landsiden - når "LAND" virkelig kommer i gang.....utover året.
Redigert 22.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Bjørn2020
22.01.2021 kl 21:39 3352

Interessante observasjoner. SSAB er en av de største stålprodusenter som opererer i EU og Nord-Amerika, men kortvarig teknisk struktur ser litt skummel ut
Bubleslurp
22.01.2021 kl 22:46 3224

Har også hatt SSAB i tankene, som skal bruke hydrogen i sin produksjon, og i tillegg kjøper opp Tata Steel.

https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2021/01/19/7610623/sparebanken-more-forvalter-satser-pa-verdiaksjer-og-esg
Redigert 22.01.2021 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.01.2021 kl 22:55 3214

Slik jeg leser side 37 KAN det synes som om AM kjører sitt eget løp her.
Akkurat det KAN tyde på at det er en annen aktør som blir børsmeldt i neste uke (hvis tidsplanen fortsatt holder).
Likevel; Sikker kan man ikke være siden det her snakkes om et testprosjekt.

Vil ikke spekulere ang hvem aktøren er.
Stort blir det uansett - når det snakkes om en World Leader.

Hilsen Hammers
PS..... for dem som lurer; ADEME (fransk miljø- og energiledelsebyrå) er et offentlig etat under miljødepartementet.
Redigert 22.01.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
CapitaL
22.01.2021 kl 23:27 3125

Hehe, ja "they are looking in" ;)

Jeg holder en knapp på AM uansett, de har tross alt 4 løp de kjører for å nå målene mht utslipp innen 2030.. AM er dessuten størst, som nevnt på Badins Linkedin.. SSAB som nevnes over her er en miniputt som ikke har slike prosjekter i planene i det hele tatt. De ligger heller ikke i det vi regner som kontinentet.. ref - " The two companies will cooperate on engineering, business modelling and financing of a dedicated biogas plant for an industrial facility in continental
Europe"..

Svaret får vi uansett om kort tid om man skal tro meldingen av 18.desember..
Hammers
22.01.2021 kl 23:43 3084

Når jeg tenker meg om:
Da Badin fortalte om den store aktøren; "waste into syngas".
Samtidig som AM snakker om; "to capture WASTE CO2 from the blast furnace (masovnene) and convert it INTO SYNGAS.
Tror jeg begynner å heie på din teori.....😉!

Spennende å se hvilken produksjonskapasitet som meldes.
Når tallet kommer er det i prinsippet bare å se inntjeningspotensialet i forhold til de kapasitenene jeg skrev om litt tidligere i kveld.

Hilsen Hammers.