Kan dette være året?

sacco12
IOX 02.01.2021 kl 10:21 20083

I siste melding fra selskapet så ga de ut konkret informasjon om boring om ikke lenge: "Also, in Colombia, the company has started preparations for drilling of one commitment well on the Altair license, which according to current licence terms should be drilled by April 2021."

I tillegg så så skrev selskapet at de vurderer samarbeidspartnere på LLA-47: "Furthermore, the company is in the process of considering potential farm-in partners for the drilling programme in LLA-47. At present the company is committed to drill nine more exploration wells in licence by February 2022."

Vi vet at rett før pandemien inntraff så godkjente bondholderne videreføring av lånet til 2026. .
Jeg tror ikke det er en tilfeldighet at overnevnte melding ble sendt ut rett etter oljeprisen har tatt seg opp og vaksine er på vei ut. Denne meldingen hadde nok blitt sendt ut for ca ett år siden hadde det ikke vært for viruset. Det var nok nettopp videre boring som ble satt som krav fra bondholderne for å videreføre lånet. Topp 20 eier 70% av aksjene. IOX har ikke vært kjent for å være så raske med utviklingen av LLA-47, det blir det forhåpentligvis en endring på fremover. Vi får håpe de har brukt tiden godt til undersøkelser av grunnen slik at de neste boringene blir gode treff.

Fra nå og frem til april 22 skal selskapet bore totalt 10 brønner. 1 på Altair og 9 på LLA-47. Hvis IOX lander en god samarbeidsavtale på disse brønnene og starter boringen kan det bli svært morsomt å være aksjonær i selskapet fremover.

I tillegg har vi en joker i at selskapets største aksjonær og eier, Integra har startet satsningen på Litium. De har satset mye penger på dette. IOX har i tidligere rapporter sagt rett ut at de vurderer å satse på andre energikilder i tillegg til olje og gass. Kanskje det blir et samarbeid her. IOX eier store landområder i Argentina.

Alt i alt så kan dette bli et spennende år. IOX er på overtid når det gjelder utvikling av LLA-47. MItt håp er at de endelig setter i gang med boreprogrammet her. 9 brønner på et lovende felt kan gi mye penger i kassa. Et lite stykke unna LLA-47 ligger LLA-34, der ble det nettopp gjort veldig stort funn.
Redigert 21.01.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
M. Binnion
19.01.2021 kl 15:14 2650

Burde alene komme med økende oljepris, og ikke minst når vibbene rundt forventninger etterhvert begynner å sige inn....
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Odi.1
21.01.2021 kl 12:59 2615

" Et lite stykke unna LLA-47 ligger LLA-34, der ble det nettopp gjort veldig stort funn. "

Iox må få noe solid på laget , seismikken over LLA-47 er vel enorm og med ett enormt potensiale.
Har ikke helt oversikten over ledelsen her enda , dette er alfa og omega for å få til det eksepsjonelle . Se til Paul Baay i TXP , der en må komme for IOX også.
Nå skal sies at Colombia har mye mer utfordringer med myndigheter, troperegn , terreng osv.. men med en god slagplan så tror jeg tiden vil være meget god fremover for IOX. Derav jeg er inne med noe igjen, etter lang tid ute.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 17:32 2517

Odi1: Flott at du er tilbake, det betyr jo at du også har troa på at selskapet vil utvikle lla47 å at det kan finnes bra med olje i ett av de 9 hullene som skal bores. Seismikk resultater kjenner ikke jeg til ! Tror aldri den er publisert ? Kanskje noen som vet ? Uansett har selskapet selv uttalt at de har utført nye målinger å studier av feltet, lært av Vikingox1 som er dere utviklingsbrønn på lla47. De er ihvertfall positiv selv å långivere har sagt seg positiv til videre løp i IOX,med forlengelse å lettelser av lån....
flere meget gode brønner inærheten i Llianos bassenget. Har lest at en er opp i nesten 5000 bopd. Å ja i høst ble det boret en brønn (parex ?) på 3500 bopd. Vikingo produserte bra første mnd. Men her er prod. Avtatt. Men den har gitt iox mye info om seismiske forhold i området. Å de har antydet tidligere at de har blinket ut nye brønner. Men alt dette håper jeg snart kommer i ei god melding snart, å sammen med avtale med partner(e), finansiering m.m Først Altair.
stark
21.01.2021 kl 17:51 2499

Jeg har været med i IOX i flere år - og nej - vi har aldrig fået resutater fra seismikken, der blev foretaget dengang. Men nogen må jo kende til dem, siden vi stadig har 'skruen i vandet', og kan skaffe penge til den videre drift (uden emission - endnu!)

Stark :-)
Odi.1
21.01.2021 kl 18:42 2450

"Tror aldri den er publisert ? "

Jo, det lå link på det gamle forumet. Var vel den som hadde noe god verdier i de dager. En Fjell og co som styrte på den gangen før Andes tok over.

edit:
Fant bare litt utdrag av det, det finnes mye mer i arkivet til IOX.
http://hugin.info/137537/R/1854779/648704.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 18:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 19:42 2381

Joda i denne perioden var det gitt ut oversikt over seismikk m.m Men det begynner å bli et hav av år siden. Etter drilling av vikingo x1 skal det visstnok være utført nye seismiske undersøkelser og kunnskap om grunn å stedsforhold. Å det var også rett før drilling av Vikingo, lagt planer å pekt ut prospects for drilling av brønner. Men så stoppet det opp da. Så jeg liter nå på at de har enda bedre kunnskap nå om forholdene å at de har pekt ut gode steder å drille de neste brønnene. Jeg har troa på gode treff. Fra 3-400 bopd opp til ønskebrønn på noen tusen ... Nå tiden vil vise, men funnet på vikingo x1 på første forsøk, det gir grunn til optimisme.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 09:16 2222

Fra prospect 2015: Da sa de dette om videre utvikling. Etter det har det vært et turbulent marked, turbulente tider i Colombia, å delvis lave priser. Men utgangspunktet nå i dag er sett iforhold til det de siser under, veldig godt.

LLA-47 exploration license represents a significant value driver
 350km2 3D seismic completed
 30 MMBO in resources represent low case, significant upside potential  25% probability of geological success
 Drilling commitments before February 2017
 Farmout process initiated, targeting to retain around 40-50% WI interest
Mdg1
22.01.2021 kl 09:27 2191

Jeg synes meldingene fra selskapet angående brønnen som skal bores inne April er veldig difuse. De sier prosessen er i gang, men samtidig er det ingenting som i praksis viser at de er i gang. De har ikke hentet penger til å utføre og har heller ikke kommet med en partner som skal gjøre jobben mot eierandeler i brønnen. I mellomtiden lever selskapet på kreditt med høy rente.
Redigert 22.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Raknesi
22.01.2021 kl 09:46 2163

Du burde søke jobb i Iox som Euconomic Chief....
Mdg1
22.01.2021 kl 09:55 2147

Iox er utvilsomt det oljeselskapet på oslo børs med dårligst økonomi. De fleste andre har midler til å gjennomføre boringer uten hjelp fra andre om det er ønskelig. Iox er ikke i en situasjon der de klarer en brønn uten en partner. Det er derfor jeg ikke klarer å se at de er i gang. Om det kommer en partner er det noe som skal meldes.

Jeg tror det er løgn. Som dere leser over har jo selskapet uttalt at neste brønner skal bores i løpet av 2017. Hvorfor skal man da tro på at selskapet er i gang med forberedelser til en brønn nå når det ikke finnes noe som tyder på det?
Redigert 22.01.2021 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
Odi.1
22.01.2021 kl 10:13 2113

Er vel nye eiere og ledelse siden da.
Og det finnes Bond holdere som vet hva potensiale er i LLA47.
Er noen uker igjen til April, regner med ledelsen har en plan for finansieringen av boreprogrammet.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 11:17 2057

En plan kommer nok før april. Det som er spennende er hvilken plan som kommer🦟🐝🐝
Bullox
22.01.2021 kl 11:20 2049

Tusen takk til Mdg1 som klarer å skremme ut noen stakkars konfirmanter på denne lave kursen.... nye 25000 aksjer inn i pensjonsfondet.
De kommer til å borre og de kommer til å få finansiering hvis de trenger det... og vi vet alle (de fleste...) hva som skjer med kursen da.
Dette er en NO-brainer som i alle fall ikke må selges på dette nivået... så får folk heller la være å kjøpe hvis de ikke vil tjene pæng....
kaunis
22.01.2021 kl 11:29 2031

Tror det er tid for å rapportere deg, det ikke lovt å komme med nedsettende omtale av et selskap. Dette har du drevet med i alt for lang tid no, bare usaklig sprøyt du skriver hele tiden, du kan bli utelukket fra forumet i lang tid. Visst de går gjennom alt den usaklige og hele tiden skriveriet som bare kan forståes som et forsøk på kursdrivende usannheter, kan det bli lenge før du får skrive på forumet.
Bullox
22.01.2021 kl 11:54 1979

Tror du bør adresere hvem du mener her Kaunis.... selv om jeg skjønner det
Mdg1
22.01.2021 kl 11:58 1969

Jeg har bare referert det som står i rapportene fra selskapet. En gjeldsgrad på ledende 95% og nesten ingen fri kapital til å bore med. Det er fakta. Det er også fakta at selskapet annonserte i at boring skulle skje i 2017. Da må jeg få lov å tro at når de skriver det samme i 2021 så trenger det ikke å bli realiteten. De har tross alt en lang historie med å love ting som aldri skjer.
Bullox
22.01.2021 kl 12:01 1958

Det skal du ha Mdg1 ....du har fulgt godt med og i mange år...av uvisse årsaker?
Mdg1
22.01.2021 kl 12:08 1929

Mange unge som skal finne en aksje og leser p forum. greit at de da også får vite at det innebærer risiko å investere i Iox. Kan helt sikkert bli bra på sikt om de er heldig med utfallet av boringer, men det trenger ikke å bli det. samme som Zenith energy som har noen lisenser en produksjon på 250 tønner om dagen og som folk hauser og mener blir verdt milliarder om få år. det også kan skje, men historisk viser det seg at det kun er et fåtall selskaper som lykkes. Får å nå prising som enkelte snakker om her er Iox helt avhengig av at oljeprisen kommer opp mot 80$ fatet igjen. Det er store investeringer som skal gjøres og marginene må bli bra om det ikke skal dra ut. Med lav oljepris vil en borepartner ta største del av inntektene i lang tid fremover før de har fått tilbake investeringskostnadene.

Så er det mange selskaper som er bedre økonomisk stilt, har mye høyere produksjon, høyere ANTATT fremtidig produksjon og gjerne ikke priset så mye høyere om man legger gjelden på toppen av MCAP
Redigert 22.01.2021 kl 12:11 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
22.01.2021 kl 12:11 1923

Aha....så alt handler om å være den barmhjertige Samaritan.
Vel...da er det jo rart at du ikke skriver noe i NAS f.eks..
Mdg1
22.01.2021 kl 12:13 1915

Nas er jo helt opplagt, men det er jo bare Svensker som kjøper aksjer der til 10 ganger verdien ledelsen mener aksjen har. Ellers er det bare synsing alle andre her også skriver. Ingen som har noe vesentlig å komme med. Om boreprogrammet går bra og oljeprisen kommer litt tilbake får dere nok pengene tilbake med god rente. Så det er egentlig bare å vente å se hva som skjer i 2021 og 2022. Det som er sikkert er at det er ingen som vet om kursen står i 1 kr eller 4 kr ved utgangen av 2021
Redigert 22.01.2021 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
kaunis
22.01.2021 kl 12:55 1861

Det hadde vært veldig greit om du selv forsto hvor uønsket du er på IOX tråder. En større bedreviter skal en lete lenge etter, tror du vi er idioter, eller mener du vi ikke selv forstår hvor dumme vi er som har aksjer i IOX. Jeg overbevist om at du vil tjene mye penger på å begynne som en predikant i egen menighet, for der er det om å gjenta og gjenta og gjenta, helt til du har en full bankkonto og kan le hele veien til banken. Det er nok av forbilder du kan som inspirasjon, men her på forumet ser vi på deg som en tosk.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 13:02 1844

Nå skal det sies at Mdg1 har vært mange årig aksjonær i pølseboden wen. Han skriver at det er sagt mye av ledelsen i IOX gjennom flere år og at han derfor ikkje tror på dem lenger. Må jo le av hele greie, hva har wen ledelsen lovet i 10år og hvor står wen i dag kursmessigt. Hehe, det blir så dumt å lese hva denne bedreviteren lirker av seg, så kanskje han burde konsentrere seg om wen og den pølseboden.
Tigerberget
22.01.2021 kl 13:23 1812

Er ikke WEN et selskap som forsvant fra OSE i fjor?
Følger ikke så godt med, men burde kanskje advart noen...😂
Mdg1
22.01.2021 kl 13:33 1799

Sier ikke at Wen kursmessig går så det suser, men ellers klarer de seg veldig bra. De er priset til 500 mill, ca 2,7 kr pr aksje. De har gitt utbytte på 19 øre, blir 30 øre med siste utbyttebetaling for 2020. De kommer til å betale fra 10-20 øre i årlige utbytter og har litt over 150 mill nok i netto kapital. Det er altså et solid selskap som leverer overskudd og har avtaler som gjør at de kommer til å levere overskudd hvert år i 20 år fremover. Kapitalsituasjonen gjør også at de har alle muligheter åpne om det skulle by seg noe interessant. Iox er en opsjon på noe som kan bli bra. Wen er noe som garantert kommer til å gi en helt grei avkastning i forhold til andre sikre rentepapirer. Jeg er ikke i Wen for å få en tredobling på kort sikt, men for å ha sikker avkastning på pengene mine. Jeg er allerede i pluss med dagens kurs og utbytter og en liten kursstigning hvert år er det jeg søker.


Jeg har aldri hauset Wen og sagt at kursen skal doble/triple seg. Jeg mener fortsatt det er en trygg og fin investering som bør gi 8-15% årlig frem til 2041
Redigert 22.01.2021 kl 13:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 10:06 1616

Det som har vært kjekt med å være IOX-aksjonær de siste årene har vært muligheten til å glede seg over andre menneskers gevinster i alle andre selskaper.
Tigerberget
23.01.2021 kl 10:08 1614

Konklusjonen er at du setter pengene dine i noe du føler er trygt, med lav risk og lav avkastning.
Javel, men så må du slutte å blande deg inn i IOX som er høy risk og mulighet for en femdobling av pengene.
Når du er en moderat gambler så vil det være naturlig å være på vakt mot alle høyrisikoselskap, og når du i tillegg er uønsket i IOX trådene, så synes jeg du haller skal holde deg til likesinnede i de trygge havnene blant de som er fornøyd med 5-10% vekst.
Det er jo ikke derfor folk investerer i IOX.
Du har jo misforstått alt.
Redigert 23.01.2021 kl 10:09 Du må logge inn for å svare