Seismiske røstelser av episke dimensjoner!

Så begynner en ny æra!

Bli rik på seismikk: tidlig-syklusens gullkalv.

$$$ PGS, MSEIS, SBX og EMGS $$$

Remember:
Unlike stocks, which tend to move higher over time, commodity prices cycle through powerful multiyear booms, followed by spectacular multiyear busts.
These are called “supercycles.”
No two supercycles are identical. But they all share two distinct traits:
1. In their youth, they produce huge investment gains.
2. In their advanced years, they produce huge investment losses.
That’s why it’s so important to pay attention to them early on. They grow up so fast.

Experts believes the previous commodity supercycle lasted 21 years, and ended in early 2020.

Hele sektoren skal opP oPP OPP!
Redigert 16.02.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Hvalross
01.02.2021 kl 08:49 4609

Her renner det på med gode nyheter for de med med interesse for seismikkperlene på Oslo børs. Vi har mang en vennlig havn i vente; og lysninger og enger så evigvårlige at forårets første gress ennå står ubetrådt og friskt ved midsommer, da også kursene står som lerka i sky!
danmark1
01.02.2021 kl 09:43 4540

Til sommer, når vi har Coronaen bag os, ser verden helt anderledes ud. De seneste resultater fra Israel, hvor man er oppe på ca. 55% af befolkningen vaccineret, viser en undersøgelse af knap ½ mio. vaccinerede, at kun 13 var blevet smittet. Sammenfald af sommer og 70-80% vaccinerede, betyder at verden igen kommer til at fungere normalt.
Hvalross
01.02.2021 kl 13:29 4409

Kina satser stort på olje! Kommer til å kjøpe opp europeiske seismikkselskap, rigg og oljemygger nå mens de er grovt underpriset. I den tidlig-sykliske gullkalven seismikk er det nå tidenes timing. Dette i følge samme kilde som visstnok tipset en av de senere års selveste Mr.Man og vennene om å kjøpe pandemiutstyr, vaksine og hjemmekontor (åpent og skjult). Er det derfor alle seismikkaksjer stiger i dag? Og er det tilknyttet ryktene på (norske) Gamestop tråder i noen dager nå om å blåse opp et bestemt mye shortet seismikkselskap fra i morgen? Spennende tider!
Redigert 01.02.2021 kl 13:52 Du må logge inn for å svare
Hvalross
01.02.2021 kl 21:36 4268

Tråden var nok opprettet en mnd for tidlig. Nå ser vi imidlertid bølgen velte frem, og we er i sweetspot ..
Hvalross
02.02.2021 kl 19:25 3958

For en morsom dag for de som sitter i PGS og Mseis! Selv solgte jeg det jeg hadde i Mseis (ses snart) litt utpå i dag for å ha råd til mer SBX. Hvis jeg skulle våge meg på å spå blir det SBX sin tur i morgen til å ta igjen, så PGS sin tur igjen på torsdag, og jevn fin hakkete økning i Mseis inn mot tallene 14 feb. Helst skulle jeg hatt millioner i alle disse 3 og sitti pal for de vil jo opp som løvetann gjennom asfalten og blomstre seg store i vårsola, med oljeprisen som den våkne vel i noe tid må ha konstatert hurtig går mot nivåer som vil få pre-corona til å se ut som en billig vits. Men jeg er bare en liten makk med et par hundre K som jeg må prøve flytte litt frem og tilbake for å få ut max'en på. Bedøm selv hvilke seismikk aksjer du finner best, - men hør nå endelig på et velment råd: La storparten av porteføljen være i seismikk, i det minste ut året. Helst til '24. Ja altså hvis man har sans for å mangedoble pengene sine ..
Redigert 02.02.2021 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
Hvalross
03.02.2021 kl 08:48 3781

Oljeprisen tar fart igjen. Opec forventer lagertrekk hver eneste måned ut 2021. Ser vi 60 dollars alt denne uken? Forventer en rask reise fra 60 til 70. Og videre. 100$ til jul? Stadig mindre søkt, og allerede mer sannsynlig enn at vi nådde 50 denne jul.

For gladlaksene i PGS, Mseis og SBX
😀
https://m.youtube.com/watch?v=0ueACfRF1gs
KimLee
03.02.2021 kl 08:57 3757

Tviler på 100 USD men noen analytikere snakker om 80 USD i siste halvdel av dette året.

Det er mange faktorer som spillier inn på oljepris. En faktor som ikke er priset inn er risikoen for uro i midtøsten. Bare noen rasler litt med krigs sablene der så fyker oljeprisen opp.
Hvalross
03.02.2021 kl 10:37 3707

Det helt frådende oljemarkedet rykker fram med stormskritt. I dag noteres for første gang en norsk mainstream oljeanalytiker bruker ordet FRENZY!

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/02/03/7618845/oljemarkedet-naermer-seg-et-frenzy

Men Hvalross tar i mer og roper "Milde makaroni!"
Det her skal til himmels ... Its not a bird, its not a plane, its PGS MSEIS og SBX going insane!
Hvalross
05.02.2021 kl 08:54 3539

God morgen godtfolk. Ligger an til et konfettisprutende beist av en MorroPelle-dag i Mammons Tempel nerri Tollbugata for Aftenlandets ubendige seismikkryttere. Kan lett på ny se tosiffret oppgang i flere av sektorens yndlinger før du rekker å si "nøkkelost"!
Redigert 05.02.2021 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
Hvalross
07.02.2021 kl 23:32 3375

Forrige uke, var en spennende uke i seismikk
PGS + 17
Mseis + 16
SBX + 6
Plcs -56

Trist å se hvordan enkelte godtet seg på vegne av de av DNB stemoderlig behandlede aksjonærene i Plcs. Det er klart det åpner muligheter; nye jobber og bedtre rater for de gjenstående, men å håne er usmakelig. Selv er jeg av oppfatningen at hvis selskapet mirakuløst reiser seg, vil noen modige (ikke jeg) ha tjent voldsomt godt med penger. En suksesshistorie som kan dra nye investorer inn.
Fortsetter oljeprisen å stige - vi er altså snart nærmere 70$ enn 50$, noe som virker plausibelt - blir det en ny konfettisprutende uke (det uforutsigbare spesialcaset Plcs heretter holdt utenfor)
Mitt syn er at denne ukens vinnere blir SBX godt hjulpet av den ukritisk hyllende lange gode FA Lørdagsartikkelen, og PGS - det mest girede bet mot oljeprisen som igjen har kommet i riktig godt gli. Det oppfordres likevel til å følge med på Mseis, tror nok det gir god mening å være inne kortsiktig fra la si torsdag til i etterkant av Q4 som slippes mandag 16 feb, da det sannsynligvis vil inneholde positive overraskelser. Våkne lesere vil legge merke til at trådstarter har byttet strategi fra å ha SBX som den kortsiktige tradingkandidaten rundt selskapsoppdateringer til Mseis. Det beror på ingen måte på troen på god vekst i Mseis langsiktig er svekket, men simpelthen på at risikoen og dermed potensiell gevinst er lavere i Mseis. Tror på et så knallsterkt marked at kostnadskontroll blir mindre viktig. Jo mere gjeld og flere båter jo bedre. Derfor er det største bet'et i PGS.
Samtidig er jeg slått over ende av SBX ledelse og visjoner, og trix. Buy and hold.
Hvalross
08.02.2021 kl 08:53 3242

Jaaa! $60! For en herlig dag det blir over hele fjøla
Hvalross
08.02.2021 kl 15:20 3122

Mine dypeste gratulasjoner til alle dere djerve seismikkryttere! Nå går det kjempemorro!
Hvalross
09.02.2021 kl 00:18 3045

Olja fosser frem og festen fortsetter dag for dag, uke for uke. Det varer noen år.

Fler og fler våkner til virkeligheten av The Reflation Trade

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-08/what-s-a-reflation-trade-and-who-wins-and-loses-quicktake

https://www.zerohedge.com/markets/commodities-are-soaring-25-thats-consistent-headline-inflation-almost-4

Crescat's Tavi Costa points out something remarkable which many may have missed amid the short squeeze and "growth" stock frenzy: oil, that "value" age relic, has had its best YTD performance in 30 years. As Costa puts it "commodities are leading the way and the inflationary thesis keeps building up"

Blir nok wild i morgen og. Nye kommer til hver dag på ryktet om suksess og raske penger. Noen store noen små. Husk, disse aksjene er billig etter nye 3 doblinger ...
Hvalross
09.02.2021 kl 07:43 2960

FAs: morgenoppdatering: Asia-børsene følger det som blir omtalt som reflasjonshandel tirsdag. Markedene har kjørt opp både aksjer, krytpovaluta, olje og gull. Forventningene er at inflasjonen vil øke ettersom myndigheter og sentralbanker pøser på med likviditet til markedene.

– Reflasjon i tillegg til den amerikanske støtten og positive vaksinenyheter er hovedtemaene for markedene, sier analytikere i National Australia Bank i et notat.

Hvalross heiteste bet (hvor jeg selv har alle sparepenga) for å utnytte denne mest festlige av alle megasyklusers sødmefylte kosefase er enkel og effektiv:
PGS det girede oljebet. + 31% siste uke
SBX for olje krydret med grønne mineraler + 18% siste uke

Husk: No two supercycles are identical. But they all share two distinct traits:
That’s why it’s so important to pay attention to them early on. They grow up so fast.
Experts believes the previous commodity supercycle lasted 21 years, and ended in early 2020.
Redigert 09.02.2021 kl 07:45 Du må logge inn for å svare
Hvalross
09.02.2021 kl 18:57 2791

Mye action i sektoren som skaper rikdom i dag. Gikk glipp av pengeflommen selv, bortsett fra et minitog i SBX. Prøvde kjøpe EMGS i går og la meg over flere ganger uten å få. Skulle lagt på litt til gitt. Men men. Fikk en ørefik i PGS. Pytt pytt. Plcs mer enn doblet seg. Gøy for risk-nutsa!

Det viktige slik jeg ser det er at vinnerlistene tapetseres med seismikk. Nye suksesshistorier hver dag. Så går festen på omgang innad i sektoren.

Synd du gikk glipp av Emgs, Hvalross. Mulig du kan komme deg inn imorgen, veien til 3-4kr er kort med økende oljepris og dagens volum.
focuss
09.02.2021 kl 19:26 2848

Hvorfor var PGS svak i dag? Kan noen begrunne? Grei ordning med kreditorer og PLCS båter ute av markedet og bra oljepris utvikling??
oddivar
09.02.2021 kl 19:27 2873

Forventning om konvertering og mulig salg av en ikke ubetydelig mengde aksjer. Tilbud blir større enn etterspørsel.
Redigert 09.02.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Hardly
09.02.2021 kl 19:39 2870

Tipper det var en kombinasjon av gevinst sikring og en dreining over til Polarcus.
I morgen er det PGS og MSEIS sin tur og sånn går no dagan.

Pgs fikk igjen drahjelp i går av artikkelen i FA.

Synes nå mseis sin utvikling er desto mere imponerende som øker og aldri får noe særlig rampelys. Har sagt det før og tror mseis kommer til å ta forbi pgs etterhvert. Pgs er i rett sektor for reprising, men ikke rett selskap, tror mange av de gode kontraktene vil gå til andre.
Samtidig var det budet på biblioteket en hjelpende hånd og aldri et reelt tilbud. Ballen ble bare lagt helt flat, ingen forhandling, eller noe. Bildene i biblioteket er visst nok ikke av beste kvalitet og hva som biblioteket er verdt framover er ikke lett å si.
Kan godt hende jeg er negativ, men når et selskap går i rødt kvartal etter kvartal og ikke får særlig kontrakter må man være realistisk. Den går nok opp litt og litt i takt med oljeprisen og den forutstående hypen til sektoren, så tar jeg gjerne feil og håper dem klarer snu skuta. Til nå har jeg ikke troen og vektet mseis framfor pgs.

MSEIS velger jeg syv dager i uka, men tror generelt på seismikk nå. Bedre tider i vente.
Ondi05
09.02.2021 kl 21:14 2723

MSEIS har jeg anbefalt meg selv 35 dager i strekk, bare den siste timen. Kødder ikke. Så bra er det. Litt keitete av meg var det å klappe meg selv på skuldra, og kikke selvsikkert etter sluttkurser langt opp på 5-tallet, for å få 4,49 midt i fleisen. Gikk direkte i anbefalingsmodus igjen.
Ja jeg er edru, desverre. Bare bittelitt gira.
Hvalross
09.02.2021 kl 23:24 2638

Skulle jeg tippe, for det er ikke annet, er det nettopp PGS og MSEIS tur igjen ja i morgen.

Synet på sektoren er totalt forandret. Man skal virkelig klusse det til for seg selv hvis man ikke tjener penger på noen måneders sikt nå, nesten samme hvilken hest man satser på

Jeg eier magseis og EMGS. Jeg tror begge disse vil få en frisk oppgang imorgen.
KimLee
09.02.2021 kl 23:43 2630

har en liten Magseis post men ingenting i EMGS.
EMGS kan jo iblandt oppføre seg som en jojo.

Helt enig med måneders sikt. Men er man en større investor med noen mill så bør man ha lengre horisont enn noen mnd. Og da begynner det å spille en rolle hvor man investerer.

+ noen litt større trengs for å holde kursen ellers blir den veldig voiatil og en liten jojo.
Kjøpte mseis med den langsiktige kontoen i oktober. Og kursen har gått 247% siden. Hadde jeg kjøpt pgs på samme tid hadde jeg hatt ca 68% med dagens sluttkurs. Pgs derimot er en mye bedre traderaksje, høyre volum, høyre svingninger, men ville vært forsiktig å anbefale den for langsiktige investeringer. Emgs virker også spennende og sbx kan bli gjeldsfri med GM.

Kan si jeg også er en liten fisk som deg Hvalross, men pga jobb har jeg valgt langsiktig og ikke hoppe fram og tilbake, da er valget mellom mseis og pgs relativt enkelt.
Hvalross
10.02.2021 kl 00:46 2588

Da jeg begynte interessere meg for disse her papir på forsommeren var det hatsk og uforsonelig tone mellom PGSere og MSEISERE på forumet. Det var som et fotballag man hadde arvet av sin i krigen døde far. Lenge var det kun PGS på meg, før Matserns gode argument tilsist lurte meg utpå. Avansen i MSEIS dro hurtig forbi. Men jeg fortsatte å kjøpe i PGS, og tjente enda mer på den i den gode perioden senhøst. Så fulgte en heslig januar. Det er imidlertid SBX som virkelig har vokst på meg. Synes de har gjort alt riktig. At MSEIS er trygg og byr på kjempegod avkastning er jeg enig i. Så var det dette med muligheten for en helt vulgær oppside da? ..

Enig, og det skyldes nok flere faktorer, noen var fanget i pgs og likte dårlig at selskapet fikk negativ omtale og noen fornektet at selskapet også ville klare å øke kursen.

Mseis med ny kontrakt og bygger sten for sten. Pgs er fortsatt traderaksje, fint opp i dag og sikkert ned igjen i morra eller slutten av uka. Ser du historikk på 6mnd eller 1 år ser man det veldig tydelig at den har økt svært lite langsiktig. Satt også i SBX fra 6 til 11kr. Solgte meg ut etter utsettelse av GM tegning, og ikke gått inn igjen.Har ikke frie midler til det heller for tiden.

Hovedgrunnen til dette er som nevnt FA og aviser som har nevnt pgs til tider og fått en del omtale nær konkurs og med TGS budet. Folk som vil inn i seismikk tenker fort PGS først før dem blir kjent med sektoren. Lurer på hva som skjer når mseis får litt dekning og mange av småaksjonærene blir oppmerksom på den?
Oppsiden ligger der pengene ligger ;) Og mseis får kontrakt etter kontrakt. PGS har mye risiko forbundet med den vulgære oppsiden du snakker om. (For vulgær oppside har jeg satset litt i 5PG, helt annen sektor, men dem har ikke gjeld, litt risiko, god pipeline.) Pgs har mye gjeld, sitter på verdier som ingen egt vet er verdt og liten backlogg.
For fun har jeg lagt PGS til i fiktiv portefølje så får vi se hvor vi ender.
Hvalross
10.02.2021 kl 10:20 2433

What a ride! Crazy times i seismikk. For trådstarter har det gått fra -60k hittil i år til +15 på en uke. 150k blitt til 250k på trekvart år. Så er jeg bare en omreisende selger og levemann med småpenger i potten. I følge Hvalross' værhår blir denne kvarte million til en hel en ved nyttår. Kun ved å ha tro på de djerve seismikkrytterne i PGS og SBX, med mulige utflukter til MSEIS og EMGS. Men selvsagt aldri utenfor sektoren.

For de med belånte potter, eller som klarer treffe bunnene og toppene tør jeg ikke å tenke på hva det vil kunne gi. Annet enn at selv 100k kan gjøre deg svært velstående frem til '24

Remember:
Unlike stocks, which tend to move higher over time, commodity prices cycle through powerful multiyear booms, followed by spectacular multiyear busts.
These are called “supercycles.”
No two supercycles are identical. But they all share two distinct traits:

Seismikkcaset styrkes dag for dag.

Åja right in:
PGS: BARCLAYS OPPGRADERER TIL "OVERWEIGHT" FRA "EQUAL-WEIGHT"
Oslo (TDN Direkt): Barclays oppgraderer PGS til "overweight" fra "equal-weight". Kursmålet på aksjen oppjusteres til 10 kroner fra 5 kroner, melder Reuters onsdag.

Slik går dagene i Sektoren som får det til å bulle i front, av buksen og boken. Yippee ki- yay, motherfucker!
Redigert 10.02.2021 kl 10:32 Du må logge inn for å svare
Hvalross
10.02.2021 kl 20:14 2375

Hei! Er du i sektoren hvor de store pengene blir skapt? Da har du kanskje hatt en rimelig heftig februar? Nesten ikke mulig noe annet samme hvor du har sitti. Og har du sitti direkte lurt ler du nå hele veien til banken. Festen går på omgang; og den begynner å bli rimelig LOUD! De hører det til London jo! Ps det ryktes at en russebuss på Ullern har tenkt å kuppe Årets Buss i Tryvann ved å satse ørten millioner av faffas seismikkgrunker på subwoofere. Konsept: Seismiske Røstelser Av Episke Dimensjoner!

Nogle syns det er synd det kun er russiske oligarker, amerikanske blodkapitalister, arabiske sjeiker, kinesiske partikamerater, og en broket forsamling uredd retail som kommer tjene på den neste oljeveiven. Så sørg for faen være en av gutta! Og la shorterne grille på Gamle Eriks pølsepinne. Vær hard mot de harde, raus med rikdommen og charmant mot pikene. Skål!
Redigert 10.02.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Hvalross
11.02.2021 kl 12:03 2215

Nå har det atter dirret i værhårene:

Det andre hus på veien
Etter første fullmåne
På ny asfalt

Så gikk hun
To veiver av den femte minste runde

Fint driv i Mseis sålangt snart 1mill aksjer omsatt første 20min, noe som er ganske bra for Mseis.

Pgs daler litt dag for dag til det kommer en ny mld, for varig løft må de melde noe som inneholder inntekter på en eller annen måte ellers er det en ren trade.

Godt du fikk lastet litt i flere kurver Hvalross så får du med deg litt fine dager framover :) (forhåpentligvis, jeg er ihvertfall positiv)
Hvalross
12.02.2021 kl 09:53 2086

Går fort over 5 i dag og 6 til onsdag. Kroner det og, men det vi venter på er røstelsene som vil overraske selv den hardeste hausser i tårnet i Hausmannsgate; en verdsettelse som ligger nærmere reele verdier. Er nok litt for mye av en gambler til å være langsiktig i denne, men kommer til å være inne rundt hver selskapsoppdatering da de for et øyeblikk får sin shine på gode tall. Pluss følge med på kontraktene som renner inn. Det fine er at bommer man på inngangene er det risikofritt. Oppover og oppover i tynn sirup mot dobling, antagelig til sommern. Alt det er vel og bra - men kommer gamechangeren? Håper jeg er inne når den over natten reprises fullstendig.

Kom seg til 5 ja.
Det er rett at denne havner i skyggene og ikke får det største fokuset. Vil ikke snakke ned, men det er viktig å være jordnær samtidig som man drømmer litt. Ingen aksjer er risikofritt, selv om nedsiden i blant annet Mseis er ganske begrenset med backloggen dem bygger opp og dagens kurs.
Mseis kan få en dobling lenge før sommeren, og være nærmere 15kr i sommer. Alt avhenger av om noen ser selskapet hever kursmål og mseis fortsetter å levere.

Har selv brukt en del tid og penger på gamechangere og de fleste av disse lot vente på seg leenge og kom en liten hype før den sank sammen igjen. Har derfor gått over til mere solide selskap og med litt horisont har disse jevnlige småøkningene gitt mye mere avkastning enn de potensielle gamechangere. Har fortsatt noen lodd innen høyrisiko, men mesteparten ligger trygt i solidere selskap.

Kan minne om at kursen i pgs var over 5kr både i sommer og i januar og nå igjen. Så langsiktig har den ikke rikket seg av flekken. Nå er det også satt en større short i pgs av noen proffe, mens forumet sier den skal til himmels. Det får meg til å lure, den shorten er risiko og kan slå begge veier, men raketten er nok ikke så nærme tenning som mange tror? Pgs mangler fortsatt inntekter, kontrakter og disse verdiene dem sitter på har ingen gitt en pris på annet enn Tgs sitt bud. Ser potensialet for mangdobling er til stede, men ville ikke vektet så mye som 50 eller 75% i pgs som du anbefalte, du ser selv, jeg snakker av erfaring og brant selv inne i noen gamechangere.
Hvalross
12.02.2021 kl 17:24 1926

Vi kan jo godt diskutere hvilken seismikk-aksje som er best. Etter mitt syn kommer det an på den enkeltes psykologi og risikoprofil. Mseis har jeg det med å treffe inn og utganger, den stiger hele tiden, og har lav risiko. Artig liten sak som hadde en veldig hyggelig dag, og som vi nok skal få en meget morsom neste uke i. PGS er for meg aksjen som skal gjøre meg velstående. Tror fast og fullt på en 5000% Ulltveit Moe. Du kan godt kalle det religiøst, men i så fall ber jeg deg i samme åndedrag nevne ett eneste menneske av rang som ikke trodde på en ide som var større enn seg selv. Jeg tror vi er helt i begynnelsen av en supersyklus som kommer til å vare til 2024 (minst, kanskje 2027) hvor oljeprisen skal godt forbi all time high, og at det kommer til å føre til vulgære rater for all oljeservice, som så skal ganges med multipler vi finner i dagens it-sektor ESG. Leteselskapene vil treffes først. Da vil jeg være med minimum halve pengene i selskapet som ligger an til å bli lokomotivet, et naturlig sentrum for konsolideringer og vekst.
SBX imponerer først og fremst med ledelsen, og deres vilje og evne til å kjempe med all slags knep og triks for å synliggjøre reele og mulige aksjonærverdier. På et tidspunkt blir de slukt, men den er herlig å sitte i nå.
EMGS vet jeg ikke mye om, annet enn at den flere ganger har unnslippet meg og stadig stiger. Kanskje kommer det en mulighet som ikke gjør så vondt.

Et viktigere poeng er at man antagelig kan kjøpe hvilken som helst av disse, eller helst en kombinasjon vektet etter ens egen psykologi og risikoprofil, i blinde. Og om 1-3 år vil du ha mangedoblet pengene.

Det skjelver nå i det grønne: https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2021/02/12/7625148/gronn-korreksjon-i-europa-scatec-eneste-offer-pa-oslo-bors

Dag etter dag uke etter uke utkonkurerer sektoren Oslo børs. Unntaket var januar. Men etter min mening skyldes det kun rene feiltolkninger av Bidens innsettelse.

God helg Seismikk-Brødre!
Hvalross
12.02.2021 kl 17:39 1906

62$. God futt i olja gitt. Bare begynnelsen dette.

Du har rett, hvilken aksje som er best er et definisjonsspørsmål. Regner med de fleste vil ha mest penger på kortest tid, men fakta er at de store investorene alle har bygd opp formue på research, disiplin og tålmodighet. (Og selvfølgelig tradet litt på flaksen) Leste litt på pgs tråden og begynte å komme noen saklige innlegg der og ikke bare Pgs skal til himmels kommentarer. Fikk svar på shortposisjonen og kommer nok til å holde et øye med pgs og trade den. Går ikke inn på disse nivåer siden den fort kan opp og ned flere % på en dag helt uforutsett. Bryter den 5,60 kjøper jeg meg mest sannsynlig inn for en trade, daler den prøver jeg å treffe nærme bunn. 5000% fra dagens kurs? Veldig optimistisk med en kurs på 260kr. Da vil selskapet være verdt over 100milliarder. Klarer Pgs komme seg mot 30-40kr bør man være fornøyd tenker jeg. Selskapet har gått jevnt nedover siden 2012 med en liten opptur rundt 2018. Som flere nevner er det den store gjelden som preger kursen, samtidig at kontrakter til nå uteblir. Triggeren er som du nevner at oppsiden blir stor. Som sagt har jeg lagt Pgs i fiktiv portefølje så jeg kan dra den fram og bare se for gøy. kan anbefale deg det samme, bare legg mseis, pgs, sbx, osv i fiktive porteføljer og kikk på dem om 1-2år. :)

Har ikke kunnskapen friskt i minnet lengre ettersom jeg har lest meg opp i nye selskap og ikke oppdatert meg på annet enn guiding og kontrakter siden i sommer. Husker at seismikk ikke bare er seismikk. Du kan ikke kjøre hele sektoren under en kam. Les litt i eldre tråder for et år siden. Om segmentskiftet fra streamer til noder og det ser ut til å inntreffe, ihvertfall sanker mseis inn kontraktene.
Jeg tror kundene er meget bevisste på dette og kommer ikke til å hive ut kontrakter uansett selskap kun fordi verden vil å få et etterslep som må dekkes inn. Oljeselskapene er avhengig av gode data for å kunne overleve, så det er ikke på letingen dem vil spare pengene. Mseis har en unik mulighet til å tilpasse seg markedet i gode og dårlige tider. Og ved økt behov kan dem også øke kapasiteten med flere 100%. Det er ihvertfall dette som gjorde at jeg gikk inn i mseis i sommer langsiktig pga posisjoneringen, segmentskiftet og fleksibiliteten. Og med en supersyklus som du tror kommer kan også selskap som mseis gå flere 100% fra dagens kurs.

Som du sier skal hele sektoren få seg et løft ser det ut som, så man vil mest sannsynlig tjene penger uansett hvor man setter dem nå, men det er sjeldent dumt å følge pengene. Ligger ihvertfall 298% i pluss i mseis til nå og bikker nok 350-400% etter Q4. Pgs må komme seg opp 16-20kr bare for at jeg skal ligge break even om jeg hadde kjøpt pgs framfor mseis. Tror absolutt pgs vil få seg et løft, prøver bare å si mseis ikke bare er en kjedelig sirupaksje om man har litt tålmodighet. Klarer pgs å synliggjøre noen verdier så vil nok også pgs reprises. Kontrakter som genererer inntekter er og blir uansett nøkkelen for solid oppgang.