VOW - Alle gode ting er TRE.......eller var det 4?

Hammers
VOW 31.12.2020 kl 11:28 85862

Slettet
Redigert 12.08.2023 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.01.2021 kl 07:20 4893

I AM sin presentasjon fra nov 2020, er det nevnt flere prosjekter i perioden 2021 til 2024.
Rart om de da har et prosjekt som skal fullføres i denne perioden, men ikke er nevnt.
oivindl
23.01.2021 kl 08:33 4687

Jeg synes også det er rart om et prosjekt med stor strategisk betydning for selskapet, ikke er nevnt i en slik presentasjon.
Redigert 23.01.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 09:35 4601

Hammers, du skriver: (hvis tidsplanen fortsatt holder).
Hva er strategien bak å børsmeldingen 18. desember hvis de ikke er trykk på tidsplan? Mulig de måtte børsmelde for at markedet skulle få info som ville kommet ut i andre sammenhenger uansett. Jeg mener det er unødvendig å melde så lang tid i forveien hvis de ikke absolutt må. Skaper forventninger som de absolutt må levere på, hvis ikke blir det vanskelig å skape troverdighet i markedet. Hvis det ikke kommer melding som forespeilet neste uke er det nok mange som vil kaster kortene.
oivindl
23.01.2021 kl 09:48 4562

Slik jeg oppfatter det, ble melding gitt da avtalen var klar. Det som gjenstår er å offentliggjøre navnet, noe som kunden selv skulle gjøre.
Det kan altså virke som dette ikke er opp til VOW, og at de heller ikke bør klandres om det blir utsettelser.
Hammers
23.01.2021 kl 11:36 4406

Joda, det finnes garantert en tidsplan. Akkurat som VY har det samme med togene sine.
Likevel er det ikke alle som kommer presist til stoppestedet. Så langt derifra, men DET gjelder VY.

Hittil er det ikke skrevet en juridisk bindene kontrakt, men det er så langt utarbeidet et MoU (Memorandum of Understanding).
Kanskje i påvente av en endelig bekreftelse fra en 3. part?

Slik det er ved VOW's kommende fabrikk på Follum.
Der har man garantert fått uformelle garantier om at delfinansieringen fra ENOVA går gjennom.
Likevel må man vente på det offisielle svaret fra dem - i skriftlig form.

VOW hadde ikke børsmeldt planene sine (tilsv gjelder den metgallurgiske i Europa) hvis det underliggende ikke var 99% sikkert.
_________________________
Fra Wikipedia - hvis du lurer på hva MoU er;

In business, an MoU is typically a legally non-binding agreement between two (or more) parties, that outlines terms and details of a mutual understanding or agreement, noting each party's requirements and responsibilities—but without establishing a formal, legally enforceable contract (though an MoU is often a first step towards the development of a formal contract). It is a more formal alternative to a gentlemen's agreement.
____________________________

Som "oivindl" så korrekt skriver; Det er den andre part som først skal melde kontrakten.
Slik oppfatter også jeg VOW's børsmelding.

Hilsen Hammers
Karbon
23.01.2021 kl 12:06 4368

En annen ting vi kan spekulere litt rundt:

I presentasjonen Badin holdt er det verdt å ta en titt på side 6:

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/51c5cb02-6f46-4353-bed9-9962eecc9b23

Her ser vi kunder/samarbeidspartnere under "Biomass and Waste Valirozation Industry Decarbonization" .

Repsol er med her, og det er greit. Men jeg merker meg også at Kobelco er med her. Kobelco inngår såvidt jeg vet i konsernet Kobe Steel i Japan.

Jeg kan ikke erindre at Vow har børsmeldt noe samarbeid med Kobelco, så da stammer denne kunden eller partneren antagelig fra Etia FØR oppkjøpet.

Da kan det kanskje tenkes at det etterhvert vil komme noe mer konkret her også, i form av leveranser og inntekter.
Redigert 23.01.2021 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.01.2021 kl 14:34 4228

Godt observert, Karbon.
Jeg la også merke til Kobelco, men sjekket ikke videre rundt selskapet.
Dette er et selskap som jeg ALDRI tidligere har hørt nevnt fra VOW sin side.

En rask Googlesjekk tyder på at dette selskapet er alt for lite (Japans 3. største stålprodusent) til å være den vi venter skal offentliggjøres fk uke.
En god kunde kan det likevel bli - etter hvert.

Hilsen Hammers
Redigert 23.01.2021 kl 18:26 Du må logge inn for å svare
Karbon
23.01.2021 kl 14:57 4150

Nei, jeg tror som sagt Kobelco sannsynligvis var kunde av Etia før Vow kjøpte dem opp, ettersom det ikke har vært noen børsmelding rundt Kobelco.
Karbon
23.01.2021 kl 16:45 4017

Antagelsen stemmer. Dette skriver Vow i forbindelse med halvårsrapporteringen for 2020:

"Successful commissioning of Biogreen pyrolysis plant delivered to Kobelco in Japan to convert sewage
sludge into bio coal as a renewable alternative for fossil coal used for power generation. "
Hammers
23.01.2021 kl 18:50 3844

Godt observert igjen.
Ordren viser hvilke fantasktiske muligheter man har med VOW's ulike fagfelt.

Tidligere har vi hørt om plast til elektrisitet, ulike oljer og hydrogen. Trevirke, kakaoskall og utslitte bildekk til biokull.
Sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i farta.

I dette tilfellet er det snakk om kloakkslam til biokull.
Biokullet skal trolig erstatte vanlig kull som innsatsfaktor ifb stålproduksjonen til Kobelco.

Så kan man tenke videre;
HVOR MYE kloakkslam finnes det ikke rundt om på kloden?
Altså ren og skjær DRITT som blir blir til det "blankeste gull - eller i dette tilfellet avkarbonisert kull" for metallindustrien.
Bare man har det rette utstyret og den rette kunnskapen.

Nærmere alkymistvirksomhet er det trolig vanskelig å komme.
Bare med den forskjellen at alkymistene IKKE fikk til å omdanne ulike metaller til gull.
Det som Henrik Badin og VOW lett klarer via selskapets pyrolyse.

Hilsen Hammers.........som tror 2021 blir et spennende år.
Redigert 23.01.2021 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 19:07 3809

Hei
Når legger VOW frem resultatet for Q4
Er så mye spennende nå at jeg ikke våger å selge meg ut.
Jeg tror at kontakten med Repsol er en gullgruve.

Kan Bellona være en døråpner mot STATIOL ( Er og blir et oljeselskap )
Takker for mye bra info på denne siden ( spesiell takk til Hammers )
Hammers
23.01.2021 kl 19:16 3774

Bare hyggelig.
Svaret finner du på hjemmesiden https://www.vowasa.com/........men det er den 25.februar.

Hilsen Hammers
Slettet bruker
23.01.2021 kl 19:17 3773

Ser det er lenge siden du har vært på børs...kan nevne at STATOIL har skiftet navn til equinor :-)
Slettet bruker
23.01.2021 kl 19:27 3760

Jeg vet det men elsker å kalle selskapet for STATIOL. Mener at staten skulle opprettet et nytt selskap som drev med grønn omstilling og Statoil drev med olje og gass
Slettet bruker
23.01.2021 kl 19:28 3758

Ja, det bør du finne ut. Det er vel i forbindelse med 2.halvårsresultat den 25. i neste mnd. vil jeg tro
Men det bør du ikke bekymre deg for. For det er ikke meningen at VOW skal tjene penger ifølge VOW-fantastene . For det er et evig vekstselskap
Det skal vokse, vokse, vokse. Ja, lukt inn i himmelen skal det vokse. Og der trenger man som kjent ikke penger. Der beiter løven og lammet ved siden av hverandre
For løven er blitt grønn vegetarianer på grunn av VOW sin unike Bio-teknologi :)
Slettet bruker
23.01.2021 kl 19:35 3742

Takk for at du viser så tydelig hva er lavmål er
Slettet bruker
23.01.2021 kl 19:35 3743

TOMRA er vel også et vektselskap...eller kanskje ikke....derfor kursen kanskje står i rundt 420 kr, og børsverdien er 62 milliarder kr....eller du har vel svar på det også merida1
Redigert 23.01.2021 kl 19:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 19:49 3712

Forstår ikke hva du mener, Tomra tjente 822 mill netto i 2019
kalg, lavmål er når en ikke engang vet når selskapet en har akjser i kunngjør resultater
Slettet bruker
23.01.2021 kl 20:03 3684

Det er nok mye du ikke forstår med et vektselskap...nå er vel Tomra et selskap som har drevet med Panteautomater m.m i mange-mange år...VOW står i startgropen med sine kommende produkter...å vil vokse fenomenalt fremover...slik som Tomra gjorde når dem faset over endel til Søppel industrien med sine sorterings systemer.
Redigert 23.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.01.2021 kl 21:20 3552

Ser det skrives om vekst.

Ja, VOW er et vekstselskap.
I okt 2019 skjedde veksten via oppkjøpet av ETIA.
2020 har vært et mellomår, men nå sikter man på de 2 fabrikkene som HITTIL er meldt skal stå ferdige i 2022.

Nye fabrikker der inntjeningspotensialet er som jeg skrev i går.
Follum i første omgang på 10.000 tonn og vil generere ca 20-30 mill i EBITDA.

Når verdenseneren annonseres i neste uke kan det for være snakk om kapasitet på 30 eller 50.000 tonn.
I så fall en EBITDA i sjiktet 70-100 eller 120 til 170 mill NOK.

JODA, slikt kalles VEKST - og det er bare begynnelsen!

Hilsen Hammers
Hammers
23.01.2021 kl 23:10 3336

Nordmøringen skrev Innlegget er slettet
Takk for det.

Hvis bloggeren jager opp tyske investorer er det verdt å nevne at Clearstream pr dd er den STØRSTE aksjonæren under de 4 lederne på topp.
Som nr 4 ligger Henrik Badin med 10,5 mill aksjer.
Som nr 5 ligger Clearstream med ca 6,5 millioner.

Kanskje Badin ønsker å følge litt med på hva som evt skrives om VOW?

Hilsen Hammers
Spydspiss
23.01.2021 kl 23:53 3254

Tyskerne har jo handlet som du sier, men har han bloggeren skrevet noe om VOW?
Lynvingen
24.01.2021 kl 10:59 2999

Norske bloggere vil snart oppdage VOW ! En anbefaling fra Sophie Elise og vi går rett til 100,-. He, he. Ønsker en fortsatt god helg til alle aksjonærer. Ingen tvil om at vi går inn i en spennende uke nå.
unikum
24.01.2021 kl 11:26 2954

Litt merkelig og uforståelig at det ikke omsettes mer enn det gjør om dagen. Når man veit og meldt hva som kommer av nyheter som vil sette Vow virkelig på dagsorden. Normalt så responderer markedet gått i forkant av meldinger så lenge de er meldt. Usikker hvem samarbeidspartner blir gjør ennå investorer usikre på om det er hold i meldingen fra Badin. Tilgjengelig aksjer også en viktig faktor. Minne blir stående i god tid!
CapitaL
24.01.2021 kl 11:59 2898

Jeg tror svaret på det er så enkelt som at det er så mange andre ESG-aksjer som er mer "hypet" om dagen. Jeg tipper det blir mer omsetning og interesse for Vow med offentliggjøringen av samarbeidspartneren..
Record
24.01.2021 kl 12:52 2834

Tror nok tilgjengelige aksjer er stikkordet , de store og de fleste små sitter på sine .
Ser på aksjonærlistene at det byttes en del husa i mellom , kanskje positivt selv om det ikke går opp hele veien , det er tross alt omsetning .
Vil nok bli adskillig mere handel når det kommer noe konkret på bordet , inntil da ser vi jo .
Record
25.01.2021 kl 09:49 2339

Legger merke til at selv bjellesauene investerer i selskaper med samme formål, om ikke samme teknikk .
Hvorfor tar de ikke ett jafs i VoW ?
Hammer , noe fornuftig her ?
MrStock
25.01.2021 kl 10:13 2364

VOW mangler noen større kontrakter nå for å kunne gå videre opp. Det positive er at de har omsetning og resultater av sin grønne teknologi.
Slettet bruker
25.01.2021 kl 10:59 2318

Når kan vi vente noe fra Repsol
royroy
25.01.2021 kl 11:11 2268

Lurer også på dette. Det har vært mye snakk om AM/hva som blir meldt nå i januar, men hva med Repsol og evt. Tinfos? Spesielt Repsol burde man da kunne forvente noe fra snart? Kanskje derfor ting hakker litt også, siden det ikke har kommet konkrete kontrakter fra disse avtalene.
... og de skal nok komme! Men lurer på fortsatt på hvorfor ikke det har kommet noe mer her
Slettet bruker
25.01.2021 kl 11:14 2254

Jeg er helt enig med deg.
Takk for svaret
Record
25.01.2021 kl 11:54 2138

Hva med tyssenkrupp.
Kan det være de som er inne i bildet ?
frempå
25.01.2021 kl 12:21 2129

Solgt alt av ESG aksjer og vurderer nå hele segmentet på nytt. Liker innleggene dine Hammers og presentasjonene til Badin. Holder på å vurdere om jeg skal satse stort og håper at dere kan hjelpe meg med noen svar. Hvorfor er ingen ESG fond inne på topp 20 ? Ja, husa er der, men det er stort sett egen/kundehandelskonto. Volumet er stort nok til at Fondene "tør" å gå inn. Er det noe de har sett som vi andre ikke har ? Så på HB's Pareto presentasjon og likte spesielt satstningen på VOW industries. Men likte ikke dette fra pressemeldingen fra desember : "Vow has a close dialogue with Enova and has reason to believe that this project will qualify for support. The final investment decision will be made when the result of the Enova application is available. " Dette så han ikke noe om og da blir jeg skeptisk. Er dette nok en CEO som ikke kan "walk the talk" ?
frempå
25.01.2021 kl 12:21 2145

Solgt alt av ESG aksjer og vurderer nå hele segmentet på nytt. Liker innleggene dine Hammers og presentasjonene til Badin. Holder på å vurdere om jeg skal satse stort og håper at dere kan hjelpe meg med noen svar. Hvorfor er ingen ESG fond inne på topp 20 ? Ja, husa er der, men det er stort sett egen/kundehandelskonto. Volumet er stort nok til at Fondene "tør" å gå inn. Er det noe de har sett som vi andre ikke har ? Så på HB's Pareto presentasjon og likte spesielt satstningen på VOW industries. Men likte ikke dette fra pressemeldingen fra desember : "Vow has a close dialogue with Enova and has reason to believe that this project will qualify for support. The final investment decision will be made when the result of the Enova application is available. " Dette så han ikke noe om og da blir jeg skeptisk. Er dette nok en CEO som ikke kan "walk the talk" ?
Nsxnsx
25.01.2021 kl 12:33 2105

Hvordan i all verden er mulig å selge aksjer på dette nivået, når melding er rett rundt hjørne ????

Må jo være noe som mangler.....
Nsxnsx
25.01.2021 kl 12:34 2116

Vurderer å selge meg ut av ALT annet og kjøpe kun i denne....
Record
25.01.2021 kl 12:41 2093

Sikkert ikke dumt, de 20 største øker , uten DNM !
Maritim_PhDc
25.01.2021 kl 12:47 2069

Enova gir ikke støtte til prosjekter som kunne gjennomført prosjektet uten støtte, da dette ville klassifisert som statsstøtte/subsidiering noe som bryter med EØS-avtalen. Med andre ord: Enova støtter prosjekter som utløser innovasjon/bidrar til betydelig teknologiutvikling innenfor klima/energi hvor tilskudd potensielt bidrar til å trigge investingsbeslutningen.