Zenith Energy target 50-80 øre og sikker havn💰🛢

Slettet bruker
ZENA 02.01.2021 kl 00:40 94711

Jeg tror Zenith Energy skal reprises nå!

08.11 er det telefonkonferanse:

Vi venter:

News fra Tunisia og Nigeria!

Fremdrift fra CONGO!

Pluss mer..

Sjekk ut selskapet her: https://live.euronext.com/en/product/equities/CA98936C1068-MERK


https://investor.dn.no/#!/Aksje/S293/ZENA/ZenithEnergy


https://www.zenithenergy.ca/

Sluttkurs 2020 ble: 15,9 øre!

Mitt target er: 50-80 øre!

Lykke til!

Redigert 24.02.2022 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
Fakevenues
09.02.2021 kl 19:36 4790

Verdi med samme estimat som Dossafu (5.6 us pr fat)

Low (26 mio fat) $145 600 000 - [NOK 1 237 600 000]
High (68 mio fat) $380 000 000 - [NOK 3 236 800 000]

+ Tunisia (SLK)
+ Italia
+ andre felter hvor AV nevnte 18-20K/bopd
Redigert 09.02.2021 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
09.02.2021 kl 19:37 4810

Ja Gud hjelpe meg for for noen dealer som er gjort og på vei. Nå ser jeg ingen problem med å si at 1 krone kan komme før 17.mai.
Slettet bruker
09.02.2021 kl 19:39 4814

Spennende! Vi sitter virkelig på et gullfelt og nå må vi da nærmer oss flere svært gode nyheter!
Herman*
09.02.2021 kl 19:47 4782

Dere som har noen årtier som investorer i olje: Har ikke reserver på felt med lave løftekostnader (høyere marginer) en høyere verdi per per «tønne»?
gravemaskinen
09.02.2021 kl 19:49 4796

Tror jeg jekker opp Tunisia noen hakk.. Men etter dagens pen handel er det i hvert fall bare tull at vi ligger på 13 øre med Tunisia, tilapia og Italia....
Redigert 09.02.2021 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
Nano Rekyl
09.02.2021 kl 19:58 4799

Må jo si at jeg begynner å bli svimmel av disse summene som kommer rundt forbi🤩🤩🤩 her er det ingen tvil om hvem som er vinneren i Afrika når det gjelder dealer når dette går i orden💰💰💰når AC får tillit i markedet ja da blir det fart i kursen. Kan bli tidlig jul i år.......Husk nå er vi enda en dag nærmere en melding og det er nok ikke lenge før baiserene ligger i fosterstilling under juletreet fra i fjor å lure på hva skjedde her! Ha ellers en fortreffelig kveld🤩🤩🤩 ikke bli sår på fingertuppene nå etter å trykke på kalkisen!💰💰💰
Redigert 09.02.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Aqualight
09.02.2021 kl 20:00 4826

Det er jo en af mange grunde til at der ikke er nogen rysten på hånden, om vi skal betale 0,004 eller 0,13, det er rystende ligegyldigt.......med mindre man kun er forbi aktien hurtigt, så betyder 0,005 øre en hel del åbenbart 😊

Ned i skuffen, lås skuffen, vent... vent .... vent ... + Zenith faktor..... vent lidt mere..... gå en lang tur.........OG SÅ, sælg - = tidlig pension eller hvad man nu har lyst til, måske et nyt eventyr i er par andre aktier. Men TTT er kodeordet.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Stockdance
09.02.2021 kl 20:02 4858

Var det ikke Richiosso som sa vi aldri ville se 10 øre per aksje igjen. Aksjen ble stanset for handel og mange trodde løpet var kjørt. Selv ikke mange av de mest optimistiske blant oss trodde lille Zenith ville få Tilapia. Andrea Cattanao stod likevel fast i troa på at dette ville gå veien. Flere mente uttalelsene hans var på grensen til markedsmanipulasjon. Med samme selvsikkerhet uttaler han seg om Tunisia og Nigeria. Det hintes også om flere lisenser i Kongo og Angola. Jeg hever blikket litt lengre enn neste børsdag, og ser med spenning frem til hva mer som venter.
Herbius
09.02.2021 kl 20:05 4857

Der kommer nyheder fra Congo inden den 16 februar 👍👍👍💰💰
Nano Rekyl
09.02.2021 kl 20:28 4832

Det som også taler for en høyere kurs er olja som er spådd opp mot 70$ fatet 💰💰💰 vår uslepene 💎 er på vei til å bli tidenes velslepne 💎!!!
Mulla3
09.02.2021 kl 20:41 4790

Jeg har også kjøpt noen bonger i lotteriet, men jeg er redd for å få den samme meldingen som jeg for på lørdagens lottokupong. "Beklager ingen gevinst". Ser at USA børsen er blitt grønn og at oljeprisen igjen er over $ 61. Tvi, tvi.
Redigert 09.02.2021 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2021 kl 20:47 4765

Noe du vet eller gjetter?
Herbius
09.02.2021 kl 21:09 4700

AC skal på taler stolen, mon ikke aftale er lukket inden 👍💰
Svartsyn
10.02.2021 kl 08:17 4472

Hei folkens.
Da var IPUen godkjent. Et nytt stort steg i riktig retning.
Han jobber fantastisk den '"lille italieneren".
Han skal ha skryt for det siste halvåret.
Et steg nærmere boring i Kongo. Flytting/leie av borerigg neste....En bekreftelse på at avtalene om overtagelse,godkjenning av oljeproduksjonen på 250-275 fat oje pr.dag er overtatt i Tunisia ,så er fundamentet støpt.
Da er raketten høyt i lufta.
Ha en flott børsdag alle som en .
Nano Rekyl
10.02.2021 kl 08:20 4520

Nå er det vel ikke lenge før shipping av rigger :)))
citius
10.02.2021 kl 08:33 4654

Bør på kort tid verdsettes for de faktiske verdiene selskapet besitter

Det betyr ca 300% opp fra dagens ca 13 øre
Redigert 10.02.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Barneskirenn
10.02.2021 kl 08:45 4587

Noen med tanker om når oljerigg kan bli sendt til Congo? Kan vel ta litt tid før skip og transport er på plass..?
Nano Rekyl
10.02.2021 kl 08:48 4590

Slik jeg forstår det er de klare til avgang fra kaia om kort tid! Men eksakt dato har jeg ikke!
Aqualight
13.02.2021 kl 00:13 4430

@Fakevenues, blot for at understøtte dette tidligere indlæg, deler jeg denne tidligere rapport fra Centurion law group, AEF Congo BV, der er en del beskrevet rigtig godt, om mange forskellige forhold i Congo, men der er på side 12, noget som de fleste..... hmmm nej. ALLE lige skal læse, specielt ordret unrisked, samt tallene 2 million + 8,1 million + 58,4 million, som jo sammenlagt giver = 68,5 million som så med dagens oliepris ville kunne veksles til 4,28 milliarder $ eller 36.231.718.677,00 Nok kr. sådan i runde tal, minus lidt udgifter og diverse det er klart, men alligevel, i øvrigt står der også at det vil tage omkring 64 dage at borer, men nu er meget af arbejdet lavet, så det er nok ikke helt retvisende i 2021 :

The 50 sq. km Tilapia licence area is located in the prolific Lower Congo Basin and lies adjacent to one billion-barrel fields producing from multiple pay zones. It is drilled from onshore and has production and storage facilities onshore. The Tilapia Field has been in production since 2007 and is currently producing 38/bopd of 39-41 API light sweet crude, from wells in the R1/R2 horizon. Anglo African intends to drill a new multi-horizon well targeting two million barrels of proven reserves in the R1/R2 producing reservoirs, an 8.1 million barrel gross contingent resource discovery in the Mengo interval, and a deeper prospect, which has been assigned 58.4 million barrels of gross unrisked prospective resources in the Djeno Sands, which have proved to be highly productive on adjacent fields.

Link: https://centurionlg.com/wp-content/uploads/2018/05/Centurion_AEF_Congo_Brazzaville_Final.Web_.pdf

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 13.02.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Gullit
13.02.2021 kl 08:01 4421

Dette kan bli meget bra, gleder meg til borringen starter... nok en gang takk for deilig lesning til morgenkaffen.. 🇳🇴🇩🇰
Hvor i Danmark holder du til Aqua?
Aqualight
13.02.2021 kl 08:58 4525

@Gullit, der skal du rejse til Sjælland i nærheden af Storebæltsbroen. Og dig?

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Stockdance
13.02.2021 kl 11:21 4412

Takk for at du nok en gang deler meget interessant informasjon med oss.

AC sier selv at boringen er 80 % fullført, men det er vel ikke fullt så enkelt som å si at det da kun gjenstår ca et par uker med faktisk tid til boring? Forstår jeg det rett dersom jeg sier at utstyret klargjøres for transport mens de venter på endelig svar fra myndighetene, og at det først ved endelig offisielt svar fraktes til Tilapia?

Et annet spørsmål jeg har er om hver av de tenkte brønnene kan produsere opptil 5000 fat olje per dag.

Det er jo lett å få dollartegn i øynene når en tenker på hvordan situasjonen kan se ut om et par år, så her gjelder det nok å høre på det Svartsyn sier om at Ting Tar Tid. Når det er sagt trenger vel ikke det bety at verdien på Zenith først vil øke drastisk først etter produksjonsstart? Markedet vil vel også her prise inn fremtiden...
Aqualight
13.02.2021 kl 12:04 4363

@Stockdance

Det var så lidt.

Intet indenfor olie er "sort/hvid" så selvom AC siger 80%, er det ikke = med at så er der kun, X dage tilbage til at gøre brønden færdig, langt fra. Det kan nemt tage både 2-3-4 måneder alt efter hvilke udfordringer man støder på, MEN det kan også tage 20 dage fra riggen er på plads, ingen ved det.

Vedrørende dit spørgsmål om de 5000 F/d, JA så er det pr. Well ned til Djeno, og det uden de andre lag, Mengo (ca 500 F/d) og R1+R2, (250 F/d), men nu er det ikke sikkert man på de fremtidige brønde vælger at "Perf" de lag. og skulle det mislykkedes med 103c side track, så er muligheden for at "Perf" Mengo + R1 + R2 stadig en mulighed, vi kan kalde det back up planen. og endnu engang så er én ting at få + 5000 F/d op til overfladen, endnu vigtigere er at håndtere den mængde, samt at få den solgt, som tidligere skrevet kan der håndteres mellem 2000-2500 F/d med tankbiler pt. men den mængde er stadig en company maker.

Med hensyn til hvornår udstyret bliver smidt på en båd og sejlet afsted, så sker der INTET før der der ligger en officiel underskrevet aftale, samt denne er meldt ud til marked, udstyret er uden tvivl klar til transport og ligeså meget uden tvivl er der indhentet priser på fragt, samt tidsestimat, for ankomst, fra afsendelses tidspunktet.

Vedrørende værdien og forøgelsen, så kommer den når de endelige papir er underskrevet, (PSC) først der kender man fordelingen af udgifter og indtægter, PSC er en 3 trins godkendelse, men når først IPU er i hus, er den del ikke svær at få igennem politisk, og den er jo i hus allerede, heldigvis. værdien bliver med min erfaring altid regnet ud fra reserver og det tal har vi jo (68 - 68,5 mill fat) derefter forventninger om fremtidig produktion, samt forventet olieafregningspris, men derudover er der en lang række faktorer som er gældende, igen så er det ikke "sort/hvid" derfor er det rigtige også at se et par år frem, der kan komme mange + 100% stigninger fremadrettet, nogle indenfor kort tid andre på den lange bane, MEN dette er oliebranchen så meget kan ændre sig positivt og negativt natten over, det må man aldrig glemme, et enkelt blowout og firmaet er færdige, se på BP som stod med en regning på 30 milliarder US$ efter sådan en hændelse, og med det siger jeg at risikoen er til stede, som Svartsyn har sagt mange mange gange, det er ikke bare at borer et hul i jorden og så går det hele af sig selv, LANGT fra. men det positive og udsigterne i Zenith, overgår (i min optik) langt det negative. og jeg tror på en stor succes fremadrettet. (hvis nogen skulle være i tvivl)

Gav det svar på dine spørgsmål, Stockdance?

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 13.02.2021 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
Herman*
13.02.2021 kl 12:21 4369

Aqualight: Du som kjenner selskapet meget godt og har en nøktern tilnærming til utviklingen videre: Tror du vi ser en kurs på 1 krone, og eventuelt når tror du denne milepælen nås?
Stockdance
13.02.2021 kl 12:36 4342

Takk for oppklarende svar. Det er vel nettopp av slike grunner verdiforskjellen mellom risked og unrisked er så stor. Når det gjelder de andre brønnene, er det her sannsynlig at en kan anvende samme fremgangsmåte som på den første brønnen, dersom de da knekker koden der først altså, eller vil bunnforholdene kunne variere mye også innenfor samme felt?
Herbius
13.02.2021 kl 14:24 4228

Nu er jeg ikke AQ, men kender firmaet 100 % 🙈

Tror 1 kr kan komme når vi er lykkes med første boring, da mulighederne efterfølgere er enorme på feltet 🙏🙏
Og dette vil blive prises ind i kursen, samt reserver..

Så kommer der eller an på hvad AC får handlet hjem til os de næste måneder 💰

Så læn jer tilbage og nyd Showet 👍👍
Aqualight
13.02.2021 kl 14:31 4224

@Herman*

Om vi ser 1 Nok kr. ? Ja, det tror jeg vi gør, og hvornår? jeg ser for mig at 2021, bliver året hvor vi kommer til at opleve ting/udvikling i firmaet Zenith energy, som vi ikke havde forestillet, os.

Langt den overvegne del af de store, går efter cash in place + cash burn + fremtiden + ledelse + produktion + divi. derfor er der lang vej til at få opmærksomheden fra super major investor, som pensionsselskaberne og de store hedgefond, men heldigvis findes der også mange andre investorer herunder private som har mange ti tals millioner og som ønsker at få forrentet nogle af deres penge hurtigt (1 - 5 år). og lige nu sidder der folk og venter på at tingende skal falde på plads, og om de skal betale 13 øre eller 40 øre pr. aktier er uden betydning, blandt andet fordi deres tidshorisont er 1-5 år, og de tager alt i mellem 30 - 200 millioner aktier, hvis de er overbeviste om at udviklingen er der, samt mange andre faktorer, det er klart.

Den første skal vi kalde den "rigtige" reaktion kom i forbindelse med RNS den 23/12-20 - der fik vi en forsmag på, at marked holder øje med hvad der sker i vores lille bitte firma, 2 reaktion (IPU), som burde havde givet en bund på 0.17 - 0.18, blev desværre i første omgang vekslet til en noget svagere opgang, eller en 0 nul løsning, dette på trods af at retningen er den rigtige og udviklingen er efter bogen, med den stigende oliepris, og ovennævnte aftaler på plads, kan jeg godt se en en forventningspris på, 0,45 - 0,55 øre, så kan melding om afsendelse af vores udstyr og forventet borer start og borer slut (forventet resultat, flow test osv.) godt give yderligere 0,20 - 0,30 øre mere, men 1 kr. er tættere på end de fleste nok vil støtte op omkring, men det er klart hvis man siger 1,070 milliard aktier og ser på indtægter kun fra Italien - SLK (245 f/d) - Congo (35-38 f/d) så går det jo ikke på nogen måde op, i at skulle forsvare 1 kr. MEN sådan regner man det bare ikke, nu er det igen blevet et meget langt svar, beklager, men det er ikke så enkelt som at sige den og den dato eller hvis det og det sker så ser vi på 1 kr. jeg kommer det ikke nærmere lige nu, men efter specielt PSC er på plads, så er det lidt mere enkelt at give et bud på.

Der er 2 store kendte kurs rykkende begivenheder foran os, lige pt. 1. SLK & 2. PSC, hvis ikke det rykker kursen lang over hvor vi er lige pt. så er der noget galt i min optik, men der er flere faktorer som kommer i spil, lad mig give et enkelt eksempel, på et firma som er et helt forkert sted i forhold til performens - gæld - ledelse,

IPC, som producere + 45000 F/d har et kursmål fra mange mæglerhuse på omkring 100 sek kr. og handles til under 30 sek kr. de er en del af Lundin corp, så deres ryg er sikret rent økonomisk, uanset de påstår at der ikke er nogen forbindelse imellem de 2 firmaer. der er 155 mill aktier i firmaet, og deres NAV rabat/dif er min + 88% pt. det burde ikke være muligt, men det er det så, jeg har selv købt ind til pensionen i denne aktie, men dette er ikke en anbefaling på nogen tænkelig måde, det er bare mit valg.

Gav det en flig af svar på dit spørgsmål?

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 13.02.2021 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Herman*
13.02.2021 kl 16:11 4108

Takk, ønsker bare flere kvalifiserte perspektiver. Vi er vel alle enige om at den teoretiske oppsiden er enorm, men vi kan ikke automatisk forvente at alt går på skinner og at selskapet får en korrekt prising i markedet. Olje er ikke på mote og Zenith har en brokete historie. Med suksess på 103C og 15-20000 f/d fra andre produserende lisenser hvor EK finansiering utgjør mindre enn ca 25%, tror jeg det skal mye til for at kursen er lavere enn 1 krone.
Billyjojimbob
13.02.2021 kl 16:36 4063

Fint at det snakkes om kroner,ikke ører blandt de voksne&ansvarlige,med det fundamentale på plass er ingenting umulig,kanskje vi kan se 2 kroner på sikt😁
Aqualight
13.02.2021 kl 17:41 3965

Ja tak for tilliden, som voksen og ansvarlig, vi må huske at vedrørende Tilapia ll og alle andre aftaler i øvrigt som kommer fra Brazzaville, så er der en pasus i deres lovgivning som beskriver at alle RNS skal godkendes, inden udsendelse, dette er faktisk meget positivt, fordi det ikke frister nogen til at udsende RNS med deres egen forståelse af en aftale.

Og så lige vedrørende flere ting som jeg har bemærket, AC optræder kun på Twitter når en aftale er 99,9% i hus, PSC er i min optik dermed underskrevet eller, de er ved at forberede den kommende RNS som skal skrives og godkendes, dernæst skal han optræde på tirsdag, en ret vigtig optræden faktisk, og ville det ikke for ham være fantastisk hvis han kunne stå og flagre med en underskrevet aftale (læs PSC?) og hvorfor skulle han nogensinde nævne andre felter (op til 4 faktisk) overfor en journalist, som han ved følger op på tingende? 😊 der er noget under opsejling det er min overbevisning. De mange måneder er ikke kun brugt på en enkelt aftale, det siger sig selv.

Når AC, kan lukke, ikke bare 1, men 2 aftaler (SLK 2 x 22,5%) med nogen af de største oliefirmaer i verden med en (meget lille) upfront betaling + at få olien fra underskrift dato, + lukke en Tilapia ll aftale + få IPU på plads + indgå aftale med FLET, så tror jeg der er nogen som skal bukke sig i støvet i respekt.... that simple.

Så muligheden for xxxxxx F/d samt finansiering osv. ser jeg ikke som en udfordring, og jeg ser ikke for mig at der bliver udstedt yderligere aktier, med mindre det er til 1 STOR investor, han ved udemærket, det er den sidste vej han skal ned af, det er et af de emner jeg personligt har talt med ham om 50 gange, de sidste 12-14 måneder.

Spørgsmål?

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
solb
13.02.2021 kl 19:01 3863

Jeg er meget tilfreds med hvordan du argumenterer her. Dette kan absolutt gå veien.
Ellers tenker jeg en god del på hva AC kan ha å komme med i sitt foredrag. Som jeg ser det, kan han ha et trumfkort i ermet. Jeg tenker på delegasjonen fra Congo Ministry of Hydrocarbons som besøkte Torrente i Italy, hvor natur gass blir konvertert til elektrisitet. Det er nok ingen tilfeldighet dette? Congo har gass som nå bare går til spille, og congolesere ser nok et større potensiale her som Zenith kan hjelpe dem med å utvikle. Goodwill!
Skagi
13.02.2021 kl 19:22 3848

Hei Aqualight
Har du kontakt med noen av de større aksjonærene? Tenker da om vi har et større flertall av langsiktige aksjonærer.
Nano Rekyl
13.02.2021 kl 19:23 3905

Heisan AQ!

Meget god info og refleksjoner du har kommet med i dag! Tusen takk for det😄 hadde ikke gjort noe med en god melding den 16 feb og det på selveste pannekakedagen😄😄😄 du få ta deg en snaps til kaffen for et godt stykke arbeid du har delt med oss! Vi få krysse fingrene for at alt går så smertefritt som mulig for ZE, for da vil de tålmodige få betalt for sin lojalitet til selskapet ZE💰💰💰

Ellers så få alle ha en fortreffelig helg og vi er snart et steg videre!
Aqualight
13.02.2021 kl 19:52 3856

@skagi

Hvad er en større aktionær?

Jeg har direkte kontakt dag til dag med omkring ca. 10% - 11% ejerandel i Zenith, så det er + 100 millioner aktier. Men fordelt på flere hænder og depoter. Jeg kan ikke vurderer om + 600 millioner aktier er på lange hænder, men umiddelbart er mit bud, at det godt kan være tilfælde, men det er kun et bud, ud fra de gennemsnitlige handelstal siden 1 Januar 2021 til dato. Men hvis dit spørgsmål er om jeg kender nogen der lige nu sidder med 200 millioner aktier alene, så er svaret nej.

De sidste 3 emissioner er gået til lange semi private hænder, det ved jeg kun ud fra de RNS der er udsendt. Derfor er det ikke så negativt som mange vil gøre det til. 😊

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Aqualight
13.02.2021 kl 19:59 3854

Hej Nano Rekyl,

Selv tak for info, pandekage dag, det lyder som noget for mig 👍 snaps til kaffen.... tak, men ellers tak, snaps er kun til jul, efter min mening 😊

Med den 16, så mener du vel mandag den 15? Gør du ikke? Vi skulle gerne have den før han står på talerstolen.

Også god weekend til dig, og ja en dag nærmere.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Aqualight
13.02.2021 kl 20:19 3816

@solb

ENI, ejer 20% af CEC (Centrale Electrique du Congo), og de har bygget CED (Centrale Electrique du Djeno) i 2007, begge dele kører på gas, og CEC levere 484MW eller ca. 60-70% af landets samlede forbrug, fælles for begge værk er at de får gassen direkte fra de 2 felter M’Boundi & Marine Xll. Derudover har de også indtalleret solpaneler i stor stil.

Så det er ikke helt ukendt område for dem😊

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Nano Rekyl
13.02.2021 kl 20:36 4003

Seff den 15. Feb med melding, men da får du ta noen æbleskiver med litt sodavann😁😁😁 så satser vi at noe detter inn til mandag🤩🤩🤩
lutefish
13.02.2021 kl 20:49 4041

Noe detter inn !

Share Discussion for Zenith Energy (ZEN)
Fakevenues

Posts: 94

Price: 1.275

Strong Buy

Zenith Energy oil shows encouraging results on the Tilapia field13 Feb 2021 17:37
"The strategy of the company unveiled by its CEO Andrea Cattaneo consists of acquiring oil and gas production assets already operated by large oil companies, in the hope of generating income."

https://lecongolais.fr/le-petrolier-zenith-energy-affiche-des-resultats-encourageants-sur-le-champ-tilapia/

Slettet bruker
13.02.2021 kl 20:57 4095

Jeg synes selskapet skulle ha oppdatert nettsted med topp 20 aksjonærer. Har aldri opplevd at dette skal være så hemmelig.

Har kontakte ledelsen direkte og annen aktør som kan ta ut lister. Med de fant ikke liste på Zenith?.