The year ahead for REC

SolarLover
RECSI 04.01.2021 kl 12:36 31626

Basic thesis: in a market where polysilicon supply is lower than demand, a firm like REC that has some of the lowest cost of production, should be valued at the replacement cost of its facilities, which should be at least 25 billion kroner (more if they buy up to 49% in Yulin). Price target for 2021: 50-75 kroner. Expecting rest of COVID pandemic to have minimal impact on REC, if anything a positive impact due to "green new deal" recovery policies.

The boom scenario: REC is a spot market player with low(est) cost of production. Polysilicon is a very small fraction of the 1US$/Watt of installed PV: approximately 3 cents. A doubling of the price of polisilicon to 20$/kg, would only raise the cost of an installed PV watt by 3%. There appear to be very few capacity constraints in other parts of the supply chain (wafer, cell, module assembly, aluminium). There has been some limits in glass in 2020, but they are thought to be resolved in 2021. Any shortage in polysilicon is thus likely to result in steep price increases with little negative feedback on demand. A scenario where PV prices rise to 20$ per kilo in the spot market has decent probability of occuring in 2020 / 2021. There is precedent for large increases in poly price, in 2008-2010 when considerably more poly was consumed per Watt, German PV policy resulted in polysilicon prices in excess of 300$ per kg. In a scenario where poly prices exceed 20$/kg, REC should be valued considerably above the replacement cost of its facilities. PT: significantly in excess of 100 kroner per share.



Basic prediction on news flow in early 2021: good flow of REC-specific positive news in 2021 with expected rise in poly price. Expecting the policy environment to be strongly supportive in the USA with COVID recovering spending (Green New Deal) + Support for carbon neutrality + Strong trade stance to secure US jobs. Major RISK: Expecting announcements of big expansion plans of chinese poly producers, but unclear how likely it is for announced expansion to occur and in what timeframe. It could well be that there are several boom years beyond 2021/2022, before new capacity comes on line.

ST polyprice mouvement:
- Polyprice almost doubled with the loss of just some 10k MT in autumn 2020 >> this is a sign that supply must be relatively tight at the moment.
- IHS markit is predicting a lot of price pressure in 2021H1, which they believe will reduce towards the end of the year.
- Even Bernreuter (a poly price bear) predicts a tight poly market in 2021 (although he predicts large capacity expansions in 2022).
- Daqo has entered LT contracts with many customers and is announcing close to sold out capacity in 2021 and 2022 (https://www.pv-tech.org/news/daqo-secures-last-polysilicon-supply-deals-as-technically-sold-out-for-next-two-years)

REC basic
- Q4 results in (February 19.)
- ML re-opening timeframe decision (announcement 2020Q1, probably Q4 results)
- Yulin share: likely financed by emission (2020Q1) - Unclear whether REC can or must act in 2021Q1
- Is REC going to restart ML with production of mono quality. Would seem crazy to not upgrade FBR at ML to Monograde during current shutdown. Failure to perform upgrade would be a big negative as market share of multi has been falling for years.
- OBX inclusion (March 1.)
- Aker financial support has been crucial. Inclusion of REC in Aker Horizon's industrial portfolio would be even better and might also mean that Aker buys up more shares to gain greater control (2020Q1).

REC wild cards:
- RISK: Indemnity loan resolution: might have to pay up.
- Expansion plans at ML (old project that was never completed)
- Licencing deals to build new FBR factories based on REC technology (not inconceivable e.g. India, Saudia Arabia).

Existing partners funding and building progress:
- Actual partner building progress at ML (violet and G14)
- Who is behind Violet Power: probably solid backer (as a high quality leader like Charlie Gay has agreed to lead the company AND they had a supply deal with Meyer Burger)
- Who are Violet Power's customers? Could it be Tesla roof tiles (since Panasonic is no longer supplying them)?
- G14 just secured 17M US$ funding from OCI from Korea in Dec. 2020.

New partners:
- More battery partners: Sila? Sila (funded by Mercedes) is on some of REC's presentation slides.
- Who will produce ingots and wafers at ML for Violet? Norsun?

LT demand for poly:
- Predictions from BNEF that 2021 and 2022 are going to be massive years (30-40% more GW PV installed than 2020)
- RISK: Reduced consumption of poly in wafer cutting: thinner wafers and reduced kerf loss. Great progress has been made over the past 10 years, but additional improvements should become increasingly difficult.

LT supply of poly:
RISK - Bernreuter predicts big addition in 2022 which could be a reality, but:
- Bernreuter has an incentive to hype this to sell reports as this flags a danger on the horizon (>> sell more reports).
- All poly producers have an incentive to scare competitors with announcements of huge future capacity plans to deter competitors from adding capacity.
- GCL is planning FBR capacity, but it is not sure whether they can actually scale this up. REC has a better track record here.

US policy
- Democratic control of Senate (Georgia)
- Trade stance to remain tough: tariffs on China
- ITC support for solar PV >> now part of COVID relief package.
- Direct / indirect support for US manufacturing: e.g. preferential treatment of low carbon manufacturers.

Chinese policy: specifics of new PV policy to reach their carbon neutrality goal (announcement March 2021)

EU policy:
- France and South Korea are favourable to ultra low carbon input and have concrete supportive policies in place.
- REC best on EU taxonomy
- Green hydrogen in Europe will require large investments in solar and wind.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
04.01.2021 kl 13:10 16424

Hei! Post den på RECSI -
Bedre å samle alt om REC Silicon på et sted.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2021 kl 14:43 16199

Great post. Thank you for contributing. I would like to take this opportunity to paste a post I made in another thread below. Its written in Norwegian, but takes on several of the same points you have posted.

Jeg tror at REC Silicon kommer til å fortsette å vokse mer år til år de neste årene og virkelig bli et beist innenfor fornybart.

Det vi venter på først og fremst er å få prising basert på assets. Bare her har vi en potensial for 5-6X av dagens kurs!
Deretter en prising basert på fremtidig inntjening (da kan vi begynne å se mer på hvor mye ML, Butte og Yulin omsetter for, fremtidig ekspansjon, teknologisk skille mellom REC Silicon vs konkurrenter).
Til slutt venter vi på utbytte underveis. Jeg tror ikke det vil være noen utbytte de nærmeste årene, men det er helt i orden, ettersom de neste årene vil være en vekstfase for selskapet likevel. Covid-19 pandemien har kun fremskyndet det som alltid var ment for å skje; fossilt ut, fornybart inn.

Ting REC Silicon har gående for seg selv:

- Verdensledende innenfor sin bransje. Blant de største i verden og størst utenfor Kina.
- Høy grad av ren og bærekraftig polysilicon som blir produsert langt mer miljøvennlig enn alle andre selskaper
- To av tre fabrikker REC Silicon har eierskap i er lokalisert i USA. Etter 20.01.21 tiltrer Biden som president. Biden skal investere 2.000+ milliarder USD i fornybart.
- Selskaper i USA satser ekstremt sterkt på fornybart, f.eks. G14, VP. Her vil det også komme flere aktører inn på bildet. Dette ganger REC Silicon direkte positivt.
- Markedet er ENORMT. Fabrikker vil begynne å bli bygd opp i verdensbasis de neste årene. Vi ser eksempler på dette allerede nå. Som verdensledende, med 30 + års erfaring, know how og kunnskap selskapet har opparbeidet gjennom årene har REC Silicon et stort forsprang på alle andre.
- Mulighet til å kjøpe seg opp i Yulin til 49%. TT (President & CEO of REC Silicon) mener at know how skal være nok, men selv en liten emisjon kan være bra her.
- Nye eiere på banen. Røkke kjøpte aksjene sine for ca 1.33kr for under et år siden. Han har nesten 15-16x sin investering, men istedenfor å selge seg ut valgte Aker å investere 300M kroner til. Aker Horizons vurderer å ta REC Silicon inn i Horizons porteføljen, noe jeg mener vil styrke hele porteføljen, ettersom Aker CC og Aker WO ikke har like mye av det grunnleggende på plass som REC Silicon.
- Momentet er endelig positivt igjen, etter så mange tøffe år. REC Silicon var nær randen av konkurs pga. politisk konflikt mellom USA og Kina. I tillegg til det opererte de med å satse på grønt, 20 år for tidlig, mener jeg. De siste 2 årene derimot, så har jo vi alle sett veksten de fleste grønne selskaper har hatt. Dette er fordi det foregår en politisk skifte i verden. Hele verden satser grønt nå!
- 1 milliard kroner som per nå blir brukt på å gjenåpne ML og andre satsninger for selskapet. Jeg støtter gjerne flere emisjoner i fremtiden! Penger for selskapet er verdt en ørliten utvanning på aksjer).

For at REC skal bli et tresifret utbyttemaskin så tror jeg at disse kriteriene må fortsettes å satse på:
- Grønn satsning må fortsette. Hvis verden plutselig bestemmer seg for å satse på noe annet, kan det gange dårlig for aksjonærer (svært lite sannsynlig)
- USA må bygge et lokalt infrastruktur som støtter fornybart satsning, fremfor å la Kina ta hele markedsandelen for fremtidens olje (svært sannsynlig, spiller ingen rolle om senatet er kontrollert av Republikanere eller Demokratene, amerikanske politikere er nødt til å skape arbeidsplasser internt i landet.
- At det er økonomisk lønnsomt å drifte de ulike fabrikkene (svært sannsynlig, subsidier er en mulighet under 25-30% kapasitet fasen, samt at prisene på silicon vil endres fremover, tror jeg).

Hva er det som er største utfordringen til REC Silicon:
- Selskapet blir straffet på grunn av sin historikk og folk (vi har noen av disse på forumet) tror at prisøkning kun er midlertidig, også faller det ned igjen (Denne vil jeg argumentere ekstremt sterkt i mot. Riktig tidspunkt for å shorte REC Silicon har vært de siste 10 årene og ikke nå som selskapet blomstrer på både macro og micro nivå. Fonds øker, DnB øker, Aker øker, topp 50 øker, jeg har doblet min investering fra 500K opprinnelig, til 1M, til 1.5M og nå snart 2M, SoftOx får vente. All inn på RECSI og TSLA for nå).
- Uvitende aksjonærer. Som behandler REC Silicon som om det er Gjensidige, fremfor å se på det som NIO eller TSLA for 1-2 år tilbake. De ser kun på profit loss og klarer ikke å sette sammen det store bildet (Se på verdensbildet: macro og organisasjonsbildet for REC Silicon: micro, hvilken retning verden er på vei til og hvor sterkt fundamentet til selskapet er for fremtidig suksess).
- ML blir ikke gjenåpnet, krever mer i emisjon (Det vil bli gjenåpnet, det kan muligens kreve mer emisjon for å få det tilbake til 100% kapasitet, men dette er lenger frem i tid og kan hende dette ikke forekommer).
- G14 og VP er de eneste kontraktene REC Silicon kommer til å ha (Dette vil nok aldri skje. Det kommer til å komme flere kontrakter både fra USA og EU land til REC Silicon, da sektoren er så stort).

I morgen blir første børsdag for 2021. Jeg gleder meg! Uavhengig av om vi fortsetter veien oppover, går sidelengs eller ned på kortsikt (tror den vil fortsette opp personlig), så tror jeg utelukkende at 2021 kan gi større avkastning en 500% som 2020 ga. Hvis bare assets blir inkludert i Mcap til RECSI så får vi den 500% opp allerede i morgen. Her er det bare å glede seg for alle triggerne som bare ligger og venter samt triggere vi ikke er klare over ennå.

Stol på meg når jeg sier det; denne aksjen bør du ha i porteføljen din hvis du skal være long eller swing trade. Hvor stor andel av porteføljen det skal stå for er helt opp til deg. Personlig elsker jeg å investere i selskaper som TSLA, RECSI, SoftOx, AMD osv. da avkastningen er så vanvittig stor. Kan denne gå ned? Absolutt, i teori kan alt gå opp og ned. Tror jeg at den vil gå ned? Jeg har satset 2M de siste 3-4 månedene på at denne skal flerdobles hvert eneste år fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
True
04.01.2021 kl 14:56 16075

"Som behandler REC Silicon som om det er Gjensidige, fremfor å se på det som NIO eller TSLA for 1-2 år tilbake. De ser kun på profit loss og klarer ikke å sette sammen det store bildet (Se på verdensbildet: macro og organisasjonsbildet for REC Silicon: micro, hvilken retning verden er på vei til og hvor sterkt fundamentet til selskapet er for fremtidig suksess)."

Dette har jeg sett går igjen på dette forumet. Dårlig evne til å se trender, tenke strategisk, langsiktig og total mangel på tålmodighet (som er en dyd forresten). En dårlig kombinasjon når du involvert i aksjeverden. Disse daytraderne som går inn på 15NOK og selger seg ut på 16NOK bare taper i det lange løp. Nei, jeg skal gå long i REC akkurat som jeg gjorde med KOA som har gitt meg over 170% avkastning i dag, og som fortsatt bare er i begynnelsesfasen. Det lukter suksess her på lang sikt, dvs. årsbasis, ikke dagsbasis...
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2021 kl 16:39 15865

Helt enig. Daytrading kan gi gode penger på kort sikt, men det er longs som ler best i lengden. Bare akkumuler mer, kjøp på dips og selg når du føler at du kan få bedre avkastning på en annen investering. Viktig å kunne se det store bildet når man er i aksjegamet, spesielt i vekstaksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Anywhere
04.01.2021 kl 16:57 15661

Eller, vær både long og på trading - best of both worlds!
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
True
04.01.2021 kl 18:11 15352

Jeg vil argumentere for hovedsakelig long og switch trading. Day trading er for de som har såpass mye kapital at de tjener store beløp fra øre til øre. For de med mindre i lommeboken har det fint lite å si, da gapet må være mye større.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
suspekt
04.01.2021 kl 19:59 14837

Tydligvis ikke alle som er enig, mange gevinstsikret i dag. Mulig det var daytradere. Litt skuffet over at den falt så mye tilbake i dag
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2021 kl 20:07 14720

Ikke heng deg opp i det. Som long i dette selskapet må vi bare akseptere at på veien til tresifret +++ kurs så vil det være fylt med opp og ned dager.
Tapet er omgjort allerede i morgen tror jeg - og hvis markedet får med seg artikkelen om VP kan vi ta neste intervall opp.

Kjedelig er det, selvfølgelig. Jeg satset jo på en grønn dag selv og var litt skuffet over at vi kun har vokst 500% siden 2020, når selskapet fortjener så mye mer.
Men vi må bare holde ut også kommer det neste hakket opp som gjør opp for noen kjedelige og skuffende dager i ny og ne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Borgermester
04.01.2021 kl 23:30 14203

Fin oppsummering!
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
SolarLover
05.01.2021 kl 09:11 13704

Violet Power will build their own facility at Port of Moses Lake: https://columbiabasinherald.com/news/2021/jan/04/violet-power-build-port-moses-lake/

The strange thing about VP is that they state that their business is cell and module manufacturing. IF that is your business, then your main concerns are proximity to good transport links (for access to all required inputs such as silicon wafers, aluminium, glass, and for distribution of your finished modules). Low power prices and proximity to raw poly supply, which is what ML can offer you, are nice to have but not that important. In other words, as a cell producer VP would be better off on the west coast, not at ML which is in the middle of nowhere on the eastern side of the rocky mountains. For VP's location at ML to make sense, VP needs to be involved (either directly or indirectly) in VERY serious/advanced plans for ingot (and wafer) production at ML as these do require the unique features ML has to offer: pure polysilicon, cheap power, plentiful fresh water. And this is why VP's building of its own facilities near the actual lake is an important sign that VP is indeed deeply involved in more than PV cell production:
1. owning a facility is a stronger commitment to the location than leasing
2. maybe they are building their own facility because they are going to be building ingot pulling facilities (either themselves or with a partner). Such facilities could probably not be incorporated into the building they were initially considering to lease closer to REC's site (which may have been OK for simple PV cell production).
3. the new location is closer to the lake: large quantities of fresh water are required for ingot pulling (see Norsun's setup in Årdal). The silicon can easily be trucked 5 km down the road from REC's site to feed the crucibles for ingot pulling near the lake.

Another important aspect is that modern cells require monograde poly. ML grade is currently not monograde, but VP's commitment to building in ML would suggest that REC will produce monograde upon restart of the ML facility.

“We are planning on breaking ground at the end of January,” Gove wrote in an email to the Columbia Basin Herald. “The exact date is pending the schedules of a couple of dignitaries who are hoping to be there in person.”
Who are these dignitaries coming to the VP ceremony? Could it be a big shot from the new US administration like the new secretary for energy. Is President Biden inconceivable? There also needs to be someone from the VP side. Will we get to see which people / companies are financing VP? Getting information on the financial backers of VP will be positive news in any case. Could there be a link to Tesla either as a customer for cells for their solar roof product or even as a financer / owner of VP? Anecdotal evidence for this hypothesis:
- Panasonic is no longer supplying Tesla with cells at Gigafactory New York. Currently cell supplies now come from China which are then incorporated into roof tiles in New York.
- Tight vertical integration like we are seeing shaping up here (silicon, ingot, wafer, cell, module / roof tile) is the classic Tesla approach (see their approach to battery supply chain and to cars: make car parts, assemble car, sell car, service car, charge car, insure car). If they are serious about their solar roof (Musk referred to it as the next killer app at a recent quarterly results presentation), why would they not seek to be vertically integrated within the USA for their PV product? There are multiple reports of them hiring armies of roofers to lay the roof tiles, so clearly they are not afraid of expanding up and down the PV chain.
- And isn't it suspicious that VP seems so confident that it will have buyers for its cells and modules, even before it has manufactured a single PV cell? Such confidence is not uncommon from marketing types, but Charlie Gay does not have a sales background, he is a scientist and a bureaucrat. So when he communicates high confidence of buyers for VP cells / modules, I believe this indicates that there truly is a big and reliable buyer of PV cells lined up (whether Tesla or not). There are not that many US companies that can guarantee off-take of GW scale of cells / modules.

Of course, Tesla involvement is very speculative, but if it comes to pass, you will see 50 kroner per share as soon as the VP groundbreaking ceremony takes place (probably by the end of January 2021). In any case, the ground breaking ceremony is likely to provide useful information on political support and financial backers of VP and positive triggers for the REC share price.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 09:28 13601

Another great post. Good theory. Looking forward to see how this goes and more information regarding VP. This is going to be great.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 09:34 13511

Great post and some interesting thoughts.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Bob Macahan
05.01.2021 kl 09:35 13466

Ytterligare en medlem i Ultra low carbon solar alliance som börjar bygga sin fabrik

https://www.meyerburger.com/en/newsroom/news/meyer-burger-receives-up-to-225-million-euros-in-public-funding-to-build-environmentally-friendly-solar-cell-production/

De kommer behöver polysilicon från någon med låga utsläpp. Givetvis finns Wacker i närheten men marknaden svänger sakta men säkert till REC silicon fördel.

https://ultralowcarbonsolar.org/
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 09:39 13404

Det er det som gjør denne aksjen så spennende. Ikke bare utviklingen av selskapet, gjenåpning og være verdensledende igjen, men den politiske og kulturelle situasjonen vi befinner oss i. Flere og flere vil gå inn i "The grey gold", noe jeg tror vil bli enda mer forsterket etter Biden tiltrer som president.

Det er så mye spennende som skjer på både macro og micro nivå som direkte påvirker REC. Er godt at selskapet endelig har ting gående for seg, etter så mange beintøffe år.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
05.01.2021 kl 09:39 13357

Ja, interessante betraktninger. Denne «breaking ground» seremonien blir spennende👍 Tipper og håper det er noen statlige som kommer, men Elon Musk er selvfølgelig også velkommen😉
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 09:44 13283

Det hadde kanskje vært min våte drøm. Min long portefølje består kun av to selskaper nå. RECSI og TSLA.
Jeg vet at OP sier med riktig når det gjelder solarpanel, da jeg har vært aktivt investert i TSLA i en god god periode, lenge før det ble populært og mainstream.

TSLA kommer til å ta et større markedsandel her. De kommer også til å bygge et selvstendig økosystem, akkurat som på bilene. Panasonic samarbeidet har vært ferdig en stund og dette er perfekt mulighet for VP. Blir spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 09:46 13245

Takk for info:)(
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
SolarLover
05.01.2021 kl 09:56 13105

Basically at the groundbreaking ceremony, we should get to know with reasonable certainty whether a US-based PV supply chain (silicon > ingot > wafer > cell > module) located in ML is going to be a reality or not. This is THE key to a guaranteed future for REC's facility at ML. In a way, most the rest is details that will get sorted out one way or the other, as long as the ingot > wafer > cell bit falls into place.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Exdealer
05.01.2021 kl 11:01 12915

Takk for fin fin info. Vi går en strålende tid i møte! :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 13:52 12653

Interesting considerations, and after all, the project in ML was indeed expressed as an ambition to establish a US value chain. So the ingot/wafer part could well be the reason for VP moving to build facilities from scratch. As you indicated, why should VP locate in ML? You probably wrote the answer to this. Well done.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 14:17 12497

Agreed. Very well thought out as well. I love theories where individuals are willing to really put some time into research and try to fit the puzzle pieces together.
In fact, most of the information is already out there, for those that are willing to put some effort into their research.

There were theories regarding the partnership with VP/GP already a few months before it was announced in October.
VP could have chosen to locate anywhere, but they chose ML because of the proximity to REC Silicon.
Now they have decided to build their own building, rather than rent. There has to be some explanation behind this.

Is it because they have far more customers than once though and can start directly to build rather than a gradual ramp up?
Is it because Biden won the election, which in turn makes them even more secure about the timing.
Perhaps a combination of several factors?

The best part is, we don´t even have to wait long to get a confirmation on this. Q1 21 is going to be a very interesting period, for sure.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
05.01.2021 kl 14:34 12371

Charlie Gay, CEO i VP, var tydelig i sitt var på markedsutsiktene i energikonferansen før jul.

Han var overveldet over interessen, og ble sitert på følgende:

«We can grow, and we can grow fast - because the marked is there». De hadde allerede booket den første gigawatten, og hadde flere som ønsket.

Jeg sitter rolig med min investering, og merker meg at noen selger en femtilapp for en tier om dagen:)

https://www.fool.com/investing/2021/01/04/why-solar-energy-stocks-have-crushed-the-market-in/
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Tommyknocker
05.01.2021 kl 14:36 12331

Tok noen flere lodd nå, denne kommer snart🚀🍺
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 14:40 12277

Kjøpte mer selv 🏆
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 14:43 12238

Det er vel nokså klart at denne kommer. Akkurat nå er markedene generelt litt urolige pga ytterligere smitte og lockdowns og senatorvalget i Georgia i tillegg til at valgmennene skal møtes i Washington for å banke gjennom presidentvalget en gang for alle. Coronasituasjonen må vi leve med i enda noen måneder men Trump er man snart kvitt. Utfallet av senatorvalget i Georgia er vel fortsatt åpent, men jeg tror ike det vil bety all verden for REC. Vi trenger bare litt tålmodighet, dette går ganske sikkert veien.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 14:44 12197

Helt enig. Ikke solgt en eneste aksje siden vi har falt, faktisk så har jeg fylt på mer. På 17.4kr, 16kr og 15kr. Kommer til å fortsette å vekte meg ned i TSLA og gå dypere i REC helt til jeg blir tom, hvis nødvendig. Stor tro på flerdobling i år, men det vil være dager med mye opp og ned.

Jeg tjente flere millioner i 2020 på TSLA, men tro meg, det var så utrolig mye opp og ned! Midt i mars angret jeg på hvorfor jeg ikke solgte på toppen på 970 og var med på bunnen til 350, men ved å holde meg long, så gjorde det mer enn opp for det, når sluttkursen avsluttet på 3.000 USD + (presplit priser). Akkurat sånn tror jeg at det vil være med REC. Ekstremt viktig og god lærepenge, bare fortsett å akkumuler mer og la heller fundamentet styre deg fremfor aksjekurs når man er long. Ignorer aksjekurs og ikke la det være med på å ta beslutninger for deg. Akkumuler mer.

fool.com/investing/2021/01/04/why-solar-energy-stocks-have-crushed-the-market-in/
Artikkel fra i går, som støtter vår mening om at 2021 kommer til å få 2020 til å se ut som peanøtter i forhold til vekst. Her er det bare å holde helt i ro.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Anywhere
05.01.2021 kl 14:44 12161

Jeg lå med tradingsalg på 15,88 i dag etter kjøp av trade i sluttauksjonen i går. Kjedelig at den ikke gikk inn, men samtidig hadde jeg håpet at aksjen kom noe ned fra 17-nivåene da jeg har tenkt langsiktig oppfylling av longsitsen, og nå begynner det å hjelpe på. Kan likevel tenke meg å trade med omkring 25% av posten i aksjen bare for å ha litt hands on:)

Dersom investorer skulle ha litt usikkerhet av en eller annen grunn i forbindelse med senatsvalg og endelig ratifisering/godkjenning av Biden som president de kommende par dager, så regner jeg med at når det er over så eksploderer kursen i REC oppover. Nå sår man for det som vil kunne bli tidenes høst.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 14:52 12026

Tror ikke det spiller noen som helst rolle om hvem som har majoritet i senatet.
Når det kommer til de store satsningsområdene, slik som fornybart, så er alle nødt til å støtte det. De ønsker jo å bli gjenvalgt og ikke ta politisk selvmord.
USA trenger arbeidsplasser - og det raskt! De trenger en fot inn i fornybart energi sektor og skape en infrastruktur så fort som mulig.

Personlig kan jeg se dette gå begge veier. Hvis demokratene har majoritet, vil det skremme børsen generelt*, samtidig som det vil være ekstremt positivt for rent grønne fornybare aksjer.

Hvis republikanerne har majoritet, så er det mer maktbalanse, men da kan de også blokkere en større grad av Biden sin politikk som ikke er helt kjernesaker og livsviktig for Biden, men dette vil gi trygghet til børsen*. Dette bør ikke påvirke fornybar sektor, da dette er såpass stort at det vil gå gjennom uavhengig.

* Med forbehold om at dette kun er basert på "eksperter" sine meninger. Jeg tror personlig ikke på noe av dette her.

Uavhengig av hva som skjer videre, denne skal eksplodere, tror jeg. Eneste som kan holde den tilbake er om VP eller G14 hadde trukket seg, men tvert i mot, de går enda dypere inn. Det har også topp 50. Det har også jeg, så får vel tiden vise hva som skjer videre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 15:03 11942

mange småsparere har nok vært med på turen opp mot 17.8... tror mange ryker ut igjen nå på stoploss og kalde føtter når den korrigerer litt ned.

Tror fortsatt vi er nærmere 25 i slutten av januar evt starten av februar :-)
Januar og februar blir spennende :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 15:05 11991

bedre den dupper videre slik at topp 50 kan øke mer. Vil bare gi enda større byks ved nyheter da det er mindre aksjer som skal ut og inn, de tenker jo mer langsiktig
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 15:21 11877

Enig. Er bare bedre og bedre for oss at det er longs som har majoriteten av selskapet. Blir mindre omsetning dag til dag og langt mindre tradere, og det vil være ekstremt bra for oss å erstatte folk som gevinstsikrer og få inn nye på 15kr i snittpris. Da blir de nok værende lengre også!

Ser ut som om kjøpspresset kommer tilbake nå. Med en time og 5M gjenstående av dagen så er det fult mulig at mye kan skje. Satser på at vi avslutter grønt!
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
05.01.2021 kl 15:34 11801

jeg er en av de som kjøpte meg inn i dag.
Flott med en dupp så kom inn på 15,50.
Har lest meg opp og dette virker til å være en spennende aksje med stort potensiale
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 15:59 11651

Velkommen! Jeg mener at det er en utrolig god avgjørelse av deg!
Har selv kjøpt alt fra 4kr, 6kr, 10kr, 14kr, 15kr og 17kr. Laster og laster og laster. Det eneste som er litt kjedelig er at når jeg først kom inn i REC var ikke det fundamentale så sterkt som i dag, så jeg risikerte aldri mer enn jeg turte å tape (500k). Dette har jeg nå økt til rett under 2M. Økt snittprisen drastisk, men er trygg på om at denne skal jeg beholde i flere år fremover.

2020 var veldig bra for alle vi som hadde denne aksjen. Jeg tror at 2021 kommer til å være så mye bedre.
Siste 27 minuttene gjenstår. Ser ut som vi har fjernet vekk det meste av de røde tallene og kan godt hende at vi avslutter grønt. Spesielt om det kommer en end of day boost på noen som vil inn før de store nyhetene kommer ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Null
05.01.2021 kl 17:41 11312

Ikke den stor svingen på REC det nye året.
Men over 14,5 er det ikke noe å henge med holdet etter så får vi se om det drar seg ti l ilpet av uken
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
mohitas
05.01.2021 kl 19:34 10855

Siste dagers fall minner veldig det som skjedde når recsi falt mot 9kr for så skyte i været og etablere seg over 15. Den ble kjørt ned flere dager på rad og plutselig når den ble kjørt langt nok ned, smalt det og fikk flere dager med enorm omsetning og prisstigning. Håper det samme skjer nå i slutten av uken, så ser vi kanskje 20kr når den først skyter fart.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 19:42 10770

Spiller ingen rolle om kursen går opp eller ned i morgen eller denne uken med mindre du skal kjøpe eller selge. Oppstart i ML kommer og da går kursen dit den skal
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 20:15 10571

Å da går den milevis over 20kr:)))
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
ruda
05.01.2021 kl 20:47 10368

Tror det kan lønne seg å laste nå som RECSI er på billigsalg. Denne kommer plutselig som en kule
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare