🌊🌊🌊 Seismiske røstelser av episke dimensjoner!

Slettet bruker
SEISMI 02.01.2021 kl 16:00 126893


🌊🌊🌊


Alt er i Veikartet. Som oljepriseksplosjonen, sektorbred Reprising, det sannsynlige oppkjøpet av MSEIS osv osv.


Her om litt av grunnlaget for oljefesten, fra desember 2021:



Hvalross

26.12.2021 kl 14:393696

Russland dekker allerede 35 prosent av gassbehovet i EU.

«Ytterligere gassforsyninger til det europeiske markedet vil med sikkerhet redusere prisene», skal Putin ha sagt under et statsmøte, ifølge nyhetsbyrået RIA, melder Reuters.

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/12/26/7794656/putin-fraskriver-seg-alt-ansvar-og-peker-pa-europa


Planen er vel åpenbar: å gjøre Europa så avhengig av russisk gass at det ikke blir intervensjon fra Nato når de marsjerer inn i Ukraina neste år.

Extrajoker Nord for olje og gassprisene.

Blir det fullskala krig mellom Vesten og Russland/Kina? Mange skritt av mindre aggresjoner før det, at russisk olje/gass forsvinner (tilbakeholdt eller nektet) fra Europa er noe av det første som kan skje. Olje da til 2-3-400$? I en verden under trussel fra hyperinflasjon og energimangel, er oljeservice og alle som kan tilby mye fremtidig energi ikke lenger engang spekulativt, det kan inngå som en defensiv hedge for fond og storkapital mot alvorlige og ikke helt usannsynlige verdensproblemer av typen krig, hyperinflasjon, ytterligere tydeliggjøring av verdens skrikende energimangel .


https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/RrlKyW/putins-krav-er-umulige-det-vet-han

Vgs ekspert synes å tro Putin bløffer med sitt ultimatum.

Slik tolkes konflikten fra russisk side:

https://thesaker.is/quick-update-on-the-russian-ultimatum/

Russisk olje og gass ut av det vestlige markedet?
Redigert 17.08.2023 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.04.2021 kl 16:00 7258

https://oilprice.com/Metals/Commodities/Western-Europe-Is-Now-The-Worlds-Largest-Investor-In-Batteries.html

Og Norge vil være best i klassen. Koste hva det vil. Og det kan i dette tilfellet faktisk lønne seg.

https://www.theexplorer.no/stories/energy/building-a-circular-battery-economy-in-norway/?gclid=Cj0KCQjwppSEBhCGARIsANIs4p7PUH_Vd6OZeErl-z0ngQ3yqlyM0kJ2FTAQYjp6nXyf_mznyM3xgkoaAt25EALw_wcB

At the end of 2020, Norsk Hydro and Equinor announced that they had signed a memorandum of understanding with Panasonic to explore possibilities for establishing a sustainable, cost-competitive European battery business in Norway.
Moreover, Norwegian companies are working on environment-friendly battery materials. Elkem is developing synthetic graphite and silicon-graphite composite materials. A pilot battery graphite factory in Kristiansand will come online in early 2021. In 2020, Elkem announced plans to build a large-scale battery graphite factory at Herøya Industrial Park.
Taken together, all of these factors – battery circularity, electrification and battery production – make Norway uniquely positioned to become the epicentre of the global, sustainable battery industry.

Så var det de nødvendige metallene og mineralene da. Herlig med gjenvinning, men man kommer ikke utenom noen tiår med gruvedrift for å bygge opp en base med de nødvendige råvarene som deretter kan gjenvinnes i mange generasjoner. I Deep Greens ord:

The reality is that the clean energy transition is not possible without taking billions of tons of metal from the planet. Seafloor nodules offer a way to dramatically reduce the environmental bill of this extraction. We are getting into this industry with a deep commitment to ocean health and a clear stop date in mind. The plan is simple: produce better metals to supply the EV transition, while building up enough metal stock to stop extracting from the planet and enable society to live off recycled metals.”

Spennende å se hvem som kjøper Green Minerals. Her gjelder det å være lastet når budene kommer.
Slettet bruker
27.04.2021 kl 09:04 7007

PGS:
Sist styremedlemmer kjøpte seg opp høsten 2017 gikk den fra 12 til 40 på ei uke.

Green Minerals:
Påfyll med nye millioner til utvikling og teknologiforsprang.
https://newsweb.oslobors.no/message/531205
Slettet bruker
27.04.2021 kl 16:04 6973

PGS ASA: Mandatory Notification of Trade
27.4.2021, 15:50 ·
Gottfred Langseth EVP & CFO of PGS, has today April 27, 2021 bought 75 000 shares in PGS at a price of NOK 5.3 per share. Following the transaction, Gottfred Langseth owns 450 106 shares in PGS.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act
Attachment
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/ba03c9e8-2a62-4fa7-8d79-ab84154f41bc
https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400918906
Slettet bruker
28.04.2021 kl 08:31 6927

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/04/28/7662744/aker-bp-med-rekordhoye-inntekter

"Høyere oljepris bidro til rekordresultater for Aker BP i første kvartal. Nå rigger selskapet seg for storstilte investeringer på norsk sokkel."

Flott det for dere som tjente noen slanter på salatdyrkingssett som man kunne styre via app osv; men dere er klar over at man kan pumpe sort gull opp av havbunnen og bli miliardær?

- Rekordresultater vil gi rekordleting. Hipp hipp for All Time High i kjømda! Raske doblinger i all oljeservice letse go! Seismikk får det først. Selg gjerne. Men make them fuckers pay!

Forventer sterkt oppgraderte kursmål i seismikk før sommeren. Selv tror jeg PGS blir den største vinneren, men det blir partytime jamt over
cheezy
28.04.2021 kl 19:34 6838

Jeg er enig med hvalrossen i at det ligger an til bedring. Jeg følger seismikksektoren tett, og prøver å se hvor det kan lønne seg å gå inn. Men dersom vi skulle få rett og det ligger an til solid bedring, så er det mer uklart hvilke selskap som vil gjøre det bra. Her er en liten gjennomgang av de som er på OB.

TGS: Jeg har aldri fulgt TGS så nøye, men kanskje jeg burde. I tidligere downturns, så har TGS investert i billige data fra desperate streamerselskap. Men de har åpenbart ikke gjort det samme nå. Kanskje det er litt fordi Polarcus er konkurs, og det er nesten bare Shearwater og PGS å kjøpe fra? TGS har et verdifullt bibliotek, og er flinke til å gjøre gode dealer. TGS hadde ikke så bra førstekvartal, men det behøver ikke å bety så mye. TGS er kanskje det minst risky selskapet å investere i, og jeg mener at det samtidig er en klar doblingskandidat. I motsetning til de andre selskapene, så kan man ikke se hvordan det går utfra båtbevegelsene, så man er litt mer blind. Jeg har tro på samarbeid med PGS i Canada, og kanskje mer samarbeid med Axxis på noder.

PGS: Har altfor mye gjeld, så det er høy risk / reward, og man kan forvente volatil aksjekurs. Det er først og fremst multiklient som holder PGS flytende. Hvis markedet tar seg opp, vil det ikke være noe stort problem å betjene gjelden. I motsatt fall kan det gå riktig dårlig. Jeg blir hverken overrasket om kursen står i 30 kroner eller 30 øre hvis vi ser tre år fram i tid. Guidingen for Q1 late sales var bra, og det ser ut til at de kan få bedre kontraktsinntekter både i Q2 og Q3. Etter at Western Geco og CGG har gitt opp, er PGS siste fullservice streamerselskapet igjen. De kan dra nytte av at de både gjør datainnsamling, teknologiutvikling, prosessering og multiklient. PGS er godt plassert, men mangler penger til å satse offensivt. PGS børsmelder ikke jobbene sine, så det er litt vanskeligere å følge hvordan det går på kontraktssiden. Men siden multiklient er viktigest, er det best å følge guiding og lese kvartalsrapportene.

Polarcus: Gjelden er misligholdt, båtene og seismikkutstyret tatt over av kreditorene, nesten alle folkene sagt opp, og nøkkelpersonellet har startet nytt selskap. Ellers går det vel ganske bra.

Magseis Fairfield: Har slitt med å tjene penger etter at selskapene ble slått sammen. Det har ikke gått så verst gjennom Coronaen: I en periode var de eneste nodeselskapet med aktive operasjoner. Det er nokså enkelt å hølge MSEIS da de børsmelder jobbene og har informative outlooks i kvartalspresentasjonene. Siste kvartal med positivt resultat var Q3. Såvidt jeg kan se så er aktiviteten både i Q1 og Q2 markert lavere enn den var i Q3 i fjor, og ZXPLR Crew2 ser ut til å være på etterskud. Følgelig tror jeg at resultatene blir ganske dårlige i begge kvartalene. Jeg tror at nodemarkedet kommer til å vokse ganske mye år for år. Men det er mye sterkere konkurranse i nodemarkedet enn i streamer. Vi får følge med på hvem som vinner jobbene framover.

Shearwater: Man kan få eksponering mot Shearwater gjennom Rieber. De kontrollerer over halvparten av den moderne seismikkflåten, men har for lite inntekter og for mye gjeld. Altså ennå høyere risk / reward enn PGS. Jeg kunne gjerne kjøpt aksjer her hvis jeg kunne kjøpt direkte i Shearwater. Men det er dobbel risiko å kjøpe gjennom Rieber. Jeg tror det kommer en emisjon, og Rieber står i fare for å bli utvannet.

Axxis: De har hatt den mest effektive nodes on a rope operasjonen i bransjen, men de har fått problemer fordi de satset for hardt på multiklient uten å ha penger til det, og fordi de ikke greidde å få nok backlog. De har fått kontroll på kostnadene, og er i rekonstruksjon. Jeg tenker på å kjøpe et lite lodd eller to når rekonstruksjonen er ferdig, og jeg kan få aksjene for ned mot 10 øre per stk.

EMGS: Har stått opp fra de halvdøde. De greidde ikke å tjene penger selv i den verste boomen sist, så jeg tror ikke på det helt store her. Samtidig så har de liten konkurranse, kul teknologi, og aksjen er billig.

Seabird: Har vel ikke tjent penger siden de gikk på børs for snart 20 år siden. Det er for mange skytebåter i markedet, og det er rederier utenfor børs som har en bedre og mer kostnadseffektiv operasjon. De har også hard konkurranse mot lavkostselskap i 2d markedet. Så jeg ser ikke at det skal bli så mye bedre framover.

På grønne mineraler og ESG så har for eksempel Fugro operasjoner som ligger nærmere opp til det som trengs. Fugro og andre er allerede godt etablert innen offshore grunnundersøkelser. Det kan være en nisje for seismikkselskapene her, men jeg tror det blir en lavmarginbusiness.

Konklusjonen er at jeg har tro på seismikk, men er usikker på hvem som vil tjene pengene. Enn så lenge har jeg TGS som det kjedelige valget, PGS som det spekulative valget, og lottokupongen er Axxis etter rekonstruksjon. Dette kan forandre seg etter hvert som man ser hvilke løsninger markedet etterspør framover.
Odi.1
28.04.2021 kl 20:05 6796

Eneste suverene her er Magseis Fairfield , en har ikke satt seg inn i den eller har en agenda om en ikke har fått med seg hva som vil komme der.
Ser Fornybardelen blir utelukket, at de har verdensledende teknologi, og absolutt største OBN kapasitet WW. Heller ikke blir Multiklientene nevnt med ett ord.
Relativt lite gjeld igjen , Har Mye Cash, og mye mer er på vei .
Ser det vises til historiske oppryddingskvartal , disse er vi nå forbi , Baclog totalt er fra 31/1 på nærmere 3 Milliarder kroner, 2 forskjellige langtidskontrakter
med to av verdens største Oljeselskaper på 3- 4 År
Eier ikke en båt selv, alt blir kontrakter av selskapene selv, eller de leier for prosjektene etter hva som er inne av kontrakter.
Ett helt fantastisk konsept og ikke minst ledelse. https://magseisfairfield.com/
Mseis bør være i alles Portefølje fremover med mye aksjer!

Sbx er blitt bedre en hva en skulle tro, og en må absolutt ikke handle den på historiske renommeer :)
Meget uheldig med kontraktsavlysningene når COV 19 kom på banen. Disse vil sakte men sikkert komme tilbake.
De er nesten eneste på 2D igjen , og flere områder har "krav" på 2d. Så har de penset over med flåten på OBN serving samtidig som de også drar inn
en 4 Måneders kontrakt på Vind prosjekt i Balticum. Eier 53% av GEM (Green Minerals) , dette vil bli ett kapittel for seg selv, om ikke lenge begynner tildeling for letingen.
Flåten er modernisert betraktlig, en kan ikke le av alderen på båtene lenger, der fullt på høyde med alle andre Seismikk selskap, og alderen er minst på PGS nivå.
( snitt ) Gjelden er til nærmet 0 kr ( De har ett rammelån tilgjengelig for å oppgradere Fulmar når den rette OBN kontrakten kommer på den )
Meget spennende selskap fremover, og bør være i en hver portefølje.


Axxis , moro å være med når de billige 10 øres aksjen blir tilgjengelig , ellers er dette ett farlig selskap å kjøpe dyrt, som åpenbart ikke hadde kontroll på hva dem holdt på med.
Mulig dette blir bedring, men tror alt av inntekter vil gå i Sluket til Bond holdere og Redere , 0 minus til deg som ikke forstår at en kun handler denne for å tjene på optimister, og helt spinnville Overskrifter fra Journalister.

PLCS : Ingen vet hva dette her vil ende opp med enda. Der var nærmere 1 milliard i Baclog når det ble bom stopp.

PGS : Her bør en handle nå etter restruktureringen , denne kan gå mye og hurtig fremover :)
Spår historisk HOPP i Oljeetterspørselen ! c/o Goldman Sachs

EMGS : Hadde vært moro å hatt litt i denne , men tror den vil sige nedover litt til, får vurdere dette da. Uansett en meget spennende teknologi, og det vil bli
ettertrakter på sikt.









Redigert 28.04.2021 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
focuss
28.04.2021 kl 20:06 6803

Cheezy
Når det gjelder Magseis så vær klar over at de har gjennomgått en svært vellykket snuoperasjon og har barbert bort enorme kostnader som har resultert i dårlige resultater. Dagens Magseis fremstår som et nytt selskap. Når nye kontrakter inngås så tjener de penger på de, men Q1 blir neppe det store. Guidingen derfra kan imidlertid bli svært bra. PS. OSX+ 5,5 % nå.
Slettet bruker
28.04.2021 kl 20:50 6733

Enn så råttent Polarcus ble behandlet, kan jeg ikke annet enn å frydes av den smeltede osten i den lakoniske sardonikken om Polarcus der herr Cheezy. Minner meg om en formulering av Lars Såbye Christensen i Bernard Hvals Forsnakkelser: (sagt om fallert kokkosbolle-produsent) «Min far Bernhard Hval, var ingen stor humorist, til tross for at han skulle bli opphavet til det kjente munnhellet klin kokos. Han gjorde opp sitt bo med et skudd i pannen»
Redigert 28.04.2021 kl 20:50 Du må logge inn for å svare
Odi.1
29.04.2021 kl 11:40 6565

TGS også er av den solide sorten, mye cash, og har ett stort potensiale med en solid opptur i segmentet de neste Q .
Slettet bruker
29.04.2021 kl 12:34 6503

Det jeg syns er mest interessant med TGS er at de har sagt de har en lang liste med aktuelle oppkjøpskandidater.
Skulle likt å sett den listen.
Hardly
29.04.2021 kl 14:56 6420


Shearwater GeoServices kjøper seks seismikkskip og andre eiendeler tidligere eid av kriserammede Polarcus. Selskapet betaler 127,5 millioner dollar for skipene og 50 millioner dollar for streamere og relatert seismikkutstyr. Det tilsvarer en samlet kjøpssum på rundt 1,45 milliarder kroner.

Det fremgår av en melding fra Shearwater-aksjonær GC Rieber Shipping torsdag.

Transaksjonene er finansiert gjennom en skipslånefasilitet fra DNB og GIEK på 107,5 millioner dollar og et konvertibelt lån fra Rasmussengruppen AS på 85 millioner dollar. Av det konvertible lånet er 15 millioner dollar satt av til generelle selskapsformål.
Redigert 29.04.2021 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
cheezy
29.04.2021 kl 14:58 6437

Jeg skulle tro at multiklientvirksomhetene til henholdsvis Western Geco og CGG er høyt oppe på listen til TGS. Begge selskapene har solgt båtene sine til Shearwater. De har ikke lenger bruk for multiklientdelen til å effektivisere båtutnyttelsen, og TGS er mye mer kyniske og kostnadseffektive enn de to selskapene.

Dette vil i såfall være et massivt kjøpssignal!
Slettet bruker
29.04.2021 kl 15:12 6424

Vårens store snakkis! Sektoren er jo marinert i TNT!
cheezy
29.04.2021 kl 15:27 6389

Når ingen kan kjøpe båtene til Polarcus billig, er streamermarkedet enda nærmere å være et duopol. Dette vis være negativt for multiklientselskapene, og gjøre det mer sannsynlig at TGS greier å gjøre en stor deal.
Slettet bruker
29.04.2021 kl 15:31 6379

TGS kommer nok ikke til å kjøpe opp selskaper som eier skip.
Slettet bruker
29.04.2021 kl 21:58 6281

Johannessen i Sparebank 1 Markets understreker at han øyner positive tendenser.

– Vi tror at de nylige rammeavtalene Equinor signerte med Shearwater og PGS for toårig 4D-arbeid kan være et tegn på at klienter ønsker å låse inn kapasitet i frykt for høyere priser ettersom leverandørsiden har blitt mer konsentrert.



Folk våkner ... Rrraaalllyyyy!!!
Slettet bruker
30.04.2021 kl 22:58 6209

https://www.nrk.no/rogaland/equinor-vurderer-a-utvinne-mineraler-ved-jan-mayen-1.14681254

Gammelt nytt, men gammelt nytt gjentas i kjerka hver søndag og. Selv lurer jeg bare på hvor mange tusen prosent mer verdt Equinors mineralavdeling er enn vindbiten om 10 år ...

Pengene hoper seg opp hos oljeselskapet med best balanse i verden, mens de forbereder storsatsinger i fornybart.

Blåser gjør det støtt overalt, men Norge har verdens nest største forekomster av mineraler på havbunnen. Vind er ulønnsomt uten subsidier. Grønne havbunnsmineraler har lønnsomhet som olje og gass. Norge er verdensledende på å få opp verdier fra havbunnen og dypere.

Hva skal Equinor bruke alle de oppsparte milliardene på tro? Real nøtt dette ...
Slettet bruker
04.05.2021 kl 08:48 5906

At Shearwater var så kjapp med å kjøpe Polarcus flåten samtidig som de har flere vessels av samme type cold stacked er et signal om at de venter mye bedre tider for oljebransjen og letevirksomheten.
Nå er det litt motstridende signaler fra analytikere og EIA. Mange mener det ikke blir noen supersyklus for oljen, men EIA skifter også meninger veldig ofte.
Å spå oljeprisen er veldig vanskelig siden det er så ekstremt mange faktorer som spiller inn, ikke minst geo politikk. En oppblomstring i midt østen konflikten kan sende prisene til værs i løpet av noen få timer. Det har man sett før i historien.
Uansett så er det flere som mener at oljeprisene skal opp enn som mener den skal ned.
Hvis oljen stabiliserer seg på over 80 USD så er det svært positivt for seismikk og nye markeder innen mineraler og andre fornybar segmenter kommer i tillegg til tradisjonell tradisjonell oljeleting.
Rystad mener også at oljeletingen må økes betydelig selv med dagens priser.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 11:03 5730

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/IEA-Governments-Should-Start-Stockpiling-Battery-Metals.html

Vi vet at Klaus Schwabs World Economic Forum, verdens mest innflytelsesrike gruppe mennesker og til syvende og sist EUs og dermed våre egne halvmælende kake-gomleres diktat, er hellbent på å redde sitt elskede grønne skifte fra kollaps pga mineralmangel.

Man kan eventuelt vente til Erna leser om dette fra teleprompteren, eller kjøpe skambillig Green Minerals (eller SBX) for direkte eksponering av det som blir den neste helt store dillen, med mere tv-tid en Nækkis og Svættis gjennom 2022-24 allerede nå. Noe eksponering får man også i Magseis Renewables, PGS enda navnløse mineralsatsing og NTNU linkede EMGS.

Senere i tiåret er havbunnsmineraler Norges nest mest verdifulle næring. Er du med?
Slettet bruker
07.05.2021 kl 12:21 5649

Ja, norske farvann er et av verdens rikeste områder på disse mineralene så der er vi begavet
Men selv om GEM og andre selskaper finner og utvinner massevis av lithium, copper og nesten 30 andre kritisk viktige mineraler så kan det alikavel bli alt for lite til å tilfredstille verdens behov. Resultatet av det blir mineralkrise med astronomiske priser.
Vi ser allerede klare tendenser til mineral nasjonalisme og hamstring, et eksempel på det er Kina.
Her er det noe mye større enn "det grønne skiftet" som står på spill. Mineralene er kritiske for forsvarsindustrien og det er noe hverken Kina, Russland eller USA tar lett på.
Rikets sikkerhet kommer før det grønne skiftet.
Redigert 07.05.2021 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2021 kl 22:43 5566

Equinor stiger og stiger i US, motsatt vei av indekser og oljepris siste timene. Skulle nesten tro noen forventer at olja bryter og drar forbi 70 snart..
Slettet bruker
09.05.2021 kl 18:49 5393

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Leaked-EU-Report-Reveals-Ambitious-Renewables-Agenda.html

"Europe will also have to develop a regional supply chain for battery manufacturing, of which components are mostly imported from carbon-intensive China."

Store muligheter
Slettet bruker
10.05.2021 kl 09:23 5198

Green Minerals opp 18% hittil i dag, og det samme vil skje med alle selskap involvert i leting og utvinning i racet med å skaffe nok regionale metaller til europas gigantiske batterisatsing, EUs lekkede høyeste prioritet
Benja1983
10.05.2021 kl 09:30 5238

Flere enn meg som får litt fornybar følelse på de nye navnene på ex Polarcus båtene?

https://www.shearwatergeo.com/316/marine-acquisition/seismic-fleet

Universitetet i Bergen + Havforskningsinstituttet har store satsinger på offshore mineraler, vind og annet som måtte befinne seg i havrommet. Shearwater og SBX/Green Minerals sitter med HQ i Bergen sammen med blant annet DOF Subsea. Masse konspirasjoner, men eg tror det er i Bergen det skjer framover.
Slettet bruker
10.05.2021 kl 09:46 5189

En helt enorm flåte på 28 vessels. De fleste er relativt nye moderne vessels bortsett fra source båtene som er fra 90 tallet.
Det er derfor naturlig at Shearwater kjøper opp SBX når de skal på børs og det kan skje allerede i år.
Slettet bruker
10.05.2021 kl 09:51 5183

👍 brikkene faller på plass.

* Kjøpte tilbake SBX på samrøre med Shearwater, posten i GEM og sannsynlig kontrakt i kjømda.
Slettet bruker
10.05.2021 kl 10:03 5152

Husker det ble nevnt en Rystad rapport tidligere i år der det kom frem at oljeletingen MÅ dobles etter mange år med underinvestering og for lite leteaktivitet.
De skrev ikke når det vil skje men jo lengre det trekkes ut i tid desto sterkere blir oppturen.
Benja1983
10.05.2021 kl 10:06 5157

Trident er på vei til skraping, vil tro på sikt alle som starter på 19 i fødselsår vil bli spiker. Diamond og Emerald er rigget med ett tripple spurce system - som sikkert kan flyttes. Diamond skal i utgangspunktet på Brazil node jobben, men rykter om utsettelser på den.
Slettet bruker
11.05.2021 kl 08:19 4976

Big Oil Is In Desperate Need Of New Discoveries.

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Big-Oil-Is-In-Desperate-Need-Of-New-Discoveries.html
Slettet bruker
14.05.2021 kl 18:00 4794

TGS sin siste presentasjon var interessant fordi den ga innsikt i hvordan man kan forvente at markedet utvikler seg,
Resten av 2021 blir nok ikke bra men neste halvdel kan bli bedre enn første.
I 2022 vil letebudsjettene bli større.

Our Board ha mandated us to get ready for another super-cycle.
Slettet bruker
17.05.2021 kl 20:56 4535

Sbx EKSPLOSJON denne uke, og PGS neste, om ryktene stemmer.

Seismikk - om John Holmes var en sektor
Winter is Here
17.05.2021 kl 21:09 4503

Visste ikke hvem John Holmes var, men leste følgende i wikipedia:

"Bak kulissene ble Holmes involvert i både narkotika og kriminalitet, og det gikk nedover inntil han døde av aids."

I så fall er seismikk litt av en sektor.
Redigert 17.05.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.05.2021 kl 21:20 4476

Godt poeng, men han var også kjent som tidenes største, om ikke i lommeboken så i fetteren foran.

I tråden ble det spådd økt oljepris, økt inflasjon og økt verdsettelse av disse urettferdig gjennombankede stebarn som har gitt oss alle så mye velstand. Hold en ketchupflaske oppned mens elefanter og neshorn danser i rommet så og så lenge, så kommer flekken. Thats a guarantee
Redigert 17.05.2021 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
Bolighaien91
18.05.2021 kl 10:38 4183

Sbx får nok mye kontrakter fremover med gode betingelser. Last opp mens det er gibort pris.