Snart melding ?

rosgun
LIFE 04.01.2021 kl 11:14 31997

"Join us on January 12 as we host our PARTNERS, the International Air Transport Association (IATA), to discuss these critical questions and their ‘Travel Pass’ project."

--------

"IATA and International Airlines Group (IAG) have been working together in the development of this solution and will undertake a trial to demonstrate that this platform combined with COVID-19 testing can reopen borders."

The first cross-border IATA Travel Pass pilot is scheduled for later this year and the launch slated for Q1 2021.

1)
https://airlines.iata.org/news/iata-travel-pass-set-to-help-international-passengers
2)
https://www.evernym.com/webinar-iata/

------

Fra Washington Post:

Vaccine passports: Everything travelers need to know - The ...www.washingtonpost.com › travel

8. des. 2020 — Another app in development by the International Air Transport Association, the IATA Travel Pass is expected to launch in early 2021.

------

Talerlisten under Wisekey seminar i oktober:
(Alle her samarbeider og har tom estimert verdien av kontraktene seg imellom)

Det eneste firmaet som ikke har offentliggjort i kontrakter med Wisekey fra webinaret er kun IATA.

Carlos Creus Moreira : CEO for WISekey
- Chris Boos : Managing Director, Technology & Founder of Arago
- Pascal Buchner : Director ITS & CIO at IATA
- Gianfranco Moi : Digital Transformation Officer at the State of Geneva
- Ajintha Pathmanathan M .: Physician, MedTech, rådgiver, administrerende direktør i ClinIQ Healthcare

- Constantin von Gersdorff : CEO @ digid - Digital Diagnostics AG (LIFECARE EIER 25% AV FIRMAET)


------

IATA har nå bekreftet OVENNEVNTE ved å invitere til nytt webinar med sine partnere(i oktober var det Wisekey med partnere-nå har det forsåvidt rykket et hakk videre opp i hierarkiet. Wisekey annonserte på møte i oktober at det var DE som skulle kalle inn til nytt webinar. Så når IATA gjør det istedet vil jeg si at den endelige bekreftelsen på samarbeidet er stadfestet).

https://www.evernym.com/webinar-iata/


--------------------------------

Sjekket Mcap på Lifecare nå : 354 millioner.............hahahaha

--------------------------------

Potensiell fortjeneste med tester bare på IATA : DD får 4 kr fortjeneste og Lifecare får 25% av dette, dvs 1 kr fortjeneste pr test: 850/12= 70 millioner pr måned

-------------

Får de 10 kr.... er det 700 millioner pr måned, dvs altså at verdien/mcapen på Lifecare er akkurat halvparten av en måneds inntjening med et beskjedent estimat på kr 10 pr test.................

PS: Dette er ikke omsetning altså, men FORTJENESTE !!!! (gitt 40% fortjeneste etter at alle kostnader er fratrukket)

----------------------

Redigert 21.01.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
nOwner
08.01.2021 kl 12:24 5140

Høres veldig bra ut det. Hvor har du funnet bevis for dette?
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Mister83
08.01.2021 kl 12:48 5100

Det er bare tull - gå inn å les på BfArm.

De har 6 ukers behandlingstid fra de mottar komplett data fra kliniske prøver.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2021 kl 12:55 5095

🤣DU virker noe hysterisk Mister,er drømmen om billigere inngang så stor.🤣🤣
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Mister83
08.01.2021 kl 13:08 5077

Ja, jeg får betalt av en kjempestor investor for å snakke ned aksjen, det ser du vel på omsetningen?

Jeg forteller hva sannheten er i stedet for udokumentert hausing. Er det feil av meg eller mener du jeg har skrevet noe feil?
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Føre var
08.01.2021 kl 14:26 4967

For å gjøre det enkelt.

Om du leser mailen til bfarm som Gullhaugen tydeligvis har sendt over her å fått svar, så forstår du det.




Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
08.01.2021 kl 15:25 4871

Ikke lenge til BOOM nå. På mandag kan det komme drypp fra (IATA). God helg folkens.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Gullit
08.01.2021 kl 15:42 4823

De skal også være klare til å pøse ut tester straks den er godkjent. Så her kommer det til å ta fyr hvis det skjer..... greit å være inne i denne før den tid!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Mister83
08.01.2021 kl 15:59 4857

Du skriver: "Testen har ligget til godkjenning i over 6 uker, bare å trykke på godkjenningsknappen for bfarm når alt er på plass:)"

Hvor i mailen fra Gullhaugen fremkommer det at testen har ligget til godkjenning i over 6 uker eller at de kliniske testene er levert inn. Ingen steder, det er heller ikke mulighet til å tolke det slik.

Vi vet jo at BfArm har godkjent for å starte kliniske tester - De skriver at de er en pågående prosess slik som vi alle vet ettersom de har fått godkjenning til å starte kliniske tester. Det positive fra mailen er jo at det er en pågående prosess og at søknaden ikke er avsluttet.

Som jeg har nevnt flere ganger, Lifecare vil børsmelde resultatet av de kliniske testene umiddelbart når det foreligger. Det vil selvsagt være veldig kursdrivende, gitt at de har gått bra.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
nOwner
08.01.2021 kl 16:28 4816

Enig på nytt. Kan ikke se noe annet enn samme status som i sommer i det mailet fra bfram. DD må ha hatt gott om tid til å utføre disse tester i flere omganger. Det ville vært svært enkelt å skaffe kapital hvis testene var gjennomførte med gode resultater for lenge siden. Mye som skurrer her dessverre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Pesko
08.01.2021 kl 16:50 4784

Tror de er rimelig sikker på at test blir godkjent siden de har ordnet avtale med Wisekey ang datasikkerhet til reisesertifikat?
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Alwaysplaytowi
08.01.2021 kl 16:52 4795

Gullit skrev Denne e bull
Et svar på noen spørsmål hvertfall. """"Det er ikke helt klart for meg hvilke meldinger du sikter til og som du oppfatter uoversiktlige/utydelige.



Fra vår side har vi meldt at Digid har fått godkjennelse til å gjennomføre kliniske forsøk og senere at disse (etter forsinkelse) er ventet ferdigstilt tidlig i 2021. Vi har ikke – og vil heller ikke – kommentere når testene er eller blir gjennomført.



Spørsmålet om størrelsen på sensoren har jeg mottatt tidligere, uten at jeg helt forstår bakgrunnen for dette spørsmålet. Jeg lurer på om det har oppstått en urban legend om at størrelsen på sensoren måtte endres – men jeg vet ikke hvor dette stammer fra.



Teknologien i Lifecare og Digid er på micro og nano-nivå og som vanlig innen utviklingsarbeid/produktutvikling oppstår det utfordringer som må løses, noen er lette å løse og noen er mer kompliserte. En tilsynelatende liten endring på en komponent kan ofte leder til at andre komponenter må tilpasses. Det er helt vanlig innenfor utvikling.



Meg bekjent har det ikke vært noen bemerkelsesverdige utfordringer knyttet til størrelsen på sensoren. Det Lifecare meldte som grunnlag for forsinkelsen annonsert 13. oktober 20 var utfordringer knyttet til den praktiske produksjonsforberedelsen (/set-up of the device production). Hvis noen oppfatter det som at størrelsen på sensoren måtte endres vil jeg si at det er en fri fortolkning.

Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Karsten07
08.01.2021 kl 18:13 4669

Enig i det du skriver Mister83! Det er bortenfor all fornuft og ikke minst ødeleggende for LC denne hausingen.. Skulle tro Rosgun er høy på pepper(amfetamin) eller kokain eller noe... formelig så man kan kjenne den gira energien i ordene som skrives, hehehe.. Det burde bli veldig stille på onsdagen, blir pinlig også tipper jeg... Ja, ja de får holde på men setter pris på at du forsøker å jorde det hele ned til realisme. Vi trenger det og tålmodighet, det er også best for LC aksjen <3
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
08.01.2021 kl 18:13 4732

Ja ellers hadde det vert for dumt.Wisekey jobber jo med integrasjon mot DD/ testverktøyet så de har 100 innsyn med taushetsplikt.Avtalen ble signert etter at DD varslet forsinkelse så de har nok full call på timeline og prosessen samt produksjon og utrulling. Jeg tolker også tidlig i 2021 som januar ellers så hadde de skrevet q1 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Mister83
08.01.2021 kl 18:20 4717

Dette er jo kjente opplysninger.

Bortsett fra at han skriver at de ikke vil melde når kliniske tester er godkjent. Det er vel i strid med lover og regler for børsnoterte selskaper.

Det er også i strid med hva han gjentatte ganger har uttalt:

8.november 2020: «Når det inntreffer viktige hendelser som er egnet til å påvirke kursen opp eller ned så vil vi informere om det.»

4.november 2020: «Vi er forpliktet - både juridisk og moralsk - til å umiddelbart gi informasjon om forhold/hendelser som er egnet til å påvirke verdien av selskapet.»

Mulig han har glemt det han kalte juridiske og moralske forpliktelser. Han har tydeligvis også glemt reglene for å være notert.

Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Alwaysplaytowi
08.01.2021 kl 18:32 4699

Her vrir du litt på det mister83, han skriver at han ikke vil kommentere når og hvor de kliniske testene blir gjennomført. Det er jo selvsagt at de melder ved godkjenning eller underkjennes . Så neste børsmelding blir godkjent eller ikke godkjent, om ikke det er noe ny info angående sencell i mellomtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Mister83
08.01.2021 kl 18:45 4683

De er pliktig til å melde om kursdrivende nyheter umiddelbart - når de har utført kliniske tester og resultatet av de skal selvsagt meldes.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Ahmed1
08.01.2021 kl 18:52 4667

DD ikke er børsnotert. Så de har ingen plikt til å melde umiddelbart.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
bj111
08.01.2021 kl 19:02 4632

Syntes du tolker litt rart eller hardt nå mister83. Det står at de ikke vil kommentere når de blir gjennomført. Hadde det stått at de ikke vil kommentere når de ER gjennomført så hadde det vært helt kokko men det er jo ikke det som står.

Men syntes som sikkert flere at det var litt klønete skrevet og når han først skriver det han gjør så burde han selvsagt skrevet det selvsagte, at de melder når det er gjennomført.

Syntes det ser ut som den er skrevet fort og at han er lei av å svare, har sikkert mottatt noen tusen mailer både fra aksjonærer og ikke aksjonærer i høst for selskapet har tiltrukket seg mange som kanskje er litt for engasjerte.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2021 kl 19:02 4634

Nei,og det vet du like godt som meg.Life trenger ikke melde før test er godkjent eller underkjent,er du i tvil,råd før deg med advokat.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Alwaysplaytowi
08.01.2021 kl 19:22 4577

Skjønner at han blir lei av å svare på mail, det er vel eneste punktet jeg er enig med mister83 , syntes at informasjonen som kommer er minimal å er åpen for diskusjon og tolkning. Det burde lifecare vært mye tydligere på for å unngå alle dumme spørsmål , som jeg og andre må ha inn med teskje. Ellers syntes jeg alt virker utrolig bra gjennomført med tanke på avtaler med feks Wisekey, det oser kvalitet og fokus på opplegget gjennom hele linja for å få et produkt som faktisk er i en egen liga, når det gjelder smittesporing, og unngå spredning av covid 19 , i tillegg til andre virus på sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
08.01.2021 kl 19:23 4582

Jeg tenker at verdien av å åpne opp samfunnet /verden har aldri vært større enn nå. Verdien av DD og vaksine for samfunnet er større sammen nå enn om DD kom på markedet alene i sommer. Dette kommer til å bli megastort for de som har vert tålmodig å lastet godt på 4 tallet. Det er ikke lengesiden vi var happy med å få lastet på 5 tallet.Denne muligheten som vi har nå varer ikke så veldig lenge.....denne situasjonen ser vi ofte..BOOM så er det over.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
bj111
08.01.2021 kl 19:27 4580

Jeg er ikke jurist men surfet litt rundt i lovdata l. Verdipapirhandel, allmennaksjeselskaper og aksjeselskaper. Linkene har jeg ikke men det er bare å søke litt og å lese.

Unoterte aksjeselskaper har og en meldeplikt til aksjonærene men ikke så systematisert som det er for børsnoterte. Hvordan reglene i Tyskland er vet jeg ikke men tror ikke det er så anderledes enn i Norge.

Life har meldeplikt på informasjon som er kursdrivende og det er det grunnlag for å tenke at kliniske resultatene vil være. Jeg tror ikke DD kan unnlate å medele Life om disse resultatene da det er noen felles regler for avtaleinngåelse mellom unoterte og noterte selskaper regulert i EØS avtalen. Kommer an på omfanget av avtalen og eierskapet til Life er betydelig her.

Det er Life som havner i saksa om reglene ikke følges og børsen skriver gladelig ut bøter for brudd på reglene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Mister83
08.01.2021 kl 19:32 4573

Hva er det for noe tull! Liten utfordring til deg, kan du begrunne hvorfor det ikke er meldepliktig, dette er jo noe du tydeligvis kan. Du kan jo gjerne forhøre deg med advokat.
Holter som selv er advokat har uttalt: " Vi er forpliktet - både juridisk og moralsk - til å umiddelbart gi informasjon om forhold/hendelser som er egnet til å påvirke verdien av selskapet.

Mens du leter etter en god begrunnelse så kan du lese litt om regelverket for Euronext Growth:

6.17 OFFENTLIGGJØRING AV INNSIDEINFORMASJON
6.17.1 Informasjonspliktens innhold
(1) Utstederen skal uoppfordret og umiddelbart offentliggjøre innsideinformasjon som direkte angår Utsteder, jf. verdipapirhandelloven § 3-2 (1) til (3).
(2) Med innsideinformasjon menes presise opplysninger om de finansielle instrumentene, Utstederen av disse eller andre forhold som er egnet til å påvirke kursen på de finansielle instrumentene eller tilknyttede finansielle instrumenter merkbart, og som ikke er offentlig tilgjengelig eller allment kjent i markedet.
(3) Med presise opplysninger, menes opplysninger som indikerer at en eller flere omstendigheter eller begivenheter har inntruffet eller med rimelig grunn kan ventes å ville inntreffe og som er tilstrekkelig spesifikke for å trekke en slutning om den mulige påvirkningen av disse omstendighetene eller begivenhetene på kursen til de finansielle instrumentene eller de tilknyttede finansielle instrumentene.
(4) Med opplysninger som er egnet til å påvirke kursen til finansielle instrumenter eller tilknyttede finansielle instrumenter merkbart, menes opplysninger som en fornuftig investor sannsynligvis vil benytte som en del av grunnlaget for sin investeringsbeslutning.
(5) Opplysninger som nevnt i første ledd skal offentliggjøres i henhold til punkt 6.21.
(6) Utstederen må ikke kombinere offentliggjøring av opplysninger som nevnt i første ledd med sin markedsføring på en måte som er egnet til å villede.
(7) Opplysninger som skal meddeles eller offentliggjøres som følge av notering eller opptak til handel ved andre markedsplasser, skal senest samtidig offentliggjøres i henhold til punkt 6.21.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
08.01.2021 kl 19:39 4579

Her er siste kommunikasjon med BfArM i dag. Her går det frem at DD nok måtte fremskaffe mer dokumentasjon enn de hadde i juni. Dette er nok grunnen til forsinkelsen.
Dear Mr. xxxxx,

as already explained, we are not permitted to make any statements on ongoing proceedings.
Therefore explained in very general terms:
If the BfArM has queries to the applicant in an ongoing procedure and the applicant does not provide the required information, the application cannot be processed further and the procedure is delayed.
In such cases, the BfArM unfortunately has no influence on the duration of the procedure as long as the applicant does not provide the necessary information.


Kind regards

i.A.
Maik Pommer

Pressesprecher
Bundesinstitut für Arzneimittel und Medizinprodukte

Kurt-Georg-Kiesinger-Allee 3
53175 Bonn
Telefon: +49 (0)228 99 307-3261
Fax: +49 (0)228 99 307-3195
presse@bfarm.de
www.bfarm.de


-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: gullhaugen@gmail.com
Gesendet: Freitag, 8. Januar 2021 14:43
An: Presse BfArM
Betreff: SV: Digid CantisenseTM SARS-CoV-2 test

Ok thanks but based on the process for approval and the time since the company has applied on June 12th, 2020, this process is extremely delayed.
There must be some public information due to this delay?

Best regards for the weekend to come soon.


Med vennlig hilsen
Gullhaugen
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2021 kl 20:21 4466

Jeg er en bitteliten aksjonær i LC, og går ut fra at mange av dere andre er mindre aksjonærer. Kunne ikke ha falt meg inn å sende mail til LC eller Bfarm for å etterspørre informasjon, det skyldes selvfølgelig ikke at jeg ikke har lyst på informasjon men heller det at det finnes et klart og tydelig regelverk omkring dette. For de som ønsker å vite mer om innsideposisjon og -handel, hør Jan Petter Sisseners syn på dette i siste podd fra Nordnet. Thomas Nielsen sitt syn på dette finnes også i en Nordnet-podd. Vil anbefale dere som er fullstendig avhengig av informasjon og meldinger hele tiden å kjøpe aksjer i Equinor eller andre store selskaper.

Status pr. i dag er ingen endring siden i fjor høst. Spørsmålet er ganske enkelt, virker denne testen så godt som DD hevdet så er det supert, hvis ikke så er det tilnærmet tull og tøys fra tyskerne. Jeg sitter rolig og avventer melding fra selskapet, forstår spesielt at de med belånte posisjoner er utålmodige. Teknologien bak er jo selvsagt spennende og kan gi betydelige virkning innenfor andre bruksområder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
08.01.2021 kl 20:27 4450

Du tror vel ikke at jeg sitter med lånte posisjoner??? Jeg synes det er hyggelig jeg å snuse litt rundt...en del av gamet det. Spessielt når man har en del aksjer så er etterettning viktig :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2021 kl 20:38 4431

Det har jeg ingen formening om, men en ikke urealistisk tanke er at de med belånte midler har en tilbøyelighet for raskere avgjørelser. Det er jo betydelig forskjell å snuse på internett etter informasjon om anvendt teknologi i disse produktene og sende mail til selskapet/godkjenningsorganet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
08.01.2021 kl 20:44 4410

Ja vell så du synes at jeg ikke burde gjøre dette?? Det er jo ikke ulovelig å sende en epost å spørre..?? Det kan jo alle gjøre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2021 kl 21:00 4357

Nei det er ikke ulovlig. Kan tenke meg mange av spørsmålene er utformet slik at man ikke vet eller ikke kan gi svar. Er vel ikke alle som har rikelig med tid til å drive og svare på selvfølgeligheter. Når jeg bruker bittelitt penger på ulike selskaper så forventer jeg at de vil gå på jobb hver dag slik at pengene mine ikke forvitrer, enkelte ganger tar jeg litt større risiko som LC.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Gullit
08.01.2021 kl 21:01 4332

Bra det Gullhaugen .. jo mer info jo bedre så fremt det er innafor regelverket. Det er strengt tatt ikke våres jobb å holde..
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
flingaas
08.01.2021 kl 21:19 4284

"Det amerikanske mat- og legemiddelverket FDA advarer mot at muterte coronavirus, inkludert mutasjonen som først ble oppdaget i Storbritannia, kan føre til falske negative testresultat.

Det melder CNN.

FDA skriver i en pressemelding at falske negative tester kan oppstå dersom mutasjonen har skjedd i den delen av viruset som blir analysert av testen som blir brukt.

Likevel mener de at det er lite sannsynlig at muterte virus vil ha stor innvirkning på den totale nøyaktigheten, men skriver at dersom det fremdeles er mistanke om coronasmitte etter en negativ test, anbefaler de at det blir gjort ytterligere testing med en annen type coronatest."

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/fda-mutert-virus-kan-gi-falsk-negativ-test.QK5GNTo6t?utm_source=vgfront&utm_content=row-5

Direkte relevant for testingen. Lurer på hvordan DDs test stiller mtp dette.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Life viddy
08.01.2021 kl 22:16 4185

Tror pinade jeg må handle inn litt mer på mandag nå. Tenkte jeg hadde nok, men etter det som kommer frem her nå og att det er en til på facebook som også har fått svar fra Life som for meg høres ut som ting slippes ut når som helst og att alt er i orden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
08.01.2021 kl 22:39 4106

BOOM kan komme allerede i neste uke så lasting på lav 4 tall er en eventyrlig god mulighet= gratis penger på gaten :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2021 kl 23:05 4009

Muligens i seneste laget når mld foreligger på...dag
God helg
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
08.01.2021 kl 23:12 4010

Ungene mine har satt konfepengene pluss pluss i Life på 4.30😊
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Gullit
08.01.2021 kl 23:27 4011

Ja den er vel old News.. trenger alt som kan få oss tilbake til normalen...
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
rosgun
09.01.2021 kl 05:50 3794

Kvekk kvekk- ser flere enn meg som synes du ikke har peiling....
Vet ikke hva slags agenda du har- jobber du som lærer?
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Mister83
09.01.2021 kl 08:54 3653

Basert på din manglende evne til å argumentere så bør ikke du klage på verken lærere eller regnskapsfører. De er begge åpenbart smartere. Hva gjør du egentlig på et diskusjonsforum?

Har du hørt Aksjesladder? Ble Lifecare nevnt og hausset slik som du har sagt? Nei, tror alle ser at du er en useriøs fyr som bare lyger
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare