IDEX outlook 2021 to be announced commercial launches

poki
IDEX 01.01.2021 kl 20:54 86755

Rapid acceleration in volume deployments expected in 2021 through several to- be-announced commercial launches by banks in several geographies

• Addressable market is expected to steadily grow to 3 billion units

https://3q028g27wo48279n9zqwcn13-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2020/11/QuarterlyPresentation_Q32020-11032020.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2021 kl 11:54 4086

Magisk, tenker jeg! :-) Vi trengte det løftet nå. Håper at den bryter gjennom med grei fundament opp mot 3,5 om ikke så lenge.
Goldie1800
12.02.2021 kl 11:46 4076

nå venter vi på bestillinger som betyr noe ...
Slettet bruker
12.02.2021 kl 10:25 4194

tester bruddet nå på 3.00. før videre oppgang.
Ærligtalt
12.02.2021 kl 10:23 4208

...Den er ned ca. 1 prosent siste måned :)

Ligger en del her da som ikke reflekteres i kursen - vi får se hva som kommer, men 3,50,- virker jo som en fornuftig start ja
Alby
12.02.2021 kl 10:10 4247


3,50. Det kommer nok et nytt støt opp litt senere.
Nå skulle det vært fint med en saftig ordre.
Highflow
12.02.2021 kl 09:55 4292

Ser ut som noen står på bremsen :P alltid noen store som dumper aksjer, hva tenker dere om kurs utviklingen idag ? :)
Slettet bruker
12.02.2021 kl 09:49 4302

Det hender at Finansavisen slår til med overskrifter som påvirker investorer positivt. Det hjelper å få ting opp fra børsmelding til presse. https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/02/12/7624824/kina-gigant-gir-tommel-opp-til-idex-kort
poki
12.02.2021 kl 09:45 4313

VISA är med financial Inclusion med visa länder och detta har dykt up nyligen de hade aldrig pratat eller skrivit nåt om detta tidigare håll i Mastercard + VISA och säkert UnionPay med IDEX och Infineon .
Slettet bruker
12.02.2021 kl 09:35 4303

Da er 3kr brutt med god margin, 4 kr neste stopp!
Slettet bruker
12.02.2021 kl 09:31 4285

siste godkjenningen de trengte i KINA dette, ser ikke ut til at folk har fått med seg hvor stor denne formelle godkjenningen er. Mange mrd kroners marked i KINA for IDEX nå som godkjenning er på plass.
mercedesglk
12.02.2021 kl 09:28 4268

Må spørre, er man ikke klar over hvor stort dette er? Når dette begynner å ta av så snakker vi ikke kurs på 3kr for å si det sånn. Du kan ihvertfall legge på en null bak 3 tallet.
Har brukt litt tid å lese meg opp her, denne skal jeg ha i portisen ut året ihverfall. Kanskje jeg da løser inn med 1000% oppgang😀
Slettet bruker
12.02.2021 kl 09:24 4254

mercedesglk skrev 4 kr i dag?
teknisk nå som 3 er i ferd med å brytes er det ja 4kr, 6 og 8 som er neste mostand :) Nydelig melding idag om formell godkjenning.
Alby
12.02.2021 kl 09:14 4287


Ser vi noen som prøver å bremse en evnt. oppgang ?
poki
12.02.2021 kl 08:58 4303

Oslo, Norway – 12 February 2021 - IDEX Biometrics ASA, a leading provider of advanced fingerprint identification and authentication solutions, today announces that China UnionPay (CUP) has issued a second letter of approval (LOA) for a biometric payment card that contains IDEX’s fingerprint sensor and biometric solutions. The card is manufactured by Goldpac Group Ltd. (Goldpac).

The LOA is the formal acknowledgement by CUP that a product or service demonstrates compliance to all relevant requirements. This enables world-wide interoperability with ATMs and point of sale terminals as well as durability, reliability and security assurance. With this formal LOA, Goldpac and local banks can move forward with biometric card issuance.

This is the second biometric card certification, using IDEX’S fingerprint sensor and biometric solutions, issued by CUP, which will provide even more choice for card-based payment solutions.

“CUP is the largest payment network in the world, supporting more than half of all cards issued on the global brand networks. This second LOA is a yet another critical step to driving mass adoption,” said Vince Graziani, CEO, IDEX Biometrics.
Struts
12.02.2021 kl 08:31 4763

Ja, kan ikke forstå annet enn at dette vil bli positivt mottatt! Men for all del, har tatt feil før...
Slettet bruker
12.02.2021 kl 08:04 4798

NYHETER IDAG.
Oslo, Norge 12. februar 2021 - IDEX Biometrics ASA, en ledende leverandør av avanserte fingeravtrykkidentifikasjons- og autentiseringsløsninger, kunngjør i dag at China UnionPay (CUP) har utstedt et nytt godkjenningsbrev (LOA) for et biometrisk betalingskort som inneholder IDEX s fingeravtrykkssensor og biometriske løsninger. Kortet er produsert av Goldpac Group Ltd. (Goldpac). LOA er den formelle erkjennelsen fra CUP for at et produkt eller en tjeneste demonstrerer samsvar med alle relevante krav. Dette muliggjør verdensomspennende interoperabilitet med minibanker og terminaler, samt holdbarhet, pålitelighet og sikkerhetssikring. Med denne formelle LOA kan Goldpac og lokale banker gå videre med utstedelse av biometrisk kort. Dette er den andre biometriske kortsertifiseringen, ved hjelp av IDEX S fingeravtrykkssensor og biometriske løsninger, utgitt av CUP, som vil gi enda flere valg for kortbaserte betalingsløsninger. CUP er det største betalingsnettverket i verden, og støtter mer enn halvparten av alle kortene som er utstedt på de globale merkevarenettverkene. Denne andre LOA er enda et viktig skritt for å drive masseadopsjon, sa Vince Graziani,
Sente
11.02.2021 kl 19:12 4878

Hvorfor tror du det?
Ren tro eller har du sett noe som helst av bilder eller referanser til Idex fra Thales?
poki
11.02.2021 kl 19:07 4874

Jag är helt 100% att IDEX har Thales//Gemalto i bagaget nu.
mercedesglk
11.02.2021 kl 13:16 5025

Du snakker til døve ører og skriver til de som ikke kan å lese. Hva de gjør på OSE vites ikke.
Slettet bruker
11.02.2021 kl 12:28 5046

Ja, men Zwipe tar plass i mediaet noe som gjenspeiles i kursprisen. Zwipe er +12,26% i dag. Idex får ingen omtale om dette og da tiltrekker det ikke investorer. Idex er altfor anonym, må ta mer plass i mediaet og vise seg frem.
Slettet bruker
11.02.2021 kl 12:16 5070

Tar snart av denne henger sammen med SWIPE avtaler på bet. kort.
Slettet bruker
11.02.2021 kl 11:28 5120

Lite salgsvillighet de siste dagene men nå må folk sitte på beholdningen og ikke selge < 2,8 :-(
poki
10.02.2021 kl 21:44 5260

Jag skrev till IDEX om deras social media hantering och Vince G svarar att han kommer be deras team to do more 🙏


Hello XXXX
Thank you for the advice. I will ask our team to focus more in this area. I agree with you. Pictures say much more than words. In the meantime, we are making good progress there should be many pictures and videos soon.
Kind regards,
Vince
Goldie1800
10.02.2021 kl 20:53 5326

Next generation credit cards will have fingerprint authentication embedded sensors and chips. Importantly this generational switch will not require new POS equipment as with chip and PIN and should occur much faster. This technology is expected to reduce fraud and increase usage easily providing payback for banks even with the incremental cost. IDEX’s unique patent-protected “off-chip” design allows cards to be manufactured at less than half the price of competitors by separating the fingerprint sensor from its controller chip thus allowing the use of a smaller, newer, and more powerful chips.

Despite the existence of smartphone-based payment systems, market researcher Nilson still believes the market for payment cards will increase 7.3% per year. There are 23.6 billion payment cards in use globally. Biometric payment card units are expected to grow from 2 million shipped in 2021 to a minimum of 400 million by 2024. IDEX could receive $3 per card of the market share it captures.

IDEX has already had its design certified by two out of the three major card networks, MasterCard and China UnionPay, who process over 45% of the cards in use worldwide. It has begun to provide cards in small quantities to card issuers to sample and conduct pilots at banks in various countries.
poki
10.02.2021 kl 19:55 5389

IDXAF: A Pure Play in Next-Gen Biometric Payment Cards
February 1, 2021, 1:13 pm
OTC:IDXAF

https://finance.yahoo.com/amphtml/news/idxaf-a-pure-play-in-next-gen-biometric-payment-cards-191542517.html?__twitter_impression=true&guccounter=1


IDXAF: A Pure Play in Next-Gen Biometric Payment Cards
February 1, 2021, 1:13 pm
OTC:IDXAF

READ THE FULL IDXAF RESEARCH REPORT

IDEX’s Low Cost Patented Fingerprint Card Technology Could Capture Large Market Share in This Nascent Industry


IDEX Biometrics (OTC:IDXAF) was founded in Norway in 1997 and has since 2014 largely become a US centric product company with extensive expertise in fingerprint biometrics and semiconductor and systems design. It is a fabless semiconductor company that targets primarily the payment card industry and is just starting to ship production volumes of its next generation sensors and solutions to major card providers.

Next generation credit cards will have fingerprint authentication embedded sensors and chips. Importantly this generational switch will not require new POS equipment as with chip and PIN and should occur much faster. This technology is expected to reduce fraud and increase usage easily providing payback for banks even with the incremental cost. IDEX’s unique patent-protected “off-chip” design allows cards to be manufactured at less than half the price of competitors by separating the fingerprint sensor from its controller chip thus allowing the use of a smaller, newer, and more powerful chips.

poki
10.02.2021 kl 19:35 5422

De som jobbar inom IT branschen vet hur långt tid kan en POC tar ( 6 månader minst ) och IDEX + Zwipe kommer ta mer än hälften av 1 billion kort marknad. IDEX ledning vet vad de håller på inte jaga små de satsar på de stora marknad och Government ID med financial Inclusion med MasterCard.

VISA certifiering
Thales

När Medling om VISA/Thales kommer aktien skjutsa i racket fart.
Redigert 10.02.2021 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
kaunis
10.02.2021 kl 16:51 5554

Skulle dette gå i "dass", ville det være en mye større overraskelse en at den vil stige proposjonalt med ordreinngangen. Idex overrasker ikke om den går til kr6 i løpet av 2021, men med rask implementering av den nye kortstandaren (kontaktløs) bet. og høy sikkerhet, er det åpent hvor mye den kan gå.
Struts
10.02.2021 kl 16:36 5574

Ok, mange takk skal dere ha!
Slettet bruker
10.02.2021 kl 15:59 5609

Jeg begynte å investere i Idex i 2017 ettersom dette markedet var forventet å ta av i 2021-2023. Idex har tidligere vært opp i 8 kr. Hvis jeg husker riktig (du husker kanskje bedre enn meg. Jeg fulgte ikke så godt med den i de dagene som jeg gjør nå) så produserte de et produkt som var for dyrt og måtte tilbake til, 'the designing table'. Og nå klarte de å produsere et rimeligere produkt/løsning.

Jeg brukte 2020 til å få snittprisen min ned og har fulgt med milepæl meldingene. Jeg synes at de er 'right on schedule'. De ventet på en viktig sertifisering vår 2020 og den første kom fredag før Påskeferien. Markedet responderte bra til den nyheten. Etter det, så gikk det slag i slag med å nå milepælene som Idex meldte at de ventet og ordreboken begynte å fylles. CEO'en har vært god til å ikke hausse opp stemningen men holdt oss godt jordet med påminnelser om at de er småkjøps ordre, allikevel har de sett frem til å tjene penger for Idex og nå forventer vi de første salgstallene. Jeg har tro på ledelsen og Idex og at de jobber strukturert. Selv om jeg kan bli utålmodig når jeg ser NEXT tar helt av, så var jeg med på den NEXT katastrofen og tapte mye penger. Den var bygget på haussing og intensjonsavtaler. Men så har Idex gått gjennom 3 gode børs korrigeringer siden juni og har klart seg bra opp igjen. Det gjenstår å se om NEXT klarer det selv om jeg forstår at de nå opererer i forskjellige nicher, om jeg ikke tar helt feil. Så er også Idex sin søknad inne for NASDAQ akkurat nå (som du sikkert vet) og gjøre seg klar til storkommersialisering. Der godkjente vi et par punkter i forhold til det på generalforsamlingen. Kanskje ønsketekning fra min side, men håper på at vi når 10 kr i løpet av 2021. Det er lov å håpe? Heh :-)
Slettet bruker
10.02.2021 kl 15:11 5667

Bra spørsmål. Svaret er ikke svart eller hvitt. Et veldrevet selskap arbeider normalt med en hovedstrategi. Salget er en materialisering av en godt gjennomført strategi. Betalingsmarkedet er meget konkurransepreget og dominert av a) kontanter b) kort og c) mobile betalingsløsninger både med og uten kort. Kostnaden per transaksjon sett opp mot sikkerhet og potensielle tap er avgjørende for hvilken løsning som velges av de aktørene som dominerer innen betalingstjenester. IDEX jobber langs alle ledd i verdikjeden for å sikre seg at de når frem i dette markedet; dvs. samarbeid med kortselskaper, samarbeid med kortprodusenter, samarbeid med produsenter av sikkerhets-chips o.l. For å øke sannsynligheten for å nå frem kan de velge å tilby felles tjenester og produkter, slik som siste melding signaliserer. Dersom alle forsøk på å kjøre løpet alene eller ved JVs feiler vil et salg av teknologi/software (IP) være et alternativ. Der vil det alltids være interesse dersom prisen er rett.
Struts
10.02.2021 kl 14:29 5730

Interessant å følge konstruktiv dialog! Må innrømme å ikke ha peiling på bransjen i det hele tatt, men har allikevel valgt å investere i Idex. Er det feil å spørre om det er så enkelt at enten får selskapet et gjennombrudd (og tar av), ellers så går det rett i toalettet? (Børsmeldinger har jeg fått med meg)
Slettet bruker
10.02.2021 kl 14:19 5756

Jeg støtter betraktningen. Forutsetningen er naturlig nok et gjennombrudd i løpet av 2021. Mye ligger til rette for dette, men det er alltid usikkerhet knyttet til ny teknologi.
poki
10.02.2021 kl 14:16 5763



Att köra piloter, kunder /Bank måste utrusta Datahallar med ny hårdvaran. Beställningar från hårdvaru leverantör kan ta flera veckor och mjukvaran måste installeras och testas. Zwipe måste ha kort klara för beställning när det kommer. Zwipe kommer med ny beställning snart det är min gissning bara min.
Sente
10.02.2021 kl 14:15 5768

Jeg mener Idex har størst potensial. Zwipe tilbyr lite til verdi kjeden føler jeg, siden de egentlig ikke produserer noe. Men det gir dem vel bedre marginer og mindre risiko. 🤔
Fremtiden avhenger om det blir noe av dette markedet. Vi som har følgt Idex en stund vet markedet har vært lovet "snart" altfor lenge, men nå som de kommer med en sensor som ikke krever aktive komponenter i kortet, kun sensor og Secure Element, så synker total prisen på kortet betraktelig. Derfor kan en trygt si at de har aldri vært så nær som nå i å lage et marked.
Hovedkunde for Idex er Idemia og Zwipe sin kunder, mens FPC er nær knyttet mot Thales/Gemalto. Thales, og de franske bankene de jobber med, "lover" å lansere kort med biometrisk sensor i løpet av året. Idemia skal også rulle ut sine biometriske kort i siste halvdel av året, men jeg vet ikke om noen banker har sagt de skal bruke disse kortene.