IDEX outlook 2021 to be announced commercial launches

poki
IDEX 01.01.2021 kl 20:54 86765

Rapid acceleration in volume deployments expected in 2021 through several to- be-announced commercial launches by banks in several geographies

• Addressable market is expected to steadily grow to 3 billion units

https://3q028g27wo48279n9zqwcn13-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2020/11/QuarterlyPresentation_Q32020-11032020.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
poki
05.02.2021 kl 16:18 7807

https://www.idexbiometrics.com/trusted-bio-security/


Very exciting times @BertocciGuido and @IDEXBiometrics team with IDEX TrustedBio helping the #biometricpaymentcard market to take off in real volumes and with a range of different SEs !


TrustedBio™ will be in the first Gen 3 biometric cards in 2021?

Did you know that IDEXBiometrics TrustedBio™ will be in the first Gen 3 biometric cards in 2021? Learn how TrustedBio is improving performance and security with all secure controllers and why TrustedBio will be the #fingerprint #sensor of choice for Gen 3 cards.
Redigert 05.02.2021 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Bulldog
05.02.2021 kl 18:42 7712

https://www.mastercard.us/en-us/business/overview/safety-and-security/authentication-services/biometrics/biometrics-card.html

Tvilte noen på IDEX så presenterer MasterCard ferdige kort på sin hjemmeside.
MasterCard kortene med IDEX sensor er klar for levering. Bør generere en viss cashflow for Idex til det meldes STORE leveranser fra MasterCard.
Redigert 05.02.2021 kl 19:31 Du må logge inn for å svare
Sente
05.02.2021 kl 19:50 7648

Er vel hovedsaklig FPC sensorer som vises der, unntaket er filmen som viser en Idex sensor.
poki
08.02.2021 kl 08:56 7452

​ kung IDEX


Oslo, Norway – 8 February 2021 - IDEX Biometrics ASA, a leading provider of advanced fingerprint identification and authentication solutions, has expanded its technical partnership with a global provider of EMVCo© secure element solutions to include a commercial framework that will accelerate biometric smart card adoption.

Together, the companies will offer a fully integrated, system for biometric smart cards including market leading secure element devices and IDEX’s TrustedBio™ biometric sensor technologies together with algorithms and software. The commercial framework includes incentives for each company to sell the complete solution under mutually beneficial commercial terms.

“This partnership and the relationship between IDEX and our partner are very important to cement our leading position in the payment and biometric segments and will expand our global customer and issuer reach. We are bringing a complete solution to enable card manufacturers and integrators to easily design biometric smart cards with enhanced security and a superior user experience at a disruptive cost point. This solution will accelerate the adoption of biometric cards,” comments Vince Graziani, Chief Executive Officer, IDEX Biometrics ASA.

The first-generation platform based on this collaboration will be available for high volume production in the second half of 2021.
poki
09.02.2021 kl 21:00 7134

February 2021 by Vince Graziani, CEO, IDEX Biometrics ASA

Given the extent of changes to the way we work, live and conduct business over the past 12 months, it’s been difficult to keep track. Yet, with light at the end of the tunnel, it may well be our fingerprints that offer a sense of security as we head back into a transformed world.

Debit and credit cards are nothing new, but, according to Pew Research, consumers still see them as the most secure form of payment. Retaining this familiarity while dramatically improving security is a tangible way that retailers and banks can improve the consumer experience moving forward. To do so during a forthcoming period where a host of new fears or concerns are likely to be at the forefront of people’s minds, could be an outright differentiator. The transformed world that awaits us presents an opportunity for service providers, but only if they take heed of people’s insecurities. By making fingerprints king of the biometric security measures, the retail sector’s relationship with a changed public in this new world can get off to the best possible start.


https://www.globalsecuritymag.com/Fingerprints-are-king-for-payments,20210203,107865.html
Redigert 09.02.2021 kl 21:01 Du må logge inn for å svare
poki
09.02.2021 kl 21:08 7130

IDEX sensor med Zwipe med dessa kan jag tänka mig

17 banks choose TietoEVRY’s open banking service
TietoEVRY has developed a service that lets customers view and make payments from any of the bank accounts that they have at different banks directly from the preferred online bank.

https://www.tietoevry.com/en/newsroom/all-news-and-releases/other-news/2021/17-banks-choose-tietoevry-open-banking-service/?utm_campaign=58c27348dc97a53759028557&utm_content=601cf6e7839a830001def111&utm_medium=smarpshare&utm_source=twitter
poki
09.02.2021 kl 21:16 7114

Solutions Provider kan vara TietoEVRY’s open banking service ?



Solutions Provider to Include Joint Marketing and Sales

Oslo, Norway – 8 February 2021 – IDEX Biometrics ASA, a leading provider of advanced fingerprint identification and authentication solutions, has expanded its technical partnership with a global provider of EMVCo secure element solutions to include a commercial framework that will accelerate biometric smart card adoption.

Together, the companies will offer a fully integrated, system for biometric smart cards including market leading secure element devices and IDEX’s TrustedBio™ biometric sensor technologies together with algorithms and software. The commercial framework includes incentives for each company to sell the complete solution under mutually beneficial commercial terms.
Slettet bruker
09.02.2021 kl 21:17 7103

De må bli bedre på markedsføring og kommunikasjon i finansavisene. De er så ofte anonym i nyhetene og aksjeprisen har gått sidelengs en god stund. Idex har vært en tålmodighets prøve for meg. Spesielt når jeg ser NEXT skyter opp til himmelen på EN nyhetsmelding. 😳
Sente
09.02.2021 kl 21:24 7080

"Open banking service" er en tjeneste som lar deg se kontoen din fra andre banker når du er logget inn på en annen bank, og gjøre betalinger fra andre kontoer utfor den banken du er logget inn på.
Dette har ingenting med Idex å gjøre, noe du burde forstå hvis du leser hva du selv legger ut. Med mindre du bare troller, i så fall carry on.
poki
10.02.2021 kl 09:24 6912

Zwipe expands its Asia-Pacific and European footprints with four new customers

OSLO, NORWAY – 10 February 2021 – Biometric fintech company Zwipe is pleased to announce that over the recent months it has finalized four new partnerships with prominent card manufacturers in Asia-Pacific and Europe. The combined annual card shipment from these new customers is in excess of 1 billion, of which payment cards constitute more than 150 million.

The new card manufacturers are working with Zwipe to develop and exploit the new market opportunities for biometric payments. As part of their engagement with Zwipe, these customers have chosen the Zwipe Pay ONE platform for delivering biometric payment cards to the issuers, targeting pilots before the end of 2021. Subject to positive pilot results, mass-market rollout will follow.

Commenting on these partnerships, André Løvestam, CEO of Zwipe said “We continue to see strong traction from card manufacturers all over the world to engage with Zwipe on biometric payment cards based on our Zwipe Pay ONE platform. This is well matched by interest from issuers who are keen to deliver the next generation contactless payments experience to consumers, combining the convenience and safety of truly contact-free with the security of strong biometric authenticatio
Slettet bruker
10.02.2021 kl 09:56 6868

Kan for lite om biometrics men det ser ut som om verden som er under sterk endring kan ha ett stort behov for teknologien som ligger i fingerprint. Hvilke selskaper av de norske mener dere har størst potensiale, Idex, Zwipe eller Nextbiometrics? Ser også at svenske Fingerprint har gått noe voldsomt. Hadde vært fint med en liten orientering fra en av dere som kan dette segmentet med noen gode analyser av fremtiden og sammenligninger av de ulike aktørene potensiale mm.
poki
10.02.2021 kl 10:13 6825

Snart kommer nästa beställning från Zwipe då bli det 3 mil inte 300000 :-)
poki
10.02.2021 kl 10:23 6832

"Let’s be clear every sale of the Pay ONE platform includes IDEX’s fingerprint sensor and related technologies"

https://www.idexbiometrics.com/ceos-bi-annual-update/

Håll i era aktier snart smäller det

Our partner Zwipe has been in the news a lot in recent months. The combination of Zwipe’s Pay ONE platform and our next-generation, TrustedBio, sensor delivers a market-leading solution for both card makers and banks who want a proven solution and fast time to market. Zwipe has made several announcements in the last few months in regard to the platform including Publicenter, Italy’s largest domestic smart card manufacturer and with Thomas Greg and Sons do Brasil (TGS), one of the largest smart card manufacturers in Latin America. Just last week Zwipe announced a pilot with OP Financial Group, Finland’s largest financial services group. Let’s be clear every sale of the Pay ONE platform includes IDEX’s fingerprint sensor and related technologies.
Redigert 10.02.2021 kl 10:24 Du må logge inn for å svare
Sente
10.02.2021 kl 12:38 6737

Med snart, mener du vel mot slutten av året? Alle piloter Zwipe skal starte med Idex sensor er i Q3 og Q4.
Kan være Idemia starter tidligere enn det, men de kjøper direkte fra Idex.
Sente
10.02.2021 kl 14:15 5769

Jeg mener Idex har størst potensial. Zwipe tilbyr lite til verdi kjeden føler jeg, siden de egentlig ikke produserer noe. Men det gir dem vel bedre marginer og mindre risiko. 🤔
Fremtiden avhenger om det blir noe av dette markedet. Vi som har følgt Idex en stund vet markedet har vært lovet "snart" altfor lenge, men nå som de kommer med en sensor som ikke krever aktive komponenter i kortet, kun sensor og Secure Element, så synker total prisen på kortet betraktelig. Derfor kan en trygt si at de har aldri vært så nær som nå i å lage et marked.
Hovedkunde for Idex er Idemia og Zwipe sin kunder, mens FPC er nær knyttet mot Thales/Gemalto. Thales, og de franske bankene de jobber med, "lover" å lansere kort med biometrisk sensor i løpet av året. Idemia skal også rulle ut sine biometriske kort i siste halvdel av året, men jeg vet ikke om noen banker har sagt de skal bruke disse kortene.
poki
10.02.2021 kl 14:16 5764



Att köra piloter, kunder /Bank måste utrusta Datahallar med ny hårdvaran. Beställningar från hårdvaru leverantör kan ta flera veckor och mjukvaran måste installeras och testas. Zwipe måste ha kort klara för beställning när det kommer. Zwipe kommer med ny beställning snart det är min gissning bara min.
Slettet bruker
10.02.2021 kl 14:19 5757

Jeg støtter betraktningen. Forutsetningen er naturlig nok et gjennombrudd i løpet av 2021. Mye ligger til rette for dette, men det er alltid usikkerhet knyttet til ny teknologi.
Struts
10.02.2021 kl 14:29 5731

Interessant å følge konstruktiv dialog! Må innrømme å ikke ha peiling på bransjen i det hele tatt, men har allikevel valgt å investere i Idex. Er det feil å spørre om det er så enkelt at enten får selskapet et gjennombrudd (og tar av), ellers så går det rett i toalettet? (Børsmeldinger har jeg fått med meg)
Slettet bruker
10.02.2021 kl 15:11 5668

Bra spørsmål. Svaret er ikke svart eller hvitt. Et veldrevet selskap arbeider normalt med en hovedstrategi. Salget er en materialisering av en godt gjennomført strategi. Betalingsmarkedet er meget konkurransepreget og dominert av a) kontanter b) kort og c) mobile betalingsløsninger både med og uten kort. Kostnaden per transaksjon sett opp mot sikkerhet og potensielle tap er avgjørende for hvilken løsning som velges av de aktørene som dominerer innen betalingstjenester. IDEX jobber langs alle ledd i verdikjeden for å sikre seg at de når frem i dette markedet; dvs. samarbeid med kortselskaper, samarbeid med kortprodusenter, samarbeid med produsenter av sikkerhets-chips o.l. For å øke sannsynligheten for å nå frem kan de velge å tilby felles tjenester og produkter, slik som siste melding signaliserer. Dersom alle forsøk på å kjøre løpet alene eller ved JVs feiler vil et salg av teknologi/software (IP) være et alternativ. Der vil det alltids være interesse dersom prisen er rett.
Slettet bruker
10.02.2021 kl 15:59 5610

Jeg begynte å investere i Idex i 2017 ettersom dette markedet var forventet å ta av i 2021-2023. Idex har tidligere vært opp i 8 kr. Hvis jeg husker riktig (du husker kanskje bedre enn meg. Jeg fulgte ikke så godt med den i de dagene som jeg gjør nå) så produserte de et produkt som var for dyrt og måtte tilbake til, 'the designing table'. Og nå klarte de å produsere et rimeligere produkt/løsning.

Jeg brukte 2020 til å få snittprisen min ned og har fulgt med milepæl meldingene. Jeg synes at de er 'right on schedule'. De ventet på en viktig sertifisering vår 2020 og den første kom fredag før Påskeferien. Markedet responderte bra til den nyheten. Etter det, så gikk det slag i slag med å nå milepælene som Idex meldte at de ventet og ordreboken begynte å fylles. CEO'en har vært god til å ikke hausse opp stemningen men holdt oss godt jordet med påminnelser om at de er småkjøps ordre, allikevel har de sett frem til å tjene penger for Idex og nå forventer vi de første salgstallene. Jeg har tro på ledelsen og Idex og at de jobber strukturert. Selv om jeg kan bli utålmodig når jeg ser NEXT tar helt av, så var jeg med på den NEXT katastrofen og tapte mye penger. Den var bygget på haussing og intensjonsavtaler. Men så har Idex gått gjennom 3 gode børs korrigeringer siden juni og har klart seg bra opp igjen. Det gjenstår å se om NEXT klarer det selv om jeg forstår at de nå opererer i forskjellige nicher, om jeg ikke tar helt feil. Så er også Idex sin søknad inne for NASDAQ akkurat nå (som du sikkert vet) og gjøre seg klar til storkommersialisering. Der godkjente vi et par punkter i forhold til det på generalforsamlingen. Kanskje ønsketekning fra min side, men håper på at vi når 10 kr i løpet av 2021. Det er lov å håpe? Heh :-)
Struts
10.02.2021 kl 16:36 5575

Ok, mange takk skal dere ha!
kaunis
10.02.2021 kl 16:51 5555

Skulle dette gå i "dass", ville det være en mye større overraskelse en at den vil stige proposjonalt med ordreinngangen. Idex overrasker ikke om den går til kr6 i løpet av 2021, men med rask implementering av den nye kortstandaren (kontaktløs) bet. og høy sikkerhet, er det åpent hvor mye den kan gå.
poki
10.02.2021 kl 19:35 5423

De som jobbar inom IT branschen vet hur långt tid kan en POC tar ( 6 månader minst ) och IDEX + Zwipe kommer ta mer än hälften av 1 billion kort marknad. IDEX ledning vet vad de håller på inte jaga små de satsar på de stora marknad och Government ID med financial Inclusion med MasterCard.

VISA certifiering
Thales

När Medling om VISA/Thales kommer aktien skjutsa i racket fart.
Redigert 10.02.2021 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
poki
10.02.2021 kl 19:55 5390

IDXAF: A Pure Play in Next-Gen Biometric Payment Cards
February 1, 2021, 1:13 pm
OTC:IDXAF

https://finance.yahoo.com/amphtml/news/idxaf-a-pure-play-in-next-gen-biometric-payment-cards-191542517.html?__twitter_impression=true&guccounter=1


IDXAF: A Pure Play in Next-Gen Biometric Payment Cards
February 1, 2021, 1:13 pm
OTC:IDXAF

READ THE FULL IDXAF RESEARCH REPORT

IDEX’s Low Cost Patented Fingerprint Card Technology Could Capture Large Market Share in This Nascent Industry


IDEX Biometrics (OTC:IDXAF) was founded in Norway in 1997 and has since 2014 largely become a US centric product company with extensive expertise in fingerprint biometrics and semiconductor and systems design. It is a fabless semiconductor company that targets primarily the payment card industry and is just starting to ship production volumes of its next generation sensors and solutions to major card providers.

Next generation credit cards will have fingerprint authentication embedded sensors and chips. Importantly this generational switch will not require new POS equipment as with chip and PIN and should occur much faster. This technology is expected to reduce fraud and increase usage easily providing payback for banks even with the incremental cost. IDEX’s unique patent-protected “off-chip” design allows cards to be manufactured at less than half the price of competitors by separating the fingerprint sensor from its controller chip thus allowing the use of a smaller, newer, and more powerful chips.

Goldie1800
10.02.2021 kl 20:53 5327

Next generation credit cards will have fingerprint authentication embedded sensors and chips. Importantly this generational switch will not require new POS equipment as with chip and PIN and should occur much faster. This technology is expected to reduce fraud and increase usage easily providing payback for banks even with the incremental cost. IDEX’s unique patent-protected “off-chip” design allows cards to be manufactured at less than half the price of competitors by separating the fingerprint sensor from its controller chip thus allowing the use of a smaller, newer, and more powerful chips.

Despite the existence of smartphone-based payment systems, market researcher Nilson still believes the market for payment cards will increase 7.3% per year. There are 23.6 billion payment cards in use globally. Biometric payment card units are expected to grow from 2 million shipped in 2021 to a minimum of 400 million by 2024. IDEX could receive $3 per card of the market share it captures.

IDEX has already had its design certified by two out of the three major card networks, MasterCard and China UnionPay, who process over 45% of the cards in use worldwide. It has begun to provide cards in small quantities to card issuers to sample and conduct pilots at banks in various countries.
poki
10.02.2021 kl 21:44 5261

Jag skrev till IDEX om deras social media hantering och Vince G svarar att han kommer be deras team to do more 🙏


Hello XXXX
Thank you for the advice. I will ask our team to focus more in this area. I agree with you. Pictures say much more than words. In the meantime, we are making good progress there should be many pictures and videos soon.
Kind regards,
Vince
Slettet bruker
10.02.2021 kl 21:54 5253

Knallbra, Poli! Takk! 👏🙌
Slettet bruker
11.02.2021 kl 11:28 5121

Lite salgsvillighet de siste dagene men nå må folk sitte på beholdningen og ikke selge < 2,8 :-(
Slettet bruker
11.02.2021 kl 12:16 5071

Tar snart av denne henger sammen med SWIPE avtaler på bet. kort.
Slettet bruker
11.02.2021 kl 12:28 5047

Ja, men Zwipe tar plass i mediaet noe som gjenspeiles i kursprisen. Zwipe er +12,26% i dag. Idex får ingen omtale om dette og da tiltrekker det ikke investorer. Idex er altfor anonym, må ta mer plass i mediaet og vise seg frem.
mercedesglk
11.02.2021 kl 13:16 5026

Du snakker til døve ører og skriver til de som ikke kan å lese. Hva de gjør på OSE vites ikke.
poki
11.02.2021 kl 19:07 4875

Jag är helt 100% att IDEX har Thales//Gemalto i bagaget nu.
Sente
11.02.2021 kl 19:12 4879

Hvorfor tror du det?
Ren tro eller har du sett noe som helst av bilder eller referanser til Idex fra Thales?
Slettet bruker
12.02.2021 kl 08:04 4799

NYHETER IDAG.
Oslo, Norge 12. februar 2021 - IDEX Biometrics ASA, en ledende leverandør av avanserte fingeravtrykkidentifikasjons- og autentiseringsløsninger, kunngjør i dag at China UnionPay (CUP) har utstedt et nytt godkjenningsbrev (LOA) for et biometrisk betalingskort som inneholder IDEX s fingeravtrykkssensor og biometriske løsninger. Kortet er produsert av Goldpac Group Ltd. (Goldpac). LOA er den formelle erkjennelsen fra CUP for at et produkt eller en tjeneste demonstrerer samsvar med alle relevante krav. Dette muliggjør verdensomspennende interoperabilitet med minibanker og terminaler, samt holdbarhet, pålitelighet og sikkerhetssikring. Med denne formelle LOA kan Goldpac og lokale banker gå videre med utstedelse av biometrisk kort. Dette er den andre biometriske kortsertifiseringen, ved hjelp av IDEX S fingeravtrykkssensor og biometriske løsninger, utgitt av CUP, som vil gi enda flere valg for kortbaserte betalingsløsninger. CUP er det største betalingsnettverket i verden, og støtter mer enn halvparten av alle kortene som er utstedt på de globale merkevarenettverkene. Denne andre LOA er enda et viktig skritt for å drive masseadopsjon, sa Vince Graziani,
Struts
12.02.2021 kl 08:31 4764

Ja, kan ikke forstå annet enn at dette vil bli positivt mottatt! Men for all del, har tatt feil før...