Rett vest for NAS og SDRL i 2021. Dessverre, men sant!

Ikke kan jeg begripe hvordan de skal unngå å falle dramatisk i kurs i 2021.

De fleste kjenner vel ståa til NAS - og den tror jeg skal under kr 10,00 i løpet av året (kurs nå 86,94). Med maksimalt flaks faller den bare til 20,00....

SDRL tror jeg skal under kr 0,30 (kurs nå kr 2,48) Her kan nok ikke flaks redde noe særlig....

Begrunnelse for begge: Altfor høy gjeld som i alle fall delvis må konverteres til aksjer pluss at man i begge aksjene får en dumpingemisjon.

Selvsagt får man noen kraftige rallyer på veien til helvete, men slik er det jo i alle drittaksjer.

Så da får jeg bare vente på noen sinna svar fra de som er gærne nok til å satse på disse aksjene. Om ikke annet burde dere gjøre dere selv en tjeneste ved å sette stop loss...

Når dette er skrevet så kan faktisk begge aksjene bli spennende ETTER en restrukturering - men jeg gjentar ETTER!!!!! Ikke nå!!!!

Redigert 19.01.2021 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
Fevang
01.02.2021 kl 00:54 2329

Oppdateres ved slutten av hver mnd:

SDRL i januar minus snaue 6% og NAS minus litt over 33%

Så er det bare å vente på den helt store smellen. Den kommer nok før man vet ordet av det.
Fevang
06.03.2021 kl 19:49 2070

Glemte å oppdatere ved utgangen av feb - så gjør det nå med sluttkurser ved utgangen av feb.

Endring siden årskiftet:
SDRL opp snaue 4% og NAS ned snaue 37%.

Intet endret - de går rett vest.
Fevang
01.04.2021 kl 21:39 1798

Oppdater 1.april er NAS ned 23,6%.

SDRL er ned 22,6%

Så intet er forandret. Ned går det videre også.
Moped
02.04.2021 kl 16:01 1612

Kjøpte du NAS på kurs 300,-, 0g satt helt ned til 40 øre? Slutt å sutre. Det er nok en grunn til at du er alene på denne tråden. Kjøpte på 40 øre jeg, og har gjort gode penger på å gå inn og ut. DOMMEDAGSPROFET er det noe som heter :O)
Fevang
02.04.2021 kl 17:17 1562

Har aldri eid noen av disse to aksjene - så ingen sutring fra min side. Håper du ikke eier noen NAS- aksjer når det kommer en uhorvelig mengde nye aksjer i markedet. Men det tar tid og aksjen vil fyke både opp og ned i mellomtiden. Lykke til.

Jeg er vel ikke akkurat en dommedagsprofet når jeg skriver at begge aksjene kan bli spennende ETTER en restrukturering

Seadrill er notert på NYSE også. Der er markedet endel større og volatilt enn på Oslo Børs. Enig i at gjelda er gigantisk, og at verdiene er tilavarende null. Men... Se litt på Transoceans himmelferd, og fortell meg at det samme ikke kan skje med seadrill.

Har kjøpt for det jeg er villig til å tape.
Fevang
02.04.2021 kl 18:50 1496

Som sagt tidligere kan bli bra etter restruktureringen.

Den var notert i USA ja - men er vel ikke det nå??
Redigert 02.04.2021 kl 20:35 Du må logge inn for å svare
Sukiyaki
04.04.2021 kl 02:03 1275

sdrl er kun notert på ose. Selskapet har advart i lang lang tid at aksjonærene vil sitte igjen med smuler. Dere som mener noe annet, kan dere lese?

FA: Foreslår å kutte Seadrill-gjeld med 41 milliarder kroner
I et forslag sendt til domstolen i Texas, vil riggselskapet Seadrill slette gjeld tilsvarende 41 milliarder kroner. Om forslaget godkjennes, vil dagens aksjonærer sitte igjen med 1 prosent av selskapet.

https://e24.no/boers-og-finans/i/GaRmw9/fa-foreslaar-aa-kutte-seadrill-gjeld-med-41-milliarder-kroner
JonasKr
04.04.2021 kl 13:36 1045

Blir ikke emi-aksjene i NAS på 8kr? Dagens aksjer er jo nærmest verdiløse da...
Fevang
04.04.2021 kl 14:05 1004

Tror ikke det blir så høyt som 8 kr. Tipper det blir ned mot kr 6,00.
Så børskurs er helt høl i hodet.
JonasKr
04.04.2021 kl 14:19 987

Følger lite med på NAS for tiden, men mener å ha lest at dagens aksjonærer vil sitte igjen med 5%. Med mindre man mener at Market Cap skal være 30-40mrd NOK så skal kursen kraftig ned.
Redigert 04.04.2021 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
Fevang
01.05.2021 kl 20:28 405

Oppdatering 1. mai:

NAS er ned litt over 35% hittil i år.
SDRL er ned snaue 20% hittil i år.

Har det skjedd noe i aksjene? Ja - faktisk har det skjedd noe positivt i begge aksjene. Etter utvanning får dagens aksjonærer beholde mer enn jeg hadde regnet med. Det blir sannsynligvis også tegningsretter til NAS-aksjonærene; men neppe til dagens SDRL-aksjonærer etter hva jeg har lest meg til.

Ekstremt vanskelig å mene noe sikkert hva tegningsretter vil være verdt, men det kan godt være en god del.

Så nedsiden i aksjene bør være mindre enn jeg har skrevet i startinnlegget.

Sjelden jeg er glad for å ta feil - men det er jeg faktisk her hvis jeg vitterlig tar feil!!!

Men min vurdering er fortsatt at prisingen av begge aksjene pr i dag er for høy - særlig NAS.

Var inne i begge to da det smalt i fjor. Tok tapet som en mann i begge tilfellene . Nas er for høyt priset nå, usikkert med sdrl. Lykke til dem som satser🤓