ARR Ser vi femmer’n ?

Slettet bruker
ARR 04.01.2021 kl 09:43 15835

Et uhyre spennende selskap fortsatt under emi- kurs !

Flere investorer laster opp i en av Øystein Stray Spetalens store satsinger.


BJELLESAU: Øystein Stray Spetalen drar meg seg flere store investorer på sin satsing.
Porteføljer
Sindre Nikolai Aker
08:00 - 9. des. 2020 | Oppdatert 08:08 - 9. des. 2020

ANNONSE
Onsdagens aksjonærregister viser at flere store investorer har gått inn i Øystein Stray Spetalens nye satsing.
Spetalen støvsugde markedet for Goodtech-aksjer tilbake i oktober, og siden den gang har flere slengt seg på.
I dag viser aksjonærregistrene at blant andre Per Grieg, styreleder i Grieg Seafoods, gjennom Grieg Kapital har kjøpt aksjer i Goodtech . Selskapet er Goodtechs største enkeltstående investor med 10,4 prosent av utesteående aksjer.
På andreplass kommer Øystein Stray Spetalen selv med 7 prosent av aksjene. Like bak er Christian Gruner Sundt som også har kjøpt flere aksjer i selskapet. Han eier nå gjennom selskapet Sundt 5,3 prosent av aksjene i Goodtech.
Også Kjetil Skorstad har gått inn i Goodtech for rundt 1,3 millioner kroner gjennom sitt selskap Tigerstaden. Skorstad har også lastet opp i Zalaris , IDEX Biometrics og Arribatec – et annet Spetalen-selskap.
Arne Fredly går også inn i Arribatec med 650.000 aksjer for rundt 1,4 millioner kroner.
Endringene i aksjonærlistene vises i hovedsak to dager etter at hendelsen har oppstått, såkalt T+2 dager. Endringene kan stamme fra ordinært kjøp eller salg, men også fra andre typer transaksjoner eller hendelser.
Listen viser investorer som er blant de 50 største aksjonærene i selskapene.

https://finansavisen.no/nyheter/portefoljer/2020/12/09/7596295/flere-storfisk-laster-opp-i-spetalen-selskap
Redigert 31.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Ozzie
23.06.2021 kl 10:02 5732

Jeg er ikke enig i at Arribatec er en Lottoaksje slik det blir skrevet om i FA. Hva er konsensus blant aksjonærene?
Slettet bruker
23.06.2021 kl 21:36 5585

Lotto eller ikke Lotto. Det er i hvert fall en langdryg aksje hvor ledelsen er lite interessert i å pleie aksjemarkedet og ta vare på sine aksjonærer. Med så stor omsetning som selskapet allerede har, så må det være mulig å flagge noen kontrakter i ny og ne. Vi hører antakelig ikke noe fra den arrogante lederen før det kreves en ny emisjon for å opprettholde flere milliarders målet for omsetning. Og nye emisjoner kan komme for nye oppkjøp når det skal være.
Slettet bruker
23.06.2021 kl 21:44 5572

Neste melding jeg forventer kommer er gjennomføring av kjøp av Integra Associates. Integra er en Unit4-partner, og selskapene vil sammen skape den største leverandøren av Unit4 EPR-tjeneste.Transaksjonen er underlagt due diligence og andre vanlige forhold og forventes å stenge i løpet av andre kvartal 2021.
Marketwatch
23.06.2021 kl 21:59 5546

Kanskje på tide å endre overskriften på denne tråden til: ser vi en blank snart? Når det er sagt, så er det fortiden mange
tekno selskaper på Ose som får juling, se bl.a. Mercell, Mintra mv.
Slettet bruker
06.07.2021 kl 21:47 5248

Lottoaksje. Kan gå bra, men i så fall er det nok meningen at alle menige skal vaskes langsomt ut av aksjen før noe stort eventuelt skjer. Det er da vel meningen at de menige skal hevnkjøpe aksjen etter at de har forlatt den, når de oppdager at «Nei, faen!»…
Odi.1
12.07.2021 kl 10:32 4995

" AARIBATECH: QUALISOFT AWARDED MULTIPLE ARR CONTRACTS
(Oslo, Norway, 12 July 2021) Arribatec Group ASA (OSE: ARR, Arribatec) today announced the award of NOK 35 million in Enterprise Architecture (EA) and Business Process Management (BPM) contracts to subsidiary Qualisoft AS including an ARR of NOK 4 million (yearly).

“Qualisoft continue to impress me with their strong domain competence and dedication to deliver best-in-class solutions. We are taking a leading position within the EA and BPM in the high-end part of the market and are committed to invest further and take this successful offering internationally,” says Per Ronny Stav, CEO of Arribatec.

Qualisoft AS has recently been awarded several new and strategically important contracts with a total value of NOK 35 million, including annual recurring revenues, ARR, of NOK 4 million. The largest contract is for 7 years with one of the largest IT companies in the Nordics. The other contracts are with tier-1 bank and oil and gas customers."

https://newsweb.oslobors.no/message/537938

Bør bli Bull "BBB"
Redigert 12.07.2021 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2021 kl 12:51 4639

https://newsweb.oslobors.no/message/538026

De bygger opp stille og rolig..
Slettet bruker
13.07.2021 kl 13:10 4614

Stemmer det at emisjonen i Desember var på 2,20 pr aksje?
Slettet bruker
13.07.2021 kl 13:35 4586

Stemmer det.
Slettet bruker
13.07.2021 kl 13:42 4571

Ok takk. Ser adm dir stadig gjør kjøp, som oftest et veldig godt tegn. Tror jeg skal ta et nærmere dypdykk i denne.
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/06/29/7697465/sjefen-kjoper-igjen-har-brukt-naer-600.000-pa-fa-dager
Odi.1
13.07.2021 kl 13:43 4570

Fall på knappe 25 % :(
(siden januar )
Redigert 13.07.2021 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2021 kl 13:47 4562

Ja ser dette, kanskje det er en god investering akkurat nå? Leser at de økte inntektene med 177 % første kvartal.
Odi.1
13.07.2021 kl 13:51 4558

" Arribatec secures NOK 10 million in new contracts including ARR of NOK 1,8 million
(Oslo, Norway, 13 July 2021)Arribatec is gaining further traction within BI & Corporate Performance Management (CPM) and has recently been awarded new contracts valued at more than NOK 10 million. The largest contract is with the Norwegian subsidiary of one of the world largest construction companies, where Arribatec shall deliver solutions for budget and prognosis based on Hypergene CPM. This contract has a value of NOK 1,2 million in annual recurring revenue (ARR) plus related services.

Additionally, the company has developed a Power BI connector to automate data extraction and building reports in Power BI on top of Unit4 ERP. This solution has already been delivered to 9 of Arribatec's existing Norwegian Research Institute customers and is extending the current Solution as a Service (SolaaS) concept to include both Business Intelligence solutions as well as HR and Payroll.

“This shows how we are capable of building our own solutions, complementing our partners software and add value to our customers. This increases our ARR with own IP while extending our “One Solution” to new and existing customer” says Per Ronny Stav, CEO of Arribatec.

NDS"
Kajtek
13.07.2021 kl 14:50 4515

Arribatec secures NOK 10 million in new contracts including ARR of NOK 1,8 million

(Oslo, Norway, 13 July 2021)Arribatec is gaining further traction within BI & Corporate Performance Management (CPM) and has recently been awarded new contracts valued at more than NOK 10 million. The largest contract is with the Norwegian subsidiary of one of the world largest construction companies, where Arribatec shall deliver solutions for budget and prognosis based on Hypergene CPM. This contract has a value of NOK 1,2 million in annual recurring revenue (ARR) plus related services.

Additionally, the company has developed a Power BI connector to automate data extraction and building reports in Power BI on top of Unit4 ERP. This solution has already been delivered to 9 of Arribatec's existing Norwegian Research Institute customers and is extending the current Solution as a Service (SolaaS) concept to include both Business Intelligence solutions as well as HR and Payroll.

“This shows how we are capable of building our own solutions, complementing our partners software and add value to our customers. This increases our ARR with own IP while extending our “One Solution” to new and existing customer” says Per Ronny Stav, CEO of Arribatec.

NDS

For additional information, please contact:

Per Ronny Stav, CEO, Arribatec Group ASA: +47 994 42 378
Geir Johansen, CFO, Arribatec Group ASA: +47 4771 0451

Ny melding i dag.

About Group ASA | www.arribatec.com
Arribatec is a software and consulting company headquartered in Oslo. With a customer centric engagement model, combined with a deep system, integration and domain competence, Arribatec builds long term strategic partnership with a broad customer base. Arribatec serves more than 900 large entities spread over 25 countries and various industries, both in the private and public sector. The company employs over 350 people, taken announced acquisition into account, with offices in 18 countries and is listed on the Oslo Stock Exchange under the ticker code ARR.
Slettet bruker
13.07.2021 kl 19:15 4380

Denne må vel være veldig underpriset nå, kan ikke skjønne annet.
Kajtek
14.07.2021 kl 09:15 4230

Det skal være ekstraordinær generalforsamling i dag kl. 10. jeg har ref. Nr. og pinkode men finner ikke linken. Har noen av dere det?
Slettet bruker
21.07.2021 kl 09:38 3861

Med ca 100 ordrer pr mnd må det da kunne flagges noe hver uke. Arroganse overfor investorer kan straffe når selskapet tenger støtte i markedet.
Soj
21.07.2021 kl 14:59 3791

Er det så viktig å melde a? Er det ikke bedre at selskapet vokser å vokser, og at kvartalsrapportene blir bedre og bedre?
Da kan vi som har troa fortsette og kjøpe på lave priser. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg får lønn hver måned og er veldig fornøyd med at prisen holdes lav så lenge som mulig så jeg får kjøpt. Den dagen selskapet virkelig viser til inntjening så går kursen av seg selv.
Slettet bruker
21.07.2021 kl 19:56 3693

Og hva legger du til grunn for dine kjøp. Bortsett fra lederens uttalelse om høy omsetning? Høy Omsetning behøver ikke være det samme som et lønnsomt resultat.
Soj
21.07.2021 kl 22:29 3618

Jeg har ingen plan om å diskutere frem og tilbake med deg. Hva jeg legger til grunn er at jeg gjennom mitt syn og min analyse har valgt å ha troen på selskapet.

Og jeg forstår ikke hvorfor folk skal hause og stresse, var egentlig bare det jeg ville fremme.
Men du sier det selv litt over her at de får mange kontrakter? Hvordan vet du det om det ikke meldes noe sted?
Slettet bruker
22.07.2021 kl 09:14 3533

Du får lese kvartalsrapportene.
HobbyInvest1
22.07.2021 kl 10:01 3494

Det kan virke som om du ikke forstår hvilket selskap ARR er, og i hvilken bransje det opererer. Et lønnsomt resultat er langt fra det viktigste hos ARR - vekst er det viktigste. Bunnlinjen vil komme når kostnader til vekst avtar. Omvendt overtakelse av Hiddn var i seg selv en stor kostnad, det samme med oppkjøpene i tiden som fulgte, og tiden som kommer. Men disse kostnadene er engangskostnader. Jeg tillater meg å poste denne lenken, som for øvrig ble postet rett ovenfor: https://www.rsm.global/norway/nb/news/verdidrivere-i-saas-selskaper
Hvis man har 5 minutter til overs, hvilket du og alle andre på forumet her har, så leser du gjennom denne. Grei oppsummering av de særlige forskjellene man må være oppmerksom på i bransjen som ARR opererer.

Hvis du ønsker et godt resultat de førstkommende kvartalsrapportene, så er det nok av andre selskaper på OSE.
Soj
22.07.2021 kl 12:12 3439

Nei jeg trenger ikke det. Jeg sitter godt i i ARR uansett jeg, og har ståltro på de.

Blir mere lei sånn som deg far-far som hele tiden trenger å hause, og når kursen ikke beveger på seg så blir du lei og skal prate drit om aksjen.

Mitt råd: ikke kjøp en aksje du ikke har tro på og kan sitte i flere år.
Slettet bruker
22.07.2021 kl 12:53 3412

Hoppy 1
Jeg har lest lenken og er klar over det som står der. Det beskrives generelt hvordan selskapsutvikling vil arte seg for denne type selskaper, og Arr passer inn i beskrivelsene. Arr er et tidligfase selskap mht resultater og det er sikkert alle som investerer i denne aksjen klar over. Det jeg påpeker er ledelsens nesten fraværende pleie av sine aksjonærer. Arr er i dag bygget på oppkjøp av en drøss selskaper som de skryter av mottar en stor strøm av ordrer fra sine kunder i kvartalsrapportene.

Markedspleie består av jevnlig å tilføre markedet tro på selskapet ved å vise til fremgang, også utenom kvartalsrapporter. Vekstselskaper i tidlig fase trenger fra tid til annen kapitaltilførsel og må hente denne i markedet (investorer). Blir aksjekursen stadig kjørt ned, får mange både nåværende og potensielle investorer betenkeligheter med nye investeringer i selskapet. Derved må eventuelle emisjoner gjøres til stadig lavere kurs og unødvendig aksjeutvanning.

Tillit i markedet er derfor alfa/omega for et selskap i oppbyggingsfase.
HobbyInvest1
22.07.2021 kl 14:25 3372

Jeg er helt enig med deg at god IR er viktig i aksjemarkedet, men her synes jeg ikke ARR står tilbake for sine peers. Forrige uke ble det børsmeldt to sett med nye kontrakter, samt en meget betydelig en tidlig i Q2. I tillegg kommer innsidekjøp fra CEO. Når selskapet har kapret 100 nye kontrakter i Q1, så er nok disse av varierende størrelse, og mange er trolig "små". Etter mitt syn, og jeg tror det også er vanlig praksis, at man først børsnoterer kontrakter over en viss verdi - det må altså være en sammenhengende gruppe kontrakter, eller én stor enkeltstående kontrakt, før det blir børsmeldt.
Det kunne vært interessant om du har et eksempel på et annet selskap i samme sektor som børsmelder hyppigere. Og hvis man ikke er fornøyd så er det bare å sende en direkte e-post til IR-ansvarlig CFO. Min erfaring er at de tar innspill på alvor. Det har blant annet blitt etterspurt meglerhusdekning, utover Carnegie (TP 2,70), hvor de svarte at de jobbet aktivt med ett til to meglerhus til.

Helt til slutt, så er det riktig at selskapet kanskje vil trenge tilførsel av kapital (avhengig av oppkjøp, lønnskonstander, osv.), men husk at de faktisk har en bunnlinje. De blør ikke penger, som er vanlig for et slikt selskap i den fasen de er i nå. Husk også at en emisjon ikke er eneste måte å skaffe kapital. Selskapet er i praksis gjeldfritt (kun noen små korte kredittfasiliteter), og det er ikke noe i veien for at selskapet henter penger hos bankene/obligasjonsmarkedet.

Jeg er inne i selskapet med en langsiktig tankegang, og jeg er ekstremt fornøyd med selskapet i seg selv og den utviklingen som foregår. Jeg er selvfølgelig misfornøyd med hvor aksjekursen står, men dette er bare støy for meg i det lange bildet. Jeg har handlet hele veien ned fra 2,15 som var min første inngang, og sånn sett økt min eksponering til en billigere penge.

Disclaimer: Jeg eier aksjer i selskapet, og følger utviklingen tett.
Redigert 22.07.2021 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2021 kl 15:29 2948

Nå har den eneste ordremeldingen på lang tid kjølnet. På tide med en ny.
MwilliamM
02.08.2021 kl 17:26 2893

Hadde ikke skadet, men snart Q2 rapport. Regner med at det kommer litt info der.
Slettet bruker
04.08.2021 kl 21:26 2651

Hadde ikke skadet? Nei, frykter elendig Q rapport. Hvis ikke hadde den arrogante lederen sørger for noen oppløftende meldinger. Kjøp av omsetning er ikke bestandig kjøp av positiv bunnlinjen.
HobbyInvest1
04.08.2021 kl 23:31 2564

Hvorfor frykter du elendig kvartalsrapport? CEO har jo levert strålende vekst i hver rapport siden etableringen av selskapet. Over 100 nye kontrakter i Q1. Og integreringen av oppkjøpene vil jo bli bedre og bedre med tiden.
Ozzie
04.08.2021 kl 23:48 2545

Ikke bry deg om Far-Far han er alltid negativ. Vet egentlig ikke hvorfor han eier aksjer i ARR.
HobbyInvest1
05.08.2021 kl 00:48 2505

Forsåvidt interessant med ulik forståelse, det gir bedre forståelse generelt. Men jeg skulle gjerne ønsket en forklaring, og ikke bare tro og følelser.

Kan for øvrig opplyse om at topp 50 er dønn stabil siste uken, kun noen Nordnet-kunder som bytter på å tape penger. Jeg er spent på hvordan aksjekursen kommer til å fly når markedet blir mer opplyst om selskapet. Hvis de følger opp med tilsvarende eller bedre kvartalsrapport som i Q1, er det ikke umulig at større profesjonelle investorer eller fond plukker den opp. Volum er så tynt at et kjøp av 5-600k aksjer sender kursen opp 10% på et blunk.
Ozzie
05.08.2021 kl 08:26 2415

Jeg er faktisk glad at denne ikke er en sånn JOJO aksje. Det gjelder å være tålmodig og vente på at kvartalsrapportene viser hvor godt det går. En jevn stigning over tid viser god ledelse og struktur.
Slettet bruker
05.08.2021 kl 12:21 2338

Min negativitet basererseg på IR praktiseringen selskapet har. Integreringen av et stort antall oppkjøpte selskaper på kort tid, skaper uroligheter basert på erfaringer fra tidligere lignende historier om selskaper som skulle bli store og lønnsomme ved stadig nye oppkjøp. Mulig Arr er bedre på dette, men de kunne informert bedre om disse prosessene. Jeg avventer Q pressen og ser an aksjen til da. Har liten tro på at intet nytt, er godt nytt.