Pareto med HUNTER analyse, kjøpsanbefaling og kursmål 5,10

Slettet bruker
HUNT 03.10.2018 kl 14:30 27592

DNB Markets kom i dag med en 42 siders analyse av Hunter Group ASA.

Analysen kan - også for IKKE DNB kunder - lastes ned direkte fra DNB med linken:
https://www.dnb.no/seg-fundamental/Fundamentalweb/dnb/GetReport.aspx?file=CMP4_121658.pdf&popup=n
eller fra fra dataskyen min med linken:
http://vxzc.eu/2018-10-03__DNM_1-42__Initiating-Coverage_Hunter-Group-ASA.pdf

Ifm med analysen, har DNM også laget en 08:23 minutters webcast med et sammendrag av analysen. DNB kunder finner webcasten her:
https://www.dnb.no/segm/apps/aksjehandel/workspace?name=news

IKKE DNB kunder, kan se webcasten med linken under, men først ETTER 2018-10-04 08:46:00
https://video.qbrick.com/play2/embed/player?accountId=558131&mediaId=e40e7ac2-00090085-0ba66415&pageStyling=styled&autoplay=true
Å stille datoen på PCen frem til 04.10.2018 hjalp IKKE.

Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 21:11 14327

Screenshot av artikkel i morgendagens FA (25.10), ingen ting i DN.
http://bit.ly/2018-10-25__FA_34__Fredly-har-funnet-tonen-med-Hartree-og-Guggenheim

Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
OilKing
24.10.2018 kl 18:17 14401

Det har du helt rett i. Upresis kommentar fra meg der.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
lillele0n
24.10.2018 kl 15:53 14463

Bilkjøpene til Fredly er ikke forbruk, det er investeringer. Disse bilene stiger i verdi.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 11:36 14562

Håper FA og/eller DN har vært i kontakt med Fredly i dag, og fått mer info som kommer i en artikkel.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
OilKing
24.10.2018 kl 11:18 14578

Fredly mener alvor. Han la hodet på blokka når han lovte ekstrem jobbing og gikk høyt ut, men ser ut som han har tenkt å innfri forventningene. Det at han tar seg råd til bilkjøp ser jeg på som bare sunt, han hadde ikke gjort dette hvis han ikke hadde kontroll og god feeling på sitt Hunter Group.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 11:08 14598

 
Hunter Group ASA appointed Senior Technical Advisor for Hartree Maritime Partners LLC
https://newsweb.oslobors.no/message/461845

Hvem er Hartree Maritime Partners LLC?
En del av Hartree - A global merchant commodities firm
http://www.hartreepartners.com

Siste avsnitt i dagens børsmelding inneholder uttalelser fra Guy Merison, managing director of Hartree Maritime Partners.
På hjemmesiden til Hartree er han oppført som Founding Managing Director
http://www.hartreepartners.com/about   (nederst på siden)

Hartree Partners ser ut til å være et firma spesialisert på rådgivning, chartering, trading og arbitrage innenfor energi[sektoren]:
http://www.hartreepartners.com/services

De har kontorer i New York, London, Singapore, Geneve, Dubai, Houston, Boston, Wisconsin, St. Louis, Mexico City og Baltimore:
http://www.hartreepartners.com/contact


Skal Hartree hjelpe Hunter med å få best mulig rater?
Hunter ser etterhvert mindre ut som et asset play, og mer ut som et rederi?

Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2018 kl 23:34 14838

 
Fredly har bestilt nye biler for 250 millioner

I morgendagens DN (20.10) er det en 4 siders artikkel, med masse bilder, om Fredly, bilene han allerede har, pluss de han har i bestilling for til sammen en kvart milliard kroner. Noe for de bil-interesserte?

http://bit.ly/2018-10-20__DN_6-9__Fredy-har-bestilt-nye-biler-for-250-mill


DN har også en online versjon av artikkelen med STORE bilder av bilene. Dessverre er online artikkelen kun for DN abonnenter - men me har juksa litt. Bare bildene kan sees uten abonnement. Her er de med teksten til hvert bilde:

Arne Fredly stiller ut sine to nyeste biler på Oslo Motor Show. Foran Aston Martin Vanquish Zagato Speedster, bak McLaren Senna. (Foto: Øivind Skar/Bilforlaget/Bladet Bil)
https://images.dn.no/image/E3wG2bDIPvk5T%2Brd4uCkww%3D%3D/nhst/binary/ee3656ee70553c8070e2e889c0cbfe3a

Mens McLaren Senna er den råeste av dem, er Aston Martin den elegante. (Foto: Øivind Skar, Bilforlaget/Bladet Bil)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/df5d1588c18e5669fcf89bf4ddd0cb3b

Mercedes-AMG Project One ble presentert under bilmessen i Frankfurt i 2017. (Foto: Kjetil Skårdal Andersen)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/d6abbac6ce8322b3365af77535d1ce8c

Dette er det mest konkrete bildet som foreligger på McLaren Speedtail før avdukningen i slutten av oktober. (Foto: McLaren)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/c9e806d8337b0664df1d3c4d0969bad0

Aston Martin Valkyrie ble avduket i Genève i 2017. (Foto: Embret Sæter)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/c85a9c69214a7050d25518194b452e06

Retromodellene i ikon-serien Ferrari Monza SP 01 og SP 02 viser til tidligere tiders racerbiler. Fredly har toseteren SP 02 i bestilling. Bilen skal produseres i mindre enn 500 eksemplarer til sammen. (Foto: Ferrari)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/9cb5353d82430b23afbf1aca73edfcbf

Ferrari 488 Pista Piloti er en modell som kun de som er involvert i Ferraris racingprogrammer får tilgang til. (Foto: Ferrari)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/523b530fe7d75d77ea78e23e1c2e653c

Ferrari 488 Pista Spider er også mer banefokusert i merkets spesial-serie. Den har en V8-motor på 720 hestekrefter, noe som gjør den til den sprekeste takløse Ferrari noensinne. (Foto: Ferrari).
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/670ef4a2d0c1950fc12557c8bd206f59

Aston Martin Valkyrie ser ikke bare futuristisk ut, den har også masse ny teknikk og massive krefter. (Foto: Aston Martin)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/ef681a084f330db0a17e3a323b4ccdd9

Aston Martin Valkyrie AMR Pro, eller 002 er en ren banebil. (Foto: Embret Sæter)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/de507cf9428535e7956818baf042b5ef

Aston Martin Project 003 er det kun publisert skisser av. Bilen skal bli en litt enklere versjon av Valkyrie. (Foto: Aston Martin)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/ca1a5a3955f315672ce1195e012f8ff4

McLaren Speedtail er en hyllest til McLarens første superbil; F1. Denne blir produsert i samme antall som F1, nemlig 106 eksemplarer. Føreren sitter midt i bilen, med ett passasjersete på hver side bak seg. (Foto: McLaren)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/40aad761c68c5b62f30fdc2fc7f7dd67

McLaren Senna GTR er en råere versjon av bilen Fredly stiller ut på Lillestrøm. Banefokusert så det holder. (Foto: McLaren)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/3e54f2745d8b7f8466a5df15c6de76c1

Mercedes-AMG One er utsatt nesten ett år, fordi det viser seg vanskeligere å tilpasse en formel 1-motor til gatebruk enn det AMG trodde. Her testes den på bane. (Foto: Mercedes-AMG)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/a3dd274a1ab99221fcba561be5f4ba91

Det kommer en Ford GT til Oslo Motor Show. Det er ikke Fredlys, men han har en i bestilling. Denne uken gikk Ford ut med informasjon om at produksjonen blir forlenget, slik at bilen produseres i langt fler enn de opprinnelige 500 eksemplarene. Hittil har to biler havnet med norske skilter. (Foto: Ford)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/bb73834f3778e2d49b9ecbdf61738f37

Fredly har også en Porsche 911 GT2 RS i bestilling. RS-modellene er de modellene som stiger mest i verdi fra Porsche. (Foto: Porsche)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/27ea95465abc1e2a13c340b7b78438fc


Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
OilKing
18.10.2018 kl 06:56 15108

Fin info. Og Fredly passer fortsatt på kursen som en smed. Blir spennende framover! Får vi snart høre noe om opsjonene på de tre siste VLCC?
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2018 kl 00:23 15179

 
addyfred, det har i mange år eksistert flere typer
LSFO (Low Sulphur Fuel Oil) <= 0,5% svovel/sulphur og
ULSFO (Ultra Low Sulphur Fuel Oil) <= 0,1% svovel/sulphur, og det vil med rimelig sannsynlighet komme nye:
https://www.shell.com/business-customers/marine/fuel/ulsfo.html
https://www.neste.com/companies/products/fossil-fuels/low-sulphur-bunker-fuels
https://www.marineinsight.com/guidelines/a-guide-to-marine-gas-oil-and-lsfo-used-on-ships

Vi lever ikke i en statisk verden, ellers hadde vi fortsatt vært i steinalderen.

Akkurat som en forbrenningsmotor i en bil stiller visse krav til bensin/diesel for ikke å ødelegges, gjelder det samme for drivstoffet som en skipsmotor forbrenner. Det kommer an på mye annet enn bare svovelinnholdet:
https://www.marineinsight.com/guidelines/a-guide-to-marine-gas-oil-and-lsfo-used-on-ships

Lavere svovelinnhold fås enten ved å blande inn kutt fra svovelfattige råoljer eller med avsvovling:
https://snl.no/oljeraffinering#-Avsvovling


Spådommene om at LSFO blir dyrere og HSFO (High Sulphur Fuel Oil med 3,5% svovel) blir billigere fra og med begynnelsen av 2020, skyldes ikke endret prod kost (bortsett i fra råoljepris), men endret etterspørsel. Og som vi alle vet, er pris (sterkt) relatert til etterspørsel og konkurranse. Derfor vil rådene markedsmekanismer sørge for at eventuelt nye LSFO typer/produkter som kan produseres (vesentlig) billigere enn eksisterende, ikke vil ha særlig lavere markedspris enn eksisterende, jfr. profittmaksimering.

Uansett vil fordelen skip med scrubbere har, forsvinne over tid, enten fordi alle installerer scrubbere, eller produksjonen av LSFO øker og dermed blir billigere, men det tar tid, se særlig side 13 i denne Kjus presentasjonen:
http://www.vistin.com/getfile.php/132324-1538035635/Documents/PDF/Presentation%20of%20Vistin%20Trading%20at%20Pareto%20Securities%20Oil%20and%20Offshore%20Conference%20September%202018.pdf

New technology:
- Slurry-cracker can get 90% or more gasoil output with resid fuel as feedstock
- But building time is at least 3 years
- Not so tempting for refiners to invest in desulphurization of 3.5% Resid Fuel
- Because 1% Resid Fuel is also a waste product (cheaper than crude)


Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
kentove
17.10.2018 kl 16:57 15316

tankere m 40k$ vil få 10k$ premie for scrubbere, uten at jeg husker hvilken analyse jeg leste det i :/ så
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
laptop
17.10.2018 kl 12:50 15426

Jeg tar for gitt at en slik blend prismessig vil være tilnærmet lik MDO, kanskje høyere, og da vil den sparte investeringen i scrubber bli spist opp på under ett år. Om det medfører riktighet vil det kunne ha en effekt for eiere av eldre tonnasje men nyere (2-5 år) og ny (nybygg med levering før 2020) tonnasje kan aldri regne hjem å ikke investere i scrubbere.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
canarias
17.10.2018 kl 12:30 15456

Rykter og spekulasjoner vil alltid florere
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
addyfred
17.10.2018 kl 12:13 15493

Det sirkulerer nå rykter om at en ny blend av bunker fuel er på vei inn i markedet. Denne blandingen skal etter alt å dømme være "in compliance" med de nye IMO-reglene. Plutselig blir behovet for scrubbers mindre.

Det er naturligvis ukjent hva denne nye blandingen vil koste sammenlignet med dagens bunker fuel.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Cutter
16.10.2018 kl 14:59 15643

Som alltid de som fikk tilbudene tidlig. Vi andre er mer sårbare. Har selv ca 3,4 + litt trading gevinst. Det gjelder å følge med fram mot fredag hvis du er kortsiktig. Kan fort komme en emisjon. Forholdsvis lav omsetning i forhold til alle bull analysene i det siste. OBS OBS
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
16.10.2018 kl 13:47 15702

Hvordan ser det ut for småaksjonærene i denne fremover,er det gull og skog eller blir en fintet ut over sidelinjen?
Fortsatt under 4,bygge volum for fet gain,eller flytte? 3,915
Deep in the money for hvem?

Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2018 kl 22:31 15926

I følge dagens BørsXtra
https://preview.mailerlite.com/x2s5b0/1002654346866856635/d6k4
har Pareto tatt opp dekning på HUNTER med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 5,1:
"HUNTER: Pareto initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 5,1."

Inntil jeg får tak i en PDF kopi av Pareto analysen, må dere nøye dere med screenshot av en artikkel i morgendagens FA (16.10) om Pareto analysen:
http://bit.ly/2018-10-16__FA_18__Pareto_VLCCene-til-Fredly-er_«deep-in-the-money»
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 23:40 16174

http://bit.ly/2018-10-05__FA_10-11_12_14__Mer-shipping
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Tobias
04.10.2018 kl 23:30 16193

Fint oppslag i FA
Fortsetter oppgangen i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 23:16 16224

http://bit.ly/2018-10-05__FA_1_8__Rally-i-Hunter_Analytikerne-venter-videre-kursoppgang
På forsiden av FA er Fredly "The Man with the Golden VLCCs"  ;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.10.2018 kl 17:49 16473

 
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Analytiker-spaar-kursoppgang-anbefaler-kjoep2


Investtech anbefaler kjøp av aksjer i Hunter Group

- Hunter Group har brutt opp gjennom taket i en svakt fallende trendkanal, og det er gitt kjøpssignal fra en rektangelformasjon. Videre oppgang til 4,07 kroner eller mer er signalisert. Kursoppgangen skjer på økende volum. Dette indikerer at optimismen og kjøperviljen er stor blant investorene, noe som styrker kjøpssignalet. Aksjen har motstand ved cirka 3,70 kroner, og et brudd på dette nivået vil være nok et kjøpssignal. Det er støtte ved cirka 3,40 kroner. Vurdering: Kjøpskandidat, skriver Investtech.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.10.2018 kl 17:42 16504

Tittelen på dagens DNM 08:23 minutters webcast om HUNT er "Hunter Group ASA - Top-tier IMO 2020 VLCC owner".
I løpet av webcasten vises 13 slides.

Her screenshots av alle 13 slides:
http://bit.ly/2018-10-03__DNM_2-14__Hunter-Group-ASA_Top-tier-IMO2020-VLCC-owner_SLIDES

Slidesene illustrerer bl.a.:
• IMO 2020 leads to four VLCC rate foreast scenarios
• Hunter Group's VLCCs would earn USD53k/day in 2020 compared to USD41k/day for s standard ship – Slide 7
• Scrubber economics still looking good as an investment
• Forecast for scrubber uptake per main segments
• % av flåten med scrubbere til 34 rederier innenfor Bulk, Car, Chemicals, Container, LPG og Tank
• HUNT må tidligst hente mer penger i Q3-2019 – slide 10
• NAV current & NAV forecasts
• Hunter Group has the highest exposure towards rising asset prices. For every 10% up in asset values, the NAV of Hunter moves up by 42%.
• VLCC resale forcast
• VLCC rates forecasts
• Tanker tonne-mile demand to outstrip supply in 2019e and 2020e


Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare